zmienne. pod warunkiem ze wiesz jekie to przemienne
Nowa sonda załatwi sprawę.
Witam .. Wałkowałem ten problem kilka razy w ASO .. To wszystko zależy .. Raz to było paliwo ... podniana na inne i ok ... Często przepływka ... Masz silnik z10xe czy z12xe lub z12xep ????
Tfuj, odwrotnie- to w fordowskiej, w przeciwieństwie do innych szary idzie do korpusu. Jak założysz inną, np od WV, która szary ma odizolowany to EEC IV nie wykrywa masy i idzie w trybie bez sprzężenia z sondą. Jak założysz trzyprzewodówkę, to ten kabel co oryginalnie szedł na szary ( bodaj brązowy z żółtym pasmem) umasuj!
tak moze
sonda szerokopasmowa wskazanie prawidłowe
Masz dwie sondy, na prawy i lewy bank cylindrów, zobacz na takie rzeczy jak: -przepływ powietrza ( na wolnych około 16 kilo na h) -czy odczytana temp. pokrywa się z grubsza z rzeczywistą -pozycję integratora pola pracy O2 (około 128 krok) Jest gazownia w aucie?
To niech podłączą masę do tej sondy. I niech się jeszcze uczą.
Normalne.Te fluktuacje swiadczą o tym że sonda próbkuje. Po co wam te vagcomy,jak nic z tego nie kumacie?
Prawidłowe, jakby były takie same jak na pierwszej to by świadczyło o niesprawnym katalizatorze.
Należy dołączyć kondensator filtrujący między plus a masę zasilania i jeszcze jeden tantalowy (elektrolityczny) a także transil na 16V. Jesteś pewny, że sonda ma odpowiednią temperaturę a układ sterowania grzałką i ona sama jest sprawna?
sonda nie jest zasilana, sonda porównuje zawartośc tlenu w powietrzu atmosferycznym z zawartościa tlenu w spalinach, przy dużej rożnicy w wyniku działania ciśnienia cząstkowego następuje przepływ jonów tlenkowych powodujacy powstanie potencjału do 1V wiele szczegółów dot.budowy idziałania sondy lambda znajdziesz w necie sonda w pewnych okolicznościach...
Wszystko ok.grzałką steruje ECU silnika. Sprawdź rezystancję samej grzałki. Czy tam jest tylko jedna sonda? Najlepiej podaj kod silnika Pozdrawiam
http://forum.vectraklub.pl/index.php/top...
Analiza spalin, zwłaszcza CO? Wzbogac mieszanke np jakims sprayem lub podaj mu plusa poprzez twoje ciało na sygnał.
Nie zgasną.
Sonda pracuje w granicach 0,5V gdy nie ma masy, czyli odniesienia. Podłącz masę do obudowy sondy i sprawdż...
Napięcie na wejściu sondy na ECU jest około 0,47 V , napięcie referencyjne , wejście komparatora.
Sundę lambda wymieniłeś ? Ona się po czasie wypala . Odłącz aktuator i zastąp go regulowanym dławikiem , ustaw reduktor żeby silnik pracował na wolnych i doreguluj dławik żeby się silnik wykręcał na obroty .
Tam masz wideband i ma być między 0,3-0,6V ,tam nic nie oscyluje.
Daj masę sygnału sondy do masy auta.
raczej masz problem z przekaznikiem głównym lub jego zasilaniem
Masz uszkodzony MAP sensor lub przerwany gumowy przewód (wężyk) który go łączy z kolektorem dolotowym.
Witam , mam espace4 2.0t w pomiarach sond lamda wychodzi mi na pierwszej pełne napiecie z aku. natomiast na drugiej 8 v, nie wiem jak było przed pokazaniem sie błędu , sondy jakby sprawne . Czy to jest prawidłowe ?
Dzięki za odpowiedź. 1. Z tego, co ja rozumiem, to sonda za katem ma być bogata, jak jest zimny silnik, a później ma oscylować w miarę równo z pierwszą, ale z delikatnym przesunięciem i tak jest w tym aucie. 2. Myślę o tym, żeby zamienić miejscami, ale w Smarcie wygląda, że trochę rozbierania będzie, dlatego jeszcze się powstrzymuję. 3. Z tego, co pamiętam,...
Rozgrzej dobrze układ wydechowy. Takie napięcie jest często w grupie VAG przy zimnej sondzie. Przy uszkodzonej sondzie powinieneś mieć raczej któryś z błędów P0138, P0139 albo P0140 - wysokie napięcie, powolna reakcja albo brak aktywności sondy B1S2. Zrób z 10km i zobacz na pracę tylnej sondy.
Brak możliwości obydwie były takie same.
Podaj na jakich przewodach mierzysz to zasilanie i co chcesz zmierzyć zasilanie grzałki?
Nie czytałeś dokładnie:– temperatura silnika wyższa niż 200C – napięcie sondy lambda musi przynajmniej raz wyjść poza zakres 0,3..0,6V - warunek przejścia silnika do pracy w pętli otwartej, 13 – SONDA LAMBDA OBWÓD OTWARY Błąd występuje gdy: silnik pracuje nie mniej niż 1 min temperatura silnika powyżej 850C napięcie sondy lambda przez...
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
może z tabelek, odczytując napięcie na lambdzie mamy podany współczynik lambda i stosunek powietrze/benzyna
Brak ifo jaki to silnik ? Błąd P0400 oznacza, że ilość gazów spalinowych wchodzących do cylindra jest niewystarczająca 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia...
Opcje mogą być dwie - uboga mieszanka na biegu jałowym czyli np ciągnie lewe powietrze lub uszkodzona sonda. Delphi to jakiś zamiennik. Przy sondach nie opłaca się kupować taniego zamiennika bo wychodzi to drożej. Tutaj powinno być to co w oryginale czyli Bosch, Siemens ewentualnie NGK i taka sonda to będzie koszt ok 300zl. Na zdjęciu z wartościami...
witam mam pytanie mierzyłem miernikiem impuls sondy na wolnych obrotach pokazuje 05-04 a przy 2 tys dochodzi do 18 i nie wiem czy sonda jest dobra czy nie :?:
No to testuj. MOże lambda przekłamuje jak pisałem wcześnie. Sprawdź napięcie na tylnej sondzie czy nie stoi blisko zera. Psiknij plakiem w dolot i zobacz reakcję sond .
na obydwu sondach napięcie powinno sie zmieniać.
Witam Ja używam do takich badań cyfrowy tester sondy lambda. Kupiłem na Allegro jeszcze mnie nie zawiódł. Jest tam opcja testu która symuluje napięcie sondy lambda o wartości 0,2V a także 0,9V po wciśnięciu klawisza testu silnik zaczyna pracować inaczej, czyli potwierdza to ze opisany wyżej artykuł ma sens.
Problem polega na tym iż, gdy podłączyłem go do programu diagnostycznego AB-COM mieszanka paliwowa skacze raz bogata, raz uboga a napięcie na sondzie lambda (O2 sensor o ile sie nie myle) skacze raz 200, 400 albo i 1000mV. Witam serdecznie. Sam mam corsę z silnikiem 1.0 oznaczenie X10XE i u mnie mieszanka też skacze z ubogiej na bogatą i odwrotnie...
Kolego nie wydaje mi się że te błędy normalnie znikają. jeżeli usterka znikła lub występowała tylko w pewnych sytuacjach to będzie to błąd sporadyczny, ale sam nie powinien zniknąć. A na sondę lambda nie przychodzi napięcie zmienne bo gdyby nie grzałka przyspieszająca jej prace w ogóle by nie było potrzebne napięcie. Sąda lambda działa jak ogniwo elektryczne...
cisnienie paliwa jest ok bo sprawdzalem wtryskiwacze wszystkie dzialaja tez sprawdzilem ....
Jak już o sondzie mowa to ja mam taki problem i niewiem czy jest związany z w/w ale zapytam: posiadam bmw 316 e30 i falują wolne obroty na rozgrzanym silniku,kiedy jest zimny - wszystko ok.Prędkość obrotowa zmienia silnika się do takiego stopnia ,że potrafi zgasnąć (co mnie bardzo irytuje , szczególnie dojeźdzając do świateł) .Czy ta usterka może być...
W takim przypadku sprawdź masę sterownika LPG, a najlepiej ją popraw. Zobacz też, czy silnik ma dobrą masę i czy dochodzi napięcie do grzałki sondy.
sond w autach jest kilkanaście rodzajow pod względem dzialania.generalnie mozna je podzielic na aktywne(generuja napięcie) i pasywne (muszą być zasilane).sondy aktywne generują napięcie ok.0,2V-lambda mniejsza od 1 i0,7V lambda powyzej 1.Roznią się tez rezystancją grzalki i to jest wazne,gdy grzanie przechodzi przez sterownik,bo wtedy sterownik przez...
Jak dobrze liczyłeś impulsy , to błędy związane z sondą lambda. Sprawdz czy jest napięcie 12V na dwóch białych przewodach sondy , ale żarówką. Jak masz , to podmień inna sondę.
No okej ale żeby kupić zamiennik uniwersalny to muszę znać parametry tej sondy czy to 5V czy 0-1V, 0,8-1,6V itd.
Ja mam przygotowany potencjometr z dzielnikiem na wejściu, tak żeby regulować napięcie na wyjściu od 0 do 1,2V. Zrób coś takiego i porównaj odczyt z DME. Wygląda że uszkodzone.
Kontrole przebiegu powinno się zrobić oscyloskopem; Teraz nie możesz powiedzieć że sygnał jest za wolny, występuje opóźnieni w przesyle danych między sterownikiem a interfejsem; Widać to na wykresie w momencie zwiększenia prędkości obrotowej silnika do 3000 obr. tu wykres podaje wartość liniową, a powinno wyglądać tak jak na biegu jałowym z tą różnicą...
Weź coś w końcu zmierz nie wymieniaj bez sensu.Sprawdź czy po przekręceniu zapłonu pojawia się napięcie na zasilaniu grzałki.Leci to przez bezpiecznik.Masa(sterowanie )leci z ecu.
Zmierzyłem napięcie na sondzie lambda na rozgrzanym silniku - ok. 150mV na biegu jałowym. Czyli jednak sygnał z sondy jest. . Ja cię pierniczę, nie ma ratnku dla tego forum. Co jest? 0,15V to cymeśny sygnał?
jeżeli masz multimetr ( DC oraz pomiar woltów) to możesz sprawdzić, jeżeli są 4 przewody to 2 są od grzałki + 12V oraz - no i kolejne dwa + oraz - sygnał z sondy lambda jeżeli odepniesz wtyczkę i sprawdzisz napięcie przy ciepłym odpalonym silniku napięcie powinno oscylować w granicach od 0-1V lub też od 0-5V, zapewne masz tą pierwszą, powiedz kto ci...
Mam auto jak w temacie, rocznik 2015, jeździ od 03.2016. a ja jestem jego właścicielem od stycznia 2020. Kupiłem je przy przebiegu ok 16,5 tys km. Ostatnio ( w sierpniu br.) przy przebiegu ok 58 tys. km pojawił mi się błąd ( wg. MES) P2097-16 sonda lambda, bank 1 przed katalizatorem ( niezgodność), w opisie: Voltage too low. Jako że auto nie wykazywał...
napięcie sondy lambda lambda wysokie napięcie napięcie sonda lambda
lodówki bosch opinie przebija kolor elektrotechnika ogólna książka
kuchnie indukcyjne naprawy kuchnie indukcyjne naprawy
Tonsil ZKD 480A – schemat zestawu głośnikowego 5.1 z subwooferem aktywnym 100W Opel Corsa D 2007 – brak nawiewu na szybę, usterka klapy rozdziału powietrza, linka, siłownik