Człowieku, jedź po nowy oryginalny zawór dobrany zgodnie z numerem nadwozia. Załóż go w sobotę rano i masz cały weekend dla siebie. Co ty chcesz jeszcze testować skoro oryginalny, który masz nie wali ci błędami tylko płyn przepuszcza?? Wy, rekiny transportu to gorsi jak taksówkarze jesteście!
Nie wydaje mi się ogrzewanie (regulacja) w corolli było realizowane poprzez zawór nagrzewnicy, przynajmniej w mojej corolli z tego roku tak nie ma. Przez nagrzewnicę stale płynie płyn. Regulacja polega na odpowiednim ustawieniu klapek, mieszaniu zimnego i gorącego powietrza. Nie wiem jak jest rozwiązane sterowanie tymi klapkami w automacie, przypuszczam,...
Klapki chodzą ale jeszcze zawór nagrzewnicy musie się przełączyć do włączenia obiegu płynu.
Ja bym wymienił zawór nagrzewnicy
To jest zawór nagrzewnicy. Sterowany jest podciśnieniem. Dochodzi do niego tekalan, nie linka. Ogólnie dostępny.
W Volvie jest taki problem, że zawór od nagrzewnicy przecieka w środku i blokuje otwarcie go. Należy go wymienić. Znajduje się po prawej stronie od pasażera, przy wentylatorze. Jak zawór rozbierziesz, to woda w środku powinna być, tak można to sprawdzić (nie powinno być wody). Nie ma wody – jest ok.
E, tam bywał uruchamiany podciśnieniem zawór nagrzewnicy jak pamiętam?
Jest to zawór nagrzewnicy nr: XS7H18495FA [url=https://allegro.pl/oferta/ford-tran...
Było kompletnie pusto Jak układ jest zapowietrzony, jak ma grzać? Trzeba odpowietrzyć! Dowolny warsztat powinien zrobić to za darmo, w ramach reklamy! Zawór nagrzewnicy otworzyć na full. Korek wlewu odkręcić. Trzymać na średnich obrotach, aż przestaną wydobywać się bomble. Uzupełnić płyn.
Sprawdż czy zawór nagrzewnicy otwiera sie do końca ,czasem nawala sterowanie zaworem, jest to dość częsta dolegliwość ogrzewania wielu typów samochodów
O co Ci chodzi? Temat na pograniczu kosza. Co chcesz usprawniać?
Elektro zawór przy nagrzewnica działa poprawnie? Czy cały czas idzie napięcie na niego?
Może linka urwana za panelem sterowania
Czyli można kupić ? będą dobre ? Bo pytałem w kilku Aso i nie ma i nie można zamówić,
Ech jakim sprężonym powietrzem ? Czy kolega oszalał :-) Płyn w każdym samochodzie jak fizyka nakazuje, spuszcza się w najniższym punkcie. Więc wąż z termostatu, i chłodnicy wystarczy w zupełności. w niektórych silnikach trzeba nawet zdemontować termostat. Trzeba pamiętać żeby otworzyć zawór nagrzewnicy.
Dwie możliwości: - nieszczelny zawór dopuszczający wodę. - uszkodzona nagrzewnica. W pierwszej kolejności należy sprawdzić zawór. Jeśli będzie dobry to wymiana nagrzewnicy. Jak kocioł ma około 10 lat i wyjdzie że nagrzewnica jest uszkodzona to naprawa nieopłacalna.
Zawór nagrzewnicy do sprawdzenia.
Zawór od nagrzewnicy czy jest szczelny lub sama chłodnica nagrzewnicy czy nie cieknie płyn
Zapowietrzenie wykluczone? Pompa wody daje wystarczające ciśnienie, może oberwane łopatki? Jest przepływ przez nagrzewnicę czy nie ma? Zawór sprawny, zamyka otwiera przepływ?
Równoczesne otwarcie zaworu chłodnicy i nagrzewnicy jest stosowane w przypadku osuszania powietrza, aby ta funkcja mogła działać musi być odpowiednia konfiguracja wymienników. Najpierw chłodnica na której obniżamy temeraturę powietrza do wykroplenia(punktu rosy) a następnie nagrzewnica która podgrzewa je do zadanej temperatury. W Twoim przypadku nie...
Zgadza się, ale nie rozumiem takiego działania. Chyba, że ten kolektor, to nie termostat dużego obiegu, tylko zawór nagrzewnicy.
Ja tam proponuję tak: Nagrzać silnik, otworzyć zawór nagrzewnicy, ostrożnie poluzować opaskę na dolnym krućcu chłodnicy (podstawić jakąś miskę) i wysunąć (zdjąć) wąz, odkręcić kork ze zbiornika wyrównawczego żeby płyn zleciał. Wąż idący do chłodnicy odegnij w dół żeby spałynęła max. ilość "płynu". W układzie może zostać niewielka ilość "płynu" w pompie...
Nie. Płyn przez nagrzewnice przepływa stale a ciepło zimno zmienia silniczek klapy ciepło zimno.
może ktoś właśnie podpowiedzieć jak wymienić zawór nagrzewnicy- czy demontować całą deskę rozdzielczą?
Dziękuje za opis błędów
Prosze o konstruktywne porady Trzeba zdjąć deskę i po temacie, średnio ci się to podoba to sprzedaj jako uszkodzony i kup sprawny.
1.Tak jest to czujnik ciśnienia (bardziej włącznik, wyłącznik zależny od typu klimatyzacji) 2.Jest to jeden z zaworów do napełniania klimatyzacji. 3.Zawór nagrzewnicy (tak mi się wydaje ,ale jak zrobisz zdjęcie pod innym kątem to będzie 100% pewności (aby było widać dokąd zmierza przy silniku) 4.Nie widzę dokładnie czy to listwa z wtryskiwaczami, zrób...
Silnik M52 ma dosyć fajny obieg cieczy i należy to uwzględnić podobnie jak i zawory odcinające nagrzewnice. Po drugie trzeba stwierdzić czy reduktor jest faktycznie zimny czy tylko czujnik tak zapodaje.
2. Ogrzewanie grzeje tylko z maksymalną mocą Najczęściej zawór nagrzewnicy pod maską do wymiany. O ile sobie przypominam, to można rozebrać do elektromagnesu i sprawdzić trzpień czy nie jest sklejony, czy nie ma tam płynu.
Ponoć jest zawór nagrzewnicy może ktoś podpowie gdzie on się znajduje?
A Webasto już założone? Dowiedz się w jaki sposób regulowana jest temperatura ogrzewania, czy przez klapę, czy przez zawór przed nagrzewnicą. Jeżeli przez zawór, może powstać problem z obiegiem wody, gdy zawór będzie zamknięty, lub częściowo przymknięty.
Termostat zamontuj, ale nic się nie zmieni! Zobacz na miejscu, czy tam jest sprzęgło wiskotyczne i wentylator, czy wspomaganie układu chłodzenia może ktoś przerobił i jest inaczej? Tutaj należy dopatrywać się źródła problemów! Zawór nagrzewnicy sprawdzał, sprawny?
Pewnie masz rację ale ja osobiście bym pominął zawór dając na krótko na nagrzewnicę na próbę, bo jak zawór będzie zacięty i tylko lekko się będzie przez niego sączyć to na wyjściu też może być gorący przewód.
Jest dużo na ten temat na forum. Problem mogą stwarzać zawory nagrzewnicy.
Wyrzuć te dwa niby termostaciki i wstał w to miejsce kawałki 6cm rurki od centralnego ogrzewania. Mostek pomiędzy nimi można spokojnie olać. Niby to ma zabezpieczać aby ciśnienie nie rozsadziło nagrzewnicy czy coś takiego. W każdym razie tak wydedukowałem w momencie kiedy wyrzucałem moje zawory przy nagrzewnicy. TEraz jest tak wspaniale że jak zrobić...
Przyczyn może być kilka. Uszkodzony zawór nagrzewnicy, zakamieniona nagrzewnica, uszkodzona (spadnięta) linka do regulacji kierowania powietrza na nagrzewnicę jeśli jest to brudny filtr kabinowy, itd.
Może być zanieczyszczona, ja bym spróbował ją przepłukać wodą z wodociągów, pod ciśnieniem w odwrotną stronę niż normalny obieg.Może również być przyczyną zamknięty zawór włączony w obwód nagrzewnicy.
Sterownik kontroluje: 2 wentylatory 0-10V Zawór nagrzewnicy 0-10V Wymiennik krzyżowy 0-10V Żaluzje czerpni i wyrzutni 0-10V Temperatura nawiew i wyciąg: wejścia 0-10V Temperatura zewnętrzna PT1000 Termostat przeciwzamrożeniowy, presostaty wentylatorów, presostaty filtrów, presostat wymiennika
Masz zapowietrzoną nagrzewnicę, albo zamknięty zawór nagrzewnicy.
Witam Ja juz problem z brakiem ogrzewania zlokalizowałem. Okazało się, że cięgno do zaworu nagrzewnicy zamyka tylko ten zawór (stąd brak ogrzewania) natomiast już go nie otwiera tzn. po przesterowaniu na pokrętle na gorące powietrze cięgno nie przesuwa się i nie otwiera zaworu nagrzewnicy. Zawór nagrzewnicy można tylko otworzyć ręcznie i wtedy jest...
A jaki to klasyk miał elektryczny zawór nagrzewnicy?
Zapchana nagrzewnica, do wymiany, ewentualnie zawór nagrzewnicy, ale jak pokrętło regulacji ogrzewania chodzi bez wyraźnych oporów to raczej tylko nagrzewnica.
No to najpierw zacznij od początku. Reduktor przewód elektro-zawór.
Wpisz w google: zawór nagrzewnicy ford
Wiesz gdzie sie kończą rurki nagrzewnicy? Tam jest ten zawór , co jest logiczne bo to zawór nagrzewnicy a nie poduszki pierdziawki.
Eeee... tam odpowiem: wymienić, ten zawór - nie jest drogi (on puszcza ciepłą wodę na nagrzewnicę, czyli włącza ogrzewanie kabiny). Nazwa: jak sądzę "zawór nagrzewnicy" Wymiana: yyy... no zdjąć stary i założyć nowy, poczym ew. wyregulować linkę i odpowietrzyć układ chłodzenia.
najprawdopodobniej do czyszczenia zawór nagrzewnicy. Nie zamyka się z jednej strony. https://www.sklep.autotrader.pl/produkty... Na forum audi A6 jest napisane jak to zrobić, na YT także filmiki są. Daj znać o efektach!
Astra G ma zawór na nagrzewnicy.
Naprawiany nadmuch,włącznik plus opornik.Przy okazji dowiaduje się że nagrzewnica słabo grzeje,mimo że auto szybko się nagrzewa i dmucha z nawiewów.Na przewodach do nagrzewnicy jest zawór podciśnieniowy? z urwanym przewodem.Na drugim końcu przewodu nie czuć podciśnienia. http://obrazki.elektroda.net/24_12330014... Czy sterowała nim klima?Czy...
Po rozgrzaniu silnika i włączeniu ogrzewania, porównaj ciepłotę węży na dopływie i odpływie nagrzewnicy - jeśli jest duża różnica, to nagrzewnica zamulona. Sprawdź jeszcze przed tym, czy otwiera się całkowicie zawór nagrzewnicy.
Problem znaleziony i rozwiązany. Okazało się że powyżej 1500 obrotów nagrzewnica zaczynała grzać. Pewnie zawór przy nagrzewnicy nie zamyka się do końca dlatego został założony zawór na przewód zasilający nagrzewnice i klima chłodzi aż miło :) Dodano po 2 Został założony zawór na przewodzie zasilającym nagrzewnice ponieważ zawór przy samej nagrzewnicy...
Nie działa prawidłowo zawór nagrzewnicy. Nic więcej nie ma. Więc albo linka nim nie steruje, albo uszkodzony i należy go wymienić.
A jaką temperaturę osiąga silnik? Termostat sprawny? Zawór otwiera się do końca? Nagrzewnica nie zabita kurzem?
To tylko taka ogólna porada, bo nie wiem jak wygląda układ chłodzenia /i grzania w tym konkretnym samochodzie. Po pierwsze sprawdź rury nagrzewnicy - obie powinny być gorące, bo raczej zaworu na nich nie ma. Wtedy wiadomo, że nagrzewnica działa i można szukać przyczyny w układzie regulacji nadmuchu na nią a raczej jego braku. Jeśli rury nagrzewnicy,...
Jest tam zawór nagrzewnicy?
Jeden zawór np. Od VW T4
Wężyk z pompy idący do serwa jest ok, ale pomiędzy z trójnika idzie dalej razem z wężami ogrzewania przez ścianę grodziową do środka kabiny. Od czego jest ten wężyk? W nagrzewnicy są siłowniki podciśnieniowe sterujące klapami, z tym, że wersja z klimą różni się od wersji bez klimy. W obu wersjach podciśnieniowo pracuje przełączanie nawiewu zewnętrznego...
:arrow: lindonerl: Jesteś pewien, że w Astrze G jest zawór nagrzewnicy? Mi się wydaje, że płyn zawsze idzie przez nagrzewnicę i nie widzę tego zaworu wśród części do Astry G.
Silnik dogrzany? Pompa wody, termostat, zapowietrzenie nagrzewnicy lub zapchana, zawór sterujący otwarciem krótkiego obiegu na nagrzewnicę.
Do wymiany zawór nagrzewnicy
mam padniete zawory od nagrzewnicy wieje mi cieple powietrze nie mam czasu ani ochoty ich wymieniac macie jakis pomysl na chlodzenie wnetrza pojazdu? jakis wydajny wentylator czy cos
Wpinasz się w układ do powrotu z silnika - to idzie na pompe pieca. Wyjście pieca idzie na nagrzewnice w kabinie. Pamiętaj żeby dobrze odpowietrzyć układ. W tym celu odpal samochód, nagrzewnicę ustaw na max i doprowadź do normalnej temperatury pracy. Jeżeli masz odpowietrzniki na przewodach, to oczywiście należy z nich skorzystać. Gdybyś miał sytuację,...
Jak w tytule dostałem dwa mercedesy do naprawy z firmy kurierskiej. Obydwa jednakowe kupione w salonie i mają oryginalnie 280 tys. i drugi 310 tys przebiegu. W jednym jak i w drugim nie działa w ogóle ogrzewanie kabiny w czasie normalnej jazdy. W czasie jazdy z góry i przy obrotach silnika 4 tysiące zaczyna grzać i po kilku minutach jazdy z obrotami...
A ten zawór nagrzewnicy nowy czy używany?
Ten mniejszy co powinien prawidlowo zasilac ? Zawór nagrzewnicy...
A zawór do nagrzewnicy ? Sprawny ? otwiera przepływ ?
zawór nagrzewnicy ! [nagrzewnica nie jest bezpośrednio połączona z chłodnicą ]
Tak jak kolega pszczyna napisał - wpierw sprawdź, czy działa elektrosiłownik klap nagrzewnicy. Zlokalizowany jest z lewej strony zespołu nagrzewnicy (tam gdzie nogi kierowcy), zakryty jest osłonami z plastiku, które trzeba zdemontować. Elektrosiłownik działa na zasadzie równoważącego się mostka opornościowego - potencjometr w elektrosiłowniku napędzany...
A jak mam rozpoznać ,że zawór nagrzewnicy "przepuszcza"?
Witam. Sprawdź zawór na przewodzie wodnym do nagrzewnicy, o ile pamiętam po odłączeniu kostki powinien się otworzyć. Często się zacinały.
Na zaworach nagrzewnicy.
Zamulona chłodniczka nagrzewnicy,niski poziom płynu w chłodnicy,urwany zawór nagrzewnicy..
SPRAWDZ ZAWÓR NAGRZEWNICY TO MOZE TO
Wszytko jest ok, pukają klapy rozdzielające i rzeczywiście w Sienie jest zawór nagrzewnicy i to to zapewne zawiódł.
Skończ już pisać te wypociny, proszę Cię.. widmo25- Co do termistora w panelu, to 10K NTC. Jak masz SDP3 można sprawdzić wszyskie parametry wskazań czujników. Również zacięty zawór nagrzewnicy powoduje tryb awaryjny, co też można sprawdzić SDP3.
Obecnie cześciowo problem zdiagnozowany lecz mam kolejne pytanie dla znawców tematy jeśli nie mogę uruchomić menu serwisowego co by to mogło oznaczać ? Drugi temat gdzie w corsie D znajduje sie zawór nagrzewnicy oraz czy dostanie sie do niego wiaze sie z rozebraniem całej deski ?
Sprawdź zawór na nagrzewnicy,może się nie otwiera do końca.
Witam ponownie. Mam pytanie. Gdzie się znajduje nagrzewnica oraz zawór nagrzewnicy? Z góry dziekuję.
Witam Pacjent Seicento 900cm3 dmuchawa leci zimne powietrze na 3oraz4 ustawieniu chodzi głośniej od silnika i terkocze zaznaczone na zdjeciu przewody sa gorące czy zepsuta jest nagrzewnicam,zawór nagrzewnicy a może co innego ?
witam kolego zawór nagrzewnicy wymieniony ale nie wiem skąd idzie podcisnienie do zaworu i jak to działa
w sumie to macie rację, ale u mnie nagrzewnica jest odłączona i jest to jakoś tak zrobione że woda chłodząca silnik omija zawór nagrzewnicy a ja nie wiem jak to podłączyć żeby było dobrze, więc gdyby ktoś wrzucił jakiś obrazowy schemacik byłbym wdzięczny.
Zainteresuj się elementem pt "zawór nagrzewnicy". A potem pytaj dalej. P.S. Piotrek, przy oberwanym wirniku będzie gotował silnik - nawet na biegu jałowym.
Sprawdź zawór na nagrzewnice pod maską
nie, nic sie nie spali - po prostu bedzie pracowal na pelnych obrotach dmuchawy odnosnie wezy, to jesli tak jest to moze być: - zapowietrzona nagrzewnica - zatkana nagrzewnica - jesli występuje w aucie, to może być uszkodzony zawór zamykający przepływ płynu przez nagrzewnicę Dodano po 1 ktoś coś może w aucie dokładał? jakąś instalację LPG? instalatorzy...
Witam Sprawdź termostat później elementy układy chłodniczego - zawór nagrzewnicy, czy nagrzewnica drożna, w jakim stanie jest pompa wody i wszystko co koledzy wyżej radzili
Chodzi o zawór nagrzewnicy? Nowy z Hansa to kilkanaście zł. Masz na nim numer części ale i bez tego w w kaźdym sklepie powinni znaleźć.
Musisz otworzyć sterownik klimatyzacji, w tylnej części na środku . Po rozkręceniu popraw luty i przejście głównego zasilania pomiędzy płytami sterownika
Ten z linku odpada. To musi być zawór wyzwalany ręcznie z podtrzymaniem przez czujnik płomienia, w razie zaniku płomienia ma odciąć gaz. Tak to jest rozwiązane w tych tanich (i drogich pewnie też) nagrzewnicach. Poszukaj po necie pod hasłem "zawór gazowy nagrzewnicy" itd. V.
Sonda NTC ( czujnik temperatury ) jest najprawdopodobniej uszkodzona.
Ma ktoś jakiś ciekawy pomysł na . rozbudowanie D3WZ do ogrzewania postojowego. D3wz zamontowane w T4 AAB Nad kolektorem Ssącym , pompka wody też, przez zawór nagrzewnicy trójdrożny (tak ,że obieg,jest na samą nagrzewnicę, lub nagrzewnicę lub silnik i nagrzewnicę) Mój pomysł na włączenie pompki wody (to włącznik termostatyczny 90 St. na wydech + przekaźnik....
po 10minutach, duży obieg nie załącza, góra rura chłodnicy gorąca, dolna zimna, Nie sadze, aby po 10 minutach termostat sie otworzyl (ok.90°C). Trzeba by zmierzyc termometrem. - jakiś zawór blokuje przpływ nagrzewnicy We wspolczesnych samochodach nie ma zaworow na zasilaniu nagrzewnicy. - zapowietrzona nagrzewnica - zatkane przewody natrzewnicy Oba...
zawór nagrzewnicy wymieniony ! i to był problem stary przepuszczał ciepłą wodę i nie zamykał się ! usterka naprawiona ! post zamykam !! Pozdrawiam
Witam, kierowca zgłasza że z nawiewów zaczęło lecieć tylko gorące powietrze (przy upale 30 stopni na zewnątrz). Wymienię na próbę panel klimatronika z innego auta, jeżeli będzie to samo to czy próbować wymienić zawór na nagrzewnicy? Nie znam drogi przepływu zimnego powietrza, czy to może być zawór na nagrzewnicy (otworzył się i nie zamknął) czy to jakiś...
Potrzebuję schematu jak jest zamontowany zawór który zamyka nagrzewnice
witam wszystkich kolegów szukam jakiegoś schematu chłodzenia do sintry 3v6 coś nie grzeje mi w srodku może nagrzewnica zapchana a może jest tam jakiś zawór nagrzewnicy czy coś takiego gg 133613
Z tego co kojarzę te zawory nagrzewnicy były dość trefne i często siadały i jeśli cieknie z niego na tyle że co chwila się zapowietrza układ to mogą być takie objawy. Czy zaraz po odpaleniu i odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego pojawiają się w nim bąbelki? Dla pewności warto jednak zrobić test na obecność spalin w płynie chłodniczym, to poniekąd...
Dokładnie. Nagrzewnica jest w małym obiegu. Odnoszę wrażenie, że gdyby zamknąć zawór nagrzewnicy (o ile taki jest) to silnik szybciej osiągnąłby temperaturę i chwilę później, po owarciu zaworu ogrzewanie byłoby skuteczniejsze.
Po wymianie zaworu nagrzewnicy wszystko działa idealnie :-)) dziękuje bardzo za pomoc . Tylko małe ale - w moim Actrosie zawór nagrzewnicy był jednak na zewnątrz kabiny - z przodu pod maską , na widoku . Pozdrawiam o wielkie dzięki .
Witam . Nic nie pisałeś o temp. silnika czy jest tak jak było czy jest zaniżona to jest bardzo ważne . Należałoby też sprawdzić cięgna od reg. temp. nagrzewnicy no i jest jeszcze zawór nagrzewnicy . to tyle Pozdrawiam
A w jakim stanie jest zawór sterowania nagrzewnicą bo może tu leży problem skoro silnik się normalnie nagrzewa.
nagrzewnica zawór zawór nagrzewnica passat zawór nagrzewnica mercedes
przepływomierz odpowiada seicento klema cordoba pompa paliwa
ascom zasilacz lodówka hisense
Ciągnięcie 100m rury PE zgrzanej doczołowo koparką Zamrażalnik nie chłodzi przy niskiej temperaturze otoczenia - przyczyny i rozwiązania