Człowieku, jedź po nowy oryginalny zawór dobrany zgodnie z numerem nadwozia. Załóż go w sobotę rano i masz cały weekend dla siebie. Co ty chcesz jeszcze testować skoro oryginalny, który masz nie wali ci błędami tylko płyn przepuszcza?? Wy, rekiny transportu to gorsi jak taksówkarze jesteście!
Nie wydaje mi się ogrzewanie (regulacja) w corolli było realizowane poprzez zawór nagrzewnicy, przynajmniej w mojej corolli z tego roku tak nie ma. Przez nagrzewnicę stale płynie płyn. Regulacja polega na odpowiednim ustawieniu klapek, mieszaniu zimnego i gorącego powietrza. Nie wiem jak jest rozwiązane sterowanie tymi klapkami w automacie, przypuszczam,...
Zapowietrzenie wykluczone? Pompa wody daje wystarczające ciśnienie, może oberwane łopatki? Jest przepływ przez nagrzewnicę czy nie ma? Zawór sprawny, zamyka otwiera przepływ?
Na zaworach nagrzewnicy.
Ja bym wymienił zawór nagrzewnicy
Dwie możliwości: - nieszczelny zawór dopuszczający wodę. - uszkodzona nagrzewnica. W pierwszej kolejności należy sprawdzić zawór. Jeśli będzie dobry to wymiana nagrzewnicy. Jak kocioł ma około 10 lat i wyjdzie że nagrzewnica jest uszkodzona to naprawa nieopłacalna.
Klapki chodzą ale jeszcze zawór nagrzewnicy musie się przełączyć do włączenia obiegu płynu.
Jeżeli regulacja ogrzewania jest zrealizowana na zaworku ( są też regulacje przepustnicowe) To brak tej regulacji leży w jego obrębie. Zakładam ,że zawór jest od tego modelu, należy sprawdzić czy linka nie wyskoczyła lub czy w ogóle pracuje. To, że na wolnych obrotach nie grzeje to może być powód zapowietrzonego układu chłodniczego (napisałeś że był...
E, tam bywał uruchamiany podciśnieniem zawór nagrzewnicy jak pamiętam?
Czy w Peugeot 308 z 2008 roku jest zawór nagrzewnicy? Tzn. sterujący ilością przepływającej cieczy przez nagrzewnicę.
Elektro zawór przy nagrzewnica działa poprawnie? Czy cały czas idzie napięcie na niego?
To jest zawór nagrzewnicy. Sterowany jest podciśnieniem. Dochodzi do niego tekalan, nie linka. Ogólnie dostępny.
Zawór wymieniony , tylko czy jest otwarty . Przy zamkniętym zaworze oba przewody do nagrzewnicy też będą ciepłe . Obieg będzie przed nagrzewnicą .__ Zawór elektryczny ?
Sprawdż czy zawór nagrzewnicy otwiera sie do końca ,czasem nawala sterowanie zaworem, jest to dość częsta dolegliwość ogrzewania wielu typów samochodów
A Webasto już założone? Dowiedz się w jaki sposób regulowana jest temperatura ogrzewania, czy przez klapę, czy przez zawór przed nagrzewnicą. Jeżeli przez zawór, może powstać problem z obiegiem wody, gdy zawór będzie zamknięty, lub częściowo przymknięty.
Było kompletnie pusto Jak układ jest zapowietrzony, jak ma grzać? Trzeba odpowietrzyć! Dowolny warsztat powinien zrobić to za darmo, w ramach reklamy! Zawór nagrzewnicy otworzyć na full. Korek wlewu odkręcić. Trzymać na średnich obrotach, aż przestaną wydobywać się bomble. Uzupełnić płyn.
Jest to zawór nagrzewnicy nr: XS7H18495FA [url=https://allegro.pl/oferta/ford-tran...
W Volvie jest taki problem, że zawór od nagrzewnicy przecieka w środku i blokuje otwarcie go. Należy go wymienić. Znajduje się po prawej stronie od pasażera, przy wentylatorze. Jak zawór rozbierziesz, to woda w środku powinna być, tak można to sprawdzić (nie powinno być wody). Nie ma wody – jest ok.
Silnik dogrzany? Pompa wody, termostat, zapowietrzenie nagrzewnicy lub zapchana, zawór sterujący otwarciem krótkiego obiegu na nagrzewnicę.
Czyli można kupić ? będą dobre ? Bo pytałem w kilku Aso i nie ma i nie można zamówić,
Zawór od nagrzewnicy czy jest szczelny lub sama chłodnica nagrzewnicy czy nie cieknie płyn
Zawór nagrzewnicy do sprawdzenia.
Pewnie masz rację ale ja osobiście bym pominął zawór dając na krótko na nagrzewnicę na próbę, bo jak zawór będzie zacięty i tylko lekko się będzie przez niego sączyć to na wyjściu też może być gorący przewód.
Ech jakim sprężonym powietrzem ? Czy kolega oszalał :-) Płyn w każdym samochodzie jak fizyka nakazuje, spuszcza się w najniższym punkcie. Więc wąż z termostatu, i chłodnicy wystarczy w zupełności. w niektórych silnikach trzeba nawet zdemontować termostat. Trzeba pamiętać żeby otworzyć zawór nagrzewnicy.
Masz zapowietrzoną nagrzewnicę, albo zamknięty zawór nagrzewnicy.
O co Ci chodzi? Temat na pograniczu kosza. Co chcesz usprawniać?
Może linka urwana za panelem sterowania
Witam Ja juz problem z brakiem ogrzewania zlokalizowałem. Okazało się, że cięgno do zaworu nagrzewnicy zamyka tylko ten zawór (stąd brak ogrzewania) natomiast już go nie otwiera tzn. po przesterowaniu na pokrętle na gorące powietrze cięgno nie przesuwa się i nie otwiera zaworu nagrzewnicy. Zawór nagrzewnicy można tylko otworzyć ręcznie i wtedy jest...
Problem znaleziony i rozwiązany. Okazało się że powyżej 1500 obrotów nagrzewnica zaczynała grzać. Pewnie zawór przy nagrzewnicy nie zamyka się do końca dlatego został założony zawór na przewód zasilający nagrzewnice i klima chłodzi aż miło :) Dodano po 2 Został założony zawór na przewodzie zasilającym nagrzewnice ponieważ zawór przy samej nagrzewnicy...
Równoczesne otwarcie zaworu chłodnicy i nagrzewnicy jest stosowane w przypadku osuszania powietrza, aby ta funkcja mogła działać musi być odpowiednia konfiguracja wymienników. Najpierw chłodnica na której obniżamy temeraturę powietrza do wykroplenia(punktu rosy) a następnie nagrzewnica która podgrzewa je do zadanej temperatury. W Twoim przypadku nie...
Witam, Nagrzewnica jest aluminiowa. Do wymiany wystarczy wyjac kolumne kierownicy i nagrzewnica wyjdzie. Czas operacji ok. 1.5 godziny. Pozdrawiam, Georges
Zgadza się, ale nie rozumiem takiego działania. Chyba, że ten kolektor, to nie termostat dużego obiegu, tylko zawór nagrzewnicy.
Musisz otworzyć sterownik klimatyzacji, w tylnej części na środku . Po rozkręceniu popraw luty i przejście głównego zasilania pomiędzy płytami sterownika
Witam. Sprawdź, dlaczego nie zamyka zaworu nagrzewnicy (linka, zawór, sterowanie przesuwem linki).
Witam ponownie. Mam pytanie. Gdzie się znajduje nagrzewnica oraz zawór nagrzewnicy? Z góry dziekuję.
Najlepiej byłoby rozdzielić grzałki i połączyć jedną między T1-T2, drugą T2-T3. Niestety wszystko jest w zabudowie.
Wydaje mi się że twoje sugestie są słuszne, ale trudno je potwierdzić bo nie podajesz czy dopuszczasz wodę do układu. Jeżeli nie dopuszczasz wody to są według mnie dwie możliwości: dziurawa nagrzewnica lub przepuszczający zawór dopuszczania wody do C.O.Jeśli jednak dopuszczasz wodę do układu to przyczyna to pozostaje tylko naczynie przeponowe.
Te rurki zawsze są ciepłe bo obieg jest cały czas, tylko klapa w środku zamyka obieg ciepłego powietrza. Owszem, rurki od nagrzewnicy są cały czas gorące, ale to nie "klapa" steruje odbiorem ciepła, gorący płyn nie krąży cały czas poprzez nagrzewnicę. Przy nagrzewnicy jest zawór na tych przewodach, jest to zawór tego typu, że gdy włączymy ogrzewania...
Zapchana nagrzewnica, do wymiany, ewentualnie zawór nagrzewnicy, ale jak pokrętło regulacji ogrzewania chodzi bez wyraźnych oporów to raczej tylko nagrzewnica.
Silnik M52 ma dosyć fajny obieg cieczy i należy to uwzględnić podobnie jak i zawory odcinające nagrzewnice. Po drugie trzeba stwierdzić czy reduktor jest faktycznie zimny czy tylko czujnik tak zapodaje.
Pytanie podstawowe czy nagrzewnica ma zawór odvinający?
może ktoś właśnie podpowiedzieć jak wymienić zawór nagrzewnicy- czy demontować całą deskę rozdzielczą?
Nie poziom płynu w zbiorniczku. Na wężach koło nagrzewnicy jest zawór do odpowietrzenia.
Możliwe, że na którymś garze już Ci popala płyn skoro miałeś dymek w ciepłe dni. Możesz mieć też walniętą nagrzewnicę/zawór trójdrożny bądź jakieś złącze. A środek auta nie paruje Ci zbytnio? nie śmierdzi płynem chłodniczym w środku? Odnośnie głowicy, podjedź do warsztatu i sprawdź ciśnienie płynu chłodzącego na rozgrzanym silniku.
Witam, już drugi sezon jesienno-zimowy zmagam się z brakiem ogrzewania. Gorący płyn dociera do nagrzewnicy tylko przy wysokich obrotach i wtedy przez chwilę z dmuchawy leci ciepłe powietrze. Dwa razy już ściągałem deskę. Wymienione do tej pory: - nagrzewnica - zawór przed nagrzewnicą (chociaż stary również działał przy zmianie temp. climatronikiem),...
Wiesz gdzie sie kończą rurki nagrzewnicy? Tam jest ten zawór , co jest logiczne bo to zawór nagrzewnicy a nie poduszki pierdziawki.
Zawór nagrzewnicy wymieniony. Przez pierwsze 2 tygodnie było dobrze, wszystko ładnie pracowało, potem raz dobrze a raz źle, czyli ustawiam pokrętło na ogrzewania na max 29stopni (to leci gorące powietrze) a jak przestawiam gałkę na 28stopni zaczyna lecieć maksymalnie zimne powietrze. Już sam nie wiem. Może to wina tego zawora? Kupiłem zamiennik za 120zł
Wyrzuć te dwa niby termostaciki i wstał w to miejsce kawałki 6cm rurki od centralnego ogrzewania. Mostek pomiędzy nimi można spokojnie olać. Niby to ma zabezpieczać aby ciśnienie nie rozsadziło nagrzewnicy czy coś takiego. W każdym razie tak wydedukowałem w momencie kiedy wyrzucałem moje zawory przy nagrzewnicy. TEraz jest tak wspaniale że jak zrobić...
Witam, niestety sam tego problemu nie rozwiązałem, natomiast fachowiec mechanik ustalił, że zacina się jeden z zaworów zaworu dwudrożnego sterujący ciepłym płynem dochodzącym do nagrzewnicy. Zawór dwudrożny znajduje się w przegrodzie silnikowym pod podszybiem tuż pod mechanizmem wycieraczek i steruje on przepływ ciepłej cieczy na prawą i lewą stronę...
Odłacz przewody od nagrzewnicy połacz je rurką, albo zaślep srubami na silikon z opaskami. Kolega eksperymentował z płytkami Peltiera, ale nie wiem co z tego wyszło, trochę kosztowna sprawa. Lepiej zrobić coś z kawałka lodówki plus węzownica na wodę. Ja mam zamiar zrobić to do mieszkania.
Tak jak kolega pszczyna napisał - wpierw sprawdź, czy działa elektrosiłownik klap nagrzewnicy. Zlokalizowany jest z lewej strony zespołu nagrzewnicy (tam gdzie nogi kierowcy), zakryty jest osłonami z plastiku, które trzeba zdemontować. Elektrosiłownik działa na zasadzie równoważącego się mostka opornościowego - potencjometr w elektrosiłowniku napędzany...
Witam ponownie Dopiero teraz znalazłem trochę czasu aby się za to zabrać i oto efekty Co mam Kocioł Termet Gold 20kW 1F Nagrzewnica Volcano VR3 Sterownik EC nagrzewnicy Dokupiłem zawór trójdrogowy z siłownikiem,stycznik Tak jak planowałem,zasilanie do nagrzewnicy pociągnąłem z CWU Zawór trójdrogowy podłączyłem do rury zasilającej zasobnik Od zaworu...
Prosze o konstruktywne porady Trzeba zdjąć deskę i po temacie, średnio ci się to podoba to sprzedaj jako uszkodzony i kup sprawny.
klopot lezy w panelu sterowania robia sie zimne luty na potencjometrach od regulacji temperatury trzeba wyciagnac panel iprzelutowac potencjometry jak by co to sluze podpowiedzia
Witka, mam pytanko, rozebrałem deskę w celu wymiany cięgna od zaworu do nagrzewnicy (zawór jest w komorze silnika). W środku auta, do czerwonej dźwigienki przyczepione sa 2 linki. Nigdzie nie mogę znaleźć do czego jest ta druga linka??? Może ktoś wie :) i się podzieli. Dzieki pozdro.
witam citroen jumper 2,2hdi 2004rok problem polega na tym że na wysokich obraotach jest ogrzewanie a jak spadna obroty znika i leci zimne jak jade koło z predkoscia 110 temperatura idzie dosć wysoko popuszcze gazu spada wymienilem nagrzewnice zawór chłodnice termostat czujnik temperatury niewiem juz co z tym robic
Ponoć jest zawór nagrzewnicy może ktoś podpowie gdzie on się znajduje?
Zawór którym sterujesz ciepło-zimno jest przy nagrzewnicy zazwyczaj przeczyść nagrzewnice, zobacz czy zawór chodzi ma cały skok, może linka jest gdzieś załamana i nie chodzi.
Ja tam proponuję tak: Nagrzać silnik, otworzyć zawór nagrzewnicy, ostrożnie poluzować opaskę na dolnym krućcu chłodnicy (podstawić jakąś miskę) i wysunąć (zdjąć) wąz, odkręcić kork ze zbiornika wyrównawczego żeby płyn zleciał. Wąż idący do chłodnicy odegnij w dół żeby spałynęła max. ilość "płynu". W układzie może zostać niewielka ilość "płynu" w pompie...
Mam pytanie gdzie znajduje się nagrzewnica i zawór elektromagnetyczny nagrzewnicy w Oplu Vectra 1.6 94r. silnik c16. Z góry dzięki za odpowiedź.
Jest dużo na ten temat na forum. Problem mogą stwarzać zawory nagrzewnicy.
nagrzewnica niedrożna lub zawór odpowiedzialny za otwieranie nagrzewnicy
Nie wiem jak jest u ciebie, ale ja mam na zasilaniu mała nakrętkę plastykową,i to jest właśnie odpowietrzenie nagrzewnicy, dodatkowo musisz mieć gdzieś na wężu zasilającym nagrzewnice zawór odcinający i sterowany bądź cięgnem lub podciśnieniem, po to żeby latem nie dogrzewać kabiny i sterować otwarciem temperaturę.
Nie kupuje się grzałek bez pompy,to raz,a dwa to uwzględnić trzeba że wiele aut poza przepustnicami w mieszalniku ,ma też zawory odcinające obieg nagrzewnicy. Jeśli posiadasz taki zawór w Swoim samochodzie to musisz sprawdzić czy to działa po jego otwarciu.Jeśli zadziała to musisz zamontować dodatkowy zawór i bypass sterowany ręcznie lub prądem.
Zamulona chłodniczka nagrzewnicy,niski poziom płynu w chłodnicy,urwany zawór nagrzewnicy..
Eeee... tam odpowiem: wymienić, ten zawór - nie jest drogi (on puszcza ciepłą wodę na nagrzewnicę, czyli włącza ogrzewanie kabiny). Nazwa: jak sądzę "zawór nagrzewnicy" Wymiana: yyy... no zdjąć stary i założyć nowy, poczym ew. wyregulować linkę i odpowietrzyć układ chłodzenia.
A jaki to klasyk miał elektryczny zawór nagrzewnicy?
Miałem taki przypadek w oplu. W oplu jest elektrozawor, który odcina nagrzewnice przy włączonej klimie i ten zawór lubi się zaciac, wtedy nie otwiera dopływu płynu do nagrzewnicy. Nie wiem czy w fordach jest takie samo/podobne rozwiązanie. U mnie pomogło kilkakrotne kręcenie pokretlem ciepłe/zimne i się odwiesil. Poczytaj na forach. Może ford stosował...
2. Ogrzewanie grzeje tylko z maksymalną mocą Najczęściej zawór nagrzewnicy pod maską do wymiany. O ile sobie przypominam, to można rozebrać do elektromagnesu i sprawdzić trzpień czy nie jest sklejony, czy nie ma tam płynu.
Sprawdz czy weze od nagrzewnicy sa gorące wej. i wyj. jesli nie odkręć jeden i drugi połącz na krótko za pomocą rurki jak zrobia sie gorące ( słaba drożność nagrzewnicy lub zawór odcinający przy włączonej klima.)zacięty.
Termostat zamontuj, ale nic się nie zmieni! Zobacz na miejscu, czy tam jest sprzęgło wiskotyczne i wentylator, czy wspomaganie układu chłodzenia może ktoś przerobił i jest inaczej? Tutaj należy dopatrywać się źródła problemów! Zawór nagrzewnicy sprawdzał, sprawny?
Czyli wg ciebie przyczyną jest zawór, który otwiera dopływ ciepłego oleju do nagrzewnicy, tak?? Nurtuje mnie tylko jedno. Jaki związek z chłodzeniem silnika (ostatecznie wg ciebie ZATARCIEM GO) ma termostat przy nagrzewnicy, jeśli zawór, który otwiera i zamyka dopływ nagrzanego oleju jest bezpośrednio za silnikiem, a PRZED termostatem (przy samej nagrzewnicy)....
1.Tak jest to czujnik ciśnienia (bardziej włącznik, wyłącznik zależny od typu klimatyzacji) 2.Jest to jeden z zaworów do napełniania klimatyzacji. 3.Zawór nagrzewnicy (tak mi się wydaje ,ale jak zrobisz zdjęcie pod innym kątem to będzie 100% pewności (aby było widać dokąd zmierza przy silniku) 4.Nie widzę dokładnie czy to listwa z wtryskiwaczami, zrób...
Dziękuje za opis błędów
A zawór do nagrzewnicy ? Sprawny ? otwiera przepływ ?
Wpisz w google: zawór nagrzewnicy ford
Filter kabinowy jest nowy. Tak jest właśnie na szybie taki osad. Na postoju pokaże mi temperature 90stopni ale leci zimne powietrze. A jak zaczyna lecieć ciepłe powietrze tylko że leci słabo to wtedy zaczynają parować szyby. Węże są gorące. Dlatego nw co to może być czy to może termostat nagrzewnica czy może zawór na nagrzewnicy.
A jaką temperaturę osiąga silnik? Termostat sprawny? Zawór otwiera się do końca? Nagrzewnica nie zabita kurzem?
Sterownik kontroluje: 2 wentylatory 0-10V Zawór nagrzewnicy 0-10V Wymiennik krzyżowy 0-10V Żaluzje czerpni i wyrzutni 0-10V Temperatura nawiew i wyciąg: wejścia 0-10V Temperatura zewnętrzna PT1000 Termostat przeciwzamrożeniowy, presostaty wentylatorów, presostaty filtrów, presostat wymiennika
Astra G ma zawór na nagrzewnicy.
No to najpierw zacznij od początku. Reduktor przewód elektro-zawór.
Po rozgrzaniu silnika i włączeniu ogrzewania, porównaj ciepłotę węży na dopływie i odpływie nagrzewnicy - jeśli jest duża różnica, to nagrzewnica zamulona. Sprawdź jeszcze przed tym, czy otwiera się całkowicie zawór nagrzewnicy.
Raczej niemożliwe żeby układ był zapowietrzony zwłaszcza że od wymiany płynu minęło 14 tysięcy km. A co to za różnica ile miesięcy masz zapowietrzony :D Otwórz zawory nagrzewnicy na full, zlej płyn, póżniej przy otwartych zaworach nagrzewnicy zalej jeszcze raz, tylko pomału lej żeby nie zamknąć powietrza w układzie i powinno być git :D Jak będzie git...
Może być zanieczyszczona, ja bym spróbował ją przepłukać wodą z wodociągów, pod ciśnieniem w odwrotną stronę niż normalny obieg.Może również być przyczyną zamknięty zawór włączony w obwód nagrzewnicy.
rośnie ciśnienie wody do 3 barów a nawet ponad 3.Serwis wymienił już 2 nowe nagrzewnice , jakiś zawór. Po odejściu serwisantów za pół godziny ciśnienie wraca do 3 i więcej barów. Ktoś mi podpowie jaka może być przyczyną?
Jedynie trzeba zaobserwować czy otwiera się klapa ciepłego powietrza przy nagrzewnicy. Ale i zawór może także nie działać poprawnie, jeżeli był założony nowy to prawie można go wykluczyć jednak nie jest to takie jednoznaczne że wymienione na nowe czy inne załatwi całkowicie sprawę może być zmyłka.
Ten z linku odpada. To musi być zawór wyzwalany ręcznie z podtrzymaniem przez czujnik płomienia, w razie zaniku płomienia ma odciąć gaz. Tak to jest rozwiązane w tych tanich (i drogich pewnie też) nagrzewnicach. Poszukaj po necie pod hasłem "zawór gazowy nagrzewnicy" itd. V.
Witam wszystkich Endriu B niestety mylisz lub nie znasz budowy kotła dwuobiegowego Szybko wyjaśniam Kocioł zawsze grzeje wodę od CO jeśli włączone są grzejniki to woda z nagrzewnicy grzeje całą instalację CO . Jeśli pobierasz CWU to zawór trójdrożny przestawia strumień wody z nagrzewnicy do wymiernika ciepła gdzie gorąca woda z nagrzewnicy oddaje ciepło...
Trzeba wymontować nagrzewnicę, bo zawór jest tuż przy niej, na rurkach, które ją zasilają. A żeby to zrobić, trzeba zdjąć konsolę centralną i tunel środkowy.
A ten zawór nagrzewnicy nowy czy używany?
Kociol gazowy ma dodatkowo: pompe, czujniki NTC, wymieniki bitermiczne lub nagrzewnice, sterowniki, zawory trójdrogowe lub inne ustrojstwa, termostaty wiecej rurek, plastiku i stali.
Wężyk z pompy idący do serwa jest ok, ale pomiędzy z trójnika idzie dalej razem z wężami ogrzewania przez ścianę grodziową do środka kabiny. Od czego jest ten wężyk? W nagrzewnicy są siłowniki podciśnieniowe sterujące klapami, z tym, że wersja z klimą różni się od wersji bez klimy. W obu wersjach podciśnieniowo pracuje przełączanie nawiewu zewnętrznego...
Przyczyn może być kilka. Uszkodzony zawór nagrzewnicy, zakamieniona nagrzewnica, uszkodzona (spadnięta) linka do regulacji kierowania powietrza na nagrzewnicę jeśli jest to brudny filtr kabinowy, itd.
Witam. Sprawdź zawór na przewodzie wodnym do nagrzewnicy, o ile pamiętam po odłączeniu kostki powinien się otworzyć. Często się zacinały.
na wejściu do nagrzewnicy jest chyba zawór.
W tym podgrzewaczu nie ma co utylizować - żadnych szkodliwych elementów. Miedziana nagrzewnica i "zawór wodno -gazowy" na złomie są trochę warte, ewentualnie coś do wykorzystania na części zamienne i trochę innego złomu. Ewidentne wyłudzenie - oszustwo. Pozdrawiam Dodano po 8 https://www.miotke.com.pl/cennik Czy, aby kasy za utylizację nie pobrał?
Jeden zawór np. Od VW T4
Ten mniejszy co powinien prawidlowo zasilac ? Zawór nagrzewnicy...
nie, nic sie nie spali - po prostu bedzie pracowal na pelnych obrotach dmuchawy odnosnie wezy, to jesli tak jest to moze być: - zapowietrzona nagrzewnica - zatkana nagrzewnica - jesli występuje w aucie, to może być uszkodzony zawór zamykający przepływ płynu przez nagrzewnicę Dodano po 1 ktoś coś może w aucie dokładał? jakąś instalację LPG? instalatorzy...
Sprawdź zawór na nagrzewnice pod maską
zawora nagrzewnica passat zawora nagrzewnica polonez zawora nagrzewnica mercedes
indeksowanie dysku przesunięcie liniowe peugeot bipper silnik
samsung le32d550k1w samsung le32d550k1w
Przejściówka do gniazda OBD-II Renault Kangoo 2006 Ekranowanie kabla PWM w panelu PLC: czy to konieczne?