Toś sobie wybrał warsztat do poważnych napraw. Może zrobili płukanie silnika przed wymianą oleju i wyplukalo nagar tu i tam. Ciężko coś stwierdzić nie widząc i nie słyszac. Pojedz do normalnego warsztau i niech zobaczą.
Dużo czytałem o płukankach, jednak chciałem podpytać, czy ktoś z Was zna lub stosował TEC 2000? Ja nie znam tej płukanki, a mój mechanik polecał ją użyć, bowiem dobrze zbiera nagar z silnika. Nie wiem co mu odpowiedzieć w sumie.
Płukać można i po mineralnym o ile był regularnie zmieniany i ma wysoki indeks płuczący nagary. Wypłukanie takiego jajka niespodzianki (który jeździł 30k na oleju) może się skończyć na lawecie. Można zatkać smok, zakleić filtr oleju i zawór go omijający, zakleić kanały w korbowodzie. W serwisie leją bo wiedzą co i kiedy było lane, ja bym takiego maczo...
Tak, ale w moim przypadku coś trzeba zrobić. Ten nagar jest jak zapieczona sadza. Gdy odrywasz, są to prawie identyczne bajery jak na drzwiach pieca koksowego. Twarde, jak piasek skamieniały.
sam odpowiedziałaś sobie na pytanie No nie do końca, ponieważ ludzie stosują tą metodę, aby zmiękczyć nagar na pierścieniach - dzień przed finalnym płukaniem silnika i chciał bym poznać ich opinie na ten temat.
Przed płukaniem silnika należałoby zmienić filtr oleju na nowy, po płukaniu założyć drugi nowy. Po płukaniu silnika, który ma na głowicy przyrośnięty nagar, będą odpadać płaty tego nagaru i zatykać smok pompy olejowej. Tak samo się dzieje po wlaniu dobrego oleju. Pierwsze silniki miały w misce olejowej, pod smokiem, odkręcane okienko do czyszczenia...
Ostatnio robiłem Honda Jazz z przebiegiem 120tyś, podobne objawy. Płukanka silnika, 45 minut pracował na wolnych obrotach i po problemie. Oczywiście wymagana wymiana filtra i oleju. Płukanie pomaga na krótką metę, jak już zapiekają się pierścienie to są tłoki do wymiany bo rowki pod pierścień są za szerokie gromadzi się tam syf z oleju nagar itp i...
Na bardzo gorącym silniku (jak załączy Ci sie wentylator chłodnicy), wyłączasz silnik, spuszczasz olej i nalewasz inny bez żadnego płukania. Silnik pracował na niskiej jakości oleju więc po zalaniu mu lepszego może zacząć go brać (wypłucze nagar). Albo zaryzykuj i nalej półsyntetyk, albo nalej dobrego oleju mineralnego. Kiedyś zmieniłem u siebie z mineralnego...
No i złamałeś owieczną zasadę NIE ZALEWANIA używanych silników jeżdżonych na oleju mineralnym, olejem syntetycznym. Nagar i inne osady "odczepiło" ci od silnika ale same one należą raczej do trudno rozpuszczalnych. Najprawdopodobniej konieczna będzie rozbiórka silnika i mechaniczne czyszczenie: m. in. przedmuchanie wszystkich kanałów sprężonym powietrzem....
Nie wiem jak ten,ale w niektórych jest wyświetlany błąd czujnika wału jak silnik się nie obraca . Czujnik ciśnienia to już poważniejsza sprawa. Ani jedno,ani drugie nie tłumaczy jednak dlaczego na plaka nie pali. Przy dobrze ustawionym rozrządzie powinien gadać nawet na tym ciśnieniu. Może to ciągłe płukanie plakami obsypało nagar z wydechów.Kiedyś...
Moje zdanie jest takie: aby silnik wypłukać to musi być środek który ma właściwości myjące (olej takie posiada, ale nie robi tego szybko). Jak chcesz wypłukać silnik (ale liczy się z tym, że może wypłukać nagar i moga pojawić się wycieki, ale to świadczy tylko o tym, że uszczelki czy pierścienie już były kiepskie) to masz 3 opcje: Olej napędowy, nafta,...
Wcześniej na każdą wymianę stosowalem ten olej....może zrobić znowu płukanie i wlać ponownie ten olej...? https://obrazki.elektroda.pl/5996712900_... Dodano po 3 Ok wypłukało nagar teraz pasuje kompresje sprawdzić wtryski silnik ma przedmuchy i spala olej. Czyli to może być uszczelka wtryskiwaczy? Przedmuch ma bo ładuje z odmy jak cholera...
I teraz moje pytanie, ponieważ przebieg jest znikomy, silnik czysty (brak nawet śladowych ilości nagarów pod pokrywą zaworów) zdecydowałem się zamienić na własne ryzyko olej silnikowy z zalanego wcześniej Castrola GTX 10W40 na Millersa CFS 5W40. Lepkość, szczególnie niskotemperaturową, dobiera się bardziej ze względu na klimat (nieraz producent toleruje...
Wsyp kreta i zalej wrzątkiem. Genaralne zastosowanie kreta to wsypać granulki i zalać wrzątkiem. Kiedyś czyściłem tym zmywak. Kiedy znowu się zapchało, widziałem tam w rurze, w zakamarkach sporo sklejonego kreta. Także może wypali tam trochę tego nagaru, ale nie polecałbym nikomu tego sposobu, a wypalanie nagaru to najprostsza czynność i nawet jak...
To działało w epoce kiedy silniki pracowały na superolu. Nafta rozpuści tylko miękki nagar. Jeżeli nagar się skoksił to bym zalał silnik nawet zużytym dobrym olejem z dodatkami płuczącymi i po miesiącu jazdy dopiero dalej kombinował z płukankami.
No właśnie i tu pies pogrzebany bo gaz ma właściwości płuczące i usuwa nagar z silnika a w konsekwencji znika swoistego rodzaju uszczelnienie i zaczyna sie pobieranie oleju ,swoja drogą silnik musi mieć duży przebieg lub eksploatowany na marnych olejach
Rozumiem, że nikt nie widział nigdy tak popularnego dekla w Astrze F. I NIKT nigdy nie próbował wyczyścić znajdującego się tam filtra. Pewnie się zdzwisz jeszcze bardzie -ale nikt też nie próbował wulkanizowania prezerwatywy, ani oczyszczania domowym sposobem zużytego oleju silnikowego w celu ponownego wykorzystania . OK, ciężko mi to zrozumieć ale...
Olejem nie wiele zyskasz w wyżyłowanej (i zameczonej przez serwis jak pisze (at)SQ9MEM ) jednostki napędowej. Dobry olej i płukanie silnika z zależałych nagarów ułatwia pracę i doleganie pierścieni tłokowych, ale bardziej maja tu znaczenie ich konstrukcja ( grubość), bo teraz bardzo dużo silników ma bardzo cienkie pierścienie. Oleje z MoS2 nieco "szpachlują"...
Na obecną chwile po przejechaniu jakichs 2.5tys km auto wzięło jakies 300-400ml oleju. Czy to jest duże zużycie oleju ( 150ml/1000km) w wielozaworowym silniku ? Nie. ( opel uważa, że 700ml/1000 to norma!!! 8-O I dlatego upada) Zwłaszcza , ze jeździsz na niewłaściwym oleju i może powstawać więcej więcej syfu np na pierścieniach. Ja bym zrobił płukanie...
Zawsze należy lać taki olej jak zaleca producent silnika. Niezależnie od przebiegu, pory roku czy układu planet. Chyba, że producent tak zaleci, wtedy można. bo inny wypuka uszczelniacze na zaworach. Jak będą zużyte to "wypuka" tak czy tak. W starych trupach dieslach popularnym zabiegiem było lanie gęściejszego oleju, żeby silnik miał wystarczającą...
Witajcie! Wiele mitów krąży o olejach. Większość z nich jest dziełem "starych" mechaników, za których czasów naprawiało się jedynie duże kwiaty, leopoldy i bobki. Do tamtych silników faktycznie lepiej nie lać syntetyka, bo nigdy nie wiadomo, co się wydaży. Każdy dobry (nie w znaczeniu sprawny, lecz dobrze skonstruowany) silnik może śmiało pracować na...
Jak chcesz rozbierać cały silnik tylko po to żeby go wyczyścić z nagaru i założyć nieplanowaną głowicę to nie wróży dobrze o całej operacji. Z tego co rozumiem masz całkowicie sprawny silnik - jest wiele tańszych i mniej czasochłonnych sztuczek, którymi można go zepsuć ;) A tak serio - przy zmianie oleju zrób sobie płukankę dla świętego spokoju i jeździj...
Nie robiłem tego silnika akurat, albo nie pamiętam :D Jeśli masz możliwość to zamień koła zmiennych faz rozrządu miejscami. Jeśli zmieni się błąd, to masz winowajce. Jeśli błąd występuje tylko na jednej głowicy to ciśnienie oleju masz w normie. W jakimś wynalazku, przegrzanie silnika spowodowało powstanie nagaru który skutecznie zamulił wariator i wałek...
witam czy przy demontażu miski olejowej przy mazda max3 1.6 dohc 107km musze później wymienić uszczelkę? i czy mogę to robić nie mając pojęcia o niczym czy wystarczy tylko wykręcić śruby i później zakręcić czy trzeba coś więcej robić? chcę wyczyścić bo płukałem silnik 2 razy płukanką i pod korkiem wlewu oleju wałek po tej płukance jest dużo nagaru i...
Jakich przygód można spodziewać się przy wymianie sprzęgła i rozrządu w Polo 6n2, 1.4, 16V, 55KW/75KM, 2001.marzec, 3d HB FL, klima manual ?? Nie było, nie ma i nie będzie kasy na warsztat a sala operacyjna to stodoła. Oglądałem już kilka filmików. Niby nie jest to trudne lecz na filmikach niespodziewane niespodzianki na bank są wycięte. Nie mam kanału....
płukanie silnika tylko może mu zaszkodzić w tym wieku silnik może mieć różne nieszczelności jak również wypracowane elementy . To wszystko jest zawsze "uszczelnione" wszelkiego rodzaju nagarem eksploatacyjnym i wypłukanie go może spowodować strat e ciśnienia czy wycieki. Miski też nie ruszaj a jedynie nie zapomnij aby za wymianę wziąć się na gorącym...
Witam wszystkich. Chciał bym zapytać czy jest możliwość czyszczenia silnika wkrętarki z nagaru. Jeśli tak to czy woda destylowana o temp 80stopni z domieszką Ekasitu morze być. Mycie końcowe wanna ultra dźwiękową z tym samym płynem płukanie w wodzie destylowanej oraz przedmuchanie pod wysokim ciśnieniem. Czy ktoś wie coś na temat. Przepraszam za brak...
widze ze nikt nie ma potrzebnych doswiadczen z tym autkiem i z tym olejem,problem w tym ze taki olej jak maxlife jest jeden a mineralnych mnóstwo,wcale mi nie pomogłes dokonac wyboru.Jasne ze nie jestem do konca pewny tego silnika,mam od dosc dawna zamontowany magnetyzer wiec nagary jakie miał wypłukac w głowicy juz wypłukał.Natomiast to jaki olej ma...
nagar silnik płukać silnik płukać silnik płukać silnik
wymiana grzałka czajnik winols tuning radio zmiana częstotliwość
Audi Q7 błąd komunikacji 1000 – tylne lewe drzwi, przelotka, moduł J388, diagnoza Uszkodzony synchronizator 4. biegu Hyundai Tucson – objawy, naprawa, koszty