Dobrze ustawiłeś miernik? Czasem nie na napięcie przemienne?
Sprawć ładowanie bezpośrednio przy alternatorze(napięcie i prąd) oraz przewód i dący do aku. Tylko dokładnie zwracając uwagę na połączenia oraz przewód-otarcia itp.
Tam jest to chore sterowanie ładuje podczas jazdy i hamowania silnikiem. Akumulator wytrzymuje 3 lata
Zegarek :P on ma stałe napięcie.
W momencie kiedy szyby nie działają jest na nim napięcie
Raczej wiązka na podłużnicy albo złącze przy pompie albo rdza w samej pompie. W blokach pomiarowych masz odczyt napięcie jakie dostaje pompa.
Przydało by się ustalić czy dochodzi napięcie do stacyjki i czy z niej wychodzi bo teraz nie wiadomo gdzie zacząć szukanie.
Z włącznika świateł wychodzi napięcie na te podświetlenie?
W Fabii gniją wiązki na potęgę, więc nie pruj wiązki tylko poprowadź nowy przewód.
Wszystko jest w porządku. Alternator ma określoną wydajność przy określonych obrotach. Zobacz na rysunek. Obroty alternatora są około dwa razy większe od obrotów silnika, więc jest jasne, że na wolnych obrotach alternator nie wyprodukuje tyle energii elektrycznej aby pokryć zapotrzebowanie, więc niedobór jest czerpany z akumulatora, co sie objawia spadkiem...
Żarówka 21/5 i przewody twoim przyjacielem. Żarówka nie kłamie, albo działa albo nie. Nie oszukuje, zawsze jest przy tobie. Jak jest czynna to świeci, jak zdechła to nie. Nie oszukuje, że ją dziś głowa boli albo ma inne zmartwienia. Żarówka to przyjaciel grzebacza w instalacji elektrycznej. P.S. Jeśli zamierzasz grzebać coś przy sterowniku, zamień ją...
Brak masy, skoro zwarłeś te kable i dalej nie świeci. Sprawdź ciągłość przewodów, od żarównki do mikrowłącznika i od masy do mikrowłącznika. Nie pytam, czy żarówka dobra:)
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Bzdury. Powód jest prosty-szaleje wskazanie z czujnika kąta skrętu, w wyniku tego pompa również zaczyna szaleć-zwiększa obroty przez to bierze wiekszy prąd, a tym samym silnie waha się napięcie na instalacji. Wystarczy wypiąć wtyczkę z czujnika i wszystko się uspokoi. Roboty nie dużo, wystarcza odmontować lewy halogen i dostęp do wtyczek świetny.
A co z wstępnym ich napięciem ?
Masz schemat, opis bezpieczników? Nie wszystkie obwody w samochodzie są cały czas pod napięciem.
Gdzieś na tych rozgałęzieniach gubi napięcie.
no to tak: Jakie konkretnie DTC rejestruje pompa ? Pomiar napięcia na CANH/ CANL nie daje żadnej informacj, no może poza tym, że nie ma zwarcia do plusa, masy.
Bardzo możliwe ale myślę, że jeśliby miał luz taki na łożysku to coś by ocierało przy obracaniu ręką. Albo ma uszkodzony regulator i na wirnik idzie od razu 12V i faktycznie stawia taki opór. Ewentualnie ma luz wzdłużny wirnika i haczy mu o szczotkotrzymacz po podaniu napięcia.
Napięcie nie dochodziło
Serdecznie dziękuję za rozjaśnienie sytuacji! Zdam relacje wieczorem, zacznę od filtra. Paliwo w baku pełne pod korek. Jak nie pomoże to jutro pod kompa i sprawdzenie napięcia.
Zmierz napięcie ładowania
Wszystkie kontrolki w tym silniku zapalają się i po kilku sekundach gasną, tak ma być. Teraz zbadam napięcie na pompie przy włączonym prądzie..
Dziwne bo multimetr wyświetla 0 źle mierzysz albo uszkodzony miernik przewody, zmierz napięcie na akumulatorze.
Brak kodu silnika troszkę utrudnia ale najprawdopodobniej z pinu 23 sterownika wychodzi przewód do alternatora .Sterownik silnika rejestruje napięcie wyjściowe alternatora i określa warunki ładowania.
Sprawdziłem napięcie ładowania. Zaraz po odpaleniu: Akumulator: 13,9 - 14,1 V Alternator: 14,1 - 14,3 V Po przygazowaniu do ok. 3000 obr/min przez ok. 1 min i znowu na wolnych obrotach: Akumulator: 14,0 - 14,3 V Alternator: 14,1 - 14,5 V ale bywało także: 13,0 - 13,2 V Przy zgaszonym silniku: Akumulator: 12,88 V Alternator: 12,88 V Wygląda na to, że...
Napięcie masz dobre, jeżeli nadal świeci kontrolka to idź droga przewodu, bo pewnie się wypiął.
Witam, jaką polecacie sprawdzoną ładowarkę do samochodu? Chodzi mi o jakość. Jeśli w samochodzie są skoki napięcia (fabia wspomaganie elektryczne powoduje przygasanie swiateł)to jaka ładowarka która da bezpieczne napiecie dla smartfona? Potrzebuję raczej taniego modelu klasy blitzwolf dającego realnie przy 5 V prąd do 2 A. Co polecacie?
Proszę sprawdzić napięcie ładowania.[/i]
Miałem na myśli tą kostkę/wsówkę wpinaną do rozrusznika, tam po przekręceniu stacyjki nie ma napięcia.
Na pewno kupisz,nie musi być taki sam,ale musi być na takie samo napięcie,podobny prąd, no i odpowiednia ilość styków.
Jeżeli akumulator ma napięcie 12.2 to chyba rozrusznik słabo kręci lub wcale.P
TAK, powinien działać. Tylko podłącz tę diodę, żeby odwrotne napięcie nie uszkodziło ggeneratora. Możesz układ podłączyć za bezpiecznikami jeśli Ci tak wygodniej. I sprawdź wszystko miernikiem - czy są napięcia, czy są w odpowiednią stronę.
Pytanie do kolegi patgaw : Czy rozwiązałeś już problem zbyt dużego spadku napięcia na masie :?:
Oj tego nie wiem. Mechanik zaproponował żebyśmy podmienili akumulatory - wszystkie kable zostały sprawdzone, zaskakujące jest to że nie ma problemu z odpalaniem itp. Potrafi nagle spadać napięcie do 10.8
Zmierz napięcie ładowania miernikiem ile wynosi.
Zacznij od sprawdzenia wszystkich mas. Dodano po 2 Chociaż wzrastające do 18V napięcie może również wskazywać na regulator napięcia bądź inne problemy z alternatorem.
alternator ma napięcie 14,24 V
Ktoś może już grzebał, albo jakiś potężny spadek napięcia wysypał wsad.
Nie wymienia się w ciemno. Jak chcesz sprawdzić kostkę stacyjki to daj na rozruch i pomierz wtedy na zacisku 50 przy rozruszniku czy pojawi się napięcie względem masy, ma być 12 V.
Jak jest z wysokim napięciem?
Napięcie ładowania mierzyłeś?
Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze.
A pod obciążeniem jak dodasz gazu jakie jest napięcie bo wygląda że wszystko ok.
Witam. Mam taki sam problem w polo 4. Ktoś wiem na które kabelki podawać napięcie i jak?
najczesciej padaja złącza w kostce (lewy dolny róg chłodnicy)
Przyczyn może być kilka. Może poprzymarzał mechanizm, a może na stykach coś nie łączy. Posprawdzaj czy jak wycieraczki nie startują to do silnika dochodzi napięcie.
Witam Zobacz czy gdy podłączysz nowy wyłącznik ,i jest w pozycji świateł mijania ,jest napięcie na zacisku 56.
Korci mnie właśnie żeby go rozlożyć i wyczyścić. Zrobił bym to już dawno tylko nie mam tego trójkątnego klucza. Trzeba będzie coś przypiłować chyba żeby pasowało. Czy to normalne, że na zimnym silniku nastawnik ma tak wysokie napięcie?
ok, a jak chcę uzyskać wyładowania pomiędzy 2 przewodami tak jak pisałem odległość no powiedzmy 0,5 cm to wtedy muszę od uziemionego rdzenia poprowadzić przewód uziemiający do plusa WN na tą odległość 5mm? Wyprowadzasz 2 przewody - od obu końców cewki, dodatkowo koniec o gorszej izolacji (blizszy rdzenia) łączysz z masą. Nie jestem elektronikiem ale...
No to testuj. MOże lambda przekłamuje jak pisałem wcześnie. Sprawdź napięcie na tylnej sondzie czy nie stoi blisko zera. Psiknij plakiem w dolot i zobacz reakcję sond .
Jeśli wycieraczka uruchamia się w momencie kręcenia rozrusznika to wina niskiego napięcia akumulatora.
Nie znam się na tym ;) Ale ja bym stawiał, że na jednym się pojawia + przy zwykłym włączeniu a na drugim przy włączeniu spryskiwacza na szybę :)
Do sprawdzenia napięcie w gniazdach lamp, i ogólnie napięcie ładowania.
Czego nie rozumiesz, te popyczacze ustawia sie z wstępnym napięciem tak jak napisał kolega maszan. Przy twoim ustawieniu zniszczysz zawory i dzwigienki.
Sprawdź, czy na obu zaciskach 30 masz napięcie, kontrolką nie miernikiem.
Co to za pomiar 11,8v silnik uruchomiony i takie napięcie zmierzyłeś na akmulatorze? 14A kiedy , samochód pozamykany system uśpiony?
Objawy wskazuję na słaby akumulator , siada napięcie podczas kręcenia.
Sprawdź napięcia na canie w kostce pompy, zainteresuj się stanem przewodów na lewej podłużnicy.
Oj przepraszam bardzo, kolega wiatajek miał rację. AZQ silnik. Problem już rozwiązany- masa była, nie było +! Winnym okazał się bezpiecznik w skrzynce bezpieczników od strony kierowcy. Jeśli ktoś będzie miał taki problem to sprawdzić bezpieczniki całkowicie po prawej stronie(nie pamiętam numeru) Trzeba kręcić rozrusznikiem i szukać bezpiecznika. Później...
Tak.
Jedź do mechanika, bo z opisu usterki to może być wszystko. Przymulenie to może być przepływomierz, telepanie silnikiem poduszki silnika i/lub skrzyni, ale też kable wysokiego napięcia, świece.
Jakie napięcie ładowania pod obciążeniem?
Nie jest to sprawa aku. Podmieniłem na prawie nowy, jezdziłem i testowałem 3 dni -bez zmian ( robiłem nawet kodowanie nowego aku) BTW, to VCDS pokazuje także rezystancję wewnętrzną aku, była ona w obu moich akumulatorach bardzo niska- oba akumulatory ok. Dopatrzyłem się ostatnio tylko pewnej innej sprawy: Przy czyszczeniu przepustnicy wyszło na jaw,...
najpewniej masa gdzieś ugniła, sprawdź napięcie względem masy akumulatora, poza tym taki pomiar bez obciążenia choćby żarówką od migacza 21w jest nic nie warty
Naprawić ładowanie jeśli jest 16v. A i nie prąd jest 16v tylko napięcie jest 16v.
Dzień dobry. Mam podobny problem z uruchomieniem silnika skody fabia 1. Po włączeniu zapłonu brak napięcia na pompie paliwa. Po ponownym przekręceniu kluczyka pojawia się ale nie za każdym razem. Który przekaźnik wymieniłeś w mojej skodzie są trzy ?
Ktoś logicznie myślący zaczął by od sprawdzenia czy masz w ogóle napięcie na bezpiecznikach.
Jak nie naładuje jak naładuje. Warunkiem napięcie powyżej 14v
Tak, zamówiłem nowy przełącznik świateł, może to jest przyczyną, bo żarówki są dobre, bezpieczniki też. Jeszcze napięcie muszę sprawdzić, czy dochodzi do bezpieczników.
Witajcie, W mojej Fabi wymieniłem miesiąc temu akulumator, napięcie po odpaleniu silnika 14V z małym hakiem ale niestety zostawiłem samochód na lampce do czytania i teraz pomimo przejechaniu 3kkm od tego incydentu napięcie z włączonymi światłami, nawiew na drugi "tryb" napięcie na aku po włączeniu jest 13.5V do ~13.7V Bez świateł, nawiewu oraz radia...
Weź żarówkę tą którą masz i podłącz do tego czerwonego/biały co wchodzi do wtyczki.Jak tam świeci to masz uszkodzony panel/rezystor. Jak nie świeci to korozja lub wypalone złącze są jeszcze wcześniej. Prąd to nie napięcie . Sprawdzaj żarówką nie miernikiem.
Jeżeli dobrze kojarzę na lewej podłużnicy są kostki pod akumulatorem jak by bliżej chłodnic możesz je sprawdzić i sprawdź. Czy napięcie dochodzi do czujnika
Problem na chwilę obecną wydaje się być rozwiązany. Po założeniu nowego akumulatora auto pali, wspomaganie działa i nie świecą się żadne kontrolki, oczywiście poza rezerwą paliwa. Pewne wątpliwości budzi we mnie jednak napięcie ładowania. Na wolnych obrotach z wyłączonymi odbiornikami wynosi ono 15V. Po włączeniu świateł mijania i drogowych, dmuchawy...
Trzeba sprawdzić ciągłość przewodów oraz przeprowadzić pomiary napięcia na sondzie.
Witam, Ja po długiej walce rozwiązałem problem. Okazało się że główny kabel masowy od akumulatora do nadkola jest uszkodzony. Usterkę namierzyłem przez przypadek, kiedy pewnego dnia samochód odmówił posłuszeństwa i już po otwarciu drzwi i zapaleniu lampek spadek napięcia w instalacji był tak duży że zaczęło się klikanie przekaźników nawet bez przekręcenia...
Czyli mierząc między A8 (masa) i A4 jest napięcie ok.12V. A po włączeniu zapłonu / wyłączeniu zapłonu coś się zmienia? Np. na A7
W skrócie, to mógł być powód uszkodzenia akumulatora. Zależy jeszcze do jak niskiego napięcia został rozładowany w te 2 dni. Jeżeli do 7v (co mnie się zdarzyło kiedyś) to trup i to już zimny nawet.
Można jeździć ale mogą nie wystrzelić poduszki podczas zderzenia. Do odczytania błędy w sterowniku poduszek. Możliwe że błąd spowodowany zbyt niskim napięciem na zasilaniu sterownika lub błąd 65535 - uszkodzenie sterownika. Bez diagnozy komputerem to tylko pozostają przypuszczenia.
A tu jest nonstop nawet po 30min. A ta zaniżona wartość napięcia w parametrach bieżących jest na 2kanale a nie jak podałem wcześniej , i jest opisane jako napięcie z zacisku (30)
Najlepiej podłącz miernik pod klemy, następnie kręć kierownicą i sprawdź jak bardzo napięcie będzie spadać.
poza canem idzie jeszcze 15 i na niej też trzeba sprawdzić czy jest pełne napięcie zasilania - obstawiam że nie ma
Byłeś u elektryka nie powiedział ci. Cena zależy od warsztatu w ASO zaczynamy od 100 zł. a cennik roboczo godziny około 200 zł. plus części .Rozeznanie już maż .Poszukaj dobrego warsztatu który zrobi ci to taniej .
Radio jest dokładne Alpine. Na pewno sprawne. Napiecie 12.5V jest obu kablach oraz w zapalniczce na wyciagnietym kluczyku. Zapeene ktoś coś kombinował. Pójdę dzisiaj i pomierze jeszcze raz. Najwyżej bede musiał z skrzynki bezpiecznikowej wpiąć się w jakiś wtyk z napięciem po włączeniu stacyjki...
Co to znaczy odwrotnie podłączonych lejcach ? Odwrotnie podpięte klemy albo kable rozruchowe.
W takim razie szukał bym takiego sygnału wprost z modułu alarmu, bądź zastosował bym gdzieś przekaźnik odwracający (gdy napięcie zanika, to on podaje). Z pewnością takich punktów, gdzie plus, lub minus pojawia się w momencie, kiedy potrzebujesz.
Witam Otwórz drzwi kierowcy i z boku po lewej stronie deski rozdzielczej należy podważyć płaskim śrubokrętem pokrywę która jest na spinkach.Pod nią znajduje się skrzynka z bezpiecznikami.Tam znajdziesz miejsce do którego będziesz mógł podpiąć zasilanie zapalniczki.Pod skrzynką należy wybrać przewód o dużym przekroju kolor czerwony gdzie jest napięcie...
Witam! Mam następujący problem z Fabią. Zauważyłem, że mam czasami spadki napięcia gdy mierze je miernikiem na akumulatorze. Podczas pracy silnika i ładowaniu, napięcie powinno być ok. 14 V. Oczywiście jest tak ale często zaraz po uruchomieniu silnika spada do 12V jakby w ogóle alternator nie ładował. Po przygazowaniu ładowanie wraca do normy i jest...
OK to skoro jest off to powinien palić. zresztą podaj napięcie zasilania na wspólny przewód wtryskiwaczy. I wtedy kręć.
Sprawdziłem bezpiec Dodano po 3 Sprawdziłem bezpieczniki , nie mogę odczytać błędów w sterowniku , w tablicy błąd 522 sterownik silnika zablokowany , brak napięcia .
Podpowiesz mi coś odnośnie tego błędu ? Mnie serio dziwi to napięcie, auto potrafiło stać tydzień w mrozie nie odpalane i zawsze bez problemu odpala.
A może lepiej cały szczotkotrzymacz ? To nie tylko szczotkotrzymacz, ale i regulator napięcia. Wymieniaj cały.
To jest wada fabryczna wiązki, jest za dokładnie owinieta taką gumą i gnije pod tym , jesli auto jest serwisowane to nawet po 4 latach od zakupu skoda to wymieniała na gwarancji, poczytaj sobie posty z forum dotyczące gnijącej instalacji elektrycznej. A co do podpowiedzi poprzednika o sprawzeniu masy to jeśli to jest checzbek i ma spryskiwacz z tyłu...
Witam, Skoda Fabia 2009 1,4 16V 63kW. Napisałem, że po jałowym biegu bo odpinałem wtyczkę z alternatora bo mi przeszkadzała dostac się do filtra oleju. Potem zapomniałem założyć i odpaliłem tylno na chwilę silnik. Po wpięciu wtyczki do alternatora mruga kontrolka akumulatora i aku sie nie ładuje bo sprawdzałem miernikiem. Co mogło paść ? Regulator napięcia...
A mam dziwny przypadek po wymianie czujnika skrętu , pojawił sie bład, zwarcie do masy napięcia odniesienia. ?
Witam. Regulator napięcia przy alternatorze do wymiany.
Izolacja może wyglądać jak nowa a w środku przewody utlenione. Mniejsza z tym, szukaj uszkodzenia nie w samym przekaźniku tylko w przewodach do niego. Sprawdź czy jest napięcie zasilające cewkę przekaźnika.
Podaj napięcie na bezpiecznik pompki.
W Fabii jest napięcie na gnieździe zapalniczki po wyłączeniu zapłonu, ale nie wiem czy miałbym odwagę zostawić w aucie bez nadzoru chiński wyrób z baterią Li-Poly podłączoną do ładowania.
Z ostatniego postu kolegi „Irek47” wychodzi że jest to wina braku wzbudzenia . Moim zdaniem jest to przerwa w obwodzi kontrolki , a nie problem z komputerem. W sytuacji gdy jest stosowana dioda LED to jest bocznikowana opornikiem tak żeby prąd wzbudzenia przekraczał 50mA , z takimi rozwiązaniami się często spotykam. Obejrzyj dokładnie alternator...
fabia napięcie fabia napięcie akumulatora niskie napięcie fabia
efekt ambilight zespół parzenia 17mb95 software
naprawa bequit pralka samsung zawiesza
Wpływ wysokiej temperatury na chińskie radioodbiorniki Niedziałające głośniki w Deutz-Fahr - przyczyny i rozwiązania