Człowieku, jedź po nowy oryginalny zawór dobrany zgodnie z numerem nadwozia. Załóż go w sobotę rano i masz cały weekend dla siebie. Co ty chcesz jeszcze testować skoro oryginalny, który masz nie wali ci błędami tylko płyn przepuszcza?? Wy, rekiny transportu to gorsi jak taksówkarze jesteście!
Nie wydaje mi się ogrzewanie (regulacja) w corolli było realizowane poprzez zawór nagrzewnicy, przynajmniej w mojej corolli z tego roku tak nie ma. Przez nagrzewnicę stale płynie płyn. Regulacja polega na odpowiednim ustawieniu klapek, mieszaniu zimnego i gorącego powietrza. Nie wiem jak jest rozwiązane sterowanie tymi klapkami w automacie, przypuszczam,...
Na zaworach nagrzewnicy.
Ja bym wymienił zawór nagrzewnicy
Klapki chodzą ale jeszcze zawór nagrzewnicy musie się przełączyć do włączenia obiegu płynu.
E, tam bywał uruchamiany podciśnieniem zawór nagrzewnicy jak pamiętam?
To jest zawór nagrzewnicy. Sterowany jest podciśnieniem. Dochodzi do niego tekalan, nie linka. Ogólnie dostępny.
Jest to zawór nagrzewnicy nr: XS7H18495FA [url=https://allegro.pl/oferta/ford-tran...
Podałem wyżej opis zaworu od scanii, działanie takie same ( cały schemat działania) ,scania ma strzałkę ale można dmuchnąć w niego i będzie wiadomo jak działa .Sprawdziłem zawór z volvo też ma strzałkę, producent jest ten sam jak w scanii .
Sprawdż czy zawór nagrzewnicy otwiera sie do końca ,czasem nawala sterowanie zaworem, jest to dość częsta dolegliwość ogrzewania wielu typów samochodów
Było kompletnie pusto Jak układ jest zapowietrzony, jak ma grzać? Trzeba odpowietrzyć! Dowolny warsztat powinien zrobić to za darmo, w ramach reklamy! Zawór nagrzewnicy otworzyć na full. Korek wlewu odkręcić. Trzymać na średnich obrotach, aż przestaną wydobywać się bomble. Uzupełnić płyn.
Elektro zawór przy nagrzewnica działa poprawnie? Czy cały czas idzie napięcie na niego?
O co Ci chodzi? Temat na pograniczu kosza. Co chcesz usprawniać?
Ech jakim sprężonym powietrzem ? Czy kolega oszalał :-) Płyn w każdym samochodzie jak fizyka nakazuje, spuszcza się w najniższym punkcie. Więc wąż z termostatu, i chłodnicy wystarczy w zupełności. w niektórych silnikach trzeba nawet zdemontować termostat. Trzeba pamiętać żeby otworzyć zawór nagrzewnicy.
Dwie możliwości: - nieszczelny zawór dopuszczający wodę. - uszkodzona nagrzewnica. W pierwszej kolejności należy sprawdzić zawór. Jeśli będzie dobry to wymiana nagrzewnicy. Jak kocioł ma około 10 lat i wyjdzie że nagrzewnica jest uszkodzona to naprawa nieopłacalna.
Czyli można kupić ? będą dobre ? Bo pytałem w kilku Aso i nie ma i nie można zamówić,
Zapowietrzenie wykluczone? Pompa wody daje wystarczające ciśnienie, może oberwane łopatki? Jest przepływ przez nagrzewnicę czy nie ma? Zawór sprawny, zamyka otwiera przepływ?
Zawór od nagrzewnicy czy jest szczelny lub sama chłodnica nagrzewnicy czy nie cieknie płyn
Może linka urwana za panelem sterowania
Równoczesne otwarcie zaworu chłodnicy i nagrzewnicy jest stosowane w przypadku osuszania powietrza, aby ta funkcja mogła działać musi być odpowiednia konfiguracja wymienników. Najpierw chłodnica na której obniżamy temeraturę powietrza do wykroplenia(punktu rosy) a następnie nagrzewnica która podgrzewa je do zadanej temperatury. W Twoim przypadku nie...
Nie. Płyn przez nagrzewnice przepływa stale a ciepło zimno zmienia silniczek klapy ciepło zimno.
Zawór nagrzewnicy do sprawdzenia.
Zgadza się, ale nie rozumiem takiego działania. Chyba, że ten kolektor, to nie termostat dużego obiegu, tylko zawór nagrzewnicy.
Gdzie szukać problemu? Na początek dokładnie odpowietrzyć układ. Zawór nagrzewnicy wnętrza otwarty ma być całkowicie!
Ja tam proponuję tak: Nagrzać silnik, otworzyć zawór nagrzewnicy, ostrożnie poluzować opaskę na dolnym krućcu chłodnicy (podstawić jakąś miskę) i wysunąć (zdjąć) wąz, odkręcić kork ze zbiornika wyrównawczego żeby płyn zleciał. Wąż idący do chłodnicy odegnij w dół żeby spałynęła max. ilość "płynu". W układzie może zostać niewielka ilość "płynu" w pompie...
Przy braku zasilania zawór nagrzewnicy jest w stanie otwartym (lub w stanie neutralnym, niezamkniętym), ponieważ z powodu braku prądu nie jest elektrycznie zamykany i przez niego przepływa płyn chłodzący do nagrzewnicy, co umożliwia ogrzewanie.
klopot lezy w panelu sterowania robia sie zimne luty na potencjometrach od regulacji temperatury trzeba wyciagnac panel iprzelutowac potencjometry jak by co to sluze podpowiedzia
Silnik M52 ma dosyć fajny obieg cieczy i należy to uwzględnić podobnie jak i zawory odcinające nagrzewnice. Po drugie trzeba stwierdzić czy reduktor jest faktycznie zimny czy tylko czujnik tak zapodaje.
1.Tak jest to czujnik ciśnienia (bardziej włącznik, wyłącznik zależny od typu klimatyzacji) 2.Jest to jeden z zaworów do napełniania klimatyzacji. 3.Zawór nagrzewnicy (tak mi się wydaje ,ale jak zrobisz zdjęcie pod innym kątem to będzie 100% pewności (aby było widać dokąd zmierza przy silniku) 4.Nie widzę dokładnie czy to listwa z wtryskiwaczami, zrób...
może ktoś właśnie podpowiedzieć jak wymienić zawór nagrzewnicy- czy demontować całą deskę rozdzielczą?
Odłacz przewody od nagrzewnicy połacz je rurką, albo zaślep srubami na silikon z opaskami. Kolega eksperymentował z płytkami Peltiera, ale nie wiem co z tego wyszło, trochę kosztowna sprawa. Lepiej zrobić coś z kawałka lodówki plus węzownica na wodę. Ja mam zamiar zrobić to do mieszkania.
Wyrzuć te dwa niby termostaciki i wstał w to miejsce kawałki 6cm rurki od centralnego ogrzewania. Mostek pomiędzy nimi można spokojnie olać. Niby to ma zabezpieczać aby ciśnienie nie rozsadziło nagrzewnicy czy coś takiego. W każdym razie tak wydedukowałem w momencie kiedy wyrzucałem moje zawory przy nagrzewnicy. TEraz jest tak wspaniale że jak zrobić...
Dziękuje za opis błędów
Pewnie masz rację ale ja osobiście bym pominął zawór dając na krótko na nagrzewnicę na próbę, bo jak zawór będzie zacięty i tylko lekko się będzie przez niego sączyć to na wyjściu też może być gorący przewód.
Prosze o konstruktywne porady Trzeba zdjąć deskę i po temacie, średnio ci się to podoba to sprzedaj jako uszkodzony i kup sprawny.
Ponoć jest zawór nagrzewnicy może ktoś podpowie gdzie on się znajduje?
A Webasto już założone? Dowiedz się w jaki sposób regulowana jest temperatura ogrzewania, czy przez klapę, czy przez zawór przed nagrzewnicą. Jeżeli przez zawór, może powstać problem z obiegiem wody, gdy zawór będzie zamknięty, lub częściowo przymknięty.
nagrzewnica jest ciepła Musi być gorąca. 1. Zapowietrzona nagrzewnica. Niesprawny zawór sterowania przepływem nagrzewnicy. 2. Niesprawne sterowanie. Nieszczelności strumienia powietrza. 4. Wentylator. To tyle na początek.
Masz zapowietrzoną nagrzewnicę, albo zamknięty zawór nagrzewnicy.
Może być zanieczyszczona, ja bym spróbował ją przepłukać wodą z wodociągów, pod ciśnieniem w odwrotną stronę niż normalny obieg.Może również być przyczyną zamknięty zawór włączony w obwód nagrzewnicy.
Jest dużo na ten temat na forum. Problem mogą stwarzać zawory nagrzewnicy.
Termostat zamontuj, ale nic się nie zmieni! Zobacz na miejscu, czy tam jest sprzęgło wiskotyczne i wentylator, czy wspomaganie układu chłodzenia może ktoś przerobił i jest inaczej? Tutaj należy dopatrywać się źródła problemów! Zawór nagrzewnicy sprawdzał, sprawny?
2. Ogrzewanie grzeje tylko z maksymalną mocą Najczęściej zawór nagrzewnicy pod maską do wymiany. O ile sobie przypominam, to można rozebrać do elektromagnesu i sprawdzić trzpień czy nie jest sklejony, czy nie ma tam płynu.
Przyczyn może być kilka. Uszkodzony zawór nagrzewnicy, zakamieniona nagrzewnica, uszkodzona (spadnięta) linka do regulacji kierowania powietrza na nagrzewnicę jeśli jest to brudny filtr kabinowy, itd.
Wężyk z pompy idący do serwa jest ok, ale pomiędzy z trójnika idzie dalej razem z wężami ogrzewania przez ścianę grodziową do środka kabiny. Od czego jest ten wężyk? W nagrzewnicy są siłowniki podciśnieniowe sterujące klapami, z tym, że wersja z klimą różni się od wersji bez klimy. W obu wersjach podciśnieniowo pracuje przełączanie nawiewu zewnętrznego...
A jaką temperaturę osiąga silnik? Termostat sprawny? Zawór otwiera się do końca? Nagrzewnica nie zabita kurzem?
Sterownik kontroluje: 2 wentylatory 0-10V Zawór nagrzewnicy 0-10V Wymiennik krzyżowy 0-10V Żaluzje czerpni i wyrzutni 0-10V Temperatura nawiew i wyciąg: wejścia 0-10V Temperatura zewnętrzna PT1000 Termostat przeciwzamrożeniowy, presostaty wentylatorów, presostaty filtrów, presostat wymiennika
Jeden zawór np. Od VW T4
Musisz otworzyć sterownik klimatyzacji, w tylnej części na środku . Po rozkręceniu popraw luty i przejście głównego zasilania pomiędzy płytami sterownika
Ma ktoś jakiś ciekawy pomysł na . rozbudowanie D3WZ do ogrzewania postojowego. D3wz zamontowane w T4 AAB Nad kolektorem Ssącym , pompka wody też, przez zawór nagrzewnicy trójdrożny (tak ,że obieg,jest na samą nagrzewnicę, lub nagrzewnicę lub silnik i nagrzewnicę) Mój pomysł na włączenie pompki wody (to włącznik termostatyczny 90 St. na wydech + przekaźnik....
nagrzewnica zawora zawora nagrzewnica mercedes zawora nagrzewnica polonez
podstawowe uklady termet komin układ winda
Schemat ładowarki Einhell 12V - informacje i zasady działania Regulacja gaźnika Walbro w pilarce Oleo-Mac 937