Cze! przewody "+" o których pisali moi poprzednicy to jedno sprawdz przewody "-" masa dolaczona do silnika lub skrzyni biegów i masa podłączenia akumulatora do komory silnika. sprawdz i poryszaj za klemy i kable w nie wkrecone-zadnych luzow napiecie ma dyc jak podali poprzednicy z max róznicą 0,1V miedzy zaciskiem B+ wyjscie ładowania z alternatora...
Jezli z tego trafora (+ prostownik) chcesz ładowac akumulatory, to posyłam Ci schemacik takiej ładowarki z tyrystorem, jako elementem wykonawczym dla regulacji ładowania tak, zeby ładowac bezpiecznie. Oczywiście, możesz zmodyfikowac układ, wyrzucic zarówkę, itp. Napięcie ładowania jest określone przez napięcie bramki tyrystora pomniejszone o 0,6V. Jezeli...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
Moja sugestia jest taka: Najpierw sprawdz zasilanie alternatora (ten gruby kabel przykrecony do niego sruba 6mm). jesli na nim bedzie wystepowało napiecie rowne napieciu akumulatora to pozostaje do sprawdzenia stojan alternatora (to buczenie i wycie moze wskazywac ze dostał on przebicia miedzyzwojowego a to kwalifikujemgo na złom).po wyjeciu stojanu...
Kupiłem i wymieniłem regulator napięcia wraz z szczotkami.Ładowania nadal nie ma, kontrolka nadal się świeci, napięcie na akumulatorze jest 12.4 volta.Czy przyczyną braku ładowania może być tylko moze gdzieś po drodze coś jest niepodłaczone albo przerwany kabelek , a jak ten znajomy sprawdzał ten alternator ? jestes pewny ze jest sprawny ? wyjmij całkiem...
Dodam ze w alternatorach z LIN a taki tam może siedzi napiecie dochodzi czasem do 15V.
dotknij czerwonym kabelkiem miernika srubki przy alternatorze (od tego grubego kabla) a czarnym do masy najlepiej jak nie będzie ładowania tak sie mierzy napiecie na alternatorze a najlepiej odkrec ten gruby przewód i wyczyść końcówke papierem scirnym zeby było przejscie + klemy tak jak pisze toudi6666. jak to nie pomoze i nie bedzie napiecia to niestety...
Autorze teraz odpowiedz sobie na proste pytanie,Czy warto było słuchać tych porad typu a to wszystko ok. Bo to tak musi być. Ja w 15 stym poście już napisałem że trzeba sprawdzić ładowane na akumulatorze Pomyśl autorze ile byś był stratny gdybyś posłuchał tych rad że to wszytko ok jest, bo to świece żarowe tyle prądu ciągną że aż się akumulator nagrzewa....
To skad napiecie 13v na alternatorze???? Przeczytaj dokladnie, bo sie osmieszasz. Akumulator rozruchu i komfortu, sa ładowane równocześnie, z tym że komfortu bezpośrednio z alternatora (jednego, jedynego !), a rozruchowy poprzez przekaźniki, i tak być musi. Jest na nim napięcie prawidłowe. Skoro mierzył pewnie na biegunach akumulatora, a nie względem...
Malowany Dodano po 1 Szczotki wymienilem na nowe i tak. Teraz jak wlozyc wirnik w nie? Jakis pomysl? Dodano po 1 Zlozone. I tak. Napiecie na aku mam 14.4 14.5 a z alternatora 14.6 do 14.7 a blad ladowania dalej sie zapala
Kolego podczas pracy jak masz to 13.45 sprawdzałeś spadki oraz jakie napiecie daje alternator czasami po nagrzaniu połączenia tracą swoje właściwości i mamy spadki napiec można by tez zmierzyć wydajność alternatora w Amperach.
W każdej ciężarówce układ ładowania działa podobnie, dlatego pozwolę sobie zacytować słowa kolegi krisbrum . Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez...
zauważyłem że czasem to napiecie spada i na chwile altek ładuje, czy tym kabelkiem steruje jakiś przekaźnik? Czytaj ze zrozumieniem, a nie tylko czytaj. Przecież pisałem parę minut wcześniej że o poziomie ładowania decyduje komputer, czasy przekaźników odeszły już dawno do lamusa (w układach ładowania). Właśnie tak się sprawdza sprawność regulatora,...
Witam. Panowie merc jak w temacie 1.7cdi. Przyprowadzony bez alternatora i klimy obciete kable(ukradli u niemca). Załozyłem drugi alt. ma dwa wyprowadzenia L i DF.L to lampka a DF podłaczone do sterownika klimy i ogrzewania (wg. schematu) Po uruchomieniu lampka ładowania nie gasnie i nie ładuje. Mam pytanie czy powinno byc jakies napiecie na tym przewodzie...
Wymień przekaźniki,20zł typowa usterka . u samej góry skrzynki góry po prawej dwa, fabrycznie żółte. Nic innego tam nie pada. Chyba że masz za wysokie napiecie ładowania alternatora to będą znikać kierunkowskazy. Podczas pracy silnika oczywiście.
Witam Panowie tak sobie czytam i czytam , każdy z piszących ma rację i zarazem jej nie ma. Zatem od początku rozkminiany akumulator to 80Ah 700 A Ołowiowo-kwasowy Zalety akumulatora Centra PLUS CB802: Doskonałe parametry rozruchowe. Wysoki standard bezpieczeństwa - specjalna konstrukcja wieczka umożliwia skuteczna redukcje zbędnych gazów. Technologia...
Mnie jak mozesz interesuje inna rzecz, ile wynosi napiecie przed i po modyfikacji na przewodzie wzbudzenia.? Po kolei- doczytałem się (wówczas), że prąd obwodu wirnika według Boscha wynosi ok. 2A, jak pisałem wyżej. Fabrycznie ten alternator miał produkować 14,4V, taki też miał oryginalny regulator. Wskutek nie wiem, powiedzmy degeneracji elementów...
... Podobny układ ładowania zastosowałem w moim drugim aucie terenowym bazując na przkaźniku takim jak w T4 30A zakładając ogrzewanie postojowe BN4 nigdy nie mierzyłem mocy alternatora i wszystko działa, zakładam że ogrzewanie to strasznie pochłania prąd jak się ktoś zna to wie Zastosowałem taki schemacik do dwóch akumulatorów 80-tek i nie widzę żadnych...
Napiecie może dochodzic do 14,9V , niektóre auta tak mają. Generalnie powino być powyżej 14. Ew spadki to przewody , masa silnika , zakucie klemy (opel, bmw).
nie to nie wina alternatora napiecie ładowania może wynosić do 14,4V ale sprawdz sobie przy innym pojeżdzie na pewno będzie mniej albo spróbuj z innym regulatorem
Braku zasilania w czym ? Na elektryce się nie znam po prostu potrzebuje porady gdzie szukać, a co do kolegi z golfa to ani tu ani tu jak odlacze i włożę kostkę w prawych drzwiach to działa przez chwilę potem to samo Jak na elektryce się nie znasz to podjedź do elektryka samochodowego i zapytaj. Nie chcę straszyć ale tutaj może być tysiąc różnych możliwości...
Układy starego typu (przed „erą” IBS) utrzymywały stałe napięcie bortowe (zwykle 14,0/14,4 V), które zapewniało ładowanie akumulatora kwasowo-ołowiowego (a przy ładowaniu napięcie to je przeładowywało – nadmiar energii zamieniał się w ciepło: wyparował elektrolit i skróciła się żywotność akumulatora). W sytuacji, gdy akumulator jest naładowany (SOC...
zmierzylem napiecie wczoraj na wieczór przy wylaczonym silniku po dluzszym postoju bylo 12,75v dzis rano bylo 12,72v Samochód pali jak mierzylem to ma miedzy 13,98 a 14,02
ostatnio zaczęło coś śmierdzieć spalenizną z silnika. Zauważyłem to z okolic alternatora. Odpaliłem bimmertool, patrzę a tu ładowanie 11-12V i powoli rośnie. No to mówię regulator. Ale zaobserwowałem coś dziwnego, po odpaleniu prąd alternatora 180A, prąd akumuatora -40A. No to nie ładuje. Ale po przejechaniu paru km pojawia się ładowanie 14.5-15V i...
Dziękuję za sugestie, ale już doszedłem co i jak. 1- (+) z akumulatora 3- (-) z akumulatora (masa) Dzięki temu podłączeniu działa woltomierz. Jak zegar odpakowałem z paczki jako nowy, to przy starym akumulatorze (11,5V) nic nie wskazywał. Dopiero dzisiaj, jak go podpiąłem do prostownika (15,5V) to się ruszył i już działa dobrze. Widocznie zastał się...
Kolego podaj numer alternatora żeby wiadomo było jaki tam jest. Może głupie sprawdzałeś na innym mierniku może miernik szwankuje. I jak dobrze pamietam były tam alternatory które musiały mieć we wtyczce napiecie z akumulatora taki pomiar i szlo to przez bezpiecznik kiedy bezpiecznik był spalony lub kabel nie łączył wtedy alternator nie widział jakie...
Ok. Dzięki, a mam pytanie, gdy przewód od wzbudzania alternatora (czyli ten od kontrolki) jest przerwany to czy alternator wytwarza jakiekolwiek napięcie, w moim przypadku napiecie jest takie samo jak na akumulatorze (czyli pochodzi pewnie z niego a alternator nic nie wytwarza)
Kontrolka po zwarciu do masy dziala przawidlowo, napiecie wzbudzania dochodzi od alternatora,B+ rowniez wzorowo polaczony z akumulatorem, przebieg alternatora to w 100% 180 tys km, bo jestem jedynym wlascicielem samochodu od nowosci.
Witam serdecznie. To znowu ja z kolejnym problemem dotyczącym tego poczciwego starego lecz chodzącego clio. Mianowicie problem dotyczy zbyd duzego spadku napiecia na przewodzie prądowym idącym od alternatora do amumulatora. Ale od poczatku... Walczę z piszczacym paskiem osprzetu i dzis majsterkujac troszke postanowilem pomierzyc napiecia ładowania alternatora...
Po pierwsze czy gruby przewód z alternatora masz wpięty do + akumulatora? Po drugie jakie napiecie masz na jednym i drugim pinie kontrolki ładowania przy zapalonym silniku?
Kurcze !!! Poczytałem te wszystkie posty i...płacze ze smiechu Kochani !!! Tylko jeden post jest sensowny . Reszta do smietnika sie nadaje . BEzpośrednią przyczyna usterek wspomagania elektrycznego w Punciakach jest ...napiecie ładowania ponizej 14 V . Jesli rano ( zwlaszca zima ) po uruchomieniu silnika i ruszenie kierownica zapal sie kontrolka wspomagania...
sprawdzić czy na tej wyczce co dochodzi do alternatora jest napiecie na kablu co dochodzi do styku S alternatora,jak i czy jest napiecie na głównym kablu prądowym. Sprawdzić bezpieczniki zabezpieczenia pionowego-będzie tam jeden o oznaczeniu BAT lub ALT.
A mam takie pytanie: Czy brak odpowiedniego połączenia akumulatora z masą w ten właśnie sposób może się obiawiać? Mam pewne podejrzenia do tej masy. Nikt tam nigdy nie zagladał. Napiecie ładowania mierzyłem między śrubą B+ a obudową alternatora. Jednak jak nie ma zamkniętego obwodu, to nic nie da się zrobić. Nawe Salomon nie naleje.
to nie jest szczotka tylko zacisk na tym alternatorze przy tych zaciskach mogą być oznaczenia "w" i "t" jes tam również śruba 6mm jeżeli wskaźnikiem ładowania jest amperomierz to jeden zacisk jest wolny bo to środek gwiazdy uzwojen stojana alternatora sprawdz czy na śrubie(30) jest napiecie akumulatora później podaj z tej śruby napięcie na jeden z tych...
Licznik do naprawy Bez związku . Alternator sterowany cyfrowo - brak napięcia wzbudzającego jeśli o to ci chodzi, pozatym autor pisze że brak napięcia ładowania - 12,6v . Popraw masę Może być . Niech autor zmierzy miernikiem napiecie (w momencie wystepowania problemu) pomiędzy zaciskiem + 12V na śrubie alternatora a masą na akumulatorze i masą bloku...
Dzis znalazlem artykul na temat akumulatorow i alternatorow. "Zdarzają się przypadki przeładowania akumulatora poprzez wysterowanie przez regulator prądów dużo wyższych niż dopuszczalne, pomimo prawidłowego napięcia mierzonego na zaciskach akumulatora (przyczyną może być uszkodzony lub źle dobrany regulator)." Czy tak faktycznie moze byc, ze bede mial...
Witam, mam problem z alternatorem w samochodzie Nissan Patrol GR, posiadam oryginalny alternator mitshubishi w wbudowanym regulatorem. Objawy są takie: nie swieci kontrolka ładowania (przed i po zapłonie) oraz alternator cały czas pobiera prąd około 2,3A (przez noc rozładowało mi aku). Przy zapalonym samochodzie napiecie na zaciskach alternatora około...
Sama zarowka nie wzbudza alternatora. Ona tylko sygnalizuje brak ladowania. Jest wpieta w obwod od wzbudzania i dziala jak bezpiecznik na przewodzie. A na przewodzie przy alternatorze napiecie jest? Moze szczotki sie zawiesily Dodano po 1 Wepnij wtyczke do alternatora i podaj bezposrednio plus z aku na zacisk od wzbudzania i sprawdz czy laduje
Dobra piszecie koledze wymienić albo co może być uszkodzone. A gdzie konkretne pomiary ? Czyli napiecie ładowania na klemach napięcie ładowania na samym alternatorze. Wydajność alternatora w A bez obciążenia i z obciążeniem. I czy mi sie wydaje czy kolego powiedział napiecie spoczynkowe 11.8 nie za mało czy samochód na tym akumulatorze odpala ? czy...
jaka moze być przyczyna ze kontrolka od ladowania mi nie swieci,i nie ma ładowania.diody są dobre ,zarówka dobra z przewodem(swieci sie kontrolka ładowania po zlączeniu przewodu do masy od niej) napiecie do alternatora dochodzi?
Problemu za dużego nie ma. Wiadomo trzeba kupic samą kontrolke i przewody przez pół ciągnika przeprowadzic. Ciągnik ma tzw wyłącznik masy. Który i tak po każdym zgaszeniu jest wyłączny. Więc nawet jak dam napiecie na wzbudzanie od razu z B+ to tez bedzie ok. Bo w czasie postoju "masa" jest wyłaczona. A skoro kontrolka nie jest wymagana do prawidłowej...
szukam odpowiedzi czy kompensacja temp regulatora o konstrukcji z lat 70 jest tego przyczyną , kupie następny regulator a jak będzie to samo ?? Zazwyczaj będzie tak samo. Regulator ma swoje parametry pracy. Im temperatura jego rośnie to spada napięcie. Gdzieś tutaj na forum, był wątek o właśnie tym zjawisku. własnie po dzisiejszym dniu badań tematu...
Prawdpodobnie ulegl uszkodzeniu uklad prostowniczy na diodach, lub dodatkowe diody sluzace do zasilania wzbudzenia ( jesli sa ). Nalezy rozebrac odlaczyc uzwojenia i sprawdzic wszystkie diody. Czy uzwojenia nie maja uszkodzen mechanicznych ( przetartych izolacji )? Napiecie jakie powinien dawac alternator w czasie ladowania to jest okolo 14V przy predkosci...
12,8 to napiecie akumulatora tam mozna napisac brak ładowania, wina raczej alternatora
dzieki wam wszystkim . z braku odpowiedniego zakresu amperomierza jaki posiadam zmerzylem tylko napiecie na aku = 14.5 V jest OK. tylko cały czas interesóje mnie takie cos , gdy włacze wszystkie odbiorniki w aucie to wtedy chciałbym wiedziec czy alternator daje sobie rade i gdy w tym momencie podłaczyl bym woltomierza do aku powinien byc duzy spadek...
ok dzieki, a od czego zalezy jak te magnesy mam umiescic i ile ma ich byc?? wiec jesli zastosuje mostek to bede miał prąd stały, a zeby napiecie miec w granicach 12V co mam zrobic?? i dochodzi do tego jeszcze kwestia odłaczenia ładowania jesli nasz aku bedzie juz w pełni sprawny....
Masz diesla, jeśli jest często odpalany na krótkie dojazdy akumulator może paść- alternator nie nadąży go doładować. Tak zakładam. Dlatego wystąpił problem z rozruchem. Do sprawdzenia pozostają i tak dwie sprawy- napięcie ładowania z alternatora i bezpieczniki. Trasy, które robię zazwyczaj dłuższe 100km w wzwyż. Bezpieczniki oraz napiecie ladowania...
Czy ty nie masz inteligentnego ładowania? Ma inteligentne. Na logikę zaraz po uruchomieniu powinien dostawać te 14,5...a jak już się trochę podładuje to powinno zmniejszyć. Ale może jest odwrotnie...? Ładowanie jest uruchamiane po kilku sekundach od uruchomienia silnika nawet do 10 sekund. I kolejna sprawa to dlaczego bateria po 5 rozruchach spada...
Ale to tak cały czas trzyma napięcie jakby z akumulatora czy tylko na chwile przy "odpalaniu" wentylatora/dmuchawy jest taki spadek? Póki przykładowo dmuchawa/klima chodzi, to spadek się utrzymuje. https://filmy.elektroda.pl/96_1599833229... Spada i niżej, do 12,5. Jeżeli ktośby chciał poddawać w wątpliwość dokładność miernika, to przez komputer napiecie...
Alternatorem w tym ciagniku nie steruje komp.Komp.(CCU) tylko odczytuje wartośc napiecia.Za regulacje napięcia odpowiada oczywiście regulator alternatora.Jakie jest naprawde napiecie wyjsciowe powie Ci podłączenie miernika do zacisków akumulatora.Jest mozliwe że uszkodzila sie dioda na wejsciu CCU i żle wskazuje sam komp. ale to raczej regulator.Podłączenie...
hejka jesli na ciekim przewodzie masz napiecie to z instalacja auta wszystko ok cieki przewód jest od wzbudzenia alternatora a grubym przewodem powinien alternator podawac prad czyli pad alternator szczotki lub regulator napiecia jes jeszcze mozliwosc ze padły diody ale w tym przypadku naprawa nie opłacaln taniej wyjdzie kupic urzywany alternator pozdro
Mam problem z moja Cytrynką. Od kilku dni zauwazyłem , że samochód kiepsko odpala. Pierwsze co przyszło mi do głowy to sprawdzenie prądu ładowania. podczas pomiaru na włączonym silniku miernik pokazuje 11,8 - 12,2 V. Podejrzenie padło na niesprawny alternator. Tylko co mogło paść, regulator napiecia, diody... Kontrolka ładownia na desce działa prawidłowo,...
dwa przewody wzbudzenie i cos jeszcze nie mam pojecia do czego ale na obu napiecie jest 12.4 +/- a ktory bedzie od kontrolki?
slabe ladowanie po odpaleniu napiecie 11,7V To nie jest słabe ładowanie to całkowity brak ładowania Popytaj elektryków, spotkałem układy wzbudzenia przechodzące przez dodatkowy przekaźnik. Ile ma mieć na wyjściu. Na wyjściu czyli na zacisku alternatora ma być 14,5 V Na akumulatorze może być delikatny spadek napięcia około 0.2V max Zobacz te wartości...
Sprawdz jakie napięcie masz bezposrednio na alternatorze. Jezeli nic sie nie zmienia a na aku napiecie spada to sprawdz wszystkie połaczenia przewodu + od alternatora aż do aku jak również podłaczenia masy moze jest gdzies coś skorodowane. Moze byc rownież takie coś jak korozja obudowy alternatora. Nalot na aluminiowej obudowie w miejscu styku obudów...
Który przewód jest podłączony pod D+ żółty czy zielony? W kazdym bądź razie ten z pod D+ zasila regulator, natomiast ten drugi podaje regulowane napiecie na szczotki komutatora wirnika. Żaróweczka w układzie oprócz sygnalizacji ładowania zapewnia pewność wzbudzenia alternatora bowiem zanim pojawi się napięcie z uzwojeń alternatora podaje napięcie z...
Poszukuję schematu, rysunku poglądowego podłączenia regulatora napięcia wraz z ogranicznikiem prądu do alternatora np. autosan. (Ogranicznik napięcia OE-31/24V PR110 AUTOSAN OE-31) Potrzebuję ograniczyć napiecie ładowania w zaadoptowanym polskim alternatorze do spycharki. Prawie każdy zstosowany regulator prowadzi do przeładowywania akumulatorów. Napięcia...
połączenia z masą mam dobre, bo przy obciążeniu napiecie na aku i masą z + jest takie samo gdyby była jakas rezystancja przejścia-połączenia, to prąd spowodował by spadek V. przewód alternatora na klemie przeczysciłem, ale na alternatorze nie - nie mam kanału:cry: a co do pomiaru tętnień mam miernik wskazówkowy elektromagnetyczny zdaje się juz nie pamietam,...
Na wyłączonych światłach z odpalonym silnikiem na akumulatorze jest 6,5V , po włączeniu świateł napięcie spada powoli do 4V / Jest to instalacja 1 fazowa i najchętniej bym ustalił czy to wina alternatora ,magneta czy regulatora .Nie wiem jakie wartości napiecia np na wyjściu alternatora sa poprawne dla jakich obrotów bo nie miałem styczności z 6 V instalacjami...
Witam panowie. Wymieniłem dziś pasek klinowy- kontrolka dalej sie swieci delikatnie. krzysiek7 - zmierzyłem tak jak poradziłes napiecie miedzy B+ a obudowa alternatora wynik ok 12,20V miedzy D+ a obudową alternatora wynik tez okolo 12,20V i tak samo miedzy B+ a D+. Więc czekam na dalsze wskazówki. motronic - sprawdzilem wielkosc rowkow i maja ok 2mm...
Chciałbym odświerzyc temat. Mam identyczny problem na wolnych obrotach na wyjsciu z regla 14V a podczas zwiekszania obrotow napiecie spada do 12v DC efektem czego niedoladowane aku. Na wyjsciu z alternatora na kazdej fazie 18v na wolnych, a przy 5000 obr ok 60-65V AC. Podpiąłem inny uzywany regulator - ta sama sytuacja.
Prawidłowe napiecie powodujace ładowanie akumulatora , a mierzone na zaciskach akumulatora przy właczonych swiatłach mijania i obrotach lekko podwyzszonych ( do około 2000 obr/ min) powinno zawierac sie w przedziale 13,8V do 14,4V. Nizsze napiecie ładowania spowoduje przez ciagle i systematycznie niedoładowanie akumulatora tzw. zasiarczenie . Sugeruje...
panowie u mnie w jeepie 4x4 jest drugi akumulator do wyciagarki niemcy wymyslili takia kostke ktora wpinasz miedzy akku a alternator i gdy napiecie spada ponizej 12 v zapina alternator do ładowania gdy naładuje odpina go spadek nap jest regulowany od9 v do 13.5 potencjometrem dziala to jak cholera i nie obciaza caly czas alternatora
prad na bezpieczniku ALT100Ajest caly czas. Napiecie ! Nie ,,prąd" ! To jest główny bezpiecznik, zabezpieczający obwód ładowania - pomiędzy mostkiem alternatora a akumulatorem i resztą instalacji. Wyjmij go i włącz zamiast niego amperomierz. Jezeli prąd będzie wiekszy niż 1mA - alternator do sprawdzenia. AM1 - 40 A pół samochodu na nim wisi :D Wzbudzenie...
Witam Na wstępie powiem że alternator i regulator jest sprawny , testowany w warsztacie napraw alternatorów , regulator był podmieniany to samo Problemem jest to że kiedy akumulator jest naładowany to pełna wtedy napiecie jest około 15,1V , wystarczy włączyć postojówki bądz radio i napięcie jest 14.5V Fachowcy tłumaczą tym że alternator nie ma odbioru...
Nie alternatora nie rozbierał bo pomierzył napiecie i sstwierdził że jest wszystko ok
Witam.Sprawdż przewód(gruby)idący od alternatora do akumulatora.Zmierz napiecie bezpośrednio na grubym wyjściowym przewodzie alternatora po włączeniu świateł.Jest takie same jak na aku?śprwdz masy,masę silnika,napręzenie paska(napreżacz jak występuje).I czy bez świateł napiecie jest około 14 na akumulatorze?Ładowanie musi być:) Pozdrawiam i życze powodzenia.
masa zdaje się byc oki (róznica 0,05V miedzy samy aku, a + aku i masa silnika). Znalazlem jakies 2 druty co prowadza od karoserii do czegostam i tez masa oki(gubi 0,05V). Alternatora masa gubi tylko 0.05V jak wyzej. Znajomy mi powiedział, że poprostu ten askumulator rypniety jest. Dlatego świruje z tym ładowaniem, bo mniejszym pradem zaczyna łądować....
PS Nie wiem czy prawidłowo umieściłem post tu, teraz dopiero czytam ankiete i dochodzę do wniosku iż to chyba nie ten dział, wiec chyba pozostaje mi prosic moderatora o przeniesienie w odpowiednie miejsce. Dodano po 2 Skoro pali się kontrolka akumulatora to masz alternator uszkodzony więc nic nie wymyślisz. Jeżeli czułeś zapach spalenizny więc pewnie...
no tak, to jak mam sprawdzic napiecie paska przeciesz tam jest autoregulacja a na oko nie widac , wymienie jeszcze to koło na alternatorze może bedzie zmiana
Sprawdz jeszcze napiecie na 3 pinie kostki regulatora,jeśli takie same to już nic nie zdziałasz raczej , PCM woła o takie i już , a jak kolega wspomniał wyżej TTTM "ten typ tak ma" :) .
Więc... wiem że napiecie ładowania powinno wynosić ok 14.4V a u mnie jest 11.2V więc alternator nie ładuje. Jest jeszcze kwestia zapalonej kontrolki ładowania która domniemam iż jest podłączona do samego alternatora, więc z tąd można wnioskować że sam alternator nie dziala. po rozebraniu alternatora nie natrafiłem na jakiekolwiek uszkodzenia wiec......
Witam! Moj dziadek ma ciagnik jak w temacie, ciagnik jest bodaj z 86 roku.Z tego co mi wiadomo nie posiada alternatora tylko pradnice.Ostatnimi czasy wystapil problem z odpaleniem ciagnika-dopiero za trzecim zalaczeniem,"kaszlal" ale lapal.dziadek podejzewal awarie pradnicy i zwiazane z tym rozladowanie akumulatorow. z tego co sie dowiedzialem: pradnica...
z kwasu siarkowego, który wypełnia akumulator. Pozdrowienia GENIUSZU. Siarki, takiej żoltej, takiej jakiej używa Smok Wawelski i Moce Piekielne :D ....Geniuszu..a nie przypadkiem krysztaly Siarczanu Olowiu PbSO4 ?? Ale do rzeczy. Akumulator 65 Ah /12V fmy AC Delco (prod Korea ale Pld ) padł po roku. Może nie padł literalnie, a któregoś wieczoru odmówil...
Nie obrazajac moich poprzednich kolegow te porady to o kant stolka... w maluchu napiecie musisz zmierzyc na wyjsciu alternatora a nie akumulatora a dlaczego to pomysl troszeczke !
Sprawdz napiecie ładowania, możliwe że przeładowuje alternator i elektronika ''siada''.
Z alternatora do regulatora powinny iść dwa żółte i jeden czerwony.Alternator raczej nie padł.Można pomierzyc napięcie pomiędzy zółtymi i czerwonym (prąd przemienny). Na drugim czerwonym przewodzie wychodzącym z regulatora oznaczonym(+) lub B (czwarty pin od lewej)w wersji regulatora z jednym rzędem pinów powinno byc napiecie wyprostowane do ładowania...
patrzac na schemat z rys. a) nasuwa mi sie jeszcze jedno spostrzezenie. Otoz ta lampka kontrolna moze rowniez oszukiwac bo jesli akumulator bedzie mocno rozladowany, powiedzmy niech ma 11V, a alternator bedzie ladowal na maxa-powiedzmy 14.4V to na zarowce bedzie roznica potencjalow 3.4 V co moze powodowac lekkie swiecenie zarowki co by sygnalizowalo...
Witam serdecznie.Zmierz napiecie na zaciskach akumulatora potem na prądowym alternatora i jego obudowie.Porównaj je sobie i wszystko będziesz wiedział.Pozdrawiam.
Witam, Mam problem z ładowanie w puncie II 1.2 16V. Otóż przy wyłączonym zapłonie napięcie akumulatora 12,6 V. Zaraz po uruchomieniu silnika ładowanie 13,8V natomiast po przejechaniu kilku km ładowanie na włączonym silniku 12,2V. Czy to wskazuje na alternator? Sprawdzałem też upływność prądu i po wybraniu zakresu 10A pokazuje wartość 0,35 a nastepnie...
Nie ma mostków z trzema diodami ,jest z sześcioma i taki został wymieniony ale to nie winny był alternator.P Nie wiem jak to się fachowo nazywa chodzi o tył alternatora jak go rozkręcimy, wcześniej w tej aluminiowej płytce były 3 i 3 wolne miejsca teraz jest 6 Życze powodzenia jesli odłaczasz akumulator na pracującym silniku to nigdy nie naprawisz...
Najwyrazniej masz problem z BSI lub z informacja z alternatora. Przewod 1087 z alternatora idzie przez PSF1 (BSM) (wejscie zlaczka czarna 2-pinowa, pin 2 - wyjscie zlaczka szara 16-pinowa, pin 2) do BSI na pin 11 zlaczki czarnej 40-pinowej. Sprawdz, czy dochodzi tam napiecie z alternatora (i czy z niego w ogole wychodzi, bo moze to regulator altka szwankuje).
Aby poprawic masę przeczyśc miejsca mocowania alternatora do silnika i silnika do ramy. Możesz skontrolowac główne przewody jak i klemy czy nie sa brudne i luźne . Jesli uszkodzona była by dioda to napiecie to 18V było by cały czas. Aby sprawdzic mostek prostowniczy musisz wyjac i rozebrac altek. A nastepnie mierzyc każdą dode osobno na przebicie. Jednak...
Jako przyczyny wykreśliłem akumulator, ponieważ był naładowany Obserwacje z ładowania akumulatora wskazują na jego sprawność? Próba wyładowania pod obciążeniem z żarówki reflektorowej? Pomiar napięcia pod obciążeniem? jak i alternator (do umowy kupna dostałem rachunki gdzie na jednym znajduje się własnie pozycja nowego alternatora zakupionego w okresie...
otóż ten ,,słaby" akumulator zamontowałem do w 100% sprawnego samochodu i żadnego problemu nie ma (auto stoi na dworze) po 3-4 dniach odpala bez problemu. auto które sprawia problemy jest garażowane i po 1-2 dniach ledwo kreci, Test poboru prądu przeprowadzałem bez przerywania obwodu, po 30 minutach po godzinie po 8 godzinach, wartość zawsze była miedzy...
Tam ci siedzi altek firmy Delco-Remy.Występują w dwu odmianach-jako 70 amperowy i 105 amperowy,zalezy czy jest zamontowany klimatyzator czy nie.Regulator sie uszkadza sporadycznie,jeżeli juz to w czasie awarii mostka prostowniczego(99% usterek w tym alternatorze).Na poczatek po załozeniu alternatora trzeba sprawdzić czy napiecie na zacisku B+(to ta...
Jak dodałeś gazu to napięcie mogło skoczyć nawet do 100V i mogłeś uszkodzić dużo rzeczy. chyba tylko przy uszkodzonym regulatorze, normalnie po odłączeniu alternatora napiecie powinno być troszkę wyższe 13.8-14.3V w moim maluszku jak pracuje wolno silnik to się zarzy kontrolka ładowania jak dodam gazu to kontrolka przygasa ale nie calkiem Miałem taki...
50Ah/540A KOlego aby ukończyć temat pomierz napiecie na akumulatorze na jałowych obrotach z włączonymi światłami. Ma być powyżej 14V. Mierzone po 1minucie po odpaleniu waha się 13.94- 13.98V No i co z tego, że 400zł jak i tak nie potrafisz go użyć. Koledzy napisali wcześniej jakie pomiary masz wykonać żeby zdiagnozować usterkę, a Ty nie robisz nic...
a moze poprostu zrobic pajaka na wymontowanym alternatorku. zakrecic go w imadle podac napiecie i lampke wzbudzenia. wiertarka mile wskazana i nieodzowny mierniczek. ten czerwony kabelek z alternatora ciagnie sie do rozrusznika.
Witam, Mam problem z napieciem ladowania w Seacie alhambra 1.9tdi. Ale moze od poczatku: Zaczelo sie od tego ze przy diagnostyce vagiem wyrzucilo blad poduszek "za niskie napiecie zasilajace". Ok zaczalem sprawdzac. Znalazlem ze na kablu + od alternatora jest spadek napiecia od 0.3 do 0.6V w zaleznosci od obrotow (co przy pradzie rzedu 100A daje 60W...
Posiadam motor (japoniec) i gotuje mi sie akumulator. Jak sprawa sie ma z pradem i z napieciem w instalacji. Z tego co wiem to prądu ładowania alternatora sie nie reguluje, tylko napiecie. Zadaniem regulatora jest utrzymanie stałega napiecia w instalacji ok 14.4V. Mierzyłem napiecie w instalacji i wynosi ono 14,5V bez swiateł, 14V ze swiatłami na wolnych...
Witam mam następujący problem, fiat croma 2.0ie 91r padł akumulator (nie pierwszy raz) uzbierałem kupiłem nowy KAGER 12V 60AH 540A podczas wymiany akumlatora serwisant odrazu sprawdzil napiecie ladowania wynioslo nastepujaco: bez obciazenia 14.25V przy wlaczonych swiatlach mijania 14,11V swiatla + dmuchawa na maxa 13,85-14,0V uznał iż z takim ładowaniem...
W owym modelu nastepuje objaw typu gaśnie zapłon podczas jazdy , wariuje radio , niejednokrotnie nie chce odpalić słychać tylko jak elektrociegło stuknie i brak rozruchu. Po pomiarach napieć na akumulatorze 11,5V ewidentny brak ładowania z alternatora .Alternator rozebrany na czynniki pierwsze najprawdopodobniej uszkodzony jest regulator bo wszytko...
Witam chcialem zapytać jak jest rozwiazany regualtor napięcie w vw polo 1.4 mpi z 2000r. ponieważ jest napiecie w granicach ok 15V czyli troszke za dużo i mam pytanie czy ECU steruje alternatorem czy jest osobny regulator napiecia a jeśli tak to gdzie go znajde , a dokladniej w ktorej czesci samochodu pod maska chyba ze mam isc po kablu od alternatora...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... Poza tym zmień ten kabel do B+ na grubszy, przecież on sie juz smaży! Kolego chyba niedokladnie przeczytales mojego pierwszego posta, przeciez napisalem, ze tak podlaczylem i kontrolka nie gasnie! Jedynym mozliwym podlaczeniem zeby gasla jest polaczyc kabel od kontrolki z alternatora i pobudzenia z...
Powinienes byl oddac cale auto do mechanika dlatego ze ten co naprawial alternator moze nie uznac gwarancji. Jezeli okaze sie ze alternator jest ponownie uszkodzony. Oczywiscie mechanik moze zwalic wine na ciebie mowiac ze on tego nie instalowal wiec nie ma pewnosci ze sam czegos nie uszkodziles podczas instalacji. Napiecie na baterii podczas ladowania...
Do takich napraw potrzebny jest najtanszy miernik (woltomierz) Podlacz go do wyjscia alternatora (gruby przewod-sruba M6) Zwyklym srubokretem zewrzyj do masy wyprowadzenie na szczotki (cienki konektor, przewod zielony) Jezeli napiecie wzrosnie to uszkodzony regulator. Uwaga - nie trzymaj tak dlugo bo ladowanie jest wtedy maksymalne z pominieciem regulatora.
Ok, sprawdziłem wszystkie komponenty. Każdy rezystor ma jakąś tam oporność, diody przewodzą i zapierają, wyniki powtarzalne, sprawdzałem z bliźniaczymi komponentami. Moje pytanie ,czy mogę pociągnąć plusa po stacyjce i podać go na zacisk wzbudzenia alternatora, tak by podawane było na niego napiecie po przekręceniu kluczyka?( i cały czas podczas jazdy)...
Rzuuf jeżeli to co mówisz jest prawdą... czyli napiecie jest wprost proporcjonalne do obrotów alternatora to jestem prawie :) wniebowzięty... Bo jeżeli rozwiąze kwestie (które poruszam poniżej) oszczędzi mi to ponoszenie dodatkowych kosztów... Mam w pełni sprawny niewielki alternator od Nubiry 2.0 (12v/85A). O łożyska sie nie martwie bo niby dlaczego......
regulowane napiecie alternatora napiecie wzbudzenia alternatora prawidlowe napiecie alternatora
433mhz duży zasięg warystor płyta indukcyjna alternator passat bosch
zgrzewarki kondensatorowe zgrzewarki kondensatorowe
Realme Always-On Display – zegar na wygaszonym ekranie AMOLED i LCD Nieszczelny retarder Mercedes Actros – objawy, diagnostyka, naprawa Voith/ZF Intarder, Aquatarder