Zacząłem rozłączać wszystkie kostki łączeniowe, psikać ContactSprayem i ładowanie przy włączonych światłach oscyluje w okolicach 14,8V (było 15,5V). Wymieniłem też bezpiecznik na większy ale to nic nie pomogło. Te 14,8V to nie jest tak źle może aku nie będzie się gotował. Połączyłem B z IG i rzeczywiście ładowanie przy włączonych światłach spadło do...
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
Sprawdzić wszystkie złączki i stacyjkę oraz sprawdź napięcie ładowania.
Witam, mam mieszane uczucia, czy prąd balansu wg. załączonego schematu będzie wystarczający a to jest istotne od kondycji zastosowanych ogniw (muszą mieć zbliżone parametry). Istotne jest również napięcie ładowania w motocyklu. Pozdrawiam
Zdemontowałem wirnik, okazało się że na jednym pierścieniu ślizgowym jest głęboki ubytek na całą szerokość pierścienia. Po starannym wyrównaniu pierścienia i zmontowaniu, ładowanie nie przekracza 14,3 V. Zamykam temat
Dopuszczalna granica rozładowania akumulatora kwasowego 12 V to wg.producentów 10.5 V.Wówczas należy niezwłocznie doładować go prostownikiem do napięcia nie większego niż 14.4 V. Należy ładować prądem nie większym niż 10% pojemności akumulatora.
Masz padnięty akumulator i w takim stanie nie da się zmierzyć prawidłowo napięcia ładowania w motocyklach, za duża rezystancja wewnętrzna akumulatora. Dopiero przy sprawnym i w pełni naładowanym akumulatorze można zmierzyć maksymalne napięcie ładowania.
Witam jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania w tym motocyklu i jak je regulować (regulator napięcia oryginalny mechaniczny)
Uszkodzony akumulator skutkuje obniżeniem napięcia ładowania, wraz ze wzrostem obrotów.
Coś mi to nie pasuje - nie ma regulatora a alternator daje napięcie ???
Witam chciałbym zrobić ojcu taki mały wskaźnik do motocykla coś takiego jak to: Układ wydaje się banalnie prosty, wiem, że cena nie jest wysoka, ale podłączyć coś gotowego to nie to samo co to coś zrobić. Główne założenie jest takie, że zapala się jakaś kontrolka po odpaleniu motocykla pokazująca, że napięcie na akumulatorze podskoczyło i jest ładowanie....
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
Zmierz tez ładowanie u kolegi. Podejrzewam ,ze też będzie około 15V. mierzyłem napięcie ładowania w 3 motocyklach i w każdym było 15V. Może dlatego akumulatory w motocyklach nie są tak trwałe jak np. w samochodach.
Dodam od siebie, że takie regulatory można kupić gotowe za kwotę ok. 40 zł, trzeba tylko poszukać. Chińskie quady i skutery od 125 cm3 już takie mają. Rozumiem że motocykl ma światła z akumulatora i "bezmasowe" uzwojenie ładowania. Regulator ze schematu ma jedną wadę - rozładowuje akumulator gdy motocykl nie jest używany.
Po co ci stabilizator jeśli zwykłym opornikiem możesz ograniczyć prąd ładowania. Fakt że trzeba dobrać, ale to nie litowe że potrzebne stabilizowane źródło z precyzyjnym ograniczeniem maksymalnego napięcia. Bez przesady.
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Kiedyś robiłem kilka urządzeń tego typu. Do etki, zjawy i innych sprzętów tego typu. Co chcesz zrobić? Prostownik, reg. napięcia czy zapłon? YR1
Tak. Pozycja "0" czyli motocykl/skuter To prostownik automatyczny. Można go używać do każdego akumulatora samochodowego i motocyklowego. Sam sobie dobierze prąd ładowania i napięcie.
Czyli problem tkwi w samym motocyklu. Sprawdź jakie napięcia idą z cewki na regulator (prąd zmienny), a co wychodzi z regulatora. Przed regulatorem może dochodzić nawet do 100V, w zależności czy to prądnica czy alternator. Za regulatorem powinno być ok. 13,5V. Napięcie ładowania nigdy nie może być równe lub niższe od napięcia ładowanego akumulatora....
To jest zespół z silnikiem Diesla? Jeśli tak, to uzwojenie ładowania ("dwufazowe") znajduje się pod kołem magnesowym. Ładowanie akumulatora zewnętrznego będzie realizowane osobnym mostkiem Graetza, natomiast ładowanie i ograniczanie obu napięć regulatorem napięcia (modułem ożebrowanym). Po pierwsze należy mieć podłączony akumulator i mierzyć prąd ładowania...
Zacznij od podania marki i modelu motocykla. Mierzyłeś napięcie i natężenie jakie pojawia się na akumulatorze w trakcie rozruchu?
Akumulatory w motocyklu jak najbardziej można naładować ładowarką 6V. Do ładowania akumulatora z samochodu musi być wyższe napięcie, bo tam bateria ładuje się do 14.5V. Zasilacz 15V ma zbyt wysokie napięcie do ładowania akumulatora żelowego. Kolega powinien szukać takiego o napięciu 13,8 - 14,5V.
W tych motocyklach występował, jak pamiętam prostownik selenowy, który w normalnej eksploatacji wystarczał. Wydaje się, że z cewki ładowania w WSK nie można otrzymać zbyt wysokiego napięcia zagrażającego akumulatorowi, więc nie ma co wymyślać układu stabilizującego napięcie.
(at)domin192 Można spróbować. Te nowe systemy ładowania w motocyklach niewiele się różnią od siebie.
Witam. Kupiłem sobie taki woltomierz z przeznaczeniem do pomiaru napięcia ładowania akumulatora w motocyklu. Nie zwróciłem uwagi, że potrzebne w nim jest oddzielne zasilanie. Czy jest jakaś metoda, żeby zasilić go z napięcia pomiarowego? Czy po prostu dać sobie z tym spokój i kupić inny. Pozdrawiam Bogdan.
Masz wszystkie śruby zdrutowane w tym LC4? Wałek wyrównoważający występował w silnikach co miały wyjście na łańcuch po lewej stronie, czyli mniejsze pojemności i następca LC4 — 690. Napięcia nie mierzysz tanim miernikiem z rozładowaną baterią 9 V? W normalnych motocyklach nie powinno występować tak wysokie napięcie ładowania, natomiast w chińczykach...
Nie rozchodzi się o samą składową co raczej o wartość napięcia jak i temperaturę ogniwa podczas ładowania. W odpowiedzi na pytanie: Na dłuższą metę żelówka np. w motocyklu, który fabrycznie jest wyposażony w zwykły akumulator nie pociągnie więcej jak 2 lata
No cóż, jak chcesz jeździć okrakiem na bombie to twoja sprawa. Ja bym nie ryzykował. Do li-jon są dedykowane ładowarki i tylko takimi można je ładować. Podłączone do instalacji w motocyklu w czasie ładowania mogą się zapalić lub wybuchnąć.
Też właśnie, żelowy musi być dobrze ładowany i rozładowywany do określonego napięcia a w motocyklu jest różnie. Na sucho bez świateł napięcie ładowania jest 6,5-7V ale jak się włączy światła to już drastycznie to napięcie spada i zastanawiam się czy nawet nie włożyć mocniejszego akumulatora (jeśli dostanę). W takim razie mam pozostać przy kwasowym?...
Cześć, Dzisiaj robiłem serwis po zimowy w motocyklu i okazało się że mój akumulator leży i kwiczy. Czy jest możliwość zamontować do motocykla ze zwykłym regulatorem napięcia własnoręcznie zbudowany pakiet liion na BMSie odpowiednim do poborów rozrusznika? Musiałby to być pakiet 3S czy 4S? Ktoś temat zgłębiał czy jest to bezpieczne? Mam około 200 ogniw...
kostkę łączącą alternator z regulatorem sprawdź a najlepiej zlikwiduj (polutuj na stałę) Jaka wartość napięcia ładowania?
Wydaje mi się że jest to równoległy warystor zabezpieczający układ przed zwbyt wysokim napięciem na zasilaniu. http://en.tdk.eu/inf/75/db/CTVS_09/Stand... może on się uszkodzić w przypadku "przeładowania" akumulatora podczas jego ładowania w motocyklu, bez odłączania aku od instalacji. Warystor ten należałoby wymienić. Możliwe, że nie tylko...
Transformator potrzebny jest do obniżenia napięcia do ok.14V Diody jak na rysunku 4sztuki 10A,lub mostek prostowniczy 16-20A i do tego radiator do chłodzenia mostka.Jeśli diody to najlepiej po 2 sztuki w jednym kierunku
Paradoksalnie to zabrzmi, ale właśnie podpięty podczas spawania akumulator powinien wytłumić wszelkie "szpilki" w instalacji. Inna sprawa gdy przewód masy spawarki akurat ułoży się równolegle z wiązką kabli, co się tam wyindukuje, tego nie wiemy. Co do "siania" układu zapłonowego, to absolutny rekord bije cdi, miałem na warsztacie kilkanaście motocykli/...
W przypadku alternatora nie reguluje się prądu. A pomierzyłeś napięcie ładowania ??? Najprawdopodobniej jest za wysokie napięcie ładowania. Rozumiem że aku jest 12V :-)
Jaki rodzaj alternatora i regulatora napięcia został tam zastosowany?
Uwazasz ze 45V starczy ? typowe do alternatorów wciskane są na 100V Wydaje mi się , że powinno wystarczyć , w prostownikach do ładowania akumulatorów nic im się nie dzieje . :?: Zawsze możesz kupić droższe na wyższe napięcie : http://www.nikomp.com.pl/opisy/DE000/DED...
Prądnica daje napięcie takie jakie daje, ale akumulator powinien być ładowany napięciem 14.4VDC. Dlatego napięcie 14VAC trzeba wyprostować. Napięciem tym można by na upartego ładować akumulator, ale mogą się zdarzać sytuacje, że na ładowanym akumulatorze napięcie może wzrastać powyżej 14.4V. Wzrost powyżej 14.8V jest już niezdrowy dla akumulatora, szczególnie...
Jeżeli jest tam prądnica, to do sprawdzenia sama prądnica - szczotki, kable, masy. Dalej winny może być regulator napięcia. Winne mogą być połączenia pomiędzy prądnicą a regulatorem. Dużo zabawy... Zrób pomiar woltomierzem na baterii akumulatorów, na prądnicy (bezpośrednio). Podaj wyniki. Będzie widać co może być zepsute. Możesz też zaryzykować i podłączyć...
Rozchodzi się tu o napięcie ładowania akumulatora, jest za wysokie i strasznie ubywa elektrolitu ;/
W sensie tak zrobiłem, że plus idzie z tego stabilizatora do mostka prostowniczego, a minus z masy. Potem te kable idą do akumulatora. Ale niby mostek robi tylko stratę napięcia. Ale wydaje mi się, że do ładowania akumulatora potrzebny jest również minus.
Tu masz schemat poszukiwania usterek w układzie elektrycznym motocykla. Sprawdza się w większoci maszyn
Zmobilizowałeś mnie do działania… Teraz w sumie po kilku godzinach jazdy, napięcie ładowania na aku 14.1V i ładowanie prądem około 2.5 A., gdy wszystko włączyłem co mam na pokładzie, zeszło napięcie do 14V, z podobnym prądem ładowania. Przy okazji znalazłem słaby punkt, przez który jest spadek napięcia, który muszę poprawić. A gdy znajdę chwile czasu,...
Motocykl ma kilka obwodów - oświetlenie, zapłon, ładowanie. Mogą one pracować niezależnie od siebie. 1. Odłączyć prądnicę, załączyć zapłon tylko z akumulatora, odpalić motocykl, ustawić parametry pracy silnika. 2. Wyłączyć silnik, włączyć prądnicę, zmierzyć napięcie na jej wzbudzeniu. Odpalić motocykl, przegazować, zmierzyć napięcie w instalacji. Jeśli...
Jeżeli chcesz podładować tą ładowarką akumulator, to musisz dokładnie podać jej jego parametry. Bez tego, ładowarka stwierdzi błąd. Jest trochę "mądrzejsza" od zwykłego prostownika. Jeżeli nie podałeś prawidłowych parametrów, ładowarka stwierdza nieprawidłowe podłączenie lub uszkodzenie baterii i odmawia ładowania. Musisz ustawić ładowanie - "Charge",...
Super artykuł, kilka dni temu szukałem czegoś takiego ale w tej chwili nie oto mi chodzi. Nie ładowanie akumulatora ładowarką a ładowanie akumulatora w motocyklu, jak dla mnie jest różnica.
W instalacji motocykla, zwłaszcza jeśli jest to rozwiązanie z cewką zapłonową w iskrowniku-prądnicy, mogą występować chwilowe impulsy napięcia znacznie wyższego od mierzonego na zaciskach akumulatora, indukowane przez iskrownik. Aby stwierdzić, że takich impulsów nie ma trzeba by obejrzeć przebieg napięcia na doprowadzeniu do prostownika przy pomocy...
Napięcie 13,60 V jest prawidłowe do ładowania akumulatorów kwasowych Np. większości samochodowych, ale już do motocykli... Dlatego prośba o więcej informacji.
Napięcie poniżej gazowania i prąd 1/10 pojemności. Chyba starczy? Źle napisane pytanie, bo wynika z niego, jakbyś chciał podłączyć ten moduł do motocykla. :)
No tak do 15 A, znalazłem schemat z tranzystorem Dowlingtona czy jakoś tam (2N3055), to ma być stabilizator napięcia do motocykla(ładowanie aku+świecenie żaróweczkami:)
Dalej podtrzymuję tezę z postu #13. Masz podłączone ładowanie (przewód 51) po stacyjce. Jeśli nie wierzysz, to odpal motocykl, wyłącz stacyjkę, odłącz akumulator i zmierz napięcie ładowania na luźnych klemach.
Żaróweczka załączana przekaźnikiem, konkretnie jego stykiem zwartym po zaniku napięcia ładowania, wpiętym poprzez diodę przed prostownikiem motocykla. Aczkolwiek w Wsk ładowanie nie zawodziło - jedynie w przypadku przepalenia bezpiecznika pod siedzeniem. Czyli patent jeszcze prostszy - żaróweczka wpięta równolegle do bezpiecznika.
w sytuacji gdy BMS uzna ,że LIFEPO4 są naładowane i nie obciąży instalacji motocykla , imo mogą pojawić się niebezpieczne szpilki w instalacji lub za duża moc odłożona na tyrystorach równoległych (stratynych).. Coś w tym jest kolego, robiłem eksperymenty poza motocyklem ładowarką o regulowanym napięciu, ten BMS odcina ładowanie przy napięciu ~14,8...
ALe nie czaję co złego jest w tyrystorach, przecież to normalny stan rzeczy że jak napięcie na uzwojeniu przekracza 14,4 v to uzwojenie jest zwierane. Bo prąd prądnicy jest w miarę stały i bardziej opłaciło by się przejść na 24V bo by było więcej mocy ale za to na wolnych obrotach nie było by pełnego ładowania.
Tak, ale oprócz kontroli prądu (w szereg z żarówką powinien być wpięty amperomierz), musisz kontrolować również napięcie na akumulatorze - równolegle do akumulatora powinien być wpięty woltomierz. Akumulator zniszczysz nie tylko zbyt dużym prądem ale również ładowaniem gdy napięcie przekroczy pewną wartość (dla aku 6V - napięcie końcowe ok.7,2V).
Rozumiem że nie ma tam alternatora ze wzbudzeniem zewnętrznym tylko magneto? Ja zrobiłem do skutera mostek na diodach schotkiego (od zasilaczy komputerowych) i scalony stabilizator napięcia 12V podparty w 4- erma diodami i tranzystor mocy. Układ ładuje aku 12V do napięcia ok 14.4V. Zasilanie modułu zapłonowego bezpośrednio ze stabilizatora uważam za...
Nie znając schematu instalacji Twojego motocykla trudno cokolwiek doradzić. Instalacje masz na 12V ,natomiast akumulator 6V.Niewiadomo jak Masz pociągnięte przewody z prądnicy,jak są rozprowadzone.W każdym razie prąd ładowania jest do przyjęcia,natomiast napięcie jest za wysokie.Z postu wynika że jest to chyba pojazd o pojemności 50ccm.O ile tak to...
Przepraszam, że odkopuję schemat. Potrzebuję 3diodowy, lub na lednej 3kolorowej LED wskaźnik, który by mi pokazywał stany: Do 13,8V od 13,8 do 14,5V i Powyżej 14,5V. Ten trzeci stan jest mi o tyle potrzebny, że często się zdarza w starszych motocyklach, że z alternatora idzie za duże napięcie ładowania.
-Mierniki cyfrowe słabej jakości podatne są na zakłócenia elektromagnetyczne. Do pomiaru nap. na akumulatorze najlepiej stosować miernik mechaniczny (wskazówkowy). Cenię twoje posty, ale tu powielasz legendy o wyższości czego nad czymś. Na jakiej podstawie i wg. jakiego toku rozumowania wyciągasz takie wnioski??? Na czym polega "słaba jakość mierników",...
po odpaleniu i odpięciu akumulatora motor gasinie Chcesz spalić całą elektronikę w pojeździe? Licznik, immobilizer, ECU, koszt nowych w serwisie przekracza wartość pojazdu. To nie Fiat 125p, tak się nie sprawdza ładowania w motocyklu ani w nowoczesnym samochodzie.
Zastąp zbiornik butelką, albo małym kanistrem i się przejedź. Jeśli jeszcze zbiornika nie zdjąłeś, to najwyższa pora i do przeglądu instalacja elektryczna i paliwowa, bo cały czas mam wątpliwości, co usterki w jej obrębie. Raz dwa razy jeździłem do reklamacji motocykla, gdzie właściciel się upierał, że to cewki, bo mechanik mu tak powiedział. Okazało...
Masz przednie światło na 12V a obwód ładowania akumulatora który zasila klakson tylną lampę i stop jest na 6v.
Układ ładowania jest słabą stroną tych motocykli poza tym jeździ się całkiem przyjemnie. Często pali się cewka regulatora napięcia, lub styki regulatora, nie wytrzymują szczotki prądnicy, lub pali się rezystor wzbudzania umocowany na prądnicy. Związane jest to z instalacją 6V, dość duże prądy jak na taką prądnice. Napięcie ładowania powinno wynosić...
W WSK było tak - akumulator był ładowany z jednej cewki z prostownikiem (z początku selenowym, później krzemowym). Napięcie 6V służyło do ładowania akumulatora, zasilania świateł postojowych i stop. Akumulator stabilizował napięcie. Światło główne miało swoją cewkę i ono przygasało na wolnych obrotach ale pozycyjne nie. W tej chwili proponowana przetwornica...
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
Witam, Kupiłem ostatnio regulator napięcia ładowania (prądnica 80W) do mojego motocykla Heinkel 103 A2. Miał być specjalnie do tego modelu, ale okazuje się, że ładuje 15,3V . Sprzedawca twierdzi, że to norma, ale dla mnie to za dużo. Postanowiłem więc go otworzyć i sprawdzić, czy nie ma regulacji. Niestety nie ma, ale że jest on bardzo prosty to zrobiłem...
Witam, mam problem z akumulatorem motocyklowym VARTA Funstart TTZ12S-BS. Jest to akumulator w technologii AGM, 12V, 9Ah, 200A prąd rozruchowy. Jego roczna gwarancja skończyła się 6 maja 2012r i tydzień po terminie nie mogłem już go zareklamować. Kupiłem go 6 maja 2011. Od tamtego czasu był użytkowany w motocyklu prawie codziennie aż do października...
Przetwornica się niestety nie nadaje. Do żarówek ok ale klakson w momencie załączenia stanowi praktycznie zwarcie. Przetwornica się wyłączy. Teoretycznie można by zastosować klakson na 24V ale ciężko będzie znaleźć taki mały, motocyklowy. Cienko zresztą widzę oświetlenie motocykla tylko z akumulatora, bez ładowania.
Wytrzyma jeśli masz w tym motocyklu działający regulator napięcia i ogranicza on napięcie ładowania do 7V (max.7.5). Natomiast nie wiem jak z poborem prądu przez pozostałe odbiorniki. Bo ten akumulator nie wygląda na duży, pewnie góra z 5Ah. Mnie się wydaje za mały, ale nie wiem co to za motocykl (moc oświetlenia itp.)
Po dłuższej chwili od odłączenia ci właśnie pokaże około 12,7 V. Ładowarki do akumulatorów kwasowo ołowiowych ładują je właśnie napięciem około 13,8 -14,4V, zresztą takie napięcie panuje też w instalacji elektrycznej uruchomionego motocykla/samochodu. Sprawdź. Dopiero po pewnym czasie od wyłączenia z ładowania napięcie na akumulatorze spada do tych...
Witam Motocykl Kawasaki GPZ 500 S. Napięcie ładowania 13V niezależnie czy światła mijania załączone czy nie. Silnik rozgrzany. Zauważyłem, że kable od regulatora są ciepłe ale nie gorące. Co może być najprawdopodobniejsza przyczyną? Regulator napięcia, instalacja czy sam alternator ? Akumulator nowy.
tak będzie napięcie na tych kablach
Znamionowy prąd wyjściowy: 700mA Rated Capacity (20hr) 21 Ah Pewnie taką to z dobę trzeba by ładować ale mi to nie przeszkadzałoby. 21Ah/0,7A=30h - przy założeniu 75% sprawności ładowania ponad 36h. A może zasilacz 14,5 wolta 2 Ampery? Ty masz kupić ładowarkę a nie zasilacz. Raczej wątpię by np w motocyklach taki akumulator miał takie warunki ładowania...
Załóż na przewodzie z prądnicy do akumulatora diodę szotkiego lub zmień ładowanie na regulatorze. Czy napięcie jest takie samo z oświetleniem i bez?
Dla obu kondensatorów (C1 i C2) wystarczy 25V. Zresztą C1 ma być foliowy albo ceramiczny a one i tak mają chyba najniższe dopuszczalne napięcie właśnie 25V. Elektrolit C2 zapewnia nasycenie tranzystora T2 (odcięcie zasilania cewki po 1 s), więc maksymalne napięcie, które na nim się pojawi to napięcie zasilające. W przypadku układu ładowania akumulatora...
W w/w modelu alternator gotuje wodę w akumlatorze .Przyczyna oczywiście za duże napięcie ładowania tylko teraz pytanie co jest uszkodzone poszukuję schematu tego motocykla albo przynajmniej samego układu ładowania .Jeżeli ktoś może podzielic sie jakimiś doświadczeniami będę wdzięczny.
zapłon CDI w MZ TS 251 Witam, chciałbym zamontować zapłon CDI w motocyklu MZ TS251 zakupiłem "zestaw" od chińskiego wynalazku o oznaczeniu GY6. Podstawą jest stator zbudowany z 11 cewek (1 do zapłonu cdi, pozostałe do zasilania 3-fazowego jak mniemam). Zbudowałem prosty układ testowy pokazany w załączniku. O ile z iskrą na świecy nie było problemu,...
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
Witajcie. Zamontowałem w motocyklu gniazdko ładowania USB. To jest gniazdko które podłącza się pod 12V i ma 2 wyjścia USB - miało to być do ładowania telefonu w trasie. No i mam kłopot - nokia E52 nie reaguje na podpięcie do tego gniazdka. Ładuje przy podłączeniu do USB w komputerze, ładuje przy podłączeniu ładowarki samochodowej, a przez to gniazdko...
Jest mały problem, bo nie napisałeś czy wirnik jest z dodatkowym uzwojeniem, czy na magnesach stałych. Stawiam że są magnesy. Zatem zwykły miernik, może się nie nadawać do pomiaru napięcia zmiennego, wytwarzanego przez uzwojenia. Większość jest przystosowana do prądu przemiennego 50Hz. Przy innych częstotliwościach (obrotach), będzie występował błąd....
Tutaj niestety to norma w tych modelach, zwłaszcza w układzie silnika Crossplane. Musi być większa siła przebicia, jak silnik się zatrzyma w nietypowej pozycji. Dokładnie, właśnie motocykl nie jest do miasta i do odpalania i zapalania co chwilę, ale nie chcę się martwić za każdym razem, czy zapali, czy nie, nawet wyjeżdżając z domu na stację, to już...
Po pierwsze akumulator , jaki bym zastosował to wyłącznie aku z płynnym elektrolitem. Akumulatory w technologi AGM lub żelowe wymagają stabilnego napięcia ładowania nie przekraczającego typowego napięcia gazowania elektrolitu. W innym wypadku aku szybko straci swoją pojemność z powodu odparowania wody z żelu. Akumulatory kwasowe z płynnym elektrolitem...
wóz nie odpaliłby w ogóle bo zabrakłoby prądu na zapłon. Tak, ale to jest motocykl.
Sprawdź napięcie idące na żarówki/ładowania akumulatora i czy żarówka "dobrze siedzi" w obsadce.
Nie masz żadnego ładowania, padnięty akumulator a napięcie spada z poboru prądu na zapłon - ot i cała tajemnica
Zmierzyłem również opór pomiędzy każdym z trzech przewodów wychodzących z alternatora i pomiędzy nimi miałem opór około 1,1 Ohm ...a co pokazuje miernik jak zewrzesz przewody pomiarowe razem? Multimetr nie nadaje się do pomiaru tak małych rezystancji. Zrobiłem "test diody" na regulatorze napięcia, Wszystkie przewodzą tylko w jednym kierunku, odczyty...
Nie robiłem pomiarów akumulatora poza ogólnym sprawdzeniem napięcia akumulatora i ładowania zaraz po zakupie motocykla. Na zwykłych żarówkach napięcie akumulatora było prawidłowe, ładowanie również. Po zmianie lampy tylnej na LED nie rozbiłem pomiaru. Jednak w ramach testów podpiąłem masę z akumulatora, ale tylko na postoju. Nie było różnicy, więc uznałem,...
W motocyklu mam old schoolowy aku, do ktorego po kupnie musialem wlac elektrolit;) Ten jest teoretycznie bezobslugowy, ale zobacze
Dzień dobry! Potrzebuję bardzo prostego rozwiązania, aby załączyć/wyłączyć gniazdo ładowania w motocyklu. A mianowicie chodzi mi o to: - gniazdo jest podłączone bezpośrednio pod akumulator (przez przekaźnik?) - powinno być odcięte od zasilania (brak możliwości podłączenia urządzenia na postoju) - w momencie podłączenia ładowarki przekaźnik (układ?)...
Na wolnych powinno być ładowanie u kolegi na wolnych jest prawie 14V u mnie dopiero przy 2,5 a zdarza sie ze motocykle sie utknie w korku czy cos to nie bedzie w ogole ladowania dlatego pytam co moze byc powodem.
Stawiam na zbyt duży spadek napięcia na instalacji po stacyjce. Koniecznie sprawdź jaki jest spadek napięcia na instalacji oraz jakie jest napięcie ładowania w tym punkcie. Proszę o schemat instalacji elektrycznej motocykla, według katalogu jest kilka typów regulatorów i nie mogę rozszyfrować przewodów oznaczonych "spia" oraz "chiave".
Witam. Pierwsza sprawa jest taka, że nie wiem czy to odpowiedni dział. Jeżeli nie, to proszę moderatora o przeniesienie, a teraz do rzeczy: zrobiłem przerywacz kierunkowskazów na ne555 oparty o jedną z jego standardowych aplikacji. Problem jednak jest taki, że dopóki nie odpalę silnika to kierunkowskazy działają z odpowiednią częstotliwością, zaś jak...
Kolego tak tylko w tym problem ze ładowanie jest w porządku i regulator napięcia też.
Witam. Mam problem z ładowaniem w MZ TS 125. Kupiłem ją z tradycyjnym regulatorem, ale już wtedy nie miała ładowania, a styki były wyłamane. Wymieniłem regulator na elektroniczny. Usunąłem rezystor wzbudzenia, jak sugerowało większość postów na ten temat. Regulator spalił się szybko. Potem spalił się też drugi, więc za namową znajomego przelutowałem...
Albo kolega Szy-mat nie precyzyjnie opisał temat, albo ja nie zrozumiałem. W przypadku dot. agregatu o mocy 2,4 KW, z silnikiem 2T, to albo jest to stary agregat, albo masz silnik 4T. W takich agregatach (bez AVR jak podajesz) zarówno wzbudzenie prądnicy jak i regulacja napięcia zależna jest m.in. od kondensatora (C) a nic nie wspominasz o nim. Agregaty...
Czy idzie to jakoś zasilić bateryjnie? Tak - baterią o napięciu 12 V czyli np 8 "paluszków" (R6, AA) 1,5 V - trzeba by taki pojemnik na 8 AA - na przykład dwa pojemniki na 4 AA połączone w szereg. Jak chcesz używać akumulatorków R-6/AA to one maja napięcie znamionowe 1,2 V i trzeba by ich 10 - większe pojemniki. Problem braku danych - nie wiadomo jaki...
Witam, po zimowaniu motocykl nie pali, po odpaleniu z kabli od auta pracuje normalnie, po odłączeniu p. masowego napięcie spada do 7.65 z delikatnym plusem. To, że akumulator trup to dosyć logiczne, motocykl od dłuższego czasu miał problemy z dłuższym postojem i po 2 tygodniach odpoczynku latem, zmuszał mnie do odpalania na pych. Bardziej interesuje...
Juz wczesniej zastanawiałem sie nad problemem ładowania pakietu 12,6V napieciem 14,5V z motocykla, ale na innej stronie znalazlem takie info: "Co do napięcia zasilania / ładowania gotowego pakietu musi ono być równe, lub wyższe sumie napięć w pełni naładowanych ogniw, czyli dla pakietu 3S czyli 3*4,2V= 12,6V należy ładować ładowarką o napięciu 13V wzwyż....
Akumulator zasiarcza sie i degraduje bardzo szybko poniżej 11V i tyle. Cała filozofia. Widać to doskonale w autach które nie odpaliły np. na weekend na mrozie i pozostawione na pare dni ulegaja uszkodzeniu , w skrajnych przypadkach zamarzają. I w motocyklach pozostawionych na miesiace zimowe w garażach bez podtrzymania.
motocykla układ ładowania regulator ładowania motocykla prostownik ładowania motocykla
rolka dociskowa magnetowidu źródło stałoprądowe iveco daily problemy klimatyzacja
telewizor elektron telewizor elektron
Lokalizacja kabla antenowego w VW Golf 5 Moment dokręcania chłodnicy oleju Opel Vectra C benzyna