Nie założyłeś koła pasowego na wał korbowy, a to jego płaszczyzna ustala osiowe położenie paska, przykręć i pomów próbę
Do odkręcenia 5 śrub na torze, bez żadnych dziurek. Osłona jest dzielona sieć zdejmiesz ja spokojnie pod blokiem. Zrobisz to wszystko od góry przez maskę. Koła ściągać nie trzeba. Jak ja ściągniesz to zobacz czy czasem nie rozpadło się koło na wałku rozrządu. Jest 2 częściowe i jest wulkanizowane. Jak się rozkleić to potrafi pukać. Gdybyś chciał ściągać...
Na filmie włączasz napisy, potem w ustawienia automatyczne tłumaczenie i język polski. Wszystkie silniki VW 2.5 TDI pięciocylindrowe, montowane w T4, LT i Volvo, ustawiane są identycznie. Tylko kąt wtrysku się zmienia w zależności od oznaczeń silnika. Pasek główny to pewnie Ci się uda wymienić, ale na pasku pompy wtryskowej polegniesz. Tego paska nie...
Czytałem gdzieś kiedyś, ale nie potrafię podać źródła, że pasek po rozgrzaniu jest bardziej napięty niż zimny. Wydaje się to przeczyć zdrowemu rozsądkowi, ale podobnie działają napinacze w benzynowych 2 litrowcach ABT/ABK ze starych Audi B4, gdzie pasek jest luzowany w miarę wzrostu temperatury napinacza.. Tak czy inaczej, nikt za bardzo w to nie wnika....
XS są wzmocnione.
http://obrazki.elektroda.pl/9716070700_1... Co tu dużo pisać. Masz wiedzę jak to zrobić, to pomimo potrzebnej blokady, da się zrobić i bez... Na kole pasowym wału korbowego masz znak... Pytanie, czy warto ryzykować samemu? Sam schemat, to nie wszystko, gdzie siła naprężenia paska, gdzie momenty dokręcenia śrub, itd.? Zarzuciłem Ci schemat...
VW Touran AZV schemat rozrzadu.
Upir...ł jakiś gwint wkleił na klej i trza czekać żeby zasechł kilka dni.
Co 10 lat Bądż 250 tys . Jezeli masz łańcuch zastępujesz go paskiem. Wejdz sobie na etis ford nie musisz być zalogowany wystarczy Vin i sprawdz Fodr serwis.
Masz procedurę wymiany wg . producenta .. :
Powodzenia podczas wymiany.
Co innego mogę zrobić? Użyć klucza udarowego do odkręcenia. Koło opasać pasem klinowym przytrzymać ręką i wał nawet nie drgnie.
witam, powinno sie wymieniac co 105 kkm, pozdrawiam
Pomiar kompresji wiele wyjaśni.
Podejrzewam że ta "urban legend" o konieczności stosowania oryginalnego napinacza wzięła się po czyjejś wpadce z krzywą rolką - bo były takie przypadki. Kółko to kółko - co za różnica czy oryginał, czy dobra, trwała podróbka. Łożysko jest najważniejsze.
Źle złożony rozrząd.
prosze bardzo: schemat oraz Google Twoim przyjacielem jest: [url=http://www.corsa-a.pl/forum/viewtop...
To jest data terminu instalacji rok/tydzień/dzień tygodnia informuje też o dacie produkcji bo paski mają przydatność 5lat.
Mam nadzieję , że to pomoże :
120 tys km lub co 5 lat
Wygląda na to,że musisz dolać płynu do układu chłodzenia.
W tych autach często cieknie z rury co wchodzi do bloku w miejscu przykręcenia pompy. http://obrazki.elektroda.net/6_127291198...
tu masz schemat rozrządu http://obrazki.elektroda.pl/8880872500_1...
Ani jeden, ani drugi to nie jest pasek rozrządu. Oba są paskami osprzętu. Z filmu trudno wywnioskować stan pasków. Sądząc po wyrazistości nadruku to wyglądają na świeże. O ile w pierwszym przypadku to widzisz rolkę napinającą to tak ....może się zdarzyć że wpada w drgania. Jednak to nie jest nic strasznego. Oczywiście jeśli masz obawy możesz podjechać...
Jak się nie zdejmie jak się zdejmie? Z wałków zwal i masz luźny. Nie ma żadnych blokad, po drugie blokady nie służą do odkręcania koła rozrządu. Gwint jest prawy. Pneumat albo jedynka wbita i wciśnięty pedał hamulca. Blokować wał blokując wałki rozrządu w aucie na pasku to tylko desperat z elektrody może wymyślić.
Jeżeli na pasku jest tylko jedna (ta "kreska") to jest to na 100% jest to łączenie i możesz spokojnie z tym jeździć.
W tych silnikach wymienia się pasek, co 105tyś, jeśli jesteś pewien tego przebiegu to niema potrzeby go wymieniać
nie trzeba demontowac paska rozrządu,a uszczelkę można posmarowac czymś tłustym.
Musisz ustawić tak żeby blokady weszły na swoje miejsce, tak w pompie jak i w kole wałka, jeśli urwana śruba to wypadało by ją wykręcić. jeśli chodzi o GMP to tak po 180 stopniach będzie znów GMP tyle że w innej fazie pracy, czyli jeśli najpierw był suw sprężania to po 180 stopniach będzie wydechu. Sprawdzić można czy to wykręcając świece czy wtryskiwacz,...
Czujnik wzniosu iglicy wtrysku - brak połączenia lub przerwa w obwodzie. przeca sam piszesz co jest zepsute. To ten wtryskiwacz z kabelkiem, zanim wymienisz sprawdź ciągłóść okablowania, bo nie kosztuje tyle co bułka. Wszystko dobrze poustawiane?
Proszę 1 Osłona 2 Śruba koła pasowego wału korbowego 3 Koło pasowe wału korbowego 4 Śruby osłony paska rozrządu 5 Osłona paska rozrządu http://obrazki.elektroda.pl/8669702800_1...
Nie polecam kręcić niczym przed dociągnięciem śrub, bo dolne koło pasowe może być luźne (przytrzymywane tylko śrubą) - tak jak to w renówkach lubią robić. Jeśli się kolega przyjrzy dokładnie pierwszemu zdjęciu to widać dokładnie, że jest inny materiał wału jak i koła. Po skręceniu śrub na kołach rozrządu delikatne pokręcenie ręką nic nie uszkodzi. Użycie...
Tak Tu masz schemacik
i teraz pojawiła się kolejna, podeśle do niej linka a nóż ktoś zauważy w niej dyskwalifikującą wadę https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-au... Widać, że fachowiec ofertę przygotowywał... Zdjęcia lakieru na mokro (maskuje wady powłoki), tam gdzie można by coś zauważyć - zdjęcia ciemne i nieostre... Doświadczony handlarz......
Termostat jest pod paskiem rozrządu w tym modelu trzeba go zdemontowac ,żeby się do niego dostac.
Jak naprawiam silniki 2,0HDI to jeszcze nie zdarzyło mi się aby poszły chociażby zawory. Zawsze kończyło się na wymianie rozrządu i tzw. przez serwisy "koników" czyli dźwigienek po między zaworami a wałkiem rozrządu. Kupuj śmiało, naprawiaj i niech ojczulek pomyka w trasy a napewno będzie zadowolony.
http://obrazki.elektroda.net/95_12761102... http://obrazki.elektroda.net/95_12761102...
Jeśli uszczelka jest papierowa to delikatne posmarowanie nie zaszkodzi ( ale na prawdę delikatne ) . Pasek Wszystko jedno jak założysz.
rozrzad Nexia
Witam!! Moze jednak warto zaczac od tego rozrzadu, posprawdzac punkty i ew. gorne polozenie tloka wzgledem zaworow. Powodzenia i wytrwalosci!!
Spójrz na to może przejdzie Ci chęć
Przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (czyli w lewo).
Na kółku zębatym wału jest strzałka i ma być skierowana w dół w stronę nacięcia w plastikowej osłonie paska
w obydwóch przypadkach tak
Jeśli pękł, przeskoczył albo coś tam to oczywiście że zawory pogięło, sprawdź ciśnienie i będziesz wiedział, głowica na pewno do zdjęcia.
Napisy zgodnie z obrotami silnika, stoisz przy prawym błotniku i czytasz normalnie napisy na pasku
Witam, Zobacz tutaj: http://www.one-too.com/English/ventes.ph... Osobiscie uzywam NEWTEN (tajemnicze jednostki SEEM). We wspolczesnych silnikach nie mozna sobie pozwolic na napinanie na "oko i ucho" (juz nie drga i jeszcze nie spiewa). W wiekszosci przypadkow pasek jest przewidziany na 10 lat i 160 do 240 tys. km i nie tu miejsca na "mniej - wiecej"....
Tak moga sie spotkac ale to wszystko jest zalezne w jakich warunkach doszlo do zerwania paska i czy pozniej bylo krecone. Mialem przypadek jeden ze sie nic nie stalo ale tez sie spotkalem z sytuacja ze nawet tloki poniszczylo.
Jeżeli masz tzw. workshopa to nie rozumiem o co pytasz.:D Przeczytaj go, jak czegoś nie zrozumiesz to wtedy dopiero pytaj, ok?
Pomierzyc wysokośc krzywek względem płaszczyzny głowicy na pierwszym tłoku powinna byc jednakowa .
witam, i sprawdż po przekręceniu czy znaki pasują, jak na załączonym rysunku :), pozdrawiam
Porządny klucz i strzał rozrusznikiem.
Proszę bardzo. http://obrazki.elektroda.net/15_12551968...
nie podaje.
Już raz wałkowałem tu temat wymiany paska roarzadu w corolli. To jest silnik 4E-FE i jest to silnik bezkolizyjny a nie jak pisze squby który najwidoczniej nigdy nie widział tego silnika. Wymiana jak już wcześniej napisał jeden z kolegów po 150 000 tyś. i nie ma sęsu wymiana wcześniejsza bo gwarantuje za jakość japońskich pasków. Natomiast przy wymiani...
Chwila szukania w sieci i proszę.
Zależy jaki producent paska. Każdy ma swój tester naciągu. Np. Gates ma ultradźwiękowy STT-1.
1.9, 2.0, 2.4 mają identyczne paski i zawsze jest to 199 zębów.
Witam. Nie to jest 16V zawory pokrzywione głowica do roboty.
Jutro dam znać, ale nie drogo. W niedzielę giełda... Może tam
Silnik 162.01
...nigdzie nie ma wzmianki o znakach na pasku contitecha . ... Bo w silnikach PSA rozrzad ustawia sie na kolki, nie na znaki.
Znak masz na kole zamachowym na zero, wałek wysuwasz klapkę i widzisz koło kreska na kole na klapce wypust. Koła od pompy oleju nie szukasz bo 97 roku rozdzielacz przeniesiono na wałek rozrządu.
Pompa wodna jest również napędzana paskiem rozrządu.
Ustawiasz wał korbowy na znak na deklu paska rozrządu. Rozdzielacz (palec) musi wtedy patrzec na przewód zapłonowy 1 cylindra, jeśli nie gra, to zamieniasz kolejnośc przewodów na kopułce, albo robisz jeden obrót wałem kobowym, aby znowu ustawic na znaki.
Honor trzeba sobie w buty wsadzić. Wystarczy wymienić koniki. Z szacunku do starszego Pana, zabrał bym auto.
Hej. Niestety glowice trzeba sciagnac. Minimum dwa zawory sie skrzywily. Zaniedbanie rozrzadu to ciezki grzech kierowcy :)
Powodzenia, Georges
Najlepiej silnik briggs dostępność cześci baardzo duża nawet z używanych w porównaniu do Tecumseh lub Honda, Najlepiej briggs z metalową obudową te nowsze silnika briggs o nazwiee intek są o wiele gorzej wykonane, jak znajdziesz traktorek z silnikiem briggs 16hp v-twin Vagura dwa cylindry będzie Ci to służyć lata uwież mi. Co do wyrzutu to najlepiej...
Do tego silnika, nie potrzeba praktycznie żadnych blokad, tylko zwykłe wiertło lub śruba do zblokowania pompy, i płaskownik do (chyba 4mm grubości) do zblokowania wałka rozrządu. Są tacy co potrafią zrobić to za pomocą korektora, ale kto da Ci gwarancję że Ci się nie przestawi? Jeżeli pompa była do tej pory dobrze ustawiona to nie powinno być potrzeby...
Można wysnuć wiele teorii ale bez jakikolwiek czynów nic z tego nie będzie... ;) Oprócz pogietych zaworów mogą być popękane prowadnice zaworów, pęknięta głowica itd
Więc czy ten schemat jest odpowiedni ? Tak,to jest to samo.
Masz instrukcję, pozdrawiam i Wesołych Świąt
Schemat Ustawienia Rozrządu VW Jeta 1.6 http://obrazki.elektroda.pl/3117845000_1... http://obrazki.elektroda.pl/2403762900_1...
Ale po co? Generalnie: - jeśli silnik osiąga 90 stopni, - jeśli temperatura nie przekracza 90 stopni, lub przekracza nieznacznie, - jeśli silnik nie wyrzuca płynu, - jeśli włączają się wentylatory, to nie ma co doszukiwać się na siłę usterki. Zobacz jeszcze czy działają obydwa biegi wentylatora.
Po części oboje koledzy mają rację. Mogło nie dojść do jakiś większych uszkodzeń, ale nie ryzykowałbym wymiany we własnym zakresie, za dużo roboty ze sprawdzaniem wszystkiego (głowicę musisz zrzucić żeby to obejrzeć) a w razie czego mechanik będzie miał radę jak to najszybciej i najtaniej zrobić. A tak naprawdę to na twoim miejscu zrobił bym tak, że...
a jak odpala w ogóle? normalnie? pracuje równo na wolnych obrotach? czy nim telepie? dymi na szaro-biało? bo mi to wygląda na zapowietrzoną pompę wtryskową, ja bym wziął bańkę 5l ropy, wziął 3 wężyki, powrót do bańki, zasilanie do gruszki i z gruszki do bańki i napompował porządnie gruszką i odpalił. jak nie masz gruszki to kup, kosztuje grosze
Tak zgodnie ze wskazówkami. 1 cyl jest od paska rozrządu.
Witam Crafter 2009r 2.5 BJL. Wymieniam rozrząd według instrukcji, czyli wał zablokowany, wałek też, koło wałka rozrządu poluzowane i luźno się obraca. Przy próbie napięcia prawy brzeg strzałki pokrywa się z lewym znacznika napinacza, a powinny się pokrywać z prawej strony. Gdy próbuję napiąć bardziej, cały napinacz się luzuje i cofa na mimośrodzie krzywiąc...
Wszystko zależy od tego w jakiej pozycji były zawory zablokowane w trakcie gdy ci pasek przeskoczył ,myślę ze nie powinno być problemu wyczułbyś gdyby doszło do uderzenia ,a czym odkręcałeś kluczem pneumatycznym czy ręcznym.
Ja wymieniam przynajmniej te które zostawiły swoje ślady na tłokach.
Znalazłem u siebie do ritmo taki schemat może Ci pomoże
Witam mam mały problem z Audi 100 2,5TDI z 1993 Roku. Mianowicie chodzi o to ze po urwaniu paska rozrządu od pompy auto nie odpali. Założyłem nowy pasek po uprzednim ustawieniu wszystkich znaków i nic . Elelktryka moim zdaniem jest w porządku. Pompa raczej działa normlanie bo po odkreceniu wtryskow paliwo normlanie wylatuje. Sekcje na pompie też są...
Mam ich sporo, zawsze zostają po wymianie. średnica 2,5mm dł 20 mm do oczka
Witam Co można poradzic w tym temacie ? ano tylko ze swojego doświadczenia nie nalezy brać TRW nie jest to pierwsza liga Contitech Optibelt choc mało znana firma na nasztm rynku, rolki najlepiej INA Jesli chodzi o sprzęgło to nie ma znaczenia czy Valeo czy sachs bo w wiekszosci te firmy ze soba kooperuja . Najlepiej wymontowac i brac to co było tylko...
Wszystkie benzynowe 8-mio zaworowe 1.6-2.0 oprócz 20SEH są bezkolizyjne, nawet C16SE.
Głowica zrobiona?
Witam oto instrukcja wymiany paska rozrządu.
Zbiornik wyrownawczy jest stosunkowo nisko, stad naczynie zamiast korka. Mozna tez podniesc cisnienie w ukladzie (przyrzad do wykryania wyciekow, na przyklad). Jest pasek i jest lancuch. Jesli wymieniasz przy 120 tys. km, nie ma problemu. Jesli wymieniasz przy 180 - 240 tys. km, lepiej wymienic wszystko, choc nie ma zadnych zalecen konstruktora na ten...
W przypadku paska wieloklinowego nie trzeba niczego ustawiać, trzeba tylko najpierw zdjąć drugi pasek. Ustawia się "coś" tylko przy wymianie paska rozrządu.
Witam oto instrukcja wymiany paska rozrządu.
Dobre paski robi też Contitech i Pirelli. Najlepsze rolki to INA
Pokrywa (obudowa) paska rozrządu.
W tym modelu pompa jest napędzana paskiem wielorowkowym, a nie paskiem rozrządu. Korpus pompy służy tylko do mocowania rolek prowadzących paska rozrządu. Jak pompa nie cieknie, hałasuje i nie ma luzów to nie musisz jej wymieniać
Co kolega uważa za dość duże, wymiana paska rozrządu, wymiana pompy wody, wymiana uszczelniacza wału czyli wymiana kompletnego rozrządu. Wymiana paska wielorowkowego i napinaczy. Kolega zamiast się cieszyć że nie uwalił tłokami w zawory narzeka że drogo a to mogło być naprawdę drogo. Jak się mylę koledzy mnie poprawią.
Witam tu masz krotki opis wymiany paska rozrządu. http://obrazki.elektroda.net/62_12783567...
Rozrzad prosty. Pomijając fakt dostania się do niego to nie różni się zbytnio od starszych jednostek. Silnik jest na pompowtryskach wiec masz tylko pompę wody, wal, wałek, napinacz, rolka. Dobrze mieć blokady. Na kole od wału jest znak i ten znak ma się pokrywać ze znakiem na blokadzie. W kole walka jest otwór, tam wkładasz kołek blokujący. Trzy śruby...
Koniec tematu. Zalecenia swoje a życie swoje.Nikt nie napisze że zalany pas się nadaje ,bo strzeliłby sobie w kolano. Pierdyliardy aut mają mokre paski czasem prawie od nowości i jakoś dają radę. Powiem więcej,na serwisach wielu marek jeśli płaci gwarant ,to po zalaniu pas się myje i zostawia. Zmoczenie rozrzadu olejem nie jest niczym szczególnym.
witaj.. jak wiesz gdzie jest obudowa paska rozrządu to na dole masz ten czujnik położenia wału.hej
Zacznij od obejrzenia co się dzieje z czujnikiem położenia wału i tarczą koła fonicznego. W tam samochodzie czujnik jest zaraz za kołem pasowym nad prawą półosią a koło foniczne (pierścień magnetyczny) na tarczy przynitowanej do koła zębatego paska rozrządu na wale
paski zębate paski rozrządu jakiej firmy paski rozrządu najlepsze pilniki
dysze myjka regulamin hefid pulsuje dioda
krzywe ściany polecane lutownice
Koło dwumasowe Iveco 50C15: brak czujników Lampka kluczyka w pralce Polar - blokada drzwi i dzieci