Sprawdż cy jest napięcie na zasilaniu cewki WN wczasie pracy rozrusznika ,bo może uszkodzona kostka stacyjki.Jeśli tu w porządku to wypada,ze uszkodzony czujnik halotronowy w aparacie zapłonowym.
żle zrozumiałeś kabel podłaczony do cewki elektromagnesu pojawienie sie napięcia na tym przewodzie powoduje zadziałanie elektromagnesu i rozrusznika
Przekaźnik rozrusznika jest sprawny (słychać jak tyka) Masz przekaźnik dający prąd na elektromagnes rozrusznika ? To go podmień, wcześniej sprawdziwszy to co napisał kolega powyżej. Przekaźnik ma nóżki opisane 87, 30, 85 i 86 ? 86 i 85 to sterowanie, zasilanie cewki przekaźnika w plus i minus/masę, tyka - znaczy działa. 30 może być plusem zasilania,...
Jak sprawdzić kondycję połączenia carbon flat lub zebra? Jaką rezystancję powinna wykazywać pierwsza i ostatnia linia? Jak sprawdzić kondycję i napięcie modułu startowego LCD? Multimetr działa z 9-woltową baterią książkową. Ile woltów powinno wynosić napięcie testowe rozrusznika i wyjścia LCD? Wspaniałe pytania! 1. Testowanie taśmy Zebra/Carbon Flat:...
http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
Masz klasyczne CDI, więc napięcie cewki ładującej musi być powyżej 50 VAC przy pracy rozrusznika i wykręconej świecy. A "magneto" jest potoczną nazwą prądnicy-iskrownika z wzbudzanej od magnesów trwałych. Najczęściej magnesy są wewnątrz koła magnesowego, które jako element magnetyczny też jest nazywane magnetem. Panuje niezły bałagan w nazewnictwie,...
Przyczyny szukał bym w samym rozruszniku a konkretniej w automacie rozrusznika (cewka) Jesli jest gorąca - bo się nagrzała od silnika - przestaje pracować W środku cewki jest czpień , który zwiera wewnątrz styki i zapodaje napięcie na wirnik Jesli ten czpień będzie brudny- skorodowany (syfilis w środku cewki) to przy zimnym silniku będzie działał ale...
Ten bezpiecznik nie zabezpiecza pompy paliwa w silniku benzynowym, a zasilanie na obie cewki zapłonowe oraz przez diodę zasilanie na cewkę przekaźnika regulacji silnika. Sprawdziłbym przewody zasilające do cewek. Odłączyć je, wyciągnąć bezpiecznik i zobaczyć co się dzieje w obu kostkach na pinach nr 2. Jak ten bezpiecznik będzie spalony to nie odpali...
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
Piszesz bzdury, Hmm, ale mnie podkusiło z tym sentymentalnym wspomnieniem ... . Skoro miałeś to wszystkiego o niej nie wiesz, ostatnia konkluzja i zamykam tą dywagację: - szeregowo wpinało się akumulator ~6V przełącznikiem na cewki WN (na chwilę na czas kręcenia rozrusznikiem), wtedy podbijałeś napięcie (tylko na cewkach), które spadało pod obciążeniem...
Jak napięcie cewki jest takie samo to na chwilę i na próbę możesz spróbować.
Panowie wracam do tematu. Po zamontowaniu niestety identyczne objawy (w aucie cyknięcie) i brak reakcji ze strony rozrusznika. Oczywiście na głównym styku 30 jest prawidłowe napięcie 12V. Po podaniu napięcia bezpośrednio z akumulatora na styk 50 (cewka elektromagnesu) rozrusznik w aucie kręci. Sprawdziłem przejście pomiędzy końcówką kabla zasilającego...
Nawet encyklopedie nie wyjaśniają zasady działania układu start-stop w Peugeotach z superkondensatorem i alternatorem rewersyjnym. Kalkulator scentralizowanego urządzenia utrzymania napięcia zapewnia następujące funkcje : Przebudzenie kalkulatora scentralizowanego urządzenia utrzymania napięcia Sterowanie alternatora odwracalnego przy rozruchu lub...
Witam, czy ktoś posiada schemat elektryczny do wózka widłowego O&K A30 lub taki wózek? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź - Nie mam przy sobie gotowego PDF ze schematem O&K A30, ale wskażę sprawdzone miejsca, gdzie realnie można go zdobyć, oraz podpowiem jak odtworzyć fragmenty instalacji, jeśli schemat nie jest od ręki dostępny. - Uwaga:...
W ostatnich "wypustach" malucha z klasycznym układem zapłonowym stosowano dodatkowy kabel z 2 szeregowo połączonymi diodami 3A pomiędzy zaciskiem 50 rozrusznika a cewką Czyli jednak to zrobili. Choć nieco inaczej Byli też mądrzy elektrycy którzy wykorzystywali dodatkowy przekaźnik sterowany wzbudzeniem rozrusznika. Styki tego przekaźnika zwierały na...
(at)ElektrodaBot Aprilia Atlantic 125 po wywrotce nie odpala. Rozrusznik nie kręci światła stop nie świecą. AI: Czy po wywrotce sprawdzałeś bezpieczniki i stan akumulatora – czy wszystko jest w porządku... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W Atlanticu 125 linia zasilająca żarówkę STOP jest tą samą linią, która zasila cewkę przekaźnika rozrusznika (sygnał...
Renault CLIO 2 PH2 2005 rok. Układ rozruchu i stacyjka występują także w innych samochodach tej firmy. Czasem występuje bez przekaźnika rozruchowego https://obrazki.elektroda.pl/5675111800_... https://obrazki.elektroda.pl/6816100500_... Objawy USTEREK: 1 Często nie kręci rozrusznik 2 Często miga dioda immo=zablokowanie...
Zdjęcie modułu wstaw, jeśli jest jakiś opis to zdjęcie od strony opisu. Zmierz oporność czujnika położenia wału. Powinien mieć około 50 om, zmierz napięcie cewki zasilającej moduł gdy kręcisz silnik z rozrusznika z wyjętą świecą.
Rozrusznik samochodowy pobiera bardzo duży prąd w chwili startu i powoduje spadek napięcia baterii zasilającej do 9V. Wyłączasz rozrusznik napięcie szybko rośnie i do tego napięcie samoindukcji, więc dużo zakłóceń. Gdybyś miał oscyloskop to byś obejrzał sobie przebiegi, a tak tylko teoria i zgadywanie, co pomoże. Same cewki przekaźników mogą powodować...
Od paru lat jeżdżę Hondą PC800, ale temat generalnie powinien obejmować chyba każdy starszy motocykl nieposiadający kopki startowej. W swojej Hondzie mam, jak można w necie zobaczyć, piękny bagażnik z tyłu, co bardzo kusi mnie do sprawdzenia zasadności zmiany układu elektrycznego na zasilanie z dwojga akumulatorów. I tu stary, ale jeszcze nigdy nie...
Po co ma iść do cewki przez rezystory ? Ideą tego połączenia jest jak najmniejszy spadek napięcia na cewce podczas kręcenia rozrusznikiem, po to aby uzyskać silną iskrę. Jak silnik już zapali, alternator zacznie ładować i napięcie w instalacji wzrośnie do 14V to rezystor szeregowy w obwodzie uzwojenia pierwotnego cewki ma jak najbardziej sens.
(...) akumulatora w skuterze? Tak AI: Czy w ostatnim czasie były wykonywane jakieś naprawy lub modyfikacje w skuterze, albo czy doszło do jakichś incydentów, które mogłyby wpłynąć na elektrykę? Nie Dodano po 1 Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik zgłasza, że w skuterze Rex 500RS (4T) przestały działać jednocześnie kierunkowskazy, klakson,...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Skąd takie działania wszystko wymieniać? Stacyjkę można zewrzeć drutem styki startu, rozrusznik- można podać napięcie prosto do cewki wrzutowej. Po to aby sprawdzić czy działa. Jak się jest pod autem, to warto sprawdzić próbówką, czy dochodzi napięcie do cewki rozrusznika po przekręceniu stacyjki. Stawiam, że nie dochodzi.. Nie wiem, czy jest tam immo,...
Patrząc szybko na schemat — na schemacie Hayensa jest przedstawione wnętrze skrzynki bezpieczników, a w niej przekaźnik rozrusznika, diody układu interlock zapłonu i przekaźnik świateł (automatyczne załączanie + blokada przy kręceniu rozrusznikiem). Sterowanie przekaźnikiem od strony masy idzie przez przełącznik (styki NO-NC) na dźwigni sprzęgła — albo...
Witaj! Rozrusznik powinien być połączony grubym kablem do cewki elektromagnesu a druga śruba do rozrusznika /8mm/ zwierając na próbę dwie nakrętki /8mm/ rozrusznik powinien zakręcić.Do zazębienia koła zamachowego silnika z rozrusznikiem musimy podać napięcie na cewkę elektromagnesu jest to cieńki przewód idący z stacyjki.W tym momencie rozrusznik zazębia...
Witam, Miałem ten sam problem , walczyłem tydzień aby przywrócić iskre z rozrusznika. Wymieniłem stator z cewką , cewke WN , świece , moduł zapłonowy, rozrusznik i nic to nie dało. Efekt cały czas był ten sam jak zakręciłem szybciej kołami to iskra była jak rozrusznikiem to iskry brak. Okazało się że brak iskry spowodowany był zbyt dużą odległością...
Witam serdecznie Przeszukałem forum, nie mogłem znaleźć podobnego tematu, więc zakładam nowy. Zacznę od początku. Pewnego razu podczas jazdy zaświecił się checkengine. Po szybkiej diagnozie pp2000, wyskoczył błąd bodajże p0350 związany z cewką, ale autko jeździło normalnie więc zignorowałem komunikat. Po dłuższym czasie wystąpiły problemy z odpalaniem,...
Może być wina stacyjki ale nie koniecznie . Sprawdź czy dochodzi napięcie do cewki rozrusznika . Nie raz tam lubi zaśniedzieć i z tąd takie efekty . Druga sprawa to masa silnika z budą . Sprawdź tą plecionkę . :| Dodano po 3 Mogą też kończyć się szczotki .
- 30 wejście zasilania do stacyjki + - wyjście 50 zasilanie ( wyjście do ładowania itp, jest wyjście napięcia + - 50b wyjście do rozrusznika ( podaje napięcie na cewkę rozrusznika ) + Stacyjka nie ma pinu do podłączenia - ( jedynie obudowa poprzez kontakt z karoserią ma )
A sama stacyjka? Może warto zacząć od najprostszego...
Najpierw przewody przy rozruszniku zobacz czy nie maja gdzieś zwarcia .Np. stały plus do plusa przekaźnika rozruchu.A na krótko odpala? A jeszcze jedna rzezcz,na kablu który idzie do cewki podejrzewam ze to ten od stacyjki jest napięcie nawet jak kluczyk nie jest w pozycji start
Ja doceniam wysiłek autora projektu i potwierdzam przydatność jego dla zwiększenia trwałości rozrusznika. Jednakże muszę trochę pomalkontencić :) nad rozwiązaniem. Ładne i dobrze działające, ale po co tyle elementów. Ja w poprzednich samochodach dokonałem samodzielnie podobnego urządzonka ale zrobiłem to zdecydowanie prościej. Sprawdziły się i pracowały...
Siemka przychodzę z zapytaniem odnośnie motoru Kreidler 125 otóż nie ma on iskry, byliśmy z tym u elektryka i prosiliśmy go żeby podłączył tylko rozrusznik i zapłon żeby można było go wyłączać na kill switchu iż stacyjki nie ma i z kabli wszystko jest tam porozwalane. Silnik kręci chce odpalić lecz nie ma iskry. Od magneto idzie prąd do cewki od cewki...
Czy sprawdziłeś działanie przekaźnika rozrusznika tj. jego cewki i działanie stacyjki. Stacyjka ma bezpośrednie połączenie z plusem akumulatora tj. przewodem czerwonym o największej średnicy. Po przekręceniu stacyjki z poz. 2 powinno płynąć napięcie 12 V cienkim przewodem do pinu cewki przekaźnika a jeśli tak nie jest, to szukaj usterki w stacyjce,...
A ruskie robili to jeszcze prościej... Było wyprowadzone napięcie zmienne z alternatora (przynajmniej tak oznaczone) następnie był prostownik i przekaźnik, który roziwerał obwód cewki rozrusznika w momencie, kiedy napięcie na wyjściu z alternatora osiągało odpowiednią wartość. Rozwiązanie to było skromniejsze od tu zaprezentowanego ale się sprawdzało....
[quote="tronix50"]mierząc napiecie podczas uruchamiania rozrusznika w punkcie cewki bendixu. Panie Tronix Bendix to inaczej zebnik-część mechaniczna .Zmierzyć napięcie można ewentualnie na włączniku rozrusznika. Proszę sie nie obrażać ,nie taki miałem zamiar.
Temat dotyczy silnika lotniczego Rotax 912, który ideę zapłonu posiada identyczną jak silnik motocyklowy (magneto, moduł CDI itd.) . Silnik ten wyposażony jest w dwa podwójne (czyli cztery) moduły dci. Latanie na "samoróbce" odradzam, natomiast testy na ziemi są jak najbardziej wskazane, chociażby z celu zdiagnozowania konieczności zakupu upiornie drogiego...
Ze schematu jasno wynika wynika, że potencjalnie mógł zaistnieć taki przypadek sugerowany wcześniej: Przy spaleniu cewki rozrusznika przepalił się konkretnie bezpiecznik F23 20A znajdujący się w komorze silnika i opisany w instrukcji obsługi jako "Wyłącznik zapłonu". Z niego podawane jest napięcie na stacyjkę i dalej m.in. na cewkę rozrusznika. Więc...
Jack63 popatrz jeszcze raz na schemat i nie myl ludzi ;-). To zabezpieczenie zasila tylko cewkę przekaźnika rozrusznika a nie sam rozrusznik! Popatrz chociażby na film zamieszczony wyżej, uważasz, że rozrusznik jest zasilany przewodami o takim przekroju? Bo jak widać na filmie przekrój przewodów doprowadzonych do zabezpieczenia jest mikry jak na główne...
Tylko czy wtedy nie powinny pojawiać się jakiekolwiek losowe błędy? Od tak sterownik zaczyna źle działać, zimny lut albo nawet lekkie zwarcie nie powinno generować błędów? To byłby niesamowity przypadek, że najpierw był błąd P0130, potem wypadanie zapłonu (z przyczyną w zalanych świecach) i jeszcze doszedł by do tego ECU... Poniżej kilka pytań: 1. Czy...
Od początku: jest to opel corsa B 1.4 97r. Po podłączeniu nowego rozrusznika do cewki elektromagnesu podłączyłem 2 grube kable do dużej śruby elektromagnesu , jeden cienki do małej śruby elektromagnesu (przy odłączonym akumulatorze). Po przekręceniu stacyjki lampki na tablicy rozdzielczej palą się ale na tym cienkim przewodzie uruchamiającym elektromagnes...
Witam posiadam przekaźniki o oznaczeniach V23154-D-722-B-110 znalazłem stronke ale nie moge sie połapać jakie ma być napięcie na cewce http://sklep.dacpol.com.pl/pliki/katalog... Potrzebuje ich użyć do projektu ... są troche warte więc szkoda mi je popalić z góry thx za pomoc kris
Cześć :) zakupiłem ostatnio quada Bashana 250 którego stan poza ramą i silnikiem był tragiczny... całego quada udało mi się doprowadzić do naprawdę fajnego stanu i wyglada i funkcjonuje teraz naprawdę dobrze. Problem zaczął się przy obowiązkowej wymianie elektryki która po poprzednim właścicielu była w tragicznym stanie. Postanowień kupic od razu w...
https://obrazki.elektroda.pl/5005584100_...
kupilem przekaznik schrack taki pomaranczowy oznaczony ZF900045 cewka 12V i sterowac ma napieciem zmiennym do ≈250V (tak tez ma napisane na obudowie) ale ma tez napisane na obudowie 10A i nie wiem czy to chodzi o ten prad zmienny czy staly i nie moge znalezc zadnych info o tym przekazniku:idea:
Witam Skuter Kingway 4suwowy nie chce zapalić. Akumulator jest naładowany, gaźnik i dysze przeczyszczone, iskra na świecy bardzo dobra, i zawory poustawiane na 0,05mm. Wszystko niby jest ok a nie chce odpalić ani z rozrusznika ani z kopki. Czytałem różne fora i wykręciłem tą cewkę z gaźnika od ssania i z tego co widzę to działa to na takiej zasadzie...
Nie ma nic po drodze,kabel czarno-czerwony zasuwa od kostki pod stacyjką prosto do elektromagnesu rozrusznika. Trzeba sprawdzić czu masz prąc na styku 50 rozrusznika jak dajesz kluczyk w pozycję rozruch. W autach z automatem jest prąd na sterowanie odłączany przez układ przełącznika wielofuncyjnego,chodzi o to abyś nie odpalił inaczej jak na D albo...
Witam! Mam problem z przekaźnikiem otóż przekaźnik dopuszczalnym obciążeniu 5A przy obciążeniu go silnikiem pobierającym 4A zaczyna drgać cewka. Cewka (12v) jest uruchamiana za pomocą klucza traznyzstorowego napięciem 5V. Przy mniejszym obciążeniu przekaźnika problem nie występuje. Przy podaniu na bazę tranzystora napięcia 12v również problem nie występuje....
Witam. Jakie powinno być napięcie na środkowym przewodzie 3-pinowej wtyczki cewki zapłonowej w VW Passacie 1,8 ADZ (1995r.) w czasie pracy silnika? U mnie jest na wolnych obrotach ok. 3 V, a na wysokich obrotach dochodzi prawie do 10 V. Dlaczego tak jest? A może u mnie jest coś nie tak? Ostatnio coraz częściej występuje w moim autku samoistne przełączanie...
Witam, Mam w urządzeniu naukowym zasilacz prądowy dający prąd STAŁY do 100A zasilający cewkę elektromagnesu. Zauważyłem, po podłączeniu oscyloskopu do końcówek tej cewki, że napięcia podawane na nią są zmienne prostokątne. Czy jest to możliwe i jaki może być cel, że te napięcia są zmienne? Pozdrawiam RJ
Napięcie wchodzące do modułu wynosi od 20 do 40v Jak mierzyłeś? Czy moduł był podłączony? Jaka prędkość silnika przy pomiarze? Miernik zakres pomiarowy? Za niskie napięcie zasilające moduł powinno być około 250v Spora "szansa". 250vAC to dla pracy rozrusznika przesada, ale te 150 VAC to minimum. Prawdopodobnie uszkodzona cewka zasilająca CDI.
Witam, mam problem. Fiat 125p, silnik L500, brak iskry. Wszystko sprawdzane i powinno działać, tylko ja mam tak: czop akumulatora do roztusznika, znowu od czopa do cewki, z cewki do kopułki itd. - do masy. Czy problemem może być, że podczas kręcenia rozrusznikiem rozrusznik zabiera prąd i prąd nie idzie do cewki? AI: Czy akumulator jest w pełni naładowany...
Nie opisałeś dokładnie problemu. Ale jeżeli po rzekręceniu stacyjki w pozycję "rozruch" słychać stukanie od rozrusznika to napewno przypalił się styk podający napięcie na rozrusznik. Steruje nim cewka rozrusznika. Można to naprawić, musisz zdemontować rozrusznik z tyłu cewki rozrusznika znajduje się kopułka z tworzywa sztucznego odkręć śruby od niej...
Mam pytanie? Czy ktoś wie jak jest zbudowana cewka zapłonowa w Skodzie Fabii 1.2 ? Może ma ktoś jakiś schemat budowy? Jakie napięcia wychodzą na cztery zaciski cewki zapłonowej ze sterownika? W jaki sposób wygenerować wysokie napięcie bez podłączania cewki do sterownika....? Pozdrawiam ![/i]
Czesc, ostatnio robilem sobie pomiary napiecia i pradu w Civicu 1998. Pytanie - dlaczego napiecie wychodzi mi ujemne? Sonda tektronixa zapieta pod fajka wychodzaca z rozdzielacza - wszystko ladnie rysuje tylko dlaczego ujemne? Jak to wytlumaczyc? Wklejam jeden z wykresow. BTW - nie mowie ze to jest zle, bo porownujac ze znalezionymi wykresami z usa...
proponuje obejrzeć zdjęcia rozrusznika zanim zacznie sie pisać tego typu posty Więc to zrób. czy po przekręceniu kluczyka w pozycje start (odpalanie) czy pojawia się napięcie na przewodzie włączającym elektromagnes Tym przewodem jest: mały konektor do zasilenia/włączenia elektromagnesu minus jest na obudowie Tak. Całego rozrusznika, ale nie cewki bendixa....
Rozrusznik sprawdzał na zimnym, czy na gorącym silniku, jak rozrusznik nie załapuje? Podłącz sobie do cewki rozrusznika woltomierz i sprawdź jakie napięcie jest przy rozruchu. Oczywiście, że kostka mogła się wypalić. Jeśli jest oryginalna od nowości...
Z twojego tematu :) A ruskie robili to jeszcze prościej... Było wyprowadzone napięcie zmienne z alternatora (przynajmniej tak oznaczone) następnie był prostownik i przekaźnik, który roziwerał obwód cewki rozrusznika w momencie, kiedy napięcie na wyjściu z alternatora osiągało odpowiednią wartość. Rozwiązanie to było skromniejsze od tu zaprezentowanego...
cewki rozrusznika zwarcie cewki rozrusznika naprawa cewki rozrusznika
pompa przez stycznik zmyć kalafonia modem simlock orange
belinea 107050 kabel brake radio
Schemat instalacji i bezpieczniki dźwigu ADK 125-3 Skoda Octavia VRS 184KM 2015 – ciągłe wypalanie DPF po ruszeniu, czujnik G450, regeneracja