DF to połączenie pomiędzy regulatorem napięcia a uzwojeniem wirnika (oczywiście poprzez szczotki i pierścienie ślizgowe) Napięcie na tym zacisku zależy od regulatora napięcia w alternatorze, przeciętnie 5, 6 V, jeśli przewód podłączony do DF będzie miał gdzieś zwarcie, to ładowania nie będzie, w dodatku może sie spalić tranzystor sterujący w regulatorze...
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
więc sprawdź zasilanie na zacisku 30 gruby przewód ,sprawdź masę alternatora dalej zobaczymy
Z tego co napisałeś wyżej i jeżeli sprawdzałeś ładowanie na klemach oraz na B+ na alternatorze , to na pewno alternator NIE ŁADUJE. "Nowy" kupiłeś z regulatorem napięcia ładowania , czy przełożyłeś od "starego"?
Elektromagnes zasilany jest napięciem D+ z alternatora - czyli blokuje wtedy. Gdy pojawi się ładowanie.
Sprawdź ładowanie.
Inteligentny alternator? Małe ładowanie regulator napięcia, szczotki
Zastosuj przekaźnik, kiedyś miałem tak w audi A6c6, po montażu dodatkowych czujników, buzzer wydawał krótki pisk co 30sekund, lądował się niskim napięciem które kontrolowało zarowki. Po zastosowaniu przekaźnika wszystko działa.
Dla mnie to taki typowy objawy uszkodzonego wirnika alternatora. Wiem że wymieniłeś już ten alternator ale może czas się temu wirnikowy przyjrzeć. Próbowałeś dać wzbudzenia do D+ żeby sztucznie wymusi ładowanie, sprawdziłeś pobór prądu przez wirnik wtedy. Jakie jest napięcie na D+.
Normalne zachowanie. Tak skonstruowano regulator napięcia w tym aucie.
5-6 lat to dla w miarę dobrego akumulatora praktycznie norma. Chociaż... W starym Mercedesie W201 mam zmodernizowany regulator napięcia, ładuje elegancko 14,4 (mam też na stałe podpięty woltomierz na desce :)), tam akumulator marki Banner wytrzymał ponad 8 lat :) V.
Nie masz wzbudzenia dlatego nie ładuje bez przegazówki, łopatologicznie alternator nie widzi zaróweczki w liczniku .jak zobaczy to zapali ją po włączeniu zapłonu to będzie ładował na wolnych.
kiedyś zrobiłem taką rzeźbę tzn regulator napięcia bosch z mercedesa beczki wzmocniony podpiąłem go pod malacza i ładowanie było wyższe niż na oryginale
Kilka razy się mi zdarzyło, że rozleciało się małe łożysko alternatora (to od strony pierścieni). Pierścień wirnika dostaje zwarcie do masy i prąd wzbudzenia rośnie na max. Napięcie ładowania rośnie na ok. 30V
Żadna kontrolka się nie świeci, wymieniony alternator (używka) + nowy regulator, jak dodam gazu napięcie stoi.
Skoro niezależnie czy po 6h czy 5 dniach, to ja ty problemu nie widzę, po prostu aku dni świetności ma już za sobą. Gdyby był jakiś dziwny pobór prądu to po 5 dniach byłby rozładowany. Co rozumiesz przez pojęcie ładowany do pełna ?
Saluto! Problem jest z limuzyną klasy A Mercedesa, silnik 1.4 benzyna rok produkcji 2000. Samochód teścia, i taka usterka tuż przed świętami, mechanicy obłożeni robotą, corona wirus i jeszcze ta A klasa porąbana. :D Problem jest tego typu: Wczoraj podczas jazdy nastąpił jęk, gwizd, pasek zaczął piszczeć, skutkiem czego brak ładowania wspomy itp. (wszystkie...
hmmm kolego a sprawdziłeś ładowanie? Wygląda mi tu na zużyte szczotki w alternatorze lub regulator napięcia. Może czasem ładuje lepiej a czasem gorzej i alternator po prostu nie ładuje prawidłowo akumulatora?
Wygląda na uszkodzenie w obwodzie alternatora. Sprawdź dokładnie jakie masz ładowanie. Ale błąd wskazuje na uszkodzenie regulacji napięcia ładowania akumulatorów. Prawdopodobnie uszkodzony jest alternator.
Nie łudź się niema zastępczego aku ani nawet regulatora napięcia w tym modelu. kupiłeś merca , to płać . Daj nr nadwozia. jest sbc...
Nie warto kupować! Kupiłem akumulator Kozak 85 Ah w LucArt przez Allegro. Po pierwsze pomimo że firma LucArt posiada wiele oddziałów w Polsce reklamowany akumulator musisz odesłać swoją firmą i na własny koszt do Mysłowic. Akumulator zdechł po roku, całkowicie stracił pojemność i prąd rozruchowy. Akumulator był eksploatowany na co dzień w garażowanym...
Witam dobrze kolega pisze zobacz ładowanie jakie wychodzi z alternatora jeżeli dobre to zobacz moduł akumulatora w bagażniku
Moim skromnym zdaniem, najzdrowiej dla silnika i akumulatorów w tej sytuacji jest okresowe ich doładowywanie prostownikiem z bajerem automatycznego przerywania ładowania po wzroście napięcia 28 do 28.5V na jego zaciskach podczas ładowania.
ładowanie na poziomie 13.8v teraz założyłem naładowany akumulator Dodano po 46 Czy Mercedes jest aż tak czuły na napięcie?
Witam serdecznie, Pacjent to mercedes vario 2006r. Po odpalenie nie reaguje na pedały gazu pokazuje brak komunikacji Can między modułem MR a FR. Instalacja sprawdzona wszystko ok po pomiarach okazało się że na Lini can low jest napięcie 6.28V. Jeżeli przy którymś razie napięcie na lini can low zostaje na poziomie 2.48V samochód działa poprawnie. Co...
Witam, mam problem w samochodzie Mercedes Sprinter, mam zamontowaną przetwornice meanwell TS 1500. Od jakiegoś czasu przy ruszaniu samochodem ze skrzyżowania przetwornica zawiesza się i piszczy (muszę ją resetować), przy zgaszonym samochodzie wszystko działa! Ładowanie alternatora 14,4V, przetwornica działa niby w napięciu 10V-15V. W czym może być problem?
Na 99% zużyta jedna ze szczotek w regulatorze napięcia. Trzeba wyjąć regulator i obejrzeć szczotki (ew. wymienić) Prawdę mówiąc to Twoje zapytanie powinno trafić do działu "Początkujący"
Tak ma być. W tym aucie jest "inteligentny" system ładowania akumulatora. Rzeczywiście to prawda. Regulator nie działa "sam w sobie", ale połączony jest kablem komunikacyjnym ze sterownikiem silnika który wymusza odpowiedni w danym momencie prąd ładowania. Taki przykład: jak obroty silnika z jakiegoś powodu za bardzo spadną (poniżej granicy równomiernej...
Akumulator jest nowy. Prób nie robię. Wracałem z pracy zapaliły się dwie kontrolki. Srs i ABS. Wspomaganie kierownicy przestało działać. Kontrolka od ładowania nie zapaliła się. Zmierzyłem napięcie i potem żadnych prób nie było. Problem w tym, że okolicznik mechanicy nie chcą nawet słyszeć o a klasie.
Ładowanie pewnie zdechło i tyle. Kontrolka ładowania nie świeci podczas jazdy,ale czy w ogóle świeci się ? Naładuj akumulator, zmierz napięcie podczas pracy silnika i dopiero coś można wnioskować.
W fordzie bywa problem z instalacją, sprawdź czy na czerwonym kablu we wtyczce jest plus, jak go nie ma też będzie przeładowywał. Tak steruje nim komputer ale ładowanie i tak nie powinno rosnąć do prawie 16, to nie mercedes gdzie ładowanie może dochodzić chwilowo do 17 i jest prawidłowo.
Diagnostyka na SD, powinna powiedzieć co i jak, ale faktycznie przy takim problemie mogło upalić się coś jeszcze, ale gdyby upalił się sterownik na pompie to raczej by nie zapalił, ładowanie i alternator jest OK, może coś z regulatorem i daje za duże napięcie ładowania i sterowniki głupieją.
Był ładowany całą noc, odpalił normalnie i zaliczył już trasę około 50 Km. a coś innego do szukania bo akurat kamery nieposiadam
Trzeba sprawdzić miernikiem jakie jest ładowanie i ewentualnie gdzieś na przyrządzie sprawdzić akumulator czy nie ma zwarcia w celach. Może są za duże spadki napięcia przy włączonych światłach i coś głupieje.
Witam! Mam taki problem z alternatorem: "mechanik' przekładał mi silnik od Mercedesa 123. Korzystając z faktu, że wcześniej nie było w pojeździe lampki ładowania tylko woltomierz podłączył alternator bez tej lampki. Wzbudzenie podłączył po prostu do + na woltomierzu (po stacyjce). Zauważyłem że po dłuższej jeździe napięcie wzrasta do prawie 15V. Postanowiłem...
(at)gerri Pytanie czego Ty jeszcze nie rozumiesz... NIE WKŁADASZ TEJ SAMEJ ILOŚCI ENERGII. Niech to dotrze że to nie Mercedes gdzie ładuje cały czas. To jest kaszlak w którym jak tylko zwolnisz to żarówki wydoją baterię migiem. Duża bateria dłużej będzie oddawać wyższe napięcie i tracić więcej ładunku,którego nie zdążysz uzupełnić w przeciwieństwie...
Wychodzi na to, że jest podpięte dobrze :) B+ AKU D+ wzbudzenie / zacisk 15 na regulatorze DF zacisk 67 na regulatorze D- masa lampka kontrolna (wzbudzenie) gaśnie po odpaleniu samochodu. ładowanie jest na poziomie 13,8 na wolnych obrotach, przy wyższych 16,5 gdy załączone są światła napięcie ładowanie utrzymuje się na poziomie 13,8 Myślicie, że może...
Witam Podał pan mało danych, więc odpowiedź daję ogólną. Po pierwsze należy sprawdzić czy ten dodatkowy akumulator na pewno nie jest ładowany, robi się to następująco: najpierw mierzymy napięcie gdy silnik stoi,następnie gdy silnik pracuje, akumulator jest ładowany gdy podczas pracy silnika napięcie na akumulatorze rośnie. Co do połączenia dodatkowo...
Brak nagle wspomagania . Alternator sprawdzony ..teoretycznie ładuje 13,4 na kompie ...nie świeci kontrolka z ładowania ... Ale na kostce pod spryskiwaczem ..brak napięcia na cienkim kabelku w tam gdzie jest podłączona pompa wspomagania ..dzisiaj zdano podświetlenie zegar i km. Na liczniku ..nie wyświetla nic elektroniczne . Po wyłączeniu zapłonu wcześniej...
No sprawę rozwiązał forumowicz "Frukton",z innego forum. Problem tkwi w tym że radio wyłącza się z powodu za wysokiego dla niego napięcia ładowania. Testowałem to na stole zasilaczem z regulacją.Po wzroście już 13.5V,radio się wyłączyło a po zmniejszeniu radio działa. Teraz wiadomo czego po właczeniu blindy lub innego urządzenia co pobiera więcej prądu...
Dzisiaj przy okazji popołudniowego grzebania w Mercu, zmierzyłem napięcie na zasilaniu obrotki i wychodzi tak jak myślałem, że stabilizowane ~12V, nie 5V, nie 14V tylko 12V. W gnieździe zapalniczki masz w momencie zapalenia silnika około 14V czyli tyle co ładowanie, jak włączysz grzanie szyby to napięcie spada, już wiesz do czego zmierzam ? Wytłumacz...
Uważam że z akusiami nie byłoby problemu. Jedynym mogłyby byc prądy wyrównawcze ale i one będą znacznie mniejsze od prądu rozruchu, więc spoko. Co do: dwa akumulatory można ładowac tylko SZEREGOWO takim napięciem jakie wynika z z ilości akumulatorów x 12 volt To uważam to trochę jest w tym prawdy, ale tylko wtedy, gdy oba akumulatory są różnej pojemności...
jeśli ma postać tydzień czasu to warto go przepalić na jałowym czy lepiej nic nie robić? Możesz odpalić i potrzymać na obrotach ok 2000 przez 10 minut. To uzupełni energię w akumulatorze. Hyundaia bym w ogóle na tym akumulatorze nie odpalał, zdemontuj go, zawieź na tester do punktu gdzie sprzedają akumulatory, w razie czego kupisz od razu drugi. Jak...
Kolega ma przy silniku mercedesa 115 2 litry diesel założony jakiś alternator boscha. Nie wiem, czy jest oryginalny, bo ktoś dopasowywał go kabrówką i pociął etykietę (ten zespół napędowy też siedzi w innym aucie). Zachował się jedynie napis Bosch i jakieś dwie cyferki na resztkacah żółtej naklejki. Aleternator ma dwa wyjścia plusowe na odkręcanej blaszce...
Nie znam tego samochodu w sensie obsługi. Więc pewnych informacji nie mam. Ale proponowałbym zamiast wyrafinowanego urządzenia zastosować amperomierz o odpowiednim zakresie, czyli ok 20 A. I macamy po bezpiecznikach, gdzie ucieka prąd. Na pierwszy rzut dmuchawa nawiewu a na drugi wentylator chłodnicy. Tutaj są spore moce. Jak zrozumiałem zapisy to po...
Dobrze że cos o tym Kulon napisałeś. wprowadzasz nominalną pojemność akumulatora i technologię wykonania, a on dobiera sobie czasy ładowania, prąd i napięcia końcowe poszczególnych etapów ładowania. O coś takiego chodzi -prąd troszkę mały. Ale czy on czasem nie ładuje połową zalecanej 1/10 pojemności akumulatora? Nie mogę znaleźć dokładnych parametrów...
W dodatku usmażył też ogrzewanie postojowe Zasilasz ogrzewanie postojowe z przetwornicy? Nie, jest na 24V bezpośrednio. Spalone ładowarki dwie lub trzy były podłączone na gniazdku 24V, reszta na gniazdku 12V przez RN-16. Chodziło to normalnie, na chwilę wyłączyłem żeby wywietrzyć auto, a po ponownym załączeniu... cisza. Ogólnie przez gniazdka to przez...
Witam Posiadam mercedesa vito z chłodnią. Od niedawna pojawił się problem ze sterownikiem owej chłodni. http://obrazki.elektroda.pl/8735698700_1... Aby włączyć go muszę przez około minutę trzymać przycisk ON. Natomiast wyłączyć go można bez problemu. Sterownik dostaje równe napięcie z samochodu. kabel jest dobrze połączony, jest dobre...
ładować mercedes mercedes ładować napiąć mercedes
sterownik drukarka epson przetwornica mje13007 kontrolki mazda
orange światłowód orange światłowód
Wymiana łożysk w wentylatorze podłogowym Aqlation Volkswagen Polo Classic 1.4 60 KM 1999 - Nie wchodzi na obroty