Zacząłem rozłączać wszystkie kostki łączeniowe, psikać ContactSprayem i ładowanie przy włączonych światłach oscyluje w okolicach 14,8V (było 15,5V). Wymieniłem też bezpiecznik na większy ale to nic nie pomogło. Te 14,8V to nie jest tak źle może aku nie będzie się gotował. Połączyłem B z IG i rzeczywiście ładowanie przy włączonych światłach spadło do...
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
Sprawdzić wszystkie złączki i stacyjkę oraz sprawdź napięcie ładowania.
Problem jest taki, że w MZ ETZ 250 wymieniłem całą wiązkę instalacji elektrycznej na nową, dodatkowo skrzynkę bezpieczników oraz akumulator. Regulator napięcia również nowy, Jezpol RNA-2 9D. Napięcie ładowania wynosi w zależności od obrotów, w okolicy 15V (jakieś 14,8-14,9), a po przegazowaniu i schodzeniu z obrotów nawet przekracza 15V. Gdzie szukać...
Witam, mam mieszane uczucia, czy prąd balansu wg. załączonego schematu będzie wystarczający a to jest istotne od kondycji zastosowanych ogniw (muszą mieć zbliżone parametry). Istotne jest również napięcie ładowania w motocyklu. Pozdrawiam
Witam jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania w tym motocyklu i jak je regulować (regulator napięcia oryginalny mechaniczny)
Uszkodzony akumulator skutkuje obniżeniem napięcia ładowania, wraz ze wzrostem obrotów.
Dopuszczalna granica rozładowania akumulatora kwasowego 12 V to wg.producentów 10.5 V.Wówczas należy niezwłocznie doładować go prostownikiem do napięcia nie większego niż 14.4 V. Należy ładować prądem nie większym niż 10% pojemności akumulatora.
Masz padnięty akumulator i w takim stanie nie da się zmierzyć prawidłowo napięcia ładowania w motocyklach, za duża rezystancja wewnętrzna akumulatora. Dopiero przy sprawnym i w pełni naładowanym akumulatorze można zmierzyć maksymalne napięcie ładowania.
Czy ma ktoś pomysł na wykonanie jakiejś kontrolki, która po odpaleniu motoru zapali się informując, że akumulator jest ładowany?
Po co ci stabilizator jeśli zwykłym opornikiem możesz ograniczyć prąd ładowania. Fakt że trzeba dobrać, ale to nie litowe że potrzebne stabilizowane źródło z precyzyjnym ograniczeniem maksymalnego napięcia. Bez przesady.
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
Dodam od siebie, że takie regulatory można kupić gotowe za kwotę ok. 40 zł, trzeba tylko poszukać. Chińskie quady i skutery od 125 cm3 już takie mają. Rozumiem że motocykl ma światła z akumulatora i "bezmasowe" uzwojenie ładowania. Regulator ze schematu ma jedną wadę - rozładowuje akumulator gdy motocykl nie jest używany.
Coś mi to nie pasuje - nie ma regulatora a alternator daje napięcie ???
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
Czyli problem tkwi w samym motocyklu. Sprawdź jakie napięcia idą z cewki na regulator (prąd zmienny), a co wychodzi z regulatora. Przed regulatorem może dochodzić nawet do 100V, w zależności czy to prądnica czy alternator. Za regulatorem powinno być ok. 13,5V. Napięcie ładowania nigdy nie może być równe lub niższe od napięcia ładowanego akumulatora....
Zmierz tez ładowanie u kolegi. Podejrzewam ,ze też będzie około 15V. mierzyłem napięcie ładowania w 3 motocyklach i w każdym było 15V. Może dlatego akumulatory w motocyklach nie są tak trwałe jak np. w samochodach.
Nie rozchodzi się o samą składową co raczej o wartość napięcia jak i temperaturę ogniwa podczas ładowania. W odpowiedzi na pytanie: Na dłuższą metę żelówka np. w motocyklu, który fabrycznie jest wyposażony w zwykły akumulator nie pociągnie więcej jak 2 lata
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Witam. Kupiłem sobie taki woltomierz z przeznaczeniem do pomiaru napięcia ładowania akumulatora w motocyklu. Nie zwróciłem uwagi, że potrzebne w nim jest oddzielne zasilanie. Czy jest jakaś metoda, żeby zasilić go z napięcia pomiarowego? Czy po prostu dać sobie z tym spokój i kupić inny. Pozdrawiam Bogdan.
Kiedyś robiłem kilka urządzeń tego typu. Do etki, zjawy i innych sprzętów tego typu. Co chcesz zrobić? Prostownik, reg. napięcia czy zapłon? YR1
Tak. Pozycja "0" czyli motocykl/skuter To prostownik automatyczny. Można go używać do każdego akumulatora samochodowego i motocyklowego. Sam sobie dobierze prąd ładowania i napięcie.
W tych motocyklach występował, jak pamiętam prostownik selenowy, który w normalnej eksploatacji wystarczał. Wydaje się, że z cewki ładowania w WSK nie można otrzymać zbyt wysokiego napięcia zagrażającego akumulatorowi, więc nie ma co wymyślać układu stabilizującego napięcie.
Zacznij od podania marki i modelu motocykla. Mierzyłeś napięcie i natężenie jakie pojawia się na akumulatorze w trakcie rozruchu?
Transformator potrzebny jest do obniżenia napięcia do ok.14V Diody jak na rysunku 4sztuki 10A,lub mostek prostowniczy 16-20A i do tego radiator do chłodzenia mostka.Jeśli diody to najlepiej po 2 sztuki w jednym kierunku
To jest zespół z silnikiem Diesla? Jeśli tak, to uzwojenie ładowania ("dwufazowe") znajduje się pod kołem magnesowym. Ładowanie akumulatora zewnętrznego będzie realizowane osobnym mostkiem Graetza, natomiast ładowanie i ograniczanie obu napięć regulatorem napięcia (modułem ożebrowanym). Po pierwsze należy mieć podłączony akumulator i mierzyć prąd ładowania...
A to napięcie 7,95 V nie jest za niskie aby ta "lidlowa" ładowarka "wystartowała"? Bo dużo tego typu elektronicznych ładowarek potrzebuje odpowiedniego napięcia akumulatora aby zacząć proces ładowania.
Akumulatory w motocyklu jak najbardziej można naładować ładowarką 6V. Do ładowania akumulatora z samochodu musi być wyższe napięcie, bo tam bateria ładuje się do 14.5V. Zasilacz 15V ma zbyt wysokie napięcie do ładowania akumulatora żelowego. Kolega powinien szukać takiego o napięciu 13,8 - 14,5V.
Masz wszystkie śruby zdrutowane w tym LC4? Wałek wyrównoważający występował w silnikach co miały wyjście na łańcuch po lewej stronie, czyli mniejsze pojemności i następca LC4 — 690. Napięcia nie mierzysz tanim miernikiem z rozładowaną baterią 9 V? W normalnych motocyklach nie powinno występować tak wysokie napięcie ładowania, natomiast w chińczykach...
kostkę łączącą alternator z regulatorem sprawdź a najlepiej zlikwiduj (polutuj na stałę) Jaka wartość napięcia ładowania?
Też właśnie, żelowy musi być dobrze ładowany i rozładowywany do określonego napięcia a w motocyklu jest różnie. Na sucho bez świateł napięcie ładowania jest 6,5-7V ale jak się włączy światła to już drastycznie to napięcie spada i zastanawiam się czy nawet nie włożyć mocniejszego akumulatora (jeśli dostanę). W takim razie mam pozostać przy kwasowym?...
Cześć, Dzisiaj robiłem serwis po zimowy w motocyklu i okazało się że mój akumulator leży i kwiczy. Czy jest możliwość zamontować do motocykla ze zwykłym regulatorem napięcia własnoręcznie zbudowany pakiet liion na BMSie odpowiednim do poborów rozrusznika? Musiałby to być pakiet 3S czy 4S? Ktoś temat zgłębiał czy jest to bezpieczne? Mam około 200 ogniw...
No cóż, jak chcesz jeździć okrakiem na bombie to twoja sprawa. Ja bym nie ryzykował. Do li-jon są dedykowane ładowarki i tylko takimi można je ładować. Podłączone do instalacji w motocyklu w czasie ładowania mogą się zapalić lub wybuchnąć.
Paradoksalnie to zabrzmi, ale właśnie podpięty podczas spawania akumulator powinien wytłumić wszelkie "szpilki" w instalacji. Inna sprawa gdy przewód masy spawarki akurat ułoży się równolegle z wiązką kabli, co się tam wyindukuje, tego nie wiemy. Co do "siania" układu zapłonowego, to absolutny rekord bije cdi, miałem na warsztacie kilkanaście motocykli/...
Znamionowy prąd wyjściowy: 700mA Rated Capacity (20hr) 21 Ah Pewnie taką to z dobę trzeba by ładować ale mi to nie przeszkadzałoby. 21Ah/0,7A=30h - przy założeniu 75% sprawności ładowania ponad 36h. A może zasilacz 14,5 wolta 2 Ampery? Ty masz kupić ładowarkę a nie zasilacz. Raczej wątpię by np w motocyklach taki akumulator miał takie warunki ładowania...
1. Jakie napięcia wytwarza prądnica/alternator w twoim motocyklu bez obciążenia, z włączonymi światłami przy średnich obrotach ? 2. Jaki cel oprócz walorów edukacyjnych ma wykonanie tego prostownika ? Czy układ ładowania w motocyklu nie zapewni naładowania akumulatora ? 3. Precyzyjnie wyregulowałeś tą łądowarkę. Założę się, że napięcie generowane przez...
Jaki rodzaj alternatora i regulatora napięcia został tam zastosowany?
(at)domin192 Można spróbować. Te nowe systemy ładowania w motocyklach niewiele się różnią od siebie.
W sensie tak zrobiłem, że plus idzie z tego stabilizatora do mostka prostowniczego, a minus z masy. Potem te kable idą do akumulatora. Ale niby mostek robi tylko stratę napięcia. Ale wydaje mi się, że do ładowania akumulatora potrzebny jest również minus.
Wydaje mi się że jest to równoległy warystor zabezpieczający układ przed zwbyt wysokim napięciem na zasilaniu. http://en.tdk.eu/inf/75/db/CTVS_09/Stand... może on się uszkodzić w przypadku "przeładowania" akumulatora podczas jego ładowania w motocyklu, bez odłączania aku od instalacji. Warystor ten należałoby wymienić. Możliwe, że nie tylko...
Żaróweczka załączana przekaźnikiem, konkretnie jego stykiem zwartym po zaniku napięcia ładowania, wpiętym poprzez diodę przed prostownikiem motocykla. Aczkolwiek w Wsk ładowanie nie zawodziło - jedynie w przypadku przepalenia bezpiecznika pod siedzeniem. Czyli patent jeszcze prostszy - żaróweczka wpięta równolegle do bezpiecznika.
W przypadku alternatora nie reguluje się prądu. A pomierzyłeś napięcie ładowania ??? Najprawdopodobniej jest za wysokie napięcie ładowania. Rozumiem że aku jest 12V :-)
Rozchodzi się tu o napięcie ładowania akumulatora, jest za wysokie i strasznie ubywa elektrolitu ;/
Jeżeli chcesz podładować tą ładowarką akumulator, to musisz dokładnie podać jej jego parametry. Bez tego, ładowarka stwierdzi błąd. Jest trochę "mądrzejsza" od zwykłego prostownika. Jeżeli nie podałeś prawidłowych parametrów, ładowarka stwierdza nieprawidłowe podłączenie lub uszkodzenie baterii i odmawia ładowania. Musisz ustawić ładowanie - "Charge",...
Dzień dobry! Potrzebuję bardzo prostego rozwiązania, aby załączyć/wyłączyć gniazdo ładowania w motocyklu. A mianowicie chodzi mi o to: - gniazdo jest podłączone bezpośrednio pod akumulator (przez przekaźnik?) - powinno być odcięte od zasilania (brak możliwości podłączenia urządzenia na postoju) - w momencie podłączenia ładowarki przekaźnik (układ?)...
Przetwornica się niestety nie nadaje. Do żarówek ok ale klakson w momencie załączenia stanowi praktycznie zwarcie. Przetwornica się wyłączy. Teoretycznie można by zastosować klakson na 24V ale ciężko będzie znaleźć taki mały, motocyklowy. Cienko zresztą widzę oświetlenie motocykla tylko z akumulatora, bez ładowania.
Zmobilizowałeś mnie do działania… Teraz w sumie po kilku godzinach jazdy, napięcie ładowania na aku 14.1V i ładowanie prądem około 2.5 A., gdy wszystko włączyłem co mam na pokładzie, zeszło napięcie do 14V, z podobnym prądem ładowania. Przy okazji znalazłem słaby punkt, przez który jest spadek napięcia, który muszę poprawić. A gdy znajdę chwile czasu,...
po odpaleniu i odpięciu akumulatora motor gasinie Chcesz spalić całą elektronikę w pojeździe? Licznik, immobilizer, ECU, koszt nowych w serwisie przekracza wartość pojazdu. To nie Fiat 125p, tak się nie sprawdza ładowania w motocyklu ani w nowoczesnym samochodzie.
Jeżeli jest tam prądnica, to do sprawdzenia sama prądnica - szczotki, kable, masy. Dalej winny może być regulator napięcia. Winne mogą być połączenia pomiędzy prądnicą a regulatorem. Dużo zabawy... Zrób pomiar woltomierzem na baterii akumulatorów, na prądnicy (bezpośrednio). Podaj wyniki. Będzie widać co może być zepsute. Możesz też zaryzykować i podłączyć...
Sprawdzenie typowego regulatora trójfazowego opiera się na sprawdzeniu miernikiem wszystkich sześciu diod prostowniczych we wewnętrznym mostku Graetza. Jeśli gdzieś nie ma przejścia, lub gdzieś jest zwarcie, to wskazuje na uszkodzenie regulatora. Druga sprawa to sprawdzenie ograniczników napięcia - ale to praktycznie możliwe jest po zamontowaniu w pojeździe...
Układ ładowania jest słabą stroną tych motocykli poza tym jeździ się całkiem przyjemnie. Często pali się cewka regulatora napięcia, lub styki regulatora, nie wytrzymują szczotki prądnicy, lub pali się rezystor wzbudzania umocowany na prądnicy. Związane jest to z instalacją 6V, dość duże prądy jak na taką prądnice. Napięcie ładowania powinno wynosić...
Ten konkretny Aku zawiera w obudowie cztery ogniwa pryzmatyczne LifePo4, balanser z balansowaniem 100mA, i bms który aktywuje ACP ( bezpiecznik wyzwalany dodatkowo elektronicznie) który trwałe rozłączy obwód (-) w przypadku przekroczenia napięć, lub uszkodzenia którego kolejek ogniwa. Można ładować każdą ładowarką której napięcie nie przekracza 14,4V...
Prądnica daje napięcie takie jakie daje, ale akumulator powinien być ładowany napięciem 14.4VDC. Dlatego napięcie 14VAC trzeba wyprostować. Napięciem tym można by na upartego ładować akumulator, ale mogą się zdarzać sytuacje, że na ładowanym akumulatorze napięcie może wzrastać powyżej 14.4V. Wzrost powyżej 14.8V jest już niezdrowy dla akumulatora, szczególnie...
W WSK było tak - akumulator był ładowany z jednej cewki z prostownikiem (z początku selenowym, później krzemowym). Napięcie 6V służyło do ładowania akumulatora, zasilania świateł postojowych i stop. Akumulator stabilizował napięcie. Światło główne miało swoją cewkę i ono przygasało na wolnych obrotach ale pozycyjne nie. W tej chwili proponowana przetwornica...
W instalacji motocykla, zwłaszcza jeśli jest to rozwiązanie z cewką zapłonową w iskrowniku-prądnicy, mogą występować chwilowe impulsy napięcia znacznie wyższego od mierzonego na zaciskach akumulatora, indukowane przez iskrownik. Aby stwierdzić, że takich impulsów nie ma trzeba by obejrzeć przebieg napięcia na doprowadzeniu do prostownika przy pomocy...
ALe nie czaję co złego jest w tyrystorach, przecież to normalny stan rzeczy że jak napięcie na uzwojeniu przekracza 14,4 v to uzwojenie jest zwierane. Bo prąd prądnicy jest w miarę stały i bardziej opłaciło by się przejść na 24V bo by było więcej mocy ale za to na wolnych obrotach nie było by pełnego ładowania.
Tutaj niestety to norma w tych modelach, zwłaszcza w układzie silnika Crossplane. Musi być większa siła przebicia, jak silnik się zatrzyma w nietypowej pozycji. Dokładnie, właśnie motocykl nie jest do miasta i do odpalania i zapalania co chwilę, ale nie chcę się martwić za każdym razem, czy zapali, czy nie, nawet wyjeżdżając z domu na stację, to już...
Akumulator zasiarcza sie i degraduje bardzo szybko poniżej 11V i tyle. Cała filozofia. Widać to doskonale w autach które nie odpaliły np. na weekend na mrozie i pozostawione na pare dni ulegaja uszkodzeniu , w skrajnych przypadkach zamarzają. I w motocyklach pozostawionych na miesiace zimowe w garażach bez podtrzymania.
Motocykl ma kilka obwodów - oświetlenie, zapłon, ładowanie. Mogą one pracować niezależnie od siebie. 1. Odłączyć prądnicę, załączyć zapłon tylko z akumulatora, odpalić motocykl, ustawić parametry pracy silnika. 2. Wyłączyć silnik, włączyć prądnicę, zmierzyć napięcie na jej wzbudzeniu. Odpalić motocykl, przegazować, zmierzyć napięcie w instalacji. Jeśli...
Witam, Kupiłem ostatnio regulator napięcia ładowania (prądnica 80W) do mojego motocykla Heinkel 103 A2. Miał być specjalnie do tego modelu, ale okazuje się, że ładuje 15,3V . Sprzedawca twierdzi, że to norma, ale dla mnie to za dużo. Postanowiłem więc go otworzyć i sprawdzić, czy nie ma regulacji. Niestety nie ma, ale że jest on bardzo prosty to zrobiłem...
Witam, mam problem z akumulatorem motocyklowym VARTA Funstart TTZ12S-BS. Jest to akumulator w technologii AGM, 12V, 9Ah, 200A prąd rozruchowy. Jego roczna gwarancja skończyła się 6 maja 2012r i tydzień po terminie nie mogłem już go zareklamować. Kupiłem go 6 maja 2011. Od tamtego czasu był użytkowany w motocyklu prawie codziennie aż do października...
Jest to regulator napięcia 7,2V-5A,a nie ładowarka akumulatora.
Super artykuł, kilka dni temu szukałem czegoś takiego ale w tej chwili nie oto mi chodzi. Nie ładowanie akumulatora ładowarką a ładowanie akumulatora w motocyklu, jak dla mnie jest różnica.
Albo kolega Szy-mat nie precyzyjnie opisał temat, albo ja nie zrozumiałem. W przypadku dot. agregatu o mocy 2,4 KW, z silnikiem 2T, to albo jest to stary agregat, albo masz silnik 4T. W takich agregatach (bez AVR jak podajesz) zarówno wzbudzenie prądnicy jak i regulacja napięcia zależna jest m.in. od kondensatora (C) a nic nie wspominasz o nim. Agregaty...
Wytrzyma jeśli masz w tym motocyklu działający regulator napięcia i ogranicza on napięcie ładowania do 7V (max.7.5). Natomiast nie wiem jak z poborem prądu przez pozostałe odbiorniki. Bo ten akumulator nie wygląda na duży, pewnie góra z 5Ah. Mnie się wydaje za mały, ale nie wiem co to za motocykl (moc oświetlenia itp.)
Aby skonstruować prostownik do ładowania akumulatora o napięciu 16.2 V i prądzie 1A , a także z możliwością regulacji napięcia i prądu ładowania, potrzebujesz transformatora o mocy nie mniejszej niż 30-35VA z napięciem uzwojenia wtórnego 17-19V. Bez możliwości regulacji wystarczy napięcia uzwojenia wtórnego 12-12.5 V.
Więc - nie tracąc czasu na identyfikację :) - za diodę prostowniczą wstawiłem jakąś prostowniczą o podobnym spadku napięcia (1N5062), taką miałem pod ręką. Zamiast tego warystora wjechał S14K14-AUTO 14 - 18V, wymontowany z jakiegoś uszkodzonego samochodowego sensora airbag. Myślę, że będzie pasował. Generalnie chodzi pewnie o zabezpieczenie modułu zapłonowego...
Na wolnych powinno być ładowanie u kolegi na wolnych jest prawie 14V u mnie dopiero przy 2,5 a zdarza sie ze motocykle sie utknie w korku czy cos to nie bedzie w ogole ladowania dlatego pytam co moze byc powodem.
Napięcie 13,60 V jest prawidłowe do ładowania akumulatorów kwasowych Np. większości samochodowych, ale już do motocykli... Dlatego prośba o więcej informacji.
Proponuję sprzedawać ten palec elektrowniom. :D Nie wiem co to znaczy: Pomiarów alter. pod obciążeniem nie robiłem. Rozumiem że powinno być podobne jak na biegu jałowym? Dalej nie rozumiesz zasady działania. regulatora :cry: Analizując schemat i dostarczone informacje są następujące możliwości: 1. Alternator nie daje wystarczającego prądu pod obciążeniem/po...
No tak do 15 A, znalazłem schemat z tranzystorem Dowlingtona czy jakoś tam (2N3055), to ma być stabilizator napięcia do motocykla(ładowanie aku+świecenie żaróweczkami:)
Dalej podtrzymuję tezę z postu #13. Masz podłączone ładowanie (przewód 51) po stacyjce. Jeśli nie wierzysz, to odpal motocykl, wyłącz stacyjkę, odłącz akumulator i zmierz napięcie ładowania na luźnych klemach.
Witam!! Mam problem z napięciem ładowania,które znacznie wykracza poza granice ogólnie przyjęte, tj. sięga 17,5V. Temat dotyczy motocykla Yamaha XJ600. Z tego co wiem, siedzi tam alternator samowzbudny. Czy i co można zaradzić na taka usterkę? Czy da rade zastosować regulator napięcia np. z poloneza,czy czegoś podobnego? Dysponuje schematem instalacji...
w sytuacji gdy BMS uzna ,że LIFEPO4 są naładowane i nie obciąży instalacji motocykla , imo mogą pojawić się niebezpieczne szpilki w instalacji lub za duża moc odłożona na tyrystorach równoległych (stratynych).. Coś w tym jest kolego, robiłem eksperymenty poza motocyklem ładowarką o regulowanym napięciu, ten BMS odcina ładowanie przy napięciu ~14,8...
Rozumiem że nie ma tam alternatora ze wzbudzeniem zewnętrznym tylko magneto? Ja zrobiłem do skutera mostek na diodach schotkiego (od zasilaczy komputerowych) i scalony stabilizator napięcia 12V podparty w 4- erma diodami i tranzystor mocy. Układ ładuje aku 12V do napięcia ok 14.4V. Zasilanie modułu zapłonowego bezpośrednio ze stabilizatora uważam za...
a może wykorzystać 2 warunki jeden to przekręcenie stacyjki na ON a drugi to zanik napięcia na kontrolce ładowania. To wydaje się najprostsze rozwiązanie .
Witam Motocykl Kawasaki GPZ 500 S. Napięcie ładowania 13V niezależnie czy światła mijania załączone czy nie. Silnik rozgrzany. Zauważyłem, że kable od regulatora są ciepłe ale nie gorące. Co może być najprawdopodobniejsza przyczyną? Regulator napięcia, instalacja czy sam alternator ? Akumulator nowy.
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
Juz wczesniej zastanawiałem sie nad problemem ładowania pakietu 12,6V napieciem 14,5V z motocykla, ale na innej stronie znalazlem takie info: "Co do napięcia zasilania / ładowania gotowego pakietu musi ono być równe, lub wyższe sumie napięć w pełni naładowanych ogniw, czyli dla pakietu 3S czyli 3*4,2V= 12,6V należy ładować ładowarką o napięciu 13V wzwyż....
Ile osób tyle teorii ;-) Faktem jest, że akumulator kwasowy(żelowy też) rozładowany to jak żywy organizm odcięty od tlenu, umiera. Następuje szybkie zasiarczanie i nieodwracalne zmiany. Jeżeli ten akumulator był zostawiony w październiku w stanie rozładowanym, to dziś już mu żaden prostownik nie pomoże. Akumulatory w motorach mają w większości pojemność...
Zamieszczam schemat regulatora napięcia ładowania akumulatora skutera MACAL Regulator ten pełni 2 funkcje 1 - stabilizacja napięcia ładowania akumulatora 2 - stabilizacja napięcia zasilania żarówek reflektora świateł mijania oraz drogowych regulator wykorzystuje 2 cewki magneta cewka ładowania oraz cewka stabilizacji napięcia zasilania świateł układ...
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
Uwazasz ze 45V starczy ? typowe do alternatorów wciskane są na 100V Wydaje mi się , że powinno wystarczyć , w prostownikach do ładowania akumulatorów nic im się nie dzieje . :?: Zawsze możesz kupić droższe na wyższe napięcie : http://www.nikomp.com.pl/opisy/DE000/DED...
na wyjściu maks. 15V, co jest odpowiednie dla każdego akumulatora kwasowego 12V, 15V na wyjściu to jest ponad 21V napięcia szczytowego i nie wmówisz mi że jest to odpowiednie napięcie dla każdego akumulatora kwasowego 12V. A więc wymaga to niewielkiego ograniczenia napięcia - żarówką dużej mocy (niewielką rezystancją). Wszyscy piszą o ograniczeniu...
tak będzie napięcie na tych kablach
Objawy dokładnie takie same. Nie chce mi się wierzyć, że ktoś sprzedaje gniazdka USB przeznaczone do motocykli i one nie współpracują z instalacją motocyklową. Objawy wskazywały na problem ze współpracy z telefonem. Nie wiem na jakiej podstawie wnioskujesz że problem jest we współpracy między gniazdem a instalacją motocykla. Czego to jeszcze może być...
Nie mam też pewności, czy dobrze jest podłączone ładowanie akumulatora i zasilanie świateł, ponieważ mam 2 żółte kable, a w instalacji motocykla jest żółty i biały, które idą na regulator napięcia. Zrobiłem pomiary bezpośrednio na magneto po odłączeniu instalacji motocykla. Wyniki: 1. po odłączeniu instalacji masa dwa żółte kable - brak przejścia dwa...
Po pierwsze akumulator , jaki bym zastosował to wyłącznie aku z płynnym elektrolitem. Akumulatory w technologi AGM lub żelowe wymagają stabilnego napięcia ładowania nie przekraczającego typowego napięcia gazowania elektrolitu. W innym wypadku aku szybko straci swoją pojemność z powodu odparowania wody z żelu. Akumulatory kwasowe z płynnym elektrolitem...
Pamiętaj że baterie żelowe ładuje się prostownikiem elektronicznym gdzie jest specjalna do żelówek charakterystyka ładowania. A jak założę je do swojego motocykla lub auta to co ? Alternator z regulatorem napięcia zacznie ładować aku. specjalną charakterystyką czy tak jak dotychczas .
Załóż na przewodzie z prądnicy do akumulatora diodę szotkiego lub zmień ładowanie na regulatorze. Czy napięcie jest takie samo z oświetleniem i bez?
Witam. Pierwsza sprawa jest taka, że nie wiem czy to odpowiedni dział. Jeżeli nie, to proszę moderatora o przeniesienie, a teraz do rzeczy: zrobiłem przerywacz kierunkowskazów na ne555 oparty o jedną z jego standardowych aplikacji. Problem jednak jest taki, że dopóki nie odpalę silnika to kierunkowskazy działają z odpowiednią częstotliwością, zaś jak...
Wg. mnie dziwny wynalazek, w razie awarii regulatora napięcia jakby się nagle pojawiło 16V to nie wiem czy się nie zapali-wolę jednak zwykłą kwasówkę z ołowiem. Co do prostownika masz podane-parametry jak dla instalacji 12V w pojazdach (napięcie 14,4V) i maksymalny zalecany prąd ładowania 3A (ciekawe, czy ma jakieś zabezpieczenia, czy jakby była rozładowana...
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Stator do DC-CDI jest zupełnie inny, ma kilka(naście) cewek zasilających instalację 12V i inny regulator napięcia. Przy układzie zapłonowym AC i zasilaniu żarówek również prądem zmiennym, prąd ładowania akumulatora jest niewielki, gdyż jego obciążenie również jest małe i chwilowe
Myśle że precyzyjniej nie można wyjaśnić tego problemu. Możesz jeszcze zmierzysz napięcie na prostowniku , kiedy jest on nie obciążony. Taki prostownik nie jest idealnym źródłem prądowym i nie uzyskasz z niego zawsze 2,5A. Prąd ten jest zależny od obciążenia. A obciążenie w tym wypadku zmienia sie w zależności od stanu naładowania akumulatora. I tak...
Zmierzyłem również opór pomiędzy każdym z trzech przewodów wychodzących z alternatora i pomiędzy nimi miałem opór około 1,1 Ohm ...a co pokazuje miernik jak zewrzesz przewody pomiarowe razem? Multimetr nie nadaje się do pomiaru tak małych rezystancji. Zrobiłem "test diody" na regulatorze napięcia, Wszystkie przewodzą tylko w jednym kierunku, odczyty...
Napięcie poniżej gazowania i prąd 1/10 pojemności. Chyba starczy? Źle napisane pytanie, bo wynika z niego, jakbyś chciał podłączyć ten moduł do motocykla. :)
Motocykl posiada elektrostarter i akumulator, czy tylko i wyłącznie kopstarter? To jest oryginalne EC, czy SM, czy może EC przerobione na SM? W zależności od wersji i od tego czy pojazd posiada rozrusznik elektryczny zależy też jaką posiada instalację elektryczną, alternator i regulator napięcia, a czasem także i moduł zapłonowy. Stator wygląda na wersję...
zmierz rezystancję (omomierzem) może być masa z aku ale lepiej weź z silnika. nic się nie zmiena bo jak ładowania nie było tak nadal go nie ma, najlepiej podłączyć jakiś sprawny mostek np. z alternatora od samochodu i zobaczyć czy coś się zmieni przydały by się jeszcze pomiary napięcia na każdej z faz
Witajcie. Zamontowałem w motocyklu gniazdko ładowania USB. To jest gniazdko które podłącza się pod 12V i ma 2 wyjścia USB - miało to być do ładowania telefonu w trasie. No i mam kłopot - nokia E52 nie reaguje na podpięcie do tego gniazdka. Ładuje przy podłączeniu do USB w komputerze, ładuje przy podłączeniu ładowarki samochodowej, a przez to gniazdko...
regulator napięcia ładowania motocykl niskie napięcia ładowania motocykl yamaha motocykl ładowania
radio alpine schemat uszczelka podgrzewacza pralka mastercook moduł schemat
schemat wfl1200 satel perfecta
Cykliczne wywołanie makra z licznikiem w Excel VBA i Arduino Koło zamachowe: Poziome czy pionowe?