Nowa sonda załatwi sprawę.
Witam .. Wałkowałem ten problem kilka razy w ASO .. To wszystko zależy .. Raz to było paliwo ... podniana na inne i ok ... Często przepływka ... Masz silnik z10xe czy z12xe lub z12xep ????
Tfuj, odwrotnie- to w fordowskiej, w przeciwieństwie do innych szary idzie do korpusu. Jak założysz inną, np od WV, która szary ma odizolowany to EEC IV nie wykrywa masy i idzie w trybie bez sprzężenia z sondą. Jak założysz trzyprzewodówkę, to ten kabel co oryginalnie szedł na szary ( bodaj brązowy z żółtym pasmem) umasuj!
tak moze
sonda szerokopasmowa wskazanie prawidłowe
Masz dwie sondy, na prawy i lewy bank cylindrów, zobacz na takie rzeczy jak: -przepływ powietrza ( na wolnych około 16 kilo na h) -czy odczytana temp. pokrywa się z grubsza z rzeczywistą -pozycję integratora pola pracy O2 (około 128 krok) Jest gazownia w aucie?
To niech podłączą masę do tej sondy. I niech się jeszcze uczą.
Normalne.Te fluktuacje swiadczą o tym że sonda próbkuje. Po co wam te vagcomy,jak nic z tego nie kumacie?
Prawidłowe, jakby były takie same jak na pierwszej to by świadczyło o niesprawnym katalizatorze.
Należy dołączyć kondensator filtrujący między plus a masę zasilania i jeszcze jeden tantalowy (elektrolityczny) a także transil na 16V. Jesteś pewny, że sonda ma odpowiednią temperaturę a układ sterowania grzałką i ona sama jest sprawna?
zmienne. pod warunkiem ze wiesz jekie to przemienne
sonda nie jest zasilana, sonda porównuje zawartośc tlenu w powietrzu atmosferycznym z zawartościa tlenu w spalinach, przy dużej rożnicy w wyniku działania ciśnienia cząstkowego następuje przepływ jonów tlenkowych powodujacy powstanie potencjału do 1V wiele szczegółów dot.budowy idziałania sondy lambda znajdziesz w necie sonda w pewnych okolicznościach...
Wszystko ok.grzałką steruje ECU silnika. Sprawdź rezystancję samej grzałki. Czy tam jest tylko jedna sonda? Najlepiej podaj kod silnika Pozdrawiam
http://forum.vectraklub.pl/index.php/top...
Analiza spalin, zwłaszcza CO? Wzbogac mieszanke np jakims sprayem lub podaj mu plusa poprzez twoje ciało na sygnał.
Nie zgasną.
Sonda pracuje w granicach 0,5V gdy nie ma masy, czyli odniesienia. Podłącz masę do obudowy sondy i sprawdż...
Napięcie na wejściu sondy na ECU jest około 0,47 V , napięcie referencyjne , wejście komparatora.
Sundę lambda wymieniłeś ? Ona się po czasie wypala . Odłącz aktuator i zastąp go regulowanym dławikiem , ustaw reduktor żeby silnik pracował na wolnych i doreguluj dławik żeby się silnik wykręcał na obroty .
Tam masz wideband i ma być między 0,3-0,6V ,tam nic nie oscyluje.
Daj masę sygnału sondy do masy auta.
raczej masz problem z przekaznikiem głównym lub jego zasilaniem
Masz uszkodzony MAP sensor lub przerwany gumowy przewód (wężyk) który go łączy z kolektorem dolotowym.
Witam , mam espace4 2.0t w pomiarach sond lamda wychodzi mi na pierwszej pełne napiecie z aku. natomiast na drugiej 8 v, nie wiem jak było przed pokazaniem sie błędu , sondy jakby sprawne . Czy to jest prawidłowe ?
Dzięki za odpowiedź. 1. Z tego, co ja rozumiem, to sonda za katem ma być bogata, jak jest zimny silnik, a później ma oscylować w miarę równo z pierwszą, ale z delikatnym przesunięciem i tak jest w tym aucie. 2. Myślę o tym, żeby zamienić miejscami, ale w Smarcie wygląda, że trochę rozbierania będzie, dlatego jeszcze się powstrzymuję. 3. Z tego, co pamiętam,...
Rozgrzej dobrze układ wydechowy. Takie napięcie jest często w grupie VAG przy zimnej sondzie. Przy uszkodzonej sondzie powinieneś mieć raczej któryś z błędów P0138, P0139 albo P0140 - wysokie napięcie, powolna reakcja albo brak aktywności sondy B1S2. Zrób z 10km i zobacz na pracę tylnej sondy.
Brak możliwości obydwie były takie same.
Podaj na jakich przewodach mierzysz to zasilanie i co chcesz zmierzyć zasilanie grzałki?
Nie czytałeś dokładnie:– temperatura silnika wyższa niż 200C – napięcie sondy lambda musi przynajmniej raz wyjść poza zakres 0,3..0,6V - warunek przejścia silnika do pracy w pętli otwartej, 13 – SONDA LAMBDA OBWÓD OTWARY Błąd występuje gdy: silnik pracuje nie mniej niż 1 min temperatura silnika powyżej 850C napięcie sondy lambda przez...
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
Brak ifo jaki to silnik ? Błąd P0400 oznacza, że ilość gazów spalinowych wchodzących do cylindra jest niewystarczająca 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia...
może z tabelek, odczytując napięcie na lambdzie mamy podany współczynik lambda i stosunek powietrze/benzyna
Opcje mogą być dwie - uboga mieszanka na biegu jałowym czyli np ciągnie lewe powietrze lub uszkodzona sonda. Delphi to jakiś zamiennik. Przy sondach nie opłaca się kupować taniego zamiennika bo wychodzi to drożej. Tutaj powinno być to co w oryginale czyli Bosch, Siemens ewentualnie NGK i taka sonda to będzie koszt ok 300zl. Na zdjęciu z wartościami...
No to testuj. MOże lambda przekłamuje jak pisałem wcześnie. Sprawdź napięcie na tylnej sondzie czy nie stoi blisko zera. Psiknij plakiem w dolot i zobacz reakcję sond .
na obydwu sondach napięcie powinno sie zmieniać.
Witam Ja używam do takich badań cyfrowy tester sondy lambda. Kupiłem na Allegro jeszcze mnie nie zawiódł. Jest tam opcja testu która symuluje napięcie sondy lambda o wartości 0,2V a także 0,9V po wciśnięciu klawisza testu silnik zaczyna pracować inaczej, czyli potwierdza to ze opisany wyżej artykuł ma sens.
Problem polega na tym iż, gdy podłączyłem go do programu diagnostycznego AB-COM mieszanka paliwowa skacze raz bogata, raz uboga a napięcie na sondzie lambda (O2 sensor o ile sie nie myle) skacze raz 200, 400 albo i 1000mV. Witam serdecznie. Sam mam corsę z silnikiem 1.0 oznaczenie X10XE i u mnie mieszanka też skacze z ubogiej na bogatą i odwrotnie...
Kolego nie wydaje mi się że te błędy normalnie znikają. jeżeli usterka znikła lub występowała tylko w pewnych sytuacjach to będzie to błąd sporadyczny, ale sam nie powinien zniknąć. A na sondę lambda nie przychodzi napięcie zmienne bo gdyby nie grzałka przyspieszająca jej prace w ogóle by nie było potrzebne napięcie. Sąda lambda działa jak ogniwo elektryczne...
cisnienie paliwa jest ok bo sprawdzalem wtryskiwacze wszystkie dzialaja tez sprawdzilem ....
Jak już o sondzie mowa to ja mam taki problem i niewiem czy jest związany z w/w ale zapytam: posiadam bmw 316 e30 i falują wolne obroty na rozgrzanym silniku,kiedy jest zimny - wszystko ok.Prędkość obrotowa zmienia silnika się do takiego stopnia ,że potrafi zgasnąć (co mnie bardzo irytuje , szczególnie dojeźdzając do świateł) .Czy ta usterka może być...
W takim przypadku sprawdź masę sterownika LPG, a najlepiej ją popraw. Zobacz też, czy silnik ma dobrą masę i czy dochodzi napięcie do grzałki sondy.
sond w autach jest kilkanaście rodzajow pod względem dzialania.generalnie mozna je podzielic na aktywne(generuja napięcie) i pasywne (muszą być zasilane).sondy aktywne generują napięcie ok.0,2V-lambda mniejsza od 1 i0,7V lambda powyzej 1.Roznią się tez rezystancją grzalki i to jest wazne,gdy grzanie przechodzi przez sterownik,bo wtedy sterownik przez...
Jak dobrze liczyłeś impulsy , to błędy związane z sondą lambda. Sprawdz czy jest napięcie 12V na dwóch białych przewodach sondy , ale żarówką. Jak masz , to podmień inna sondę.
No okej ale żeby kupić zamiennik uniwersalny to muszę znać parametry tej sondy czy to 5V czy 0-1V, 0,8-1,6V itd.
Ja mam przygotowany potencjometr z dzielnikiem na wejściu, tak żeby regulować napięcie na wyjściu od 0 do 1,2V. Zrób coś takiego i porównaj odczyt z DME. Wygląda że uszkodzone.
Kontrole przebiegu powinno się zrobić oscyloskopem; Teraz nie możesz powiedzieć że sygnał jest za wolny, występuje opóźnieni w przesyle danych między sterownikiem a interfejsem; Widać to na wykresie w momencie zwiększenia prędkości obrotowej silnika do 3000 obr. tu wykres podaje wartość liniową, a powinno wyglądać tak jak na biegu jałowym z tą różnicą...
Weź coś w końcu zmierz nie wymieniaj bez sensu.Sprawdź czy po przekręceniu zapłonu pojawia się napięcie na zasilaniu grzałki.Leci to przez bezpiecznik.Masa(sterowanie )leci z ecu.
Zmierzyłem napięcie na sondzie lambda na rozgrzanym silniku - ok. 150mV na biegu jałowym. Czyli jednak sygnał z sondy jest. . Ja cię pierniczę, nie ma ratnku dla tego forum. Co jest? 0,15V to cymeśny sygnał?
Mam auto jak w temacie, rocznik 2015, jeździ od 03.2016. a ja jestem jego właścicielem od stycznia 2020. Kupiłem je przy przebiegu ok 16,5 tys km. Ostatnio ( w sierpniu br.) przy przebiegu ok 58 tys. km pojawił mi się błąd ( wg. MES) P2097-16 sonda lambda, bank 1 przed katalizatorem ( niezgodność), w opisie: Voltage too low. Jako że auto nie wykazywał...
jeżeli masz multimetr ( DC oraz pomiar woltów) to możesz sprawdzić, jeżeli są 4 przewody to 2 są od grzałki + 12V oraz - no i kolejne dwa + oraz - sygnał z sondy lambda jeżeli odepniesz wtyczkę i sprawdzisz napięcie przy ciepłym odpalonym silniku napięcie powinno oscylować w granicach od 0-1V lub też od 0-5V, zapewne masz tą pierwszą, powiedz kto ci...
wiem że by zwiękrzyc dawkę paliwa we wtryskowym układzie zasilania mozna zmniejszyć napięcie wychodzące z sondy lambda jak to zrobić? ktos ma pomysł? ja jestem mechanikiem ale na elektronice sie nie znam - wiem że mozna zrobic to na potencjometrze i wtedy da sie wedle życzenia regulowac ta dawke paliwa to prosty sposób by "podkręcić" furę i to w tym...
Witam. Widzę po Twoim wpisie, że wspólnym elementem takiej instalacji jest zawsze zasilacz a właściwie to napięcie zasilania sieci ~230V. We wszystkich wymienionych czy podmienionych zasilaczy, wzmacniaczy i tej nowej ( a właściwie co to za wynalazek ta Lambda ? ) jest napięcie pierwotne na zasilaczu. :!: Domniemywać można, że : - niedokręcona śruba...
Ludzie ,ludzie , nie twórzcie nowych teorii! Ociz ma rację.Sama sonda lambda nie generuje żadnego napięcia , musi być podpięta do sterownika i stąd dostaje napięcie referencyjne. Carot , jeżeli masz 12 v na drucie sygnałowym po włączeniu grzałki , to sondę można wyrzucić przez okno , tylko je otwórz , bo wybijesz szybę!!!
Silnik: 1.Zasilanie na zacisku 30 napięcie za niskie. 2.Sonda lambda bank 1 sensor 1 brak aktywności 3.Zawór zawór pochłaniacza oparów evap obwód otwarty. błędy tymczasowe Klima:błedy potencjometrów silników nastawczych klap.Błedy tymczasowe. W temtych modułach 35,45 błędy mówią o wyzwoleniu alarmu przez różne czujniki.Są też błedy z zamkiem tylnych...
sprawdź jak spali bez sondy, u mnie lepiej było na odpiętej jak na podłączonej niesprawnej.ale ja głównie lpg zależy jakie miałeś problemy.moja pęknięta głowica załatwiła? dwie sondy/tanie były?/ :cry:
Dziś byłem na diagnostyce spalin. Oto one: Pomiar lambda: 1.250 Uboga mieszanka . Na tym się skup i na błędzie z elektrozaworu zmiennych faz rozrządu. Jeśli chodzi o sondę to już ci koledzy wyżej napisali. Wstaw katalizator i po problemie. Natomiast napięcie drugiej sondy lambda stoi w miejscu na poziomie 0.45V-0.46V Po wykasowaniu błędu też stało?...
Druga sonda jest tylko diagnostyczna , jeżeli wali taki błąd , to albo niewłaściwie dobrana sonda albo katalizator do wymiany!
Sprawa wyjaśniona . Do kabla sygnałowego sondy był podłączony komputer gazowy. Po przecięciu tego kabelka wszystko wróciło do normy. Temat zamknięty.
Ma być stałe napięcie na 2 sondzie.
Sprawdź chociaż wzrokowo stan przewodów do sondy.Odłącz wtyczkę przy sądzie i sprawdź na lini sygnałowej jakie napięcie podaje ecu.Powinno być około 0.41-0.46v.przy włączonym zapłonie.
Zrób proste doświadczenie podłącz wol. do sondy lambda i sprawdz napięcie w funkcji obrotów.Ciekawy jestem czy schodzi w jakiś obrotach poniżej 09V. Pozdrawiam
Smród paliwa nie ma nic do grzałki sondy. Na filmie napięcie na grzałce oscyluje więc nie powinno być smrodu o którym napisałeś. Niebiesko-żółty łączy się jeszcze z niebiesko-czerwonym i to jest plus dla zasilania grzałki. On idzie do 4 pionowej wtyczki sondy - pin pierwszy i łączy się z biały przewodem sondy. Drugi biały sondy podpięty jest pod pin...
Tą nową kupiłeś , jak rozumiem , bez wtyczki , łączyłeś przewody. Sprawdz dobrze , czy masz przejścia na przewodach od sondy do wtyczki , bo wczesniej napisałeś , że na wtyczce masz napięcie referencyjne 0,45V.
Jak silnik pracuje po odpięciu sondy? Na wolnych faluje, Lewy luft, przepustnica do czyszczenia, układ WN. Aha, niech ktoś "krokowca" zapoda, dawno nie było.
Takie napięcie podstawia sterownik przy przerwanym obwodzie. Podaj masę na "czarny" i wtedy zobacz jakie napięcie widzi ster.
Witam, samochód podobny, problem zbliżony. Palio 1.2 16V + tartarini etagas ... wymieniony filtr gazu, membrany, emulator aeb, cewka elektrozaworu lpg przy parowniku. Z komputera silnika wykasowane wszystkie błędy (aktualnie nic nie wyrzuca). Problem jest następujący ... auto czasami nie przerzuca na gaz (po dodaniu gazu słychać zawory od lpg i silnik...
Zacznijmy od konkretów. Jaki silnik?
bo ten filtr to badziew, malo co pomaga- w minimalnym zuzyciu.... podobnie jak i tester lambda z tamtej stronki nie dziala.....
Moja rada - zmień mechanika jeżeli uważa na "swoje oko" że coś działa lub nie. W Vag'u masz wszystko co będzie Ci potrzebne aby określić poprawność działania sondy lambda regulacyjnej lub diagnostycznej(zależy ile ich masz czyli jaki silnik bo nie napisałeś). Sonda regulacyjna odpowiada za informację do sterownika silnika o składzie mieszanki(uboga...
Mnie się wydaje ze mieszanka powinna dążyć do optymalnego poziomy czyli lambda powinna wskazywać ok 0.5 V a skoro zatrzymuje się to cos jest nei tak, . Rzeczywiście ok. 0,5V to mieszanka stechiometryczna, ale charakterystyka w okolicy λ=1 (0,5V) jest tak stroma, że napięcie długo się nie utrzyma. http://us1.webpublications.com.au/static...
Teoretycznie powinieneś wymienić sondę na nową, oryginalną, inaczej możesz poważnie uszkodzićsilnik, katalizator i zatruć środowisko. Praktycznie, duża część aut benzynowych ma świecący check z powodu zużycia katalizatora czy sondy. Ludzie tak jeżdżą, nic się nie dzieje. Szczególnie w tak starym samochodzie. Mała wydajność sondy oznacza, że wydłużył...
Ale jak wyskoczył błąd sonda lambda to czemu nie mogli dojść ? Wymieniali ją ? Wystarczy sprawdzić komputerowo jakie jest napięcie na sondzie i już wiadomo. W więkoszości przypadku jak były objawy szarpania to zaczynało się : sonda przeowdy świece cewka
kolego zastanów się na drugi raz zanim napiszesz takie bzdury o powietrzu!!!!!!!!!!!!!!!! sonda lambda na podstawie zawartości tlenu w spalinach wytwarza napięcie do 1V (w zależności od sondy bo są 5V) a jak do sondy może iść powietrze przewodem elektrycznym i po co?????
Prawdopodobnie sonda okopcona i przewodzi. Panowie, jest tak-z odpięta sondą albo do czasu aż silnik nie uzyska temperatury pracy ( 68st) jest podawane napięcie 450mV. Po tych warunkach napęcie to wynosi 1096mV . Sonda poprzez zmianę rezystancji to napięcie tłumi.
Być może sonda kończy żywot.Przy sprawnym kacie napięcie na drugiej sondzie raczej około 0.6-08v.Oczywiście po nagrzaniu,wykres w miarę plaski.Po dodaniu gazu i puszczeniu spadek na obu do zera.Czas "wstawiania" sond mówi wiele o całym układzie.
Sprawdż masę pod obciążeniem np żarówką na ECU piny: A12,D1,D6. Napięcie z sondy lambda względem pewnej masy bezpośrednio na ECU pin D7. Jakie jest ciśnienie paliwa? Dodano po 16 Zbyt duże ciśnienie paliwa może dawać wzbogacenie mieszanki. Przy tylu wymianach części nie pozostaje wiele możliwości. Napisz jak jeżdzi auto w ogóle? Sprawdż ustawienie rozrządu...
No ale lambda na analizatorze (współczynnik nadmiaru powietrza obliczany na podstawie bezpośrednich wyników pomiaru) a napięcie na sondzie to dwie różne rzeczy. Jeśli analizator wskazuje współczynnik lambda mniejszy od 1, oznacza to że mieszanka jest za bogata (optymalnie przyjmuje się λ=1±0,03, czyli wartości z zakresu 0,97 ÷ 1,03). Wszystko...
Najpierw spraw abyś miał 12V na grzałce, to jest pierwszy trop. Niżej bezpieczniki. Lewy skrajny s243 zabezpiecza właśnie D80. Zmierz napięcie na obu jego stykach bez wyciągania go. https://obrazki.elektroda.pl/1295514100_... Ty mierzysz to 7V względem masy czy względem pinu 4 we wtyczce sondy?
Sondy wydają się ok. Zauważyć to można(mieszanka uboga) podczas hamowania silnikiem. Za katem napięcie wysokie około 0.8 prawidłowo. Szerokopasmowa trzyma blisko 0 (stechiometryczna ) choć wydaje się że z przewagą na mieszankę bogatą. Pokaż korekty i maf jak jest. Zobacz czy evap nie dziurawy.
W obd2 wyskakują błędy obu sond "heated oxygen sensor". Zawsze grzałki sond. 0130, 0135, 0136, czasem 0141. Moje pytania: Dlaczego po odpięciu sondy nie czuję żadnej różnicy, a po odłączeniu bezpiecznika jest wielka różnica? Czy napięcia i opory są w normie? Co, oprócz sond, może być problemem? ] Pierwsze to, że sonda nie jest brana pod uwagę bo nie...
Jeżeli często wypala DPF może to świadczyć o jego dość dużym zabrudzeniu. I dlatego wchodzi w tryb wypalania O ile dobrze pamiętam to wartość na sondzie powinna być 0.7-1V
napięcie w twojej sondzie jest w zakresie 0-0,9V. Sprawdzenie : włącz silnik (nagrzany do temp roboczej), nie rozłączaj sondy. Między zaciskami 1 i 2 ma byc napięcie 0-0,9V (pulsujące). Wyłącz silnik : między zaciskami 3 i 4 oporność 8,5-9,5oma a napięcie (przy włączonym zapłonie) między zaciskiem 4 i masą takie jak na akumulatorze. Dane z programu...
Na sądzie napięcie referencyjne sterownika , a to oznacza sonda leży lub brak połączenia - sygnału z sondy.
witam.. a czy nie było by prościej wpiąć sie woltomierzem na wtyczkę i sprawdzić napięcie . u mnie są 4 przewody dwa białe 12v podgrzewanie i jeden czarny i jeden szary (sygnałowy) lambda 1V zapinasz miernik dodajesz gazu i patrzysz czy działa pozdrawiam
Tak sonda była nagrzana, LPG nie mam
Piszesz że sonda przy dobrej mieszance oscyluje pomiędzy 0 a 1V a u mnie oscyluje pomiędzy 0.7 a 0.8 to jak może być za bogato ? Z góry dzięki za charakterystyke tylko szkoda że opisy są po Włosku Na dole masz link do wykresu z opisami polsku. Zielony wykres to napięcie sondy lambda w zależności od mieszanki, λ>1 to mieszanka uboga napięcie...
Wypadanie zapłonów - sprawdź świece, przewody WN, czujnik położenia wału. Może masz przebicie w cewce WN i gubi iskrę wtedy niedopalone paliwo idzie na katalizator i zapycha go. Jeśli masz niesprawny układ paliowy to zniszczysz katalizator. Jeśli jeden cylinder nie pali będzie wyczuwalne szapanie silnikiem i brak mocy. Sond lambda może mieć zwarcie...
z teori nie. ale w praktyce zdaza sie to (zakłócenia od WN itp)
Sonda za katalizatorem powinna po odpaleniu samochodu chwilowo naśladować zachowanie pierwszej sondy a po rozgrzaniu katalizatora powinna podczas stałego obciążenia silnika utrzymywać w miarę stałe napięcie między 0,6-0,8 V z delikatnymi odchyłkami oraz powinna reagować znaczna zmianą wartości podczas przyspieszania oraz hamowania. Warto pojeździć z...
Załóż coś lepszego niz czajna.Sonda nie żyje . Napięcie na białym przewodzie grzałki jest?Masa jest?Sprawdź to. Sonda raczej tylko : NTK,Bosch,NGK,Magneti Marelli.
Ustawienie potencjometrami podanych progów napięcia będzie właściwe jedynie dla przypadków sondy lambda pracujących w zakresie 0,1-0,9V. W niektórych samochodach spotyka się sondy z "podciągniętym" napięciem o 0,7V, co oznacza że zakres ich pracy będzie w przedziale 0,7-1,6V. Wówczas układ ten będzie musiał mieć ustawione inne progi napięć. Co do samego...
Miałem podobną sytuację nierówne obroty biegu jałowego, nierównomierne przyspieszanie, stałe napięcie pierwszej szerokopasmowej sondy lambda na poziomie 0,4 V - świadczy o jej niesprawności u mnie pomogła wymiana tej sondy lambda. Autor tematu miał taki problem że przeskoczył mu pasek rozrządu na jednym z wałków (lub został źle założony)
Pytanie zasadnicze: czy pcm zasila (choćby przez moment) tą grzałkę? Dla tego się pytałem czy driver sprawny. Wystarczyło zasilić płytę 12V i podać 5V na wejście choćby z 5V na procesor. Zakładając, że PCM daje napięcie na grzanie, to pewnie ma po driverze rezystor pomiarowy szeregowo z grzałką i stąd bierze wartość prądu na grzałce. Widzi mały spadek...
Żeby sprawdzić sondę wpinamy miernik w pina(sygnał) a drugi kabel do plusa (mierzymy przy zapiętej wtyczce) sonda powinna pokazywać napięcie do 1V, powyżej pół wolta mieszanka bogata a poniżej pół wolta mieszanka uboga.
Między pinem 1 i 2 opór ok. 10 Ohm, napięcie między 1 i masą wynosić powinno ok. 11-14V(na biegu jałowym). Między pinem 3 i 4 napięcie ok. 0,6V(silnik musi być rozgrzany do temperatury roboczej, pozostawiony ok. 2min. na biegu jałowym)
Na biegu jałowym napięcie sygnału z przepływomierza mierzone multimetrem ma wynosić od 0,7 do 0,8 V.Minus masa plus jeden z czterech pinów na wtyczce przepływomierza.
nie,jeżli sonda jest z offsetem,poza tym 1 V sonda która jest w stanie wygenerować 1,6V jest conajmniej baaaaaardzo dobra :)
Witam! Tu masz wykres z 4 sond lambda pracujących na wolnych obrotach silnika zamontowanych w Fordzie. W Sonacie powinien wyglądać podobnie. Dwa pierwsze wskazania (czerwony i zielony) są z sond przed podwójnym katalizatorem (sondy regulacyjne czyli bank 1, sonda 1 i bank 2, sonda 1) a trzecie i czwarte wskazanie (niebieski i różowy) z sond za katalizatorami...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
wracając do zwykłej sondy i jej dokładności, czy jest ona na tyle dokładna żeby uzyskać powtarzalność pomiarów na poziomie setnych części wolta? Czy ktoś ma pomysł gdzie wpompować powietrze odniesienia (domyślnie 21 % tlenu) wg mojego wcześniejszego pomysłu? I ostatecznie czy znacie jakieś sklepy gdzie można kupić tanio same sondy szerokopasmowe. Pozdrawiam
napięcie sondy lambda lambda wysokie napięcie napięcie sonda lambda
junkers zespół wodny wrp11 świeca żarowy oleju naprawa starych zegarów
vaillant ustawienia kamera hikvision
Jak wyłączyć tryb demo w radiu Blaupunkt R6? Thermomix TM5 wyłącza się po kilku sekundach - możliwe przyczyny