No i wyjaśniła się sprawa rozrządu. Otóż są dwa rodzaje rolek napinających. Jedna rolka ma 50mm a druga 55mm. Założyłem większą rolke i wszystko gra. Tylko zastanawia mnie pytanie jakim cudem ten rozrząd z mniejsza rolką nie rozleciał sie. Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za pomoc
Tak jak kolega PAWEL napisał znaki na pasku są potrzebne tylko przy montażu aby zachować odpowiednie napięcie paska pomiędzy poszczególnymi kołami.
Silnik Renault D7F 1,2 8V. Napięcie wstępne paska rozrządu i pomiar jego naprężenia (częstotliwość rezonansowa) w tym silniku należy robić z włożonym czy wyciągniętym pinem ustalającym TDC? Nota techniczna 3786A jest niejasna pod tym względem.
Trzeba by sprawdzić miernikiem spadek napięcia na akumulatorze podczas odpalania. Wówczas będzie wiadomo jak bardzo mu ciężko. Jak by było podejście można by kluczem na kole rozrządu spróbować przekręcić na luzie wałem i zweryfikować czy silnika coś nie blokuje. Jak silnik będzie ciężko się kręcił to pozostaje zdejmować po kolei paski i szukać czy w...
Potrzebny przyrząd Geates do pomiaru napięcia paska. Dodano po 2 Potrzebny przyrząd Geates do pomiaru napięcia paska. Same zdjęcia i opis raczej psu na budę, napinacz jest naprężany śrubą, a poziom napięcia odczytuje czujnik przyrządu.
Witam, Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jaki powinien być naciąg paska rozrządu w silniku Renault 2.0 8V F3R? Nie mam dostępu do przyrządu, który poda napięcie/naciąg w jednostkach SEEM (takie jednostki są podane w instrukcjach). Czy ktoś wie jak przeliczyć te zalecane 33-39 jednostek SEEM na mm pod zadanym momentem w Nm? Będę używał standardowego tensometru,...
temat zakończony ale nie dokończony... wymiana rozrządu w przypadku tego silnika 1,6 16V 112KM - 113KM lista zakupów: - kpl. rozrząd do tego silnika ( KUPUJĄC kpl rozrząd należy zwrócić uwagę czy są zaślepli metalowo gumowe które są jednorazowe po ich zdemontowaniu w celu założenia blokady wałków rozrządu należy założyć nowe 2szt jedna większa druga...
Z innej paczki, może ktoś wie co jest nie tak w silniku renault 1,9dti że pasek rozrządu żyje max 40tyś i głowica do remontu, w silniku dci to już nie występuje, ten dti to chyba najgorsza zakała renault. W dCI jest dokładnie to samo. Raz że pasek ma żenujące prowadzenie po rolkach - x zbędnych "esów-floresów", konstruktor napędu rozrządu musiał być...
Ustaw 1-jeden i 2-rugi wałek rozrządu tak jak na schemacie ,masz z tym że wcięcie jedno i drugie tam gdzie wkładasz blokadę muszą się zgrywać z linią łączenia pokrywy zaworów z głowicą, przyjrzyj się dokładnie na rysunku. wał ustawiasz na blokadę i miejsce na klin koła zębatego wału korbowego patrzy w górę pozakładaj koła zębate przyłap je na śruby...
Więc okazało się że jak pisaliście jest to do stabilizacji pracy wałka z zmienną fazą... niweluje luz napięcia paska rozrządu.. Dodam, że jak nie miałem tego w głowicy, z koła faz wydobywał się taki dźwięk jak by brzęczenie.. Pozdrawiam wszystkich
Sprawdzić świece- powinny mieć czysty i jasny środek, kopułka z przewodami zapłonowymi i palec. Sprawdzić iskrę ściągając kabel na kopułce ten od cewki. Założyć świecę na ten koniec i podłączyć do masy. Ja bym jeszcze sprawdził napięcie paska rozrządu, ponieważ on też lubi być przyczyną w trudnościach z uruchomieniem. Możliwe jest też uszkodzenie cewki.
Producent w instrukcji serwisowej nakazuje luzowanie kół rozrządu. Śruba koła pasowego wału jak i nakrętki kół wałków rozrządu muszą być wymienione. Po założeniu paska i wstępnym napięciu go, kręcimy za poluzowane koła wałków rozrządu, aby pasek się ułożył. Wałki i wał mają być wtedy zablokowane. Sprawdzamy napięcie. Oczywiście dolne koło musi obracać...
tu np w moim Volviaczku: Ja myślałem, że Ty sobie jaja robisz, do tego rozrządu to ja nawet trytek nie używam bo nie ma najmniejszej potrzeby. Zrób rozrząd w-g tej twojej technologii np. w K4M Renaulta Dodano po 2 po co odkręcać koła wałków?? Bo w niektórych rozrządach jest to konieczne, choćby do wyrównania napięcia paska po ustawieniu napinacza
Witam, posiadam pewien problem silnikowy. Zakupiłem głowicę do silnika F4R 720 , która okazała się być z silnika F4R 820. Wszystko do siebie idealnie pasuje , ale w trakcie zakładania rozrządu okazało się, że szpilka napinacza jest umieszczona nieco nizej jak w pierwotnej głowicy F4R 720 . Po napięciu paska rozrządu wydaję się być ok, ale mam wątpliwosci...
Dzwoniłem do dwóch serwisów, w jednym jest serwisowana moja meganka i przed rokiem rozrząd właśnie tam mi wymieniali ale pompy na znakach nie ustawili (sprawdziłem na 100%), więc dlaczego powiedzieli, że musi być ustawiona w/g znaków. W drugim serwisie, również RENAULT powiedzieli to samo, jaki cel w tych kłamstwach mają serwisy? Wracąjac do napięcia...
Mam taki problem - kupiłem ostatnio na pchlim targu miernik ultradźwiękowy do kontroli stanu paska rozrządu(tak mi się wydaje). Jest to produkt serwisowy renault. Wewnątrz mam instrukcję jak używać tzn. rysunkowo wyjaśnione jak umieścić czujnik i jak postępować. Na wyświetlaczu pojawia się częstotliwość w Hz jaką wydają włókna po pstryknięciu palcem...
a w warsztacie nie wiedzieli ? :) skoro nie wiedzieli to pomogę. Oznaczenie na kole pasowym wału korbowego zgadza się z oznaczenie na płycie osłony z tyłu (pozycja na godzinę 6). Oznaczenie na kole wałka rozrządu zgadza się z oznaczeniem na pokrywie zaworów (pozycja na godzinę 12). Oznaczenie na pasku musi być zgodne z oznaczeniami na kole pasowym....
W reni nie ma wskaźnika napięcia paska. Jest do tego specjalny przyrząd, ale nie wiem czy nawet wszystkie serwisy go posiadają :). Ja w swojej pasek napiąłem tak żeby w najdłuższym miejscu ( na środku tego miejsca ) dał się skręcić o 90 stopni. Dodatkowo po odpaleniu silnika ( bez zakładania pasków klinowych i montowania osłony rozrządu ) nie powinno...
nie znam sie na reno 19 ale zacząłbym od ustawienia zaworów ustawienia zapłonu na lampę stroboskopowa sprawdź czy działa wyprzedzenie zapłonu na wy wyższych obrotach Dodano po 3 a i jeszcze jeśli jest tam pasek rozrządu to sprawdź czy nie przeskoczył o jakiś ząbek oczywiście także całe wysokie napięcie kable, świece
Ustawione miałem na Automatycznie nie wiem ile jest pobieranych punktów za obejrzenie filmików czy tam zdjęć. Mogę odesłać punkty nie ma problemu to mnie nie bawi punktacja. Ile komu bo idę do łóżka spać.Wyłączyłem punkty można za darmo pobrać. Dodano po 16 A jak odkręciłeś to koło? Dodano po 4 działały normalnie wszystkie 4 zawory pod świecami. Przecież...
Witam. Ustawiłem rozrząd według schematu jak poniżej, pasek dobrze naciągnąłem i przy pierwszym uruchomieniu silnika mi go zerwało. Dlaczego tak sie stało, skoro po założeniu paska i jago napięciu kręciłem wałem na "sucho" i było wszystko w porządku. Poradzicie coś? http://obrazki.elektroda.pl/8794585000_1...
Witam! 1,9DCI120KM. Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka ładowania. Napięcie na akumulatorze poniżej 12V (szybko przełączyłem radio - AVICA w tryb zegarów, jeden z nich pokazuje napięcie w instalacji) - brak ładowania. Zjechałem na parking (może z 2-3 km przejechałem w takim stanie), po otwarciu maski z lewej strony wydobywał się dym. Jeden z odbiorników...
A tak może być, że jak masz nieoryginalne chińskie blokady, które nie trzymają wymiarów, to rozrząd pójdzie o pół ząbka nie w tę stronę To dla mnie niezrozumiałem jak może pójść o pół ząbka tak samo napięty rozrząd bez sciągania kół zębatych po wymianie paska.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, natomiast co do objawów to nie tylko na ciepłym, na zimnym też nie odpala. Co do spadku napięcia to panam ma trochę racji, co prawda nie ma zabierania prądu tylko jest spadek napięcia do około 9-10 V przy obciążeniu rozrusznikiem, co prawda nie powinno mieć to znaczenia bo napięcia na czujnikach są stabilizowane do 5...
A jak trzymasz gaz, ciśnienie rośnie to przepustnica się otwiera? Wygląda to jakby podlewał więcej paliwa bo widzi rosnące ciśnienie w kolektorze, co jest normalne, ale bez otwarcia przepustnicy co prowadzi do zalania silnika paliwem. Niestety ja tu widzę dwie przyczyny: postrzelony sterownik silnika; wariacje z rozrządem. Wczoraj patrzyłem w swoim...
Odmierzyłem suwmiarką odległość między rolką a uchwytem naciągu gdzie wkręcasz śrubkę m-6 do naciągnięcia rolki,ale pomimo tego sprawdzałem naciąg paska czy nie jest za bardzo napięty lub lużny.Dasz radę.Pozdrawiam.
Skoro przy wsparciu z plaka ma trudności z paleniem to masz problem z rozrządem lub/i już głowicą. Odkręć "parcianą" osłonę rozrządu i skontroluj pasek, napinacz. Witam po świątecznej przerwie Wczoraj chciałem zamontować nowy pasek rozrządu, napinacz i pompe wody poniewaz stary byl na wykończeniu a ogólnie to chodziło o sprawdzenie tego rozrządu czy...
No dobra, może nie znam sie, ale może uda mi się coś jakoś pomóc. Co z pompa po przekręceniu kluczyka w pozycję włączania instalacji elektrycznej (bez rozrusznika) ? Pompa powinna włączyć się na kilka (1-3) sekund. Czy też ma obniżone napięcie, czy dopiero po przekręceniu na rozrusznik i pojawieniu się kontrolki o awarii silnika? Czy zerwanie łańcucha...
Witam serdecznie! Clio 2 ph I 1.2 RN Mój cliacz ma liczne problemy z elektryką. Gdy teraz przestał już odpalać "od ręki" trochę mnie to wkurzyło. Silnik mieli, mieli i nic - po wieeelu próbach zapala. Obroty na luzie spadają do 500. Bywa, że zgaśnie jak nie dodaję mu gazu (np. przy prędkości 80km/h...) Oddałem do mechanika (TG, Omnibus). Komputer wyrzucił...
odświeżę temat po długim czasie. tak wiec mam renault megane 1,9D z 98 roku. problem wyglądał następująco.auto z rana zapaliło za pierwszym razem przejechałem parę metrów i zgasło. już sie nie da zapalić. Immobilizer a przynajmniej jego kontrolka działa poprawnie.rozrusznik kręci. bezpieczniki ok a auto nie zapala. podłączyłem żarówkę chyba do elektrozaworu(nie...
Witam wszystkich, Mam problem z diagnozą auta Renault Megane 1.6 II 2003 rok (VF1BM0C0H28151871). Kiedy jeżdżę intensywnie przez np 3 dni to następnego dnia bateria jest rozładowana. Z diagnozowałem, że przyczyną rozładowania baterii jest zbyt niskie napięcie ładowania. Wymieniony został używany alternator, który został później dodatkowo sprawdzony...
Kolego Paweł Wawa Chodzi mi o uszczelnienie cewki jak wezmiesz cewkę to założome jest takie uszczelnienie okrągłe gumowe na nią I stwierdziłem u siebie brak tych uszczelnień na cewkach Wiesz o co mi chodzi Nie schematów nie posiadam Coś poszukam i ci wyśle zaraz czy jest to mozliwe w opisanym przypadku jako powód braku napiecia na cewki Dodano po 7...
Jestem mechanikiem samochodowym, nie frezerem, wiec zlecam fachowcom wyspecjalizowanym w obrobce silnikow. Pamiętajmy, że w Polsce wielu mechaników jest również "doskonałymi" frezerami/ślusarzami, a przykład z Renault jest przykładem z życia wziętym gdzie mechanik po złożeniu głowicy i rozrządu nie mógł obrócić wałem i napiąć paska rozrządu z powodu...
Witam! jeśli samochód działał poprawnie do wymiany rozrządu to masz przyczynę chyba że dziwny zbieg okoliczności i coś się stało. W renault jest bardzo prosto ustawić rozrząd, fabryczne znaki na kołach i korpusie są bardzo dobrze widoczne a poza tym na pasku są jeszcze kreseczki. Jeśli to nie pomoże to sprawdzaj ciśnienie w cylindrach a potem zasilanie...
napięcie paska rozrządu paska rozrządu renault naciąg paska rozrządu renault
scenic wydech wymiana parownik renault renault megane czujnik prędkość
schemat pralka samsung schemat pralka samsung
Skaczący kursor myszy - przyczyny i rozwiązania Serwis zamrażarek Rothenberger w Łodzi - opcje i porady