Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
Przepływomierz wymieniany był na oryginały, czy jakieś zamienniki? Sprawdź kondycję alternatora, czy daje wystarczające i w miarę stabilne napięcie ładowania.
Pomiar napięcia ładowania.
Proszę zmierzyć napięcie ładowania.
Spalony regulator napięcia.
Tak, w radiu. Przysmażyło się. Posiadanie multimetru nie czyni z Ciebie diagnosty. Dobra rada, pojechać do elektryka a póki co odpiąć radio. Sam, to co najwyżej napięcie ładowania możesz sprawdzić.
Pierwsze co powinno Ci przyjść do głowy to to , aby wziąć miernik do ręki i zmierzyć napięcie ładowania .
w moim passacie mam niskie napięcie ładowania ok 13.9 czy tak ma być czy nie jest taki na alternatorze i na akumulatorze
moim zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia
no to gdzies jest konkretne zwarcie albo regulator nie ogranicza prądu i napięcia ładowania
Kolego mehan15, po co te wykrzykniki w temacie? Silnik gaśnie, po czym alternator się nie kręci (bo nie jest napędzany od silnika) i kontrolka ładowania zaczyna się palić dokładnie tak, jak przed przed zapłonem. Koledzy wyżej mają rację, problemem nie jest brak ładowania, odwiedź mechanika, niech sprawdzić takie drobiazgi, jak dopływ paliwa, obecność...
Przy braku ładowania nie miałby choinki na desce zanim auto by zgasło? Kontrolka ładowania, abs, poduchy i wszystko inne co przestaje działać gdy napięcie spada?
Sprawdź napięcie ładowania alternatora
Witam ! Ja tak mam w swoim Passacie b5 i uważam że jest OK Dodano po 4 Poza tym myślę że jest to / napięcie/ uzależnione od stopnia naładowania akumulatora , oraz wpływu temperatury na regulator nacięcia ładowania co jest wmontowany w alternator.
Dwa rodzaje regulatorów napięcia l i com. Nie odróżnia się niczym. Odłącz wtyczka od alternatora i sprawdzaj napięcia.
Jeśli "altek" nie ładuje, to albo padły diody prostownicze lub zużyły się szczotki alternatora. Miałem w Passacie przypadek, że urwało się zasilanie wirnika (cienkie niebieskie przewody), ale kontrolka wówczas świeciła się stale. Następnie dołączyły się jeszcze od ABS-u i poduszek (jazda na św. dziennych i spadek napięcia). Uważaj, bo w przypadku uszkodzonych...
A napięcie ładowania w porządku ?
ok to uspokoiliście mnie ziomy
Sprawdzić kabel łączący alternator z rozrusznikiem i kabel łączący rozrusznik z akumulatorem. Ten pierwszy może mieć zaśniedziałe styki bądź być przełamany. Jeśli napięcia są różne, to napewno jest spadek napięcia na drodze alternator - akumulator. Domyślam się, że napięcie mierzone na alternatorze jest właściwe (13,8-14,3 V) To tyle.
Ponieważ napięcie ładowania jest 14.9V moim zdaniem jest za wysokie.
A co z napięciem na szczotki?? Może ktoś połączył kontrolkę ładowania z ciśnieniem oleju i tym samym rozłączył to napięcie.
Witam problem rozwiązany Założyłem regulator że starego alternatora( jakiś zamiennik kupiony rok temu ) oraz element do którego jest przykrecany cienki przewód wzbudzenia ( ukreciłem śrubę) Teraz napiecie po odpaleniu 14.44- stabilne z włączonym wentylatorem na 3/4 prędkości Po włączeniu świateł + radio i subwoofer 14.39 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi...
Jeśli alternator ładuje książkowo to gdzie jest napięcie? Sam sprawdź napięcie ładowania, powinno być 14,4V na załączonym silniku. Jeśli jest około 12V ( napięcie akumulatora) to nie ma ładowania i trzeba odwiedzić warsztat.
Uzwojenie stojanu przypadkiem nie jest już czarne i z łuszczącym się lakierem? Napięcie najlepiej mierzyć bezpośrednio na zacisku alternatora i obudowie.
I dlaczego akurat w Passacie 2.0? Pytam, bo pisałem pracę dyplomową z regulatorów napięcia i wykonałem prototyp.
Najczęstszą przyczyną jest zepsuta wiskoza na alternatorze.Ale u Ciebie może być wina regulatora napięcia.
Sprawdź kółko wiskozowe i regulator napięcia.
Z tego co ja się orientuję to nie powinno to mieć żadnego znaczenia. Jeżeli ładowanie jest w granicach 14,4v to nie jest źle. Napisz kolego w jakim samochodzie jest ten akumulator? Samochód to Passat B8 z 2015 roku. IMHO napięcie ładowania ma znaczenie. Napięcie podtrzymania akumulatora AGM to 13,5 [V]. 14,4 [V] występuje przy ładowaniu i pytanie czy...
Sprawdz napięcie ładowania i od tego zacznij (pod obciążeniem)
To jak sprawdzić ładowanie ? Bez odpinania klemy na aku + i masa ? Czy to da wiarygodną wartość napięcia ?
wymieniłem regulator i wszystko wróciło do normy . Ciekawi mnie jednak fakt jarzenia się kontrolki ciśnienia oleju przy nadmiernym napięciu ładowania . I jeszcze jedno ,czy ładowanie akumulatora , bez odłączenia go od instalacji samochodu, mogło mieć wpływ na awarię regulatora napięcia ?
jest szansa jak je osusze i polacze od nowa to wszystko wróci do normy ? Czy raczej wymiana modułu? Szansa jest zawsze ale to tylko zgadywanie.Sprawdź czy w miejscach łączenia kabli jest ok.Są punkty gdzie łączy się wiele kabli.Do tego kontrola zasilania jak i lini CAN bus.Zerowanie licznika i spadki napięcia to dodatkowy problem .Sprawdziłeś grube...
Przed chwilą mierzyłem napięcie, bez odpalania i po odpaleniu, samochód stał od południa dzisiaj nie odpalany. Wskazanie na wyłączonym aucie 12,8V (stałe), po odpaleniu auta skoki napięcia 2V, 6V, 14,5V i tak w kółko. Podłączyłem drugi akumulator z drugiego swojego samochodu (tego passata B4). Wskazania akumulatora z Passata, który podłączyłem do Matiza,...
Samemu można sprawdzić stan paska bo może być zużyty lub za luźny ale gdy na obrotach kontrolka nadal się świeci to może być też regulator napięcia
Witam.Jeździłem kiedyś do VW na kursy.Zalecali przy ładowaniu akumulatora w pojeździe odłączać od niego obydwa zaciski by pod koniec ładowania za wysokie napięcie nie narozrabiało.Pozdrawiam.
Może alternator klęka i podaje za duże napięcie? Sprawdź ładowanie...
Sprawdzanie regulatora opisywane wiele razy - zapraszam do wyszukiwarki. Zamykam
Na początek napięcie ładowania najlepiej na wyjściu alternatora możliwe zwarcie diody.
A dlaczego nie zmierzyłeś napięcia na akumulatorze? I to jest właściwe pytanie..Czemu ktoś podejrzewa uszkodzony alternator a nie sprawdzi po prostu do jakiego napięcia ładuje alternator? To się kupy nie trzyma
Kolego sprawdź naciąg paska, szczotki alternatora i przewód doprowadzający zasilania ze stacyjki ( + 12 V po kluczyku) do alternatora. Proszę następnie sprawdzić, czy alternator generuje właściwe napięcie.
odpal i sprawdź czy na aku masz napięcie 13.7 - 14.4V
Na 100% będzie dobrze, nawet gdybyś kupił alternator 100GW :):):) Ważne jest napięcie ładowania, jeśli jest OK to miłej jazdy :!
Na razie nie ma co 'wazelinować". Jeśli nie masz dostępu do miernika mierzącego sprawność rozruchową aku. to włóż swój akumulator do samochodu kolegi zobacz czy normalnie pali i jak wyżej zmierz napięcie ładowania w swoim passku o ile odpali.
To że się ładował nie świadczy o tym, że jest sprawny. Akumulator często uszkadza się w ten sposób, że pęka mostek pomiędzy celami, pomiar miernikiem pokazuje prawidłowe napięcie bez obciążenia, ale pod obciążeniem prądu brak
Teoria elektrotechniki mówi od dopasowaniu mocowe dochodzi do niego wtedy kiedy rezystancja wewnętrzna odbiornika jest równa rezystancji wewnętrznej źródła prądu. Amerykanie posługują się prądem rozruchowym i jest to lepszy sposób. Do tego konkretnego przypadku polecam niebieską warte 45Ah posiada prąd rozruchowy 360A. Uwaga jest to akumulator bezobsługowy...
Napisałeś ,,Można jakoś sprawdzić regulator".... , pewnie że można.... Tylko skąd u Ciebie taka pewność że właśnie brak ładowania w Twoim aucie spowodowany jest usterką w regulatorze napięcia....pomyśl..... Pozdrawiam.
Akumulator eksploatowany na niskim napięciu ładowania niestety jest złomem i żadna gwarancja go nie uwzględni.P
Czy napiecie nie powinno wynosic min 12,6? Niekoniecznie ale powinno wynosić minimum 12,4V po upływie doby od wyłączenia silnika. Po nocy napiecie 12.1 wynosi Postoi tydzień spada do 11.7 - 11.8v ale auto odpala A czy miernik masz dobry? Ja już przy 11,9V i temperaturach nieco poniżej zera mam problem z odpaleniem. Czy jesteś pewien, że napięcie ładowania...
Ok znalazłem rozwiązanie na moją bolączkę, najpierw podłączyłem filtr przeciwzakłóceniowy , ale nie przyniosło to rezultatu, to wpadłem na genialny pomysł że dam mostek prostowniczy przed wzmacniaczem i wuala, działa! Może wtryskiwacze, bądź alternator robi takie zakłócenia napięcia, hmm albo coś z mostkiem prostowniczym ? Ale inne urządzenia działają...
Zacznij od najprostszych rzeczy bezpieczniki,masy,poczyść wtyczki.Sprawdź stan akumulatora,mam tu na myśli jego ładowanie i napięcie.
Pasek nie zawsze piszczy jak się ślizga, a że radia nie można włączyć to najprawdopodobniej przez zbyt niskie napięcie, czyli wtedy nie ładuje.
A czy teraz możesz mi pomóc, bo po wymianie bezpiecznika nadal nie ładuje akumulatora w bagażniku?
A masa sprawdzona? A zacisk plusowy alternatora ? Spora różnica napięć...
regulator tam ma dwie funkcje -reguleje napięcie -jeżeli stwierdzi napięcie na jednej z faz wygasza lampke Sprawdź regulator na stole.
Alternator chyba nie działa. Kontrolka ładowania nie pali się po uruchomieniu silnika więc teoretycznie powinno być ładowanie, ale napięcie ma tylko 11,5V. Po zgaszeniu silnika jest 12.5V. Jak to mozliwe, że napięcie spada po włączeniu silnika? Czy alternator nie działa? {Samochód Passat B2, alternator Bosch} Już wcześniej coś niedobrego zaczęlo się...
Tego rynio_di nie napisał .
W ostatnim czasie wymieniałem kółko na alternatorze. A może to być spowodowane przez akumulator lub sam alternator, że nie daje rady już ? Dodam, że jak sprawdzam czy ładuje alternator, to napięcie jest w okolicach 14v
Spróbuj podnieść obroty do 2500 obr/min i wtedy mierz napięcie na zacisku alternatora Ciągłość niebieskiego przewodu sprawdź do alternatora
Planocy bezpiecznik nr 14 okazało się na łączeniu alternatora, tam gdzie jest W i B+, było napięcie 12 volt zamiast wzbudzenia i sygnału na obrotomierz. Z tej kostki dałem 12V na zawór pompy, a z alternatora puścił 2 przewody do licznika - jeden na wzbudzenie, a drugi na obrotomierz i wszystko wróciło do normy, tak jak powinno być. Podejrzewam, że gdzieś...
Regulator napięcia (to ich słaby punkt)wypalona wew szczotka.
Podczas słuchania muzyki przy głośności około 60% przygasają światła, a na wolnych obrotach czasami radio przygasa. Kiedy samochód stoi dłużej niż 10-12 godzin aku nie ma siły i samochód nie chce odpalić. Dodano po 2 Napięcie ładowania wynosi 14,43V
Koledze najprawdopodobniej chodziło o napiecie a w następnym poście jest opisane właśnie jak zmierzyć spatki napięć. Poprostu mała pomyłaka :D.
Może to wskazywać na uszkodzona stacyjke.Przewód czarny to napięcie nie gasnace w czasie krecenia rozrusznikem.Przewód brązowu z czerwonym paskiem to 1 pozycja stacyjki na zasilanie radia(Ginie dopiero po wyjeciu klucza) i czarny z żółtym to zasilanie ginące w czasie rozruchu.Sam rozrusznik to czerwony z czarnym.Sprawdż czy w czasie krecenia ginie kontrolka...
Takie niskie napięcie ładowania wskazuje że jest na odwrót, akumulator ma bardzo małą rezystancję wewnętrzną, tak jest gdy akumulator jest nowy. Może rozrusznik przywiera ?
ładowac dalej tym ctek mxs 5,0 ten aku ( bo ładuje sie już prawie 15h i dalej jest 4 dioda) czy wyciągnąć go do domu i ładować transformatorowym masta ms 12/15r? jeśli masta to pilnowac żeby jakiego napięcia aku nie przekroczył?
Ja też miałem w swoim passacie za niskie napięcie ładowania, dwa razy rozkręcałem cały alternator wszystko zostało dokładnie sprawdzone i wszystko było OK. Napięcie ładowania było za niskie przy zamontowanym alternatorze jak i też na stole probierczym, dopiero po zamontowaniu dodatkowej diody szeregowej tak jak pisze Kiuda 22 sprawa została rozwiązana....
Sprawdź jakie masz napiecie ładowania na akumulatorze podczas pracy silnika na biegu jałowym oraz czy ładowanie jest w momencie dodawania gazu bo Twoje objawy wyglądają jak by podczas przyspieszania spadało napięcie w układzie.
Poczytaj temat dokładnie. On mierzy miernikiem z rozładowaną baterią. Zobacz jakie ma napięcie przed odpaleniem auta.
Jaki to samochód i czy akumulator był odłączony od instalacji podczas ładowania? Vw Passat b6 2.0 tfsi Instalacja nie była odłączona podczas ładowania Dodano po 53 1. Zmierzyć napięcie "wynalazku z llidla" bez obciążenia 2. Zmierzyć napięcie akumulatora/wynalazku podczas ładowania 3. Jeśli napięcie ładowania nie jest bliskie albo nie zbliża się szybko...
Przed sprawdzeniem napięcia ładowania zmień i naciąg pasek(jeżeli stary piszczy to nie wiadomo czy naciągnięcie może pomóc)
Słusznie uważasz. Od lat ładuję ładowarką, która wytwarza nieco ponad 15,5 V. Nie widzę faktycznej możliwości, aby napięcie ładowania o 1 czy 2 V wyższe niż znamionowe w instalacji mogło cokolwiek uszkodzić. Sprawdziłem w UNO, Almerze, Stilo, Passacie, Fabii - nic się nie dzieje. Niby nic się nie powinno stać, ale istnieje szansa, że elektronika zarejestruje...
Ale co się z nimi dzieje-przestaje ładować, czy ładuje bez żadnej regulacji?
Nie przekonasz mnie, wystarczy że wejdziesz na forum Passata, i tam popytasz o napięcie ładowania w tych rocznikach aut ze stajni VW. Ja mam 13,7 i jeżdżę bez doładowywania akumulatora przez dobre 2,5 roku, tzn, od wymiany na nowy akumulator. A teraz ostatnio wymiana regulatora na oryginał Valeo i nadal 13,7. Według mnie jakoś tak się utarło że powinno...
Sprawdzam na bieżąco. Sprawdziłem napięcie ładowania (wyjście z masą) podczas pracy silnika - 14.08V na alternatorze i 13.89V na akumulatorze. Skrzynkę z bezpiecznikami mam pod kierownicą. Wszystko wyglada suche, przejrzałem styki. Powyciągałem i powkładałem wszystkie kostki i bezpieczniki, przejrzałem kable. Na razie jest wszystko ok. Powtórzę pomiar...
Dziękuję za zainteresowanie. Jutro sprawdzę napięcia miernikiem. Myślę, że około 10 odezwę się z powrotem.
Witam, Passat B6 2.0TDI 140KM CBAB Po odpaleniu samochodu kontrolka akumulatora gaśnie, akumulator nie jest ładowany, wystarczy jednorazowo na chwilę zwiększyć obroty powyżej 2 tysięcy i zaczyna ładować. Wszystkie rezystancję pomiędzy bliskie zeru. klema dodatnia-biegun dodatni alternatora klema ujemna-obudowa alternatora klema ujemna-część metalowa...
Sprawdź napięcie ładowania przy zapalonym silniku. Powinno wahać się 14.4V-14.6V. Jeśli jest za niskie to akumulator będzie niedoładowany, ma to też wpływ na jasność świecenia świateł.
Dzisiaj zauważyłem kolejny problem, a mianowicie taki, że po kilku dniach bez odpalania nie mogłem odpalić paska. Rozrusznik nie dał rady kręcić. Naładowałem go prostownikiem, później zmierzyłem napięcie na nim "na sucho". Był ok. 0.2V. Później uruchomiłem silnik i zmierzyłem na klemach napięcie ładowania. Było ponad 16V. Czy problemy z akumulatorem...
No to musisz kolego kilka rzeczy wiedzieć, pierwsza sprawa to czy twój komputer zapisuje błędy jeśli podczas ładowania napięcie przekroczy 15V, bo mój Passat zapisuje i prostownikiem go nie podładujesz, ja używam zasilacza warsztatowego i ustawiam dwie rzeczy w nim: napięcie na 14.8V i ograniczenie prądu na 5A (bo te 5A to zresztą max co może dać) Efekt...
Przy oderwaniu przewodu zasilającego podczas pracy alternatora napięcie na nim dochodzi do 100V następuje spalenie obwodu wzbudzenia między innymi wirnika którego uzwojenie zaczyna pobierać duży prąd powodując uszkodzenie nowego regulatora.P
Mam problem ok kilku dni zapala mi się i miga kontrolka od ładowania . wykluczam alternator gdyż zmieniałem 3 różne i na każdym są te same objawy pasek jest nowy klemy wyczyszczone nawet dokonałem zmiany akumulatora i dalej to już nie wiem co może być proszę o rady za miesiąc wybieram się z powrotem do polski a z taką usterką mam możliwość nie dojechania...
Do takich mocy powinno się stosować dwa niezależne układy zasilające jeden na CA drugi na samochód. Jeśli chcesz zastosować żelówkę : 1) Zamiast standardowego akumulatora to nie pozbędziesz się spadków napięcia ( możesz je częściowo ograniczyć do około 12V (tylko na początku). Akumulator żelowy oprócz zalet ma także wady -> niższą ilość cykli ładowań...
(at)arturheise Dziękuję :) Nie od razu zaskoczyłem, patrząc na te schematy, ale tak, wszystko się zgadza. To było to. Przewód zmienia po drodze kolor, przy akumulatorze jest kremowo-żółty wpadający lekko w brąz, a przy BSI jest zielony wpadający w lekko szary odcień. (Musiałem ogarnąć, że BSI to cała "deska" z kostkami i bezpiecznikami nad pedałami,...
Dziś wymontowałem szczotki/reg. napięcia. Alternator VALEO. Szczotki oczywiście zjechane. Przylutowałem nowe. Co prawda muszą się dotrzeć, ale objaw taki sam. Kontrolka raz świeci, raz nie. Na nowych szczotkach nie za każdym razem jest ładowanie. Chyba wychodzi na regulator napięcia. Rozumiem, że włączam zapłon, przewód od kontrolki ładowania zwieram...
Witam! Szukam rozwiązania problemu z rozładowanym akumulatorem już dwa razy w obu przypadkach przy mrozach -10 stopni. Akumulator dobrej firmy ma dopiero jeden rok, kupiony w pewnym sklepie. Sprawdzałem ładując go i rozładowując po za samochodem i jest ok. Problemem dla mnie jest prąd, który zmierzyłem w obwodzie ładowania akumulatora gdy po raz drugi...
Mam taki problem. W w/w passacie miałem problem z ładowaniem. Wymieniłem regulator napięcia wraz ze szczotkami. Problem jest nadal brak ładowania przy zapalonym silniku. Gdy zmierzyłem pobór prądu na postoju wszystko wyłączony wszystkie lampki, brak radia, pobór wynosi około 2,8 A (było tak również przed wymianą regulatora w alternatorze). Jest to nie...
Zmierz jakie masz napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku i włączonym obciążeniu światła , dmuchawa , powinno być około 14 V.
WITAM Proszę nie mylić pytającego. Przewód niebieski cienki jest do kontrolki, napięcie występujące na nim służy do zasilania lampki . Widać to odrazu gdy połączymy go z masą .Gdyby był zasilającym natychmiast spowodowałoby uszkodzenie bezpiecznika lub inną usterkę. Różnica potencjału między tym przewodem a zaciskiem "D+" służy do zapalania i gaszenia...
Popatrz dokładnie na Twój schemat, gdyby tak było to rozrusznik by działał gdy było by ładowania, druga sprawa jest taka że połączenie alternatora ze stykiem 50 jest linią przerywaną więc to coś oznacza.
Witaj , napisałeś - (specjalnie nie podciagałem obrotów aby nie ładował) Jak żeby nie ładował ? przy 800 obr. ładuje i przy 5000 obr. tak samo po to jest regulator napięcia. Uwalony regulator napięcia .
Wymieniłem regulator napięcie i wszystko działa jak należy. Dziękuje za odpowiedzi.
Bezpieczniki od zapalniczki/gniazda ładowania są z lewej i prawej strony deski rozdzielczej (pod boczym panelem deski) w zależności czy gniazdo z przodu/ tyłu / w bagażniku (15, 20 A)
Jeżeli odłączę przewód D+ od wzbudzania to alternator już nie pobiera prądu. W takim wypadku chyba raczej byłoby coś nie tak z regulatorem napięcia, czy się mylę? Alternator ładuje napięciem około 14,4V i się normalnie wzbudza. A czy nie będzie to czasem wina licznika, może ma jakieś zwarcie, że podaje napięcie na zacisk D+?
Witam. po wymianie uszczelek na pompkach problem ustał. a te uderzenia w koło to prawdopodobnie blokowanie skrzyni (automatu) , z przyczyn braku napięcia ... Pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi .
A może spadek napięcia jest za wysoki podczas zapłonu i się takie jaja dzięją. Moze masz stary akumulator. PS. To są tylko moje przypuszczenia.
Mam zmierzyć napięcie między minusem akumulatora a masą silnika? Jeśli tak to z rana to zmierzę. Zobaczę też jakie napięcie będzie miał akumulator po nocy bez ładowania. Zauważyłem też że dziś nie załączył mi się panel z climatronika - tak jakby nie dostał napięcia - dopiero chyba za 4 przekręceniem stacyjki zaskoczył - może to mieć coś wspólnego?
Witam! Pojawił się następujący problem: brak ładowania z alternatora VALEO. Po przyłożeniu miernika do akumulatora i odpaleniu auta napięcie nie przekroczyło progu 12,0V, tutaj upewniłem się, że jest brak ładowania. Po przekręceniu kluczykiem w stacyjce zapala się kontrolka czerwona akumulatora. Uważam, że to dobry objaw i wówczas w tym momencie powinno...
A czy sprawdzałeś czy akumulator jest wogóle ładowany w czasie jazdy? Wiadomo że disel potrzebuje więcej pradu do rozruchu i nie ładowany szybko siada. Zacząłbym od zmierzenia napięcia na zaciskach akumulatora po odpaleniu silnika. Pozdr Pablo
Aku ma 72 Ah ładowałem 12h prądem 7-8 A Po godzinie rozładowywania prądem 13,5 A napięcie spadło z 12,6 V do 12,2 V. Mogę już jechać po nowy akumulator, czy jeszcze czekać?
Alternator jest z amperażem takim samym ale miałem valeo założyłem jakiś japoński HTC czy jakoś tak gość co regeneruje twierdził ze to jest to samo. W sobotę jeszcze raz przelecę instalację ale raz już szukałem i nic nie znalazłem poza tym przekaznikiem. I chciałbym się dowiedzieć jakie są prawidłowe napięcia na kostce alternatora? Dodano po 1 Ładowanie...
napięcie ładowania passat kontrolka passat ładowania ładowania passat
podłączenie separatora lampa canon tranzystor czujnik temperatury wymiana
Aktualizacja dekodera Viva Lite - instrukcje i porady Komunikat "Podłącz do komputera" na Samsung WB600