A odpowietrzałeś nagrzewnice?
Nie zawsze wyjdzie test pozytywnie przy uszkodzeniu uszczelki pod głowicą Jeżeli jest ciśnienie w układzie i jest on dobrze odpowietrzony tylko zostaje głowica Jeżeli będzie powietrze w układzie też będzie wywalał płyn Szczególnie ciężko odpowietrza się nagrzewnicę
jak się nie będzie chciał odpowietrzać to sprawdź ten cienki wężyk co idzie do zbiorniczka czy nie zapchany, a nagrzewnica się odpowietrzy dopiero jak przytrzymasz chwile na obrotach(2-3k) z zakręconym zbiorniczkiem
Najprościej po uruchomieniu silnika( jak jest zimny) sprawdzasz czy przewód/odma od silnika do chłodnicy jest tak samo ciepła jak przewód ogrzewający parownik , jeśli odma będzie miała taką samą temp wina termostatu, jeżeli termostat działa poprawnie to spróbuj podłączyć parownik szeregowo i wtedy nie ma możliwości żeby nie przeszło przez nagrzewnice,...
Jeśli nie jest uszkodzona uszczelka pod głowicą,to przy odpowietrzaniu warto też otworzyć obwód zasilania nagrzewnicy kabiny,
Napisz coś więcej,co zostało już sprawdzone.Pewne podpowiedzi już się pojawiły,odpisujesz tylko że po przegazowaniu pojawia się ciepłe powietrze,nic więcej.Porównałeś temperaturę węży od i z nagrzewnicy?Robiłeś diagnostykę?Odpowietrzałeś układ? Brak podstawowych wiadomości aby cokolwiek podpowiedzieć.
A jak wygląda sprawa z ogrzewaniem u Ciebie?Pytanie dość istotne biorąc pod uwagę przelewający się płyn chłodniczy.Zmieniałeś zbiorniczek wyrównawczy,czy po tym zabiegu odpowietrzałeś układ,zmieniłeś korek,czy zostawiłeś stary?Sprawdź czy węże dochodzące do nagrzewnicy mają podobną temperaturę.
Witam mam problem w passacie B5 1.9 TDI 110 km z 2000roku z układem chłodzenia niechce się odpowietrzyć gdy rano jadę do pracy to wskazówka rośnie na około 60 stopni i nagle spada do zera i za chwilę znowu rośnie do 90 i już jest ok termostat wymieniłem na nowy a gdy odpowietrzam odkręce korek i zsunę przewód od nagrzewnicy to w zbiorniczku cały czas...
Czy uszczelka była właściwa, bo czasami można dostać inną uszczelkę i w dobrej wierze założyć ją. Czy była identyczna? Wentylator to tylko na postoju, kiedy nie ma przepływu powietrza i tym proszę się sugerować. Układ w Passacie sam się odpowietrza. Uruchomić silnik, otworzyć zawór nagrzewnicy przytrzymać kilka chwil silnik na średnich obrotach aż z...
Drogie grono, problem z tym ogrzewaniem zdaje się być bardziej złożony. Po wielu próbach odpowietrzania układu nie ma rezultatów. To znaczy, jak jade autem to jeszcze w miare dmucha ciepłym ale tylko stane np. Na światłach i już zimne leci. Zdiołem więc przewody z nagrzewnicy, najpierw powrotny i wniosek, z nagrzewnicy ledwo co leci woda. Jak dam troche...
Ok dziękuję. W takim razie zabieram się za przekładke termostatu z tego drugiego passata na test, jak pomoże kupię nowy odpowiedni. Czyli czujników nie ruszać? Jeden z tego co wiem powinien dawać info do komputera żeby wiedział czy i ile grzać świece itd, drugi powinien odpowiadać za wskazania na zegarach. Obawiam się o tą pompę wody, choć generalnie...
Odpowietrzanie przy otwartej nagrzewnicy . Jesli masz taki ubytek plynu powinien jego skutek byc widoczny albo chlodnica , nagrzewnica . Warsztat sprawdzic szczelnosc ukladu chlodzacego testerem . Silnik nie zostal przegrzany? W tym przypadku nie polecam uszczelniaczy . Polecam tutaj z obrazkami https://forum.vw-passat.pl/topic/6456-og...
Albo masz zapowietrzony system albo pompa chłodzenia pożegnała się z wirnikiem. Odpowietrzam tak....zgaszony silnik, powoli wlewam płyn patrzę bombluje- przestało dolewam, - przestało nie znika w zbiorniku nie zakręcam korka tylko odpalam silnik, patrze na zbiornik, jak się podnosi zakręcam korek, jeśli opada dolewam aż przestaje i zakręcam zbiornik....
Problem leży po stronie odpowietrzenia układu ew. jego niedrożności tak jak napisał zodiak ten cienki wężyk odpowietrzający często ulega zapchaniu, problemy pojawiają się także po montażu instalacji gazowej gdy auto było eksplatowane na wodzie,wpinając parownik w układ zasilania nagrzewnicy powodujemy że większa część płynu idzie poprzez parownik i...
1. Z tego co się orientuję w tych samochodach układ odpowietrza się sam, ogrzewanie jest bardzo dobre, dwa węże od nagrzewnicy są gorące, aczkolwiek gdy silnik jest zagrzany słychać charakterystyczne dzięki w nagrzewnicy (tak jakby powietrze), działo się to także przed zmianą uszczelki... 2. Gdy korek zbiornika jest odkręcony, podczas dodawania gazu...
Tam o ile dobrze pamiętam układ sam się odpowietrza. Dodano po 1 Nie żaden parownik, tylko po prostu klapa którą się reguluje cieple-zimne powietrze. Ale to nie klapa skoro powrót od nagrzewnicy jest zimny.
Witam - klasyczny przypadek , jeżeli skutkiem płukania nagrzewnicy był nie zakłócony przepływ cieczy bez większych oporów przepływu to można domniemywać że nagrzewnica nie jest zatkana. Natomiast należy przeprowadzić procedurę odpowietrzenia układu /Czy sam płukałeś nagrzewnicę ? i jesteś w stanie ocenić skuteczny przepływ . Na przewodzie gumowym nagrzewnicy...
jak go odpowietrzyć prawidłowo Sprawdź czy nie ma wycieków dolej plyn do max nagrzej silnik do wlaczenia wentylatora. Najlepiej jazda nie na wolnych zgas silnik odkrec odpowietrznik druga osoba niech odpali silnik i czekasz az leci sam plyn z odpowietrznika gasisz silnik zakrecasz odpowietrznik i tyle. Prawdopodobnie masz 2 ale skup sie na tym w najwyzszym...
Zapowietrza się ? A w jaki sposób webasto odpowietrza układ skoro ma własne zasilanie bezpośrednio ze zbiornika. Dziś sprawdzałem czy webasto nie jest podpięte pod komputer i nie jest.Jest podłączone tylko pod climatronic no i zasilanie + zegarek sterujący. ...edc - brak błędów ad.pompo-wtryskiwaczy i ich sprawdzenia to myślę że 3 minutowe podgrzanie...
Witam, przeczytałem kilka tematów na ten temat ale i tak nie zdiagnozowałem problemu, tzn mam passata b5 z 1997 bez climatronic, czyli nawiewy sterowanie "manualnie", wyczytałem żeby sprawdzić czy wszystkie linki sterujące klampami od nawiewu są na swoich miejscach i tak są, linka od sterowania cieple zimne siedzi zarówno przy pokrętle jak i w konsoli...
Co do odpowietrzania- nie ma takiej potrzeby- te układy mają samoodpowietrzanie. Pozdrawiam No i tu kolega się myli. Owszem wszystkie passaty się odpowietrzają same, ale tylko w przypadku, gdy cały układ chłodzenia jest niezamulony, drożny i sprawny. Jesli cokolwiek jest chocby minimalnie niesprawne, volkswagenowski sposób na odpowietrzanie przestaje...
Bulgotanie przelewanie w nagrzewnicy świadczy o zapowietrzeniu i należy odpowietrzyć przez zsunięcie węża odsłonięcie otworku odpowietrzającego na króćcu do nagrzewnicy przy akumulatorze i zwiększenie obrotów do ok 2000 aż zacznie wypływać płyn.
Kolega nie ma przytkanej nagrzewnicy, ponieważ wymienił ją dwa tygodnie temu na nową. Tutaj mówię o VW Passat 1.9TDi, oczywiście inne samochody mają również inne rozwiązania z korkami na chłodnicy i dodatkowymi zbiorniczkami np. Toyota, ale mowa konkretnie o tym VW 1.9TDi. Odpowietrzałem (nie tylko raz) przy otwartym zbiorniczku, zachowanie płynu przy...
A odpowietrzyłeś nagrzewnice książkowo.Przecież tam jest odpowietrzenie na podszybiu ,poza tym one często się zapychają w tym modelu.Po co od razu rozbierać silnik.Żeby nie być gołosłownym tam jest taka dziurka w przewodzie gumowym jak ściągniesz opaskę i odsuniesz trochę przewód to powietrze przez tą dziurkę wyleci .Po co ściągasz całe przewody.Jak...
Kolego nie zapomnij prawidłowo odpowietrzyć układu .Passat nie odpowietrzy się sam.Na przewodzie zasilającym nagrzewnice od strony podszybia masz otwór wielkości 2mm.Musisz zdjąć opaskę z tego przewodu i go cofnąć jakieś 2cm wtedy przez ten otwór powinien wylecieć płyn.Jak tego nie zrobisz nie będziesz miał dobrego ogrzewania a w passacie to częsta...
Wyciek z nagrzewnicy wykluczony? Ile tego płynu ubywa? Paski klinowe napięte? Dodano po 1 Ogrzewanie działa, na 100% dobrze odpowietrzony? Dodano po 59 Wywal termostat! Dokładnie posprawdzaj czujniki temperatury.
Witam. W passacie układ przy silniku sam się odpowietrzy zwłaszcza przy jeździe po dołkach ;) Co do nagrzewnicy to powinna się sama odpowietrzyć lecz jeśli tak się nie stanie to trzeba poluzować węże przy nagrzewnicy do momentu aż zacznie lecieć sam płyn bez powietrza.
Takiego już kupiłem latem, gdy nie było potrzebne ogrzewanie. Nie ma klimatronika, tylko manuala. Bez klimy latem, jak puszczałem zimne powietrze, to wypadały gąbki. Jedyne co zrobiłem, to uszczelniłem klapę taśmą aluminiową i przepłukałem nagrzewnicę oraz odpowietrzyłem. Oba są gorące, może problem polega na tym, że wszystkie dziury zakleiłem na klapie....
Zacznij od odpowietrzenia układu. Miałem taki problem tylko że mi do tego nie grzała nagrzewnica. Pojechałem do jednego mechesa i jakimś dziwnym sprzęcikiem mi go odpowietrzył i jest gitara!
Trzeba odpowietrzyć układ.
Witam koledzy, mam problem z passatem nie grzeje na wolnych obrotach jak są wyższe obroty to grzeje pow 2.tyś wymieniłem pompę nagrzewnice termostat i nic nie wiem co dalej (płyn w porządku i odpowietrzony), błagam o pomoc !!!!
Jeśli nagrzewnica tylko "sika", to chyba niezbyt dobra jej wydajność (przepływ), chociaż jak podajesz oba króćce ciepłe. A co z nadmuchem ciepłego powietrza, działa Ci dmuchawa od min. do max., może klapy nawiewu nie reagują na sterowanie. Czy układ chłodzenia, wraz z nagrzewnicę jest odpowietrzony.
Korek mam nowy z ASO i też nie pomogło. Dziś spróbuję jeszcze raz oczyścić nagrzewnicę i jeszcze raz odpowietrzyć układ.
Mam problem z ogrzewaniem. Zamiast ciepłego powietrza leci zimne. Płyn grzeje się do 90 stopni. Na wolnych obrotach nie grzeje, a na wyższych grzeje. Termostat mam wymieniony , układ chłodzenia odpowietrzony. Czy może ta przyczyna występować wtedy gdy nagrzewnica jest zapchana? czy może jak pompa wodna jest zapchana? Proszę o odpowiedz.
Skoro wejście i wyjście z nagrzewnicy gorące , nagrzewnica odpowietrzona Pisałem wyżej że nagrzewnica nie ma obiegu wymuszonego a to oznacza że góra może być gorąca a dół zimny. Co świadczy o zatkanej nagrzewnicy. Takie płukanie nic nie daje bo woda i tak wybiera najkrótszą drogę czyli od króćca do króćca bez udziału części grzejącej. A odetkać nagrzewnice...
Witam W tym modelu raczej nie ma problemu z odpowietrzeniem / dodatkowy wężyk z chłodniczki / i raczej jak wie się jak to zrobić to nie ma problemu a chyba kolega wie / z wypowiedzi / . Pisałeś o żurku , czy dobrze przepłukałeś układ / głównie nagrzewnicę / ? Ten płyn do płukania czasem robi więcej szkód niż pożytku i jak może on przeczyścić układ w...
nagrzej silnik nie włączając nadmuchu sprawdź czy obydwa węże do nagrzewnicy są ciepłe jeśli nie to zagoń go na dwójce z prędkością 70km/h tak z dwa km i powinien się odpowietrzyć jeśli oba węże są ciepłe a powietrze leci nadal zimne to problem z klapami w nagrzewnicy Dodano po 1 sprawdź czy cienki wężyk z chłodnicy do zbiorniczka nie jest zapchany...
Ne rozumiem waszej dywagacji. Co ma wspólnego termostat z niedogrzewaniem układu klimatronika skoro nagrzewnica w Passacie jest na tak zwanym małym obiegu i nagrzewa się przed otwarciem termostatu. Termostat otwiera się dopiero przy 87 'C. Możliwe że zapowietrzony - ale raczej nie bo to układ samo-odpowietrzający, można spróbować odpowietrzyć na przewodach...
Nie wiem jak jest u ciebie, ale ja mam na zasilaniu mała nakrętkę plastykową,i to jest właśnie odpowietrzenie nagrzewnicy, dodatkowo musisz mieć gdzieś na wężu zasilającym nagrzewnice zawór odcinający i sterowany bądź cięgnem lub podciśnieniem, po to żeby latem nie dogrzewać kabiny i sterować otwarciem temperaturę.
Temat rozwiązany. Dla chętnych zostawiam info jak rozwiązano problem: Po za czynnościami wymienionymi wyżej dodatkowo jeszcze: 1. Wyjęty i wyczyszczony czujnik temperatury klimatyzacji (1K0907543F) - łatwo się dostać od strony pasażera 2. Wyjęte nagrzewnice - podłączona do obiegu cieczy chłodzącej sprawna i nie zatkana, była niedawno wymieniana; elektryczna...
U mnie poszła uszczelka pod głowicą biła powietrze w ukłąd zapowietrzała sie nagrzewnica nie wiem jak w dizlach... ale mysle ze sprubowąłbym odpowietrzyć układ chłodzenia sprawdz ręką czy wejście wyjście z nagrzewnicy są takiej samej temperatury w nowych samochodach montowano elektrozawory szukałbym tam... passaty raczej nie ale żabojady wsadzają elektryczne...
Passaty z rocznika 91 nie posiadają żadnego zaworu zamykającego dopływ cieczy chłodzącej do nagrzewnicy.Sterowanie odbywa sie przez przymykanie klapy regulującej dopływem ciepłego i zimnego powietrza.Moje rada-sprawdz czy na pracującym silniku na ściągnietym węzu do nagrzewnicy leci płyn chłodniczy.W zależności który sciągniety będzie wąż,płyn będzie...
płyn oczywiście nowy wcześniej lalem tylko wodę destylowana Bo chłodnica ciekła a musiałem czekać na wymiane. A termostat zaiste się nie otwiera bo jak wytłumaczyc zimna chłodnice nawet jak temperatura 110st: a może być tak ze jednak sam się nie odpowietrzy i trzeba jakoś to zrobić? Próbowałem przez przewod nagrzewnicy i to samo:(
Zakładam, że układ jest już odpowietrzony. Dziwna zbieżność czujnik i termostat. Sprawdź czy ten nowy na pewno się domyka. Po lekkim nagrzaniu silnika dolna rura , powrót z chłodnicy do silnika zdecydowanie zimna. Ciepły ma być tylko mały obieg, w tym nagrzewnica. Musiałaby być katastrofalnie zapchana. Miewam znacznie starsze modele Passatów, gdzie...
Odpowietrz układ chłodzący, to znaczy uruchom silnik, następnie poluzuj opaskę od nagrzewnicy tą górną, delikatnie ją podważ aż będzie lecieć strumieniem ciągłym płyn. Jeśli to nie pomoże to wymień termostat. Jeśli to nie pomoże to może być uszczelka. Nie podejrzewam złego zapłonu gdyż nie pisałeś że to się stało po wymianie paska. Pompa raczej też...
To ciekawe bo jeżeli przy takiej temp. chłodnica jest zimna to by znaczyło że termostat się nie otwiera albo masz zapowietrzony układ. dlatego właśnie pytam o pompę, układ jest odpowietrzony Dodano po 1 Bo w nagrzewnicy masz już pewnie tylko powietrze a nie płyn. a dlaczego na postoju przy temp 90° nagrzewnica grzeje? Dodano po 1 Przemo9826 mógłbyś...
Czy we własnym zakresie próbowałeś usunąć usterki dot. kontrolek np. sprawdziłeś włącznik światła stopu, hamulca pomocniczego i czy sprawdziłeś poziom płynu hamulcowego. Skąd w Twoim aucie kontrolka "stopu" - zakładałeś. Czy działa Ci ABS, sprawdź przewody czujników ABS-u przy kołach. Jeśli chodzi o ogrzewanie auta, to po zmianie nagrzewnicy należało...
Pati miałem identyczny przypadek z silnikiem AVB, jeździłem tak chyba rok, do zimy, jeśli mu nie wstawiłem to wiadomo płynu mniej wlewałem, ale zimą jak byłą 25 na minusie zaczeły sie problemy z ogrzewaniem, bo przy przyspieszaniu nagle przestawało dmuchać ciepłe powietrze i wiało zimne, musiałem z powrotem czekać aż układ się odpowietrzy, lub stanąć...
Witam! Po poczytaniu postów i problemów innych użytkowników Passata B5 1.9 TDi dochodzę do wniosku że chyba mi poszła uszczelka pod głowicą:( objawy są następujące mocne wyrzucanie płynu chłodniczego przez przelew w zbiorniczku wyrównawczym. Przez przewód doprowadzający płyn do zbirniczka idzie piana i okropnie zapowietrza mi się nagrzewnica - praktycznie...
Witam ! Mam problem z ogrzewaniem w moim pasku b4. Wiem, że takim tematów jest bardzo dużo ale ten jest nieco inny niż pozostałe, prosiłbym o pomoc. Otóż wymieniłem nagrzewnice bo mi pociekła. Po rozebraniu i złożeniu wszystkiego z powrotem, odpowietrzeniu, grzało idealnie do czasu napełnienia klimy. Gdy tylko napełniłem klime o ciepłym powietrzu wgl...
Dobry wieczór, mam problem z bąbelkami pokazującymi się w zbiorniku wyrównawczym, i to problem który już występuje tak od około 50 000 km. Postaram się krótko w punktach opisać objawy: auto: Passat B7 2.0 140 km, CFFB, 248 000 km, 1. Przy przebiegu około 200 000 km, wyskoczyła mi informacja w zimie o niskim poziomie płynu chłodniczego. Jednak nie przypominałem...
Witam. Zacznę od finału histori. Jadę 150 km/h nagle auto traci moc, cisne gaz na maxa a on zwalnia do 110 i nie moge bardziej przyspieszyć. Po minucie bialy dym z wydechu, duzo dymu! Staje na poboczu i gasze silnik. Poziom oleju ok. W zbiorniczku wyrownawczym kolor plunu.jak woda z kałuży.. doczekałem chwile i sprobowalem odpalić silnik ale obroty...
odpowietrzać nagrzewnica nagrzewnica odpowietrzać odpowietrzać passat
focal subwoofer seicento klema bosch agregat prądotwórczy
4558d wzmacniacz falownik powmr
Tecumseh – mały dopływ paliwa do gaźnika, diagnostyka i naprawa silnika Yamaha MT-07 licznik – schemat kostki, podłączenie do XJ6, pinout, adapter, CAN