Gdy odpalę silnik i włączę światła to gadaśnie (akumulator naładowany), czym może być to spowodowane? Pewnie masz gdzieś zwarcie do masy i przestaje być podawane napięcie do cewki.
Po podłączeniu żarówki 220/240V lekko świeciła a miernik nie wskazywał napięcia. Jeden fakt zaprzecza drugiemu. Tanie mierniki mogą mieć problem z pomiarem napięcia zmiennego o częstotliwościach większych niż 50 Hz.
Spróbuj zamienić początek i koniec jednej cewki, czyli połącz jedną cewkę odwrotnie i pomierz też napięcie zmienne.
Witam!!!!! Jak sprawdzić jakie jest napięcie cewek w elektrowni????
Witam Czy ktos wie jakie napięcia ma cewka ładowania przy instalacji 12v na zacisku 59a i 59b bo to co czytalem wcześniej na forum jakoś mi się nie zgadza ze schematem a nie chce spalić regulatora napięcia bo troche kosztuje (oczywiscie mowa o regulatorze 8107.10) i ewentualnie które napięcie idzie do którego zacisku regulatora.
No to na pewno zwarta. Wymiana, lub przewinięcie.
Regulator napięcia wymieniłeś?
Po stronie pierwotnej amplituda przepięcia wynosi około 200-400V ( to zalezy od tego jaki typ zapłonu) po stronie wtórnej od 10kV do 20kV. Ten miernik jeszcze jest sprawny?
A jaka przerwa między cewką, a magnetem?
będzie ładowany niższym, a natężenie zależy od grubości drutu
Z regulacją to tylko samoróbka: http://www.motelek.net/schema/spannung/f... Zacisk "Sense" trzeba połączyć razem z "Generator".
Nie jest git bo nic nie sprawdzałeś. To jest Twój Simson. Cewki świetlne są sprawne? Jak stacyjka? A może w lampie ? - do którego punktu dochodzi lub nie napięcie z cewki....
Dokładnie, cewka ta nie ma nic wspólnego z cewkami od światła i ładowania. Na jakie napięcie jest cewka WN?
WN a nie WM Wysokie Napięcie (cewki, świeca, przewód...)
widzisz mi chodzi o to że chcę zrobić ładowanie akumulatora 12V do tego potrzebny mi jest regulator napięcia (A ten od simsona można go zastosować jakoś w komarku). Chodzi mi czy ktoś wie jak zrobić ten cholerny układ regulowania napięciem. Czy cewki od simsona są większe od cewek z rometa
Nie, nic się nie zmieni. Ponieważ zmieniasz układ ładownia, gdzie wcześniej miałeś pełnookresowy prostownik na regulator napięcia, musisz połaczyć z masa pojazdu jeden przewód cewki. I nie ma to żadnego, ale to żadnego znaczenia który z nich. To połączenie z masą przyjmij jako rodzaj przewodu, który łączy cewkę,GND i minus akumulatora. Równie dobrze...
Proponowałbym wymienić cewkę WN na "oryginał" MZA, tylko kosztuje ona koło 50 zł. Ta o oznaczeniu 8352 1/2? Czy są jakieś inne sposoby na sprawdzenie tej cewki? Jakie napięcie powinna generować cewka NN?
Należy sprawdzić prąd ładowania , bo naluzie to i dynamo w rowerze daje wysokie napięcie .
Niemożliwe by 2 cewki były uszkodzone, sprawdzałeś miernikiem czy jest napięcie na wyjściu z cewki?
To jaka jest przyczyna takiego napięcia?
w szereg z cewką opornik,i pomiar spadku napięcia oscyloskopem.
Simsony mają różne instalacje 6V ,12V i mieszane . Jednakże zapłon we wszystkich jest zasilany z cewki magneta (typu elektronik) jest oddzielnym obwodem i nie ma związku z napięciem akumulatora .Cewka butelkowa powinna być taka https://gmoto.pl/cewka-zaplonowa-butelko... Obwody ładowania i świateł są oddzielone ....
Nie rozumiem was troche ma instalacje na 6V , to jakim sposobem ma naładować aku 12 v? Jeszcze da diode która ma straty, masz moze moduł w tym simsonie? I skąd wiesz, że jak da samą diode to jakie będzie napięcie, jakie wychodzi z cewki?
Faktycznie, tyrystor, bo to 6V. Tak, jeżeli jest uszkodzony - podaje napięcie na cewkę.
odwiń od tej cewki kilka zwojów to zmniejszy napięcie wtedy zastosujesz układ prostowniczy i będzie działać. czy od tej cewki są dwa odczepy tak jak w oryginale?
A jakie masz napięcie wychodzące z cewki do ładowania 6 cz 12 V ?
Twój układ z pierwszego rysunku nie miał szansy zadziałać z braku rezystora przez który zamknął by się obwód zasilania diody LED (rezystor powinien być włączony między katodę diody LED a masę). Równolegle z tym rezystorem należałoby włączyć kondensator elektrolityczny o pojemności rzędu 100mikro - bez niego dioda przygasałaby w momencie pojawienia się...
Napięcie na wyjściu do cewki zapłonowej(15) uzależnione jest od napięcia na wejściu(14) z cewki zapłonowej z magneta. Napięcie to zależy od obrotów silnika.
No cóż, prądnicę i jakiś układ regulacji napięcia na 12V - to na pewno. A potem poszczególne odbiorniki prądu.
A cewka ładowania daje prawidłowe napięcie?
https://obrazki.elektroda.pl/8603926300_... Jeżeli pali bezpiecznik na zgaszonym znaczy że robisz zwarcie. Możliwe że podajesz napięcie z aku na cewkę.
To urządzenie to cewka wysokiego napięcia. Na pewno zwarta? Cewka na uzwojeniu pierwotnym czyli od "+" do "-" ma bardzo mały opór. Sprawdź też uzwojenie wtórne czyli wyjście na fajkę a "-". Napisz wyniki
Kończymy ten "remont".
dzięki .......znalazłem usterkę było to: połączone 2 cewki razem :idea:
Oryginalnie 12V było w modelach S51/1 i SR50/1 od 1989 roku. Platyniarz współpracujący z lampą Bilux, elektronik z lampą halogen HS1. Halogen ciut lepszy + światło asymetryczne. Zapomniałem dodać jeszcze, że jakość kół magnesowych też pozostawia dużo do życzenia. Były czasy, kiedy po wymianie koła magnesowego zaczęły się problemy z przepalaniem żarówek...
Wyczytałem, że w elektroniku cewka w magnecie podaje napięcie 400V, tak samo z instalacją na 6V i 12V. Moduł zapłonowy też jest ten sam, do obydwu modeli. To jaka jest różnica w cewkach WN dla zasilania napięciem 6V lub 12V?
Mi chodzi o to aby cewkę montować poza silnikiem jak w np. Simsonie ,ogarze 200 Chce napięcie od świateł podpiąć pod platynki to na cewkę zapłonową od np simsona i teoretycznie by działało ale to tylko teoretycznie
Określ się kolego najpierw o jaką cewkę Ci dokładnie chodzi, bo w simsonie mamy cewkę wysokiego napięcia, zapłonową, ładowania i świetlną. Domyślam się jednak, że chcesz zmienić całą instalację na 12V. Do zmiany instalacji na 12v wcale nie potrzeba zmieniać cewki WN ani zapłonowej pod magnetem. Wystarczy tylko świetlna i ładowania... W sumie to po co...
Dzięki za pomoc. Sprawa została wyjaśniona powodem awarii był zalana cewka wysokiego napięcia(ta w iskrowniku).
Sprawdź napięcie po cewce ładowania.
W simsonie cewka zapłonowa daje napięcie rzędu kilkuset wolt, także transformator jest zbyteczny.
Witam,prosiłbym o pomoc w znalezieniu odpowiedniego schematu instalacji elektrycznej, która jest rozgrzebana i chciałbym ją zrobić od podstaw. Simson to wersja SR50 z 1986 , obecna instalacja jest 6 v , zwykły zapłon,kierunki,stop,regulator napięcia,cewka zapłonowa. Z góry dziękuje. Pozdrawiam
Im grubszy drut tym większa wydajność prądowa cewki, czy odwrotnie? A ilość zwoi cewki decyduje o napięciu, tak?
czy ktos z was posiada schemat modułu zapłonowego który działał by na 6V z przerywaczem i zewnetrzną cewką wysokiego napięcia:?:
Witam. Masz pewnie albo walniętą cewkę wysokiego napięcia albo jak się często zdaża zamienioną cewkę wzbudną tą pod magnetem. Pozdrawiam
Musisz jeszcze podpiąć impuls z cewki wysokiego napięcia, np w simsonie to wtyk "15" albo "1".
Witam. Sprawdź czy cewki nie są za daleko od magnesów, no i połączenia tych cewek.
Czyli węszę problem z regulatorem napięcia.
Potrzebuje zrobić regulator napięcia na 14v do Simsona. Mam akumulator 12v 5Ah, a ładowanie jest z jednej cewki. Jak zrobić taki regulator na tranzystorach a mam ich dużo dosyć?
Odłącz akumulator i badaj napięcie bezpośrednio z cewki gdy będzie ok., podepnij mostek i sprawdź napięcie za nim. A może masz po prostu uszkodzony bezpiecznik lub jego oprawkę, sprawdź też masy.
Ten plastik to impulsator. Jego rezystancja to ok. 20 ohm. Trzeba sprawdzić czy daje impulsy miernikiem wskazówkowym lub prostownikiem szczytowym (poczytaj w necie) i multimetrem. Sprawdź czy koło magnesowe nie ociera o cewki!!! Sprawdź napięcie na cewce zasilającej. Chyba czerwony kabel w oryginalnej instalacji.
Witam. Mam pytanie: czy w simsonach typu S- 51 z zapłonem stykowym (przerywacz) występowały cewki zasilające o napięciu 6 V i cewki zapłonowe (tzw. butelka) również na napięcie 6 V ? Wszędzie na schematach gdzie napięcie instalacji oświetleniowej wynosi 6 V cewka zapłonowa jest na napięcie 12 V dla zapłonu z przerywaczem. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Błażej masz rację ale nie w przypadku simsona tam przy instalacji 6V żarówki itd. zapłon jest na 12V i tak jest w oryginale także pytanie autora co do wartości napięcia tej cewki jest bardzo na miejscu
Może banalne, ale sprawdź czy magneto (koło magnetyczne) nie ścięło klina. A tak po za tym sprawdziłeś czy prądnica działa (daje napięcie)?
Cewka wytwarza zmienne napięcie
Ale tylko napięcia ładowania, światła lecą z oddzielnej cewki
Witam Mam podobny problem z moim simsonem. W związku z tym mam pytanie. Na jakie jest napięcie i jaką rezystancje ma oryginalna cewka zapłonowa w simsonie SR50 z elektronicznym zapłonem? Używałem już różnych cewek i po pewnym czasie na każdej moduł się spalił...
No panowie nie róbmy se żartów ten projekt to lipa. W oryginale pastuch daje ponad 5 kv. Realizacja polega na tym iż łądowane są kondzioły do około 260 v i rozładowywane na pierwotnej stronie trafa. Poczytaj specyfikację cewek WN od Ogara czy Simsona czy nawet od Jawki. W zależności na jakie napięcie jest cewka (6-12V) i do czego to chyba najmniejsza...
Sprawdź przerwę na "platynkach" i kondensator na zwarcie. Czasem wystarczy nieprawidłowo poskładać podkładki z tworzywa na młoteczek. Napisz o efekcie szukania.
Nie mam żadnego.... a to dziwne Napięcia? Sprawdź omomierzem cewkę po odłączeniu jej od prostownika.
Jeśli potrzebne Ci 5W więcej to dowiń kilkanaście zwojów tym samym drutem: skompensuje to większy spadek napięcia na rezystancji cewki; będzie się ona trochę bardziej grzała, a napięciem się nie przejmuj - i tak zamierzasz stosować stabilizator.
Czyli cewka od świateł zasila tylko światłą przednie (krótkie albo długie i postojowe przednie) i jeszcze jedno pytanie czy w stacyjce połączyć można razem plus do plusa światła postojoewe tylne i przednie - one nie są w fazie będą jakieś problemy?????? czy trzeba oddzielnie. A cewkę wysokie napięcia łączymy w taki sposób że minus od silinika idzie...
Zapłon sprawdź . Może trochę konkretniej? Jesteś pewien, że iskra znika po nagrzaniu, a nie są to problemy z paliwem? Jak zgaśnie na ciepłym, to spróbuj wstrzyknąć trochę paliwa do gaźnika i sprawdzić, czy odpali. Jeśli faktycznie nie ma iskry, to sprawdź, czy cewka nie jest gorąca. Może po nagrzaniu ujawnia się w niej jakaś przerwa. Do sprawdzenia...
silnik w quadzie to 4t . napięcie cewki ładującej jest takie same jak w Simsonie . A co do diody blokującej ujemne połówki zasilania to wystarczy tam wstawić zwykłą prostownicza czy jak ??
Simson S51 jest tak prosty, że zmieniasz cewkę ładowania, akumulator i masz 12V. Żadna przetwornica się nie nada.
Jack słuchaj...... Simson S51 z instalacją 6v nie ma iskrownika ...... , coś się tobie pomyliło z poczciwym komarem......, co znaczy że ,, ustaw przerwę minimalną"- Jack ,styki przerywacza maksymalnie rozwarte powinny mieś szczelinę o.35-045 mm, trzecia sprawa skąd wg. ciebie te napięcie 200volt???.Czy wg. ciebie tyle ma wytwarzać napięcia cewka zasilająca...
Z tego co pamiętam nt. Simsona, to cewka oświetlenia nie była połączona z cewką ładowania. Miały oddzielnie wyprowadzone przewody. Poszukaj schematu oryginalnego połączenia i zamieść.
Witam, mam simsona sr50 i mam pewien problem, gdy jest zimny pali na kopa ale jak nie dodam gazu to gaśnie potem jest ok lecz przejade nim mały odcinek drogi zaczyna go dusic i jak dodam gazu to gaśnie, potem juz niema mowy o odpaleniu tylko strzela z wydechu, zapłon ustawiony iealnie, świeca nowa NGK 100 wiec ciepło jest ok cewka wys. napięcia jest...
A mierzyłeś miernikiem rezystancję cewki zasilającej przednią lampę? podaj wynik pomiarów jeden przewód miernika do masy, drugi do odłączonego od instalacji przewodu z cewki zasilającej przednią lampę. Albo spróbuj bezpośrednio podłączyć ten kabelek do żarówki i przyłożyć ją gdzieś do silnika.. Przednia lapmpa powinna być tak podłączona że prąd bezpośrednio...
gdyż nie wiem, jaka jest wsadzona prądnica, ani gdzie się ona znajduje? Wszystkie cewki znajdują się tam gdzie magneto. Co do napięcia to jak już ktoś wspominał sprawdź na jakie napięcie są żarówki kierunkowskazów.
Czy będziesz umiał odczytać schemat? Napisz! Jeżeli tak, to ściągnij go sobie z netu. Poszukaj, jest tego mnóstwo! Będzie łatwiej dyskutować. Instalacja jest źle podłączona! Oba kable (szaro-czerwony i czerwono-żółty nają być wpięte do prostownika lub regulatora napięcia świateł - EWR. Pewnie nie potrafisz rozróżnić elementów elektronicznych instalacji....
To sprawdzenie jest tylko statyczne. Powinno się dokonać pomiarów napięcia impulsatora podczas kręcenia kołem magnesowym. Najlepiej sondą napięcia szczytowego. Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Układ zapłonowy nie działa? Z reguły uszkodzeniu ulega cewka ładująca CDI lub moduł.
około 12 V przy cewce świetlnej 6 V Nie można być zdziwionym, że przepala! Bezpośrednio z cewki oświetleniowej ile woltów? Masz zwarcie w instalacji.
Nie wiadomo czy zmieniłeś tylko prądnicę czy też i osprzęt Simsona??? Które elementy z ori instalacji ci zostały? Które w ogóle były, bo wersji instalacji i sprzętu Simsona było kilka. Mapisz co masz i co chcesz zostawić? Napisz też co dokupiłeś i w jakim celu? Wg. schematu z linku Cewka ładowania jest tzw. bezmasowa, czyli dokładnie tak jak w Simsonie....
Dzięki za odpowiedź dla kolegi datatomek ale luzy na wale raczej odpadają. Kolego pkobier tak jak wspomnialem na początku mojego postu wszystkie elementy w zapłonie są nowe, cewka jak najbardziej na 12V. Jezeli to moze cos pomóc to powiem, że taki problem objawił się najpierw uszkodzeniem cewki wysokiego napięcia, którą później wymieniłem na nową. Po...
Nic tam w tym module nie ma połączenia z akumulatorem 15-cewka 31-masa 3-impulsator 2-gaszenie do masy 14-zasilanie z cewki z magneta wszystko w temacie, więc już wiadomo gdzie badać napięcia Dla nie zorientowanych, cewka wtórna jest inna w elektroniku
Cewka w magnecie jest dobra. Sprawdzałem miernikiem i wytwarza prąd. A co robi cewka wysokiego napięcia? Motor chodził normalnie i po jakimś czasie stanął. A stanął bo nie ma iskry. A jak sprawdzić tą cewkę WN?
witam jak popodpinać cewki wychodzące z zapłonu, Chodzi mi o 2 cewki a dokładnej: 1 przewód z jednej cewki 2 przewody z jednej cewki Prościej do czego mają być podpięte cewki z jednym i z dwoma przewodami i za co odpowiadają A i nie piszcie kolory bo zostały wlutowane jakieś inne i nie podawajcie podpięcia do styku np. 54 tylko regulator napięcia, cewka...
EWR jest układem ograniczającym napięcie na oświetleniu, zabezpieczającym przed spaleniem żarówek. Tylko dodatkowo w nim ukryto mostek Graetza do ładowania akumulatora. Uszkodzony mostek powodowałby także brak światła STOP (zasilanego z cewki ładowania po wyprostowaniu).
A jak wymienię wszystkie to od zapłonu kondensator musze wymieniać chyba nie a cewkę trzeba?? ile powinno wynosić napięcie z cewki 6V na wolnych obrotach?? Dowiedziałem się że cewki 12V są inne od 6V
Michał masz rację, tył idzie przez "regulator" (jakby można to nazwać) ale można to pominąć tyle że w grę wchodzi wtedy zastosowanie z tyłu 12V żarówki, ewentualnie do tylnego światła (jeżeli będzie problem a nie zawsze jest) zostawić tą ceweczkę robiącą za opór. Ja to widzę tak że na chwilę obecną ma nieobciążoną cewkę ładowania stąd wzrost napięcia...
Sprawdź napięcie cewki świetlnej. Możesz dowinąć na cewkę 5-6 zwojów i będzie lepiej.
Michał91a cewki przewinąłem drutem 0,85mm,podwójnie emaliowany,i wszystkie po 242 zwoje,cewki miałem 6V kiedyś
Na cewce zapłonowej występuje napięcie impulsowe o wartości rzędu kilkuset V. Cewka pierwotna układu zapłonowego dostarcza 6V, a wtórną mam na 8V. Kilkaset V występuje w Simsonie w wersji z zapłonem elektronicznym (napięcie rzędu 400V)
W układzie z modułem cewka butelkowa była na napięcie 6V. I to, że była "zasilana" impulsem o wartości 100 i więcej V to wcale nie oznacza, że jej to szkodziło. Napisz co chcesz zrobić bo inaczej to wróżenie z fusów. Dodano po 2 Aha, no to będzie tak: możesz spróbować zastąpić cewkę butelkową tą, którą wskazałeś w pierwszym poście. Ale jeśli zastąpisz...
Dzięki wszystkim za pomoc problem rozwionzaniem najłatwiejszym rozwiązaniem było kupienie regulatora napięcia 4 piny od chinola
Przedstawiony wyżej układ regulatora można podłączyć bezpośrednio do cewki ładowania (prostowanie jednopołówkowe), jeden koniec cewki trzeba połączyć z masą. Nie można go podłączyć za mostkiem Graetza ponieważ nie będzie pracował poprawnie.
Cewki ładowania i świateł to pryszcz. Najgorzej jest z cewką zapłonową. Nie liczyłem zwoi bo nie było jak. Siedział tam cieniutki drut 0,12mm i sklejony lakierem. Cewka nawinięta była prawie do pełna i został ślad na karkasie do którego miejsca był drut i chcę nawinąć mniej więcej do tego samego miejsca. Z moich niedokładnych obliczeń wychodzi ok 7000zw....
A sprawdzałeś ją czy jest sprawna na samym akumulatorze czy podaje iskrę na świece ? Posprawdzaj sobie wszystko według tego schematu czy masz napięcie z cewki zapłonowej 6V. (Nie tej WN ) 810504
ok a jak po cewkach można poznac jaka elektryka albo jak i gdzie zmierzyc te napięcie wychodzące z pradnicy
Można spróbować sprawdzić iskrę na cewkomodule od Piaggio, lecz nie gwarantuję że nie zostanie on uszkodzony przez uszkodzony stator. Taki cewkomoduł od Piaggio niezbyt nadaje się jako zamiennik cewkomodułu PVL (brak ogranicznika napięcia). Ale jak wcześniej napisałem, problem jest z cewką zasilającą na statorze. Przy zwarciach międzyzwojowych generowane...
http://www.allegro.pl/item640903700_avt1... Znalazłem taki układ timera opartego na ne555 jedynie obciazenie styków to tylko 8A/230Vac a ja potrzebuje z 600V co bym musial wymienic zeby wytrzymywał takie napięcie
Najprościej użyć 2 cewek świetlnych połączonych szeregowo, do tego regulator napięcia 12V (np. od simsona pasuje) i układ prostujący napięcie. I powinno działać.
A tutaj schemat regualtroa z skutera który mam teraz I na obu jest mostek prostowniczy i za mostkiem jest napięcie stałe I chiński regulator działa dobrze niezależnie od obrotów Więc czego dalej szukasz? Mostek prostowniczy jest tylko do zasilania obwodu pomiarowego i wyzwalania tyrystora, który zwiera jedną połówkę sinusoidy do masy. To bardzo prymitywny...
Podmień cewkę WN i zobacz czy dalej będzie tak się działo.
Regulator jest, ta kreska po prawej idzie na układ regulacji. 110V jest po prostowniku, to napięcie wyprostowane, sprawdzałem na innym mostku, obroty silnika na maxa, cewki nieobciążone. A co do diod, to w układzie przewodzą 2 diody, więc napięcie rozkłada sie po połowie, a może się mylę?
Wszystko dokładnie przemierzałem i w zapłonie zdaje się być ok troszkę poczyściłem. Z cewki wys. napięcia wychodzi prąd ok. 250V, ale iskra dalej nie chce przeskakiwać.
Wniosek taki że moje "około" 14V mnie zgubiło.. Tranzystor spalił się dlatego ze nie był otwierany do końca dobrze zrozumiałem ? A jest w ogóle możliwość budowy układu trójfazowego ? Cewki nie są rozmieszczone równo co 120°.
Skąd przypuszczenie że posiadasz instalację 12V? Wszystko wskazuje że masz wersję 6V. Pewnie rok produkcji jest przed 89 rokiem? Przewód zielono-czerwony to połączenie pełnego ładowania w dławikowym układzie ładowania. Zielony to ładowanie częściowe i czerwony to wyjście na akumulator, natomiast dwa przewody szaro-czarne to dławik na światła pozycyjne....
Nic dziwnego, że takim beztroskim zmienianiem cewek palisz czułe elektroniczne elementy układu zapłonowego. Nie ważne jaką cewkę WN podłączy do CDI Simsona. 6 V (takie były w pierwszych wersjach zapłonu elektronicznego) 12V, "uniwersalna" czy supersoniczna nie ważne. Jak nie ma sztywnego zwarcia (a czasem i z nim) nic złego się nie dzieje!!! Cewka...
cewka simson simson cewka opór cewka butelkowy simson
wentylatora mercedesa podłączyć antena wieża sygna zakodowany
Kody pilota uniwersalnego Sony BDP-S5200 Wypadanie zapłonu w VW Passat B5 1.9 TDI AVB