Który przewód jest podłączony pod D+ żółty czy zielony? W kazdym bądź razie ten z pod D+ zasila regulator, natomiast ten drugi podaje regulowane napiecie na szczotki komutatora wirnika. Żaróweczka w układzie oprócz sygnalizacji ładowania zapewnia pewność wzbudzenia alternatora bowiem zanim pojawi się napięcie z uzwojeń alternatora podaje napięcie z...
Witam Potrzebuję sprawdzić na stole regulator napięcia alternatora toyoty yarais 1.0 litr z 2000 roku. W załączniku załączam fotki . żarówkę chce podpiąć do szczotek ,masę wiadomo,a złącze IG połączyć z oznaczonym prze zemnie + na fotce i podać tam napiecie regulowane Czy tak to powinno wyglądać? http://obrazki.elektroda.pl/3170495300_1...
Odpowiedz na Wasze pytanie a zwlaszcz speca od MB to napiecie na styku d+, bo wzgledem niego regulator reguluje.
No, to Ci nie wyjdzie nic dobrego: regulator napiecia współpracujący z alternatorem (lub prądnicą) działa w ten sposób, że jeżeli napiecie podawane na regulator jest niższe od napiecia progowego, to regulator powoduje przepływ prądu przez uzwojenie wzbudzenia prądnicy (lub alternatora). Gdybyś chciał to wykorzystac do regulacji napięcia zasilacza sieciowego,...
Co Ty chcesz z tego zrobic? Alternator ma stojan uzwojony trojfazowo wiec napiecie przemienne mozna uzyskac podpinajac sie pod jego dwa dowolne wyprowadzenia, tylko problem bedzie z wydajnoscia takiego rozwiazania. Standardowo stosuje sie mostek trojfazowy, dzieki czemu wykorzystuje sie pelna moc alternatora ale na wyjsciu niestety przemiennego napiecia...
Cześć! Mam pewne urządzenie, w którym nad wyraz szybko lecą regulatory napięcia. Jest to regulator elektroniczny, instalacja 24V. Z mojej wiedzy wynika że: Napięcie w instalacji przy uruchomionym silniku ma wynosić 28,4 do 28,9 V Alternator - choć to nie istotne - ma 60A wydajności prądowej przy tym napięciu Uzwojenie wzbudzenia ma rezystancję od 12...
Mam problem ze sterowaniem stratnym regulatorem napięcia alternatora trójfazowego z magnesami stałymi. Stopień wykonawczy regulatora na tranzystorach polowych działa bez zastrzeżeń, więc nie będę go szczegółowo omawiał (mostek 3F z diodami Schottkiego w górnej i n-mosfetami w dolnej gałęzi, których diody pasożytnicze działają jako prostownicze), natomiast...
Witam Kolegów! Mam taki problem: alternator (z zewn. reg. nap.) przyjmuje napięcie w zakresie 12,7 .. 14,0 V. Jaka moze być przyczyna tak niskiego U ? Moim zdaniem alternator ma zbyt małe obroty i należało by założyć mniejsze koło pasowe.
Witam. Na wolnych obrotach ładowanie jest ok 25v, na max ok 27v ale jak silnik sie rozgrzeje to ładuje ponad 30v, sprawdzane wskaźnikiem na desce rozdzielczej jak i multimetrem na klemach akumulatorów. Co może być przyczyną? Były zakładane 3 różne alternatory i regulatory, na każdym jest to samo :/ Teraz jest nowy altek i regulator a napięcie nadal...
Witam mam u siebie w maszynie instalacje 24V i kupiłem do niej alternator z regulatorem podłączył i to wszystko kumpel i jest problem kontrolka od ładowania na zapalonym siłniku nie gaśnie dokońca tylko się żaży sprawdzałem miernikiem i jest zamały prąd ładowania. Alternator ma 4 wyjścia dwa są to wystające śruby i są dwa wyjścia na wsówki na jednym...
Czesc! Czy alternator powinien caly czas trzymac 14-14.4V czy po naladowaniu regulator powinien zmniejszyc napiecie na ponizej 14V ? Jak to powinno dzialac ? W tym momencie testowalem dwa rozne alternatory, kazdy z nich jak pracuje z czasem obniza napiecie. W skrajnym przypadku w trasie po paru godzinach jazdy mam 13.3 na alternatorze Valeo 180 A. Tak...
Witam Wszystkich Czy może mi ktoś pomóc w zakresie regulacji napięcia wyjścia w silniku prądu stałego który pracuje jako prądnica samowzbudna przy elektrowni wiatrowej. Chodzi mi o to aby napięcie wychodzące z silnika (prąd stały) zawsze miało stałe napięcie rzędu 12-14v. Istotne jest to że napięcie waha się w zależności od siły wiatru. Podaję parametry...
Witam! Chciałbym zrobić proste urządzenie służące do testowania reg. napięcia do alternatorów samochodowych po wyciągnięciu na zewnątrz. Mam pewne rozwiązania ale może któryś z kolegów zetknął się z czymś takim lub wie jak wykonać coś takiego w sposób prosty a zarazem pewny i skuteczny. Pozdrawiam...
WItam, ponieważ nie jestem zbyt ogarnięty w elektronice, a chcialbym dokłądnie zrozumieć zasadę działania regulatora napięcia w alternatorze mam kilka pytań: 1. po co dokładnie jest dioda D1 w schemacie 2. nie wiem czy dobrze rozumiem, ale w momencie kiedy na R1 napięcie osiąga wartość napięcia regulacji ( napięcia przebicia diody? ) wówczas t1 zaczyna...
Witam potrzebuje rady , czy mogę wykorzystać zasilacz regulowany zamiast regulatora napięcia ? Oczywiście nie na stałe tak tylko do sprawdzenia czy ładuje.
Witam, pytanie jak w tytule. Czy w tym alternatorze jest możliwość wpłynięcia na napięcie regulowane z zewnątrz? Są piny L i DFM; nie wiem, czy pomiar napięcia jest realizowany na L czy na B+?
Dzień dobry, Mam taki alternator Magneti Marelli 14V 60A: http://obrazki.elektroda.pl/2132825200_1... Pomyślnie przetestowano go przez podłączenie (B + i B-) do akumulatora (B101 / B102), a także (D +) do akumulatora (B101 / B102) przez te 2 rezystory (R101 i R102). Gdy alternator przyspiesza, dioda D102 świeci ładnie, a alternator włącza...
Alternator po remoncie (wymiana regulatora ze szczotkami, pierścień, łożyska) na maszynie pokazywał 14,5V. Po zamontowaniu w samochodzie miernik pokazuje zaraz po uruchomieniu 14V, po włączeniu świateł napięcie spada do 13,7V, dalej naciskam stop, włączam przeciwmgielne i nawiew to napięcie spada do 12V. Jaka może być przyczyna? Czy jak dam dodatkowy...
Wiatm. Mam pewien problem z podłączeniem alternatora do akumulatora, mianowicie gdy podłączyłem go do akumulatora i zacząłem kręcić wirnikiem alternatora na takich obroitach jak powinien chodzic -nastąpiło wyladowanie akumulatora. Proszę o jakikolwiek schemat lub pisemne wyjaśnienie która końcówka z wyjścia alternatora, do której końcówki akumulatora,...
Witam Potrzebuję zrobić regulator napięcia do ładowania akumulatora 12V. Z alternatora wychodzą 2 przewody na których w zależności od obrotów jest 21-110V prądu przemiennego. Wydajność wynosi 10 A, tyle też musi wytrzymać regulator. Alternator znajduję się w silniku od motorówki, ma kilka uzwojeń (do zapłonu i reszty elektroniki silnika) i to jedno...
siemka mam maly problemik. jak mozna szybko i sparwnie domowym sposobem sprawdzic regulator napiecia i diody ???:|
Poszukuję schematu, rysunku poglądowego podłączenia regulatora napięcia wraz z ogranicznikiem prądu do alternatora np. autosan. (Ogranicznik napięcia OE-31/24V PR110 AUTOSAN OE-31) Potrzebuję ograniczyć napiecie ładowania w zaadoptowanym polskim alternatorze do spycharki. Prawie każdy zstosowany regulator prowadzi do przeładowywania akumulatorów. Napięcia...
Temat dalej aktualny. Napiecie na akumulatorze przy wylaczonym silniku i po nocy wynosi 12.3V, wiec super, ale w kabinie juz tylko 10V. Co reguluje napiecie miedzy instalacja alternatora i aku a reszta, bo wyglada jakby nieprawidlowo bylo zanizane o ok 2V.
Mam powazne watpliwosci czy takie polaczenie alternatorow jest w ogole mozliwe - ze wzgl. na problemy w pracy regulatorow. Regulator alternatora porownuje on napiecie na wyjsciu mostka z wewnetrznym wzorcem i w zaleznosci od tego czy jest ono mniejsze czy wieksze od tego wzorcowego to zalacza badz wylacza uzwojenie wzbudzenia w wirniku. Wyjscia mostkow...
Witam ale kolega uparty nie da się zastosować silnika jako alternatora nie ma uzwojenia wzbudzania a jak sama nazwa mówi uzwojenie wzbudza prąd w uzwojeniach i reguluje podczas pracy wytwarzane napięcie.Alternator jest co prawda trujfazowy ale z silnkia nie zrobisz alternatora. pozdrawiam.
12V to nominalne napiecie. tak jak 24V NP. Regulowane jest powyżej 14
Kupiłem i wymieniłem regulator napięcia wraz z szczotkami.Ładowania nadal nie ma, kontrolka nadal się świeci, napięcie na akumulatorze jest 12.4 volta.Czy przyczyną braku ładowania może być tylko moze gdzieś po drodze coś jest niepodłaczone albo przerwany kabelek , a jak ten znajomy sprawdzał ten alternator ? jestes pewny ze jest sprawny ? wyjmij całkiem...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Czyli mam rozumiec ze napiecie bedzie sie cały czas zmieniac, wiec wtedy ładowanie akumulatora jest niemozliwe??? a nie ma jakiegos regulatora który reguluje napiecie bezposrednio z uzwojenia?
Tego kategorycznie bym nie próbował! Może się skończyć upaleniem regulatora. Tam nie ma regulatora (w sensie regulującego napiecie bo to nie alternator tylko "prądnicopodobne" coś :) Tam jest tylko prądniczka przez prostownik i do akumulatora, ładuje takim napięciem jakie daje prądnica (bardzo szkodliwe dla akumulatora bo przy większych obrotach jest...
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
To pewnie dlatego mam tak wysokie napiecie. Nie rozumiem jeszcze jak dziala regulacja napiecia. Wiem, ze regulator reguluje napiecie pradem wzbudzenia uzwojenia wzbudzenia w wirniku. Czy wiekszy prad wzbudzenia daje wyzsze napiecie ladowania?
W tym sterowniku można regulować napiecie ładowania.Pamiętam że kiedyś podpinalem DRB i byla funkcja "alternator field adjusting",co można tłumaczyć jako regulacja pola wzbudzenia alternatora.
Jak to do ładowania uzywa sie tylko prostownika. W alternatorze regulator reguluje prad podawany na uzwojenie wirnika , w prądnicach zazwyczaj w moto japonskich jest 3 fazowa, i regulator jest zrobiony na 3 tyrystorach, Ja mam Kawasaki i mam pradnice 3 fazową Panowie przecież do ładowania aku, nie wystarczy tylko prostownik bo napiecie na mojej prądnicy...
Miernik podacz pod klemy + do + ,a- do - Ladowanie powinno wynosic 14,4V. Mozliwe ze masz za niskie obroty albo za slabo naciagniety pasek i to takze moze byc przyczyna. Jezeli to nic nie da to regulator napiecia albo alternator.Przy regulatorze regulujesz napiecie na biegu jalowym(pierwszy bieg) i na wysokich obrotach(drugi bieg).Jezeli masz elektroniczny...
Tak napięcie 70 V bez obciążenia. Co do regulatora z link-a to jest na 12V a tutaj potrzeba na 6 V czy sama dioda zenera w schemacie reguluje napiecie i wystaczy ja zastapic np 6,2V ...
Nie wiem jaki jest sens wkładać do alternatora magnesy i jak to chcesz zrobic, napisz coś wiecej Zeby uzyskać to samo napiecie przy mniejszych obrotach mozesz zwiekszyć prąd podawany na wirnik , np odłaczając regulator i dać napiecie z regulowanego zasilacza np.5A , mozesz tak poeksperymentować, Mozesz nawinąć uzwojenia identycznie jak sa ale cienszym...
panowie u mnie w jeepie 4x4 jest drugi akumulator do wyciagarki niemcy wymyslili takia kostke ktora wpinasz miedzy akku a alternator i gdy napiecie spada ponizej 12 v zapina alternator do ładowania gdy naładuje odpina go spadek nap jest regulowany od9 v do 13.5 potencjometrem dziala to jak cholera i nie obciaza caly czas alternatora
Posiadam motor (japoniec) i gotuje mi sie akumulator. Jak sprawa sie ma z pradem i z napieciem w instalacji. Z tego co wiem to prądu ładowania alternatora sie nie reguluje, tylko napiecie. Zadaniem regulatora jest utrzymanie stałega napiecia w instalacji ok 14.4V. Mierzyłem napiecie w instalacji i wynosi ono 14,5V bez swiateł, 14V ze swiatłami na wolnych...
Uzwojenia laczy sie w gwiazde. Podstawowy problem jaki bedziesz mial to regulacja napiecia ladowania , poniewaz sa tam magnesy stale i jesli tego nie przerobisz to cala przerobka do niczeg sie nie bedzie nadawala .W orginalnych alternatorach uzwojenie wirnika zasilane jest przez regulator napiecia , ktory to reguluje napieciem ladowania i utrzymuje...
Układy starego typu (przed „erą” IBS) utrzymywały stałe napięcie bortowe (zwykle 14,0/14,4 V), które zapewniało ładowanie akumulatora kwasowo-ołowiowego (a przy ładowaniu napięcie to je przeładowywało – nadmiar energii zamieniał się w ciepło: wyparował elektrolit i skróciła się żywotność akumulatora). W sytuacji, gdy akumulator jest naładowany (SOC...
W każdej ciężarówce układ ładowania działa podobnie, dlatego pozwolę sobie zacytować słowa kolegi krisbrum . Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez...
:arrow: Picia No tak tylko, ze zakladam stary i jest tak samo. A ogolnie napiecie reguluje... Tylko, ze pulsuje gdy ma male obciazenie zastanawiam sie czy cos jeszcze moze byc... Bo jak zaloze kolejny regulator to nic sie nie zmieni - tak sadze... I ty pytanko - czy nie musi byc jakiegos rezystora miedzy alternatorem a akumulatorem? Bo to cos jakby...
Jakie prady plyna przez wzbudzenie maksymalnie? Sorki ze glupio pytam, ale nie mam pojecia jakie napiecie moze wytworzyc ta pradnica. A moze wzbudzac ja tak samo jak alternator? I uzyc wlasnie jakiegos regulatora od alternatora? Oczywiscie wtedy wchodzily by w gre napiecia 14V i 28 V.
Pomierz wszystkie napiecia w ukladzie kolo regulatora.Wedlug mnie brak jest dobrej masy regulatora i uklad nie reguluje tylko dostaje pelne napiecie zasilania.Jest tez mozliwosc sprawdzenia regulatora w domowych warunkach, czy prawidlowo pracuje.Uklad podalem do sprawdzania w poscie ''Star/Autosan regulator napiecia ".Sprawnosc diod w alternatorze nie...
Alternatorow sie nie reguluje . Kiedys regulowalo sie mechaniczne regulatory napiecia. W tej chwili zostaly one zastapione elektronicznymi ,ktore sie jedynie wymienia. Jakie napiecie ladowania wykazal pomiar? Przyczyn slabego ladowania moze byc wiele: Zaczynajac od zuzytych szczotek , uszkodzeniu regulatora ,uszkodzeniu diod prostowniczych ,moze tez...
nie zwracaj uwagi na napiecie musi byc wyzsze od ok 16V wazny jest prad jaki plynie do akumulatora - jego wartosc skuteczna i nie jest to takie krytyczne , napiecie mierzysz na akumulatorze ktory dziala troche jak kondensator - w tym przypadku jak to napiecie (skuteczne ) osiagnie 14,44V to wylaczasz ladowanie . tyrystorami ciezko regulowac tak niskie...
Maksymalną moc wytwarza 34A a napiecie 64V - to jakaś paranoja. Tyle to może wytworzyć bez regulatora napięcia, a jeśli w tym motorze jest instalacja 12V to regulator ogranicza do 14,2V. Wydaje mi się , że można w tym motorze zastosować któryś z regulatorów z instalacji samochodowych, jedyne co to sprawdzić czy dany alternator jest typu samowzbudnego...
" Jeśli nie chcesz przerabiać trafa to tanim kosztem można zrobić fajny prostownik z regulacją praktycznie od zera do 24V, wystarczy zastosować kit AVT-422 lub AVT-1007 w uzwojeniu pierwotnym, na wyjściu cztery mocne diody i amperomierz . Powodzenia............ " Tez mnie to interesuje, szczegolnie przy zastosowaniu AVT1007- jaki wtedy trzeba mies transformator...
Witam, mam problem z regulatorem, prawdopodobnie zamiana biegunow. Nie wzbudzalo sie. po odlaczeniu wtyczk. 2 pin. Podlaczylem zasilanie od zaplonu, a mase podalem poprzez opornice ( sciemniacz oswietlenia tablicy rozdzielczej od mercedesa - regulowany). Jest to klopotliwe, gdyz musisz sie zatrzymac, zeby zmniejszyc lub zwiekszyc napiecie, ewentualnie...
A co z wirnikiem,zostal ten orginalny jezeli tak to tez wypadalo by go zmienic ,wzbudzenie znajduje sie wlasnie w nim i pradem który na niego płynie regulujemy ladowanie ,wtedy wystarczy nawet regulator od poloneza .A pod te 3 uzwojenia podpinamy diody prostownicze (np. od jawy 350 ts lub mz etz) 6szt 3 ujemne i 3 dodatnie ,zeby uzyskac stale napiecie...
Panowie najmocniej przepraszam za brak polskich znakow - pisze z niemiec i nie mam swojego PC przy sobie. Skoro jezdzisz ciezarowka za granice, to na bank walich kupe kilometrow naraz. Proponuje inne podejscie do tego problemu. Moze baterie nie sa calkowicie naladowane pomimo dlugich tras? Sol na drodze, bloto plus malo co zabudowane i pojawia sie klopot...
mam ten sam problem, regulator musi byc trojfazowy, mam powody przypuszczac ze skonstruowany na tyrystorach nie na diodach. Probowalem zrobic na diodach ale napiecie jest o wiele za duze, regulator od samochodu sie nie nadaje bo tam jest calkiem ina konstrukcja (samochodowe maja cewke na wirniku i tam wlasnie reguluje sie napiecie, w moim motorze natomiast...
Zastosuj sie do rad kolegi Ggegora. Jesli codziennie jezdzisz autem to 120mA nie stanowi problemu. Mialem wiele podobnych przypadkow i diagnoza przewaznie ta sama- zbyt male ladowanie. Sprawdz jakie jest napiecie na klemach w czasie pracy silnika. Wszystko wskazuje na to, ze to napiecie jest zbyt male. 14,4 to wartoscc idealna, a jesli spada ponizej...
Ciekawy regulator nabyłeś. z twego opisu zrozumiałem, że reguluje zarówno 12 V jak i 24 V. Chyba coś nie zgadza się Przepraszam za pomyslke, rzeczywiscie podalem wszystkie parametry tego regulatora co byly wypisane na opakowaniu, a mnie dotyczy tylko 28V ±0,5, bo mam wersje 24V tego urzadzenia. Co do alternatora to spisze go dzisiaj i zmierze...
Tak to prawda. Tylko co to jest za czujnik halla? Hallotrony... Czemu trzy wyprowadzenia ma? Tak pokazuje google grafika... I ten schemat jest moja baza do budowy... Zamiast tyrystora zastosuje tranzystora bdp495 takie znalazlem na luzie. Dwa i analiza napięciowa czy nie spali bramkę bazę... Typ npn... Chciałem spróbować możliwości moje po udarze mózgu...
Witam. Miałem kiedyś MZ-tkę 250/Trophy i tam był właśnie taki regulator mechaniczny napięcia. Dość sporo czasu upłynęło, ale co pamiętam to są tam dwa styczniki. Jeden chyba dwustykowy, załancza prądnicę do układu, po osiągnięciu pewnych obrotów przez silnik i wystąpieniu ok 12,5 volta na alternatorze- prądnicy. Drugi jest jak pamiętam chyba trzystykowy...
Bez obaw co do prądu ładowania i gazowania. Pytanie - ile bierze rozładowany akumulator z alternatora po odpaleniu silnika z "pożyczki", kto mu to reguluje? - on sam. Na początku na pewno grubo powyżej 1/10 jego pojemności, w miarę ładowania prąd maleje do pewnej wielkości, ale o tym niżej. Prąd w miarę ładowania będzie malał, aż ustabilizuję się na...
Kurcze pogoda nie pozwala mi na przejrzenie całej elektryki dokładnie. Zanim co rozbiore to ręce tak marzna, ze sie zyc odechciewa. Po odłączeniu regulatora dalej nie bylo świateł Co planuje teraz zrobic? -Ide z miernikiem do garazu i sprawdzam czy z alternatora wychodzi jakies napiecie wogóle. Jak wychodzi to bede szukał na stacyjce, aż wkoncu znajde....
Witam. Jezeli kupi nowy alumulator to cos da i to na pewno. Prostownik powinien miec prad 1/10 pojemnosci znamionowej akumulatora a napiecie najlepiej regulowane od 11V do 16V. Dobry akumulator podczas ladowania jest w stanie przyjac do 16,8V . dobry do chwili kiedy go potraktujesz tym napięciem przez parę godzin .chyba kolega jest mało zorientowany...
Witam ponownie ! Zamontowałem zewnętrzny regulator napięcia dla 7Amp wirników z wyjściami IASF - taki jak na zdjeciu powyżej 234165. Podłączyłem wg posta: http://www.naxja.org/forum/showthread.ph... tzn. F - idzie na wirnik A - idzie na + po włączeniu stacyjki S - z obwodu akcesoria - napięcie w nim jest po włączeniu...
Czyli spartoliłem, ok jeśli chciałbym zrobić regulacje tyrystorową to do jakiej wartości muszę "dowinąć" napięcie na wtórnym, 16V? Dodano po 46 Chyba nawet więcej pewnie 17V..? Około 18V. Mam tylko 72Ah. To jest mniej jak połowa możliwości tego prostownika - regulacja i kontrola wartości prądu ładowania jest tu konieczna. Bo też nikt oprócz Ciebie,...
Czy po podaniu napięcia na styk wskazany śrubokrętem na pewno na wirnik zostanie podane pełne napięcie /na pewno w alternatorze bo na stole nie/, bo wydaje mi się że nie powinno się zmienić natomiast po odłączeniu kontrolki regulator nadal będzie podawał napięcie na wirnik oczywiście napięciem wyjściowym dlatego jak piszesz wyjście z fazy reguluje włączaniem...
Źródło prądowe stara się wymusić prąd o zadanej wartości regulując napięcie, zatem stosowanie zasilaczy prądowych będzie skutkowało stałym prądem płynącym z wyjścia zasilacza niezależnie od napięcia na wejściu, ale w jakimś tam ograniczonym zakresie napięć wejściowych i wyjściowych. Stosując takie oświetlenie nie martwisz się wahaniem napięcia w instalacji...
Jeżeli przerobisz połączenia uzwojeń to jest taka możliwość. Normalnie to jedne końce wszystkich uzwojeń alternatora są połączone razem w układzie gwiazdy i pracuje jako urządzenie trójfazowe. Następnie prąd wytworzony przez alternator jest prostowany prostownikiem trójfazowym. Pytanie czy to zmierzone napięcie to napięcie szczytowe czy też napięcie...
Rudolf50 z silnikiem pierścieniowym to jest tak 1) można zewrzeć wszystkie pierścienie - wtedy będzie się wtedy zachowywał jak tradycyjny silnik klatkowy (można wzbudzać kondensatorami). 2) można zasilić wirnik prądem stałym wtedy będzie się zachowywać tak jak alternator, regulując wzbudzenie będziesz mógł regulować napięcie na wyjściu. 3) można zasilić...
Nie, nie da się. Regulator napięcia alternatora działa tak że reguluje prąd wzbudzenia tak by na wyjściu alternatora było utrzymane odpowiednie napięcie.
prawidlowe napiecie alternatora napiecie wzbudzenia alternatora biurko regulowane
kamera podgląd internet wyciszy master flash programatory
zasilacz gigabajt zasilacz gigabajt
MAN TGE 3.14 2.0 TDI 2019 – lokalizacja czujnika temperatury G62, wpływ na świece żarowe i Start-Stop Mercedes A 170 W168 2000 – błąd 903901, nieznany kod, diagnostyka Xentry, wiązka klapy