jeżeli uszkodzeniu ulega tylko łożysko to należy je wymienić i zadbać o to aby pasek nie był za mocno napięty.
Zapewne po tylu latach wytarł się wirnik i osiadł i ociera; dołożenie cienkiej podkładki pomiędzy wirnik a tuleję np. 0,5 mm powinno pomóc. Jeśli tuleja jest mocno wypracowana (wirnik chodzi na boki) lub cieknie i pojawia się rdza to komplet wirnik+tuleja do wymiany. Pralka to nie samochód pasek klinowy nie musi być zbyt mocno napięty aby działała prawidłowo....
Silnik pierścieniowy na tabliczce znamionowej ma więcej parametrów niż klatkowy. Dodatkowo podawane jest napięcie i prąd wirnika. Napięcie wirnika rozwartego. Prąd wirnika zwartego w stanie ustalonym przy obciążeniu znamionowym.
Może chodzi o narysowanie napięcia wirnika w funkcji jego prędkości, a nie wyznaczanie charakterystyki teoretycznej ze wzoru.
Bo dostaje napięcie na wirnik.
Napięty powinien być w miarę mocno, ale pewien luz jest dopuszczalny a nawet konieczny. Jeżeli pasek nie ślizga sie na kole pasowym, a sam pasek nie wpada w jakieś mocne drgania na boki można przyjąć że jest dobrze napięty.
Witam mam zadanie z Maszyn elektrycznych o treści jak na obrazku poniżej. Według mojego rozumowania liczę po kolei Xkw, Cs, Temax, ns i właśnie teraz mam problem, ponieważ chcę wyliczyć Rdod' które aby policzyć muszę mieć przekładnię silnika n. Wzory na przekładnie mam ale nie mam danych do tego wzoru i w tym miejscu się zatrzymuję, bo gdybym miał np....
Zdecydowanie silnik pompy do wymiany!
A ze szczotek nie iskrzy ? Być może po prostu spalił się wirnik. Rozkład napięć na elementach to nie jest parametr maszyny i te dane są różne dla każdego silnika ale raczej nikt tego nie mierzy. Jedyne co zastanawia to te szybkie obroty - to bardzo nietypowy objaw jak na uszkodzenie... Kolego, [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi...
Witam . Brak tego połączenia nie pozwoli na ładowanie , bo nie ma napięcia na wirniku alternatora.
jeśli kontrolka się nie świeci to wskazuje na uszkodzenie w obwodzie regulator napięcia-szczotki-wirnik alternatora. Czyli najprawdopodobniej jeden z tych elementów padł.
Podałeś mało informacji, na ich podstawie nie potrafię precyzyjnie określić usterek. Przypuszczam że mógł nastąpić następujący ciąg wydarzeń: 1 zblokowany ślimak, 2 uszkodzenie trybów przekładni ( nadłamany lub wyłamany ząb), 3 uszkodzenie silnika ( mocowanie łożysk ślizgowych) silnik ręcznie może się obrócić ale po podaniu napięcia wirnik klei się...
Regulator napięcia w alternatorze działa na zasadzie włącz/wyłącz napięcie na wirniku, nie jest to płynna regulacja. jak pozbawisz go obciążenia w postaci akumulatora, to nastąpi nagły skok napięcia i przebicie diod w mostku prostowniczym
Czy po podaniu napięcia na styk wskazany śrubokrętem na pewno na wirnik zostanie podane pełne napięcie /na pewno w alternatorze bo na stole nie/, bo wydaje mi się że nie powinno się zmienić natomiast po odłączeniu kontrolki regulator nadal będzie podawał napięcie na wirnik oczywiście napięciem wyjściowym dlatego jak piszesz wyjście z fazy reguluje włączaniem...
A nie dotyczy to przypadkiem silnika szeregowego! Tak dotyczy tylko silnika szeregowego. Prosta tłumaczenie bez wzorów - te znajdziesz w stosownej literaturze. Wirnik silnika gdy się obraca to powstaje w nim siła elektromotoryczna zależna od strumienia magnetycznego stojana i prędkości obrotowej wirnika. Dla silnika obcowzbódnego, z magnesami trwałymi...
Silnik klatkowy będzie miał podaną: częstotliwość, napięcie dla układu gwiazdy, napięcie dla układu trójkąta, prędkość znamionową poniżej prędkości synchronicznych, współczynnik mocy i moc, prąd znamionowy układu gwiazdy, prąd znamionowy układu trójkąta, typ pracy. Silnik klatkowy dwubiegowy : to samo co silnik klatkowy z tym że - podane dwie moce dla...
Co ci da podniesienie napięcia na wirniku jak i tak stojan nie będzie miał z tym co zrobić, pole będzie wirowało za wolno :lol: Słuchaj, zwiększ stosunek przełozeń.
Można jak najbardziej na 450V. Pokombinuj i sprawdź gdzie masz główne uzwojenie. Po zakręceniu wirnikiem i podaniu na nie napięcia wirnik powinien się obracać bez uzwojenia rozruchowego z kondensatorem. Poszukaj w necie może będzie schemat połączeń i szybko rozjaśni wszystko. Może to coś rozjaśni: http://www.saga.info.pl/files/file/Pompy...
Na pierwszym zdjęciu jest pompa myjąca. Podłącz ją pod 220V (tylko ostrożnie!, uważaj na przewody pod napięciem i wirnik w ruchu) i zobacz czy startuje. Jeżeli nie, to może być uszkodzony kondensator rozruchowy - ten zaznaczony strzałką.
Dziwna kolejność budowania prądnicy, przewijasz a nie masz zrobionego wirnika więc skąd wiesz jakie będziesz miał napięcie ?. 1 Wirnik 2 Cewka testowa 3 Obliczenia W takiej kolejności wiadomo co wyjdzie.
Przy prądnicy obcowzbudnej musi być cały czas doprowadzone napięcie na wirnik z obcego zasilania. Przy samowzbudnej nie musi. Narysuj schemat połączeń uzwojenia wirnika i stojana.
Wygląda na to, ze źle pracuje regulator napięcia. Napięcie na wirnik jest najwidoczniej podawane w sposób ciągły i to powoduje palenie przewodów, jedynie dziwne, że przepaliły się dwa przewody, po przepaleniu jednego obwód wirnika powinien zostać przerwany.
Tematyka "kaskad asynchronicznych" z silnikami asynchronicznymi pierścieniowymi , ma długą historię i bardzo dużą liczbę opracowań...... Trochę inaczej. "Biblia Plamitzera" zawiera rozdział traktujący o "dwustronnym zasilaniu silnika pierścieniowego ( nie mylić z kaskadą podsynchroniczną)". Silnik obraca się z prękością proporcjonalną do róznicy częstotliwości...
Oznacza to że regulator nie odłączy napięcia na uzwojenie wirnika,po wyłączeniu kluczyka.
czy dobrze to rozumiem. Wg mnie nie do końca. W prądnicy samowzbudnej do wzbudzenia wykorzystuje się magnetyzm szczątkowy w wirniku, czasem wzmocniony dołożonym silnym magnesem stałym. Wirnik z tym polem magnetycznym, wprawiony w ruch obrotowy, powoduje powstanie w uzwojeniach stojana napięcia (SEM), pod wpływem której, do prostownika popłynie na początku...
0.1 Ω Dodano po 34 Napiszę, co dziś zrobiłem. 1. Podłączyłem akumulator pod pierścienie wirnika, w momencie podawania napięcia wirnik przyciąga metale, jak odłączyłem napięcie, od razu przestaje przyciągać. 2. Oporność na pierścieniach wirnika 1,5 Ω. 3. Podłączyłem napięcie na pierścienie z żarówką wpiętą w szereg i żarówka świeciła cały czas. 4. Włączyłem...
ostaszm : Proponuje wymoczyć ok. 30 min część mokrą w rozgrzanym occie, może coś puści. Nic na siłę! Jeśli pojawi się minimalny ruch, wtedy systematycznie i do skutku rozruszamy turbinkę wraz z wirnikiem. Nie jest to łatwe, ale wykonalne, wymaga cierpliwości.
Wirnik do wymiany
Zakładając że jest to przypadek czysto teoretyczny to wiemy z tabliczki znamionowej że jedno uzwojenie stojana jest pod napięciem 380 V i jedno uzwojenie wirnika jest pod napięciem 95V / √3 = 54,84 V 95 V to napięcie panujące na pierścieniach. Więc tak, jeżeli chcesz policzyć przekładnię która pozwoli Ci dowiedzieć się jakie napięcie otrzymasz...
Zmierzyłem napięcie na wirniku to jest 16 V. Mówisz o napięciu mierzonym na szczotkach?
Żeby to działało to musisz wyprowadzić z wirnika napięcie z dwóch przeciwnych wycinków komutatora, wtedy jak zasilisz te pierścienie to wirnik stanie się magnesem a stojan da ci napięcie zależne właśnie od napięcia podawanego na wirnik a częstotliwość będzie zależała od obrotów.
Nie pisałem o uzwojeniach rozruchowych tylko wzbudzenia. Masz rację, do silnika dochodzi napięcie pełne. W pozycji "1" pełne napięcie na wirnik i obniżone przez opornik na wzbudzenie. W pozycji "1/2" odwrotnie, na wzbudzenie pełne napięcie, a obniżone przez opornik - na wirnik. I widzę że tak ma być, nie potrzeba żadnych mostków..
Być może wirnik zaciera się na tulei. Wirnik powinien względnie lekko chodzić, a pasek klinowy nie może być zbyt mocno napięty ani za luźno. Jaki zapach tego dymu nie czuć gumą? Silnik staje razem z wirnikiem czy słychać, że dalej pracuje?
Witam . Wygląda to na klasyczną prądnicę 3 fazową . Uzwojenie wzbudzenia na stojanie odbiór napięcia z wirnika za pomocą szczotek z pierścieni ślizgowych . Takie same rozwiązanie jest w PAD8 , PAD16 i wiele innych starszych agregatach . Co do regulatora trzeba by pomierzyć . Odpal agregat , ustaw obroty na 1500obr/min , podaj napięcie na uzwojenie wzbudzenia...
Tam nie ma żadnych kondensatorów rozruchowych.
Jak dla mnie to luzy na łożyskowaniu (po podaniu napięcia wirnik blokuje się o stojan).
Regulacja obrotów polega na regulacji napięcia na wirniku lub stojanie. I zewnętrzne regulatory tak nie działają. One obniżają całość napięcia zasilającego co powoduje znaczący spadek mocy.
Akrzy74: Witam dzięki za pomoc :) Więc tak : po dołożeniu napięcia na wirnik 24V w gniazdku pojawiło się napięcie 90 V... co dalej sprawdzić ? czy to już pewne że elektronika, wirnik?
Szczotki i komutator tylko przełączają napięcie na kolejne sekcje wirnika.
Silnik stanowi integralna część z transformatorem , wirnik nie ma luzów ,obraca się swobodnie, uzwojenia symetryczne po stronie pierwotnej mogą być przełączane 220/110. Napięcia zarówno żarzenia, jak i wzmacniacza zgodne ze schematem. Po podłączeniu pod napięcie, wirnika nie można obrócić , trzyma go w jednym miejscu jakby magnes (siły wygenerowane...
Wirnik chodzi swobodnie Pewnie za swobodnie, luz na łożyskach - pod napięciem wirnik przykleja się do stojana.
Witam. Podłączyłem dwa akumulatory samochodowe szeregowo na wirnik 24v DC, napięcie zanikło na wirniku, czy jest zapalony agregat, czy zgaszony. nie ma tego napięcia na wirniku. Rezystancja wirnika 48 Omów. Regulator odpięty całkowicie. Proszę o jakieś wskazówki i pomoc jak sprawdzić ten agregat.
Czyli taka metoda diagnostyczna ma za małą czułość do badania silników na niskie napięcia. Zastanawiam się czy pomiar napięcia na poszczególnych cewkach wirnika coś powie. Umieszczając wirnik na elektromagnesie i mierząc napięcie na kolejnych cewkach (oczywiście zmieniając odpowiednio pozycję wirnika) powinna być widoczna różnica. Jeżeli jakiś zwój...
Witam. Usterek może być kilka, między innymi przetarty przewód od wzbudzania, uszkodzony regulator napięcia, uszkodzony wirnik i tak dalej. Po zapaleniu kontrolki akumulatora ładowanie jest czy nie ma?
Różnica taka, że masz 2 fazy więcej... http://obrazki.elektroda.pl/6988214400_1... Jak podasz na cewki aa' napięcie to wirnik ustawi się w takiej pozycji jak na obrazku, później podajesz napięcie na bb', a później zdejmujesz z aa', później dajesz na cc', później zdejmujesz z bb', później dajesz na dd' i zdejmujesz cc', później dajesz na aa',...
Zamówiłem nowy Regulator agregat z nim działa ale nie daje napięcia. Po podaniu 12v na szczotki agregat daje napięci. Co może być uszkodzone ? Najpewniej nic. Agregat do startu potrzebuje magnetyzmu szczątkowego w wirniku, a ten zanika jak urządzenie długo nie pracuje. Podłącz na wirnik jakiś konkretniejszy prąd stały, nawet akumulator samochodowy...
Przy podłączeniu zasilania bezpośrednio pod szczotki mógł zostać uszkodzony wirnik. Sprawdź więc czy napięcie wychodzi ze stojana na szczotki jeżeli tak, a szczotki nie sa jakoś zablokowane, czeka cie ponowna wymiana wirnika. pozdrawiam Ps obróć wirnikiem pół obrotu (odłączone napięcie) i zobacz czy nie będzie po podłączeniu miał "zrywu" to by świadczyło...
Dlatego też mówię że prawdopodobnie:) nie mam czym tego rozkręcić do pełnej prędkości na chwile obecną wiem że na wyjściu ma identyczne napięcia, wirnik nie ma zwarć między zwojowych ani przerwy w uzwojeniu tyle sprawdzałem.
Dwa przewody, to uzwojenie wzbudzenia-bocznikowe (większa rezystancja). Drugie dwa to uzwojenie wirnika (mniejsza rezystancja). Do uzwojenia wzbudzenia należy podlączyć nie zmieniające się 38 V dc. A do uzwojenia wirnika , napięcie regulowane - celem regulacji obrotów silnika.
Witam ! Na początek sprawdzić wszystkie możliwe rezystancje uzwojeń : głównego, zasilającego AVR, wirnika - wzbudzenia oraz rezystancje izolacji. Po upewnieniu się, że rezystancje są w normie , podać regulowane obce napięcie stałe na szczotki wirnika - wzbudzenia. Mierząc prąd wzbudzenia ustawić napięcie uzwojenia głównego / bez obciążenia / na wartość...
Jeżeli masz sprawne diody ( najlepiej sprawdzisz akumulatorem samochodowym lub zasilaczem i żarówką 12V/21W ) i po zasileniu z obcego źródła generator pracuje poprawnie to masz uszkodzony regulator, lub układ porównawczy. Podłącz regulator napięcia bezpośrednio do wirnika z pominięciem układu porównawczego napięcia i zobacz, co się będzie działo. W...
Podaj typ odkurzacza. Dlaczego wymieniłeś szczotki ?, jeżeli z powodu iskrzenia, które pozostało prawdopodobnie uszkodzony jest wirnik. Szczotki w silnikach komutatorowych można docierać białym pumeksem, na obniżonym, chociaż niekoniecznie, napięciu zasilania. Uszkodzoniu wirnika towarzyszy charakterystyczny dźwięk, którego chyba nie można pomylić....
Podłącz woltomierz w miejsce przewodu tachoprądniczki i sprawdź, czy pojawia się jakieś napięcie po ręcznym zakręceniu wirnikiem silnika.
Biały jest wspólny dla wszystkich , pozostałe doświadczalnie podaj napięcie i sprawdź co się będzie działo. To silnik asynchroniczny więc jedno z uzwojeń to uzwojenie wzbudzenia współpracujące z kondensatorem 16µF. Bez kondensatora jak podasz napięcie lekko zakręć wirnikiem.
Przyczyny szukał bym w samym rozruszniku a konkretniej w automacie rozrusznika (cewka) Jesli jest gorąca - bo się nagrzała od silnika - przestaje pracować W środku cewki jest czpień , który zwiera wewnątrz styki i zapodaje napięcie na wirnik Jesli ten czpień będzie brudny- skorodowany (syfilis w środku cewki) to przy zimnym silniku będzie działał ale...
Tu masz schemat regulatora obrotów w MK125: http://obrazki.elektroda.pl/3322000800_1... . Spadek napięcia na R9 zwiększa napięcie podawane na wirnik, kompensując spadek napięcia na oporności wirnika - w ten sposób zwiększenie obciążenia objawiające się zwiększeniem poboru prądu silnika powoduje, że napięcie indukowane na uzwojeniu stojana...
Ciężko tutaj coś doradzić konkretnie, zakładając że prawidłowo połączyłeś wszystkie elementy a silnik się nie obraca to trzeba sprawdzić (oczywiście bez podłączonego napięcia !) czy wirnik obraca się swobodnie, jeden z kondensatorów ten mniejszy to kondensator przeciwzakłóceniowy a drugi rozruchowy. Te też mogą być uszkodzone. Uzwojenia w silniku mogą...
A może wirnik jest "na inne napięcie"? Pozdr. J.
dodam jeszcze że pulsują mi światła. , miernikiem tego nie sprawdzisz ( krótkotrwałe zaniki napięcia), wirnik albo jak powyżej.
To jest silnik prądu stałego - bocznikowy. Stojan (F1-F2) zasilasz napięciem stałym określonym w czerwonej ramce, wirnik (A1-B2) napięciem określonym w zielonej. Między P1 a P2 masz termik, włącz go w obwód sterowania. https://obrazki.elektroda.pl/1702058800_...
A drugie do regulatora napięcia wzbudzenia. Od wysokości napięcia wirnika i prędkości obrotowej zależy napięcie wyjściowe z prądnicy. Ale to napięcie nie moze przekraczać pewnej granicy. Dlatego musisz w to miejsce podłaczyć regulator napiecia.
woda (mały obieg) przestaje krążyć w układzie chłodzenia (w dużym tez). Temperatura na silniku gwałtownie rośnie i czasami się zaczyna gotować a przez nawiew do środka samochodu zaczyna lecieć całkiem zimne powietrze. Termostat raczej nie ma wpływu , na maly obieg a tym bardziej że problem znika po W takim przypadku wystarczy tylko dodanie "gazu" powyżej...
Faktycznie, zbyt szybko i nie uważnie przeczytałem post. Przepraszam za wprowadzenie zamieszania. A wracając do pytania, wydaje mi się, że napięcie wirnika podczas hamowania będzie rosło. Napięcie wirnika maleje wraz z poślizgiem, skoro poślizg rośnie (w przypadku hamowania jest większy od 1), to napięcie też. Poza tym coś musi się stać z energią odbieraną...
W płytce silnika lub w połączeniach.
Nie mam szczotek, a cewka ma pourywane wyjścia ale cewka jest cała. Nie wiem jak mam podłączyć wejście/wyjście cewki i szczotek. Jak podaję napięcie na wirnik to się kręci ale mocno się grzeje. Jak się uda to dodam moje zdj. Możesz to rozwinąć? Nie mam szczotek, Jak podaję napięcie na wirnik
Jaka rezystancja powinna być na wale (tj. w punktach styku szczotek) tego generatora? Na pierścieniach ślizgowych wirnika powinieneś mieć poniżej 100 om. Pomiar przy odłaczonym regulatorze. Wynik 6,7Mom świadczy o tym że masz gdzieś przerwę w obwodzie magnesicy(wirnika).
Nie znam narzędzia ale podejrzewam, że ona ma hamulec który blokuje rozruch. Czy bez napięcia wirnik swobodnie się obraca? Najlepiej wszystko rozłożyć i sprawdzać po kolei.
Odłącz B+ z alternatora i wtedy zmierz pobór prądu Niesławny regulator F00M podaje cały czas napięcie na wirnik
Wybite łożyska co widać po wirniku, bez napięcia chodzi lekko gdy podasz napięcie to stojan przyciąga wirnik i zaczyna się ocieranie. Sprawdz jak wygląda stojan i gdy jest wytarty tylko z którejś strony to trochę możesz podpiłować.
Przy okazji, jak powinien wyglądać wykres ładowania w samochodzie? nie spodziewam się oczywiście idealnie sztywnej prostej kreski ale jakie tętnienie napięcia jest w miarę w normie? Wykres ładowania pomijając napięcie tak wygląda. W starszych alternatorach przy zwykłym sterowaniu regulator działa zero jedynkowo czyli podbija napięcie, rozłącza obwód...
Jest tak jak piszesz koło kręci się.napedzane paskiem a wirnik wewnątrz stoi. Jak podasz napięcie na cewke sprzęgła wtedy wirnik również pracuje pompujac czynnik chłodniczy. Podczas pracy w samochodzie również cały czas sprężarka nie pracuje. Załącza się na kilkanaście sekund zatrzymuje się na pewien czas i tak w kółko.
W sprawie momentu trzeba się będzie przeprosić z jakąś porządną książką z maszyn elektrycznych... W pozostałych sprawach: silniki pierścieniowe nieco wychodzą z użytkowania, wypierane przez łatwiejsze w eksploatacji silniki klatkowe. Tym niemniej mają one szereg zalet: 1. możliwość regulacji poślizgu przy pomocy rezystancji lub napięcia wirnika. 2....
Silnik niby na ucho obrotów nie zmienia tylko dość mocno szarpie .Dodam źe to jest nowy agregat . Silnik powinien płynnie pracować. Obroty tych agregatów to około 3000 obr/min. Szarpanie może występować przy włączonym ssaniu. Bądź uszkodzonym regulatorze obrotów silnika spalinowego. Skoki napięcia są przy wyłączeniu urządzenia. Mierząc napięcie 223V...
Dany jest silnik pierścieniowy o mocy znamionowej P = 4 kW , napięciu stojana Us = 400 V , napięciu wirnika Uw = 100 V o prędkości znamionowej N = 720 obr/min. Znamy dodatkowo sprawność n = 0.9 , oraz współczynnik mocy cos = 0.9. Wirnik rozpędzono do prędkości 1200 obrotów w kierunku przeciwnym do wirującego pola stojana, a następnie zasilono wartością...
Komutator to są te blaszki (?) na osi wirnika podłączone do jego uzwojenia do których dotykają szczotki silnika przekazujące napięcie na wirnik. Jeśli będą ustawione nieprawidłowo względem ustawienia magnesów (pod złym kątem) to wirnik się będzie blokował lub w najlepszym razie niechętnie kręcił. Niestety nie pamiętam jakie jest optymalne ustawienie...
Po jednej stronie tyrystora będziesz miał przykładowo 200V a po drugiej 12 V. Napięcie stojana przy kilku tysiącach obrotów wirnika potrafi przekroczyć 200V. Stojan jest zwierany do masy by jego napięcie było blisko wymaganego.
Czy z tego wynika, że jednak wirnik jest uszkodzony. Kolego, to nie wirnik wytwarza napięcie, tylko dostaje je z regulatora. Jak podajesz z zewnątrz napięcie to dajesz wzbudzenie na wirnik. Regulator mierzy napięcie wyjściowe, i adekwatnie do niego podaje napięcie wzbudzenia na wirnik aby utrzymać napięcie wyjściowe w swoich granicach. Uzwojenie nie...
Zasada działania silnika pierścieniowego niczym nie różni się od zasady działania silnika klatkowego. Jest to dokładnie to samo. Oba typy to "silnik asynchroniczny". Tyle, że o ile w silniku klatkowym, masz wirnik zwarty na stałe, tak w silniku pierścieniowym jest on otwarty jednostronnie i zamykany jest za pomocą rezystorów zmieniających rezystancję...
tak, znam nawet mogę polecić Rockwell katowice, super softstarty 6kV, raczej chodzi o temat teoretyczny, gdzie jest rozdzielona regulacja prądu i napięcia wirnika i jaki wpływ ma regulacja napięcia - oddzielne klucze IGBT (Mitsubishi 3,3kV)
Gizmoń, zapomnij o jakiejkolwiek skutecznej regulacji obrotów w takim zakresie (1:25) za pomocą tego układu. Na twoim miejscu pomyślałbym o sterowniku do niezależnej regulacji prądu stojana i napięcia wirnika.
F1 i F2 tłumaczę sobie jako wzbudzenie. Tak, to wzbudzenie. Pytanie jakie. Uzwojenie wzbudzenia szeregowe oznaczamy literami D1 i D2. Uzwojenie wzbudzenia bocznikowe to E1 E2. F1 F2 to uzwojenie wzbudzenia obce. Znaczy silnik obcowzbudny. Zasilane jest ono innym napięciem niż wirnik, płyną nim inne prądy. Także sterownik regulował jednocześnie (osobno)...
Masz układ 9 diodowy a w tym układzie napięcie na wirniku zależy do samego alternatora i napięcia jakie wytwarza (diody wzbudzenia) a nie napięcia akumulatora. Na wolnych obrotach w układzie 9 diodowym pole magnetyczne nie jest zbyt duże w przeciwieństwie do układu 6 diodowego gdzie napięcie na wirniku na wolnych obrotach jest prawie równe napięciu...
Przeglądałem elektrodę. Regulator o którym pisałem ma działanie półokresowe i pracuje z tyrystorem. W pierwszym półokresie napędza silnik a w drugim półokresie szczytuje napięcie indukowane w wirniku, porównuje je z napięciem zasilającym wirnik i tak ustala parametry zasilania aby moment obrotowy nie uległ zmianie. Jest to regulator ze sprzężeniem zwrotnym,...
Dzień dobry. Podczas wirowania usłyszałem dwa takie fest strzały jak by młotkiem w kowadło i przestała wirować. Odłączyłem od prądu wywaliłem pranie i obracając bębnem słyszałem jakby silnik "miauczał"? Wyjąłem go, sprawdziłem szczotki i obracając wirnikiem nic nie słychać, tak samo obracając bębnem bez złożonego paska jest cisza. Po zamontowaniu silnika...
Myślałem o sztywnym zasileniu stojana 230VAC (0,3-0,4A to chyba OK, jeśli się ne grzeje zbytnio) i regulacji napięcia wirnika z autotransformatora (oczywiście z tej samej fazy sieci).
W parker 590 jest chyba panel cyfrowy z podglądem parametrów i programowaniem, jest też możliwość sprzężenia zwrotnego od tacho albo z napięcia wirnika. Wybrałbym chwilowo to drugie, aby wykluczyć wpływ awarii tacho.
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
Sugerowałbym raczej pomiar rezystancji metodą techniczną z poprawnie mierzonym napięciem. Wirnik powinien być zablokowany na czas pomiaru. Całość należy wykonać możliwie szybko, bo można przegrzać komutator.
55A i 24V to już jest dość spory opór. Zależy też jak ty wzbudzasz ten alternator - czy jest oryginalny regulator czy podajesz tam sam napięcie na wirnik. Czy wyższe napięcie na wirnik tym większy opór alternatora. Kolejna sprawa to przełożenie jakie tam dałeś i z jaką prędkością kręci się ten alternator.
Witam . Tymi dwoma końcówkami sprawdzasz dane uzwojenie ,wirnik, na przebicie na masę. Jak złączysz te dwie końcówki to powinna zapalić się żarówka(ta czerwona) na przyrządzie .Drugi uchwyt na białym przewodzie z wąsko osadzonymi końcówkami służy do pomiaru napięcia na wirniku (lamelach),gdy położysz wirnik na tym wycinku stojana i włączysz pole magnetyczne.Wskaźnik...
Witam serdecznie szanowni państwo tutaj na forum. Moje pytanie brzmi. .. silnik pralki jest połączony w szereg stojana i wirnik pod napięcie 230V nie ma znaczenia czy to DC czy AC. I teraz tak pod jakie napięcie maksymalnie można podłączyć do tego silnika połączony równolegle. ? Ile może napięcie przyjąć wirnik a ile stojan? Mam różne pomysły zastosowania...
Zdarza się że wirnik straci magnetyzm szczątkowy pomóc wtedy może rozpięcie uzwojenia wirnika np. przy diodzie i w to miejsce przyłożyć napięcia z na przykład prostownika. Jeżeli twierdzisz że uzwojenia są ok radze spróbować.
>>21351884 nie ma ani jednej diody, ani żadnego regulatora napięcia. Mam podobny agregat prądotwórczy i jak nie ma pierścieni, to nie ma regulatora napięcia. Ale wtedy uzwojenie wirnika jest zwarte dwoma diodami i opornikiem połączonymi równolegle. U mnie agregat też się nie wzbudzał, przyczyną była przebita jedna dioda. W tym przypadku, tak...
Wzbudzenie leci przez kontrolkę, dotknij niebieskim kablem odłączonym od alternatora do masy, powinna się zapalić. Jeśli tak to jest przerwa w obwodzie regulator napięcia- wirnik, najprawdopodobniej skończyły się szczotki/ pierścienie ślizgowe wirnika
Każdy się wzbudza od napięcia na wirniku.
230 V na szczotki regulatora, to chyba koniec z regulatorem. Sprawny regulator "daje" ok. "+" 18-20 V na szczotki wirnika (biegunowość jest oznaczona). W przypadku podejrzenia, iż regulator jest niesprawny, to po jego zdemontowaniu i uruchomieniu agregatu (zachowując właściwe obroty silnika i należytą ostrożność) można na próbę podłączyć napięcie stałe...
Ekhm, a sądzisz że po co ten altek napędza pasek 6pk napięty jak struna? Jak dla mnie objaw prawidłowy - wzbudzony alternator zawsze będzie stawiał opór.
Sprawdź szczotki, niektóre typy maja zabezpieczenie przed uszkodzeniem komutatora i gdy są zużyte odsuwane są od komutatora za pomocą izolatora wysuwającego się ze szczotki. Jeśli pomiędzy szczotkami jest napięcie to wirnik powinien się obracać.
http://obrazki.elektroda.pl/1995636800_1... E-masa IG-zasilanie po zapłonie F-wirnik
W sumie temat sprawdzania regulatorów już był, potrzeba płynnej regulacji napięcia np. do 16V Co do wydajności prądowej to... a żeby nie było że tak na tacy podaję ---> rezystancja wirnika koło 3Ω napięcie akumulatora to daje nam prąd wartości...
napiąć wirnik silnik pomiar napiąć wirnik napiąć wirnik agregat
podsłuch telefon analogowy volvo silnika ściemniacz zaprogramować
porażenie prądem projekt buggy
Opel Astra H GTC 1.6 - Wysokie obroty na ssaniu Wibracje w Zetorze 10145 od 1500 obr./min - przyczyny