Witam, przepraszam, że bawię się w archeologa ale autor tematu opisał analogiczną sytuację jaka dotyka moją skodę fabię z silnikiem SDI model ASY. Niestety autor nie pojawiał się po tym wątku na elektrodzie i nie wiadomo czy udało mu się rozwiązać sprawę nierówno pracującego silnika. Sam silnik odpala bez problemów, zarówno jak jest ciepły jak i zimny....
Czy przy stage 1 delikatnym trzeba ruszac napięcie nastawinika pompy? W winols
Trzeba trafić "trzpieniem" nastawnika w otwór w wałku w pompie. Oczywiscie ustalamy pozycje według zaznaczenia nożykiem. Nastepnie na vagu sprawdzamy napięcie czujnika (wczesniej zanotowane) napiecie nie moze sie zmieniac bo wtedy to znaczy że wałek fizycznie stawia opór i trzeba jeszcze raz założyc nastawnik. Jesli bedzie okej to dopiero wtedy zapalamy...
Nie można nazywać czegoś debilizmem tylko dlatego że się tego nie rozumie, tutaj chodzi o dawkę wyliczaną. Te silniki a raczej ich ECU mają dość "płynne" pojęcie o realnej ilości paliwa. Aby to zrozumieć musisz wyobrazić sobie silnik który utrzymuje zadane wolne obroty nic nie wiedząc o żadnej dawce (bo tak zresztą jest, zakłada się że sprawny konsumuje...
Masz pompę rozdzielaczową EDC/MSA 15,2 BOSCH to suwak znajduje się w nastawniku pompy. Najpierw sprawdź przewody łączące pompę wtryskową z modułem. Suwak nastawnika dawki to 3 piny wychodzące z pompy (wtyczka pompy piny 6, 7, 8 - wtyczka na module piny odpowiednio 10, 46, 9). Oporność bardzo mała rzędu 30 Ω. W tej wtyczce od pompy na pinie 13 jest...
Witam, jest mi ktoś w stanie powiedzieć, jak diagnozować nastawnik pompy paliwa z 1.9 TDI? Jeśli chodzi o napięcie na tych 7 stykach w nastawniku, to już mierzyłem, na 5 stykach było 12 V, a na 2 było 1,5 V i 3 V. Jak zmierzyć tutaj oporność, w sensie który pin z którym sprawdzać i jakie mają być wartości? Jakie jeszcze inne czynności można wykonać...
A ty nie sprawdziłeś nawet podstaw. Iskra i paliwo jest, więc podstawy sa. posiadam urządzenie, które mierzy napięcie wychodzące z sondy.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam. Mam golfa 6 1.6 tdi CAY. Wymieniłem gruszkę turbiny gdyż stara była zgniecona (silnik oparł się o ścinę). Wymieniłem pod nr (792430-03). Na wolnych obrotach zaciąga sztangę ale wywala błąd P2563- niewiarygodny sygnał czujnika położenia turbosprężarki, sztanga opada. Odczyt VCDS NASTAWNIK TURBOSPRĘŻARKI WYSOKIE CIŚNIENIE w parametrach mam bez...
Dobrze ok zgadzam się z tym co piszesz lecz nastawnik jest wyciągniętym z sprawnego auta przewody elektryczne moim zdaniem są ok ponieważ widzi napięcie nastawnika. A i autko pracuje identycznie na podłączonym i odłączonym wtrysku sterującym. Pytanie - sterownik wysyła impuls do nastawnika na podstawie informacji z czujnika wału korbowego i czujnika...
O samej mapie wiem, że jest. Tylko czy to na pewno jest to o co mi chodzi. No bo skąd ECU wie, ile paliwa wtryskują wtryskiwacze. Wtrysk sterujący "mówi" ECU przez jaki czas był otwarty a ta wartość zapewne mnożone jest przez jakąś wartość mówiącą o wydajności wtryskiwacza. To są moje przypuszczenia. No i teraz jak to się ma do napięcia na nastawniku....
To wszysto jest na elektrodzie. Wypada włożyć trochę wysiłku i skorzystać z wyszukiwarki. Zrobiłem to za Ciebie i proszę: F 00 Błąd sterownika / niewłaściwy zestaw parametrów / błędna szyna danych klienta F 01 Brak rozruchu (po 2 próbach rozruchu) / płomień nie powstaje F 02 Zanik płomienia (powtórzony >3) F 03 Za niskie lub za wysokie napięcie F 04...
http://obrazki.elektroda.pl/4404773800_1... Witam. Chciałbym zaprezentować Państwu moją konstrukcję DIY. Jest do panel kontrolny do komputera PC, który aktualnie spełnia funkcję 6-kanałowego nastawnika obrotów wentylatorów typu 12V 3pin. 1. Wstęp Jako, że jakiś czas temu zacząłem się interesować moddingiem i tuningiem PC, napotkałem...
ruszając kalibracyjną zmieniasz ilość dawkowanego paliwa, Tak samo można zmienić ilość wody pod prysznicem - zmieniając wydatek miejskiej przepompowni wody zamiast precyzyjnie kręcić kurkiem. Teraz napisałeś "kalibracyjną" - tak. ale oczywiście nikt nie powiedział że trzeba ją zmieniać ... podobnie jak z nastawnikiem w VP :wink: To też mapa kalibracyjna....
Witam. Czy ktoś się orientuje jakie napięcie powinno być na wtyczce nastawnika kolektora? Kolektor aluminiowy, nastawnika Siemens, rocznik auta 2008. Walczę z błędem P2015
Raczej nie bo takie mapy występują w EDC16 i wyżej. Tu masz żądanie kierowcy , ogranicznik momentu , ogrnicznik dymienia, napięcie nastawnika i w tych mapach się rzeźbi. Do zrobienia oczywiście jeszcze mapy powietrza.
Zwykły kabel USB- KKL (VAG) i do tego VAG com lub Lub VCDS Lite. Tak naprawdę potrzebujesz tylko bloki pomiarowe i widzieć jaka jest dawka i napięcie nastawnika.
Sytuacja dziwna, notorycznie pali silniczniki nastawnika przepustnicy ( uzwojenie), w innych warsztatach tylko wymieniali nastawniki bez zadania sobie trudu aby sprawdzić co jest powodem uszkadzania. Dzieje się tak-po zgaszeniu silnika długo, nawet 20 sekund puszcza napięcie na silniczek, po tym czasie kliknie ten przekaźnik: http://obrazki.elektroda.net/29_12151825...
Pacjent przyjechał z szarpiącym autem na postoju, z błędem: 01268 - Quantity Adjuster (N146) 18-00 - Upper Limit Błąd powraca sporadycznie, stwierdziłem nastawnik do czyszczenia. Po czyszczeniu i ustawieniu napięcia nastawnika dla AHH równo 0.680V i dawki na nieco ponad 5mh/str. Jazda próbna i wszystko gra. Następnego dnia rano do auta a tu to samo...
SPN 4025 Przepływomierz powietrza – odchylenie czujnika Strategia monitoringu Monitorowanie czujników Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale • Centralna lampka ostrzegawcza świeci się stale na żółto podczas jazdy i podczas postoju pojazdu • Sygnał akustyczny (brzęczyk) jest aktywny Failure...
Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych! Mam zagwozdkę związaną z silnikiem 2.5TD marki BMW (oryginalne oznaczenie: 2.5TDS M51). Silnik zamontowany w samochodzie: Opel omega B z 1997 roku. przebieg: na liczniku 315000km, a rzeczywiście pewnie z 600=650tys. (tak powiedział mechanik jak wszedł pod auto i zobaczył stan zużycia półosi, oraz tulei tylnego...
Dzień dobry, jestem w trakcie modyfikacji mojej Skody Octavii 1.9 TDI AGR i potrzebuję pomocy z modyfikacją mapy napięcia nastawnika N146 dla innych wtryskiwaczy i większego tłokorozdzielacza. Mianowicie wiem, że maksymalne napięcie, jakie przyjmuje nastawnik, to 4,5 volta, więc domyślam się, że same wartości wpisane w mapę powinienem zostawić takie,...
Nastawniki sprawdzony styki prądowe na stojąc sprawne. Zmierzone napięcie na samym przyłączu silnika dochodzą wszystkie e fazy 400v. Styki nastawnika od strony skracanych opór również sprawdzone. Tylko jak suwnica będzie zachowywała się przy przerwie w obwodzie samych oporach. Wydaje mi się że silnik powinien kuleć. Nie mam zbyt wiele doświadczenia...
A może padł tranzystor w sterowniku pompy i dlatego napięcie jest na chwilę po czym komputer go wyłącza bo widzi że jest źle - pisałeś że ma błąd. Mariusz
Uzupełniając temat, ustawiłem napięcie RSW tak jak było przed rozebraniem nastawnika i błąd dalej wywala. Dziwna sprawa jest tak że jak rano zapalam zimne auto to kontrolka nie świeci. mogę jechać obojętnie ile km. Jak auto ciepłe zgaszę silnik to po odpaleniu już się zapala. Ale trzeba ruszyć z miejsca bo na wolnych obrotach nie za każdym razem. Kurde...
SPN 0119 Ciśnienie oleju retardera Strategia monitoringu Kontrola ciśnienia oleju retardera za pomocą czujnika ciśnienia oleju T80 Odbiór przez klienta/opis objawów • Centralna lampka ostrzegawcza świeci się podczas jazdy i podczas postoju pojazdu stale na żółto • Tryb hamowania przy użyciu retardera jest niemożliwy Failure Mode Identification (FMI)...
Czy masz miernik i umiesz go używać? (nie wystarczy ten z tablicy z ostatniego zdjęcia) Pierwsze zdjęcia to schemat dla prądnicy, jest prosty. Czy rozumiesz ten schemat? Szafa sterowania - znacznie bardziej skomplikowana niż schemat prądnicy. Czy do szafy też jest gdzieś schemat? Czy wiesz gdzie jest listwa/płytka z zaciskami B/0, A, C, U, V, W, Mp...
Witam. Posiadam golfa II z silnikiem 1.6 PN z naszym "kochanym" 2ee oraz założoną instalacją LPG i mam kilka problemów. Pierwsza sprawa wolne obroty 2500-3500 na benzynie i na gazie i nic się z nimi nie da zrobić. Jedynie po ręcznem zasterowaniu nastawnika przepustnicy (przez podanie +12V na zaciski zaworków w nastawniku przepustnicy) obroty można obniżyć,...
Witam problem dotyczy nieodpalającego 1.9 DTi 98rok. Objawy wyglądają jakby komputer nie wysterowywał nastawnika. Komputer nie widzi żadnych błędów na launchu. Napięcia do komputera posprawdzane. W momencie załączenia stacyjki nastawnik nie reaguje mimo napięcia na cewce. Podczas kręcenie nie pojawia się napięcie na zaworze gaszącym ale przed kręceniem...
Dzieki arto za wszelką pomoc, ale się pogubiłem. Właśnie myślalem, że chodzi o odkręceniu tej klapki nastawnika i ustawniu wskazówki odpowiednio. Jeśli odkręce te niżej 3 troxy i 1 trojkątną to będe mogł wyjąć cały nastawnik z pompy. Czy tak? A później ten nastawnik nie wyjmuje tylko przesuwam wzdłuż osi pompy aż dawka paliwa na wolnych obrotach będzie...
Nie zrozumieliśmy sie... Do nowego sterownika nie wgrywalem flasha odczytanego z oryginalnego. Jedynie eprom byl kopiowny. Tak wiec nowy sterownik ma swojego flasha. Pisząc o mapach zgrywanych kessem mialem na mysli zrobienie backupu zarowno starego jak i nowego s3000 przed zainstalowanie w samochodzie. Dodam jeszcze, ze podajac na krotko napięcie do...
Witam Panowie od kilku mieisięcy borykam się z problemem sporadycznie pojawiającego się błędu w sterowniku silknika 17970 oraz migającej kontrolki świec żarowych. Raz auto jedzie normalnie kontrolka się nie zapala wogle, nieraz miewa takie tyg. że zapala się kilka razy dziennie. Kontrolka zapala się dokładnie z 30s po odpaleniu samochodu. Błąd 17970...
Wracam do tematy po paru dniach. Po (testach) okazuje się ze wymiana nastawnika biegu jałowego z nowego na stary załatwiła problem w taki sposób ze poprostu on nie działa. Obroty po odpaleniu przez jakieś 1-2 min są 500 obr/min aż trzesie samochodem, gdy się trochę rozgrzeje jest ok. Wiem ze na forum są różne tematy o schemacie tego nastawnika ale chyba...
Porównaj napięcie zwrotne z nastawnika z tym co powinno być według tabeli do twojego kodu silnika .
troszkę opóźniony ale mieści się w normie,w zasadzie szeszyt podaje do-78,ideał to 50- 55,ale nie to będzie powodem szarpania raczej . Masz błąd nastawnika pompy (n146) i to jet powodem szarpania. Trzeba sprawdzić wiązkę przewodów wg schematu,lub rozebrać i wyczyścić i wyregulować nastawnik. Dawka też jest ok . Jakie masz napięcie z czujnika drogi przesuwu...
Witam, ostatnio czyściłem nastawnik w golf 3 silnik 1.9 TDI z1 90KM ponieważ skakały mi obroty 880- 903 i lekkie szarpanie było tak w granicach 1500- 1800 obrotów . Czyszczenie wykonywałem zgodnie z instrukcją. Samochód bez problemu odpala na zimnym i ciepłym silniku, brak błędów na vagu. Jednak po założeni i ustawieniu go obroty dalej mi skaczą tak...
Witam wszystkich. Po wymianie uszczelki pod nastawnikiem i pokrywy nastawnika pompy paliwa TDI nie mogę normalnie zgasić silnika muszę go zdusić na hamulcu i biegu. Trafiłem na tą gorszą opcję bo mógł mi nie odpalić. I teraz co robić mam tylko podgląd na napięcie na nastawniku na postoju jest takie samo jak przed wymianą. Innych parametrów nie podejrzę...
podłącz VAG. sprawdź napięcie palca nastawnika, powinno być w pierwszej grupie, 0,740V. Ma być dokładnie tyle. Jeżeli będzie poniżej 0,68 lub powyżej 0,780 nie dogadasz się z tą pompą. Możesz sam to napięcie ustawić poszukaj w necie jak, trzeba z grubsza odkręcić dekiel nastawnika, poluzować palec i ustawiać. Jeżeli nie robiłeś to jedź do kogoś kto...
Witam problemy które opisywałem zostały rozwiązane. Jezeli chodzi o poduchy to nie zauważyłem jeszcze jednej wtyczki do tych czujników. Błędy magistrali napędu były spowodowane błędami w sterownikach airbag ,abs .Po naprawie usterek pali się teraz checkengine i wyświetla mi błąd : za niskie napięcie czujnika nastawnika ciśnienia doładowania. Podczas...
Witajcie. Passat AHU zgasł podczas jazdy. Przy diagnostyce wyszło, że w grupie 19 w ecu napięcie początkowe w teście nastawnika 0.740, końcowe 0.000. Nastawnik zdjęty, pierścień dawki zastany, jakby zatarty. Cewka nastawnika uszkodzona. Dziś podstawiona druga pompa, rzekomo sprawna. Objaw taki - nastawnik pracuje w pełnym zakresie, paliwo podane z zewnątrz,...
tylko przy włączonym silniku gościu odczytywał parametry nastawnika i stwierdził ze nie pracuje on w takich parametrach jak ma być. Odczytać w parametrach można dawkę paliwa i napięcie na nastawniku, ale nie można stwierdzić jego uszkodzenia takiego jak opisujesz. Dzisiaj zaproponowali mi podmianę komputera aby stwierdzić czy czasem on nie szwankuje....
Seat cordoba 1.9tdi 90km z 1998r. Silnik 1z Jakiś czas temu wymieniałem nastawnik HDK111 na "regenerowany" bo miałem niemiłosierne falowanie obrotów oraz wszystkie inne objawy związane z brudnym nastawnikiem. Po odpięciu wtyczki impulsatora silnik nie szarpał i było OK dlatego zdecydowałem się na wymianę nastawnika. Nowego nastawnika ustawiłem,że napięcie...
Witam. Wracając golfikiem do domu przejechałem przez spowalniacz i zgasł. Po tym zdarzeniu nie odpala, vag pokazuje na nastawnik ( błąd 1268 i 765 ) ale nie było żadnych objawów ( falowanie obrotów , złe odpalanie itp.). Napięcie na zawór n 109 dochodzi, rozrusznik kręci jak wściekły :D Sprawdzając w komorze silnika zauważyłem, że jeden pin w kostce...
Witam wszystkich. Dziś z racji wolnego postanowiłem przygotować się do czyszczenia nastawnika dawki paliwa,wynalazłem na forum masters tuning dokładną instrukcję czyszczenia nastawnika pompy vp-37. i jest tam napisane aby przed demontażem nastawnika przy użyciu vag com spisać dokładną dawkę i ustawienie nastawnika na pompie w bloku pom. 01 poz 3 niby...
Schemat do ręki i wiadomo. 4, 5, 7, 8 Dwa potencjometry, czasami lubi się jeden względem drugiego przestawić. Dla potencjometru przepustnicy: 4 i 7 ma być 5V przy włączonym zapłonie. 5 i 7 - 1500 do 1600 omów przy zamkniętej, 700 do 900 omów przy całkowicie otwartej przepustnicy. Dla potencjometru nastawnika przepustnicy: 7 i 8 - około 1200 omów. Włączyć...
Opis może trochę przydługi ale nie chcę pominąć jakiegoś drobnego szczegółu,który mógłby pozwolić na znalezienie usterki. Poł roku temu podczas jazdy na trasie wystąpił chwilowy brak mocy. Wyglądało to tak jakby na chwilę zabrakło paliwa. Taki zanik powtórzył się jeszcze raz. Przed i po tym zdarzeniu silnik pracował równo w pełnym zakresie obrotów i...
Silnik jest najprawdopodobniej z golfa 3 1.9TDI 90KM. Czerwony bagnet oleju i metalowa mała pokrywa zaworów, egr mechaniczny (na podciśnieniu), mechaniczna pompa wspomagania, pompa wody na pasek, alternator 70a, skrzynia biegów z wybierakiem na linki. Numery silnika oraz głowicy mogę podać tutaj dopiero jak silnik wyczyszczę z oleju i piachu ponieważ...
Witam Posiadam VW Golf IV 1.9 TDI 110KM 1999r. AHF Panowie od jakiś 6 miesięcy borykałem się zapalającą się sporadycznie kontrolką świec żarowych. Z tydzień temu auto mi zgasło i nie chciało odpalić (podczas odpalania auto wychodziło na wysokie obroty po czym odrazu gasło i rzucało dużą ilością spalin) W związku z powyższym zabrałem się za czyszczenie...
No właśnie kiedy przesuwam na odpalonym zaczyna zwalniać obrotami ,ale za moment natychmiast gaśnie !!wymieniłem nastawnik na inny i to samo ,nie odpala w miejscu zaznaczonym tylko jak przesunę go prawie maksymalnie do tyłu (do silnika ) w drugą stronę brak reakcji tak jak by padło sterowanie z ecu, podmieniłem jeszcze czujnik położenia wału na nowy...
Jeśli nie masz VCDS'a to zleć naprawe, za jego pomocą można ustawić prawidłowo napięcie z czujnika RSW oraz dawkę paliwa.
A gdyby zastosować jakieś elastyczne łopatki wystające z koła w miejscach kolejnych pozycji które w miarę obrotu trącałyby styk zwierając go? Można zrobić w pionie dwa pierścienie ("koła łopatkowe"), jeden dla obrotów w prawo i drugi, dla styku zamontowanego odwrotnie, do obrotów w lewo? Wtedy gdy kręcimy w prawo uderzany byłby łopatkami pierwszy styk...
sprawdzalem auto op-comem i mam takie bledy Łączna ilość kodów: 2 P0400 - Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego (04) - Obecny P1109 - Za wysokie napięcie obwodu zwrotnego nastawnika komory wirowej (05) - Obecny Dodano po 2 czy to moye powodowac takie objawy?
Widzi błąd nastawnika ale że co - obwód otwarty, zwarcie czy co innego? Skoro ma błąd nastawnika to jak może ruszać przepustnicą. Przepustnica z wbudowanym nastawnikiem czy z osobnym. Trzeba sprawdzić przewody pomiędzy ECU a nastawnikiem, zobaczyć jaką rezystancję ma nastawnik. Można nawet podać na niego napięcie i zobaczyć czy klapka będzie się uchylała.
Witam . Wzbudzenie początkowe tego agregatu inicjujemy skrótem na uzwojeniu dławika ,jeśli po inicjacji układ wzbudzenia nie przejmuje sterowania to powodów może być kilka . Po 1-sze ciągłość obwodu napięciowego [ zbyt duże spadki napięć na połączeniach]. Po 2-gie dobranie odczepu napięciowego.Po 3-cie za duża rezystancja obciążenia wstępnego[ rezystor...
Witam. Mam pytanie odnośnie nastawnika FAP Nissan Qashqai z 2014. Posiadam taki o numerach 50885503 (08012E0115). Może jest ktoś w stanie znaleźć mi jakiś schemat tego urządzenia albo choć podać jakieś wskazówki gdzie na który z 5 pinów trzeba podać i jakie napięcie aby się zamykał/otwierał. Przeszukałem już różne serwisówki i pół internetu lecz nic...
Po odpaleniu silnika przejechałem parę metrów zapaliła się spirala i wywaliło błąd typu nastawnika turbiny (zablokowany) Dodam tylko że silnik był wymieniany i podczas transportu urwała się kopułka od pozycjonera Turbo, który został zakupiony nowy. Silnik CFG(C) 177km CR 2.0 tdi Pomiar na zaciskach pozycjonera: Napięcie na zaciskach 1 i 3 5v Napięcie...
Postarałem się poprawić schemat. Kolega Kociejsko podesłał program za co serdecznie dziękuję! Nie zmienia to jednak faktu, że postawiłem sobie za punkt honoru napisanie go również samemu w celach edukacyjnych, ewentualnej podmiany :) Do schematu zakradł mi się błąd- stabilizator zostaje 7805, napięcie zasilania będzie wyższe.
witam ww samochód z ukł.wtry.motronic 1.5.5 mam pytanie jakie powinno być napiecie z pierwszego potencjometru przepustnicy tego który działa do 15 stopni uchylenia .na właczonym zapłonie z wciśnietym do końca pedałem i nie wciśnitym bo nie wiem co jest grane .Dzieje sie tak ze czasami przy 2000 obr sterownik widzi bieg jałowy z przerwami oczywiście...
Witam po przerwie! Rozwikłałem myślę swój problem. W miejsce czujnika temperatury podłączyłem symulator, i ustawiłem napięcie odpowiadające gorącemu silnikowi, tak by ECU przestał zwiększać kąt wyprzedzenia wtrysku, i zarazem otrzymałem wg. komputera stały kąt na biegu jałowym. Sprawdziłem czas zwarcia dla nastawnika ciśnienia- komputer w zależności...
immo jak odetnie to raczej nawet rozrusznik nie powinien kręcic,a o ktorym sterowniku myslisz?dałem plus z akumulatora na elektrozawór na pompie odzywa sie pyknieciem tak jak nalezy a pompa i tak paliwa nie daje na wtryski ,czy moze byc to wina nastawnika na pompie,czy mogł moze walnąc komputer i zanikło napięcie na swiece i pompe a konkretnie elektrozawór...
Po kompletnym uszczelnieniu dolotu podciśnienie na jałowym wreszcie wyniosło 0,7bar. Podczas demontażu kolektora ssącego zauważyłem że urwany jest siłownik klap kolektora. Po wymianie nie działa sterowanie "walcem" w kolektorze, jak podam napięcie na elektrozawór to wszystko ładnie działa. Poniżej link: https://www.youtube.com/watch?v=qGDsVQSf... Na...
Witam, zauważyłem wyciek z pompy w swoim aucie. Cieknie spod nastawnika. Przymierzam się do samodzielnego uszczelnienia, zakupiłem już komplet orginalnych uszczelek. Wiem, że bardzo ważne jest ponowne precyzyjne ustawienie nastawnika na pompie. Zamierzam sobie dokładnie zaznaczyć jego pozycję przed demontarzem, ale chciałbym tez dokładnie odczytać parametry...
Witam. Golf II 1.6 PN na gaźniku Pierburg 2EE, samochód posiada LPG. Ostatnio mam ogromny problem z rozruchem zimnego silnika. Początkowo myślałem, że ssanie nie działa, ale kiedy już samochód udaje się uruchomić, to praca silnika pozostawia wiele do życzenia. Na benzynie obroty falują od 1 tys do nawet 3,5 tys. Na gazie trzymają się równo ale na poziomie...
Błąd 532 wskazuje na niskie napięcie akumulatora. Jeśli akumulator tobie padł lub pada to reszta błędów jest do skasowania - błędy przypadkowe - nie ma co interpretować. Gorzej, gdy akumulator jest OK. Dodano po 26 561 - za mało danych (brak dokładnego opisu ) - są 4 warianty: - adaptation limt (add) exceeded - Ciśnienie paliwa za niskie - adaptation...
Galaxy 1.9TDI 110PS 99rok. Gdy na dworze jest temperatura minusowa tak jak teraz było przez kilka dni to po odpaleniu szarpie silnik. Na gorącym też dobrze pali. Paliwo się nie cofa. Sprawdziłem świece podłączając je pod akumulator i są ok. Miernikiem sprawdziłem, prąd do świec też dochodzi. Czas grzania świec wydłużałem i nic to nie dało. Kąt wtrysku...
Najpierw zmierz potencjometr nastawnika przepustnicy i kontakt wolnych obrotów przyśniedziałe styki potencjometru mogą się tez do tego przyczynić jeśli pedał gazu ci pulsuje i silnik pracuje nierówno , gdy jest zimny to może oznaczać ze uszkodzona jest sonda lambda lub czujnik temperatury. sonda lambda powinna dawać napięcie o wartości od 0,2do 0,9...
Tu się zgodzę - faktycznie śruba współpracująca z wysuwnym trzpieniem nastawnika obrotów ma regulację, której jednak nie należy ruszać. Jeśli jednak ktoś tam pogrzebał to ponowne ustawienie polega na tym, że nastawnik obrotów należy max cofnąć (podając np. napięcie na jego piny) następnie sprawdzić i ew. wyregulować szczelinę powietrzną (powinna wynosić...
Koledzy, internet prześledzony porady wykonane a problem pozostaje. Auto dopala bez problemu, obroty nie falują, jak na swoje lata chodzi dobrze aż do momentu kiedy zgaśnie dzieje się to zawsze w 23 min+/-2min jazdy albo postoju (auto może 23min stać, a i tak zgaśnie). Po tym jak zgaśnie nie można go odpalić przez kolejne 10-15min. Potem jakby nic się...
Witam. mam problem czyściłem nastawnik zgodnie z instrukcją - wszystko super uszczelki wymieniłem - złożyłem - jeździłem 3 dni bez problemów i lipa - dziś wracałem 80 km zajęło mi to 3h silnik nie wkręca się na obroty - po dodaniu gazu szarpie i przerywa - kurde gdzie moglem się pomylić? Dawka paliwa na wolnych obrotach to 2,5mg/skok wiem ze to za dużo...
Przestawienie nastawnika powodowane jest ciśnieniem oleju z magistrali. Może po jego uruchomieniu dochodzi do nadmiernego spadku ciśnienia w tej części układu smarowania? Nie jestem mechanikiem - to takie luźne dywagacje nie poparte doświadczeniem. Jak tam napinacz? Może to właśnie on tak reaguje? Jak jest dobry to powinien utrzymywać napięcie łańcucha...
Jak masz możliwość zczytania pamięci to na życzenie mogę ją zmodyfikować koszt takiej modyfikacji (gotowej kości-tylko włożyć) to 500zł przyrost w silniczkach TDI to ok 30-35KM bez zmniejszenia żywotności silniczka oraz zwiększenia spalania. Mogę modyfikować praktycznie wszystkie autka. Co ty kolego gadasz. Powiedz mi jakie ciśnienie turbodoładowania...
Witam. Przepraszam jeśli dodałem temat w złym dziale, prośba jak by coś o przenieśienie. Posiadam wózek boczny Reach Truck Jungheinrich, model ETV112, rok produkcji 2006. Wózek wywala mi błedy, za pierwszym razem wywaliło mi błąd 026 pilot lift sensor, było to chwilowe, a teraz wyświetla non stop 066 pilot switch 180-360 przez co nie moge podnosić...
Cytuje: Przed wykonaniem kalibracji nastawnika przepustnicy muszą być spełnione następujące warunki: silnik nie pracuje, w pamięci sterownika nie ma błędów (funkcja: [Odczyt kodów błędów]), napięcie zasilania w instalacji samochodu nie jest niższe niż 11V, wszystkie odbiorniki elektryczne wyłączone, przepustnica musi być w pozycji biegu jałowego, Bez...
Witam. Dziś zapalił się CHECK w moim aucie. Po podpięciu pod kompa i diagnostyce programem PCMSCAN, zlokalizowano 2 błędy. P0420 - Zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składników, tzw współczynnik konwersji ( blok cylindrów nr1) poniżej wymaganej wartości P0010 - Obwód nastawnika kąta ustawienia wałka rozrządu 'A' Pierwsza lambda pracuje w...
TPS?? jezeli moge prosić to pełną nazwe bo niestety nie wiem o jaki element chodzi? Wracając do nastawnika przepustnicy to dziwny jest fakt ze przy pierwszym podłączeniu całości tzn kompletnego monowtrysku, nastawnik cofnoł sie chowając trzpień do srodka po czym juz nie rusza sie nie pracuje w ogole:( Nie wiem czy nie popełniłem błędu wymieniajać cały...
Również jestem zdania ze jest to uzwojenie komutacyjne. Jest umieszczone zawsze pod katem 90 stopni do uzwojenia wzbudzenia. Jeżeli uzwojenie wzbudzające ma tylko jedną cewkę to znaczy że jest to silnik bocznikowy a nie szeregowo-bocznikowy. Nie jestem pewny, ale taki sam lub podobny silnik widziałem kiedyś jako element napędowy dźwigu samochodowego...
Witam. Odgrzeję ten temat ponieważ mam podobny problem z sinikiem aey w cordobie. Dwa tygodnie po czyszczeniu nastawnika wskoczył błąd 1268 3500 i nie można go skasować. Jeżeli uda się wykasować to po rozgrzaniu silnika do około 80 st. wskakuje ponownie. Czy przyczyną może być czujnik temp. paliwa w pompie wtryskowej? Próbowałem ustawiać różne parametry...
Dokładnie nastawnik biegu jałowego przepustnicy, po uruchomieniu silnika obroty rośną do około ~2100, po odpięciu nastawnika biegu jałowego obroty spadają do około ~950-1000 po podpięciu na działającym silniku ponownie rosną od razu do ~2100 Czyściłem odmę, przepustnice, sprawdzałem przewody, przewody do świec, rurki z podciśnieniem, brak reakcji, podstawiłem...
Warto sprawdzić czujnik temp chłodziwa dla ECU zrobić test podzespołów wykonawczych Test przepustnicy nastawnika na początek pomierz ten czujnik , Może to też być wina czujnika wałka rozrządu miałem przypadek jak zapalała się marchewka od wtrysków a uwalony był czujnik wałka rozrządu pozdrawiam. Dodano po 2 napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)...
Mam silnik szeregowy z odkurzacza o mocy około 500W, do zasilania napięciem 220V~. Mam zamiar go wykorzystać w maszynie, gdzie będzie musiał kręcić się z mniej więcej stałą, zadaną prędkością, z zakresu od 600 do 16000obr/min, niezależną od obciążenia. Mam już na wale umocowany enkoder, który generuje 3 impulsy na obrót. Mój pomysł jest następujący:...
Koledzy Renault Celtis 456rx motor 74kw. Mam zanik wysterowania pompy wtryskowej kiedy napięcie akumulatora osiągnie 12,1V (brak zasilania pompy) w trakcie kręcenia rozrusznikiem spada do ≈8V i rzuca palenie kaput. Zakładam, choć nie wiem tego, że sterownik nie dysponuje przetwornicą DC/DC (jak w np. w scani) stąd normalnym wydaje się być zwyczajne...
Witam! Ewidentna wina nastawnika biegu jałowego niektórzy mówią na to silnik krokowy często się psuje spróbuj nacisnąć na czpień silniczka oczywiście palcem tam na jego końcu znajduje się włącznik w kształcie kułeczka metalowego przy przekręconej stacyjce w sęsie włączony powinien się wysónąc oczywiście on powinien zawsze się stykać ze śrubką cięgna...
Błąd zespołu nastawnika klapy rozdziału nie ma wpływu na załączanie sprężarki, co innego gdy siedzi czujnik na parowniku. Czym mierzyłeś napięcie na wtyczce? Ja to robię żarówką halogenową 20 Wat. Mały próbnik lub miernik mogą nie wskazywać właściwych wartości z uwagi na sterownik klimy i wentylatorów. Ostatnio miałem borę z takim właśnie objawem, że...
Proszę bardzo . z dużą dozą prawdopodobieństwa można stwierdzić brak ciągłości w obwodzie nastawnika biegu jałowego. zakładając, że jest on sprawny, jak i wiązka jest ciągła, zostaje ECU. Już samo jego otwarcie, jeżeli nigdy tego nie robiłeś, to 99% szans na uszkodzenie go na amen. Jeżeli jakimś cudem go otworzysz, musisz znaleźć przyczynę. I tutaj...
Myślę że synteza jest OK, ponieważ nastawy na P0-P8 są takie same przy nadawaniu i odbiorze, zatem podział dla odbioru i nadawania nie ma prawa się zmienić podczas przełączania N/O. Również nie ma się co czepiać VCO, gdyż przy innych sprawnych podukładach synteza poganiała by jego częstotliwość. Wykluczam też BFO ponieważ jego częstotliwość jest mieszana...
Witam. Tak też myślałem że w tej kasie nic z tego nie będzie :( a za 2000 zł same elementy skompletuje ?? Hmm pierwsze słyszę aby ke-jetronic był jednym z najlepszych układów. Każdy mechanik na widok tego wtrysku blednie a gazownicy to szkoda gadać, wiem wiem gazowanie tego to mała pomyłka :) Ja mam problem taki ze zaczyna mi cieknąć benzyna z rozdzielacza...
Prosilbym zatem o wskazowki jak to sprawdzic. I czy to regenerowac/czyscic czy wymienic? Wypnij wtyczkę od prędkościomierza ze skrzyni biegów i się przejedź. Jeżeli szarpanie ustanie to nastawnik. Jak podniesiesz maskę, to jest zamocowany na skrzyni przy ścianie grodziowej o ile dobrze pamiętam 3 pinowa wtyczka. W większości przypadków czyszczenie...
Hmm... nie sądzę aby nieszczelność dolotu miała wpływ na brak napięcia na wtrysku rozruchowym i nastawniku wolnych obrotów. Na brak napięcia nie ale i bez tego powinien bez większego trudu zapalać. Na zaworze obejściowym(nastawniku wolnych obrotów) sprawdź tylko czy + się pojawia po przekręceniu kluczyka, masa idzie ze sterownika. Jakby przekaźnik...
Z pamięci w granicach 1.2 - 1.4 V, zmienia się po założeniu pokrywy nastawnika.
Miałem takie coś w astrze j 1.7 diesel. Zrobiony byl przegląd wiązki, wymiana gruchy na zamiennik, regeneracja turbosprężarki, regulowalem nastawnik żeby napięcia się zgadzały. Jakieś adaptacje czujnika kopiowania. Nic nie pomogło. Dopiero kupno używanej turbosprężarki z małym przebiegiem pomogło. Dlaczego tak, nie mam pojęcia.
Pierwsza mapa, czyli napięcie nastawnika, zmieniałem ponieważ mam większe końcówki wtryskiwaczy. I druga, czyli początek wtrysku, również z tego względu. Oczywiście na podstawie tego co zdołałem się nauczyć do tego momentu.
Jaka jest wartość napięcia nastawnika po włączeniu zapłonu samego?
samo podanie napięcia na zawór nie wystarczy, musisz ściągnąć dekielek z pompy i popchnąć nastawnik palcem
oscyloskopem lub trzeba go wykrecic i zobaczyc czy sciezki nie sa wytarte. i zobacz ten nastawnik moze trzeba go wymyc
to nie czujnik tylko zawór sterujący pracą egr i nie ma wpływu na zapalanie. Ile zaworów ma pompa jaki nastawnik? może pomyliłeś przewody?
Pisze ponownie, bo pojawiła się nowa, ciekawa i śmiesznie prosta opcja naprawy większości problemów z ww błędem. Wymaga posiadania jakiegoś interfejsu, czy to elm czy opcom, cokolwiek co pokaże nam napięcie na czujniku położenia klap. Zaznaczam, że opisane postępowanie dotyczy kolektorów sprawnych mechanicznie, tzn. dźwigienki na miejscach, klapy poruszają...
Od jakiegoś czasu w zaworach, nastawnikach, przepustnicach bywają takie specyficzne układy nazywane position sensor. Są one programowane, w rejestrze konfiguracyjnym określasz też rodzaj wyjścia, i tam masz albo magistralę 1-przewodową albo PWM. Coś mi świta że w tych hdi-kach jest właśnie takie coś. Musiał byś zobaczyć co jest pod czapeczką. Najlepiej...
Mam wrażenie, że turbo mogłoby trochę lepiej dmuchać od dołu (chyba, że to celowy zabieg w ULTRA aby zmniejszyć zużycie paliwa). Regulował ktoś z Was ogranicznik sztangi turbiny i jej długość w silniku 2.0 TDI CR? Jakie są prawidłowe napięcia nastawnika gruszki? Log od mechanika: https://postimg.cc/QVhpYbjm
Po pierwsze popuść linkę jeśli jest napięta.
Witam pytanie dotyczy nastawnika w nieszczęsnej tds-ie czy jest jakaś metoda,procedura,sposób na ustawienie tego prawidłowo. Carsoft nie pokazuje mi life data i nie mam napięcia nastawnika. Sprawdzałem potencjometr w nastawniku i jest w dobrym stanie -nie wytarty, ale co jakiś czas potyrpuje silnikiem i przy ruszaniu lubi zgasnąć myśle że to będzie...
napięcie czujnika nastawnika napięcie wtyczki nastawnika napięcie czujnik nastawnika
impulsowy potencjometr sprzedam głośniki eminence monitor wydajności
samsung galaxy buds2 samsung galaxy buds2
Wzmacniacz 2x110W 8Ω: Jakie kolumny wybrać? Nakładka języka polskiego do oscyloskopu Siglent SDS 1202X-E