W drugim przypadku dostajesz napięcie zwrotne przez uzwojenie silnika dlatego Led nie gaśnie pobiera mały prąd żeby świecić.
chodziło mi o to aby rozdzielić bieguny silnika tak aby nie powstawało napięcie zwrotne. Silnik celowo jest w ten sposób podłączony ponieważ 1 napięcie idzie w kierunku lewym 2 w kierunku prawym. Diody prostownicze nie pomagają.
Na mojej płycie jest u góry 3,3kΩ , na dole 100Ω Sprawdź kostkę silnika na zalanie i prądniczkę tachometryczną czy generuje napięcie sprzężenia zwrotnego. Wspomniany triak steruje obrotami silnika głównego pralki.
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Hej! Wzmacniacz operacyjny. Jego wejście porównuje wartość sygnału zadanego z wartością sygnału zwrotnego. Wyjście wzmacniacza daje sygnał dla silnika.
Chciałeś użyć czujnik Halla do pomiaru prędkości silnika. Nie jest on potrzebny. Zamiast niego lepiej jest użyć częstotliwości napięcia wytwarzanego przez prądnice. Zawiera ona identyczną informacje o prędkości silnika jak impulsy z czujnika Halla. Pętla sprzężenia zwrotnego w tym wypadku oznacza dodaj więcej gazu gdy częstotliwość napięcia spada.
Witam. Chodzi o to ile " wytrzyma " sterownik . Silniki MOGĄ być zasilane wyższym napięciem - sterownik raczej NIE . I tak od napięcia maksymalnego sterownika trzeba odjąć co nieco - chodzi o napięcie " zwrotne " z silnika ( może to w pewnych warunkach uszkodzić sterownik ) . Silniki z odzysku pracowały sobie w warunkach określonych przez producenta...
Zanik świecenia się lampki wskażnika ładowania oznacza że obroty silnika a zarazem prądnicy co ma miejsce już przy średnich obrotach i napięcie na prądnicy jest wyższe od napięcia akumulatora i następuje ładowanie akumulatora.Przy obrotach jałowych silnika nie ma możliwości ładowania gdyż elektromagnes nie ściągnie kotwicy wyłącznika prądu zwrotnego...
Witam. Silnik indukcyjny, jednofazowy. Możliwe tylko i wyłącznie dwie prędkości . Tak pisano w starych książkach o elektrotechnice drukowanych w latach 40tych i 60tych :? Muszę sprostować tę bzdurę. Oczywiście jest możliwość płynnej regulacji obrotów takiego silnika przy pomocy sprzężenia zwrotnego. Regulacji napięciem, nie częstotliwością :!: Sam...
Czy można motor BLDC zastąpić motorem PMS? Tak, silnik BLDC (Brushless DC) można zastąpić motorem PMSM (Permanent Magnet Synchronous Motor), ponieważ oba te typy silników są bardzo podobne pod względem konstrukcji i zasady działania. Obie konstrukcje wykorzystują magnesy stałe i nie posiadają szczotek, co oznacza, że są to silniki bezszczotkowe. Kluczową...
Tan pracuje próbnie uruchomiona sprężarka: https://m.youtube.com/watch?v=PqgplT1H__... Sprężarka czeka na zamontowanie presostatu, zaworu bezpieczenstwa, i pomalowanie. Co ta za dzięcioł tak dzwoni ? Zawór zwrotny ? :lol: Uzwojenia silnika pod napięciem gdy silnik nie pracuje ?
Witam . takie zachowanie w przypadku elektromagnetycznego regulatora napięcia wskazuje na błąd w torze sprzężenia zwrotnego . pozdrawiam.
Pracy generatorowej nie będzie. Aby silnik asynchroniczny włączony do sieci pracował jako generator to musi być spełniony warunek wyższych obrotów niż synchroniczne silnika. Nie wiem dlaczego nie chcesz zastosować falownika. Aby była dobra regulacja obrotów poziomem napięcia zasilającego (bez sprzężenia zwrotnego) muszą być spełnione dwa warunki: 1....
ne555 w wersji pwm (z diodami pry potencjometrze) ;D element wykonawczy w zależności od mocy i napięcia silnika i koniecznie dioda zwrotna w razie wątpliwości podaj więcej szczegółów (przede wszystkim parametry silnika)
To nie zwrotne napięcie z silnika zabija triaki. Miałem to samo. Przekaźniki: sklejało styki. Ale zmierzyłem prądy oscyloskopem podczas włączania i wcale nie były wysokie. Wartość udarowa przy włączeniu tylko około 2-krotnie większa niż w czasie pracy (2A, a podczas pracy normalnie jest 1A (przekaźniki były na 6A)). Triaki: paliło. Problemu nie rozwiązywały...
Na silnik programatora napięcie podaję moduł , jesli grzeje do zadanej temperatury ,sprawdzić należy termistor (ok 5kom przy 20 st) potencjometr sprzezenia zwrotnego (temp) jak są ok do sprawdzenia moduł Pozdrawiam
Czyli należy skupić się na regulatorze napięcia ze sprzężeniem zwrotnym od obrotów silnika, opartym na jakimś mikrokontrolerze (ATMega?). Pozdrowienia
Dzisiaj trochę go pogoniłem zrobiłem ze 40km i pomogło nawet grama dymu!!! Nie wiem czy pierścienie musiały się ułożyć czy resztki oleju wydechu musiały się wypalić, tak czy owak nie dymi ale pozostał problem sondy, trochę się dzisiaj pobawiłem z nią i wszystkie napięcia pomierzyłem napięcie grzałki 13v (na uruchomionym silniku) napięcie zwrotne 1,4v...
mieliście takie przypadki ? Mieliśmy. Słabowity silnik nie obróci się, a tym samym prądniczka tachometryczna nie wygeneruje napięcia zwrotnego; i tym samym sterownik zdejmie zasilanie silnika. I jeszcze wywali błąd E21/22 (diody T30, T60 dla wersji bez wyświetlacza). Proste i logiczne.
Zadaniem samoczynnego wyłącznika prądu zwrotnego jest odłączenie prądnicy od akumulatora w sytuacji, gdy prądnica jest nieczynna (silnik wyłączony) lub napięcie na prądnicy jest niewystarczające do ładowania akumulatora. W obu tych sytuacjach akumulator zasilałby prądnicę, co kończy się jej spaleniem. Wyłącznik samoczynny znajduje się w regulatorze...
Juz rozumiem obejrzałem sobie jak dziala silnik - chcesz zobaczyc kiedy napięcie zwrotne przechodzi przez zero.
Podałem przykład z tranzystorem bo jest on wzięty z życia, już piszę w czym rzecz. Podłączyłem tranzystor MOSFET do zasilacza regulowanego a na jego obciążenie dałem mały silniczek. Obroty silnika bardzo płynie regulowałem tym zasilaczem a przedział otwarcia bramki tranzystora był między 2.5 a 3.5V (czyli od 0 do 100% obr. silnika). Stąd pomysł na...
Prąd jest ustawiany przez sterownik dla silnika o danych parametrach (4A to prąd hamowania silnika, ciągły) a napięcie jest tak wysokie aby odpowiednią charakterystykę zapewnić silnikowi przy pracy krokowej (dynamika) - bez poślizgu. Łączenie dwu silników przeciwsobnie bez sprzężenia zwrotnego to ryzyko koszenia bramy gdy jeden silnik zgubi krok. Niech...
Układ sterowania jest oparty na tranzystorach mocy prawdopodobnie polowych ze sprzężeniem zwrotnym w postaci prądniczki tachometrycznej do układu automatyki regulującej zadaną prędkość obrotową silnika i prądu jednocześnie . Układ i silnik pracuje przy napięciu 24V a to z tego powodu aby pobór prądu był mniejszy a moc silnika duża . Może ta podpowiedź...
Zamiast hamulca użyć silnika hamującego przeciwprądem. Regulując jego prąd można zmieniać siłę naciągu.
W takim razie zastosuję się do Twoich wskazówek i o wynikach poinformuję w weekend. Mam jeszcze pytanie: Jak włączyć w obwód silnika diodę zwrotną?
Ty masz kupić stabilizator prędkości obrotowej czyli regulator prądu a nie napięcia.
Za co odpowiada połączenie tranzystora NPN i PNP? Czy ten układ ma jakąś specyficzną nazwę, czy to jest lustro tranzystorowe? Jak rozpływa się sygnał w takim połączeniu tranzystorów i który początkowo jest zatkany, a który w stanie aktywnym? To jest układ zastępczy dynistora, na początku oba tranzystory są wyłączone, gdy napięcie wzrośnie powyżej ok...
a u ciebie jest jedna faza na wszystkich niby trzech. Niekoniecznie. Wystarczy zanik jednej fazy i multimetr wskaże na niej pełne napięcie przez pojemność lub indukcyjność względem zdrowych faz. A także przez przyłączone odbiorniki. W slangu elektryków jest to "napięcie zwrotne lub wsteczne". Są też inne nazwy np. "napięcie fantomowe".
Silnik sprawdziłeś i jest OK (tacho daje odpowiednie napięcie zwrotne do sterownika- 30V; wirnik OK, jeżeli nie ma łuku- również w tym przypadku stojan też będzie OK). Problem tkwi w sterowniku. Wymień profilaktycznie przekaźniki sterujące silnikiem. To coś może dawać za niskie napięcie do silnika i nie ma siły ruszyć na rewersach (upływność na stykach...
Brakuje połączenia masy układu z masą gniazda LPT. Są to wyprowadzenia od 18 do 25. Między bazami tranzystorów układu STA481 a portem lpt brakuje rezystorów. Powinny one mieć wartość do ok 10 k. Reszta jest poprawna, układ ma wbudowane diody zwrotne, więc nic więcej nie jest potrzebne Na schemacie nie jest podane napięcie zasilające – powinno...
Czy można stabilizować obroty silnika prądu stałego (komutatorowy) za pomocą stabilizacji napięcia na zaciskach silnika ? Zakładam układ bez sprzężenia zwrotnego, tzn sygnału zwrotnego z obrotów silnika. Tzn, przy zmianie obciążenia silnika (zmienne opory na wale silnika) silnik powinien otrzymywać stałe obroty.
Nie wiem jak sygnał sprzężenia zwrotnego umieścić w programie. Do Załączenia silnika mam zamiar wykorzystać przerzutnik SR Jeżeli jest to rozruch bezpośredni to bym dał potwierdzenie ze stycznika + wyłącznika silnikowego. Jeśli robisz rozruch gwiazda trójkąt to z stycznika trójkąta + stycznika głównego + wyłącznika silnikowego. Masz 100% pewność że...
Witam Te tranzystory są trochę za słabe, być może, ile silnik pobiera prądu podczas startu?. A podstawowy błąd to brak diod zwrotnych, jak wyłączasz napięcie z silnika to wcale ono nie znika, ponieważ silnik zamienia się w prądnicę i energię trzeba zwrócić do zasilania właśnie za pomocą tych diod. Podobnych układów sterowania silnika jest tu bardzo...
Kolega nie rozumnie dalej że nie konfiguracja armaturowa nie jest stosowana do regulacji prędkości silnika.
Napięcie, które podajesz to napięcie zwrotne z potencjometru czy zasilanie cewki elektrozaworu? Dysponujesz może parametrami zaworu EGR, (napięcie zasilania, sygnał zwrotny) aby sprawdzić zawór przed założeniem i oszczędzić sobie pracy. Pytanie dotyczy zaworu do silnika 1.4 opel tigra.
W tym układzie podłączone obwody się nakładają i pojawia się napięcie powrotne z drugiego silnika. Jest prosty sposób obejścia tego układu, a mianowicie włączenie dwóch dodatkowych, małych przekaźników NO do każdego silnika sterowanego z obwodu otwierania i zamykania oraz odłączającego drugi obwód. Jeśli jest to niezrozumiałe to narysuję schemat. Można...
Rozważ układ prądnicy w samochodzie (pewnie z alternatorem jest podobnie): jeśli nie bierzemy pod uwagę faktu, że dostaje ona energię mechaniczną z silnika, to ona działa tak, że generuje większą moc, niż dostaje jej uzwojenie wzbudzenia - więc generowana moc jest dzielona, część jest używana, część służy do wzbudzania prądnicy. I po to, by prądnica...
Nie wiem co chcesz zrobić. Piszesz o dokładności i pracy mikrokowej, praca mikrokrokowa nie poprawia dokładności tylko rozdzielczość, tam gdzie ważna jest dokładność stosuje się enkoder i sprzężenie zwrotne. Podniesienie napięcia zwiększa maksymalne obroty i poprawia charakterystykę momentu, w poprawnie działających sterownikach silników krokowych....
Szanowny Kolego Krzysztofie - pewnie wszystko to wiesz ale napiszę dla autora i Kolegów którzy stwierdzili że się nie da. Dzisiaj w pralkach są już silniki BLDC, dawno temu we Franiach były silniki indukcyjne jednofazowe, a gdzieś między nimi stosowano, i to chyba najdłużej i najwięcej, silniki uniwersale szczotkowe. O takie powiedzmy: https://obrazki.elektroda.pl/1520067300_...
A to trzeba było od razu mówić, że silnik prądu stałego. Tu regulator PWM i zasilanie prosto z sieci się nada. Są gotowe urządzenia ale nic nie stoi na przeszkodzie zbudować coś takiego. To nie jest to jakiś bardzo trudny do zbudowania obwód. TL494 (generator sygnału PWM zależnego od napięcia), tranzystor(y) mosfet na 500V (element kluczujący) i dioda...
Prędkości tych diod nie mają tu znaczenia. Wystarczy że Schottky są szybkie i mają mały spadek napięcia. Istotny tu jest na pewno prąd i napięcie pracy. Diody nie powinny mieć prądu pracy mniejszego od prądu pobieranego przez odbiornik, zalecany jest nawet zapas. Ponieważ diody te "zwierają" indukującą się w silniku energię zwrotną, to muszą one wytrzymać...
Pomiary rób na podpiętych wtyczkach a nie odpiętych. Na schemacie widać że EGR ma raczej 2 pinową wtyczkę czyli raczej EGR podciśnieniowy ale coś tutaj nie pasuje bo pisałeś coś o elektromagnesie. Przy podciśnieniowym EGR nie ma zazwyczaj sygnału zwrotnego a na schemacie go nie widać. W jaki sposób sterownik silnika miałby regulować doładowanie jeżeli...
Witam. Z rozważań teoretycznych wynika że regulacja predkości obrotowej slników indukcyjnych klatkowych może być tylko w zakresie Un do 0,8Un czyli praktycznie niewielka.Poniżej tego napięcia silnik utyka. Dzęki elektronice jest możliwa praca silnika w zakresie napięć poniżej 0,8Un. Przykładem tego jest opracowany przez Motorolę układ scalony do sterowania...
Witam. Czy możliwe jest zawieszanie sie procesora poprzez stycznik który jest oddalony około 15 cm w innej obudowie .Stycznik służy do sterowania silnikiem 1.1kW. A może ma wpływ na działanie kwarca zew.? Dzieje się tylko podczas wyłączenia się pompy po zadanej jlości lub ręcznym zatrzymaniu . Podczas włączania pompy tego objawu nie ma . Może silnik...
A nie lepiej sprawdzić napięcie na wyjściu? Co do zapachu można łatwo pomylić zapach spalenizny z zapachem samego plastiku. A jak kierownica sztywnieje po podłączeniu zasilacza to silniki raczej dostają zasilanie. Być może enkoder jest uszkodzony, lub mosfety sterujące pracą silnika.
Witam. Czy warto założyć oddzielne trafo pod podajnik drutu? Czy ograniczy mi to strzelanie karabinem na niskim amperażu? Fabryczny układ jest objęty że tak powiem sprzężeniem zwrotnym, napięcie wyjściowe spada to i silnik zwalnia. Czy to jest zaleta czy też wada prostych rozwiązań układowych? Niech mi to ktoś w kilku słowach wyklaruje. Napięcie zasilające...
Witam! Potrzebuję zrobić pętlę sprzężenia zwrotnego do silnika trójfazowego którym steruję poprzez falownik. Silnik trójfazowy, o mocy 250 W sterowany jest falownikiem LENZE z serii ESMD. Sterowanie prędkością obrotową silnika odbywa się poprzez podanie odpowiedniego napięcia stałego z zakresu 0..10V na odpowiednie zaciski falownika. Obecnie układ pracuje...
Porównaj napięcie zwrotne z nastawnika z tym co powinno być według tabeli do twojego kodu silnika .
Dzięki za dopowiedz. Trochę nad nim siedziałem. Jest problem w module silnika. Zalacza się przekażnik i podaję napięcie na mostku i wtedy dioda miga szybko o cały czas bez przerw. Nie można policzyć. Jest tam scalak HIP4082 8 jego sygnały zwrotne powodują błąd. Będę starał się to naprawić
Dużo tego ;) Może powolnie oscylować, choć tego możesz programem nie wychwycić. Takie zachowanie na ogół świadczy że swoje km już przejeździła. Nie pracująca w pełnym zakresie napięć przewidzianych przez producenta... Wykazywać na gazie głównie mieszankę ubogą, lub bogatą, gdy na benzynie pracuje prawidłowo... Dawać 5v zamiast realnych wartości - na...
Witam. Z tego co pamiętam to jest falownik (ekonomiczny) z przeznaczeniem do pomp i wentylatorów. Wraz z obniżaniem częstotliwości zmniejsza się napięcie silnika i moment i stąd problem.
W sumie mając 4 biegi i Vmax 15km/h to na pierwszym biegu ruch jest zauważalny? ;-). Można by to jednak przerobić na 50km/h. Co do sterowana skrętem - napięcie silnika nie jest tu tak istotne, przydało by się mniejsze przełożenie. Ogólnie przy braku sprzężenia zwrotnego silnik od wycieraczek odpada. Przekładnia ślimakowa jest dość samohamowna pomimo...
Siłownik elektryczny możesz zastosować jeśli kąty obrotu na obu osiach nie są większe niż około 130 stopni (max). Chodzi o to, że ruch liniowy zamieniasz na obrotowy i konstrukcyjnie muszą powstawać kąty, które im są ostrzejsze, tym mniejsza składowa siła prostopadła - wprawiająca mechanizm w ruch. Przykładowe rozwiązania platform opartych na siłownikach...
Nie no panowie... jak mnie uczyli to silniki asynchroniczne steruje się częstotliwością, a napięciem silniki prądu stałego. Ale może się coś zmieniło? Napięciem też można, przy niewielkich mocach bo to skutkuje zwiększeniem poślizgu, powstają straty. Często stosuje się taką regulację w sprzęcie "AGD", np pompy obiegu w zmywarkach czy niektóre modele...
też tego to nie przetrwał (to już dość podejrzane) sterownik zamienia się w generator gdy prąd rośnie Wzmacniacz napięcia z Rs + komparator + wspólne źródło + megaomowe rezystancje, a to wszystko objęte ujemnym sprzężeniem zwrotnym, to jest bardzo zły pomysł.
Sprzężeniem zwrotnym możemy nazwać T2 i R7 (albo nawet tylko R7), gdyż stosunek rezystacji R7 do R7' (dolnej jego części rezystancji zmiennej) stanowi wzmocnienie tego wzmacniacza. Zwróć uwagę, że ten układ można podzielić na takie dwie sekcje: - wzmacniacza o nieograniczonym (no może prawie) wzmocnieniu T1, T3, T4 - sprzężenia zwrotnego T2 wzmacniacz...
Temat się trochę zdezaktualizował, bo napisałem go już kilka lat temu ale tak jakoś mi zeszło z publikacją. No ale najwyższa pora to przepchnąć, i może się jeszcze komuś przyda. Zasilacze ATX są były często przerabiane do wykorzystania jako zasilacz laboratoryjny albo jako zasilacz do jakiegoś specjalnego obciążenia (np. do diod LED mocy). O przeróbkach...
Podczas przełączania kluczy zawsze powstanie przerwa chociaż na kilka mikrosekund więc będzie napięcie zwrotne o dużej wartości i zastanawiam się czy mosfety sobie z nim poradzą.
To pytanie kontrolne jak zamierzasz kontrolować napięcia na każdej z gałęzi? Nie masz żadnego sprzężenia zwrotnego. Rozumiem, że uznałeś że silniki i grzałki jakoś sobie dadzą radę z wahaniami napięć, ale jak to wpłynie na jakość obróbki?
W napędzie, gdzie moment zwrotny hamowania jest niewielki można przyjąć moc rezystora ok. 20% mocy silnika. Tam, gdzie moment zwrotny będzie duży a czas wyhamowania długi moc rezystora może sięgnąć nawet 75% mocy silnika. Stąd ważna jest informacja co ten silnik napędza i jaki jest tryb i czas hamowania. Rezystancja rezystora powinna być zbliżona (ale...
Przez pasmo mam na myśli trzeci kabel idący do wiatraka - ten którym leci sterowanie jego prędkością (poprzez zwiększające się napięcie) PS. Myślisz że zwykły potencjometr da radę ? Jakiej ma być mocy? Trochę kiepski ze mnie Elektronik/elektryk - jak zwał tak zwał ;] dzięki serdeczne Mylisz pojęcia, sygnały - jak w tematowym poście - ten trzecie przewód...
Przetwornice we wzmacniaczach samochodowych przeważnie działają bez sprzężenia zwrotnego, przy maksymalnym wypełnieniu. Przewinięcie uzwojenia wtórnego nie zwiększy mocy przetwornicy, ale do zasilania pojedynczej końcówki 200W na pewno wystarczy. Pamiętaj, że uzwojenie wtórne należy dobrać przy zasilaniu przetwornicy napięciem 14,4V - tyle bowiem wynosi...
Mój błąd, bo poszedłem na skróty w wyrażaniu myśli. Q4 pracuje tutaj jako zabezpieczenie. Sądziłem że po zdjęciach płytki, reszta badaczy tematu jest zorientowana (widać wyraźnie jak włączony jest Q4 - zwarte S i G do "+" i D do "-"). Pozwala to w tym obwodzie wykorzystać tego mosfeta jako szybką diodę impulsową. Proponuję pomierzyć ten tranzystor,...
Potrzebuję wyjaśnienia... Dlaczego do zasilania silników 12V DC powinno się zastosować zasilacz niestabilizowany z kondensatorami między "+" a "-" ? - zabezpieczenie przed napięciem zwrotnym? Czy kondensator powinno się wlutować między zasilacz a silnik, jak dobrać taki kondensator? Czy nie będzie powodował dodatkowego ruch-obrotu silnika po zatrzymani/wyłączeniu...
Te wahania wynikają z bardzo małej prędkości obrotowej - od 1 do 0,5 obr/s. W takich warunkach nawet nieobciążony silnik ma niestabilną prędkość, a co dopiero z obciążeniem. Mam pytanie - jak ten układ L200 stabilizuje prędkość obrotową silnika bez sprzężenia zwrotnego? Stabilizacja napięcia ani prądu nie wystarczy. Musi być informacja zwrotna o aktualnej...
Co do kondensatora to nie radze tam dawać, ponieważ przy szybkim ładowaniu i rozładowaniu kondensatora występują bardzo duże prądy, zmniejszające sprawność, oraz mogące uwalić tranzystory. Można było by wstawić filtr LC, (C wygładza napięcie, a L-prąd), przy czym dla 500Hz i takiej mocy ten dławik byłby dość spory, i i tak by brzęczał. O wiele lepiej...
tacho (prądniczka) służy do kontroli silnika i sprzężeń zwrotnych pomiędzy silnikiem a układem sterowania. Zazwyczaj generuje napięcie wprost proporcjonalne do obrotów silnika. Wystarczy podłączyć V i zakręcić silnikiem, by sprawdzić jej działanie. W zależności od typu niektóre generują nawet do 200V. Na wirnik musi być podane napięcie które daje się...
Czyli jest źle ustawiony regulator. A pełni on 3 funkcje: regulatora napięcia, wyłącznika zwrotnego prądu i ogranicznika maksymalnego prądu. 1-szy przekaźnik ma 2 uzwojenia - jeden nawinięty cienkim drutem - załącza kotwicę (akumulator) jak napięcie jest większe niż na akumulatorze (ustawiasz go blaszką która odchyla sprężynę) i wyłącza jak prądnica...
To jest urządzenie (tachogenerator), które ściśle współpracuje z elektroniką (tzw. sprzężenie zwrotne). Jeżeli brak sygnału z tej prądnicy (napięcie)= wchodzenie silnika na max. obroty (uszkodzony magnes lub cewka). W tym silniku (prawdopodobnie SOLE- później inne hiszpańskie wynalazki) wykręcał się magnesik wkręcony z tyłu osi wirnika. Sprawdź to,...
To jest elektrozawór typu NO - otwarty przy braku napięcia. Z tego co opisałeś, to działa on poprawnie. Zawór ten służy odo odprężania kompresora po naładowaniu zbiornika, tak aby silnik mógł ruszczyć bez obciążenia. Jeśli uchodzi z niego ciśnienie przy wyłączonym kompresorze, to problem leży w nieszczelnym zaworze zwrotnym - trójniku do którego ten...
...Rozumiem, że jeden sterownik do jednego silnika ? Nie można podłączyć dwóch silników, bo wtedy informacje ze sprzężenia zwrotnego będą bezużyteczne ?.... Rozumujesz całkiem poprawnie. ...Nie rozumiem tylko jak w takim razie działają takie zwykłe silniki podłączane do 3x230 ? Czemu one nie potrzebują sterownika ze sprzężeniem ?.... A to dlatego że...
Jest kilka metod stabilizacji obrotów silników DC: - sprzężenie zwrotne na podstawie prądu silnika ( rozwiązanie popularne, ale kiepskie ) - sprzężenie zwrotne na podstawie sygnału z prądniczki tachometrycznej ( kosztowne ) - sprzężenie zwrotne na podstawie częstotliwości sygnału z tarczy impulsowej ( stosowana w wyższej klasy gramofonach np. WG1100fs)...
Prądniczka na silniku daje sygnał zwrotny do uP, że za wysokie obroty, więc ten obcina zasilanie na przekaźniku k2. Silnik zatrzymuje się, czeka minutę i powraca do programu. I to by się zgadzało, z tym, że nie sprawdziłeś samej prądniczki tachometrycznej (pachnie mi pękniętym magnesem na osi wirnika). Zdemontuj silnik z pralki i sprawdź. Dane (opór)...
Sam WO tu nie poradzi. Trzeba mu dodać na wyjściu wzmacniacz prądu, bo te 200mA to wcale nie tak mało. Czyli dwa tranzystory mocy - para npn/pnp objęta pętlą sprzężenia zwrotnego. Zasilanie: dodatnie min. +15V, oraz ujemne min. -3V, zależy ti też od właściwości (typu) WO.
Słup powietrza między sprężarką a zaworem zwrotnym będzie upuszczany do atmosfery za pośrednictwem elektrozaworu, który będzie otwierał się w momencie załączenia stycznika gwiazdy, a zamykał po załączeniu się stycznika trójkąta - także powietrze będzie miało czas żeby sobie ujść do atmosfery. Zwłokę czasową po której ma się wyłączyć elektrozawór razem...
No własnie najbliższy ASO mam 100 km od domu. Co do nieodpalania i częstego gaśnięcia i falowania to wyczytałem że komputery SAGEM SL96 mają to do siebie że napięcie zwrotne cewki uszkadza układ sterowania silnikiem krokowym. No i nie bardzo rozumiem :( Nastały teraz zimniejsze dni i autku zdarza się zgasnąć nawet po przełączeniu na LPG. Nie mam co...
przepustnica jest z początku lat 90 więc jest bardzo trudno o info jak to było oryginalnie sterowane lub jakie są parametry silniczka który się w niej znajduje. Nie szukał bym gotowych informacji, ale spróbował dowiedzieć się jak najwięcej z tego co masz, w tym celu trzeba by rozebrać (a nie zepsuć). Widziałem już trochę różnych konstrukcji podzespołów...
Widziałem ciekawe rozwiązanie zastępcze z silnikiem 3f 230V i falownikiem jednofazowym, tu sprzężenia nie było, ale całość działała naprawdę względnie. Bo taki silnik jest znacznie "sztywniejszy" niż komutatorowy. Komutatorowy potrzebuje sprzężenia zwrotnego (skrót myślowy) i tu rozwiązań jest kilka: tachoprądnica enkoder / impulsator kontrola prądu...
AVE... Nie mogłeś wylutować sobie drivera silnika z płytki napędu CD/DVD? Są tam kompletne drivery trójfazowe i kontrolery tych silników. Ponadto silniki z napędów CD SĄ słabe. Taki projekt i tyle. Sensowniej by było gdybyś zabrał się za silnik od twardego dysku, albo kupił sobie silnik modelarski BLDC... Jeśli spróbujesz przepuścić przez ten silniczek...
Jeśli masz oscyloskop to pokaż przebiegi na - bramkach tranzystorów - drenach tranzystorów - napięcia 12V które zasila driver pomiary oczywiście w momencie startu silnika. Twoje tranzystory mają pojemność wejściową ok 3000pF czyli x 3 = 9000pF a dla drivera wykresy w pdf kończą się na 10000pF. Dlatego oscylogramy by się bardzo przydały. Nie pokazałeś...
Napięcie na zasilaniu kompresora jest zawsze w granicy 200V +-3v nawet jak kompresor osiągnie ciśnienie i się wyłączy , słychać CHYBA wtedy taki syk krótki (nie mam teraz pewności czy na wszystkich). Zaraz za transformatorem przed szczotkami też jest 200v , transformator JETS ZASILNY MIĘDZY FAZOWO 400V . Spada napięcie spada moc ale nigdy amper się...
Dziwnie to wygląda. Układ na T3 miałby przywierać stabilizowane napięcie zasilania wzm. operacyjnych, tyle że R7 36k, więc wiele nie przywrze. Napięcie sterujące wchodzi zasadniczo na obie nogi wzm. co też jest dziwne, tyle że przez różne dzielniki. Nie widać wyraźnie sprzężenia zwrotnego dla tego wzm (2/2). Jest natomiast jakiś patent przez R13 który...
http://obrazki.elektroda.pl/9424108600_1... Projektanci firmy Linear Technology proponują układ pokazany na poniższym schemacie do kontroli silników prądu stałego. Układ ten ma za zadanie kontrolować prędkość oraz kierunek obrotów bez konieczności korzystania z tachometru czy innego sposobu pomiaru prędkości obrotowej osi silnika. Pozwala...
W sumie to gotowiec był już przez kogoś wymyślony, strona projektu: [url=https://github.com/EFeru/hoverboard... Są różne wersje sterowania, poprzez potencjometry aż po nadajniki RC. W moim przypadku wybrałem opcję sterowania poprzez UART. Ramka przez timer jest wysyłana co 80ms. Wysyłam tylko informację z zadaną wartością prędkości...
Czy można przy pomocy jakiegoś wzoru obliczyć prędkość obrotową mając częstotliwość przełączania sekcji ? Na pewno można, wystarczy tylko, że podasz nam obciążenie silnika w jednostce czasu, uwzględniając przy tym, jak wyżej pisał kolega, że zmienia się ono za każdym podmuchem,itp. Silnik BLDC nie zadziała Ci bez sprzężenia zwrotnego, tj czujnika pozycji...
Witam!! Spotkałem się w jednej z firm z takim silnikiem, mostek zawierał 6 tyrystorów, zasilanie 3*220V, silnik bocznikowy prądu stałego. Prawdopodobnie nie zawsze tyrystory są otwierane (niewłaściwy prąd bramki). Opór pomiędzy katodą a bramką nie jest wyznacznikiem sprawności tyrystora, pozatym powinno się mierzyć nie opór ale napięcie pomiędzy katodą...
Regulacja częstotliwości jest poprawna, natomiast regulacja wypełnienia nie. W najprostszym układzie można połączyć wzmacniacz błędu w układzie wtórnika napięciowego i podawać na jego wejście napiecie z potencjometru zasilanego z napięcia odniesienia. Równolegle do silnika powinna być włączona dioda zwrotna. Kondensator w układzie generatora powinien...
Regulacja (wyważenie) wsadu bębna odbywa się za pośrednictwem silnika i elektroniki. Sygnał z silnika (prądnica tacho) zlicza obroty bębna w pralce (w zależności od wsadu, rodzaju bielizny itd.) i dalej przekazuje do elektroniki, i ta już wie, jakie podać napięcie z powrotem na silnik. To coś nazywa się sprzężeniem zwrotnym, ale tak mniej wiecej to...
Zastanawiam się nad panelem a to jest wydatek ponad 550 zł.Chcę sprawdzić wszystko aby nie kupować panelu gdy np. okaże się że jest dobry Przecież to nie Twoje zmartwienie, tylko tego mena, co Ci naprawia zmywarkę... Inaczej sobie tego nie wyobrażam. No, chyba, że to "fachowiec" z sąsiedztwa, wtedy za "doradztwo" bierzesz na siebie całą odpowiedzialność......
Bardziej mi chodzi o obroty czy nie są inne. Mi wychodzi ze to 5,2% podniesione napięcie jeżeli 380 do 400 liczyć. Czyli 5% dodać to 4,2kw heh. Mniejsza z mocą. Zamówiłem szajbe pod 4kw silnik tak by pompa miała 1300obr zobaczymy. Buduję sprężarkę z zaworem zwrotnym i po napompowaniu upuszcza ciśnienie z rur za pompą to ma lżej. Mam oba silniki więc...
A dlaczego musi? Wystarczy zastosować czoperowanie (chopper), w uproszczonej wersji można zastosować PWM (bez sprzężenia zwrotnego). Wyższe napięcie jest przy czoperowaniu korzystne. Stabilizator jest kompletnie zbędny i byłoby to tylko marnowanie mocy.
Obydwa zawory działają tak samo. Ten z lewej. Lewy króciec to wlot po prawej masz wyloty. Ciecz przechodzi tylko przez jeden wylot. Po podaniu napięcia przez drugi. Ten drugi zawór działo tak samo tylko, że ma na dole zaślepkę po prawej stronie, którą możesz zdemontować. Uzyskasz wtedy przez ten dolny króciec pełny przelot cieczy. Więc jak widzisz ten...
Dzięki ale to nie jest to. Wiertarka czy szlifierka kątowa w czasie pracy jest poddawana zmiennym obciążeniom więc prędkość obrotowa silnika też będzie się zmieniała jeżeli regulator nie będzie miał sprzężenia zwrotnego. Regulator o którym pisałem, w jednym półokresie napędzał silnik a w drugim porównywał SEM indukowaną w wirniku z aktualnym napięciem...
Szczególnie zależy mi na płynnej regulacji obrotów, która w Skil'u działa z pełną dozowalnością (wkręcanie wkrętów). Sprawdzałem to w Bosch'ach za 200-250 zł i regulacja działa dużo gorzej. Wydaje mi się, że jest 50 obr./min., a potem od razu 3000. Problem jest taki, że wytwórcy produktów konsumenckich wciskają ludziom bajki gdyż nie jest zagrożona...
Albo coś nie zakumałem albo Ty się ostro mylisz. "Wdmuchiwanie" gazu do scrolla nie napędzi nic więcej poza górną spiralą, która nijak nie jest sprzężona z silnikiem. Usłyszysz tylko coś na podobieństwo łosia na rykowisku i tyle (tak się dzieje np. w copelandach ZR gdy się uszkodzi zawór zwrotny). Pooglądajcie sobie filmy o działaniu scrolli bo widzę...
Zrobię jednak na PWM, było wcześniej testowane na tym schemacie: http://obrazki.elektroda.net/62_12507954... Rozumiem, że muszę zrobić osobne zasilanie do silnika, a osobne dla układu 555? jak to ma wyglądać? Tak że na połączone + silnika i katodę diody zwrotnej podajesz napięcie z prostownika (37V) a całą resztę zasilasz z 12V. Może przez to, ze...
Silnik ma 1,5kW i ma 25uF 450V kondensator. Więc to jest silnik z kondensatorem pracy. Napięcie na nim podczas pracy to 389V, podczas zatrzymania silnika(jak nie chciał ruszyć 216V. Jakiej pojemności ma być kondensator tego Ci nie powiem. Są co prawna ogólne zasady wzory, ale dobór kondensatora zależy od typu silnika. Ale zakładam, że kondensator jest...
Witam, 1) czy rzeczywiście przełącza się w gwiazdę na stycznikach, czy kolega sugeruje się dźwiękiem pracy silnika? Kompresory śrubowe są przewidziane do pracy ciągłej. Funkcjonuje w terminologii coś takiego jak dociążanie i odciążanie kompresora. Kompresory śrubowe nie powinny się zatrzymywać (programuje się maksymalną ilość postojów w godzinie, u...
ciśnienie zwrotne półmostek zwrotne zaworki zwrotne
chłodziarka amica stare radia lampowe przewód licznika bezpiecznikó
iveco stralis odkurzacz przemysłowy
Vaillant auroSTEP VIH SN 250 i – instrukcja podłączenia, schematy, armatura, czujniki Funai Combo VHS/DVD/TV – typowe usterki, naprawa zasilacza, pasków, lasera, mode switch