Na odczepie cewki masowej otrzymujesz napięcie przemienne, tzn. połówki sinusoidy napięcia mają znak dodatni i ujemny - są symetryczne względem 0V, czyli masy. Takie cewki zazwyczaj stosuje się do zasilania żarówek i do zapłonu. Można jej użyć do ładowania akumulatora po wyprostowaniu części dodatniej napięcia diodą prostowniczą. Cewki bezmasowe, to...
Nie wiem jak we wymienionym skuterze ale z mojej praktyki z różnymi zapłonami CDI wynika, że: Napięcie zasilania modułu CDI wynosi od 200 do 330V przy czym nie spotkałem się z przypadkiem takim, aby moduł którego napięcie zasilania wynosi 300V zasilić 200V i żeby skuter nie zadziałał. Dostateczna iskra na świecy pojawia się przy m/w. 100V Oporność wynosi...
Immo nie odcina pompy paliwa. Jeżeli dasz rade to sprawdź czy jest kluczowanie wtrysków. Coś mi się wydaję że nie dochodzi napięcie na wtryski, pompę i na grzałkę sondy. Zobacz czy na pinie 31 pojawia się masa po włączeniu zapłonu (przez ok 2 sekundy).
Jeżeli pompa pracuje chwilę po włączeniu zapłonu to podwójny przekaźnik jest sterowany z ECU i podaje napięcie. Jeżeli stwierdziłeś brak zasilania cewki zapłonowej to pozostaje Ci sprawdzić cały obwód i wyeliminować przerwę. Cewka zapłonowa zasilana jest poprzez podwójny przekaźnik ale z tego samego punktu idą też zasilania np. na wtryskiwacze. Jeżeli...
Jeżeli jesteś absolutnie pewny, że na pozostałych przewodach masz napięcia akumulatora, to wychodzi na to, że pinie A1 w AsTronic ECU (pokrywa skrzyni) (czyli na przewodzie 1234) też masz napięcie akumulatora, a nie po zapłonie, to stąd możesz mieć taką usterkę. Jeżeli skrzynia AsTronic nie jest wprawiana w stan "uśpienia" poprzez wyłączenie zapłonu,...
Witam Ten zapłon elektroniczny powinien pracować prawidłowo . Tranzystory nie oznaczone to : T1 - BD139, T2 - BC547B, T3 - BD139, T4 - BC547B . Tranzystor T5 - BUX37, BU323, BU323A jest to tranzystor n-p-n mocy Darlington stosowany w układach impulsowych . Działanie zapłonu na rys. A w czasie pracy silnika : Rezystor R1 - 150 Ohm/2W pełni rolę ogranicznika...
http://obrazki.elektroda.pl/8213398400_1... Witam! Chciałbym zaprezentować jedno z najbardziej przydatnych urządzeń, jakie zdarzyło mi się wykonać. Jak pewnie fani mechanicznych jednośladów wiedzą, nowe przepisy ruchu drogowego mówią, że motorowery muszą być obowiązkowo wyposażone przynajmniej w światła pozycyjne i (nowość) światło...
Witam mam problem z audi Q7 3.0 TDI silnik bug z 2007 roku przebieg 250tys km auto ładnie pracuje na postoju wkręca się na obroty bez broblemu ale jak ruszam gaśnie i kopci usterka powstała nagle wszy... Bezpośrednia odpowiedź Najbardziej prawdopodobna przyczyna to usterka elektryczna w układzie regulacji ciśnienia paliwa Common Rail: zawór regulacji...
Jaka stacyjka powinna być fabrycznie zastosowana? Stacyjka od Diesla którą tutaj ktoś założył nie nadaje się do silnika z zapłonem iskrowym, ponieważ dochodziło do przerwy w zasilaniu układu zapłonowego. Przywróciłem instalację do porządku, ponieważ przewody były łączone na skrętkę. Wyszło że stacyjka musi mieć cztery konektory, jeden osobny do zapłonu...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Sterownik wycieraczki tylnej szyby. W samochodzie Skoda Octavia (kombi) przestała działać wycieraczka tylnej szyby. Uszkodzeniu uległ moduł sterujący silnika wycieraczki, znajdujący się wewnątrz obudowy przekładni. Silnik, przekładnia, moduł sterujący konstrukcyjnie stanowią jeden podzespół, i producent nie przewiduje jego naprawy. Koszt nowego zespołu...
(...) akumulatora w skuterze? Tak AI: Czy w ostatnim czasie były wykonywane jakieś naprawy lub modyfikacje w skuterze, albo czy doszło do jakichś incydentów, które mogłyby wpłynąć na elektrykę? Nie Dodano po 1 Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik zgłasza, że w skuterze Rex 500RS (4T) przestały działać jednocześnie kierunkowskazy, klakson,...
Rezystancję przewodów podam popołudniu, jak będę w domu. Moduł mam taki sam jak na zdjęciu https://obrazki.elektroda.pl/1421945400_... - teraz pytanie jak sprawdzić czy to jest moduł DC- CDI . Przeszukałem google jednak nie znalazłem odpowiedzi, obrazka jaki posiadam moduł . Różnie piszą na internecie odnośnie modułów jedni sprzedają...
Bardzo dawno miałem do czynienia z Jawą a z dwucylindrową mało. Patrząc na załączone schematy nie potrafię zgadnąć jak steruje się iskrą dla dwóch cylindrów i gdzie podłączyć dwie cewki zapłonowe. Podłączenie do jednego zasilania i napędzanie jednocześnie dwóch obwodów to chyba niedorzeczne. Jak czytam schemat to akumulator jest tutaj marginalny (dla...
Kolego nie jestem lewy w tym i znam się trochę na mechanice ale bez konkretnych wartości pomiarowych jakie są w instrukcji skutera przeważnie,której nie mam ,w sieci też nie ma, nie jestem w stanie określić czy są prawidłowe, nie jestem wróżką a w sieci różnie piszą. Jeśli jesteś taki dobry i znasz wartości to powiedz czy są prawidłowe bo może modul...
Utknąłem Znalazłem wtyk pasujący 1:1, ale auto "cegła". Podmieniłam BSM jest stałe na bezpieczniku od zasilania ECU F1, brak komunikacji z ECU i ABS. Napięcie na F10 czasami po podłączeniu klemy i przekręceniu zapłonu pojawi się na 1-2 sek, a później za kolejnym razem już nie pojawia się. Czasami po podłączeniu aku i przekręceniu kluczyka jest tryb...
Cewka samochodowa jest zasilana z akumulatora prądem stałym o napięciu 12 Volt , działa i się nie zepsuje , dlaczego ? A czytasz co było napisane? Nawet jak w starych układach z przerywaczem napięcie było podawane z zasilania 12V to impuls wysokiego napięcia powstawał w momencie rozwarcia styków przerywacza który łączył druga stronę cewki z masą. Cewki...
Zrobiłem test na wtyczce termoprzełącznika: zwarłem masę auta z masą II biegu - ruszają wentylatory na II biegu. Zwarłem masę auta z masa I biegu - z wentylatorów cisza, ale w chwili zwarcia słychać "cyknięcie" przekaźnika w module. Przewody wtyczki (żeńskiej) termoprzełącznika. https://obrazki.elektroda.pl/3492292900_... Rozebrałem...
http://obrazki.elektroda.pl/5044167900_1... Witam. W ramach pasji często zajmuję się między innymi konstruowaniem różnych układów stabilizacyjno - zapłonowych dla świetlówek. Tym razem zaprezentuję prosty elektroniczny statecznik, stanowiący alternatywę dla magnetycznych układów zapłonowych, wykorzystujących starter bimetaliczny. Układ...
Witam. Silnik F4P 1,8l + LPG AC STAG-4, ECU S2000RPM. Gaśnie samoczynnie na wolnych obrotach (mignie kontrolka immo i gaśnie jakbym po prostu nacisnął przycisk START), podczas jazdy odcina zapłon/przerywa (świeci kontrolka immo), znika obrotomierz i dzieją się różne dziwne rzeczy. Czasem znika obrotomierz i temperatura wody, na ekranie pozwolenie na...
Witam,samochód Audi A6 C5 2002r LPG 125kW/170KM Kod silnika BDV Automat. Problem polega na tym że auto falowało na wolnych obrotach +/-100 obr czasem mniej. Delikatnie szarpał przy nagłym dodaniu gazu. Auto kupiłem dość niedawno, wymieniłem w nim jak na razie rozrząd. Wczoraj podczas jazdy nagle auto straciło moc, olbrzymi problem żeby przyśpieszyć,...
Zobacz czy masz iskrę na świecach. Jak brak to odłącz przewód wyskoiego napięcia od od aparatu (ten co idzie do cewki) i tam podlacz swiece. Jak brak dalej iskry zobacz czy cewka jest zasilana (przeciwległe przewody,pamiętaj o włączeniu zapłonu ;)). Jak napięcie dochodzi to coś ze sterowaniem lub cewką. Zobacz czy czujnik Halla jest zasilany (też przeciwległe)....
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
Wiem, z tutaj potrzeba zasilania 12v i liczyłem się z tym. Myślałem aby zastosować cewki tak, by każda dawała po 4v co po połączeniu dawałoby 12v. Układ wymaga stabilnego zasilania, czyli inaczej mówiąc akumulatora wraz z układem ładowania. Myślałem aby zastosować cewki tak, by każda dawała po 4v co po połączeniu dawałoby 12v. To jest jakiś pomysł,...
Mam elektrozawór do systemu nawadniania z cewką 24VAC, tak się złożyło ze dysponuje zasilaczem 12VAC, podłączyłem testowo zawór pod ten zasilacz i wydaje się działać całkiem normalnie. Zawór jest NC wiec nie ma problemu ze się nie zamknie przy zaniku zasilania. Czy użytkowanie go w tej konfiguracji może spowodować jakieś problemy w przyszłości ?
Witam !!! Trochę późno ale może komuś się jeszcze przyda. Jeżeli pojawiają się następujące błędy naraz: P0351 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka" P0352 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka" P0353 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C - usterka" P0443 "Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.zaworu oczyszcz....
Witam wszystkich forumowiczów! Mam pytanie. Czy odłączając zasilanie (12V) od cewki przekaźnika (sam przekaźnik, nie moduł), może cewka wygenerować takie napięcie, które da się czuć 😁? Pozdrawiam i życzę miłej nocy.
Dzień Dobry Mamy sobie cewkę zasilającą np najprostszy przekaźnik, albo cewkę w klaksonie samochodowym. Producent podaje napięcie zasilania 12V. Czy taka cewka będzie również działała zasilona napięciem 24V? Albo 60V? Niby to tylko nawinięty kawał drutu, ale czy nie ulegnie uszkodzeniu?
Witam. Mam pytanie. Jak liczyć pobór prądu cewki elektrozaworu, cewka ma 12 Ohm, napięcie zasilania 12V. Czy do obliczeń wystarczy wziąć pod uwagę tylko samą cewkę, czyli 1A?
Dzięki wszystkim forumowiczom za chęć pomocy. Na szczęście Megi wreszcie odpaliła. Przyczyną był brak zasilania cewek wysokiego napięcia i przekaźnika od pompy paliwa - przerwa na dwóch przewodach w wiązce. Gdyby nie schemat który zdobyłem z wielką trudnością to pewnie nie doszedłbym do tego. Jedno co mogę powiedzieć a są to chyba moje najważniejsze...
Witam wszystkich szukam pomocy w odpaleniu passata b5 z 2000r. z silnikiem 1.8 T. Auto kręci lecz nie odpala. Dostaje paliwo. Problem leży w tym że nie dostaje prądu na cewki. Sprawdzałem i jedyne napięcie dochodzi do modułu zapłonu na obudowie filtra powietrza. Dokładnie na wtyczkę 5 pinową (sprawdzane diodą,która mrugała podczas kręcenia na 1,2,4,5...
Witam,mam motorower Zipp Neken pojemnośći 72cc(139 FMB). Miałem problem z instalacją a mianowicie miałem zbyt małe napięcie ładowania oraz zasilania odbiorników typu(żarówki itd).Doszedłem do wniosku,że trzeba wymienić zapłon,bo cewki były już stare.Kupiłem nowy zapłon od ATV(6 cewek).Problem jest taki,na kostce z wyjścia z zapłonu miernik wskazuje...
Przekaźnik ma wyjścia załączające cewkę i wyjścia prądowe. Trzeba sprawdzić napięcie sterujące przekaźnikiem. Po włączeniu zapłonu na przekaźniku powinien pojawić się plus. Jeżeli jest to małogabarytowy przekaźnik bez elektroniki to plus powinien pojawić się na styku oznaczonym 86 to jest jedno wejście zasilania cewki załączającej. Drugie wyjście z...
Postów nt. problemów z cewkami zapłonowymi (szczególnie tymi markowanymi przez firmę SAGEM) jest sporo. Jest też wiele opinii nt. objawów jakie towarzyszą temu uszkodzeniu. Są również podane informacje w jakich miejscach cewek najczęściej dochodzi do niepożądanych przebić oraz że cewki DENSO są trwalsze od SAGEM-a. Nie znalazłem natomiast szczegółowej...
Witam , dołączę się do tematu bo mam problem z efektem podłączenia przekaźnika , sygnał sterujący idzie z alternatora z lini L , + zasilania cewki idzie po stacyjce i teraz moje problemy , podczas załączenia zapłonu światła (led) migną raz ( dlaczego? ) po odpaleniu silnika włączają się i świecą jest ok . Ale w tym momencie na desce zarżą się delikatnie...
Moduł zapłonowy to stary dobry CDI czyli tyrystor. Zasilaniem tego modułu nie jestem w stanie sterować ponieważ napięcie wynosi od 80 do 110V dlatego też będę sterował napięciem na bramke tyrystora z impulsatora na kole magnesowym. Mikroprocesor arduino zczytywał by napięcie impulsu i gdy napięcie jest powyżej limitu czyli obroty są za wysokie arduino...
Witam wszystkich. Problem strzelania zgłębiłem dokładnie. Najpoważniejszym powodem strzelania jest układ zapłonowy w którym jedna cewka zapłonowa obsługuje dwa gary(te układy po prostu muszą strzelać i pewnie z powodu ich właśnie wymyślono sekwencje). Występują wtedy dwie iskry zapłonowe w tym samym momencie,jedna w fazie prawidłowej na garze suwu pracy...
Właściwy regulator jest tu zaznaczony jako "czarna skrzynka"... to bardzo prymitywny układ, bez sterowania prądem wzbudzenia, jego działanie ogranicza się do zwierania cewki prądowej alternatora do masy gdy chwilowa wartość napięcia przekracza ustalony próg. Napięcie idące na światła jest mniejsze niż to ładujące akumulator i jest napięciem zmiennym....
Wydaje mi się , że nie jest to uszkodzenie cewki... bo gdyby była uszkodzona, nie odpalił byś go... Najpierw sprawdź, czy oby masz masę na cewce! Czasami styki się tak pobrudzą smarami że nie ma masy i cewka wariuje. Ja akurat mam ten problem właśnie w tej chwili. U ciebie jest komputer, więc, jeśli nie będzie zasilania na cewce, komp pokarze błąd cewki...
aparat masz czyli klasyczny układ zapłonu słuchaj znajdź przewód co idzie od cewki ale nie do aparatu tylko on idzie we wiązkę bo do cewki zapłonowej w klasycznym układzie zapłonowym idą dwa trzy przewody jeden to B+ czyli ten do stacyjki i tam powinno być względem masy samochodu 12V tyle co w akumulatorze po włączeniu zapłonu tyle powinno być drugi...
http://images34.fotosik.pl/336/39a37df35... Po podaniu zasilania cewki przekaźnika, ten przeskakuje lecz czas przeskoku jest zbyt mały, by radio się wyłączyło. Jakiś układ opóźniający zastosować? Na czym oprzeć taki układ? Chodzi w tym sposobie na logikę zapłonu o to że po wyłączeniu zapłonu przekaźnik przeskakuje i na chwilę jest zanik napięcia,...
a założymy się że nie!? Do 12V to ono może spada przy obciążeniu (bo żarówkę zaświeci), normalnie jest takie ze czuć jak Cię "prąd poraża". Skoro jak twierdzisz ma wynosić 12V to niech nam kolega zmierzy opór cewki od świateł i od zapłonu. Jeśli jest tak jak mówisz, to powinien tylko nieznacznie sie różnić... Bo ja wiem że cewka od zasilania zapłonu...
ten mostek jest niebezpieczny bo jak widzisz po schemacie podaje napięcie też na pompę paliwa, więc myślę że immo Ci odcina, albo sam moduł jest wadliwy( częsty przypadek po zalaniu). sprawdźsterowania na przekaźniki, czyli masy na wzbudzeniu i zasilania obwodu cewki . pozdrawiam Witam Na poczatku Wszystkiego dobrego w Nowym Roku 2012 Jaki związek...
Nie ma żadnych problemów. Pierwszy schemat do tego się nadaje. Drugi nie, ale to katastrofa energetyczna. Układ pobiera ok 4-5 W tylko na "potrzeby własne" bo ma historyczny tranzystor wykonawczy. Układ na tranzystorze MOSFET wprowadza dodatkową rezystancję ok. 0.5Ω (Rds+rezystor ogranicznika prądu), co redukuje energię iskry przy zastosowaniu...
Witam, Poważna sprawa Panowie... Po poprawianiu przekładki silnika w aucie wymienionym w tytule auto nie chce zapalić. Nie ma iskry, paliwo dochodzi, wtryskiwacze działają. Czujnik poł. wału już wyeliminowałem, sterownik też. Ponadto po przekręceniu zapłonu nie świeci się kontrolka od ładowania. Na kompie wyskakuje następujący błąd: 26 Napięcie zasilania...
Jednak problem nie jest do końca rozwiązany . Przez jeden dzień było dobrze , potem zrobił się słabszy , wolno nabiera wysokie obroty ,przy gwałtownym dodaniu gazu mocno zwalnia tak jakby stracił iskrę po sekundzie przyśpiesza . Kompresje sprawdzałem ,gaźnik i filtr był niedawno czyszczony więc to raczej nie to ... Ma słabą małą pomarańczową iskrę i...
Ale te diody były już z rezystorem, przystosowane do napięcia w samochodzie, wyciągnąłem je z podświetlenia tablicy, zamienniki w5w, dlatego też dziwię się że się popaliły. Ten przekaźnik jest od zasilania cewki, pompy paliwa i wtryskiwacza, regulatora biegu jałowego oraz grzałki lambdy. Załącze może schematy żeby łatwiej było nam się porozumieć, schemat...
Pomiary wykonałem na podstawie tego schematu Wziętego z elektrody czy masz własną książkę z liściem ? Zajrzyj na str 139 i 140, ten opis nie pasuje do tego matiza ? Przekaźniki D i H. Tu opis na pokrywce bezpieczników powinien być wykładnikiem , niby już uruchomiłeś wentylator z pomocą dwóch przekaźników 2 i 3 , ale chciałbym doprecyzować tą kwestię,...
Witam! Wykonałem zapłon z schematu umieszczonego przez autora tematu i spisuje się rewelacyjnie. Dla zainteresowanych prezentacja mojego modułu: https://youtu.be/_XTXlj0qsvg Jednak pokusiłem się o budowę bezstykowego zapłonu na bazie wykonanego modułu. Zmodyfikowałem stopień wejściowy, zwiększyłem rezystancję R1 by na wyjście czujnika halla płynął prąd...
Tyrystor na pewno nie był germanowy! Jaki ma być to mało istotne. Wg mnie prawie każdy na napięcie 600V będzie dobry. Zostań przy tym co na twoim schemacie. Nie poprawiłeś schematu jak prosiłem. Trudno. Najlepiej schematy robić w jakimś programie. Wtedy numeracja elementów jest automatyczna. Rezystory nie muszą być 3W. Wg mnie wystarczą 0.25W, ale jak...
jezeli impulsy do przełaczania benzyna -gaz do centralki sa brane z cewki ferytowej nawinietej na przewód wysokiego napiecia to poszła centralka.Nie windukowało się niskie napięcie tylko poszło w centralke wysokie.a bezpieczników w wiekszosci instalacji jest 2 Dodano po 12 jeżeli sztucznie bedziesz otwierał zawór gazu i zbyt długi minie czas do zapłonu...
Raczej dogrzewanie jest Tobie potrzebne przed, w czasie i chwilę po uruchomieniu silnika. Tak jak napisałem wyżej. W moim przypadku jak świece grzały do 90 stopni albo wyżej to wtyczka od czujnika była po prostu zaśniedziała! Prześwietl dobrze ten kabel i jego połączenia (piny rozgięte itp) Na twoim miejscu narysował bym sobie wykres zależności rezystancji...
Skuter marki SIM jakie napięcie powinno być na cewkę wysokiego napięcia i zasilania cewkę cewki
1 -to zasilanie 2 -masa 3 -sygnał z ecu do sterowania Plus pochodzi z IFS (Ignition Failure Sensor), a ifs jest zasilany plusem po zapłonie. No i oczywiście napięcie pojawia się dopiero wtedy jak silnik się kręci.
wymiana cewki zapłonu napięcie zapłonu świetlówki napięcie moduł zapłonu
świateł pozycyjnych front zmywarka whirlpool wagon space
transmiter radiowy transmiter radiowy
VW LT 2.5 TDI - Zacinający się czujnik ciśnienia doładowania a problemy z odpalaniem Czy płytka powerbanku działa bez czujnika temperatury?