Wymieniałem i nic nie kodowałem . Odpowietrzylem i zapalił. Sprawdź napięcie na reg. dawki paliwa ( stałe czy faluje oczywiście podczas kręcenia)
Zwykły kabel USB- KKL (VAG) i do tego VAG com lub Lub VCDS Lite. Tak naprawdę potrzebujesz tylko bloki pomiarowe i widzieć jaka jest dawka i napięcie nastawnika.
Niestety nie mam dostępu do tej strony - blokada. Sprawdź czy jest ciśnienie paliwa przed wtryskiwaczami. W sumie to nie wiem ile ich jest? Można tez próbować je wyzwolić "ręcznie". Po zdjęciu wtyczki z wtryskiwacza podłączyć się kabelkami do niego. Następnie na ułamek sekundy (!) podać mu napięcie. Powinien wtrysnąć dawkę paliwa.
Witam wtrysk sterujący służy do wykrycia chwili rozpoczęcia wtryskiwania dawki i do regulacji ustawienia początku wtrysku , do dawki nic nie ma, generalnie ecu nie wie dokładnie ile wtryskują wtryskiwacze bo nie ma sprzężenia zwrotnego , wyliczoną dawkę przelicza na napięcie i wysterowuję pompę ,po prostu ta mapa mówi nam przy napięciu 3v i obr 2000...
Miałem bardzo podobny przypadek w mccormicu. Tylko u mnie wystarczyło, że postał przez noc i już nie można było odpalić. Po długim szukaniu odciąłem przewody od zaworu dawki paliwa. Podałem mu napięcie na krótko przez żarówkę, żeby ruszyć tłoczek. Po takim zabiegu odpalił bez problemu. Sprawdzane kilka razy i za każdym razem odpalał. Najpierw podczepiłem...
Sprawdź napięcie na zaworze dawki.
Chwilowy zanik napięcia na zaworze dawki spowoduje skok ciśnienia paliwa. Podłącz oscyloskop i sprawdź czy zawór jest poprawnie wysterowany w czasie gdy silnik gaśnie. Sprawdź, ile idzie paliwa na powrót do zbiornika.
Zamieszczony tu schemat nie zgadza się z tym w Iveco. Z filtra paliwa paliwo idzie na zawór dawki, który jest normalnie otwarty, prądem jest zamykany. Z zaworu dawki idzie na pompkę zębatą. Jak poda się napięcie na zawór dawki to ciśnienie powinno skoczyć. Zawór zamknie przepływ przez pompę WC.
Na zgaszonym napięcie czujnika RSW ma być 0.680-0.720V, dawka paliwa na rozgrzanym silniku w okolicach 3-4 mg na skok.
Długo zajęło szukanie przekażnika "main power relay", który był przykręcony za puszką bezpieczników koło lewej nogi kierowcy. Po pomiarach okazało się, że w przekaźniku nie ma stałego plusa z bezpiecznika IGN pod maską. Do przekaźnika dochodzi 5 przewodów czerwonych, z których jeden daje prąd na bezpieczniki 27 i 28.
Czyli masz za niskie napięcie na cewkę dawki paliwa cylindrów 4-6. A jeśli miałeś błąd 1280 1 to sprawdź napięcie ładowania akumulatorów. Silnik pracuje równo ? bo raczej powinien kuleć.
no jak nie jak tak .. w twoich logach powyżej lata napięcie dawka i obroty... z tego co widze to bym nastawnik robił i tyle
Czasy wtrysku są ok, zaczyna od dawki startowej i powoli zmniejsza, jak widzi że nie odpala. Wciśnięcie pedału gazu do końca w wielu autach powoduje wyłączenie wtrysku paliwa, taka funkcja przewietrzania komory spalania. Do dawki rozruchowej dochodzi korekta czasu wtrysku ze względu na niskie napięcie podczas rozruchu. Tak, że manometr na króciec pomiarowy,...
Pompa daje Ci za dużą dawkę paliwa, stąd falowanie. Uspokaja się pod obciążeniem czyli światła, klima, bo zapotrzebowanie na paliwo odpowiada wtedy rzeczywistości. A podczas falowania sterownik wysyła duży prąd do zaworu SPV i stąd spalenie elementu. Chyba masz po prostu nadmiernie zużytą pompę, bo nie wiem czy jest tam możliwość regulacji dawki.
Sonda wymieniona wszytko działa. Polecam się doszkolić, że jak sonda wąskopasmowa zacięta na niskim napięciu to jest bardzo bogata dawka i wypada zapłon przez bardzo bogatą dawkę paliwa. Obyś nikomu nigdy nie naprawiał samochodu, wymienione pewnie pół samochodu, bo błąd pokazuje.
O półprzewodnikowym nie słyszałem. Może już istnieją. Produkuje się tranzystory RadFET ale pokazują one jedynie całkowitą dawkę i są nieodwracalne. W środku siedzi po prostu klasyczny tranzystor który ulega stopniowo "uszkadzaniu" i z tego co pamiętam wzrasta napięcie kolektor-emiter przy stałej polaryzacji. Jedyne co jest w tym tranzystorze specjalnego...
Szkoda roboty. Każdy falownik ma już taką funkcję zaimplementowaną i potrafi pomierzyć uzwojenie, aby ustalić odpowiednią dawkę wstrzykiwanego prądu. W Twojej metodzie niepotrzebnie będziesz podnosił napięcie na mostku. Nie wspomnę już o prądach przechodzących przez styczniki.
Witam, mam podobny problem w corsie 1.3 CDTI 2008 rok90km. Ze sterownikiem się łączę rozrusznik kręci błędy to P1625 napięcie głównego przekaźnika niskie i P2146 Niskie napięcie na zaworze sterującym dawką. W parametrach napięcie sterownik widzi raz prawidłowe a raz 2.2V, napięcie na zaworze na pompie 0.5V. Ponadto pali bezpiecznik F20 czy sterownik...
Zrób diagnozę ale pod kątem bloków pomiarowych, sprawdzi który z parametrów jest dziwny lub ulega jakimś zmianą. Głównie temperatura, napięcie zasilania dawka paliwa itp.
Prosilbym zatem o wskazowki jak to sprawdzic. I czy to regenerowac/czyscic czy wymienic? Wypnij wtyczkę od prędkościomierza ze skrzyni biegów i się przejedź. Jeżeli szarpanie ustanie to nastawnik. Jak podniesiesz maskę, to jest zamocowany na skrzyni przy ścianie grodziowej o ile dobrze pamiętam 3 pinowa wtyczka. W większości przypadków czyszczenie...
Czym diagnozowane i przydałby się log parametrów z próby rozruchu, zwłaszcza temperatura silnika, dawka wtrysku, przepływ powietrza, ciśnienie paliwa i napięcie instalacji.
W jakiej odległości jest elektrozawór od parownika ? Parownik puszcza gaz do kolektora. Jak silnik jest zimny to mu łatwiej zapalić, ale jak jest gorący to mieszanka jest za bogata i jest problem. Albo jest parownik lekko uszkodzony tzn puszcza uszczelka na dźwigni od dawki, albo gazownik Ci rozregulował wstępne napięcie membrany. Jeśli Cię to interesuje...
Wyczyściłeś elektrozawór, ten na parowniku ?. Dalej - możliwe że masz wadę w układzie elektrycznym, elektrozawór powinien "popuszczać" gazu przez chwilę po włączeniu zapłonu, to taka dawka rozruchowa. No i pozostaje kwestia samej regulacji parownika, tzw. wstepne napięcie membrany 2 stopnia.
Jeśli o takie rzeczy pytasz, to raczej sam nie poradzisz. 1.czujnik/obwod RPM; brak sygnału -obroty wału silnika gaśnie gdy silnik pracuje czujnik doładowania należy rozpatrywać pod względem poziomu napięcia na wyjściu czujnika. 15. dawka paliwa: sygnał za niski- czujnik HDK przerwa lub lużne połączenie lub listwa poniżej wartości zadanej (0.480V)...
Oczywiście silnik rozgrzany do 80.C: - 1,45 do 1,90 V A dawka: - 3 do 9 mg/skok Dane fabryczne i takie muszą być pozdro :)
A może trzeba by skontrolować stan świec zapłonowych, przewodów wysokiego napięcia, jeżeli są. Może dawka gazu za uboga? Wtryskiwacz może padnięty? Z tego co piszesz, to na razie niczego nie sprawdziłeś.
Kolego spróbuj na początek tak jak na tym filmie, czyli sprawdź czy wychodzi napięcie na zawór dawki paliwa i daj znać. https://www.youtube.com/watch?v=h-NAjfpl...
Po podaniu napięcia na zaciski 6 i 7 nie mam napięcia na wyjściu przewodów zaworu dawki paliwa. Po zwarciu drenu z masą napięcie się pojawia.
A co poradniki mówią? Sonda ma oscylować 0,2-0,9V po to podłącza się oscyloskop by widzieć i być pewnym że sterownik nie jest w trybie awaryjnym, jeżeli tego warunku nie spełniasz to po cholerę kręcisz dawką? Ty nie masz dawką kręcić by było 0,5V ty masz kręcić by uzyskać oscylację sondy i natężenie. Dopóki nie zrobisz by sonda pracowała nie ma sensu...
No nie tylko czasem grzania świec, sygnał czujnika temperatury steruje też dawką wtrysku, kątem wtrysku, załączeniem wentylatora chłodnicy i pewnie jeszcze paroma rzeczami. Za brak grzania świec może być odpowiedzialny czujnik temperatury, sterownik, przekaźnik, bezpiecznik, okablowanie, i same świece.
Ciśnienie na CR ,sygnały wał/wałek,temperatura,dawka paliwa,sterowanie wtryskami,spadek napięcia podczas rozruchu. Jak tego będzie pewny to wykręca wtryski i wiezie do regeneracji.
Zmierz napięcie na zaworze dawki. Na jednym jest plus po zapłonie a drugi jest zwierany do masy przez ECU. Jeżeli jest pompka elektryczna zmierz ciśnienie paliwa przed pompą wysokiego ciśnienia. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
W moim passacie '99 AFN takie kody miałem przy spadku napięcia spowodowanym wyładowaną baterią i nie miały związku z faktyczną usterką. Natomiast anomalia pracy miałem spowodowane za dużą dawką (ok 1mg), postukanie młotkiem w nastawnik i zrobienie dawki rzędu 5mg naprawiło rzucanie nagrzanym silnikiem na wolnych obrotach i przerywanie bez ujmy na osiągach....
Bezpośrednio raczej nie bo tam są dość wysokie napięcia na wtryskiwaczach.
Nie moge ci pomódz na odległość Poprostu żle trafiłeś do warszatów oni mie mieli pojęcia jak to naprawić . Trzeba sprawdzić Kąta wtrsku i również poprawić ustawienia pompy teraz jest dawka za duża i za wysokie napięcie na nastawniku dawki tam powinno być 2,666V jak zrobił na oko to nie trafił bez dobrego sprzętu nie da rady to trzeba dograć.
Napięcie na cewkę reduktora podaję się tylko przy rozruchu tzw. dawka startowa (przełącznik z dwoma klawiszami). Reduktor ten jest idealnym rozwiązaniem do układów gaźnikowych. Lepiej gdybyś miał reduktor bez tej cewki. Do zrobienia kompensacji musisz zdemontować pokrywę reduktora. Zaślepić 2 otwory, które występują. Wykonać nowy otwór do którego najlepiej...
Rób diagnozę, wgląd w parametry, grupa 001 podglądaj dawkę paliwa i napięcie czujnika RSW. Osobiście stawiam na problem z nastawnikiem dawki paliwa, ewentualnie pęknięcie jednej z dwóch sprężyn w sekcji tłoczenia pompy wtryskowej.
Niestety, ale na tym polega praca serwisanta. Setki pomiarów plus kilka lat doświadczenia. A znalezienie uszkodzenia wynika z powyższego i sporej dawki teorii, którą trzeba opanować na starcie. W kazdym razie - jeśłi myślałeś że wystarczy podać objawy i zaraz ktoś Ci powie co konkretnie się uszkodziło, to tak nie jest.
Jest jeszcze jedna kwestia. LOWER LIMIT sondy lambdy oznacza chyba za wysoką dawkę paliwa. Gdy mnożnik podniosłem ten błąd się zaczął pojawiać. Nie pojawiał sie błąd UPPER LIMIT. Czyli gdy lambda pokazuje wykresik w góre wyższe napięcie oznacza to że dawka jest za uboga. Czyli po lambdzie regulowałem calkowicie źle bo gdy napiecie wyżej to zmniejszałem...
Jeżeli każde osobne wyjście z 23 ma reagować na światło /niezależnie od pozostałych i np. ma się wyłączać jak świeci/ trzeba powielić układ generatora wysokiego napięcia i modulatora (szybkości) podawania tej dawki wysokiego napięcia. Blokadę generatora można zrealizować na bramce IC1d pin13 za pomocą fotorezystora z jakąś histerezą.
A nie próbowałeś oszukać sygnału MAF? Wstawienie diody anodą do przepływomierza podnosi napięcie, będzie myślał że ma więcej powietrza i zwiększy dawkę.
Uniwersytet Chłopskiego Rozumu jest dla ludzi, którzy sieją, orzą, wywalają gnój spod byka. Oprócz dawek nawozów, dawek pestycydów, których mało kto przestrzega, nie uświadczysz tam informacji o elementach elektrycznych złożonych bardziej niż włącznik/łącznik/wyłącznik (trzy nazwy na jeden pstryczek elektryczek), magiczne nazwy elektromagnesu, może...
Brakuje mi też jakby konkretnego napięcia na którymś z tych czterech pinów do halla/tasiemki, same jakieś mili volty _________________ Pamiętasz PW o sprawdzeniu 5V?
Samochód przyjechał już rozregulowany przez poprzednie próby naprawy, w korpusie zespołu wtryskowego widziałem jakąś śrubę na klucz torx. Dziękuję i pozdrawiam. Ta śrubka jest ustawiona fabrycznie i tam się nie grzebie. Bo pewnie chodzi ci o położenie przepustnicy. Powyżej (chyba) 0.8v wyłącza program biegu jałowego i dzieją sie cuda. Rozwiązanie?...
Zawór regulacji ciśnienia może być walnięty Który? Doładowania, spalin, podciśnienia czy paliwa? ewidętnie mała dawka paliwa liche wtryski słabe napięcie na cewkach Napisz jeszcze gdzie w dieslu są te cewki. To nie jest Fiat 126P tylko auto po 2010 roku w pełni diagnozowane i to z silnikiem wysokoprężnym. Na jakiej podstawie to oceniłeś? lekko trzesie...
Jeśli nie masz VCDS'a to zleć naprawe, za jego pomocą można ustawić prawidłowo napięcie z czujnika RSW oraz dawkę paliwa.
Nie można nazywać czegoś debilizmem tylko dlatego że się tego nie rozumie, tutaj chodzi o dawkę wyliczaną. Te silniki a raczej ich ECU mają dość "płynne" pojęcie o realnej ilości paliwa. Aby to zrozumieć musisz wyobrazić sobie silnik który utrzymuje zadane wolne obroty nic nie wiedząc o żadnej dawce (bo tak zresztą jest, zakłada się że sprawny konsumuje...
Tak pewnie jest najtaniej... ...i finalnie nie do końca bezpiecznie. Nie wiem do czego ma Ci ta kombinacja służyć, ale musisz pamiętać o jednym. Ta lampa biurkowa nie jest przystosowana do takiego typu źródła światła (rodzaj promieniowania). Jest ona bardzo atrakcyjna cenowo, więc jak sądzę jej elementy konstrukcyjne (podstawa, ramiona, "główka") są...
Pompkę musisz sterować impulsowo każdy impuls to dawka paliwa nie może tam być napięcia ciągłego.
Kto zna konstrukcję takiego zasilacza ten wie, że na wejściu jest prostownik. A potem są klucze i transformator. Jakiekolwiek spadki nie są groźne dla takich zasilaczy. Po prostu gdy napięcie spada, sterownik zwiększa DC kluczy co utrzymuje dawkę energii dostarczaną do rdzenia transformatora na stałym poziomie - proste jak drut. Oczywiście ma to swoją...
dawka iveco kalibracja dawka octavia dawka
volvo silnika połączyć diodę przekaźnikiem lista kanał ariva
włącznik baron zasilacz budowa
Chrysler 300c CRD - Zimne powietrze od strony kierowcy Lokalizacja zaworu gazowego w Saunier Duval Ecosy F AS 29 E