Człowieku, jedź po nowy oryginalny zawór dobrany zgodnie z numerem nadwozia. Załóż go w sobotę rano i masz cały weekend dla siebie. Co ty chcesz jeszcze testować skoro oryginalny, który masz nie wali ci błędami tylko płyn przepuszcza?? Wy, rekiny transportu to gorsi jak taksówkarze jesteście!
Nie wydaje mi się ogrzewanie (regulacja) w corolli było realizowane poprzez zawór nagrzewnicy, przynajmniej w mojej corolli z tego roku tak nie ma. Przez nagrzewnicę stale płynie płyn. Regulacja polega na odpowiednim ustawieniu klapek, mieszaniu zimnego i gorącego powietrza. Nie wiem jak jest rozwiązane sterowanie tymi klapkami w automacie, przypuszczam,...
Zapowietrzenie wykluczone? Pompa wody daje wystarczające ciśnienie, może oberwane łopatki? Jest przepływ przez nagrzewnicę czy nie ma? Zawór sprawny, zamyka otwiera przepływ?
Dwie możliwości: - nieszczelny zawór dopuszczający wodę. - uszkodzona nagrzewnica. W pierwszej kolejności należy sprawdzić zawór. Jeśli będzie dobry to wymiana nagrzewnicy. Jak kocioł ma około 10 lat i wyjdzie że nagrzewnica jest uszkodzona to naprawa nieopłacalna.
Ja bym wymienił zawór nagrzewnicy
Klapki chodzą ale jeszcze zawór nagrzewnicy musie się przełączyć do włączenia obiegu płynu.
E, tam bywał uruchamiany podciśnieniem zawór nagrzewnicy jak pamiętam?
Elektro zawór przy nagrzewnica działa poprawnie? Czy cały czas idzie napięcie na niego?
To jest zawór nagrzewnicy. Sterowany jest podciśnieniem. Dochodzi do niego tekalan, nie linka. Ogólnie dostępny.
Nie. Płyn przez nagrzewnice przepływa stale a ciepło zimno zmienia silniczek klapy ciepło zimno.
Dokładnie taki byłby efekt dużego ciśnienia , a następnie zawór zamykający nagrzewnicę otrzymując duże ciśnienie odszedł by do wieczności.
Jest to zawór nagrzewnicy nr: XS7H18495FA [url=https://allegro.pl/oferta/ford-tran...
Pewnie masz rację ale ja osobiście bym pominął zawór dając na krótko na nagrzewnicę na próbę, bo jak zawór będzie zacięty i tylko lekko się będzie przez niego sączyć to na wyjściu też może być gorący przewód.
Sprawdż czy zawór nagrzewnicy otwiera sie do końca ,czasem nawala sterowanie zaworem, jest to dość częsta dolegliwość ogrzewania wielu typów samochodów
Zawór od nagrzewnicy czy jest szczelny lub sama chłodnica nagrzewnicy czy nie cieknie płyn
Było kompletnie pusto Jak układ jest zapowietrzony, jak ma grzać? Trzeba odpowietrzyć! Dowolny warsztat powinien zrobić to za darmo, w ramach reklamy! Zawór nagrzewnicy otworzyć na full. Korek wlewu odkręcić. Trzymać na średnich obrotach, aż przestaną wydobywać się bomble. Uzupełnić płyn.
Zawór wymieniony , tylko czy jest otwarty . Przy zamkniętym zaworze oba przewody do nagrzewnicy też będą ciepłe . Obieg będzie przed nagrzewnicą .__ Zawór elektryczny ?
A Webasto już założone? Dowiedz się w jaki sposób regulowana jest temperatura ogrzewania, czy przez klapę, czy przez zawór przed nagrzewnicą. Jeżeli przez zawór, może powstać problem z obiegiem wody, gdy zawór będzie zamknięty, lub częściowo przymknięty.
Równoczesne otwarcie zaworu chłodnicy i nagrzewnicy jest stosowane w przypadku osuszania powietrza, aby ta funkcja mogła działać musi być odpowiednia konfiguracja wymienników. Najpierw chłodnica na której obniżamy temeraturę powietrza do wykroplenia(punktu rosy) a następnie nagrzewnica która podgrzewa je do zadanej temperatury. W Twoim przypadku nie...
Ech jakim sprężonym powietrzem ? Czy kolega oszalał :-) Płyn w każdym samochodzie jak fizyka nakazuje, spuszcza się w najniższym punkcie. Więc wąż z termostatu, i chłodnicy wystarczy w zupełności. w niektórych silnikach trzeba nawet zdemontować termostat. Trzeba pamiętać żeby otworzyć zawór nagrzewnicy.
Silnik dogrzany? Pompa wody, termostat, zapowietrzenie nagrzewnicy lub zapchana, zawór sterujący otwarciem krótkiego obiegu na nagrzewnicę.
Zawór nagrzewnicy do sprawdzenia.
Musisz otworzyć sterownik klimatyzacji, w tylnej części na środku . Po rozkręceniu popraw luty i przejście głównego zasilania pomiędzy płytami sterownika
O co Ci chodzi? Temat na pograniczu kosza. Co chcesz usprawniać?
Może linka urwana za panelem sterowania
Czyli można kupić ? będą dobre ? Bo pytałem w kilku Aso i nie ma i nie można zamówić,
Zgadza się, ale nie rozumiem takiego działania. Chyba, że ten kolektor, to nie termostat dużego obiegu, tylko zawór nagrzewnicy.
Wydaje mi się że twoje sugestie są słuszne, ale trudno je potwierdzić bo nie podajesz czy dopuszczasz wodę do układu. Jeżeli nie dopuszczasz wody to są według mnie dwie możliwości: dziurawa nagrzewnica lub przepuszczający zawór dopuszczania wody do C.O.Jeśli jednak dopuszczasz wodę do układu to przyczyna to pozostaje tylko naczynie przeponowe.
Masz zapowietrzoną nagrzewnicę, albo zamknięty zawór nagrzewnicy.
Witam Ja juz problem z brakiem ogrzewania zlokalizowałem. Okazało się, że cięgno do zaworu nagrzewnicy zamyka tylko ten zawór (stąd brak ogrzewania) natomiast już go nie otwiera tzn. po przesterowaniu na pokrętle na gorące powietrze cięgno nie przesuwa się i nie otwiera zaworu nagrzewnicy. Zawór nagrzewnicy można tylko otworzyć ręcznie i wtedy jest...
Witam, Nagrzewnica jest aluminiowa. Do wymiany wystarczy wyjac kolumne kierownicy i nagrzewnica wyjdzie. Czas operacji ok. 1.5 godziny. Pozdrawiam, Georges
Problem znaleziony i rozwiązany. Okazało się że powyżej 1500 obrotów nagrzewnica zaczynała grzać. Pewnie zawór przy nagrzewnicy nie zamyka się do końca dlatego został założony zawór na przewód zasilający nagrzewnice i klima chłodzi aż miło :) Dodano po 2 Został założony zawór na przewodzie zasilającym nagrzewnice ponieważ zawór przy samej nagrzewnicy...
Może być zanieczyszczona, ja bym spróbował ją przepłukać wodą z wodociągów, pod ciśnieniem w odwrotną stronę niż normalny obieg.Może również być przyczyną zamknięty zawór włączony w obwód nagrzewnicy.
Najlepiej byłoby rozdzielić grzałki i połączyć jedną między T1-T2, drugą T2-T3. Niestety wszystko jest w zabudowie.
Gdzie szukać problemu? Na początek dokładnie odpowietrzyć układ. Zawór nagrzewnicy wnętrza otwarty ma być całkowicie!
Prosze o konstruktywne porady Trzeba zdjąć deskę i po temacie, średnio ci się to podoba to sprzedaj jako uszkodzony i kup sprawny.
Silnik M52 ma dosyć fajny obieg cieczy i należy to uwzględnić podobnie jak i zawory odcinające nagrzewnice. Po drugie trzeba stwierdzić czy reduktor jest faktycznie zimny czy tylko czujnik tak zapodaje.
Wyrzuć te dwa niby termostaciki i wstał w to miejsce kawałki 6cm rurki od centralnego ogrzewania. Mostek pomiędzy nimi można spokojnie olać. Niby to ma zabezpieczać aby ciśnienie nie rozsadziło nagrzewnicy czy coś takiego. W każdym razie tak wydedukowałem w momencie kiedy wyrzucałem moje zawory przy nagrzewnicy. TEraz jest tak wspaniale że jak zrobić...
Jeden zawór np. Od VW T4
może ktoś właśnie podpowiedzieć jak wymienić zawór nagrzewnicy- czy demontować całą deskę rozdzielczą?
Miałem taki przypadek w oplu. W oplu jest elektrozawor, który odcina nagrzewnice przy włączonej klimie i ten zawór lubi się zaciac, wtedy nie otwiera dopływu płynu do nagrzewnicy. Nie wiem czy w fordach jest takie samo/podobne rozwiązanie. U mnie pomogło kilkakrotne kręcenie pokretlem ciepłe/zimne i się odwiesil. Poczytaj na forach. Może ford stosował...
Witam ponownie. Mam pytanie. Gdzie się znajduje nagrzewnica oraz zawór nagrzewnicy? Z góry dziekuję.
Zapchana nagrzewnica, do wymiany, ewentualnie zawór nagrzewnicy, ale jak pokrętło regulacji ogrzewania chodzi bez wyraźnych oporów to raczej tylko nagrzewnica.
Tak jak kolega pszczyna napisał - wpierw sprawdź, czy działa elektrosiłownik klap nagrzewnicy. Zlokalizowany jest z lewej strony zespołu nagrzewnicy (tam gdzie nogi kierowcy), zakryty jest osłonami z plastiku, które trzeba zdemontować. Elektrosiłownik działa na zasadzie równoważącego się mostka opornościowego - potencjometr w elektrosiłowniku napędzany...
A jaką temperaturę osiąga silnik? Termostat sprawny? Zawór otwiera się do końca? Nagrzewnica nie zabita kurzem?
Nie poziom płynu w zbiorniczku. Na wężach koło nagrzewnicy jest zawór do odpowietrzenia.
Witam. Sprawdź, dlaczego nie zamyka zaworu nagrzewnicy (linka, zawór, sterowanie przesuwem linki).
Ja tam proponuję tak: Nagrzać silnik, otworzyć zawór nagrzewnicy, ostrożnie poluzować opaskę na dolnym krućcu chłodnicy (podstawić jakąś miskę) i wysunąć (zdjąć) wąz, odkręcić kork ze zbiornika wyrównawczego żeby płyn zleciał. Wąż idący do chłodnicy odegnij w dół żeby spałynęła max. ilość "płynu". W układzie może zostać niewielka ilość "płynu" w pompie...
Te rurki zawsze są ciepłe bo obieg jest cały czas, tylko klapa w środku zamyka obieg ciepłego powietrza. Owszem, rurki od nagrzewnicy są cały czas gorące, ale to nie "klapa" steruje odbiorem ciepła, gorący płyn nie krąży cały czas poprzez nagrzewnicę. Przy nagrzewnicy jest zawór na tych przewodach, jest to zawór tego typu, że gdy włączymy ogrzewania...
nie, nic sie nie spali - po prostu bedzie pracowal na pelnych obrotach dmuchawy odnosnie wezy, to jesli tak jest to moze być: - zapowietrzona nagrzewnica - zatkana nagrzewnica - jesli występuje w aucie, to może być uszkodzony zawór zamykający przepływ płynu przez nagrzewnicę Dodano po 1 ktoś coś może w aucie dokładał? jakąś instalację LPG? instalatorzy...
Pytanie podstawowe czy nagrzewnica ma zawór odvinający?
Wiesz gdzie sie kończą rurki nagrzewnicy? Tam jest ten zawór , co jest logiczne bo to zawór nagrzewnicy a nie poduszki pierdziawki.
Witam ponownie Dopiero teraz znalazłem trochę czasu aby się za to zabrać i oto efekty Co mam Kocioł Termet Gold 20kW 1F Nagrzewnica Volcano VR3 Sterownik EC nagrzewnicy Dokupiłem zawór trójdrogowy z siłownikiem,stycznik Tak jak planowałem,zasilanie do nagrzewnicy pociągnąłem z CWU Zawór trójdrogowy podłączyłem do rury zasilającej zasobnik Od zaworu...
Wężyk z pompy idący do serwa jest ok, ale pomiędzy z trójnika idzie dalej razem z wężami ogrzewania przez ścianę grodziową do środka kabiny. Od czego jest ten wężyk? W nagrzewnicy są siłowniki podciśnieniowe sterujące klapami, z tym, że wersja z klimą różni się od wersji bez klimy. W obu wersjach podciśnieniowo pracuje przełączanie nawiewu zewnętrznego...
Zawór którym sterujesz ciepło-zimno jest przy nagrzewnicy zazwyczaj przeczyść nagrzewnice, zobacz czy zawór chodzi ma cały skok, może linka jest gdzieś załamana i nie chodzi.
Ponoć jest zawór nagrzewnicy może ktoś podpowie gdzie on się znajduje?
Witam. Sprawdź zawór na przewodzie wodnym do nagrzewnicy, o ile pamiętam po odłączeniu kostki powinien się otworzyć. Często się zacinały.
Mam pytanie gdzie znajduje się nagrzewnica i zawór elektromagnetyczny nagrzewnicy w Oplu Vectra 1.6 94r. silnik c16. Z góry dzięki za odpowiedź.
Witam, już drugi sezon jesienno-zimowy zmagam się z brakiem ogrzewania. Gorący płyn dociera do nagrzewnicy tylko przy wysokich obrotach i wtedy przez chwilę z dmuchawy leci ciepłe powietrze. Dwa razy już ściągałem deskę. Wymienione do tej pory: - nagrzewnica - zawór przed nagrzewnicą (chociaż stary również działał przy zmianie temp. climatronikiem),...
nagrzewnica niedrożna lub zawór odpowiedzialny za otwieranie nagrzewnicy
Jest dużo na ten temat na forum. Problem mogą stwarzać zawory nagrzewnicy.
To tylko taka ogólna porada, bo nie wiem jak wygląda układ chłodzenia /i grzania w tym konkretnym samochodzie. Po pierwsze sprawdź rury nagrzewnicy - obie powinny być gorące, bo raczej zaworu na nich nie ma. Wtedy wiadomo, że nagrzewnica działa i można szukać przyczyny w układzie regulacji nadmuchu na nią a raczej jego braku. Jeśli rury nagrzewnicy,...
Astra G ma zawór na nagrzewnicy.
Nie kupuje się grzałek bez pompy,to raz,a dwa to uwzględnić trzeba że wiele aut poza przepustnicami w mieszalniku ,ma też zawory odcinające obieg nagrzewnicy. Jeśli posiadasz taki zawór w Swoim samochodzie to musisz sprawdzić czy to działa po jego otwarciu.Jeśli zadziała to musisz zamontować dodatkowy zawór i bypass sterowany ręcznie lub prądem.
Ten z linku odpada. To musi być zawór wyzwalany ręcznie z podtrzymaniem przez czujnik płomienia, w razie zaniku płomienia ma odciąć gaz. Tak to jest rozwiązane w tych tanich (i drogich pewnie też) nagrzewnicach. Poszukaj po necie pod hasłem "zawór gazowy nagrzewnicy" itd. V.
2. Ogrzewanie grzeje tylko z maksymalną mocą Najczęściej zawór nagrzewnicy pod maską do wymiany. O ile sobie przypominam, to można rozebrać do elektromagnesu i sprawdzić trzpień czy nie jest sklejony, czy nie ma tam płynu.
Eeee... tam odpowiem: wymienić, ten zawór - nie jest drogi (on puszcza ciepłą wodę na nagrzewnicę, czyli włącza ogrzewanie kabiny). Nazwa: jak sądzę "zawór nagrzewnicy" Wymiana: yyy... no zdjąć stary i założyć nowy, poczym ew. wyregulować linkę i odpowietrzyć układ chłodzenia.
Możliwe, że na którymś garze już Ci popala płyn skoro miałeś dymek w ciepłe dni. Możesz mieć też walniętą nagrzewnicę/zawór trójdrożny bądź jakieś złącze. A środek auta nie paruje Ci zbytnio? nie śmierdzi płynem chłodniczym w środku? Odnośnie głowicy, podjedź do warsztatu i sprawdź ciśnienie płynu chłodzącego na rozgrzanym silniku.
Witam, niestety sam tego problemu nie rozwiązałem, natomiast fachowiec mechanik ustalił, że zacina się jeden z zaworów zaworu dwudrożnego sterujący ciepłym płynem dochodzącym do nagrzewnicy. Zawór dwudrożny znajduje się w przegrodzie silnikowym pod podszybiem tuż pod mechanizmem wycieraczek i steruje on przepływ ciepłej cieczy na prawą i lewą stronę...
Wpisz w google: zawór nagrzewnicy ford
Nie wiem jak jest u ciebie, ale ja mam na zasilaniu mała nakrętkę plastykową,i to jest właśnie odpowietrzenie nagrzewnicy, dodatkowo musisz mieć gdzieś na wężu zasilającym nagrzewnice zawór odcinający i sterowany bądź cięgnem lub podciśnieniem, po to żeby latem nie dogrzewać kabiny i sterować otwarciem temperaturę.
Witka, mam pytanko, rozebrałem deskę w celu wymiany cięgna od zaworu do nagrzewnicy (zawór jest w komorze silnika). W środku auta, do czerwonej dźwigienki przyczepione sa 2 linki. Nigdzie nie mogę znaleźć do czego jest ta druga linka??? Może ktoś wie :) i się podzieli. Dzieki pozdro.
1.Tak jest to czujnik ciśnienia (bardziej włącznik, wyłącznik zależny od typu klimatyzacji) 2.Jest to jeden z zaworów do napełniania klimatyzacji. 3.Zawór nagrzewnicy (tak mi się wydaje ,ale jak zrobisz zdjęcie pod innym kątem to będzie 100% pewności (aby było widać dokąd zmierza przy silniku) 4.Nie widzę dokładnie czy to listwa z wtryskiwaczami, zrób...
Dziękuje za opis błędów
Przyczyn może być kilka. Uszkodzony zawór nagrzewnicy, zakamieniona nagrzewnica, uszkodzona (spadnięta) linka do regulacji kierowania powietrza na nagrzewnicę jeśli jest to brudny filtr kabinowy, itd.
Sprawdz czy weze od nagrzewnicy sa gorące wej. i wyj. jesli nie odkręć jeden i drugi połącz na krótko za pomocą rurki jak zrobia sie gorące ( słaba drożność nagrzewnicy lub zawór odcinający przy włączonej klima.)zacięty.
witam citroen jumper 2,2hdi 2004rok problem polega na tym że na wysokich obraotach jest ogrzewanie a jak spadna obroty znika i leci zimne jak jade koło z predkoscia 110 temperatura idzie dosć wysoko popuszcze gazu spada wymienilem nagrzewnice zawór chłodnice termostat czujnik temperatury niewiem juz co z tym robic
Zamulona chłodniczka nagrzewnicy,niski poziom płynu w chłodnicy,urwany zawór nagrzewnicy..
Termostat zamontuj, ale nic się nie zmieni! Zobacz na miejscu, czy tam jest sprzęgło wiskotyczne i wentylator, czy wspomaganie układu chłodzenia może ktoś przerobił i jest inaczej? Tutaj należy dopatrywać się źródła problemów! Zawór nagrzewnicy sprawdzał, sprawny?
Po rozgrzaniu silnika i włączeniu ogrzewania, porównaj ciepłotę węży na dopływie i odpływie nagrzewnicy - jeśli jest duża różnica, to nagrzewnica zamulona. Sprawdź jeszcze przed tym, czy otwiera się całkowicie zawór nagrzewnicy.
No to najpierw zacznij od początku. Reduktor przewód elektro-zawór.
Czyli wg ciebie przyczyną jest zawór, który otwiera dopływ ciepłego oleju do nagrzewnicy, tak?? Nurtuje mnie tylko jedno. Jaki związek z chłodzeniem silnika (ostatecznie wg ciebie ZATARCIEM GO) ma termostat przy nagrzewnicy, jeśli zawór, który otwiera i zamyka dopływ nagrzanego oleju jest bezpośrednio za silnikiem, a PRZED termostatem (przy samej nagrzewnicy)....
A zawór do nagrzewnicy ? Sprawny ? otwiera przepływ ?
A jaki to klasyk miał elektryczny zawór nagrzewnicy?
Sprawdź czy są ciepłe przewody idące do i z nagrzewnicy. I czy nie padła linka sterująca zaworem. Czy też sam zawór.
Filter kabinowy jest nowy. Tak jest właśnie na szybie taki osad. Na postoju pokaże mi temperature 90stopni ale leci zimne powietrze. A jak zaczyna lecieć ciepłe powietrze tylko że leci słabo to wtedy zaczynają parować szyby. Węże są gorące. Dlatego nw co to może być czy to może termostat nagrzewnica czy może zawór na nagrzewnicy.
Jedynie trzeba zaobserwować czy otwiera się klapa ciepłego powietrza przy nagrzewnicy. Ale i zawór może także nie działać poprawnie, jeżeli był założony nowy to prawie można go wykluczyć jednak nie jest to takie jednoznaczne że wymienione na nowe czy inne załatwi całkowicie sprawę może być zmyłka.
Zawór od sterowania ciepłą wodą od nagrzewnicy.
Naprawiany nadmuch,włącznik plus opornik.Przy okazji dowiaduje się że nagrzewnica słabo grzeje,mimo że auto szybko się nagrzewa i dmucha z nawiewów.Na przewodach do nagrzewnicy jest zawór podciśnieniowy? z urwanym przewodem.Na drugim końcu przewodu nie czuć podciśnienia. http://obrazki.elektroda.net/24_12330014... Czy sterowała nim klima?Czy...
Niestety z opisu i eksperymentów wynika że jest uszkodzony wymiennik/nagrzewnica. No chyba że jakimś cudem jest otwarty zawór napełniania instalacji c.o. Kocioł w taki zawór nie jest wyposażony więc musi być zamontowany na instalacji. Nie przypuszczam by Pan tego nie sprawdził. Nowy wymiennik to koszt ok. 1300 zł.
Nagrzewnica ma mieć stały pełny przepływ płynu. Nie ma tu żadnych zawórów otwierających/zamykających. Te świece to grzałki nurkowe, można bez nich żyć, mają za zadanie rozgrzać płyn chłodzący w zimie.
Jest tam zawór nagrzewnicy?
po 10minutach, duży obieg nie załącza, góra rura chłodnicy gorąca, dolna zimna, Nie sadze, aby po 10 minutach termostat sie otworzyl (ok.90°C). Trzeba by zmierzyc termometrem. - jakiś zawór blokuje przpływ nagrzewnicy We wspolczesnych samochodach nie ma zaworow na zasilaniu nagrzewnicy. - zapowietrzona nagrzewnica - zatkane przewody natrzewnicy Oba...
Potrzebuję schematu jak jest zamontowany zawór który zamyka nagrzewnice
Nie działa prawidłowo zawór nagrzewnicy. Nic więcej nie ma. Więc albo linka nim nie steruje, albo uszkodzony i należy go wymienić.
na wejściu do nagrzewnicy jest chyba zawór.
Sprawdź zawór na nagrzewnicy,może się nie otwiera do końca.
rośnie ciśnienie wody do 3 barów a nawet ponad 3.Serwis wymienił już 2 nowe nagrzewnice , jakiś zawór. Po odejściu serwisantów za pół godziny ciśnienie wraca do 3 i więcej barów. Ktoś mi podpowie jaka może być przyczyną?
Trzeba wymontować nagrzewnicę, bo zawór jest tuż przy niej, na rurkach, które ją zasilają. A żeby to zrobić, trzeba zdjąć konsolę centralną i tunel środkowy.
Sprawdź zawór na nagrzewnice pod maską
zawór nagrzewnica zawór nagrzewnica mercedes zawór nagrzewnica passat
crucial mx500 firmware vectra amortyzatory uszkodzony przedwzmacniacz phono
tuner as6421 schemat lodówka samsung
Samsung HT-DB120: Jaki laser do odtwarzacza DVD? Kod do radia Mercedes Becker BE1150 R1112629 - jak uzyskać?