Przez tą gąbkę nie leci powietrze a uszczelnia ona klapę przełanczającą nadmuch przez nagrzewnicę albo bezpośrednio z wentylatora.
Ściągnij podszybie i tam wszystko wyczyść. Znając życie odpływ wody jest zapchany i delikatnie sączy się na nagrzewnice.
Sprawdź sobie nagrzewnice elektryczna, jak masz. W komorze silnika przy skrzynce bezpieczników, bezpiecznik 100 amper.(niebieski) odkręć przewód. Przynajmniej u mnie tak jest. Też miałem ten problem i okazała się nagrzewnica.
Próbuj i opisz efekty. Przepłukanie układu i wymiana płynu na pewno nie zaszkodzi a może pomóc.
Skarbnica wiedzy co do schematów VW http://volkswagen.msk.ru/ Większość ciekawych żeby jest na ukrainie czy w rosji. :-D
przyczyn może być kilka ale najprawdopodobniej nagrzewnica już zanieczyszczona
trojniki 2razy 19mm wpinasz w uklad samochodu a trzeci kruciec 16mm do reduktora to samo z drugim zmien je na 2razy19 jeden raz 16
To gdzie ta woda szła od nagrzewnicy?
Parownik wymieniony na Nissensa, 2 wieczory po pracy. Przy okazji wymieniona nagrzewnica.
Webasto ma zawór dodatkowy na wężu nagrzewnicy.
Climatronic czy climatic ? Diagnostyka do zrobienia zanim zaczniesz rozbierac i wymieniac po kolei lub to co komus pomoglo - nie znaczy ze Tobie pomoze. Moze byc czujnik temp albo przepustnica na wyjsciu z nagrzewnicy.
Ależ proszę, krok po kroku. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php...
W Passatach B5 w TDI występuje czasem nagrzewnica pozystorowa, ma podobno 1000 W, i wygląda na podzieloną na trzy sekcje. Pełna moc tej nagrzewnicy da 83 A prądu. Sprawdzono w jakiś sposób, czy to nie jest kwestia nieprawidłowego, lub nawet prawidłowego załączania się tej nagrzewnicy?
Zapchana nagrzewnica?
węże są gorące, obieg jest sprawny więc problem raczej nie tkwi w nagrzewnicy
filtr kabinowy wymieniony ? możesz odłączyć węże od nagrzewnicy i dmuchnąć do niej sprężonym powietrzem w obie strony
Oo to fajnie powinien styknąć. Fajne grzalki ma też VW. Ta grzałka, którą wyżej dodałem jest właśnie z Passata B5. Zamontowałem ją już w obudowie nagrzewnicy Passata B4 (pasuje jakby tam miała być od zawsze, poza malutkimi przeróbkami). Mój Pasek ma chyba 120A altek jak dobrze pamiętam więc się nie boje, że braknie mu mocy. Co do Poloneza to jestem...
Układ tak ale nie nagrzewnica.
A odpowietrzałeś nagrzewnice?
Rury od wody wchodzące do wnętrza przy nagrzewnicy.
Kolego nic nie zmieniaj tylko podłącz silnik wentylatora wedle schematu. jeśli nie masz klimatronika To chyba oczywiste że koleś zmienia z pokręteł na panel, bo nie widzę innej potrzeby takiego udziwniania tej taczki.
Nie zawsze wyjdzie test pozytywnie przy uszkodzeniu uszczelki pod głowicą Jeżeli jest ciśnienie w układzie i jest on dobrze odpowietrzony tylko zostaje głowica Jeżeli będzie powietrze w układzie też będzie wywalał płyn Szczególnie ciężko odpowietrza się nagrzewnicę
Objawy wskazują na zakamieniałą nagrzewnicę.
Robo mylisz się. Albo nie spotkałeś się z tym. Zagotować TDI PD zimą? Pompa mieli przez silnik ale nie ma siły dmuchnąć przez nagrzewnicę.
mówisz o nagrzewnicy?
A gdzie jest nagrzewnica?
Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem. Po dłuższym czasie okazało się, że to uszczelka pod głowicą. Wymieniona i wszystko jak należy. Nie kopci, nie bulgocze w nagrzewnicy.
zakładaj i nie przejmuj się. silikon nic tam nie da, co najwyżej dostanie się do układu chłodzenia i zatka na przykład nagrzewnice.
pewnie ze mozna ale do poprawnego dzialania musisz dokupic jeszcze wiele rzeczy np. caly zespol nagrzewnicy
Nagrzewnicę. Tylko otwórz sterowanie na maksa.
Spróbuj z tą nagrzewnicą z Passata widziałem taki patent i sprawdzał się co prawda nie było tam takiego metrażu jak u Ciebie tylko z 25m2
http://obrazki.elektroda.pl/1749097100_1... http://obrazki.elektroda.pl/2399590300_1... teraz łatwiej ?
W tych 3 kostkach musisz zamienić piny. Zdejmnij schowek i będziesz je widział dwa są na dole nagrzewnicy...
Niestety wiąże się to ze ściągnięciem deski rozdzielczej.Pod nią zamontowany jest zespół obudowy nagrzewnicy.Proponuję odchylenie deski bez demontażu instalacji elektrycznej-jest to możliwe.Pozdrawiam rocaria(at)o2.pl
Witam koledzy. Mam taki problem że w moim passacie b5 parują mi wszystkie szyby mimo nawiesu na 2. Są one delikatnie tłuste. Czyżby to nagrzewnica puszczała?
Moze szyba źle wklejona, albo nagrzewnica
Nagrzewnica raczej 1000W.
Ten dzwięk powoduje płyn chłodniczy przepływający przez nagrzewnicę,
O no właśnie a w moim aucie, klapka jest pęknięta na zawiasie i teraz chciałbym się dowiedzieć, czy da się ją wyciągnąć bez wyciągania deski rozdzielczej i wymiany całej obudowy nagrzewnicy?
czyli co najprawdopodobniej nagrzewnica zabrudzona
Współczuję: http://www.civicklub.pl/fi/portal.php?sh... Prawie jak wymiana nagrzewnicy w passacie B3 (a jeszcze jak z klimą)
Zobacz nad padałem gazu obok obudowy nagrzewnicy.
Zlokalizuj linke w panelu od pokrętła ciepło-zimno i na jej drugim końcu jest zaczep przesłony.
Witam ja mam ten sam problem tylko że u mnie wystąpiło to po dolaniu do chłodnicy płynu uszczelniającego PASTORE i od tamtej pory brak ogrzewania , zimne leci cały czas. Czy macie jakieś rady? I co udało się uszczelnić? jesli nie to udało sie "zaklajstrować" nagrzewnicę.
Przy króćcu głowica - nagrzewnica https://allegro.pl/krociec-wody-vw-caddy...
Może być przypadłość nowych Cors- ukręcona dźwignia nie porusza klapą natomiast widzisz poruszającą się dźwignie i w błędach 0.
Wytłumacz NIBY jaka klapka blokuje przepływ powietrza w nagrzewnicy. Prosze.
Ale odpowiedzi na elementarne pytanie możesz chyba udzielić. Czy to są przewody do nagrzewnicy.
A nagrzewnica szczelna?
Przepraszam Pana Moda za post pod postem:) Nagrzewnica wymieniona, rewelacja!!! Także podejrzewam, że wcześniejsze wymiany były niepotrzebne. Pozdrawiam:)
Błędy w climatroniku? Sprawdź klapę regulacji ogrzewania. Możesz też przepłukać nagrzewnicę może jest przytkana.
Witam :) Mam problem z układem chłodzenia po podłączeniu instalacji gazowej, a mianowicie nie grzeje mi nagrzewnica i parownik jest nie dogrzany. Na początku podejzewałem głowice i głowica już po remoncie i dalej nie grzeje. Mechanik zauważył iż parownik wpięty jest wąż zasilający nagrzewnice oraz wąż idący od zbiorniczka wyrównawczego do chłodniczki...
Termostat znajduje się koło pompy wody, dostęp od dołu auta. Ten Twój nabój zabił nagrzewnicę.
Nagrzewnica do wymiany.
Nagrzewnica czysta? Silniczki nagrzewnicy działają w pełnym zakresie? Temperaturę silnik utrzymuje?
Ale sama nagrzewnica już nie :)
Wymiana nagrzewnicy rozwiązała problem
witam kolego wymień termostat to napewno jest przyczyną . Ewentualnie jąkby nie pomogło to można by jeszcze spróbować "przepłukać" nagrzewnice
1. wyciągnij nagrzewnicę-wyczyść ,przedmuchaj sprężonym powietrzem 2.jeżeli to nie pomoże cały układ zapewne nagrzewnica jest zamulona
Witam. Nie ma innych. Jeśli nie chodzi na żadnym biegu to uszkodzona jest sama dmuchawa (nie nagrzewnica)
To teraz porządnie rozgrzej silnik, potem sprawdź węże od nagrzewnicy. Może ukręcił się wiatrak od pompy wody może termostat a może nagrzewnica się zapchała.
Dalej nie rozumiem,ale jedyne co można jeszcze zrobic to spróbowac odpowietrzyc bo wydaje mi się ,że odkręciliście prawdopodobnie korek na rozgrzanym siniku co spowodowało wyrzucenie wody i mógł się układ zapowietrzyc o ile przedtem było dobrze,ale prawdopodobnie problem występował prędzej dlatego ktoś wcześniej zalał wodą ,ale spróbowac odpowietrzyc...
Nie koniecznie , chłodniczka EGR , korek zbiorniczka czasami nagrzewnica zatkana kulkami ze zbiorniczka .
Miałem podobne przypadki w Audi A3 i Passat B3. W obu przypadkach była zatkana nagrzewnica. Trzeba wystudzić silnik i kontrolować temperaturę obu węży przy nagrzewnicy przez cały proces grzania silnika do 90 stopni. Sprawdzane węże przy nagrzewnicy już na zagrzanym silniku, jest metodą nieskuteczną, ponieważ wąż powrotny może nagrzewać się od bloku...
Pasek raczej sie nie slizga bo bys słyszał to. Do jakiej temperatury dochodzi ???? i sprawdz czy nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia na co by wsakzywac mogło brak ciebłego nadmuchu (brak plynu chłodzacego w nagrzewnicy )
Lubi cieknąć z samej pompy, z jej armatury, z przewodów do chłodniczki oleju, a także ze stalowego przewodu do nagrzewnicy.
Wymień od razu nagrzewnicę na NOWĄ.
tylko kombajn kompletny i panel sterujecy klima (kombajn) to cały parownik i nagrzewnica a instalacja to pryszcz
Tak na moj rozum jesli ci nagrzewnica grzeje jest goraca to problem lezy w kanalach wentylacyjnych. Bo jesli bylaby zimna to albo jest nagrzewnica do wymiany lub nie otiera sie zawor kierujacy plyn do nagrzewnicy. Pozdrawiam.
Nagrzewnica jest w porządku .
Tak poradziłem sobie, tam wymagany jest inny potencjometr bo on wykonuje prawie cały obrót. 340stopni
jak się nie będzie chciał odpowietrzać to sprawdź ten cienki wężyk co idzie do zbiorniczka czy nie zapchany, a nagrzewnica się odpowietrzy dopiero jak przytrzymasz chwile na obrotach(2-3k) z zakręconym zbiorniczkiem
No fakt, dopiero przemyslalem co napisałem. Są auta z zaworem na nagrzewnicy, ale to trochę straszą generacja.
Witam mam Passata b5 2 L benzyna azm automat . Od jakiegoś czasu zauważyłem że nie mam ogrzewania w samochodzie zrobiłem analizę błędów klimatronika i pokazało mi błąd 4fa . Rurki od nagrzewnicy są gorące A sama nagrzewnica była płukana
Jeśli nie jest uszkodzona uszczelka pod głowicą,to przy odpowietrzaniu warto też otworzyć obwód zasilania nagrzewnicy kabiny,
Witam. Proszę o pomoc, niedawno wymieniłem uszczelkę pod głowicą, w samochodzie VW Passat B5 1.6 AHL. Samochód pracuje równo, lecz co trzeci dzień zauważam ubytki płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym. Dodam, że wymieniłem króciec za blokiem silnika na nowy. Zauważyłem, że przy przegazowaniu silnika na większe obroty, przy dociskaniu węża głównego...
Wogóle tego nie wlewaj, bo bardzo szybko wymienisz nagrzewnice i pompę wody, taniej wyjdzie kupić nowa chłodnice wody.
Może być zanieczyszczona nagrzewnica ,klapa zimne/ciepłe (sterowanie)lub jej silnik.Z tego co wiem zaworka w nagrzewnicy nie ma.
elektryczny "wiatrak" xD jest od klimy. Układ klimatyzacji nie ma nic wspólnego z nagrzewnicą w zimie.
w tych modelach pompa wody albo nagrzewnica i nic więcej
Ja używam pompki akwariowej ATMAN AT-304 800l/h W moim zestawie jest również nagrzewnica od VW passat-a
nagrzewnica niedrożna lub zawór odpowiedzialny za otwieranie nagrzewnicy
Nagrzewnica ogrzewanie działa poprawnie tylko dlaczego ta teperaratura wariuje i Wąż zimny
"Ten typ tak ma". Jeśli nie masz dodatkowego dogrzewania, to nie wiele z tym zrobisz. Przy dużych mrozach diesla po prostu nie dogrzejesz tak łatwo. Ja w swoim 2.0 tdi mam podobny problem. Jedyne rozwiązanie, to włącz klime, oraz obieg zamknięty, to powietrze z zewnątrz nie będzie wychładzało płynu na nagrzewnicy
Błąd dotyczy silnika V68 klapy temperatury. Jeżeli ciśnienia w układzie są ok to zdemontuj odsłony z prawej strony tunelu i wtedy powinieneś widzieć silnik V68. Zobacz czy w ogóle działa i czy rusza się w pełnym zakresie. Może być tak że nie zamyka do końca i leci Ci ciepłe powietrze z nagrzewnicy.
nieszczelna nagrzewnica dlatego szyby parują.
Glupie pytanie ale sprawdzales poziom cieczy w ukladzie? Po spuszczaniu plynu z ukladu i napelnieniu zawsze po kilku dniach troche ubywa, objaw pasuje. Ewentualnie jak jest plyn to odpowietrz przewody od nagrzewnicy.
Urwany wirnik na pompie wody.
Szukam pomocy jak naprawić rezystor szeregowy silnika dmuchawy nagrzewnicy w samochodzie passat 1.8 benz. 91rok. Może ktoś wie jakie powinny być wartości rezystorów zakresu 1,2, na trójce dmucha i na czwórce też. a jedynka i dwójka cisza. Podczas mrozów nie da się jeździć.
Ostatnio nagrzewnicę wymieniałem na taką samą przypadłość.
Cała nagrzewnica już wymieniona?
Nieszczelna nagrzewnica! Czeka Cię jej wymiana.
Witam! U mnie problem z bujaniem się płynu.. Skoki temperatury góra dół. Mokra podłoga w srodku i parowanie na szyby. Najgorzej w zimie. Problemy z ogrzewaniem raz działa raz nie. Passat b6 1.9tdi 105 koni Anglik. Gdzie znajduje się nagrzewnica? Od pasażera czy kierowcy? Kiera po prawej stronie.
to ich nie czytaj, polecimy inaczej, wymieniłeś nagrzewnice i wiązke na niej ?
Prawdopodobnie odłożyło się w niej tyle kamienia, że nie ma przepływu płynu. Ogrzewanie w takim przypadku będzie bardzo mizerne, albo wcale nie będzie. Można spróbować jakimś odkamieniaczem,ale jest ryzyko,że coś się uszkodzi przy okazji-no bo żrący środek. Zdejmij te węże i dmuchnij sprężonym powietrzem w jedno wejście do nagrzewnicy. Jak z drugiej...
Panowie a mozecie powiedziec dokładniej jak to zrobić z tą nagrzewnica?:)
Wisko załap nitką, niech stoi, zobacz, czy nie studzi przez nagrzewnicę, jeśli to wykluczysz, masz do wymiany termostat, niestety, nowy a uszkodzony. Inny scenariusz raczej nie możliwy.
Zrób zdjęcie paska klinowego, tak jak jest założony - zapewne standardowy babol. Paweł, gdyby chłodnica była zapchana, to nagrzewnica tym bardziej.
Gdybym miał okazje kupić pompe do chłodzenia wodnego za 80zł to bym kupił(wreszcie chłodzenie było by w kompie a nie poza nim). A że kupiłem blok CPU + BLOK NB + NAGRZEWNICA od VW passata + POMPA za 60zł to inna sprawa :D
tak 150zł... a wydajność rewelacja > - nagrzewnica od vw passat około 30zł - blok używka 60zł - pompa... 40 - rurki i reszta drobnicy około 20... DZIAŁA i chłodzi dobrze ;D
passat nagrzewnica passat odpowietrzać nagrzewnica nagrzewnica wymiana passat
mixer pioneer renault megane instrukcja obsługi iveco daily problemy klimatyzacja
Podłączenie Commodore 64 do telewizora Biazet Oznaczenia kabli na prądnicy SHL M17 Gazela