Proponuję zmierzyć napięcie w oprawce w czasie pracy silnika. Może być jakaś pomyłka w poprowadzonej instalacji i magneto ładuje tam zawyżone napięcie.
gdyż nie wiem, jaka jest wsadzona prądnica, ani gdzie się ona znajduje? Wszystkie cewki znajdują się tam gdzie magneto. Co do napięcia to jak już ktoś wspominał sprawdź na jakie napięcie są żarówki kierunkowskazów.
W takim razie zostaje już tylko kwestia cewki zasilającej i magneta... Popróbuj skontaktować się przez fora o simsonach z ludźmi z twojej okolicy, może ktoś ci użyczy magneta na 5 min...
Witam! Rozebrałem mojego Simsona i mam wątpliwości co do napięcia. Poprzedni właściciel mówił, że ma 6V, a cewka wraz z żarówkami ma 12V. Chciałem sprawdzić na iskrowniku, ale nie wiem którym miejscu na iskrowniku jest informacja o napięciu. P.S. Muszę ściągać magneto?
Witam . Mam następujący problem. W moim Simsonie pękło mi oryginalne magneto, kupiłem nowe tylko nie oryginalne, Simson chodził tylko palił żarówki i świece, z racji tego kupiłem oryginalne używane magneto założyłem wszystko tak jak ma być próbuje odpalić a tu nawet iskry nie ma, nie wiem co jest tego przyczyną, proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Mocno sfatygowany .Model odpisany z ramy pojazdu. Brak akumulatora .Żarówki 12V i 6V.. Na jakie napięcie jest instalacja?-z "magneta" wychodzą cztery przewody
Napięcie na wyjściu do cewki zapłonowej(15) uzależnione jest od napięcia na wejściu(14) z cewki zapłonowej z magneta. Napięcie to zależy od obrotów silnika.
Witam, a jak by się wystabilizowało napięcie z magneto i zastosować by jakąś przetwornice?
Może banalne, ale sprawdź czy magneto (koło magnetyczne) nie ścięło klina. A tak po za tym sprawdziłeś czy prądnica działa (daje napięcie)?
Nie zmieniałem magneta, jest takie jakie było. Cewki 6v były masowe, a 12v bez masowe.
Istne ,,Sculptur's in the Shitt" :cry: - 1. Cewka ,,butelkowa" podłączona do białego przewodu i do masy, przerywacz z kondensatorem pozostawiony bez zmian. Przewód WN odcięty i odpowiednio zaizolowany. Otrzymasz zapłon iskrownikowy o stopniach rozdzielonych. Czy o to ci chodzi ? Aby kabel wysokonapięciowy nie wychodził z osłony magneta, tylko ,,rasowo"...
Sprawdź czy magneto nie ociera o cewki. Ma być równy odstęp ok 0,5 mm. Przy okazji tzw. klin czy nie ścięty lub za wysoki (wtedy koło magnesowe bije!). Sprawdź połączenie masy silnika ze zestawem złączek masy znajdujących się poniżej kostek łączących całą instalację - strefa poniżej łożyskowania kierownicy przysłaniana czarną pokrywą. Do sprawdzenia...
Ok, wszystko jest naprawione bez kosztowo :) Słuchajcie, teraz mam wiadomość dla wszystkich :D rozbierajcie i czyśćcie układ zapłonowy w magnecie i wszystko po drodze. Iskra u mnie padła w sposób taki że motorek podczas jazdy zaczął przerywać kilkusekundowo, więc wykluczyłem zaśniedzenia i spięcia czy podobnie. Ściągnąłem magneto, sprawdziłem cewkę...
Witam ;) Jestem początkującym amatorem- elektrykiem, mam pewną maszynę- mały walec. W ostatnim czasie uszkodzeniu uległ regulator napięcia, który jest niedostępny, na zamówienie można załatwić go przez serwis, ale to bardzo wysokie koszty. Sprzęt wyposażony jest w magneto, na najniższych obrotach ładowanie sięga około 12V, przy najwyższych obrotach...
mysle ze rozwiązanie z motoroweru simson bedzie odpowiednie gdzies na tym forum opisywałem i zamieszczałem schematy takich regulatorów PS HHmmmm pogoda na latanie sie zbliza co ??? poniżej najprostrze z możliwych rozwiązań w zależnosci od typu magneta ( wyprowadzone na zewnątrz oba lub tylko jeden zacisk cewki ładowania) możemy zastosować lub nie mostek...
Simsony mają różne instalacje 6V ,12V i mieszane . Jednakże zapłon we wszystkich jest zasilany z cewki magneta (typu elektronik) jest oddzielnym obwodem i nie ma związku z napięciem akumulatora .Cewka butelkowa powinna być taka https://gmoto.pl/cewka-zaplonowa-butelko... Obwody ładowania i świateł są oddzielone ....
Mój miernik również wariował. Po prostu magneto wytwarzało jakieś pole i miernik głupiał. Do mierzenia napięcia najlepiej wepnij analogowy :P
jakie napięcie daje cewka z magneta? cewka WN wytwarza jak sama nazwa mówi wysokie napięcie które idzie na świece. sprawdź miernikiem rezystancję między końcówkami 1, 15 musi być ok. 3Ω ale dokładnie nie pamiętam zależy jaką masz instalacje 6 czy 12 V sprawdzić trzeba jeszcze rezystancje między końcówką która idzie na świece a zaciskiem... no właśnie...
stacyjka nie ma nic wspolnego chyba ze inne rzeczy tez nie dzialaja np swiatla itp kolega chyba nie do tego pytania odpowiedział bo tu właśnie chodzi o brak światła To jak jest napięcie czy nie? (do tego zacisku dochodzi przewód od cewki świateł z magneta)
Witam serdecznie . Kierunkowskazy w Simsonie działają po akumulatorze tj akumulator daje napięcie na przerywacz i żarówki lamp. Akumulator ładowany jest z cewki Magneto przez układ elektronicznego regulatora i styki stacyjki . Najczęściej problem tkwi właśnie w stacyjce . Ale niczego nie wykluczam , potrzebuje więcej danych np. jakie napięcie wuyhodzi...
Michał masz rację, tył idzie przez "regulator" (jakby można to nazwać) ale można to pominąć tyle że w grę wchodzi wtedy zastosowanie z tyłu 12V żarówki, ewentualnie do tylnego światła (jeżeli będzie problem a nie zawsze jest) zostawić tą ceweczkę robiącą za opór. Ja to widzę tak że na chwilę obecną ma nieobciążoną cewkę ładowania stąd wzrost napięcia...
częstym błędem jest stosowanie żarówek o mocy 25W,lub żarówki inne niż zalecane w oświetleniu tylnym. Mają być z przodu o mocy 35W,wtedy magneto przechodzi w tryb "samoregulacji". Musi być zachowana równowaga pomiędzy cewkami oświetlenia,a ładowania. Jest jeszcze sansa że jest za mały akumulator,lub uszkodzenie w obwodzie regulator-akumulator.
Nic tam w tym module nie ma połączenia z akumulatorem 15-cewka 31-masa 3-impulsator 2-gaszenie do masy 14-zasilanie z cewki z magneta wszystko w temacie, więc już wiadomo gdzie badać napięcia Dla nie zorientowanych, cewka wtórna jest inna w elektroniku
http://obrazki.elektroda.net/70_12795670... Układ ładowania akumulatora, który chcę przedstawić działa nieco inaczej niż tradycyjne układy regulatorów napięcia do motorowerów budowane samodzielnie. Użyłem go w motorowerze Simson S51 ale zapewne może być zastosowany w innych z tradycyjną prądnicą. Jest to ogranicznik napięcia, który wykorzystuje...
Witam Jeżeli jest na to samo napięcie to powinno działać. Teraz w motorynce masz cewkę tam gdzie magneto i cewki oświetleniowe czy tak. Może to działać, lecz nie wiadomo czy cewki mają odpowiednią moc by zasilić zapłon i światła.
Witam Jak niby bez miernika to nie woda . Wymiana cewki może pomóc jak uszkodzona lub koła magneta. Może straciło magnetyzm słaby magnes . A iskra jest dobra pali dobrze? LED można założyć ale tylko z homologacją .
Na mierniku prąd stały. H4 u mnie świeci pięknie w porównaniu do oryginalnej banki 35w 12v hs1 mojego kumpla na platynach + co oznacza że ma odwrócony "pinout" ? edit: nawet jeśli nie będzie to działać tak jak powinno na elektroniku, chciałbym mimo to ogarnąć podłączenie regulatora, poza tym regulator powinien i tak czy siak na 14,4V odcinać i tylko...
Dzięki wielkie, będe próbował, a można coś zrobić, żeby nie było aż takiej zmiany napięcia po wzrośnięciu obrotów? bo to chyba bardziej zależ od wytworzonego przez magneto pola magnetycznego, ale tego raczej nie zmienię;/ np. nawinąć cewkę drutem o innej średnicy?
Po pierwsze w simku masz do ładowania dodatkowe cewki. A w komarku cewki za mało wytwarzają i nie będzie ładowania! A jak pali ci żarówki to weź looknij do magneta może robi się jakieś zwarcie! A i zobacz też bo może Ci się coś psuć przy przełącznku krótkie długie. Jak masz problem w takich sprawach zapraszam www.romety.pl sorka za reklame :P Dodano...
Stare magneto się rozwaliło dlatego musiałem wymienić,założyłem do przodu h4 60w tylko z tyłu nawet 24v 25w pali.Chce zrobić tak,żeby były żarówki tj mają być.
Witam, mam problem z simsonem S51 z 1983r instalacja 6V , a mianowicie pali mi żarówki. Wydaje mi się że napięcie wychodzące z magneta idzie prosto na światła, a chyba powinno iśc na akumlator a dopiero na światła? Wymieniłem akumlator bo myślałem że jest popsuty i dlatego pali a teraz po zmianie jest to samo i wydaje mi się że napięcie omija akumlator...
Tam bedzie tyrystor a nie triak. Sprawdź sobie schematy modułów do simsona i charta. Jeśli w module nie ma jakiejś mapy wyprzedzeńi odpowiada on tylko za generację iskry, to da się go zastąpić innymi. Ważne będzie tylko napięcie zasilające z magneta.
Witam. Witam! od dawna sie juz nad tym zastanawialem . posiadam Rometa Ogara 200 z czeskim silnikiem Jawki 50 i odwieczny problem tychmotorkow to palące się żarówki. skoki napięć są rzędu kulkuset volt. To chyba z lekka przesada, bo w tym obwodzie to nie jest możliwe, niestety. Powodem przepalania się żarówek, jest zwyczajnie źle dobrany magnes trwały...
Witam. Dostałem od znajomego S50 do naprawy. Silnik po remoncie, uszczelniony, ciśnienie sprężania około 7 barów. Nowy stator, magneto, cewka butelkowa. Zapłon oraz cewka ładowania i świetlna są 6V. Wszystko jest dobrze podłączone. Gdy mierze napięcie na uzwojeniu pierwotnym cewki butelkowej wynosi ono 2,7V w szczycie a powinno wynosić chyba 6V?? Słyszałem,...
Witam. Mam problem z działaniem elektryki w Simsonie. Podłączyłem wszystko wg. schematu lecz nie działa tak jak (chyba) powinno. Otóż gdy zapalę i przekręcę kluczykiem na pozycje "światła" świeci mi przód jasno natomiast "tył" + hamulec nożny święcą bardzo słabo. Gdy przygazuję to normalnie, że z przodu świeci jeszcze jaśniej niż na małych obrotach,...
A czy byłoby lepiej zamiast diody podłączyć mostek prostowniczy w ten sposób że do jednego złącza prądu przemiennego dać kabel z cewki świetlnej, do drugiego masę z ramy a wyprowadzenie wtedy "-" bezpośrednio do żarówki no i plus pod kabel prowadzący do przełącznika świateł? Nie tak prosto, jeśli chcesz dać mostek to wszystko po mostku musi być odizolowane...
Obecne od kilku lat na rynku stacyjki są marnymi podróbami. Największym problemem jest mechanizm ustalania wybranej pozycji stacyjki. Z reguły ciężko obrócić kluczykiem i nie ma charakterystycznego kliknięcia zapadki. Mało tego ustalona pozycja zapadki nie odpowiada właściwemu położeniu styków elektrycznych! W zasadzie lepiej naprawić starą, ale oryginalna...
Pomyliłem się. Jest zapłon. Zdjąłem magneto i są pod nim 3 cewki: dwie połączone szeregowo o bardzo małym oporze - podłączone są do mostka prostowniczego. A ta trzecia ma rezystancje 220 ohm i jak mierzyłem napięcie jakie wytwarza podczas obrotów rozrusznika względem masy to około 40 V zmiennego i podłączona jest do tej cewki od której idzie świeca....
Wczoraj korzystając ze schematu podłączyłem piny z cewek do stacyjki, świtało tylne i przednie jest (choć słabe), światła stop nie ma. Ściągnąłem magneto, wyciągnąłem aparat zapłonowy i zauważyłem, że izolacja przewodów jest w tragicznym stanie, popękana, przewody ocierają się o siebie, być może to jest przyczyną bo na wyjściu z jednej cewki Brak napięcia...
Przyjacielu, nic ci to nie da. Magneto musi być bezwarunkowo obciązone mocą znaminową, wtedy zachodzi proces samoregulacji napięcia. Ingerencja w odbiorniki ( np jedna z żarówek oświetlenia o mniejszej mocy) powoduje to, że magneto wychodzi z zakresu samoregulacji i powoduje to przepalanie się innych lamp.
No właśnie mam teraz podłączony ten regulator bez pina drugiego i napięcie trzyma normalnie 14 V bez niczego mierzone na akumulatorze i jest tam prąd stały. To co mam w końcu zrobic aby ten schemat z pkt #3 działał przecież simson nie ma alternatora tylko cewki i magneto. A cewka ładowania ma 2 wyprowadzeni jeden 21W a drugi 5 W na światło stop. Dlatego...
Robiło się ciepło więc rozpocząłem próby na "żywym organizmie" po wstępnych próbach na simsonie układ podłączyłem do transformatora 24V (przy prądnicy simsona parametry dostarczane do układu są bardzo niestabilne i trudno go ustawić), i co się dzieje: po włączeniu napięcia układ reaguje na zmiany wartości potencjometru, ale miernik pokazuje niecałe...
Witam , kupiłem dla syna troszkę nietypowy motorower marki „Pagsta Dadyw dd50e” kupiłem za grosze gdyż poprzedni właściciel po wizycie u mechanika już niestety nie mógł odpalic motoru. Przyczyna to brak iskry na świecy. Rzekomy mechanik zmieniał magneto na nowe i szperał w instalacji elektrycznej (ale to ciężko określić gdyż na moje oko...
Z własnego doświadczenia wiem, że pomiary zwykłym marketowym multimetrem napięcia przemiennego sprzed prostownika są niemiarodajne, gdyż częstotliwość zależy od obrotów silnika i niemal zawsze znacznie różni się od 50Hz, tani chiński przetwornik w mierniku głupieje i wyświetla bzdury. Tu przydałby się jakiś markowy multimetr z pomiarami częstotliwości...
Dzięki za radę !!!! Z magneta wychodzą cztery przewody jeden dałem na stacyjkę do nr 2, drugi na zaciski (on ma połączenie z regulatorem napięcia) trzeci z nr 59b na stacyjce i ostatni z 59a (bezpiecznik). Pytanko czy ten ostatni przy bezpieczniku łączymy z drugim przewodem od regulatora napięcia z oznaczeniem ≈ . Pozdrawiam !!
Jaka odległość impulsatora od magneta? Ustaw prawidłowo zapłon stroboskopem i wyreguluj porządnie gaźnik, nieprawidłowe zestrojenie gaźnika jest bardzo odczuwalne na tym zapłonie. Jak zachowuje się zapłon pod stroboskopem? Czy instalacja jest prawidłowo podłączona? Na alternator nie idzie czasem napięcie z akumulatora, albo nie ma zwarcia na obwodzie...
Witam. Przerabiam elektrykę Simsona, tak aby miał z przodu żarówkę H4 55/60W. Zastosowałem 2 cewki 12V 42W, połączone co daje 84W. Wyczytałem że trzeba dać regulator od chińskiego skutera, żeby nie zagotować akumulatora. Żarówka ma działać na prąd zmienny. I teraz pytanie czy na schemacie zielony kabelek ma łączyć dwa piny modułu? Czy powinno być tak...
Sklepów internetowych jest mnóstwo. Nie mam żadnego "upatrzonego". Kupuję tam gdzie jest to czego szukam i cena jest OK. Warint nr 2 może mieć dwie drogi: 1. Regulator jak twój "żart" ale wg schematu z linku. Wystarczy jeden mosfet i można zrezygnowac z driverów w scalaku robiąc wlasny na tranzystorze/rach. Schemat "opiewa" na regulator równoległy (stratny)...
Od dłuższego czasu szukam w internecie/forum schematu regulatora ładowania, który działałby podobnie jak regulator w alternatorze tzn. załączał by tranzystor lub jakis inny element wykonawczy który działałby jak przekaźnik ale nim nie był wtedy gdy jest spadek napięcia i rozłączał gdy będzie jego wzrost. Napięcie jakie by miał utrzymywać na akumulatorze...
Witam. Nie ma w elektroniku cewki zapłonowej w elektroniku jest cewka ładująca CDI pin 3 kolor przewodu jak pamiętam niebieski. WAŻNE NIE PODŁĄCZAĆ DO MODUŁU CDI ŻADNYCH NAPIEC STAŁYCH -Z AKUMULATORA!. Cewki pod magnetem (stojan) najczęściej składają się z 3 uzwojeń - -prądowa około nawinięta przewodem o średnicy 0.8mm do zasiania instalacji elektrycznej...
gdzie światła główne sa zasilane bezpośrednio z cewek ,,magneta" i poprzez diode to ładuje akumulator Powiem Ci, że aż takiego prostactwa nie widziałem. Jeśli światła zasilane są prądem przemiennym, to jest tam jakaś namiastka regulatora, która obcina "górkę", by nie popalić żarówek. Chyba, że w jakimś simsonie, gdzie bywała dioda i dławik. Są i takie...
Skoro cewka zasilająca jest 6-cio voltowa Nie jest ani 6V ani 12V. Nie ma takiego pojęcia dla cewki zapłonowej iskrownika. to czemu cewka WN jest na 12 V Bo takie cewki butelkowe montowano w Simsonach z iskrownikowym układem zapłonowym. Wykorzystano "gotową" cewkę Wartburga, ETZ jako autotransfomator podbijający napięcie generowane przez cewkę magneta...
jestem teraz u kolegi i sprawdzamy to dlatego pisze z innego konta, ale tak naprawde cinek88 i krisyo to ta sama osoba oglądałem teraz te ładowanie, i gdy odłącze mase od mostka prostowniczego pojawia się wzrost napięcia na akumulatorze i powolne ładowanie, i jedna żecz którą zauwarzyłem, to to żę gdy podłanczam spowrotem ta masa do mostka, w okolicach...
impulsator to niebieski, czerwony to zasilanie cewki reszta przewodów z magneta nie ma nic do zapłonu Z opisu twojego wynika że zasilanie masz impulsator dobry tylko moduł nie steruje cewką No przecież tak pisze:D:D A nie masz czasem połamanego przewodu w środku, pociągnij no dobrze za końcówki i czerwony i niebieski! Wątpię, bo przecież jest napięcie...
No właśnie golwinger :) Patrzyłem u siebie na zapłon i jet kreska na magnecie, jest kreska na korpusie i nawet jak zgram jedną z drugą to na tłoku faktycznie wychodzi 1.8 mm czyli ok tylko co z tym iskrownikiem ??? Na razie zrobiłem tak że zgrałem obie kreski a iskrownik ustawiłem tak by cała cewka impulstaora wypadła dokładnie w wycięciu magneta na...
Widzę kolega ma słabe pojęcie o elektronice :) Taki stabilizator liniowy jak 7805 zawsze się będzie grzał a po przekroczeniu maksymalnego prądu lub temperatury zadziała w nim zabezpieczenie i spadnie napięcie wyjściowe co może nie być zdrowe dla ładowanego telefonu ..... Ile tych amperów w końcu potrzebujesz ?? Jak to jakiś telefon to pewnie nie więcej...
Pewnie, że tak mają. W dodatku mają też wbudowany prostownik, dużej pojemności kondensator oraz stabilizator. Żeby nie ,,mrygały" przy wolnych obrotach ,,magneta" Kolego, prośba na przyszłość. Jeśli się nie znasz na czymś, bądź też nie wiesz na pewno, nie wypowiadaj się. Tak się składa, że dobre "żarówki LED" nie mają rezystora, lecz wbudowaną przetwornicę...
:arrow: zibi72 nie wiem czy do końca mam rację, ale wydaje mi się, że w kosiarce cewka o której wspominasz to prądnica (jak w motocyklu), która zasila układ zapłonowy i to powinno wystarczyć aby nie zatrzymać pracy kosiarki myślę, że możesz tu z powodzeniem zastosować typowy zapłon do silnika dwusuwowego pzdr MANGI dokładnie ...to bardzo stara kosiarka...
No więc gdzieś jest jakieś zwarcie i napięcie jest gdzieś tracone , po prostu ucieka , sprawdz jeszcze raz te kable od ładowania , jesli nie pomoże możesz sobie sam dowinąć do cewki kilka zwojów drutu , lub nawinąć od nowa większą ilość zwojów, Może cewka jest krzywo przykrecona i odstaje od magneta a to też powoduje mniejsze ładowanie bo odsuniecie...
Witam. Mam taki problem. Jestem szczęśliwym posiadaczem silnika komara(1 cyl.; 2suwowy; zapłon - iskrownik) i zbudowałem do niego moduł zapłonowy oparty na tyrystorze BTP 151. Wszystko chodziło OK jak kopałem ręką (magneto miał wolnę obroty) iskra była miód. Więc postanowiłem zapali na owym czymś. Silnik pracował przez ok 1 sek. i zgasł. Potem nie było...
Dziękuję wam bardzo że się odezwaliście bo już zwątpiłem że potrafi ktoś pomóc😉 opisze dokładniej o co mi chodzi. Kupiłem simsona żeby go odrestaurować ale najpierw doprowadzić do stanu używalności dałem za niego małe pieniądze ale stan też był opłakany już go pomalowałem itd zostala instalacja nie było w nim przerywacza klaksonu kierunków chociaż...
witam sprawdź najpierw czy dochodzi napięcie zasilania układu elektronicznego zasianie plusem oraz masę czyli minus najlepiej jak byś posłużył się multimetrem woltomierz na zakresie 20 woltów jeśli zasilanie napięciem jest prawidłowe oraz minus czyli masa jedyne tafne przypuszczenie to uszkodzona cewka lub zasilanie cewki butelkowej sprawdzenie cewki...
Jak ktoś się wypowiada to powinien wiedzieć o czym mówi Połączyć równolegle się nie da (wyprowadzony jest odczep) odłączenie części cewki odpowiedzialnej za stop nic nie da (strumień ten sam, napięcie to samo - więc gdzie zysk) Drut im grubszy tym prąd może być większy Im więcej zwojów tym wyzsze napięcie Witam, co do strumienia nie był bym taki pewien,...
Kolego Jack63 nie przekręciłem kondensatora a to dlatego bo założyłem nowiusieńki iskrownik. Ale szanowni forumowicze powracam z dobrą nowiną!!! :) Udało się odpalić w końcu motorek. Jak wcześniej pisałem wymieniałem kondensatory, przerywacze, poprawiałem masę, oraz zmieniłem cewkę butelkową, kilkadziesiąt razy sprawdzałem zapłon ustawiałem, przestawiałem,...
Witam ponownie po prawie 6 latach jazdy na zapłonie PVL. Pojawił się problem wg. mnie właśnie z nieszczęsną cewką. Czasem simson pali idealnie i chodzi ładnie na wolnych obrotach, ale jak zgaśnie jest problem z odpaleniem. Zrobiłem pomiar napięcia podczas kopania i jest bardzo słabo - miernik ledwo drgnie. Mierzyłem rosyjskim miernikiem analogowym który...
Co to znaczy przejście? Jak to rozumiesz? Jak mierzysz? Rezystancja tej cewki to od 0.6 - 1.4 oma. Mięrzyłem "brzęczkiem " między podstawą cewki magneta a przewodem z niej wychodzącym, mój błąd. Jutro sprawdzę oporność cewki. Mam multimetr Mastech. Pomierzyłem pojemność kondensatora, bo mam taką funkcję. Wyszło 7uF, orientacyjnie przyjmuje że jest...
Witam! na początku chciałem przeprosić że założyłem temat chyba w nie odpowiednim dziala, ale nie moge znajść nić co by odpowiadało motorom :( temat tez nie jest za bogaty poniewaz nie wiem co można dodać, chyba tylko tyle że chodzi o simsona 4 biegowego :/ Mój problem polega na tym że nie ma oświetlenia w motorze. jakiej mocy powinny być żarówki? Czy...
Witam. Postawiłem przed sobą takie wyzwanie. Zbudować samodzielnie do mojego motoroweru zapłon CDI. Wstępny plan jest taki aby skorzystać z oryginalnej cewki butelkowej i cewki indukujące wysokie napięcie. Samemu chcę wykonać czujnik oraz moduł. Oryginalny zapłon jest elektroniczny, i ten ma zostać w razie awarii tego mojej konstrukcji. Zapłon chcę...
Też nie kocham przerywaczy. Już bardzo małe przesunięcie współpracujących elementów powoduje istotne zmiany w kącie wyprzedzenia zapłonu. A mogą być to różne rzeczy, luzy na wale (dramat w jawkach 50, gdzie skrzynia korbowa zamiast być chłodzona jest dogrzewana...), luzy na ośce przerywacza, niewyważone magneto, różne zjawiska dynamiczne, to się wszystko...
W silniku siedzi cylinder z dodatkowymi kanalami pluczacymi czyli 50/4. Tak więc oryginalny gaznik tu nie pomoze , jest zamaly do dlubanego cylka wiec montuje uzywany popularny 16n3-4 z Simsona ;) Tak sobie wyobrazam zaplon w Romecie : http://obrazki.elektroda.net/70_12486373... Mam pytanko czy wiecie na jakie napiecie musi byc ten kondensator...
Sprawdziłem również cewkę butelkową i może tu jest problem. Dodatkowo sprawdziłem miernikiem przejście między stykami 1 i 15 na cewce. Miernik pika czyli jest zwarcie. To dobrze? Przeczytaj to co napisałeś jeszcze raz a odpowiedź sama "przyjdzie". Jaką maksymalnie długą iskrę możesz uzyskać między końcówką kabla WN (bez fajki!) a głowicą? Jeżeli jest...
Powiem ci, że sam mam zagadkę o co chodzi z tym paliwem :D I nie, to nie jest mój projekt :) pisałem, że to motorower Simson (konkretnie S51 electronic 6V). Nie wiem jak wygląda prądnica u ciebie, ale napiszę ci co zrobiłem u siebie (może coś się przyda) :) U mnie przeróbka polegała na odmasowaniu cewki świetlnej oraz pozbyciu się cewki zapłonowej generującej...
Trzeba też uwzględnić krzywe koło magnesowe. Masz rację. Nawet o tym nie pomyślałem. :cry: A przecież, są tacy dla których ściągacz magneta z płaską końcówką śruby to fanaberia. Wystarczą śrubokręty lub ściągacz iluś-tam ramienny do łożysk a wtedy .. Kiepsko wycentrowane cewki również... Luźne magnesy, ...itd. itp. Oraz całe stado innych szczegółów,...
Możesz zastosować czujnik halla, czujnik optyczny, zbliżeniowy. Nawet z głowicy od magnetofonu można zrobić taki czujnik. To tylko kwestia generowania impulsu zależnie od pobudzenia. Gotowe czujniki znajdziesz w autach, np w cinquecento (potem też były stosowane w maluchach z serii elx), aparatach w polonezie. A bezstykowe układy zapłonowe były stosowane...
Sorki za lekki sarkazm, ale podszedłeś do tego bardzo mądrze i w sumie pozytywnie. Bez obrazania się i tego typu innych reakcji. Chylę czoło. Wracając do tematu kondensatora. Kondensatory mają zazwyczaj podane napięcie znamionowe dla prądu stałego, Tak, jeżeli nie ma innych znaków na niebie i ziemi. Np. AC lub ~. To dla świadomego sytuacji "konstruktora"...
Witam. Masz pewnie albo walniętą cewkę wysokiego napięcia albo jak się często zdaża zamienioną cewkę wzbudną tą pod magnetem. Pozdrawiam
Skąd ci się bierze napięcie na cewce butelkowej ? Jak to mierzysz? Sprawdź cewki w magnecie. Poprawność podłączenia modułu. Na końcu podmień moduł I niema bata musi mieć iskrę
Nie musisz jeździć na pełnym gazie prądnica już przy około 1000 obrotów powinna dawać odpowiednie napięcie, oraz prąd ładowania. Jeśli tak nie jest to coś jest uszkodzone (cewka ładowania pod magnetem, regulator, lub problem z instalacją)
Wyczytałem, że w elektroniku cewka w magnecie podaje napięcie 400V, tak samo z instalacją na 6V i 12V. Moduł zapłonowy też jest ten sam, do obydwu modeli. To jaka jest różnica w cewkach WN dla zasilania napięciem 6V lub 12V?
Określ się kolego najpierw o jaką cewkę Ci dokładnie chodzi, bo w simsonie mamy cewkę wysokiego napięcia, zapłonową, ładowania i świetlną. Domyślam się jednak, że chcesz zmienić całą instalację na 12V. Do zmiany instalacji na 12v wcale nie potrzeba zmieniać cewki WN ani zapłonowej pod magnetem. Wystarczy tylko świetlna i ładowania... W sumie to po co...
Tak, faktycznie pisałeś już, że w żadnym położeniu lampa nie świeci. Dla pewności sprawdziłbym czy stacyjka w pozycji 2 przewodzi między pinami 59b a 58, i tak samo w pozycji 3 pomiędzy 57 a 58. Do tego czy po odpaleniu jest napięcie na 59b będzie tam prąd przemienny, albo podłączyć tam żarówkę i do masy. Jak to będzie ok, to jeszcze sprawdziłbym czy...
cewka w magnecie ma odczepy ale nie do ładowania częściowego zależnie od instalacji jest to odczep do światła stopu lub obydwa końce idą do mostka prostowniczego. regulator od prądnicy malucha jest do prądnicy prądu stałego a w motorze masz prąd zmienny z cewki.
Panowie, ja przy magnecie nic nie robiłem od kiedy go mam I tu tkwi problem. Nic nie robisz, aby go rozwiązać tylko, jęczysz. :cry: Sprawdź masy. Szczególnie połączenie silnik masa modułu zapłonowego oraz masa cewki butelkowej. Odepnij do prób kabel gaszenia z modułu. Zrób pomiary cewki zasilającej CDI i impulsatora. Rezystancje i napięcia. Czy obracające...
Witam, mam taki problem: Postanowiłem przerobić zapłon stykowy na bezstykowy gdyż poprawne ustawienie przerywacza po wielu próbach wydawało mi się niemożliwe. W pierwszy etapie postanowiłem wykorzystać cewkę i moduł zapłonowy od Simsona. Funkcję przerywacza pełni cewka i magnes przyklejony do koła magnesowego, zasilanie jest wzięte z wskowskiej cewki...
:-) Po włączeniu świateł ładowania nie będzie, bo w zaproponowanym przeze mnie układzie napięcie spadnie do wartości ok 4V ...a takim napięciem akumulatora nie naładujesz - poza tym światła też będą świeciły minimalnie ciemniej bo taka jest charakterystyka magneśnicy w funkcji strumienia magnetycznego... Za powyższe rozwiązanie należy podziękować chyba...
Witam.Mam problem z skuterem zipp quantum gt5. Kupiłem go nie dawno , parę dni jezdziłem i było wszystko ok. a tu nagle po zgaszeniu nie chciał już odpalić. Jak się okazało iskra znikła. Teraz tak, czujnika przy stopce nie ma, pominięty. cewka WN , przewód i świeca 100% dobra sprawdzona w innym skuterze tzn w simsonie i tam po podłączeniu cewki iskra...
Dwie strony dywagacji na temat tego co już na pierwszym zdjęciu widać (...) Silnik zatarty, cudów nie ma, do wymiany tłok z pierścieniami co już zostało zauważone. A przyczyna? Cóż - olej, zła jakość materiałów użytych do wykonania tłoka/cylindra, złe wzajemne pasowanie, zbyt intensywne obciążanie niedotartego silnika. Trochę zdziwiła mnie ta wypowiedź,...
Jack63, znów się mnie czepiasz. Nie czepiam sie tylko prostuję wykoślawione informacje podawane przez ciebie. Uświadom sobie, że czytają je też ludzie z wiedzą mniejszą od twojej. Mieszasz im w głowach. Układ ładowania WSK rozumiem doskonale. A co w standardowej instalacji WSK175 jest do rozumienia??? Chyba tylko to że napięcia wyjściowe prądnicy,...
simson magneto magneto simson napięcie magneto
wzór częstotliwość teflonowa taśma sonel pomiar uziemienia
renesas programowanie thomson 26hu5253
Zalewanie obwodu wodnego w Saeco PicoBaristo: przyczyny i rozwiązania Zawieszanie się Eksploratora po podłączeniu SSD