Przydałby się schemat lub choćby jego fragment obejmujący prądnicę i układ ładowania. Bez niego trudno oceniać sytuację i coś doradzać. Tak na szybko. Sprawdź czy nie masz zwarcia/przerwy w instalacji. Stan złączek. Przetarte/przygniecione kable itp. Co z aku. Może on odchodzi w kierunku szrotu... Dodatkowo napisz czym (rodzaj miernika, zakresy pomiarowe),...
Zmierz opor pomiędzy przewodami ktore ida do modulu oraz miedzy tymi przewodami a masą.Sciągnij magneto to będziesz widział ile jest cewek i czy są przejścia.U mnie było tak że nie było iskry a obrotomierz się wychylał w czasie obracania się silnika a miałem uszkodzony moduł.
Proponuję zmierzyć napięcie w oprawce w czasie pracy silnika. Może być jakaś pomyłka w poprowadzonej instalacji i magneto ładuje tam zawyżone napięcie.
A czy Ty wiesz, że magneto wytwarza napięcie zmienne? A nie widzę na schemacie mostka prostowniczego. A czy ty wiesz, że to magneto wytwarza w pewnych warunkach SEM o wartości większej, niż dopuszczalne napięcie wejściowe dla 7812?
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
Ja bym wyjął cały stator, wyczyścił styki (wszystkie), po złożeniu magneto nie ma prawa o nic ocierać! Musi być luz... Może masz klin za wysoki i magneto "krzywo" wchodzi na wał (stąd ociera). Skoro wymieniałeś już z pół zapłonu to może wina jest w samych kablach - podłącz na krótko, wypnij z cewki WN przewody i pociągnij w ogóle poza motorem... Kolejny...
czy ten sposób będzie prawidłowy tj. z magneta --> włącznik --> żarówka --> masa traktorka? Może nawet bez wyłącznika - być może światła powinny świecić zawsze w czasie pracy silnika bo dają odpowiednie obciążenie magneta. Nie wiadomo czy ich brak nie spowoduje zbyt wysokiego napięcie DC. Z drugiej strony jak się spali żarówka to też by napięcie rosło...
Witam.Te drobne kabelki, jak kolega napisał,to może być cewka ładująca cdi,i to właśnie ona jest do wymiany.
Cewki zapłonowe, wytwarzają iskrę... w Romecie jest magneto które daje ok 6V. ale nie nadaje się raczej do ładowania jakiegokolwiek akumulatora... Daje napięcie na cewkę (świeca) oraz na lampę przód i tył, nic więcej... Sorry za pomyłkę !
Ten impulsator to nie czujnik Halla, tylko czujnik indukcyjny a to jest spora różnica m.in. w zasadzie działania i sygnale wyjściowym. W pilarkach nie ma impulstatora, jak również w niektórych skuterach (np. Suzuki). Jest po prostu cewka zasilająca, napięcie zasilające jednocześnie wyzwala układ zapłonowy (np. po przekroczeniu 10V ujemnej połówki napięcia...
Uszkodzić magneta dodatkową cewką nie powinieneś, co najwyżej możesz go osłabić czerpiąc z niej zbyt duży prąd. Nawijając dodatkowe uzwojenia, nawet jeśli magneto je uciągnie, musisz się liczyć z tym, że mogą tam się pojawić napięcia niebezpieczne dla dołączanego osprzętu. Oryginalna cewka świateł jest tak obliczona, że jej wydajność zapewnia prawidłowe...
Sprawdź czy magneto nie ociera o cewki. Ma być równy odstęp ok 0,5 mm. Przy okazji tzw. klin czy nie ścięty lub za wysoki (wtedy koło magnesowe bije!). Sprawdź połączenie masy silnika ze zestawem złączek masy znajdujących się poniżej kostek łączących całą instalację - strefa poniżej łożyskowania kierownicy przysłaniana czarną pokrywą. Do sprawdzenia...
Jedna, tylko jedna cewka, mam niby jeszcze wyżłobione wejścia na drugą cewkę Ale jej nie mam Albo to diesel, albo to cewka od zapłonu. Pierwsza opcja jest mało realna - gdzie wchodzi przewód od świecy zapłonowej? Wcześniej nie było regulatora, chciałbym założyć żeby zasilić lampkę. Czyli rozumiem to był jakiś "motór" off-roadowy (marka? model?) bez...
Tam jest regulator napięcia - jest najpierw Magneto --->>>> regulator jest wpięty w instalację i blokuje wyższe napięcie niż takie +15 ---->>>> więc generalnie jeśli by padł regulator to by dawało większe napięcie na instalacji ale w ogóle nie ładuje Aku ma 11.98 na włączonym silniku.
Witam Cewki zapłonowe stosowane w różnych instalacjach zapłonowych w różnych pojazdach mają różną oporność czynną i przekładnię. Najmniejszą oporność czynną mają cewki zapłonowe stosowane w tranzystorowych układach zapłonowych stosowanych w samochodach osobowych np: FSO Polonez 1500. Możesz założyć na próbę inną cewkę zapłonową zamiast oryginalnej....
Witam. Ad 1. Zwiększenie zakresu amperomierza związane jest najczęściej ze zwiększeniem przekroju uzwojenia i zmniejszeniem liczby zwojów. To jeśli chodzi o porównanie amperomierzy o różnych zakresach. Jeśli chodzi o rozszerzanie zakresu, to polega ono na dodaniu równoległym opornika - bocznika. Stąd zmniejszenie oporności. Ad 2. Jak mam rozumieć "zakres...
http://obrazki.elektroda.net/70_12795670... Układ ładowania akumulatora, który chcę przedstawić działa nieco inaczej niż tradycyjne układy regulatorów napięcia do motorowerów budowane samodzielnie. Użyłem go w motorowerze Simson S51 ale zapewne może być zastosowany w innych z tradycyjną prądnicą. Jest to ogranicznik napięcia, który wykorzystuje...
witam, zrobiłem cos do tego w excelu.. nie wiem czy o to chodziło.. ale zrobiłem wykres zaleznosci: ilośc działek(at)=f(U) uwzględniając prostokąty błędów, błąd pomiaru woltomierzem to jest tylko bład wynikający z klasy miernika.. Błąd względny pomiaru jest liczbą niemianowaną, wyraża się go zwykle w %. Bład względny (mała delta) dla naszego zadania...
Tyle samo, nawet moduł zapłonowy pasuje, nie wolno tylko przekładać kół magnetycznych, bo jest delikatna różnica pomiędzy 49 cm a 110 i 125, moduł jest stratny, jeżeli przekroczysz napięcie ładowania, wali na zwarcie nadmiar, cewek jest 7 ładujących i 1 od zapłonu.
WIęc trzeba wyjąć magneto i cewke.
Teoretycznie rozebrałem magneto i jest to 12-cewkowe z wyjściem 3 przewodami, napięcie na nich też jest odpowiednie, według tego cewki w magneto są ok. Czym mogę mu obniżyć napięcie? Może są jakieś wynalazki, które mają instalację na 6V? I ten moduł jest od tego? Bo oczywiście na tych modułach nie ma oznaczeń ani nic z tych rzeczy. Może zastosować...
na przewodzie NN pojawia się napięcie przemienne (podobne do "sinusa modyfikowanego", ale z ostrzejszym "czubkiem") o wartościach szczytowych (w górę i w dół) wynoszących około 100 mV No to co z takiego napięcia ma wyindukować cewka? Albo zwarcie albo cewka magneto uszkodzona Dodano po 2 Podłączanie oscyloskopu do przewodu WN? Ciekawy pomysł.
Z pollack na yt i instrukcji wynika że zasilanie ma tylko monitor a panele zewnętrzne zasilane są z monitora. Po 4 żyłach. +12v, gnd, video, audio. Jeśli podłączają zamek czy to rygiel czy bolec czy magnes czy coś innego to zawsze w szereg z zasilaczem jakimś i korzystają z wyjścia przekaźnikowego. Na monitorze nie ma ikony bramy więc może się nie dać...
(at)zaz13 (at)bananvandyk Masy poprawiłem napięcie max 12.11V prąd max 1A ładowania na maksymalnych obrotach . Na światłach tak samo napięcie tylko 8V ~ na maksymalnych obrotach. Magneto i startor chyba odpada bo napięcie na wtyczce z startora są w porządku. Nie mam obrotomierza wiec ciężko stwierdzić 2 tys obrotów
Nie mam też pewności, czy dobrze jest podłączone ładowanie akumulatora i zasilanie świateł, ponieważ mam 2 żółte kable, a w instalacji motocykla jest żółty i biały, które idą na regulator napięcia. Zrobiłem pomiary bezpośrednio na magneto po odłączeniu instalacji motocykla. Wyniki: 1. po odłączeniu instalacji masa dwa żółte kable - brak przejścia dwa...
jeśli masz go podłączonego w skuterze to odpalasz silnik i mierzysz napięcie na wyjściu regulatora cały czas powinno być takie same. W skuterze to 6 lub 12V
Zdanie moje jest takie, albo regulator Ci się trafił wadliwy, albo magneto wadliwe daje za duże napięcie i każdy następny regulator się zepsuje. Musisz sprawdzić jakie napięcie wychodzi z magneto potem z regulatora
Mam problem ze spalinowym kompresorem śrubowym KEASER M32, chwilę po odpaleniu odcina prąd do elektrozaworu paliwowego i kompresor gaśnie, tak jakby zadziałało jakieś zabezpieczenie, sprawdziłem czujnik ciśnienia oleju-dobry, czujnik temp. śruby- dobry, jest jeszcze chyba zabezpieczenie, które powinno wyłączyć silnik w chwili zerwania paska napędzającego...
Niestety, ale napięcie akumulatora niewiele nam mówi o jego pojemności. Z tego mierniczka można wykorzystać sam woltomierz. Jeżeli stacyjka jest taka jak na załączonym obrazku, rozpiska pinów: L - lights / światła G - ground / masa, S - starter selenoid / przekaźnik rozrusznika B - battery / akumulator M - magneto / iskrownik To sam woltomierz podłączmy...
Napięcie ma świecy jest w granicach 12kV możliwe zwarcie kondensatora iskrę daje magneto czy cewka zapłonowa ?
Magneto generuje tylko napięcie i sygnał do moduły. Jakby nie palił, to były problem magneta.
Podejrzewam, że wystarczyłby LM317/350 + mocny tranzystor wykonawczy w celu rozproszenia nadmiary ciepła (oczywiście należy pamiętać, że LM317 wytrzymuje napięcie do 37 V - jeśli magneto daje więcej to trzeba mocniejszy stabilizator Napięcie bez regulatora dochodzi do 80-90V AC. Żaden scalony stabilizator szeregowy tego nie wytrzyma. Zakładam z każdym....
Nie spodziewałem się, że ktoś odpowie. Miło mi.Od miesiąca czekam na moduly do lotniczego Rotaxa. By nie marnować czasu zacząłem zgłębiać ten zapłon "na poważnie". Przy cenie jednego (są dwa moduły) 1000 dolców, gra warta świeczki. Ten silnik przy rozruchu ma góra 220 obr./ min. Nie ma co się spierać czy magneto daje 3, czy 5 Hz. Daje mało i tyle. By...
Przydał by się opis napięć, na rozruszniku magneto generuje u mnie 47v na zielonym i 1v na czerwonym, obawiam się że 1 v to za mało żeby impulsator w module zadziałał, gdzieś czytałem że musi być 5v. Ogarnięte, iskrownik do wymiany, prawidłowe napięcie to ok 180V przy "kopaniu"
Witam, a jak by się wystabilizowało napięcie z magneto i zastosować by jakąś przetwornice?
Da się to jakoś przerobić? Statora i magneta do RMX nie dostanę nigdzie, chyba że po 300 euro nowe, ale to bez sensu, taniej by było wymienić resztę instalacji. Dodano po 17 Pojawiła się iskra, ale bardzo słaba. Oryginalne magneto jest większe, więc i cewka ma pewnie więcej zwoi. Czy nawinięcie większej ilości zwoi przy mniejszym magnecie (słabsze magnesy)...
Widzę, że się nie rozumiemy. Rolą przerywacza jest zwieranie napięcia indukowanego w stronie pierwotnej cewki (od wirującego magneto) do masy, a jeśli tłok zbliża się do GMP to przerywacz ma się otworzyć, napięcie przestaje być zwierane i transformowane jest na stronę wtórną cewki (napięcie w kV) i przez świecę "przeskakuje" do masy. Kondensator wraz...
Panowie zrobiłem krótki test i magneto napięcie daje podczas pracy ale jest kłopot. Miernik potrafił wyświetlić nawet 170V. Chyba trochę za dużo. Co teraz?
Moduł zapłonowy magneto kable cewka.
Witam , kupiłem dla syna troszkę nietypowy motorower marki „Pagsta Dadyw dd50e” kupiłem za grosze gdyż poprzedni właściciel po wizycie u mechanika już niestety nie mógł odpalic motoru. Przyczyna to brak iskry na świecy. Rzekomy mechanik zmieniał magneto na nowe i szperał w instalacji elektrycznej (ale to ciężko określić gdyż na moje oko...
Witam. Od jakiegoś czasu i tylko po dłuższym postoju, np. po nocy, gdy silnik jest zimny, po jego uruchomieniu zapala się ikoną check engine, a na ekranie komputera pokładowego info: antypolution fault, i silnik przechodzi w stan awaryjny z uśrednionym dawkowaniem wtrysku, czyli jedzie, choć na 30%max. Jestem z tym autem od 10 lat więc znam wszystkie...
Ale magneto daje napięcie zmienne...
Najbardziej podejrzewam regulator napięcia jednak przy jego odłączeniu nadal nic nie świeci, ale sprawdzę jeszcze resztę. Jeśli chodzi o magneto to było ściągane kluczem pneumatycznym więc to raczej odpada tym bardziej, że jest napięcie z cewek, ale zbyt małe.. A i magneto było całe nowe wraz z cewkami ;)
Witam Mam pytanie. Ostatnio zacząłem interesować się silnikami BLDC i pomyślałem, czy istnieje możliwość zrobienia takiego silnika podczas rozruchu w silniku dwusuwowym. Tzn mamy magneto z magnesami trwałymi i podajemy napięcie na poszczególne cewki w celu ruszenia silnika. A po tym z tych samych cewek zasilane są światła czy ładowanie akumulatora....
kurka nwm co jest może to cewka z może moduł. Wymienię modu w sobotę i napisze czy quad działa czy nie. "Lepiej zmierzyć napięcie przy zabudowanej cewce niż kupować nowy moduł." Mierzyłem napięcie i nwm czy jest prawidłowe czy nie. Ale moduł kosztuje od 20 do 40 zł to nie mam nic do stracenia "Chyba, że masz 4T i zapłon typu magnet. Wtedy cewka daje...
Impulsator ma 256Ohm (do248do372 podaje serwisówka) czyli ok. Z magneto wychodzi okolo 27-30V przy odłączonym regulatorze. Sory za wprowadzenie w błąd z aku, chodzi o to że org aku jest rozładowany do zera i siedzi podłączony w skuterze, podłączałem raz aku z samochodu i jechałem i nie było zmiany co do prędkości. Teraz jak podłączyłem sprawne aku z...
Witam Ten LED jest użyty jako żarówka czego ??? Co jest jeszcze w instalacji z tą żarówka ,jakie jest napięcie ??? w junaku jest Magneto ??? Nie miałem to nie wiem . Ledy w samochodach i motorach to tylko dobrego producenta, przekonałem się na swojej skórze i mam dalej zwykle . Pozdrawiam
A magneto (koło magnesowe) było wymieniane?
Ok, czy słabe światła/klakson to nowa sytuacja? Tzn wcześniej było lepiej, a ten problem o którym piszesz pojawił się nagle? Ogólnie rzecz biorąc brak akumulatora nawet niewielkiej pojemności to kiepsko, nie ma co potrzymywac napięcia dla tych świateł czy klaksonu, przy niskich obrotach silnika. Generalnie rzecz biorąc prądnica na niskich obrotach nie...
Dzięki za odpowiedź. Ja podłączyłem w sumie też 6ohm (2x12ohm równolgle) ale tylko 10W i strasznie się grzeje... najwyżej zmienię choć nie o to mi chodziło wsadzając ledy żeby teraz tracić waty na rezystorze:D a jak jest z prostowaniem napięcia? wg oryginalnego schematu jest tak, że jeden przewód idzie do regulatora (regulator ma 4 wyprowadzenia: dwa...
Napięcie za małe, więc to nie wina regulatora. Ciężko "zmierzyć" magneto w warunkach domowych, nowe lekko ponad 50zł. Twoje pomiary wskazują na to że strator jest ok. Więc wychodzi że coś z niedopasowaniem, lub samym magneto.
Problem polega na tym że w tym quadzie wysiadł mi regulator napięcia a inaczej prostownik . Jest tam magneto AC które daje napięcie 20 V AC . Moje pytanie to czy ten prostownik mogę zastąpic mostkiem prostowniczym 3 fazowym 35 A / 1600 V .
Sprawa teoretycznie bardzo prosta. Potrzebuje zbudować regulator napięcia do crossa. Zasilanie magneto cewka bez masowa, na wyjściu daje od 15v do 90v , prąd 15A. Zasilana ma być żarówka 35W przod i tył 5W i nic więcej. Próbowałem zamontować regulator od chińskiego skutera. Efektem była poprawna praca na początku a po niedługiej chwili paliło żarówki....
Witam mam motorynke Romet Pony której schemat (nie wiem czy to ten ) wstawiam: http://obrazki.elektroda.pl/3867963300_1... Problem bądź też natura tejże motorynki polega na tym że gdy dajemy więcej gazu magneto kręci się szybciej = większe napięcie na żarówce. Przy odkręconej na full manetce około 8V, na luzie 6V. Teraz co mógłbym zrobić...
Co do magneta zadnej głowicy czy rozrządów ruszać nie trzeba były dwie wersje zapłonów w wiekszości przypadków wersja drugie zdjecie zapłonu czyli 2 przewody zółty i biały jeden dawał prad zmieny na światła drugi na ładowanie co do regulatorów bardzo często zdarzało sie że nawet kilka nowych było kiepskiej jakości i czywiscie różniły się modelowo ale...
Witam, jak w temacie chodzi o skuter Suzuki ap 50, 1997r. Zacznę od problemu ładowania akumulatora, od zawsze czyli odkąd kupiłem ten skuter miał problem z ładowaniem i trzeba było co miesiąc podładować akumulator. Gdy doszło do tego że co 2 dni bym musiał ładować akumulator bo skuter już nic nie ładował to wyczyściłem magneto (brudu tam było co nie...
Siemka przychodzę z zapytaniem odnośnie motoru Kreidler 125 otóż nie ma on iskry, byliśmy z tym u elektryka i prosiliśmy go żeby podłączył tylko rozrusznik i zapłon żeby można było go wyłączać na kill switchu iż stacyjki nie ma i z kabli wszystko jest tam porozwalane. Silnik kręci chce odpalić lecz nie ma iskry. Od magneto idzie prąd do cewki od cewki...
Witam. Posiadam Silnik 2t który służył w sprzęcie hydraulicznym w straży. Silnik raczej starego typu. Problem w tym że nie mam iskry.Pytanie moje jest takie: Co jest walnięte moduł czy cewka ? Napięcie z magneto jest, kiedy obracam silnikiem i sprawdzam napięcie to na przewodach podłączonych do cewki nie ma żadnego napięcia. A kiedy sprawdzam na przewodach(od...
Trzeba sprawdzić wyjście napięcia z magneta na zasilanie modułu. Jeśli AC jest około 35-70 V i wyjście napięcia z impulsatora około 0.2 V, to moduł do sprawdzenia lub wymiany.
Jest to zwykły chiński quad bez immo nie wiem skąd stałe napięcie. A cewki w magneto podczas rozruchu to słabo probówka się świeci gdy się sprawdza. Do regulatora wchodzą 3 kable żółte i odchodzi masa (zielony) czerwony i jest na nim napięcie oraz czarny nie połączony z niczym
Zapłon bateryjny oznacza zapłon, który jest zasilany z zewnętrznego źródła (akumulator lub tak naprawdę układu prądnica (alternator)-akumulator). W motorowerach wyposażonych w tzw. magneto napięcie do "napędzania" cewki zapłonowej jest indukowane w cewce niskonapięciowej wchodzącej w skład w/w magneto. Można to połączyć np. tak: -akumulatora na masę,...
Witam, na cewce z magneto w Yamaha XT350 mam mniej więcej taki przebieg napięcia jak na rysunku poniżej: http://obrazki.elektroda.net/55_12542199... napięcie na biegu jałowym to ok -/+ 15-20V. Taki przebieg jest na dwóch przewodach idących z magneto względem masy motoru. Jak zrobić układ, który jak najefektywniej wykorzysta energię magneto?...
Witam. Zdjąłem magneto i kable pod nim wyglądają dobrze. Jest pięć cewek i szósta z której idzie przewód na cewko moduł. Na cewko module jak kręcę rozrusznikiem to na zielonym przewodzie nie ma napięcie. Przynajmniej jak sprawdzam kontrolką 12 Volt . Jak sprawdzam woltomierzem to jest dziwna sprawa. Podczas rozruchu wskazuje mi jakieś dziwne napięcie...
Obroty silnika przy 1000obr/min = 16Hz, przy 3000rpm mamy już około 50obr/sek. Magneto z tego co wiem ma 4 pary biegunów a cewki są połączone jako trójfazowe (gwiazda). Regulator ma opóźnienie, na schematach to kondensator w tranzystorze "pomiarowym", stąd to zachowanie. W praktyce z akumulatorem problemu nie ma, gdyż ma on bardzo małą rezystancję wewnętrzną....
Domyślam się, iż przedmiotowy woltomierz - którego zakres ma być poszerzany - jest woltomierzem przeznaczonym do pomiaru napięć stałych i jest on o ustroju magnetoelektrycznym ? ! Tak jest magneto elektryczny i do napięć stałych(dlatego jest mostek na schemacie) metodą docenta Macanowa - co to za metoda? A to woltomierz analogowy? A rezystor jakiś...
Problem w skrócie był następujący: brak iskry po zgaszeniu silnika. Odpala zimny rano i może pracować do wypalenia całego paliwa. Jak wyłączy się silnik (czy to po 10 sekundach czy po wypaleniu baku) nie odpali przez najbliższą godzinę. Pomiary wykazały brak napięcia zasilającego moduł CDI. Po rozbebeszeniu magneto i dokładnym przemierzeniu okazało...
Na tym przewodzie jest napięcie 12,2V. A dekiel był ściągany ale uzwojenia nie były nawet tknięte. Magneto ściągał jedynie.
Witam. Ostatnio pojawił się problem z moim aeroxem (rocznik 2006) przestał działać przedni reflektor, rozrusznik oraz wskaźnik paliwa. Nie wiem czego to może być wina, podejrzewam jednak że winny może być przekaźnik rozrusznika, i tu mam pytanie czy reflektor jest w jakimś stopniu połączony z przekaźnikiem ? Następne podejrzenia padają na regulator...
Witam Jeżeli jest na to samo napięcie to powinno działać. Teraz w motorynce masz cewkę tam gdzie magneto i cewki oświetleniowe czy tak. Może to działać, lecz nie wiadomo czy cewki mają odpowiednią moc by zasilić zapłon i światła.
Napięcie na żółtym przewodzie z podłączonym regulatorem 12-15V ~, bez podłączonego regulatora (prosto z magneta) złączka wypięta 60-90V~ Napięcie było na wolnych obrotach ok. 15V a silnik zwolnił obroty jakby miał ciężko - chyba "trzymała" prądnica. Dodano po 5 Oczywiście przy rozpiętej kostce przy silniku. Przepraszam :D Dlaczego ten silnik ma tak...
Witam wszystkich! Stworzyłem nowy temat ponieważ żaden, który przeczytałem mi nie pomógł. Zwracam się do wszystkich o pomoc, gdyż mam taki problem z moją WSK-ą... Pewnego dnia odpaliłem ją i nagle zgasła od tego czasu nie chce odpalić pojawia się iskra ale z przerwami (jest iskra a za chwilę jej nie ma), co za tym idzie nie pali mi. Wymieniłem: świece...
regulator dziś wymieniony bez efektów, co najgorsza od razu wyjściowy prad z iskrownika jest raptem 6V+ na jednym kablu i 8v+ na drugim kablu jeszcze przed regulatorem zmieniłem iskrownik i magneto efekt ten sam pomiar...... zmierzyłem napięcie wyjściowe w innych pojazdach w skuterze i crossie tam napięcie wyjściowe z iskrownika jest 40V na luzie i...
Wczoraj rozebrałem cewkę zapłonową spaloną i dzisiaj nawinąłem połowę cewki drutem 0,45 mm a jutro dalszą część cewki nawinę. Sprawdzę wtedy jakie daje napięcie w momencie kręcenia koła magneto. Nawinąć ok 100 zwojów drutem ok. 0.4 - 0.5 mm Jeżeli po nawinięciu tej ilości, magneto uzyska 50V to czy nie powinienem odwinąć tyle uzwojenia aby uzyskać około...
Stosujac takie rozwiazanie raczej nie uzyskam stalego napiecia (przynajmniej tak mi sie zdaje) potrzebuje ciagle napiecie 12V nie zaleznie czy magneto wytwarza 13, 15 czy 20 wolt
Wygląda, że czujnik nie ma przerwy tylko ok 230 Ohm. Nie wiem co cię napadło z tymi próbami ze śrubokrętem. Albo mierzysz rezystancję, albo napięcie generowane przez cewkę czujnika. Ty próbowałeś zrobić coś pośredniego. Czujnik żyje. Czy jednak jest na tyle rześki aby wyzwolić iskrę nie wiadomo. Pasowałoby zmierzyć napięcie na kablach czujnika, ale...
Drogi Imienniku, autor trochę poknocił. Ma trzy cewki, ale jedna jest oświetleniowa, jedna zasilająca moduł zapołonowy, a trzecia służy do doładowania akumulatora. Nie są połaczone szeregowo, a coś rodzaju gwiazdy. Srodek gwiazdy jest masą. Poza tym z tym ładowaniem akumulatora nie jest dokładnie tak jak myslisz, wyłądowany potrafi i pociągnąć z 10A....
Przed cewką wysokiego napięcia oraz z magneta powinien płynąć prąd w rozruchu.
Biały kabel to jest niby do świateł. Gaszenie silnika jest za pomocą zwarcia czarnego z niebieskim. Tu akurat biały też może do tego służyć. Tak ten czarny jest przylutowany . Trzyma się dobrze. Ja Swoje magneto mam takie samo z wyglądu ale ma podwójne uzwojenie. Na magnecie ze zdjęcia są dwa wyjścia, masa czarny i niebieski napięcie. Ja mam 3. Masa...
Witam serdecznie . Kierunkowskazy w Simsonie działają po akumulatorze tj akumulator daje napięcie na przerywacz i żarówki lamp. Akumulator ładowany jest z cewki Magneto przez układ elektronicznego regulatora i styki stacyjki . Najczęściej problem tkwi właśnie w stacyjce . Ale niczego nie wykluczam , potrzebuje więcej danych np. jakie napięcie wuyhodzi...
Czy ma ktos schemat elektryki?? Mam ten sam problem;/ Ale sprawdzajac napięcie w w kablach od statora (zasilanie, impuls, i gaszenie) na każdym kablu jest napięcie po kilka wolt, oczywiście jak wprawiam w ruch magneto wiertarką. Wydaje mi się trochę dziwne ;/
Mógł ktoś zamiast prostownika selenowego wpakować tam diode krzemową. Na prostowniku selenowym spadek napięcia to 3V, na diodzie 0.5 V, a na Shottky jeszcze mniej. O ile pamiętam, tam jest prostowanie jednopołówkowe ? Albo też zamienił cewki w magneto - lub przewody od nich. Jest wewnątrz lampy srebrzysta lub pomalowana płytka metalowa o boku 50mm z...
a wie ktoś z was może ile V na napięcie z uzwojenia pierwotnego? bo tak sobie jeszcze pomyślałem że skoro moduł obsługuje napięcie do 400V to można by dać trafo po drodze do styku 14, tylko nie wiem czy wtedy prąd z kondka nie spaliłby cewki w momencie wyzwalania iskry... Dodano po 2 teskot no wiem że jak koń pod górkę ;) co do statora to cewka powinna...
Jeżeli jest to małe magneto z modułem tyrystorowym to normalne napięcie zasilające cewkę zapłonową ma 120 - 300V. Jeżeli jest to modół tranzystorowy (masz tam akumulator?) to napięcie sterujące cewką ma 12V (6V) ale występują przepięcia rzędu 200 - 400V. Tak czy inaczej źródłą sygnału są koszmarne. Transoptor + dioda zenera (transil) na jego wejściu...
A jest wogóle możliwość naprawy tego cewko modułu? Problemem jest chyba sama cewka gdyż daje zbyt małe napięcie na świece. Nie ma możliwość założenia zapłonu z "normalnego" silnika gdyż magneto jak i stator mają większa średnice do tego inny rozstaw śrub mocowania i czytałem gdzieś że zapłon przy takiej przeróbce wychodzi w DMP i trzeba frezować magneto...
Przede wszystkim chodzi o dokładność lub jak kto woli klasę W woltomierzach analogowych jest napisana klasa bezpieczeństwa, rodzaj na jakie napięcie jest przeznaczony, ( napięcie zmienne lub stałe), typ miernika np. magneto elektryczny lub dynamiczny i dokładność. Jeśli będziesz miał dokładność obydwu mierników to właśnie po dokładności rozpoznasz który...
Rok produkcji 2005 gaźnik 2T, zapłon dellorto. Witam posiadam tego skuterka niestety iskra zagineła na magneto napięcia na kostce są. Sprawdzałem na białym kablu w OHM 0.2-1.2 na żółtym 0.1-1.0 OHM gdzieś taką instrukcje wyczytałem że takie wartości powinny być noi są. Cewka 7.0 OHM. Gdzie szukać przyczyny braku iskry? Lampka z kłódką nie świeci jak...
No wieć pol032 moim zdaniem najlepiej jest to zrobić pakując zamiast uzwojenia magnes neodymowy http://allegro.pl/search.php?string=neod... ale musi to byc taki w kształcie pierścienia nie wiem czy takie mozna kupić bo zamówić mozna kazdy wymiar i kształt ale pytałem w jednej firmie o to bo sam chciałem naprawić magneto od kawasaki ale niestety akurat...
Silnik nie ma prądnicy, ma magneto więc wychodzi z niego jeden kabel od + i jeden od - Potrzebuje ustabilizować to napięcie dla żarówek żeby mi sie nie paliły się wciąż. Więc najprostszy regulator będzie najlepszym rozwiązaniem. Dlatego proszę o pomoc i ewentualnie o jakiś schemat zeby go zbudować.
Nie oglądałem tego schematu na podanej przez Ciebie stronie, ale z góry mogę powiedzieć nie konstruuj układu na tyrystorach. Jeżeli Twoje magneto daje na wyjściu napięcie wyprostowane to można dołożyć w szereg stabilizator impulsowy na tranzystorach. Może ktoś podrzuci Ci odpowiedni schemat, jeżeli nie to coś dla Ciebie zaprojektuję.
Przerabiam w swojej motorynce przednie światło i od dłuższego czasu napotykam na kolejne przeszkody. Jest to jawka 50, której prąd tworzony jest przez magneto i cewkę. Oryginalnie jest założona pod tą cewką żarówka 6V 15W/15W. Chcę założyć 19 diod LED (ponieważ mam pasujący odbłyśnik) Kiedy odpiąłem żarówke, wskazania voltomierza i amperomierza zaczęły...
Czy amperomierz w prostowniku masz magneto elektryczny, czy elektromagnetyczny. Tzn. czy przez amperonierz płynie cały prąd, czy ameromierz mierzy napięcie na boczniku przez który płynie mierzony prąd ? Pozdrawiam krzysztof
Kolego jkk po zdobyciu tego silnika i przed jego rozebraniem sam nie do końca wiedziałem co do dokładnie czy silnik czy prądnica ,będąc na złomie żucił mi sie w oczy dla tego go kupiłem ,w intrenecie jest filmik polski gdzie ktoś ma turbinę orgilalną takie samego wyglądu praktycznie którą dostał lub sie na coś wymienił nie ważne ,na filmie tym rozbiera...
Witam. Mam problem z działaniem elektryki w Simsonie. Podłączyłem wszystko wg. schematu lecz nie działa tak jak (chyba) powinno. Otóż gdy zapalę i przekręcę kluczykiem na pozycje "światła" świeci mi przód jasno natomiast "tył" + hamulec nożny święcą bardzo słabo. Gdy przygazuję to normalnie, że z przodu świeci jeszcze jaśniej niż na małych obrotach,...
jedna 25w świeci lepiej niż jak była jeszcze ta słabsza To normalne, jak przeciążysz magneto to masz słabsze światła bo napięcie spadzie. No tu rzeczywiście jest problem, tam jest tyle mocy co w wsce Nie żartuj, nowa WSK 125 miała dobre, jasne światło. Tam była żarówka 6w 25/25W. Jak osłabły magnesy w kole i słabo już świeciło wystarczyło zmienić żarówkę...
Witam, od momentu zakupu mojej f15 czasami nie działały światła, świeciły ale tak słabiej jak zacząłem ruszać kablami to znów działały. Postanowiłem coś z tym zrobić ściągnąłem magneto i było tam strasznie dużo syfu od razu pomyślałem że to przez to więc wyczyściłem założyłem magneto odpalam i światła są i po 20s zgasły i świecą b. słabo. Ten kabel...
Witam. Znajomy kupił sobie do remontu Jawę Babetta Automatic (poj. 50cm3), ponoć 2-biegowa (prawda to, czy nie?). Sprawa wygląda tak, że pali ona żarówki (głównie przednia w reflektorze pada) - żarówki są na 6v. Próbowałem zmierzyć (miernikiem) napięcie instalacjii elektrycznej owej jawy (brak akumulatora, magneto z 4 cewkami), jednak pojawiał się problem...
Stare magneto się rozwaliło dlatego musiałem wymienić,założyłem do przodu h4 60w tylko z tyłu nawet 24v 25w pali.Chce zrobić tak,żeby były żarówki tj mają być.
Witam Przejrzałem mnóstwo postów szukając podpowiedzi w swoim problemie. Nie udał mi się go jednak samodzielnie rozwikłać dlatego postanowiłem zwrócić się o pomoc. W założeniu temat jest być może nie typowy, ale tak już mam, że lubię sobie utrudniać ;) Na wstępie powiem, że nie jestem wykształconym elektronikiem - lubię po prostu dłubać przy motorze......
Witam zastosowałem mały opór 200 ohm przy podłączeniu podłączeniu przystawi do pc oscyloskopowe, to sie nazywa chyba bocznik żeby wychodzący sygnał prądowy zamienić na napięcie, wartość napięcia przy ciśnieniu atmosferycznym odczytałem na wyjściu na oscyloskop multimetrem. Jestem po pierwszych pomiarach wydają się zadowalające. Mam jeszcze problem z...
Sprawdzałem "impulsator" miałem pożyczony miernik i miał opornosc około 130/40 om Tylko zastanawiało mnie to, gdy go sprawdzałem gdy był założony, podłączyłem miernik na przejście masa-impulsator, i delikatnie przekrecajac wałem on cały czas dawał sekundowe impulsy tak jakby lapał całe magneto a nie wypustke która jest dla niego. Czy to może być przez...
napięcie magneto simson magneto stihl magneto napiecie
schemat sachs światło cofania przyczepki windows zdalny
aktualizacja esperanza ev107r resetuj dekoder
Iskrzenie podczas wirowania pralki - przyczyny i rozwiązania Dwa sygnały podczas jazdy - co oznaczają?