Czyli problem tkwi w samym motocyklu. Sprawdź jakie napięcia idą z cewki na regulator (prąd zmienny), a co wychodzi z regulatora. Przed regulatorem może dochodzić nawet do 100V, w zależności czy to prądnica czy alternator. Za regulatorem powinno być ok. 13,5V. Napięcie ładowania nigdy nie może być równe lub niższe od napięcia ładowanego akumulatora....
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
A to napięcie 7,95 V nie jest za niskie aby ta "lidlowa" ładowarka "wystartowała"? Bo dużo tego typu elektronicznych ładowarek potrzebuje odpowiedniego napięcia akumulatora aby zacząć proces ładowania.
To jest zespół z silnikiem Diesla? Jeśli tak, to uzwojenie ładowania ("dwufazowe") znajduje się pod kołem magnesowym. Ładowanie akumulatora zewnętrznego będzie realizowane osobnym mostkiem Graetza, natomiast ładowanie i ograniczanie obu napięć regulatorem napięcia (modułem ożebrowanym). Po pierwsze należy mieć podłączony akumulator i mierzyć prąd ładowania...
wóz nie odpaliłby w ogóle bo zabrakłoby prądu na zapłon. Tak, ale to jest motocykl.
zapłon CDI w MZ TS 251 Witam, chciałbym zamontować zapłon CDI w motocyklu MZ TS251 zakupiłem "zestaw" od chińskiego wynalazku o oznaczeniu GY6. Podstawą jest stator zbudowany z 11 cewek (1 do zapłonu cdi, pozostałe do zasilania 3-fazowego jak mniemam). Zbudowałem prosty układ testowy pokazany w załączniku. O ile z iskrą na świecy nie było problemu,...
Tak się zastanawiam, że może stosowanie LDO to trochę przesada: układ scalony LM1084-ADJ kosztuje około 8zł, i daje o około 1V mniejszy spadek napięcia, niż LM7812 (poniżej 1zł). LM7812 daje za niskie napięcie - można je podnieść podłączając mu LED-a na nóżkę GND. I pewnie trzeba by dodać jakąś diodę na wyjściu stabilizatora, żeby nie rozładowywać akumulatora...
Witam, po zimowaniu motocykl nie pali, po odpaleniu z kabli od auta pracuje normalnie, po odłączeniu p. masowego napięcie spada do 7.65 z delikatnym plusem. To, że akumulator trup to dosyć logiczne, motocykl od dłuższego czasu miał problemy z dłuższym postojem i po 2 tygodniach odpoczynku latem, zmuszał mnie do odpalania na pych. Bardziej interesuje...
Nigdy w motocyklach nie ma ładowania akumulatora na obrotach biegu jałowego - za niskie napięcie generowane przez alternator. Należało włączyć światła, zwiększyć obroty silnika do 3-5 tys. i czekać aż napięcie na akumulatorze osiągnie 14.4V. Jeśli jest to możliwe, mierzyć przy tym prąd ładowania akumulatora miernikiem cęgowym do pomiaru prądu stałego...
Pewnie to nie reguła, ale też miałem problem z akumulatorem kwasowym Moretti 12 V 14 Ah w motocyklu. Już po zalaniu elektrolitem było podejrzanie niskie napięcie - niewiele ponad 12 V. Kilkugodzinne ładowanie przed założeniem do motocykla, jazda, a po kilkudniowym postoju brak możliwości odpalenia. Ładowanie w motocyklu prawidłowe, brak odbiorników...
Myślisz że gdy kupujesz nowy akumulator to masz pewność że jest na 100% sprawny? Dawno temu partia akumulatorów marki Quand miała wadę fabryczną, padały wszystkie po dwóch tygodniach. Chińskie WM Motor z Wilmatu wytrzymywały około roku, po czym padała jedna cela. Odziwo czerwone żelowe były wyjątkowo wytrzymałe, użytkuję jeden ze złomu który był rozładowany...
Cześć, Odpowiem zbiorczo :) Dziękuję Wam za sugestie i opinie. Szczególnie cenne są dla mnie i zapewne dla innych czytelników Wasze rady bazujące na osobistym doświadczeniu i wiedzy. Odnośnie LiFePO4 - słyszałem, że można je bezpiecznie naładować do 4.2 V, ale to nie ma żadnego sensu, bo między 3.7 a 4.2 V jest mniej więcej 1% ładunku, a trwałość się...
Ok, w takim razie co proponujesz? Akumulator nigdy nie wyciągnę. Zostaje tam i będzie ładowany wyłącznie tym, co regulator da. Prąd ładowania może być mały i mi to nie przeszkadza, ma stabilizować napięcie przy niskich obrotach i jak zdechnie, trzymać światła włączone, ale właśnie co z tym rozładowywaniem, ile to jest "duży prąd rozładowania"? 15-20...
Jak jest słabe ładowanie na niskich to co masz zamiar zrobić? Jakieś pomiary na AC robiłeś przed regulatorem napięcia? Mierzyłeś rezystancję uzwojeń stojana? Podasz jakieś dane? Zmieniłeś komplet, koło magnesowe i stojan, czy pozamieniałeś każde z innej bajki?
Nigdy nie rozbierałem ale spodziewam się, że silnik zaburtowy nie może mieć złożonej instalacji elektrycznej. Czyli przypuszczam, że posiada cewkę zapłonową i cewkę ładowania zamkniete w kole magnesowym. A więc zastosowałbym komletny mostek prostowniczy (np 100 V/ 10 A) i sprawa rozwiązana. Wydajność cewki prądowej zapewne nie przekroczy 2 A a więc...
Ok. Dzięki pobróbuje i zobaczę. Swoją drogą też mi przez myśl przeszło za niskie napięcie, ale kłociło się to u mnie z logiką. Niskie napięcie to dlaczego ładowarka wskazuje naładowanie. No nic, zobaczę co i jak się odezwę dla potomnych.
To nie kombinuj, bo możesz jeszcze coś spalić. W dziale "Download samochody" jest dział poświęcony motocyklom. Są tam schematy wszystkich mztek. Ściągnij sobie schemat, podłącz według niego i dopiero sprawdzaj. Miernikiem możesz też sprawdzić jakie napięcia występują w poszczególnych stanach pracy.
Witam wczoraj wyciągnąłem rozładowany akumulator z motocykla po chłodnej nocy aku miał 11v nie był zamarznięty dolałem trochę wody do górnej linii i podłączyłem pod prostownik cyfrowy ustawiłem na 12v po paru sekundach prostownik pokazywał 15v i "full" czyli naładowany podłączyłem pod inny prostownik i ładowało się bardzo dobrze przetestowałem ten prostownik...
Raczej uśmierciłeś go zbyt niskim napięciem rozładowania. Rozładowanie nowego akumulatora normalną jazdą mogło go kompletnie zniszczyć? Tego samego dnia wróciłem i podłączyłem go do ładowania... Lampka ładowania w motocyklu, jak wracałem, była zgaszona, i jechałem tylko na światłach pozycyjnych.
Witam Motocykl Kawasaki GPZ 500 S. Napięcie ładowania 13V niezależnie czy światła mijania załączone czy nie. Silnik rozgrzany. Zauważyłem, że kable od regulatora są ciepłe ale nie gorące. Co może być najprawdopodobniejsza przyczyną? Regulator napięcia, instalacja czy sam alternator ? Akumulator nowy.
Witam Posiadam silnik zaburtowy Honda B75, jest to dwucylindrowy czterosuw, starszy model z zapłonem na przerywaczu . Problem polega na braku iskry. Z pomiarów wynika że uszkodzona jest cewka wysokiego napięcia. Posiadam schemat niestety jest poglądowy. W dokumentacji doczytałem że cewka niskiego napięcia daje AC 6V 15W , w moim przypadku jest także...
Podłącz zewnętrzne źródło prądu o dużej wydajności - naładowany akumulator samochodowy (nie prostownik!) i sprawdź, jak się zachowa silnik. W sieci masz schemat motocykla. Jeśli napięcie podczas pracy jest zbyt niskie, to zapłon może kuleć. Jednak brak jednego pracy jednego cylindra, to raczej kolejny problem.
A jak zmierzyć napięcie w kostce ktora wychodzi od statora lucky star 250 (3 żółte przewody)? Wstępna ocena dostępnych informacji - Analiza podanych przez użytkownika danych : Użytkownik pyta, jak zmierzyć napięcie w kostce wychodzącej od statora motocykla Lucky Star 250, która posiada trzy żółte przewody. - Identyfikacja brakujących informacji : Brakuje...
(at)Awyrdonyt Nie ma akumulatora ze względu na niezbyt częste użytkowanie oraz (mimo przerobienia na CDI) ciągle niskie napięcie do jego ładowania. Napięcie za regulatorem dla przeciętnych "średnich" obrotów jest niższe niż 12V, nie byłoby w stanie go sprawnie ładować. Aktualnie są zdemontowane "rurki" LEDowe i założone stare żarówki (C5W 6V). Co ciekawe...
Ja bym radził na początek sprawdzić stan silnika. Na impulsatorze widać sporo opiłków żelaza, co świadczy o zużyciu któregoś z części silnika, a nie zostały one wyłapane przez korek z magnesem i filtr oleju. Na pokrywie alternatora od temperatury spaliła się farba. Koło magnesowe aż załapało brązowego koloru, ale to już ciężko będzie dyskutować czy...
Alternator motocyklowy przy biegu jałowym ma znikomą wydajność. Napięcie na wyjściu często jest zbyt niskie aby ładować akumulator, jeżeli jest wyższe, to obciążenie w postaci świateł sprawia, że akumulator jest rozładowywany. Silnik musiałby się kręcić na wyższych obrotach, co wiąże się z trudnościami. Poza tym sprawność takiego rozwiązania jest niska,...
Czyli dobrze rozumiem, że podłączenie obciążenia nie tylko obniża napięcie na wyjściu uzwojeń z powodu spadku napięcia na stosunkowo dużej rezystancji uzwojeń (ok. 1ohm) oraz ich reaktancji ale jeszcze sam pobór prądu powoduje zmniejszenie indukowanej SEM. Przez nasycenie szczeliny powietrznej? Prawo Faradaya dotyczące indukcji magnetycznej nadal obowiązuje...
To nie jest alternator jak w samochodzie-to magneto-bez diod i wirnika tylko z wirującym kołem magnesowym a wiec czy w tym przypadku konieczny jest demontaż? Swoja droga, dziękuje Jedrek za ciekawy sposób diagnozy zwykłego alternatora, to tez mi się może przydać. Mam tez pytanie odnośnie dopasowania regulatora napięcia od innego motocykla (oryginalne...
Jak zamierzasz mierzyć napięcie ładowania bez akumulatora? Jak chcesz prawidłowo zmierzyć mocno odkształcone napięcie, wyprostowane jednopołówkowo przez regulator działający nieprawidłowo w wyniku niekompletnego układu pracy? Teraz jak zdejmę klemy z aku to tylne światło słabo świeci wcześniej tak się nie działo . Jak zdejmowałem klemy to ładowanie...
Witam, Dostałem do naprawy motocykl Yamahe R1. Szybka diagnoza spalone uzwojenie alternatora i spalony regulator napięcia. Naprawa niestety z życzeniem właściciela jak najtaniej. Nowy alternator na wyższych obrotach ma znacznie wyższe napięcie niż montowany oryginalnie ponad 100V na uzwojeniu przy wyższych obrotach. Po zamontowaniu regulatora napięcia...
Przez zimę akumulator w motocyklu rozładował się i aktualnie ma 1,8V. Podłączyć możesz, ale tak jak wyżej, akumulator to już raczej złom. Następna sprawa czy ładowarka w ogóle "wystartuje" przy tak niskim napięciu akumulatora, czy tylko zaświeci się dioda "Error". Nie wiem jak mają CTEK-i (choć sam mam takiego), czy tak jak inne że nie startuje ładowanie...
Witam. Dwa dni temu zakupiłem nowego Routera WS 50 (rocznik 2013). Motorek chodził jak igła, ma 85km przebiegu, dopóki akumulator nie padł. Podładowałem go troszkę, i po godzinie-dwóch jazdy znowu padł. Domyśliłem się że nie ma ładowania podczas jazdy. Sprawdziłem styki akumulatora multimetrem, napięcie wynosiło ok. 12,6V po ponownym naładowaniu, jak...
kupiłem nowy stojan Tourmaxa, załozyłem i motocykl odpalił. Zamontowałem na kierownicy miernik i mierzyłem napięcie ładowania akumulatora w czasie jazdy. Na wolnych obrotach jest ponad 14V ale na wysokich ładowanie jest rzędu 13,6, 13,7V wydaje mi się że ciut za mało. ?????????? Akumulator mi sie nie podoba był kiepsko doładowany, ale nie wiem czy ma...
Sam fakt posiadania padniętego akumulatora dyskwalifikuje sensowność sprawdzania ładowania i dalszego grzebania w nim. Ładowanie będzie głupieć. Akumulator musi być w pełni sprawny, o niskiej rezystancji wewnętrznej przy ładowaniu i naładowany w 100%. Tylko takie warunki spowodują że ujrzysz po chwili napięcie w granicach 14.4V na akumulatorze. Z instalacją...
W takim razie trzeba przeanalizować miernikiem cęgowym pobór prądu przez motocykl oraz prąd ładowania z regulatora. Najlepiej wykonać próbę zwarciową alternatora (w tym przypadku połączenie w trójkąt). Jeżeli wynik będzie za niski, najprawdopodobniej pozostanie wymienić koło magnesowe (z magnesami neodymowymi), możliwe że zostało przegrzane i rozmagnesowane.
Napięcie na aku po 5 godzinach ładowania to 13,6V niestety natężenie to 0.08A. Aku jest już od dawna do wymiany, kilka razy (nie wiedziałem że żelowe trzeba ładować ładowarka) potraktowałem go prostownikiem i później trzymał tylko do pierwszego odpalenia(motocykla). Rozumiem, że ładowarka jest sprawna tylko aku do wymiany ?
Witam. Problem rozpoczął się wiosną gdy wracałem z trasy zauważyłem że silnik zaczyna przerywać, lampy przygasły ale jakoś się dowlokłem do domu. Sprawdzałem co się dzieje i wyszedł brak ładowania. Sprawdzałem multimetrem czy nie ma przebicia na cewkach do masy, na jałowych obrotach napięcia po 35V, przy połowie zakresu obrotów 85V. Wymieniłem regulator...
Napięcie 12.2V = niski stan naładowania akumulatora. Bardzo prawdopodobne, że akumulator chiński i jest on uszkodzony. Nie będzie chciał się ładować, sam się rozładowuje, ma za niską pojemność lub zbyt dużą rezystancje wewnętrzną. Zazwyczaj jest to uszkodzenie jednej celi. Po podładowaniu niby dobry, a po kilku dniach kompletny trup. Posiadsz alarm?...
Pin 6 to MR (Master Reset), aktywny wysoki (musi być w stanie niskim, by 4541 odmierzał czas). I trzeba jakoś ten stan niski na czas włączenia kierunkowskazów zapewnić - na cały czas, nie tylko na te odcinki czasu, w których żarówki świecą. Czyli od pinu 6 do masy kondensator, opornik do +12V, i dioda do sygnału, na którym 0V pojawia się w tych odcinkach...
Dzień dobry, Zacznę od tego że udało mi się zarejestrować i złożyć moją Staruszkę, zajęło mi to wszystko ponad rok. Motocykl Honda cm 185t z 1979 roku. Problem który powstał i z którym nie mogę sobie dać rady: Honda podczas pracy na niskich obrotach daje napięcie około 8,4V. Gdy podkręcam obroty napięcie wzrasta nawet do 17V, instalacja motocykla jest...
Pewnie do motocykla go masz:) Do nadajnika:) Acha nie przeginaj z bulgotaniem bo mozesz pozbyc sie go szybko. JA w swoim podczas ladowania nie przekraczam 13.8-14V Podczas ładowania gdy napięcie ustawie na 14V prąd ładowania wynosi ok. 100mA. Z takim prądem będę ładował aku wieczność... Jaki masz rezystor do ograniczenia prądu ładowania ??
Sprawdzenie typowego regulatora trójfazowego opiera się na sprawdzeniu miernikiem wszystkich sześciu diod prostowniczych we wewnętrznym mostku Graetza. Jeśli gdzieś nie ma przejścia, lub gdzieś jest zwarcie, to wskazuje na uszkodzenie regulatora. Druga sprawa to sprawdzenie ograniczników napięcia - ale to praktycznie możliwe jest po zamontowaniu w pojeździe...
Przy tym układzie też będzie to tak działać. Jak wciśniesz gaz do dechy to masz lepsze ładowanie akumulatora i napięcie będzie na nim podwyższone. Czyli jak by nie patrzeć powinny się zapalać wszystkie diody. Jak obroty są niskie to napięcie na akumulatorze powinno być stałe. Ale Ciebie bardziej chyba zadowolił by obrotomierz na diodach. Do jakiego...
Dziękuję za konstruktywne odpowiedzi z których udało mi się dużo dowiedzieć, aczkolwiek ciekawi mnie jeszcze jeden fakt A jaki masz? YUASA GT12B-4 Absorbed Glass Mat (AGM) MF Najważniejszy parametr - maksymalne napięcie ładowania . Tak dla współczesnych nie obsługiwanych samochodowych akumulatorów to napięcie nie musi przekraczać 14.2V. O ile siła elektromotoryczna...
Witam szanownych forumowiczów! Posiadam od motocykl TRIUMPH SPEED TRIPLE 1050cc - 2006 rocznik. Istnieje bardzo wiele potwierdzonych doświadczeniami opinii ,że OEMowy regulator napięcia w tym motocyklu prędzej czy później ulegnie uszkodzeniu w wyniku przegrzania i pociągnie za sobą również alternator. Rozwiązaniem tego problemu ma być regulator napięcia...
Witam. Instalacja 12V. Pomóżcie bo zwariuję. Kupiłem moto niedawno i było ok. Po ok. 260km padło ładowanie. Było tak że kontrolka na początku gasła na niskich obrotach potem na coraz większych. Teraz gaśnie przy 3,5 tyś obr a ładowanie wzrasta o ok 0,3-0,4VPrzecztyałem chyba wszystkie porady na forum i co zrobiłem. Zmieniłem regulator mechaniczny na...
Diodę zamiast wyłącznika samoczynnego stosowano w regulatorach zastępczych do samochodu Mały fiat 126p. Schemat był publikowane z Zrób To Sam. Popełniłem ten układ do samochodu z plusem na masie i działał. Zakładam, że w samochodach tych pobór prądu z prądnicy był większy niż w motocyklu kolegi. Moim zdaniem może kolega zastosować diodę, choć teraz...
Czytając nazwę tematu sądziłem że przebiegunowanie nastąpiło w motocyklu. Z taką sytuacją miałem już do czynienia, ale to w chińskim czoperku 50 cm³. Uszkodzony był regulator napięcia, przez co akumulator naładował się do kilku woltów w przeciwnym kierunku. Podłączenie nowego regulatora od razu wywołało zwarcie w instalacji, co rzuciło podejrzenie...
Witam wszystkich jestem szczesliwym posiadaczem motocykla honda gl 500 rok produkcji 1982 ale niestety ostatnio nabawiłem sie usterki w postaci zbyt niskiego pradu ladowania akumulatora czy macie moze jakies pomysly jak temu zaradzić i co może być ewentualna przyczyna . Dodam że akumulator jest w pelni sprawny i jest nowy napiecie ladowania 11,6 - 12,8...
Witam Szanownych Forumowiczów Męczy mnie od kilku lat problem zasilania w starych motocyklach. Zazwyczaj są tam prądnice połączone z niskimi obrotami silnika na biegu luzem. Najbardziej doskwiera mi ten problem w motocyklu K750 do którego mam dostawiony alternator Dnieprowy (180W). Mimo że instalacja ma alternator 180W jest ciągły brak energii w układzie...
A w tym silniku to nie był przypadkiem montowany polski odpowiednik jednofazowego alternatora Lucasa? Masz rację Błążej to polski odpowiednik samowzbudnego Lucasa który miał być montowany w Junaku . sifjejo - co do ładowania w WSk 175 to problem polega na tym że brakuje w instalacji regulatora napięcia, a co za tym idzie napięcia są różne w zależności...
Witam, uszkodzenie jednej baterii naprawione, kontrola i zabezpieczenie uruchomione, zastosowałem chiński HV BMS plus 14 modułów BMU, komunikacja między BMS z BMU-balanser-BMU-balanser 2-przewodowa rx-tx, załączam kilka fotek uruchomionego systemu 12 baterii 12s2p razem 168s napięcie nominalne 621.6V, 705.6V max ustawiłem na 693V min na 514V, prądy...
Wentylator od samochodu na pewno będzie pobierał dużo więcej mocy niż to przewidziano. Wytrzymałości regulatora nie określa się mocą odbiorników zainstalowanych w pojeździe, a wydajnością alternatora. Regulator napięcia ogranicza wzrost napięcia poprzez zwieranie uzwojeń do masy. Nie ma potrzeby stosowania drugiego regulatora napięcia, bo napięcie na...
Trzy tygodnie temu mój czteroletni akumulator nie odpalił silnika. O.K. było 15 stopni mrozu. Podładowałem i trzy tygodnie jeździłem. Wczoraj odpalił bez problemu ale po krótkiej jeździe już nie. Akurat był dostęp do prostownika to podłączyłem. Mam odczyt napięcia w instalacji ( radio i ładowarka USB) no i zaledwie 10V. Po pół godzinie zapalił. I na...
Musiałem się trochę nakombinować, żeby to jakoś wytłumaczyć i przewidzieć wszystkie możliwości, ale teraz, kiedy wreszcie mogę obejrzeć te żarówki LED, widzę, że zrobiłem dobrze i mój wysiłek nie poszedł na marne. Zrozumiałeś wszystko jak należy, więc od razu dodam, że te obliczenia były po to, żeby wiedzieć choć z grubsza jakie oporności opornika dodatkowego...
Temat w prawdzie archiwalny, ale dla osób poszukujących prostownika i posiłkujących się tym wątkiem mam kilka wyjaśnień. Otóż przyjrzałem się bliżej jego pracy posługując się miernikiem z elektrody (nie jest może super dokładny ale dokładniejszy niż poprzedni i da jakiś pogląd) praca tego prostownika odbiega od opisu w instrukcji, co w moim przypadku...
Alternator w vfr to była bolączka. Uszkadzał się stojan - dostawał zwarć wewnętrznych i powodowało to regularne uszkadzanie regulatorów napięcia. Znajomy podstawił tak trzy lub cztery regulatory, zanim zdecydował się na wymianę stojana. Nie, ten model nie ładuje tylko na niskich obrotach, bo byłoby to bez sensu. Na dzień dobry dokładny pomiar napięcia...
Witam, problemem jest brak ładowania w Yamaha WR125X, zostały sprawdzone wszystkie elementy , które za to odpowiadają : - akumulator - wymieniony na nowy - bezpiecznik - sprawny - regulator napięcia - sprawdzony, jest sprawny ; podmieniony na zamiennik, ten sam efekt - stator - brak przebicia, odpowiednia impedancja na cewkach, lecz: dziwnym zjawiskiem...
Dzień dobry, Mam taki alternator Magneti Marelli 14V 60A: http://obrazki.elektroda.pl/2132825200_1... Pomyślnie przetestowano go przez podłączenie (B + i B-) do akumulatora (B101 / B102), a także (D +) do akumulatora (B101 / B102) przez te 2 rezystory (R101 i R102). Gdy alternator przyspiesza, dioda D102 świeci ładnie, a alternator włącza...
Witam. Sezon dobiegł końca. Miałem dziś nieco czasu i dokładnie pomierzyłem pobory prądów przez poszczególne odbiorniki ( światła etc ) i porównałem z wartościami obliczonymi ( prawo Ohma ). Pomiaru dokonałem na zgaszonym motocyklu - źródłem był aku 6V 14Ah. http://obrazki.elektroda.net/2_125787728... Wyniki niemal że potwierdzają się z obliczonymi...
Włożyłem szeregowo dodatkowy płaski bezpiecznik 15A z gniazdem, a oryginalny podwatowałem - na jedno wyjdzie. Dopiero teraz miałem czas wrócić do motocykla i mam problem a właściwie dwa. 1. Otóż, akumulator najwyraźniej padochnął. To bardzo dziwne, bo ma mniej niż dwa lata i był regularnie ładowany. Wystarcza na jakieś 40 sekund świecenia światłami,...
Witam ponownie, serdecznie dziękuję za odpowiedzi: Tzok - po zwarciu przewodów wyświetla 0.5 na zakresie do 200 Ohm. Kurcze, nawet się nie spodziewałem takiego wyniku, wielkie dzięki za podpowiedź, spróbuję zorganizować lepszy multimetr do pomiarów następnym razem. Czy ma sens budowanie mostka Wheatstonea z ogólnodostępnych oporników? Czy będę miał...
Witam, mam problem z zakłóceniami procesora atmega8 w instalacji motocyklowej. Wszystkie problemy występują na włączonym silniku, po zgaszeniu atmega pracuje normalnie. Czasem pojawiają się krzaki na wyświetlaczu, pomaga reset. Do wyprowadzeń podłączone są przyciski do masy, wyprowadzenia podciągnięte rezystorami 10k wo vcc, kabelki od PCB do mikrowyłącznika...
1. Ładowanie sprawdzasz gdy masz wpięty akumulator do instalacji. 2 Jeśli nie ma ładowania gdy wpięty jest akumulator to proponuje wymienić regulator napięcia 3 Akumulator żelowy najlepiej ładować prostownikiem motocyklowym z funkcjá ładowania akumulatorów żelowych ( choć osobiście ładuje prostownikiem z funkcją AGM i Aku ma 3 lata i jest w dobrej kondycji)
Odświeżę. Witam. sam zrobiłem taki komputer pokładowy do moto i jestem po sezonie jeżdżenia z nim. Moj ma temp silnika ,temp powietrza. alarmy przy za niskiej wysokiej temperaturze. pokazuje napięcie ładowania. zegarek data i stoper uruchamiany i zatrzymywany z przycisku passing. zrobiłem go na atmedze 8 i lcd nokia 3310. właśnie teraz zabieram się...
No właśnie to też mnie zastanawia. Słyszałem od kilku doświadczonych motocyklistów, że zmienne napęcie na nieobciążonej prądnicy może wynosić 40 - 50V. U mnie wynosi ok. 15 - 18V. Uzwojenia wyglądają na całe, chyba że chińczyk w fabryce źle je nawinął. Czy może być tak, że napięcie jest za niskie i po prostu akumulator stanowi za duże obciążenie i stąd...
https://www.youtube.com/watch?v=gIoCBcOb... http://www.wiringdiagrams21.com/2012/07/... Z tego co widzę, to w tym modelu jest wymyślona jakaś kombinacja z układem stycznika rozrusznika. Trzeba o tym dobrze poczytać, jak to działa i po co zostało wprowadzone. Jeśli "na krótko" rozrusznik kręci jak szalony,...
Witam!! Niedawno natknąłem się na automatyczny prostownik 12V 10A firmy DEtronik który jest podobno porównywalny z droższymi prostownikami Ctek. Robi je firma z Sulejówka na podzespołach Dell-a. Sprzedają je między innymi na Alledrogo użytkownik: Wolofgang. Czytając opis oferta jest zachęcająca, jednak poza opisem producenta nie znalazłem nigdzie więcej...
Virago VX535 z 1996 roku, chyba poniemieckie. Daję stacyjkę na ON, silnika jeszcze nie dopalam - wszystko powyłączane, świeci się tylko kontrolka NEUTRAL bo jest na luzie i... mam prawie 4 ampery poboru prądu. Pobór ginie po wyjęciu bezpiecznika SIGNAL. Co może tyle pobierać? Nie wiem czy mam właściwe schematy, ale wychodzi na to, że z tego bezpiecznika...
Nie znając schematu instalacji Twojego motocykla trudno cokolwiek doradzić. Instalacje masz na 12V ,natomiast akumulator 6V.Niewiadomo jak Masz pociągnięte przewody z prądnicy,jak są rozprowadzone.W każdym razie prąd ładowania jest do przyjęcia,natomiast napięcie jest za wysokie.Z postu wynika że jest to chyba pojazd o pojemności 50ccm.O ile tak to...
http://obrazki.elektroda.pl/3043796900_1... Cześć, Chciałem się z Wami podzielić pomysłem na wykonanie całkiem porządniej ładowarki akumulatorów ołowiowych motocyklowych i samochodowych tanim kosztem, na bazie zasilacza impulsowego 14 V / 4.5 A. Wykorzystać można praktycznie każdy zasilacz w konfiguracji flyback o napięciu wyjściowym...
Już widzę, źle się wyraziłem. Sprostowanie poniżej. W zasadzie to chodzi o to że mam taki licznik motocyklowy, tam jest 5 kontrolek wyświetlających aktualny bieg. Biegi mi są nie potrzebne za to przydałaby się np. kontrolka niskiego stanu baterii (w przypadku awarii regulatora i braku ładowania). Kontrolka świeci kiedy zewrze się jej styk z kostki do...
Witam wszystkich forumowiczów. Zwracam się do Was z problemem w/w prostownika. Mianowicie niedawno otrzymałem taki oto prostownik.Na początku nic nie działało ale po wstępnych oględzinach stwierdziłem,że nie ma włożonego bezpiecznika(co ciekawe nawet nikt tego nie zmostkował).Po założeniu i włączeniu do sieci zapaliła sie zielona dioda.Chcąc wypróbować...
No to ja najwyraźniej nie zrozumiałem z tym kondensatorem. Będę musiał jeszcze raz spróbować i to sprawdzić. A mój akumulator działa jako zasilanie do wzmacniacza przenośnego. Sprawdziłem jakie napięcie ładowania (w trybie motocyklowym) jest przy naładowanym na 12.43V akumulatorze i nie przekracza ono 13.8V Więc chyba jest ok. Akumulator nie był jeszcze...
Można prosić o źródło tej informacji? bo wywraca ono do góry nogami moją wiedzę na temat aku ołowiowych. Zawsze byłem pewien że maksymalne napięcie ładowania jednej celi to 2.5V czyli 15V dla akumulatora samochodowego. Źródło? Bardzo proszę, dowolna pozycja książkowa o akumulatorach samochodowych. Szeroko opisane jest to w: Ziętkiewicz Z., Akumulatory...
Witam, Mam w skuterze takiego oto "żelusia" http://obrazki.elektroda.pl/9608289900_1... Nr handlowy: GB4L-B Producent: Landport Napięcie: 12V Pojemność: 4 Ah Prąd rozruchowy: 70 A Polaryzacja: Prawy plus, 0 Odpowietrznik: - Końcówki biegunowe: 5 Technologia: GEL Wymiary: 120 mm (długość), 70 mm (szerokość), 92 mm (wysokość) Waga: 2 kg Dodatkowe...
Jak zwykle chcesz mieć rację. Może nie zawsze. Jednak potrafię się do tego przyznać "bez bicia", co niektórym nie przechodzi "przez gardło". Taki oftop. Sorry. Jest wykonany z niezbyt twardego materiału i nie uszkodzi wału. Mam "alergię" na ściągacze elementem naciskającym na wał w formie stożka. Zbyt wiele zniszczonych nakiełków widziałem i związanych...
Prostownik jest sprawny, a jedynie miernik do śmieci. Z doświadczenia mogę doradzić założenie wentylatora ze starego zasilacza komputerowego co rozwiąże problem przegrzewania się trafa w trakcie ładowania akumulatorów większych pojemności niż motocyklowe. Niskie napięcie wyjściowe - a co za tym idzie długi czas ładowania do pełnej pojemności większych...
Witam, postanowiłem napisać temat na forum bo już mi brak pomysłów. Otóż 2 tygodnie temu kupiłem MZ ETZ 150 z 89r z elektronicznym zapłonem. Ponieważ uszkodzone było sprzęgło sprzedający odpalił motocykl tylko z kopki. Co prawda załapała dopiero na drugiej świecy ale zapalił. Na luzie chodziła na 2500-3000 obrotów. Dodawał gazu wszystko było jak należy,...
Ładowanie w WSK 175- to była bolączka tych motocykli, proponuję wykonać i zainstalować układ mierzący napięcie w instalacji. Na zaciskach ładowanego akumulatora pojawia się napięcie 6,9÷7,2 V (instalacja 6 V), akumulator w pełni naładowany, nie obciążony i nie ładowany daje na zaciskach ok. 6,5V. Proponuję jako napięcie progowe przyjąć 6,7V (wyższe-...
Tematem tego artykułu jest przegląd kilku pojazdów elektrycznych, które przykuwają uwagę, więc postanowiłem podzielić się nimi z czytelnikami tego forum. Wydają się najbardziej zaawansowane technologicznie i pasują do samodzielnej budowy pojazdów zasilanych energią słoneczną, nawet jeśli nie ma przyrządów ani pomocników, a prace spawalnicze i tokarskie...
Czy pomiędzy fazą a masą motocykla powinno byś napięcie? U mnie jest mniej więcej połowa tego co między fazami (oczywiście na odłączonym regulatorze). Podejrzewam przebicie ale żarówka nie zaświeci, tylko miernik pokazuje. Mam problem z ładowaniem taki że czym większe obroty tym niższe napięcie. Na wolnych obrotach 12v na większych 10V (zabija aku)
http://obrazki.elektroda.net/53_12134430... Witam. Przedstawiam swoją konstrukcję którą jest rower z napędem elektrycznym. Wzorowałem się na podobnych projektach których można znaleźć całe mnóstwo w Sieci. Przyznaję, że zbudowanie tego pojazdu było dużym wyzwaniem. Trudność polegała głównie na tym, aby rower zachował napęd nożny oraz bagażnik....
Witam :) Na wolnych obrotach jak kiedyś mierzyłem miał z 10 V , po dodaniu gazu spadało do 8 V , a największe napięcie było jak motocykl gasł lub gdy był na strasznie niskich obrotach. Napięcie spada gdy obroty wzrastają. Czy regulator jest do wymiany? I tak z ciekawości, do czego służy ten kondensator i czy można by zamiast niego podłączyć akumulator...
To, co napisał Elektrit. Dodam, że używane alternatory od tych aut są tanie i jesli miałbyś instalować alternator z regulatorem mechanicznym, to lepiej zamontuj z regulatorem elektronicznym. Odpada dodatkowa instalacja, no i z takim regulatorem jest dużo, dużo mniej problemów. Alternator masz OK, padł regulator. Nie szukajmy napięć, bo regulator ten...
Witam! Mam problem z ładowaniem w motocyklu Honda CX500. Objawia się to oczywiście zbyt niskim napięciem na akumulatorze, które po uruchomieniu stopniowo spada poniżej 12V. Nie jest to problem z samym regulatorem, ponieważ po odłączeniu całej instalacji i podłączeniu na wyjście regulatora dodatkowego akumulatora żelowego, napięcie na nim jest prawidłowe...
Witam, podjąłem się zrobienia regulatora napięcia (ładowanie akumulatora) do motocyklu Gilera RC 125 Rally ('90r.), ponieważ ze starego nic się nie dało uzyskać (zalany żywicą) to poszukałem i znalazłem całkiem ładny schemat: http://obrazki.elektroda.net/62_12685587... Jest to regulator napięcia Motoplat 9630201 12V (14,15) 14A 25, czyli prawie...
napięcia ładowania motocykl regulator napięcia ładowania motocykl yamaha motocykl ładowania
tranzystor wtryskiwacza pilot alarm seicento niedrożne wężyki
programator czasowy philips 58pus7855
Volkswagen Polo: Gorący silnik, zimna chłodnica - przyczyny Tryby A i B na liczniku Yamaha Kodiak 400: Wyjaśnienie