Proponuję zmierzyć napięcie w oprawce w czasie pracy silnika. Może być jakaś pomyłka w poprowadzonej instalacji i magneto ładuje tam zawyżone napięcie.
Ja bym wyjął cały stator, wyczyścił styki (wszystkie), po złożeniu magneto nie ma prawa o nic ocierać! Musi być luz... Może masz klin za wysoki i magneto "krzywo" wchodzi na wał (stąd ociera). Skoro wymieniałeś już z pół zapłonu to może wina jest w samych kablach - podłącz na krótko, wypnij z cewki WN przewody i pociągnij w ogóle poza motorem... Kolejny...
Sprawdź czy magneto nie ociera o cewki. Ma być równy odstęp ok 0,5 mm. Przy okazji tzw. klin czy nie ścięty lub za wysoki (wtedy koło magnesowe bije!). Sprawdź połączenie masy silnika ze zestawem złączek masy znajdujących się poniżej kostek łączących całą instalację - strefa poniżej łożyskowania kierownicy przysłaniana czarną pokrywą. Do sprawdzenia...
Stare magneto się rozwaliło dlatego musiałem wymienić,założyłem do przodu h4 60w tylko z tyłu nawet 24v 25w pali.Chce zrobić tak,żeby były żarówki tj mają być.
Witam. Zmieniłem magneto na czerwone niemieckie i wszystkie problemy zniknęły!!!! :D Nie pali już żarówek ani 12V ani 6V. I ładowanie też jest!!! Podobno moje koło było do wersji 12V i miałem przy tym cewki na 6V przez co napięcie drastycznie wzrosło. :idea: Temat uważam za zamknięty ponieważ problem już rozwiązałem. Ale dziękuje za wszystkie podpowiedzi...
http://obrazki.elektroda.net/70_12795670... Układ ładowania akumulatora, który chcę przedstawić działa nieco inaczej niż tradycyjne układy regulatorów napięcia do motorowerów budowane samodzielnie. Użyłem go w motorowerze Simson S51 ale zapewne może być zastosowany w innych z tradycyjną prądnicą. Jest to ogranicznik napięcia, który wykorzystuje...
Witam . Mam następujący problem. W moim Simsonie pękło mi oryginalne magneto, kupiłem nowe tylko nie oryginalne, Simson chodził tylko palił żarówki i świece, z racji tego kupiłem oryginalne używane magneto założyłem wszystko tak jak ma być próbuje odpalić a tu nawet iskry nie ma, nie wiem co jest tego przyczyną, proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Witam! Rozebrałem mojego Simsona i mam wątpliwości co do napięcia. Poprzedni właściciel mówił, że ma 6V, a cewka wraz z żarówkami ma 12V. Chciałem sprawdzić na iskrowniku, ale nie wiem którym miejscu na iskrowniku jest informacja o napięciu. P.S. Muszę ściągać magneto?
Napięcie na wyjściu do cewki zapłonowej(15) uzależnione jest od napięcia na wejściu(14) z cewki zapłonowej z magneta. Napięcie to zależy od obrotów silnika.
Mocno sfatygowany .Model odpisany z ramy pojazdu. Brak akumulatora .Żarówki 12V i 6V.. Na jakie napięcie jest instalacja?-z "magneta" wychodzą cztery przewody
Witam ;) Jestem początkującym amatorem- elektrykiem, mam pewną maszynę- mały walec. W ostatnim czasie uszkodzeniu uległ regulator napięcia, który jest niedostępny, na zamówienie można załatwić go przez serwis, ale to bardzo wysokie koszty. Sprzęt wyposażony jest w magneto, na najniższych obrotach ładowanie sięga około 12V, przy najwyższych obrotach...
Witam. Dostałem od znajomego S50 do naprawy. Silnik po remoncie, uszczelniony, ciśnienie sprężania około 7 barów. Nowy stator, magneto, cewka butelkowa. Zapłon oraz cewka ładowania i świetlna są 6V. Wszystko jest dobrze podłączone. Gdy mierze napięcie na uzwojeniu pierwotnym cewki butelkowej wynosi ono 2,7V w szczycie a powinno wynosić chyba 6V?? Słyszałem,...
Multimetr dostaje "kosmosów" na włączonym silniku a potrzebuję informacji ile wynosi napięcie od cewki butelkowej do masy. Czy ktoś wie ile ono wynosi ?
Witam, w Simsonie tym sprawdzone jest teoretycznie wszystko, mimo to motorek ma problem z utrzymaniem obrotów, ciężko się "wkręca" i czasem zalewa świece. Iskra jest, cewki w porządku, gaźnik ok, klin na kole magnesowym nowy, ustawiony zapłon, generalnie wszystko co wiem na temat silnika dwusuwowego jest w porządku. Zastrzeżenia mam tylko do koła magnesowego,...
Mam problem podczas mierzenia napięcia na cewce ładowania simsona s51 12V pokazuje 150V na obrotach jałowych bez obciążenia. Po podłączeniu żarówki 220/240V lekko świeciła a miernik nie wskazywał napięcia. Może ktoś powiedzieć jakie macie napięcie pod obiciążenie prze i za mostkoem prostowniczym. Pomiary były bez mostka. Oraz czy założyć moste i podpiąć...
Witam! W simsonie mam ladowanie akumulatora z cewki zasilanej polem magnetycznym przez magneto. Cewka ta ma dwa uzwojenia - tylko jedno jest od ladowania. Czy jesli z drugiego uzwojenia zostanie zdjete obciazenie, to pierwsze bedzie wytwarzalo wiekszy prad, czy nadal taki sam?
Witam, kupiłem magneto na platynki DDR i jak założyłem próbuje ustawić zapłon i tu jest problem. ściągnąłem je i popatrzyłem to rowek na klin jest przestawiony o 180 stopni i jest na tej krzywce co podnosi platynki a na starym jest tam gdzie powinien być bo chodził wszystko dobrze. Pisało że do zapłonu platynkowgo, a nie będzie pasowało:cry: Nie wiem...
Witam Czy ktos wie jakie napięcia ma cewka ładowania przy instalacji 12v na zacisku 59a i 59b bo to co czytalem wcześniej na forum jakoś mi się nie zgadza ze schematem a nie chce spalić regulatora napięcia bo troche kosztuje (oczywiscie mowa o regulatorze 8107.10) i ewentualnie które napięcie idzie do którego zacisku regulatora.
Witam kupiłem do swojego simsona cały zapłon elektroniczny wcześniej miałem zwykły zapłon z przerywaczem wszystko działało przez kilka miesięcy aż zaczął rzerywać jak odkręciłem dekiel zobaczyłem że jak przerywa to iskrzy na cewce zapłonowej na końcu uzwojenia który jest przylutowany do cewki. Postanowiłem przylutować ten drucik tak jak był, jak to...
Mam problem z silnikiem simka. Właśnie ustawiałem zapłon i gdy już wszystko ustawiłem chodził bardzo dobrze miał wysokie i niskie obroty i nawet nieźle się wkręcał. Przejechałem ok 2,5 kilometra i przyjechałem do domu i go zgasiłem i zostawiłem na dosłownie 5 minut. Po tym czasie chciałem go odpalić i coś się zablokowało bo wogule się nie chciało magneto...
Witam serdecznie . Kierunkowskazy w Simsonie działają po akumulatorze tj akumulator daje napięcie na przerywacz i żarówki lamp. Akumulator ładowany jest z cewki Magneto przez układ elektronicznego regulatora i styki stacyjki . Najczęściej problem tkwi właśnie w stacyjce . Ale niczego nie wykluczam , potrzebuje więcej danych np. jakie napięcie wuyhodzi...
a wie ktoś z was może ile V na napięcie z uzwojenia pierwotnego? bo tak sobie jeszcze pomyślałem że skoro moduł obsługuje napięcie do 400V to można by dać trafo po drodze do styku 14, tylko nie wiem czy wtedy prąd z kondka nie spaliłby cewki w momencie wyzwalania iskry... Dodano po 2 teskot no wiem że jak koń pod górkę ;) co do statora to cewka powinna...
Witam. Mam problem z działaniem elektryki w Simsonie. Podłączyłem wszystko wg. schematu lecz nie działa tak jak (chyba) powinno. Otóż gdy zapalę i przekręcę kluczykiem na pozycje "światła" świeci mi przód jasno natomiast "tył" + hamulec nożny święcą bardzo słabo. Gdy przygazuję to normalnie, że z przodu świeci jeszcze jaśniej niż na małych obrotach,...
Widzę kolega ma słabe pojęcie o elektronice :) Taki stabilizator liniowy jak 7805 zawsze się będzie grzał a po przekroczeniu maksymalnego prądu lub temperatury zadziała w nim zabezpieczenie i spadnie napięcie wyjściowe co może nie być zdrowe dla ładowanego telefonu ..... Ile tych amperów w końcu potrzebujesz ?? Jak to jakiś telefon to pewnie nie więcej...
Dziękuję wam bardzo że się odezwaliście bo już zwątpiłem że potrafi ktoś pomóc😉 opisze dokładniej o co mi chodzi. Kupiłem simsona żeby go odrestaurować ale najpierw doprowadzić do stanu używalności dałem za niego małe pieniądze ale stan też był opłakany już go pomalowałem itd zostala instalacja nie było w nim przerywacza klaksonu kierunków chociaż...
gdyż nie wiem, jaka jest wsadzona prądnica, ani gdzie się ona znajduje? Wszystkie cewki znajdują się tam gdzie magneto. Co do napięcia to jak już ktoś wspominał sprawdź na jakie napięcie są żarówki kierunkowskazów.
Witam, a jak by się wystabilizowało napięcie z magneto i zastosować by jakąś przetwornice?
mysle ze rozwiązanie z motoroweru simson bedzie odpowiednie gdzies na tym forum opisywałem i zamieszczałem schematy takich regulatorów PS HHmmmm pogoda na latanie sie zbliza co ??? poniżej najprostrze z możliwych rozwiązań w zależnosci od typu magneta ( wyprowadzone na zewnątrz oba lub tylko jeden zacisk cewki ładowania) możemy zastosować lub nie mostek...
Może banalne, ale sprawdź czy magneto (koło magnetyczne) nie ścięło klina. A tak po za tym sprawdziłeś czy prądnica działa (daje napięcie)?
Ok, wszystko jest naprawione bez kosztowo :) Słuchajcie, teraz mam wiadomość dla wszystkich :D rozbierajcie i czyśćcie układ zapłonowy w magnecie i wszystko po drodze. Iskra u mnie padła w sposób taki że motorek podczas jazdy zaczął przerywać kilkusekundowo, więc wykluczyłem zaśniedzenia i spięcia czy podobnie. Ściągnąłem magneto, sprawdziłem cewkę...
jakie napięcie daje cewka z magneta? cewka WN wytwarza jak sama nazwa mówi wysokie napięcie które idzie na świece. sprawdź miernikiem rezystancję między końcówkami 1, 15 musi być ok. 3Ω ale dokładnie nie pamiętam zależy jaką masz instalacje 6 czy 12 V sprawdzić trzeba jeszcze rezystancje między końcówką która idzie na świece a zaciskiem... no właśnie...
Nie zmieniałem magneta, jest takie jakie było. Cewki 6v były masowe, a 12v bez masowe.
częstym błędem jest stosowanie żarówek o mocy 25W,lub żarówki inne niż zalecane w oświetleniu tylnym. Mają być z przodu o mocy 35W,wtedy magneto przechodzi w tryb "samoregulacji". Musi być zachowana równowaga pomiędzy cewkami oświetlenia,a ładowania. Jest jeszcze sansa że jest za mały akumulator,lub uszkodzenie w obwodzie regulator-akumulator.
Co to znaczy: drugi kabel z zapłonu na cewkę Możliwe jeszcze, że: 1. cewka z magneta ma przebicie, zwłaszcza jeśli jakiś „artysta” potraktował nią napięciem z akumulatora. 2. Jest coś żle poskładane i cewka ma zbyt dużą szczelinę. 3. Ktoś nagrzał koło magnesowe i magnesy przestały być magnesami.
Simsony mają różne instalacje 6V ,12V i mieszane . Jednakże zapłon we wszystkich jest zasilany z cewki magneta (typu elektronik) jest oddzielnym obwodem i nie ma związku z napięciem akumulatora .Cewka butelkowa powinna być taka https://gmoto.pl/cewka-zaplonowa-butelko... Obwody ładowania i świateł są oddzielone ....
Mój miernik również wariował. Po prostu magneto wytwarzało jakieś pole i miernik głupiał. Do mierzenia napięcia najlepiej wepnij analogowy :P
Witam Jeżeli jest na to samo napięcie to powinno działać. Teraz w motorynce masz cewkę tam gdzie magneto i cewki oświetleniowe czy tak. Może to działać, lecz nie wiadomo czy cewki mają odpowiednią moc by zasilić zapłon i światła.
Witam. Witam! od dawna sie juz nad tym zastanawialem . posiadam Rometa Ogara 200 z czeskim silnikiem Jawki 50 i odwieczny problem tychmotorkow to palące się żarówki. skoki napięć są rzędu kulkuset volt. To chyba z lekka przesada, bo w tym obwodzie to nie jest możliwe, niestety. Powodem przepalania się żarówek, jest zwyczajnie źle dobrany magnes trwały...
stacyjka nie ma nic wspolnego chyba ze inne rzeczy tez nie dzialaja np swiatla itp kolega chyba nie do tego pytania odpowiedział bo tu właśnie chodzi o brak światła To jak jest napięcie czy nie? (do tego zacisku dochodzi przewód od cewki świateł z magneta)
Nic tam w tym module nie ma połączenia z akumulatorem 15-cewka 31-masa 3-impulsator 2-gaszenie do masy 14-zasilanie z cewki z magneta wszystko w temacie, więc już wiadomo gdzie badać napięcia Dla nie zorientowanych, cewka wtórna jest inna w elektroniku
Witam Jak niby bez miernika to nie woda . Wymiana cewki może pomóc jak uszkodzona lub koła magneta. Może straciło magnetyzm słaby magnes . A iskra jest dobra pali dobrze? LED można założyć ale tylko z homologacją .
Dzięki wielkie, będe próbował, a można coś zrobić, żeby nie było aż takiej zmiany napięcia po wzrośnięciu obrotów? bo to chyba bardziej zależ od wytworzonego przez magneto pola magnetycznego, ale tego raczej nie zmienię;/ np. nawinąć cewkę drutem o innej średnicy?
Od kiedy uzwojenie alternatora wytwarza prąd stały? oryginalnej banki 35w 12v hs1 mojego kumpla na platynach Oryginalnej? Nie wydaje mi się. + co oznacza że ma odwrócony "pinout" ? Przyjrzyj się uważnie, porównując z innymi. poza tym regulator powinien i tak czy siak na 14,4V odcinać Zależy co. Regulatory od skuterów ograniczają napięcie na światłach...
Dziękuję za odpowiedź. Założyłem nową elba ale bardzo szybko przestała działać dlatego stwierdziłem że usunę EWR oraz Elba i zastosuje modyfikacje z częściami od skutera. Napięcie mierzone pomiędzy przewodami cewki magneta (59a i 59b) to w zależności od obrotów 9V do 30V . Takie napięcie dochodzi do Elby i niestety Elba nie ładuje . Znalazłem taki schemat...
Witam, mam problem z simsonem S51 z 1983r instalacja 6V , a mianowicie pali mi żarówki. Wydaje mi się że napięcie wychodzące z magneta idzie prosto na światła, a chyba powinno iśc na akumlator a dopiero na światła? Wymieniłem akumlator bo myślałem że jest popsuty i dlatego pali a teraz po zmianie jest to samo i wydaje mi się że napięcie omija akumlator...
Obecne od kilku lat na rynku stacyjki są marnymi podróbami. Największym problemem jest mechanizm ustalania wybranej pozycji stacyjki. Z reguły ciężko obrócić kluczykiem i nie ma charakterystycznego kliknięcia zapadki. Mało tego ustalona pozycja zapadki nie odpowiada właściwemu położeniu styków elektrycznych! W zasadzie lepiej naprawić starą, ale oryginalna...
A czy byłoby lepiej zamiast diody podłączyć mostek prostowniczy w ten sposób że do jednego złącza prądu przemiennego dać kabel z cewki świetlnej, do drugiego masę z ramy a wyprowadzenie wtedy "-" bezpośrednio do żarówki no i plus pod kabel prowadzący do przełącznika świateł? Nie tak prosto, jeśli chcesz dać mostek to wszystko po mostku musi być odizolowane...
Tam bedzie tyrystor a nie triak. Sprawdź sobie schematy modułów do simsona i charta. Jeśli w module nie ma jakiejś mapy wyprzedzeńi odpowiada on tylko za generację iskry, to da się go zastąpić innymi. Ważne będzie tylko napięcie zasilające z magneta.
Po pierwsze w simku masz do ładowania dodatkowe cewki. A w komarku cewki za mało wytwarzają i nie będzie ładowania! A jak pali ci żarówki to weź looknij do magneta może robi się jakieś zwarcie! A i zobacz też bo może Ci się coś psuć przy przełącznku krótkie długie. Jak masz problem w takich sprawach zapraszam www.romety.pl sorka za reklame :P Dodano...
Przyjacielu, nic ci to nie da. Magneto musi być bezwarunkowo obciązone mocą znaminową, wtedy zachodzi proces samoregulacji napięcia. Ingerencja w odbiorniki ( np jedna z żarówek oświetlenia o mniejszej mocy) powoduje to, że magneto wychodzi z zakresu samoregulacji i powoduje to przepalanie się innych lamp.
No właśnie mam teraz podłączony ten regulator bez pina drugiego i napięcie trzyma normalnie 14 V bez niczego mierzone na akumulatorze i jest tam prąd stały. To co mam w końcu zrobic aby ten schemat z pkt #3 działał przecież simson nie ma alternatora tylko cewki i magneto. A cewka ładowania ma 2 wyprowadzeni jeden 21W a drugi 5 W na światło stop. Dlatego...
Wczoraj korzystając ze schematu podłączyłem piny z cewek do stacyjki, świtało tylne i przednie jest (choć słabe), światła stop nie ma. Ściągnąłem magneto, wyciągnąłem aparat zapłonowy i zauważyłem, że izolacja przewodów jest w tragicznym stanie, popękana, przewody ocierają się o siebie, być może to jest przyczyną bo na wyjściu z jednej cewki Brak napięcia...
Witam , kupiłem dla syna troszkę nietypowy motorower marki „Pagsta Dadyw dd50e” kupiłem za grosze gdyż poprzedni właściciel po wizycie u mechanika już niestety nie mógł odpalic motoru. Przyczyna to brak iskry na świecy. Rzekomy mechanik zmieniał magneto na nowe i szperał w instalacji elektrycznej (ale to ciężko określić gdyż na moje oko...
Pomyliłem się. Jest zapłon. Zdjąłem magneto i są pod nim 3 cewki: dwie połączone szeregowo o bardzo małym oporze - podłączone są do mostka prostowniczego. A ta trzecia ma rezystancje 220 ohm i jak mierzyłem napięcie jakie wytwarza podczas obrotów rozrusznika względem masy to około 40 V zmiennego i podłączona jest do tej cewki od której idzie świeca....
Dzięki za radę !!!! Z magneta wychodzą cztery przewody jeden dałem na stacyjkę do nr 2, drugi na zaciski (on ma połączenie z regulatorem napięcia) trzeci z nr 59b na stacyjce i ostatni z 59a (bezpiecznik). Pytanko czy ten ostatni przy bezpieczniku łączymy z drugim przewodem od regulatora napięcia z oznaczeniem ≈ . Pozdrawiam !!
Witam. Przerabiam elektrykę Simsona, tak aby miał z przodu żarówkę H4 55/60W. Zastosowałem 2 cewki 12V 42W, połączone co daje 84W. Wyczytałem że trzeba dać regulator od chińskiego skutera, żeby nie zagotować akumulatora. Żarówka ma działać na prąd zmienny. I teraz pytanie czy na schemacie zielony kabelek ma łączyć dwa piny modułu? Czy powinno być tak...
Jaka odległość impulsatora od magneta? Ustaw prawidłowo zapłon stroboskopem i wyreguluj porządnie gaźnik, nieprawidłowe zestrojenie gaźnika jest bardzo odczuwalne na tym zapłonie. Jak zachowuje się zapłon pod stroboskopem? Czy instalacja jest prawidłowo podłączona? Na alternator nie idzie czasem napięcie z akumulatora, albo nie ma zwarcia na obwodzie...
Robiło się ciepło więc rozpocząłem próby na "żywym organizmie" po wstępnych próbach na simsonie układ podłączyłem do transformatora 24V (przy prądnicy simsona parametry dostarczane do układu są bardzo niestabilne i trudno go ustawić), i co się dzieje: po włączeniu napięcia układ reaguje na zmiany wartości potencjometru, ale miernik pokazuje niecałe...
magneto simson simson magneto napięcie magneto
lodówki bosch opinie zbiornik wyrównawczy instalacja kondensator wykres wektorowy
samsung wf70f5e0w2w systemy wbudowane
Kodowanie modułów w Mercedes Vito - czy konieczne? Lokalizacja bezpiecznika świateł pozycyjnych Skoda Octavia II 2005