Kolego mehan15, po co te wykrzykniki w temacie? Silnik gaśnie, po czym alternator się nie kręci (bo nie jest napędzany od silnika) i kontrolka ładowania zaczyna się palić dokładnie tak, jak przed przed zapłonem. Koledzy wyżej mają rację, problemem nie jest brak ładowania, odwiedź mechanika, niech sprawdzić takie drobiazgi, jak dopływ paliwa, obecność...
Moim prywatnym zdaniem jest cos nie tak z czytnikiem plyt.Info z komunikatem o błedzie jest wyświetlane jak dolna czesc nie moze sie dogadac z gorna.Jaką wersje masz tej MFD?Na dzien dobry sprawdz polaczenie z tyłu pod klapka z 3 wkretami jest mozliwe ze wysunela sie wtyczka lub ktos ja zle wkładał i wepchnol do srodka jakis pin Powodzenia PS jest mozliwe...
Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
Spalony regulator napięcia.
W passacie montowano Valeo lub Bosch 120A, trzy lata/120kkm jest normą dla regenerowanych alternatorów.
Cze! przewody "+" o których pisali moi poprzednicy to jedno sprawdz przewody "-" masa dolaczona do silnika lub skrzyni biegów i masa podłączenia akumulatora do komory silnika. sprawdz i poryszaj za klemy i kable w nie wkrecone-zadnych luzow napiecie ma dyc jak podali poprzednicy z max róznicą 0,1V miedzy zaciskiem B+ wyjscie ładowania z alternatora...
Przedewszystkim sprawdz mase silnika i akumulatora i kabel który idzie z alternatora do rozrusznika i z rozrusznika na akumulator i jestem pewny że tam znajdziesz przyczyne swoich problemów POZDRAWIAM gumiś_rzesz
A sprawdziłeś czy nie ginie z niego prąd podczas kręcenia? Kostki stacyjki padaĺy w ten sposób, zwykle teź na rozruszniku gasĺy kontrolki oleju i ładowania.
Jeśli diody są ok(dobrze ładuje w szerokim zakresie obrotów), to przyczyną tego jest najprawdopodobnie drobna wada regulatora napięcia. Można spróbować dać mocniejszą żarówkę (kontrolkę ładowania)jeśli sie zmieści albo dodatkową np. 5W równolegle do niej lub wymienić regler.
Nie działa obrotomierz i brak kontrolki ładowania
Sprawdziłem miernikiem na odpalonym silniku - 13,4V To nie masz ładowania prawie wcale.
Pomiar napięcia ładowania.
Jeżeli po wyeliminowaniu usterki nie wykasowałeś błędu, może być wciąż zapisany w pamięci - stąd migająca kontrolka :] Myślę że vag rozwiąże problem. Pozdrawiam Sam sobie chyba nie wierzysz. W B5 nie ma żadnych kombinacji jeden przewòd na deskę, drugi do ECU i trzeci do akumulatora. Jeszcze nikt tam nic nie nakombinował, jak w francuzach, gdzie...
Najprawdopodobniej brak ładowania, pasek, albo alternator.
A doczytałeś na jakiej zasadzie działa transmisja danych w standardzie POP PORT? Jest to komunikacja po porcie RS, więc nie działa to jak USB niestety. Co za problem kupić ładowarkę na USB?
Nie zamawiaj modułów , oglądnij kable na harmonijce na pewno załamane
Hej. Mam ten sam problem. Możecie podpowiedzieć jak rozwiązaliście ten problem. Gdzie jest ten sterownik lub przekaźnik od ładowania 2 akumulatora w passacie b6.
Tak, odłącz wszystkie, które idą do alternatora.
Czy podczas kręcenia świecą się kontrolki ładowania i osmarowania?
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
https://forum.vw-passat.pl/topic/1034-b... numer ma ten przekaźnik? Czy zwiększenie obrotów nie powoduje zgaśnięcia kontrolki? Przy starym alternatorze nie było problemu z kontrolką ładowania?
Passat B6 odpala po odłączeniu czujnika do ładowania turbiny . Jak go podłącze samochód gaśnie.
A mógłbyś mi pokazać na jakimś zdjęciu gdzie znajduja się te części bardzo proszę i jaki koszt takich akcesoriów Dodano po 47 Jeśli możecie to powiedzcie co to jest ta wiskoza a przyczyną zepsucia alternatora jest prawdopodobnie wymycie go karszerem co mogło spowodować to uszkodzenie Regulamin, p.11. Proszę poprawić.
Odłącz alarm i złącz razem dwa zielone
Witam wszystkich ,czy wie ktos co moze byc powodem niegasnącej kontrolki ładowania?..z góry dziekuje
Tak, w radiu. Przysmażyło się. Posiadanie multimetru nie czyni z Ciebie diagnosty. Dobra rada, pojechać do elektryka a póki co odpiąć radio. Sam, to co najwyżej napięcie ładowania możesz sprawdzić.
w moim passacie mam niskie napięcie ładowania ok 13.9 czy tak ma być czy nie jest taki na alternatorze i na akumulatorze
Cześć w moim nowym samochodzie przy kratce nawiewu był dedykowany uchwyt do nawigacji tomtom. Uchwyt usunąłem pozostał przewód jak widać na zdjęciu https://obrazki.elektroda.pl/8366871300_... . Przewód musi być podpięty do innego bezpiecznika niż zapalniczka bo jest na nim cały czas napięcie ~12v przy wyłączonym silniku i ~14 przy włączonym....
W żadnym z tych urządzeń nie będzie konieczności wkładania telefonu. Adapter dedykowany do Twojego urządzenia pozwoli ładować telefon.
na sprawnym Passacie ładowanie jest na klemach akumulatora przy pracujacym silniku 14.5v czyli wzorowo, w tym drugim Passacie ledwo 13.5v, więc coś jest nie tak. Zostaje do sprawdzenia ponownie słaby kontakt przewodów lub faktycznie uszkodzony (zakupiony drugi alternator bo kupilem NIBY sprawny najtanszy z mozliwych w kwocie 90pln :)
możliwe że klin się obciął..... jeśli oczywiście jest...... nie wiem przy tym modelu jak jest, ale też są takie przypadki przy innych autach....... no jeśli się nie kręci wirnik to świadczy o tym tylko......
Już dobre 20 lat żadne sztuczki nie pomagają, trzeba wyciągać moduł na stół i programatorem wewnętrznej pamięci EEPROM czyścić plik. Lampka poduszek ma się zapalić i zgasnąć, wtedy jest OK a nie wtedy jak się w ogóle nie palio. Im nowsze auto tym większy problem z czyszczeniem crasha, ja już nie raz zwracałem uwagę że forum Samochody Serwis nie ma sensu...
Witam! Pojawił się następujący problem: brak ładowania z alternatora VALEO. Po przyłożeniu miernika do akumulatora i odpaleniu auta napięcie nie przekroczyło progu 12,0V, tutaj upewniłem się, że jest brak ładowania. Po przekręceniu kluczykiem w stacyjce zapala się kontrolka czerwona akumulatora. Uważam, że to dobry objaw i wówczas w tym momencie powinno...
Czyli można zamknąć.
pewnie niedokręciłeś takiej małej śrubki mocującej końcówkę regulatora do mostka prostowniczego.Regulator jest mocowany dwiema nakrętkami 5mm (klucz 8) i tą jedną srubką 4mm.
A to nie powinno być stałe 14,4?
Sprawny alternator ładuje powyżej 14v. Wzbudzony obrotami lub probowką. Licznik to sprawa drugorzędna
Witam Oczywiście zacisk 1-zasilanie stałe od akumulatora,zacisk 3-kontrola ładowania,zacisk na konektor może lub nie musi być podłączony.
alternator (mostek)
Spaliłeś diody w alternatorze i nie ma ładowania
Przepływomierz wymieniany był na oryginały, czy jakieś zamienniki? Sprawdź kondycję alternatora, czy daje wystarczające i w miarę stabilne napięcie ładowania.
a ile ładuje -może za mało
a czym może być spowodowana usterka braku ładowania?
Proszę zmierzyć napięcie ładowania.
Ponieważ napięcie ładowania jest 14.9V moim zdaniem jest za wysokie.
Poszło na meila bo dalej mam kłopoty z ładowaniem załaczników
To skąd pwenośc że też jest sprawny? jeśli faktycznie alternator twój drugi który zakupiłeś jest ok to posprawdzaj połączenia miedzy altenatorem-rozrusznikiem-akumulatorem może gdzies tam leży problem braku ładowania
Odczytaj błędy, to będzie wiadomo, dlaczego zapala się kontrolka.
Najważniejsze by było ładowanie. Gdyby nie było ładowania szybko byś się przekonał bo padłby akumulator. Najprawdopodobniej masz słaby wilgotny lub zaśniedziały styk przy żaróweczce. Miłej zabawy.
witam przeczyscilem styki w alternatorze i wszystko dziala .
Podstawa prawidłowego funkcjonowania to świece, przewody i ew. cewka. Może zacznij od świec i przewodów bo pewnie nie były dawno wymieniane. Co do odpalania to do sprawdzenia akumulator i jego ładowanie
wszystko jasne, upewnić się jednak nic nie kosztuje. Później zrobię pomiary i zobaczymy co wyjdzie.
Zostaw CTEKa + RECOND
Witam dostałem dość nie typowe zadanie domowe do zrobienia.Mam napisać prace na tema układu ładowania w vw passacie 2.0 czy ktoś ma coś na ten temat?Z góry dzięki....Jakby co może być układ ładowania z jakiegoś innego vw....
Sprawdź masy, duże szanse na trafione zegary.
ok to uspokoiliście mnie ziomy
ładowanie przy obrotach 19,4 ; czyżby regulator ?
Sprawdziłem sam to ładowanie przy zgaszonym pokazuje 12.38a jak zapale to na walnych obrotach 12.86 12.43 12.25 jak dam gaz nic sie nie zmienia To alternator na stół i do roboty.
Czy musisz ładować akumulator?
Sprawdzanie regulatora opisywane wiele razy - zapraszam do wyszukiwarki. Zamykam
Alternator możesz jeszcze sprawdzić...
A sobie możesz poomijać. Kup albo na bogato Boscha F00MA45300 bodaj, albo pierwszy lepszy chiński zamiennik - chociażby Topran. Alternator wrócił z warsztacie- jest ok Jak może być "ok", skoro nie ładuje?
WITAM ! Mam też PASSATA B3, i przerobiłem temat alternatora dokładnie. W tych samochodach są stosowane dwie marki alternatorów tzn: BOSCH i VALEO. Zasada działania jest taka sama, różnią się tylko mechanicznie. Podłączenia do alternatora : 1. czerwony - gruby ładowanie do akumulatora mocowany śrubą 2. niebieski - cienki lampka kontrolna mocowany na...
1997 343 tys Nie było pomiaru ładowanie jest ok.
Witam problem rozwiązany Założyłem regulator że starego alternatora( jakiś zamiennik kupiony rok temu ) oraz element do którego jest przykrecany cienki przewód wzbudzenia ( ukreciłem śrubę) Teraz napiecie po odpaleniu 14.44- stabilne z włączonym wentylatorem na 3/4 prędkości Po włączeniu świateł + radio i subwoofer 14.39 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi...
Pierwsze co powinno Ci przyjść do głowy to to , aby wziąć miernik do ręki i zmierzyć napięcie ładowania .
A ładowanie na światłach przy 2000 obrotów wynosi 13,7V Na jakim akumulatorze mierzone jest ładowanie na nowym czy na twoim startym??
Schemat Passat B4 1995rok:
Coś tu nie gra. Napisz jeżeli się mylę. Napięcie 14.2 masz na akumulatorze naładowanym, natomiast 13.5V masz na akumulatorze rozładowanym i to jest w porządku bo na rozładowanym akumulatorze nie będziesz miał ponad 14 V bo to regulator napięciowy i dopóki akumulator nie zostanie podładowany napięcie nie wzrośnie, a problem rozładowywania może być inny.Natomiast...
Kontrolka ładowania to dioda, więc wątpię. Miejsce na kontrolkę od świec jest, można dołożyć.
Witam mam problem jak w temacie otóz wracałem dzisiaj do domu na chwilę zatrzymałem się na stacji paliw po przekręceniu kluczyka kontrolka od ładowania zaświeciła jak zawsze ale po uruchomieniu już nie zgasła. Kontrolka cały czas śię świeci a alternator nie ładuje akumulatora gdzie szukac przyczyny przewody wizualnie wyglądają na całe?
Dobre. Prawdopodobne usterki: -zwarty stojan -przebicie stojana do masy -uszkodzone (zwarcie) diody lub dioda w mostku -uszkodzone (zwarcie) diody lub dioda wzbudzenia -uszkodzony regulator napięcia -zwarte uzwojenie wirnika -zwarcie do masy uzwojenia wirnika ale pocieszające jest to że szczotki masz dobre (prawdopodobnie). Dobierz sobie coś z tej listy.
13.7 to minimum.Sprawdzałeś akumulator? Jesli regulator napiecia padl to wogóle niebyłoby ładowania
dzięki, będe sprawdzał
no to gdzies jest konkretne zwarcie albo regulator nie ogranicza prądu i napięcia ładowania
Sprawdzić czujnik temperatury, świece jakie masz wkręcone, oryginał czy tania podróbka? Masz czym sprawdzić pobór prądu przez świece? Np amperomierz cęgowy do pomiaru prądu stałego? Dodano po 1 Dla pewności jeszcze sprawdziłbym ładowanie.
Raczej przepalona któraś dioda wzbudzeniowa,lecz wymienia się cały prostownik. Alternator Bosh czy Valeo?
I naprawione. Dwa przewodzili cienkie co idą od alternatora były przepalone przy wiązce glownej. Znalazłem,poprawiłem i działa jak trzeba .ładowanie super 14,3 v.
a może ma ktoś schemat podłączenia alternatora można kabel masowy podłączyć na krutko
Witam. Tak jak w tytule. Mechanik założył akumulator 65Ah. A jaki konkretnie powinien być według producenta?, bo coś mi szwankuje z ładowaniem. Dziękuję.
Ubocznych w rozumieniu "niepożądane" - żadnych nie ma. Jest tylko ładowanie od niższych obrotów, co jest jedynie korzystne dla całej elektryki.
Na elektryce się nie znam po prostu potrzebuje porady gdzie szukać Jak się nie znasz to jak chcesz szukać?Ale dobra.Co do modułu to podnieś tapicerkę przed przednim siedzeniem masz moduł komfortu.Pływa,zielono,albo łączenia kabli zgniły.Co do reszty to pozostaje sprawdzić grube połączenia aku,ładowanie itd.
Reflektory się świecą. Światła mijania i drogowe działają bez zarzutu. Dodano po 1 na skrzynke bezpieczników prąd dochodzi i czasami zapala się kontrolka ładowania.
Witam ! Mój problem polega na tym , zapalam auto rano lub po kilku godzinach stania kiedy silnik jest zimny , nie mam ładowania dopiero gdy kilka razy zgaszę i odpalę auto ładowanie się pojawia , od dwóch dni problem z ładowaniem pojawia się podczas jazdy pomaga zgaszenie i odpalenie auta , alternator po regeneracji wymienili mi łożyska szczotki oraz...
Problem rozwiązany. Wymontowałem alternator, wyczyściłem, wymieniłem komutator, łożyska i jak na razie balanga. Jest 14.4 bez obciążenia a jak włączę wszystko co tylko jest w aucie to spada do 13.8(ale to tylko w celu spr.) Dziękuję.
Sprawdź napięcie ładowania alternatora
A napięcie ładowania w porządku ?
To i tak że coś zrobiłeś. A teraz sprawdź czy sztanga jest zaciągnięta po odpaleniu i trzyma mocno. Jak nie to sprawdź podciśnienia ,wszystkie trójniki nie trójniki .I jest taka gruszka plastikowa pod turbem zobacz czy szczelna ,nie pęknięta.
Sprawdź czy ten plus jest zawsze gdy jedziesz,silnik jest odpalony. Jeśli jest inaczej,poszukaj odpowiedniego i przepnij. Może jest też problem z ładowaniem.
Pewnego razu podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka akumulatora. Więc wymieniłem go na nowy akumulator Kontrolka akumulatora sygnalizuje brak jego ładowania a nie konieczność wymiany akumulatora.
Sprawdź ładowanie
jakie napięcie ładowania? i czy nic nie ciągnie prądu na postoju? a to że lepiej chodzi po dłuższej jeździe to nie ma nic wspólnego z ładowaniem. co do podłączenia pod komputer to podaj rocznik a najlepiej kod silnika. Popraw jeszcze temat bo trafi do kosza i całe moje pisanie po nocy pójdzie na marne
To B5 jedyny pobór to moduł komfortu.
Kup jeszcze jeden jak padnie to wtedy dopiero zmierz chociażby ładowanie o poborze prądu nie wspominając 😀😀😀😀
Witam! Ten przewód idzie do kontrolki ładowania w liczniku. Pozdrawiam
Normalne jest to że mechanizm będzie podnosił szybciej jak jest ładowanie. Spróbuj przeczyścił złącze licznika.
Po pierwsze pomierz ładowanie.
Wiązkę wtryskiwaczy wymieniłem i dalej to samo tak jagby go elektrycznie coś odcinało. Jadę sobie nagrzeje się i go odcina tak jagby wyłączyć zapłon. Jedzie normalnie i nagle odcina silnik kontrolka ładowania się zaświeca na desce i nie odpala
Witaj Drugie pytanie czy to wina alternatora?? Sprawdzałeś ładowanie?.
Witam klient zgłosił uszkodzony obrotomierz i świecąca kontrolka ładowania diagnoza prosta brak ładowania alternator Valeo 60A po zdjęciu regulatora mocno wytarty wewnętrzny pierścień aż popękany szczotka jakby wypalona, wymiana alternatora na Boscha 70A, po uruchomieniu wszystko jest ok. gdyby nie to że po paru minutach alternator jest dość gorący...
ładowania passat ładowania alternatora passat napięcie ładowania passat
kostki kierownicą passat oświetlenie przez bluetooth zasilacz napiecie kondensator
grundig 6000x hulajnoga elektryczna
Schemat modułu pralki Indesit IWSC 51051 - dostępność i alternatywy Napęd szczelinowy CD - ciągłe działanie eject