Zapewne po tylu latach wytarł się wirnik i osiadł i ociera; dołożenie cienkiej podkładki pomiędzy wirnik a tuleję np. 0,5 mm powinno pomóc. Jeśli tuleja jest mocno wypracowana (wirnik chodzi na boki) lub cieknie i pojawia się rdza to komplet wirnik+tuleja do wymiany. Pralka to nie samochód pasek klinowy nie musi być zbyt mocno napięty aby działała prawidłowo....
Podłącz woltomierz w miejsce przewodu tachoprądniczki i sprawdź, czy pojawia się jakieś napięcie po ręcznym zakręceniu wirnikiem silnika.
Być może wirnik zaciera się na tulei. Wirnik powinien względnie lekko chodzić, a pasek klinowy nie może być zbyt mocno napięty ani za luźno. Jaki zapach tego dymu nie czuć gumą? Silnik staje razem z wirnikiem czy słychać, że dalej pracuje?
Czy Ty mierzysz grzałkę na upływność pod napięciem? Silnik wyjmij i pomierz rezystancję pomiędzy wirnikiem, stojanem a korpusem( uziemieniem silnika).
Tematyka "kaskad asynchronicznych" z silnikami asynchronicznymi pierścieniowymi , ma długą historię i bardzo dużą liczbę opracowań...... Trochę inaczej. "Biblia Plamitzera" zawiera rozdział traktujący o "dwustronnym zasilaniu silnika pierścieniowego ( nie mylić z kaskadą podsynchroniczną)". Silnik obraca się z prękością proporcjonalną do róznicy częstotliwości...
Biały jest wspólny dla wszystkich , pozostałe doświadczalnie podaj napięcie i sprawdź co się będzie działo. To silnik asynchroniczny więc jedno z uzwojeń to uzwojenie wzbudzenia współpracujące z kondensatorem 16µF. Bez kondensatora jak podasz napięcie lekko zakręć wirnikiem.
Silnik pierścieniowy na tabliczce znamionowej ma więcej parametrów niż klatkowy. Dodatkowo podawane jest napięcie i prąd wirnika. Napięcie wirnika rozwartego. Prąd wirnika zwartego w stanie ustalonym przy obciążeniu znamionowym.
No ale 48V czy 36V jedzie do 7A i troszeczkę się grzeje ale ma siłę na kołach opony jodełko 16" 6,0 papaj mocny gęsty przyschnięte błoto ziemia trawa zakopany prawie pod oś połowa koła w ziemi cała opona dolna w ziemi i mimo wszystko ryje kopie nie staje na silniku 250W był wtedy 300W więc te podane 0,4Nm troszeczkę za mało wychodzi... ,ma więcej. a...
Czasem w tych chińskich zabawkach źle dobrana jest szczelina powietrzna wirnika i stojana, i następuje przywarcie wirnika do stojana. Łatwo to sprawdzić, bo wtedy wał jest zablokowany na amen. Ale jak po podaniu napięcia silnik stoi, ale można ręcznie przekręcić wałem, to obstawiam uszkodzenie, jak pisałeś, wirnika.
W przyszłym tygodniu będę w zakładzie, gdzie istnieje nadal sprawna instalacja zasilana z przetwornicy i spiszę dane z tabliczki znamionowej, o ile to kolegę interesuje. Przy eksperymentach z falownikiem zalecam daleko idącą ostrożność. W katalogach będzie trudno cośkolwiek znaleźć na temat szlifierki, gdyż rozwiązania z przetwornicą do najnowszych...
Z tego co pamiętam to w wirniku są magnesy stałe. Niemniej jednak postaram się to sprawdzić wolną chwilą. Nadal zastanawiam się jaką funkcję spełniajate diody.
Pralka gdy ją kupiłem miała ułamaną smarowniczkę, pomyślałem że ją ktoś urwał za mocno dokręcając, ale kiedy zauważyłem że podczas pracy spada koło pasowe z osi wirnika to już wiedziałem że nikt jej nie urwał tylko koło pasowe ją zerwało. Dlaczego koło pasowe spada z osi wirnika? Jest dobrze dokręcone, podmieniłem drugie koło i to samo, koło pasowe...
Pkt1 bez napięcia wirnik silnika kreci sie lekko. ptk 2 Zamienilem przewody nic nie pomogło. Dałem zasilanie na uzwojenie robocze silnik buczy wirnika nie da sie ruszyć ale dałem tez potem zasilanie na uzwojenie rozruchowe silnik zaczął się kręcić ale na małych obrotach. Podłączyłem silnik jak w poście 32 tylko zamieniłem uzwojenia silnik zaczyna sie...
Witam. Za mało napisałeś aby wskazać miejsce uszkodzenia. Sprawdź czy pasek silnika, jest napięty (przy luźnym może być taki objaw). Sprawdź silnik: - jaka długość szczotek, - jaka powierzchnia komutatora - czy nie ma wypalonych wycinków komutatora (zmieniony kolor na siny) - pomierz oporność wirnika (mierzy się na komutatorze po przeciwnych stronach...
W sprawie momentu trzeba się będzie przeprosić z jakąś porządną książką z maszyn elektrycznych... W pozostałych sprawach: silniki pierścieniowe nieco wychodzą z użytkowania, wypierane przez łatwiejsze w eksploatacji silniki klatkowe. Tym niemniej mają one szereg zalet: 1. możliwość regulacji poślizgu przy pomocy rezystancji lub napięcia wirnika. 2....
Dzień dobry. Podczas wirowania usłyszałem dwa takie fest strzały jak by młotkiem w kowadło i przestała wirować. Odłączyłem od prądu wywaliłem pranie i obracając bębnem słyszałem jakby silnik "miauczał"? Wyjąłem go, sprawdziłem szczotki i obracając wirnikiem nic nie słychać, tak samo obracając bębnem bez złożonego paska jest cisza. Po zamontowaniu silnika...
Maszyny indukcyjne są to maszyny działające na zasadzie indukowania się sem w uzwojeniu (tak jak w transformatorach z tym że transformatory nie zaliczają się do maszyn indukcyjnych). Maszyny indukcyjne są wyłącznie maszyny asynchroniczne prądu zmiennego. Najczęściej spotykanym przedstawicielam tych maszyn jest silnik klatkowy lub jak kto woli krótko...
Sprawdziłem wszystkie podzespoły tj : hydrostat, grzałke, silnik, blokadę drzwi, elektrozawór. Wszystkie działają prawidłowo. Jak sprawdzałeś silnik? - czy sprawdziłeś prądnicę (czy pojawia się napięcie na wyjściu prądnicy przy obracaniu walkiem silnika)? - czy podłączałeś pod napięcie czy mierzyłeś oporność wirnika i stojana? Jak sprawdzałeś grzałkę? -...
Witam Jeżeli do wirnika dochodzi napięcie, a silnik się nie obraca, to winny jest wirnik. Sprawdź w ten sposób, obracając wirnikiem, czy nie ruszy w którymś momencie. Sprawdź omomierzem przejście na komutatorze. A jeżeli chodzi o piłę łańcuchową, jak był kondensator i bez niego nie chodził, to był inny rodzaj silnika - indukcyjny. Z tego, co ja wiem,...
Odłącz kolektory tranzystorów od silnika (zapisz, który był gdzie podłączony), zmierz oporności uzwojeń, do kolektorów podłącz żarówki jako obciążenie, i przy włączonym zasilaniu pokręć ręcznie wirnikiem - jeśli sterowanie jest sprawne, to wszystkie żarówki powinny zapalać się na zmianę, jeśli tak nie będzie, to sprawdzaj napięcia na bazach tranzystorów...
Podałeś mało informacji, na ich podstawie nie potrafię precyzyjnie określić usterek. Przypuszczam że mógł nastąpić następujący ciąg wydarzeń: 1 zblokowany ślimak, 2 uszkodzenie trybów przekładni ( nadłamany lub wyłamany ząb), 3 uszkodzenie silnika ( mocowanie łożysk ślizgowych) silnik ręcznie może się obrócić ale po podaniu napięcia wirnik klei się...
Klamocik - coś tu jest nie tak. "Silnik z uzwojonym wirnikiem" - rozumiem, że miałeś na myśli silnik synchroniczny? Owszem, wykorzystuje się w nich klatkę rozruchową, która wraz ze stojanem maszyny synchronicznej stanowi silnik asynchroniczny (indukcyjny), lecz wirnik nie osiąga prędkości synchronicznej tylko dzięki klatce rozruchowej. Osiąga prędkość...
Na tych dwóch pinach : 1145572 Właśnie podpięte jest tacho, które według wcześniejszych pomiarów wydaje się sprawne (42 Ohm i wzrost napięcia przy kręceniu wirnikiem silnika). Może elektronik wskaże od którego pinu przyszedł ten skok napięcia.
woda (mały obieg) przestaje krążyć w układzie chłodzenia (w dużym tez). Temperatura na silniku gwałtownie rośnie i czasami się zaczyna gotować a przez nawiew do środka samochodu zaczyna lecieć całkiem zimne powietrze. Termostat raczej nie ma wpływu , na maly obieg a tym bardziej że problem znika po W takim przypadku wystarczy tylko dodanie "gazu" powyżej...
Witam serdecznie szanowni państwo tutaj na forum. Moje pytanie brzmi. .. silnik pralki jest połączony w szereg stojana i wirnik pod napięcie 230V nie ma znaczenia czy to DC czy AC. I teraz tak pod jakie napięcie maksymalnie można podłączyć do tego silnika połączony równolegle. ? Ile może napięcie przyjąć wirnik a ile stojan? Mam różne pomysły zastosowania...
Dwa przewody, to uzwojenie wzbudzenia-bocznikowe (większa rezystancja). Drugie dwa to uzwojenie wirnika (mniejsza rezystancja). Do uzwojenia wzbudzenia należy podlączyć nie zmieniające się 38 V dc. A do uzwojenia wirnika , napięcie regulowane - celem regulacji obrotów silnika.
Kolego powiem ci tak, biegunów zawsze jest parzyście po to żeby pole magnetyczne było symetryczne. Po drugie magicze zdolności 3 faz tworzonych w generatorach ma ta zdolności. W generatorze wirujący wirnik tworzy napięcia w uzwojeniach , a w silniku to samo napięcie podane na uzwojenia wprawia w ruch wirnik.
Mniej więcej się zgadza, natomiast istnieją i są powszechne dla wiekszych mocy silniki komutatorowe szeregowo równoległe, gdzie podstawowe uzwojenie wzbudzenia zasilane jest napieciem o stałej wartości, a silnik posiada także dodatkowe uzwojenie stojana szeregowe z wirnikiem. To akurat służy do samoczynnego zwiekszania momentu obrotowego przy wzroście...
Aby wykryć zwarcie w wirniku silnika kolektora, przykładam do niego stałe napięcie 10-50 woltów. Wirnik zatrzymuje się na uzwojeniu, w którym wystąpiło zwarcie.
Witam. Białe od tacho gdzie obrocie wirnika indukuje napięcie. Sprawdzić silnik na tak zwanie krótko trzeba połączyć w szereg szczotki z uzwojeniem stojana tzn. szczotka-uzwojenie stojana-szczotka-uzwojenie stojana. Kondensatora rozruchowego nie ma w tej instalacji. Za pracę silnika odpowiedzialny jest moduł. czerwony - 230V czarny -mostek do brązowego...
W zasadzie napięcie elektrostatyczne wykluczam bo raczej tarcza szlifierki nie jest napędzana pasem transmisyjnym lub klinowym tylko osadzona jest bezpośrednio na wirniku silnika. Ale jeżeli jednak jest to napięcie elektrostatyczne to w środowisku zapylonym pyłem drzewnym ,węglowym , zbożowym (elewatory ) to może dojść do poważnego wybuchu.
Silnik rozłożony... Łożyska to lekko luźne huczące, ale bez tragedii, 6202 marki FŁT zapewne Kraśnik lub Kielce, obustronnie odkryte co dziwne. Pierścień wyłącznika odśrodkowego czarny od nalotu węgla-wyczyściłem tkaniną lekko ścierną oraz troszkę szczotki. Sprężynki na szczotkach na oko wszystkie tak samo napięte. Uzwojenia nie popalone wizualnie,...
Witam Jak regulujesz te 7V 5V i 3 V ? Jaki masz sterownik do regulacji napięć na stojanie ? Szczerze mówiąc to u mnie, na sucho, bez obciążenia silnik silnik lepiej się kręcił mając mniejsze napięcie na wirniku.
Coś mi tu nie pasuje. Żeby na zaczepach silnika pojawiło się napięcie to wirnik musi być magnesem stałym lub elektromagnesem. Są co prawda prądnice samowzbudne które "startują" dzięki magnetyzmowi szczątkowemu, ale niewiem czu na uzwojeniu wirnika silnika pierścieniowego nie ma za mało zwoi. Ale napewno sinlnik ten zadziała jak prądnica gdy podamy stałe...
Silnik ma pewnie hamulec i jest on włączony. Dodatkowo, oprócz napięcia na wirnik jest jeszcze napięcie wzbudzenia. Bez wzbudzenia silnik nie ruszy.
Jak chcą sprzedać to kłamią. Regulacja obrotów polega na regulacji napięcia na wirniku lub stojanie.
Spotkałem się z urządzeniem spełniającym funkcje autotransformatora. Był to silnik 3-fazowy pierścieniowy z zablokowanym wirnikiem i odpowiednim układem połączeń. Regulacja odbywa się przez obrót wirnika za pomocą przekładni ślimakowej. Zakres regulacji = napięcie zasilania +- napięcie znamionowe wirnika. W moim silniku napięcie wirnika było rzędu 120V...
Mogła się przesunąć, lub uszkodzić, obudowa łożyska i wirnik klei się do stojana w chwili podania napięcia.
Dajesz tranzystor w szereg z silnikiem i zmieniając wypełnienie sygnału sterującego bramką tranzystora zmieniasz napięcie które idzie na uzwojenie silnika i zmienia się dzięki temu prędkość wirnika.
Podaj typ odkurzacza. Dlaczego wymieniłeś szczotki ?, jeżeli z powodu iskrzenia, które pozostało prawdopodobnie uszkodzony jest wirnik. Szczotki w silnikach komutatorowych można docierać białym pumeksem, na obniżonym, chociaż niekoniecznie, napięciu zasilania. Uszkodzoniu wirnika towarzyszy charakterystyczny dźwięk, którego chyba nie można pomylić....
Cewka tacho powinna wytwarzać napięcie kilku V po kręceniu ręką wirnika silnika. Często w pralkach pęka magnes który jest mocowany do wirnika z tyłu silnika a na ten magnes nałożona jest właśnie cewka tachogeneratora. https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Witam! Jak zmienia się NAPIĘCIE na wirniku podczas hamowania silnika indukcyjnego 3-fazowego pierścieniowego? Czy to napięcie jest większe niż podczas normalnej pracy i rozruchu?? Dzięki za pomoc
Szczotki i komutator tylko przełączają napięcie na kolejne sekcje wirnika.
Zasada działania silnika pierścieniowego niczym nie różni się od zasady działania silnika klatkowego. Jest to dokładnie to samo. Oba typy to "silnik asynchroniczny". Tyle, że o ile w silniku klatkowym, masz wirnik zwarty na stałe, tak w silniku pierścieniowym jest on otwarty jednostronnie i zamykany jest za pomocą rezystorów zmieniających rezystancję...
Witam! Silnik komutatorowy prądu stałego z magnesami trwałymi ma obroty wprost proporcjonalne do napięcia, zatem silnik zasilany połową napięcia bedzie miał połowę obrotów. Przeróbka z 12V na 6V wymagała by przewinięcia wirnika drutem o średnicy 1,4 razy grubszej. Można silników nie przerabiać, tylko przerobić napięcie: dać prostą przetwornicę z 6V...
Silnik szeregowy ma jak wiadomo bardzo dużą zmienność obrotów w zależności od obciążenia - przy bardzo małym obciążeniu lub przy jego braku może się rozpędzić do tego stopnia, że ulegnie rozerwaniu wirnik (no cóż małe obciążenie=mały prąd wzbudzenia=mały strumien magnetyczny=trzeba nadrobić liczbą obrotów napięcie indukowane w wirniku i przeciwne napięciu...
Czy da się podłączyć regulator bezszczotkowy do helikoptera do silnika szczotkowego czy coś się zepsuje. Nie da się. Silnik bezszczotkowy to w zasadzie silnik trójfazowy, do którego musimy doprowadzić 3 napięcia przemienne przesunięte względem siebie o 120*. Silnik szczotkowy to zwykły silnik prądu stałego, z magnesami stałymi w stojanie, komutatorem...
Da się kręcić wirnikiem, proszę odkręcić śrubokrętem zagłuszke na środku pompy i sprawdzić czy wirnik lekko sie obraca.
Sprawdz napięcie na silniku dmuchawy jak jest 230v wymień kondensator wyczyść łopatki wirnika sprawdz łożyska na silniku albo do wymian przekaznik.
Zdjęcia na stronie autora to nic nadzwyczajnego, efekt ładny ale jak ta kula się zatrzyma i widać konstrukcję to tragedia (aż dziwne że jeszcze się nie urwało;) ) mimo wszystko złożenie czegoś takiego nie jest proste (od strony mechanicznej) Co do przekazywania napięcia na diody to w ten sam sposób jak szczotki przekazują napięcie do wirnika silnika...
Napięcie dochodzi? Jak sprawdziłeś kondensator? Silnik buczy? Nie zablokowany wirnik?
Poczytajcie tabele... Macie tam podane napięcie i częstotliwość... Czyli jest to silnik prądu zmiennego... To po pierwsze... Po drugie ze zdjęć wynika, że to "trafo" to jedyne uzwojenie w silniku... A patrząc jeszcze na wirnik... Powiedziałbym, że to jakiś silnik asynchroniczny... Trzba by tylko jeszcze obczaić na jakie napięcie...
Zdecydowanie silnik pompy do wymiany!
Nie mam w tej materii, praktycznego doświadczenia, piszę o tym o czym nie było mowy. Była mowa, że były mierzone oporności uzwojeń wirników i w obydwóch silnikach były identyczne, to raczej wyklucza zwarcia zwojowe. Jeżeli faktycznie grzeje się tylko wirnik w tym silniku, to może mieć on źle ułożone uzwojenie. Pomiar oporności tego nie wykaże, ale pomiar...
Wirnik chodzi swobodnie Pewnie za swobodnie, luz na łożyskach - pod napięciem wirnik przykleja się do stojana.
Komutator to są te blaszki (?) na osi wirnika podłączone do jego uzwojenia do których dotykają szczotki silnika przekazujące napięcie na wirnik. Jeśli będą ustawione nieprawidłowo względem ustawienia magnesów (pod złym kątem) to wirnik się będzie blokował lub w najlepszym razie niechętnie kręcił. Niestety nie pamiętam jakie jest optymalne ustawienie...
P.s. Pewnie pierwsze skojarzenie to pompka do C.O. gdzie tuleje pewnie nie mogą pracować w pozycji pionowej :P W przypadku pompek CO, może chodzić tylko o ochronę wirnika samej pompki, sprzęgniętego magnetycznie z silnikiem napędowym. Żeby nie darł o obudowę pod wpływem własnego ciężaru. Tutaj to marginalne znaczenie ma, jeśli chodzi o alternator....
To jest silnik szeregowy, uzwojenie stojana i wirnika są podpięte szeregowo.
Zacznij od sterowania silnika . W bieżniach jest silnik DC . Sprawdzisz go podpinając pod niskie napięcie np z akumulatora
Witam. Podłączenie silnika należy wykonać następująco: - uzwojenie wzbudzenia połączyć szeregowo z wirnikiem a dopiero wtedy pod napięcie.Podłączenie napięcia bezpośrednio na wirnik lub wzbudzenie stojana jest niewłaściwe.
Może chodzi o narysowanie napięcia wirnika w funkcji jego prędkości, a nie wyznaczanie charakterystyki teoretycznej ze wzoru.
A nie dotyczy to przypadkiem silnika szeregowego! Tak dotyczy tylko silnika szeregowego. Prosta tłumaczenie bez wzorów - te znajdziesz w stosownej literaturze. Wirnik silnika gdy się obraca to powstaje w nim siła elektromotoryczna zależna od strumienia magnetycznego stojana i prędkości obrotowej wirnika. Dla silnika obcowzbódnego, z magnesami trwałymi...
Jwśli mowa o oporach silnik na pewno jest pierścieniowy. Dzisiaj stosuje się już falowniki.Najczęściej spotykanymi silnikami były silniki z napięciem na wirniku 60 V.Mając moc silnika można wartośc oporników rozruchowych poprostu obliczyc.
Wybacz, ale gdzybyś podał/ sprawdzil jakie są faktycznie napięcia pod obciążeniem - to mialoby jakiś sens. Pomiar okiem neonówki to jak testowanie mocy silnika przez łapanie ręką wirnika.
Można to w jakiś sposób sprawdzić? Tacho znajduje się na silniku z tyłu? Dokładnie. Podepnij na zaciski tacho w kostce przyłączeniowej silnika voltomierz ustawiony na napięcie zmienne, obróć ręką wirnik silnika. Powinno wskazać około 1 do 2 volty.
Możesz zasilić zarówno stojan jak i wirnik napięciem 24V. Silnik będzie miał obroty 1840/min i moc 0,21KM (= 0,156kW). Oczywiście źródło zasilajace musi mieć odpowiednią moc (np. 200W -> 24V/10A).
(at)darayas Czym jest ten wirnik wypełniony między magnesami ?
Witam Prędkość wirowania wału możesz uzyskać kilkoma sposobami 1.zmiana częstotliwości 2.zmiana rezystancji w obwodzie wirnika (poślizg) 3.zmiana napięcia w obwodzie wirnika Pozdrawiam
Coś z tym ładowaniem jest nie tak .Nie powinno spadać .Może być że Twój układ jest mało odporny na spadki napięcia,lub zakłócenia od regulatora napięcia.Możesz zrobić jeszcze tak; odłącz napięcie od wirnika zapal silnik i podłącz prostownik (do ładowania akumulatora)i zobacz co się dzieje.
Sprawdź temperaturę na dolnym wężu chłodnicy, jak niższa niż na silniku to termostat, jeżeli taka sama to czujnik wentylatora. Nie ufaj nowym częściom, nie zawsze są sprawne. Pasek klinowy dobrze napięty, nie ślizga się?, bo jak dodasz gazu to temp. spada :D Sprawdź czy odpowietrzenie układu chłodzenia sprawne, czasami się zapycha. Sprawdź czy wirnik...
To zwykle sprawa lekko beznadziejna tak jak specjalnie cechowane dla odbiorców układy scalone. Wypadałoby zrobić z obu stron silnikowi zdjęcie na kartce w kratkę. Wtedy będzie wiadomo czy to do laptopowego czy też PC-towego? Wtedy mniej więcej wiadomo jakie jest jego zasilanie PC +12V, laptopowy +5V a to oznacza, że wiesz jakim napięciem go zasilić?...
W wersji z elektronika wirnik jest zasilany obniżonym napięciem ,kontrolowanym przez elektronike. Z zasady działania silnika szeregowego.
Tak to wygląda na silnik trójfazowy. Pamiętaj to są napięcia groźne dla życia! Zamocuj silnik do czegoś, podłącz przewody i w tedy podaj napięcie... Sprawdź czy wirnik obraca się swobodnie. Do obudowy silnika podłącz uziemienie. Tylko jeszcze pozostaje pytanie na jakie napięcie... Ale jeśli dostałeś go od znajomego który go używał, to wszystko ok.
Od strony gniazda wyjściowego powinien być bezpiecznik. zobacz czy nie "wyskoczył". Te prądnice mają tylko uzwojenia i kondensatory, nie ma regulatora... Po uruchomieniu silnika nie ma żadnego napięcia na uzwojeniach? Może "rozmagnesowałeś" prądem przemiennym wirnik, spróbuj zasilić któreś uzwojenie z akumulatora samochodowego szeregowo przez jakąś...
Silnik ma pewien współczynnik K, niezależny od oporności i dopuszczalnego prądu uzwojeń - występuje on we wzorze na moment siły (moment = K * prąd), i na SEM przy obrocie (SEM = K * prędkość kątowa). Moc mechaniczna jest iloczynem momentu siły i prędkości kątowej; napięcie = prąd * opór + SEM. Napięcie powinno być do 5V kiedy silnik stoi i SEM=0; jeśli...
Możliwe, że ta płytka to tzw. miękki start lub/i regulator mocy. Możesz spróbować podłączyć żarówkę do płytki w miejsce silnika. Jeżeli żarówka nie zaświeci, podłączyć napięcie do silnika z pominięciem płytki. Silnik powinien być złożony a wirnik lekko się obracać, napięcie wystarczy podać na moment. Nie znam budowy tego odkurzacza, więc czynności wykonujesz...
Pewnie coś takiego też by zadziałało ale przy obniżonym napięciu w takim silniku wirnik będzie się mocniej nagrzewał co może powodować zacieranie się łożysk.
Widzę dwie możliwe przyczyny takiego zachowania się napędu: - uszkodzony układ taktujący tranzystory kluczujące, - uszkodzony jeden lub więcej tranzystorów kluczujących. Ta druga przyczyna jest według mnie bardziej prawdopodobna. Jeśli któryś z tranzystorów jest zwarty, napięcie jest cały czas podawane na jedną z cewek silnika krokowego, który działa...
Może łożyska lub problem z wirnikiem. Skoro z dwóch łożysk można zrobić silnik to gdyby na końcach wirnika zaindukowało się jakieś napięcie to byłby taki silnik. W niektórych konstrukcjach silników stosuje się jednostronnie izolowane łożyska. [youtube]https://youtu.be/8E4_SQTBye4?si... Sprawdzając widmo dźwięku jeden pik jest...
(at)adik suport składa się z dwóch osi z czego tylnia oś jest napędzana jedynie po jednej stronie (to się jakoś nazywa, nie pamiętam). ta "jedna strona" napędzana jest poprzez motoreduktor połączony z osią łańcuchem. wracając, jeżeli nie rusza się tylko konstrukcja ale również i koła tzn że wykluczamy luzy prawda? tym bardziej że maszynę dokładnie oglądałem...
Kolego movzx, proszę napisać dlaczego nie można podać napięcia bezpośrednio na szczotki? Dlaczego miało by to zniszczyć silnik? Bo durne napięcie w tym silniku lubi najpierw przejść przez kawałek stojana zanim trafi na wirnik. Taka prawda. Zastanawia mnie co mogło spowodować uszkodzenie tego układu jak zaraz przed złożeniem wszystko działało jak należy....
Witam. Jaka powinna być rezystancja cewki tachometru do pralki Electrolux EWT 10120W? Ano różna - w zależności od producenta silnika. Od 14 do nawet 500 Ω. Jeśli cewka nie generuje jakiegoś tam napięcia podczas obracania wirnikiem silnika, to na pewno jest uszkodzona - no chyba, że magnes na wirniku "nie działa".
(at)moze-byc Właśnie, sam się na początku dziwiłem i probówałem stosować mniejszej wartości kondensatory dążąc śśladem Twego rozumowania, a jednak....Sądze, że tu jeszcze ma coś do powiedzenia pętla histerezy magnetycznej materiałów - stojana i wirnika.
Witam mam zadanie z Maszyn elektrycznych o treści jak na obrazku poniżej. Według mojego rozumowania liczę po kolei Xkw, Cs, Temax, ns i właśnie teraz mam problem, ponieważ chcę wyliczyć Rdod' które aby policzyć muszę mieć przekładnię silnika n. Wzory na przekładnie mam ale nie mam danych do tego wzoru i w tym miejscu się zatrzymuję, bo gdybym miał np....
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
W jaki sposób to pomoże zmierzyć napięcia fazowe wirnika i stojana? Podstawy teorii obwodów. -poczytaj jak się mierzy napięcie fazowe dla gwiazdy.
Skoro maszyna od silnika odłączona to omiń falownik i sprawdź temperaturę przy napięciu z sieci.
Napięcie stałe kilku woltów na uzwojenia porusza wirnikiem - PMSM.
Wiam Alternator to jest prądnica trujfazowa synchroniczna dlatego są w nim diody do prostowania prądu, wiec aby to działało jako silnik należy zdemątować diody i zasilić stojan napięciem trujfazowym a wirnik zasilic napięciem stałym(wzbudzenie).
A po co ją demontować? Sprawdzasz na silniku, cewkę omomierzem czy ma przejście, a pokręcając wirnikiem silnika czy generuje napięcie.
Całość sprawdzisz najprościej, najszybciej i najpewniej taką metodą. Odłącz przewody od silnika i w ich miejsce podłącz żarówkę, jak świeci, wszystko od strony zasilania jest ok, jak nie znaczy że tam trzeba szukać usterki. Silnik powinien mieć "przejście" w miejscu gdzie podłącza sie do niego przewody. Jego brak może sygnalizować zawieszenie lub zużycie...
Po co przezwajać. Jeżeli już chcesz użyć ten silnik z wirnikiem przerobionym na magnesy stale jako prądnicę, to napięcie będzie zależne od obrotów. Wirnik niestety będziesz musiał wykonać nowy, od podstaw, a to proste nie jest.
Sprawdź silnik podłączając go pod 230V a najlepiej przez regulator napięcia. Rozumiem że wirnik obraca się bez oporów.
Wygląda na to , że silnik nie ma kontaktu z napięciem od konektorów do wirnika . To jest takie wolnoobrotowe stworzenie o dokładnych gabarytach jak silnik wycieraczek tyko , że 58rpm . Jak się ociepli to kończę i dam znać . Pozdrawiam i dziękuję za rady .
Układ elektroniczny steruje cewkami, komutuje napięcie na poszczególne cewki wymuszając obrót wirnika. Silnik BLDC.
Najczęstszym problemem, jak koledzy piszą, to hamulec, który albo trzyma (nie puszcza) i wtedy się "grzeje", silnik nie ma siły, termik wywala itd., albo hamulec nie trzyma i np. opada pancerz rolety. Przyczyn może być wiele, dlaczego się tak dzieje - najczęściej to problem z ruchem posuwistym pierścienia wraz z tarczą hamulca po wałku wirnika - czasami...
To teraz ten silnik można wyrzucić na złom (po przetoczeniu wirnika).
Dokonałem połączeń metodą prób i błędów według sugestii kolegów z forum. Uzwojenie stojana tego silnika należy połączyć do napięcia 42V DC a wirnika do max.30 V DC.
Po założeniu tacho do silnika o obracaniu wirnikiem ręką daje napięcie 1-3V. Po założeniu silnika do pralki, włączeniu dowolnego programu pralka tylko wypompowuje wodę cały czas.
Nie mam szczotek, a cewka ma pourywane wyjścia ale cewka jest cała. Nie wiem jak mam podłączyć wejście/wyjście cewki i szczotek. Jak podaję napięcie na wirnik to się kręci ale mocno się grzeje. Jak się uda to dodam moje zdj. Możesz to rozwinąć? Nie mam szczotek, Jak podaję napięcie na wirnik
napiąć wirnik pomiar napiąć wirnik napiąć wirnik agregat
wharfedale titan centralnym zamkiem mercedes sprinter pomiar prądu upływu
mikrokomputer cobra1 yamaha wyłacza
Projekt zegara na Arduino z wyświetlaczami matrycowymi LED Schemat pralki Ariston ALD 80 EX - gdzie znaleźć?