Dzisiaj siłą rzeczy częściej spoglądałem na napięcie i widzę, że przeważnie to 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach No cóż wygląda na to, ze tak ma być... https://www.youtube.com/watch?v=BHGrNHS8... https://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic... https://club.autodoc.pl/forum/topic/napi...
Witam wszystkich czy napiecie ladowania akumulatora ponad 15V moze byc czy regulator aut?
nie rozumiem jednej rzeczy - nie powinno przekaraczac 14,4V na klemach akumulatora po naladowaniu , czy 14,4V napiecie prostownika podczas ladowania akumulatora ?
Nie wiem po co ten opornik 2,2k? Pozatym jak ladowarka nie bedzie podlaczona do pradu a aku tak to poplynie prad wsteczny stabilizatora i rozladuja akumulator a w najgorszym przypadku uszkodzi stabilizator. Ja bym byl jednak za prostrzym ukladem stabilizatora 7815 i szeregowej diody na wyjsciu ktora zabezpieczy stabilizator oraz ograniczy napiecie ladowania...
A przyspieszacz obrotów silnika przy podnoszeniu działa poprawnie? Potrzebujesz serwis z PSION-em.To komp. diagnostyczny służący do kalibracji i diagnostyki. Susmic nic nie błyska?Sprawdzałes napiecie ladowania akumulatora?Ono jest odnośnikiem podczas kalibracji.Może jest za wysokie.Na bloku skrzyni hydrostatycznej jest zawór EDC , Z boku jest regulacja...
Tak jak koledzy wczesniej pisali napiecie ladowania masz za niskie. Musi ono oscylowac w granicach 14.4 V. Nizsze napiecie ladowania sprawia, ze akumulator jest niedoladowywany! Sprawdz regulator napiecia. Jezeli masz altka Boscha to regulator masz zintegrowany ze szczotkami.
Witam... Wystarczy pobrac napiecie z ladowania akumulatora, z pradnicy... Jesli jest to silnik samochodowy to zapewne bedzie tam 12V, starczy przepuscic to przez jakis np stabilizatorek na 5V (7805)... P.S. Koniecznie musi byc do cewki? czy chodzi tylko o wykrycie pracy silnika? :D Pozdrawiam
akumulatory wytrzymuja 5 a czasami 8 lat, warto sprobowac i ladowac, max napiecie ladowania 14,5V, pozdrawiam
Witam robie testowgo amerykanina fi 12 cm (tarcze z magnesami) po 12 magnesow na tarcze (20x10x5 n38) 9 cewek , 3 fazy Jakie cewki zrobic -ilosc zwoi i z jakiego drutu aby uzyskac napiecie do ladowania akumulatora 12v? Czy myslicie ze 0,7 i 65 zwoi bedzie ok?
poszukuje schematu tego prostownika, sluzy on do ladowania akumulatorow 24V wozka elektrycznego, objaw jest taki ze swieci kontrolka "Awaria" , wskaznik ladowania jest w postaci linijki diodowej, wozek ma rozladowane akumulatory, napiecie w tej chwili 18V, bo gosciu prawdopodobnie jakies zwarcie zrobil i przez to rozladowal akumulator. a moze ten prostownik...
Witaj ! Z kazdego zasilacza da rade zrobic "prostownik do ladowania akumulatorow" Zmierz jakie napiecie daje trafo to ci powiem co robic...
Witam. Mam pewne zapytanie odnośnie tego zetora. Jest w nim instalacja 12v z rozruchem na 24v. Moje pytanie jest takie: ile powinno wynosic napiecie ladowania na kazdym akumulatorze jeżeli alternator podaje napiecie 14.5v? U mnie problem jest w tym ze na jednym akumulatorze jest napiecie 13,9v a na drugim 13,6v a wydawaloby sie ze powinno byc 14,5v...
Na elektrodzie jest scan EdW z artykulem o ladowarce buforowej, sluzacej do ladowania takiego akumulatora. Z artykulu wynika ze podcas ladowania napiecie dochodzi do ok. 15V.
Prosty sposob to dioda polaczona szeregowo z zarowka 21 W. Zarowka ogranicza prad ladowania do 2A. Napiecie brane z akumulatora samochodu, wiec nie wzrosnie ponad dopuszczalne. Aby uniknac ladowania dodatkowego akumulatora z akumulatora samochodu zastosowac czujnik /rezystor 0.1 oma/ ladowania alternatora + przekaznik ktory odlaczy ladowanie, gdy alternator...
Akumulator caly czas pracuje rownolegle z zasilaniem i centrala. Nazywa sie to zasilanie buforowe. W momencie zaniku napiecia nie ma przelanczania zasilania i uklad pobiera prad z akumulatora. Napiecie max ladowania dobiera sie w zaleznosci od producenta akumulatorow. Producent podaje jakie powino byc napiecie ladowania buforowe.
Jesli to jest Back to wymieniasz akumulator i sprawdzasz napiecie ladowania. Jesli jest ok to podłączasz komputer i do przodu.
Witam Bardzo prosze o informacje czy to jest prawidlowe ze po zapaleniu samochodu napiecie na akumulatorze wynosi ok12v i brak ladowania chyba ze zwiekszy sie obroty silnika.Dopiero po jakims czasie alternator chyba zaczyna ladowac bo napiecie wzrasta do 14V
Kupilem mocniejszy prostownik. I jeszcze raz laduje aku. Napiecie powoli wzroslo (przy podlaczeniu do prostownika) do 15,2V. Ale dalej widac ta czerwona kropke oznaczjaca nienaladowanie akumulatora. Gdy odepne prostownik to napiecie szybko spada do okolo 12,6V. Prad ladowania wynosi okolo 250-300 mA (wedlug wskaznika na prostowniku). Slychac babelki...
Jakie napiecie ladowania widzi sterownik a jakie jest na akumulatorze?
Czyli w skrocie jak pin S podepne do akumulatora to napiecie ladowania powinno byc wtedy w normie ??? ( czy w razie jego uszkodzenia moge puscic z pinu S bezposrednio do plusa akumulatora ??)
Tak, mam podlaczone dwa mierniki. Jeden mierzy wejscie stabilizatora a drugi wyjscie. Wartosc napiecia wejsciowego jest niezmienna, jedynie podczas ladowania z drugiego akumulatora powoli wzrasta.
Normalnie podczas ladowania napiecie na zaciskach akumulatora powinno wynosic od mniej wiecej 13,6V do max 14,4V. Jesli masz podczas ladowania 13,8V to jest jak najbardziej poprawne. W kazdym modelu samochodu z instalacja 12V jest tak samo bez zwgledu na marke i model. Masz jaki problem np z rozruchem?
Najlepiej podmien akumulator na sprawny, i zobacz jakie bedzie napiecie ladowania po kilku minutach pracy.
dzeki za odpowiedz. tylko zastanawia mnie ten duzy prad ladowania i rosnace napiecie na akumulatorach. jak dlugo wytrzymają taki prad? standadowo to napiecie na akumulatorach powinno byc ok 4.3V
a ladowanie jest?sprawdzic miernikiem na akumulatorze jakie napiecie ladowania,kontrolka czasami nie pokazuje
tym zasilaczem mozesz ladowac z powodzeniem bez regulacji pradu, a ustawiajac tylko napiecie znamionowe. Wiadomo ze na poczatku ladowania,kiedy aku bedzie najbardziej rozladowany,bedzie pobieral duzy prad, zblizony do 3A. W miare naladowania akumulatora prad ladowania bedzie malal a napiecie roslo do ustawionego przez ciebie.[/list]
Znalazles przyczyne..uszkodzenia akumulatora.Zacznij od sprawdzenia alternatora,prawdopodobnie regulator napiecia jest uszkodzony.Dopiero po tym wymien akumulator.(wykruszona masa czynna z okladzin) Sprawny regulator ogranicza napiecie ladowania w okolicach 14.2V
Patent sprawdzil sie doskonale podczas wyprawy jednak mam z nim problem. Podczas pracy w trybie ladowania akumulatora napiecie ladowania oscylowalo wokol 14,7V na wolnych obrotach i 14,4-14,5 w czasie jazdy, wymienilem regulator na inny i teraz napiecie nie spada ponizej 14,8-14,7V niezaleznie czy silnik pracuje na wolnych obrotach czy w czasie jazdy....
Jeden patrzy na prad, drugi na napiecie. Powiem tak, ladowanie w kazdym pojezdzie w instalacji na 12v umownie, polega na ustaleniu wlasciwego NAPIECIA. wynosi ono ok 14V max 14,4V. Teraz prad ladowania bedzie taki jaki bedzie stopien niedoladowania akumulatora. Innymi slowy na poczatku bedzie nawet rzedu kiludziesueciu amper, ale krotko potem bedzie...
Alternator będzie w niego pakować ile da radę, czyli może nawet 100A, to ani zdrowe dla akumulatora ani alternatora. Poza tym alternator nigdy go nie doładuje do pełna. Przez ile? Przez 10min? Jak nie naladuje jak daje 14.5v to naladuje prostownikiem co się przy 14.2 wylacza? Prostownikiem ponoc nie wolno bo to agm a te ładowarki to i to przecież ładują...
Ja proponowal bym sprawdzic na sam poczatek alternator a dokladniej mostek prostowniczy w alternatorze!!! Uszkodzenie ktorejs z diod powoduje rozladowywanie akumulatora....Sprawdz najpierw napiecie ladowania i jak ktos wyzej wspomnial pomiedzy kleme a akumulator amperomierz i sprawdz pobor pradu czy nie jest za duzy........ POZDRO
To co zaznaczyles to napiecie ladowania: 67, 2V i 6A Obok akumulatora jest to gniazdo ladowania, do której wchodzi ta wtyczka https://obrazki.elektroda.pl/9549075600_...
Czy ktos sprawdzal (lub wie) jakie jest prawidlowe napiecie ladowania aku. 9V NI_CD.
Zarowka nic nie swieci. Prostownik startuje ale tylko na 13.6 v i boost 16v. Przy 16v ladowania, dochodzi tylko 4V na akumulator. A moze usunac zarowke? Dodano po 21 Usunalem zarowke. Nadal napiecie ladowania na akumulatorze jest 4.09 d9 4.14V gdzie prostowni. podaje 16V. Wyglada na to ze prostownik dodaje tylko tyle ile potrzeba do mojego zasilacza...
a jakie musze miec napiecie wyjsciowe aku do ladowania 12v??
Nic nie pisze o zasilaczu zawsze pojawia sie ladowarka. Owszem stabilizator pradu da lepsza stabilizacje niz rezystor ale sam stabilizator pradu nie wystarczy. Potrzebny jest stabilizator napiecia z ograniczeniem pradu wtedy prad ladowania jest staly a napiecie ladowania nie pzreladuje akumulatorkow. W praktyce ladowanie jest bardziej skomplikowane...
witam i prosze o pomoc ford escort brak ladowania przez ten gwizd myslalem pasek sie slizga ale jest dobrze naciagniety kontrolka ladowania gasnie wiec niby powinno byc ale na akumulatorze jest napiecie ponizej 13,5 v wiec ladowania niema i po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrow maszeruje go ciagle ladowac w innych postach czytalem ze to moze byc...
nie chodzi mi o napiecie tylko o prad ladowania
Dobra, a wiec tak, w kwestii podwyzszonych obrotow jalowych, pojawil mi sie jeden blad: 01598 Napiecie akumulatora, moze byc to kwestia ladowania akumulatora, jezdze częściej na krotkich trasach, moze silnik zwieksza obroty aby ladowac akumulator, takie informacje znalazlem na kilku forach, jutro sprawdze ten akumulator, jak masz jakis inny pomysl daj...
jesli bateria ma pasc tzn jej elektronika to tylko kiedy dlugo pracuje a mowisz ze pracowales 5 godzin wiec najlepiej sprawdz jej napiecie! moze byc tez uklad ladowania.. ale to poznije powiem jak to sprawdzic najpierw miernik w łapki jak masz i zmierz napięcie baterii
napiecie ladowania powinno wynosic ok.14,4v
13,55V na wlaczonym silniku - zapomnij chlopie o pradzie w samochodzie. Kolega wyzej juz pisal. Z doswiadczenia ci napisze, ze jezeli napiecie ladowania schodzi choc ciupinke ponizej 14,0V to juz moga pojawiac sie czasami problemy. Idealnie jezeli niezaleznie od obciazenia napiecie ladowania na olowianych slupkach akumulatora jest od 14,0 do 14,4V !...
myslalem ze sie domyslasz ze aby jakis prad o wartosci dodatniej poplynol to napiecie musi byc wieksze w ladowarce niz na bateriach przy takim ladowaniu baterii napiecie wyjsciowe (w stanie jalowym) nie ma znaczenia, po podlaczeniu akumulatora ustali sie samo na poziomie odpowiednim dla uzytych akku. w praktyce taki pakiet 7.2V ma ladowarke zasilana...
witam, prad ladowania akumulatora 40A napiecie 15V. Akumulator ulegl zniszczeniu, prosze o porade w tej sprawie. Czy to jest wina regulatora czy tez jakas inna przyczyna. pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz.
:arrow: jozefg mam takie pytanie dlaczego w twoim prostowniku ladowanie jest przerywane, gdy napiecie na akumulatorze osiaga 14,4V ? znalazlem kilka innych prostownikow w ktorych wylaczenie ladowania nastepuje przy 15-16V , skad ta rozbieznosc?
Witam serdecznie. Podlaczylem dzisiaj akumulator pod prostownik aby go podladowac... i postanowilem zmierzyc napiecie ladowania.. miernik pokazal mi 16.12V, czy to normalne ??? natomiast na odlaczonym akumulatorze... na wyjsciu prostownika jest 13.8 V, czy to normalne ???
Wczoraj tak robilem i napiecie nie spadalo a na amperomierzu nic nie pokazywalo :/ Napiecie podczas ladowania 14,2 V Dzis rano akumulator rozladowany :(
upewnij sie ze alternator ma dobre napiecie ladowania. optymalna wartosc to 14.4vol. jak jest mniejsza to akus moze byc niedoladowany. Dodano po 3 zalezy jakie to auto, jaki akumulator, czy np korzystarz z funkcji ktore potrzebuja duzo pradu
Na obudowie wyczytalem, ze laduje pradem 0.8A/3.8A. Wczoraj po 24h ladowania przez przypadek odlaczylem na chwile. Po ponownym podlaczeniu dosc szybko pokazal full. Odlaczylem, przelaczylem w tryb konserwacji, wlaczylem ponownie i przeszedl znowu w tryb ladowania. Po kolejnych 12h znowu zaswiecila sie zielona lampka full. Zmierzylem napiecie - 13.15V...
Witam, posiadam akumulatory Li; VL3032; 3V; 100mAh. Jest mi w stanie ktoś polecić ładowarkę do tego typu akumulatorów ? Ewentualnie są jakies z regulowanym napiecie i pradem ladowania ? bo nie jestem w temacie zupelnie
A moze uszkodzony akumulator lub uklad ladowania???Sprawdz go . Odepnij akum i wtedy zmierz napiecie zasilania.
Witam, Temat zostal rozwiazany. Wiem ze nie do konca profesjonalnie ale po prostu podlaczaylem do aku na troche ladowarke od laptopa. Podladowalem do troche powyzej 6V a po tym zabiegu prostownik juz wychwycil poprawne napiecie ladowania i doladowal aku do konca :)
NApiecie na trafie 12 v Ale dowine druta transformatorowego zeby napiecie bylo ok 1v mysle ze to wystarczy, Moc to 150va, Myslalem na ograniczeniu prądu na rezystoze, mam taki rezystor o 27omh 40wat, ale teraz nie wiem jakie napiecie bedzie odpwoadac temu parametrowim tz ile dowinac druta zeby uzyskac napiecie odpwiadajace do ladowania 45ah akumulatora....
Diody do sprawdzenia, wyjac alternator, wylutowac i sprawdzac po kolei kazda sztuke ;) Mozesz tez to sprawdzic na pracujacym silniku oscyloskopem jesli masz, awaria diody wyjdzie na monitorze. A jak laduje alternator, napiecie ladowania pod obciazeniem?
Witam. Jezeli kupi nowy alumulator to cos da i to na pewno. Prostownik powinien miec prad 1/10 pojemnosci znamionowej akumulatora a napiecie najlepiej regulowane od 11V do 16V. Dobry akumulator podczas ladowania jest w stanie przyjac do 16,8V .
Ladowarka z balanserem juz jest :) Autor watku mowil o 4 akumulatorach, wiec w tej ladowarce trzeba podniesc napiecie zasilania do wartosci: 16,4 (akumulatory) + 3 (stabilizator napiecia) + 4,25 (stabilizator pradu)= 23,65 V lub wiecej. Pytanie: a nie wystarczy LM317 jako stabilizator napiecia z ograniczeniem pradu ladowania? Wtedy bedzie tylko 1 LM317...
Tak jak kolega napisal - ladujemy pradem a nie sztywnym napieciem. Napiecie, ktore wystepuje na zaciskach ogniwa ladowanego rosnie podczas ladowania i nie moze osiagnac wyzszej wartosci niz znamionowe napiecie ogniw. Co do pradu ladowania to bezpieczne i zalecane ladowanie powinno trwac ok. 15h pradem rownym 1/10 pojemnosci akumulatorow, czyli np. dla...
dla lm317 rezystor powinien byc 20ohm(dla pradu 65mA-czs ladowania 14godzin) lub 10ohm (prad ladowania 130mA i czas ladowania 7godzin) oczywiscie dla ukladu pracy zrodla pradowego, napiecie 1,5V jest napieciem koncowym ladowania akku.
Jesli mierzysz napiecie (14.5V) bezposrednio na zaciskach akumulatora, to prad ladowania powinien byc znacznie wiekszy. Aku jest wiec na nieco chory... Jesli zas jest to napiecie na wskazniku prostownika, to mozliwe, ze zbyt krotko ladowany. Przeciez jak akumulator jest podłączony do prostownika to napięcie na prostowniku jak i na akumulatorze jest...
Czy to znaczy ze jak podczas ladowania przez prostownik bedzie napiecie 14,4 V to oznaka ze akumulator mozna juz nie ladowac ?
Np ladowarka automatyczna daje napiecie 12,5v na początku ladowania i prad 10a Jeżeli akumulator będzie naładowany i będzie podłączone 12,5 V to nie popłynie prąd ładowania. A Ty tu piszesz o 10 A. Prądu ładowarka nie daje tylko prąd wynika z przyłożonego napięcia i stanu akumulatora. Ładowarka może co najwyżej ograniczyć prąd maksymalny.
"tam", to znaczy gdzie? Jednak gdzie by to nie bylo, to 0V na linii zasilania moze sie tylko pojawic przy fatalnym stanie instalacji. Wiadomo co autor mierzy i jak? Nic na ten temat. Zreszta napiecie ladowania 15.8V nie jest czyms niezwyklym. Moze ciut za wysokim ale... czym to mierzone, jaki stan akumulatora itd itp
Witam. Dziekuje wszystkim za pomoc i porady. A teraz mam nastepne pytanie.Co to moze byc,napiecie ladowania waha sie od 14.70-15.03?
Escort 1.8TD'97,kontrolka ladowania nie zarzy sie.Dzis slyszalem ze moze to byc regulator w alternatorze.Napiecie ladowania akumulatora jest w granicach 15-16V,to chyba troche za duzo.
Troche nie rozumiem Twojego ukladu, ale odpowiem o napieciu na panelach. Nieobciazone panele, co ma miejsce gdy "sloneczny" akumulator jest naladowany maja napiecie nawet powyzej 20V. Ale Ciebie to chyba nie powinno martwic, poniewaz, akumulator ladowany jest przez kontroler ladowania, a przekaznik masz miedzy jednym a drugim aku. Zatem napięcie na...
Po zalozeniu i sprawdzeniu kabli robiles pomiary napieci aladowania? Masz jak na tacy przez wszystkich wpisane co i jak powinno byc. A Ty wciaz kombinujesz. Pomierz znowu dokladnie napiecia. Najwazniejsze to aby na olowianych slupkac mylo 14V gdy silnik pracuje. Pisze to juz ktorys raz. Jezeli alternator bedzie utrzymywal takie napiecie na akumulatorze,...
może Ci słabo kręci. sprawdz akumulator i ladowanie z alternatora. Najlepiej kup sobie areometr (ok.5zl.) i sprawdz gestosc elektrolitu w akumulatorze. a co do ladowania to wystarczy zmierzyc na biegu jalowym napiecie na biegunach akumulatora (wystarczy zwykly miernik). powinno wynosic od 13,8 do 14,4V bez zbednego obciazenia.
Nie, akumulator jest ciagle zimny. Tylko mam pytanie. Zmierzylem napiecie ladowania, i z podpietym jak i odpietym akumulatorem jest 11.5 - 11.8 V to chyba za malo ?? wiec cos z ladowaniem jest nie tak czy taka wartosc ma byc ??. Moze przez to ze te napiecie jest za niskie to nie chce sie ladowanie wylaczyc ?? Bo chyba 3 dni by sie aku nie ladowalo ??...
zanim kupisz nowy akumulator sprawdz gestosc elektrolitu w celach i napiecie ladowania alternatora.
- 2A to jest dziwne. czy aby napewno miales odpowiednia polaryzacje amperomierza? Podstawa to sprawdzenie napiecia nie pradu przy ukladzie ladowania. Napiecie mierzone bezposrednio na alowianych slöupkach akumulatora powinno zawierac sie w przedziale 14-14,5V. Skoro alternator jak piszesz pobiera 2A to zdecydowanie cos jest nie tak.
Witam 24*0.036*5=4,32Ahwiec jest to nie cale 10% pojemnosci akumulatora bez przesady ale taki prad nie mz prawa akumulatora rozladowac w takim czasie:)Napiecie ladowania wydaje sie lekko za niskie.Jesli chcesz sprawdzic czy akumulator jest ok to proponuje wyjac go z samochodu naladowac i kontrolnie rozladowac np pzrzez zarowke 21W np taka jest w kierunkach.Zarowka...
Przebieg napiecia na akumulatorze nie bedzie taki jak narysowany, ale uklad bedzie dzialal :) W ogole ten uklad jest prosty praktycznie, a skomplikowany teoretycznie, bo bazuje na zwarciowej pracy transfomatora w szczytowej czesci przebiegu (dla malych transformatorow jest to dopuszczalne). Oczywiscie jakakolwiek regulacja pradu katem wlaczenia jest...
Nie widzialem takiego uszkodzenia, wczesniej w ogole nie mialem stycznosci z tym przelacznikiem ale znalazlem jego schemat i tam jest narysowane czarno na bialym to co napisalem wyzej. Jesli wiesz cos wiecej o tych uszkodzeniach to napisz, po to jest forum. Jak tylko bede mial mozliwosc zeskanowania schematu to go zalacze, chyba ze znajde wersje elektroniczna...
Pradnica pradu stalego posiada dwa wyjscia; jedno to jest wyjscie wzbudzenia wyprowadzonym ciensza sruba, a drugie wyjscie grubsza sruba, wirnika.Podlancza sie te przewody do regulatora, a trzeci przewod wlaczony jest na stale do akumulatora, a nie do stacyjki.Dzialanie jest nastepujace, uzwojenie stojana i wirnika wlaczone jest przez styki przekaznika...
mozesz ladowac wiekszym pradem np 6-7A wazne zeby napiecie ladowania bylo nie wieksze niz 14,5V,kontroluj temperature akumulatora, jezeli bedzie cieply przerwij na jakis czas
Uzwojenia laczy sie w gwiazde. Podstawowy problem jaki bedziesz mial to regulacja napiecia ladowania , poniewaz sa tam magnesy stale i jesli tego nie przerobisz to cala przerobka do niczeg sie nie bedzie nadawala .W orginalnych alternatorach uzwojenie wirnika zasilane jest przez regulator napiecia , ktory to reguluje napieciem ladowania i utrzymuje...
do mariann: te akumulatorki dopiero co kupilem.i nie sprawdzilem poczatkowych stanów napięć. Wydaje mi sie ze ta ladowarka nie ma kontroli ladowania. po naladowaniu akumulatorków,czyli zgaszeniu diod led, wyciagam ladowarke, podlaczam ponownie i dalej jest ladowanie jak z niby rozladowanymi akumulatorkami. wiec moze tam jest jakis uklad czasowy.? ostatnie...
Jesli ładowarka daje prąd ladowania 8A i przemnożysz to przez 9h ladowania to masz 72Ah. Wiec na oko jest ok-mimo ze nie masz calkowicie rozladowanego aku (i nigdy go do zera nie rozladujesz chyba ze padnie). Podsumowując-jesli napiecie ladowarki jest takie jak aku-spokojnie sobie ta ladowarka laduj.
Po kolejnych probach: a) odpiety akumulator (7Ah/12V) w stanie jalowym ma 13,5V, czyli tyle samo ile jest na zlaczu zasilacza. b) po podlaczeniu rownolegle zarowki samochowej 10W (bioracej 0,7A) napiecie pozostal taakie same. c) po kliku probach zapalania zarowki napiecie spadlo do 12,7V a pod obciazeniem jest 12,5V Moge oczywiscie kupic nowy aku ale...
lampki ladowania nie swieca, po zalozeniu wszystko wyglada dobrze, ale napiecie na akumulatorze nie skacze powyzej 12-13V
Akumulator nie moze stac bez ladowania !! On sam sie rozladowuje. Jesli napiecie spadlo ponizej 10V to tez marne szanse na odratowanie. Najlepiej ladowac, zeby napiecie nie spadlo ponizej 12V
kolego teraz niewiem jakie napewno standardowe a chce podniesc nie napiecie ale prąd ladowania bo mam akumulator 650Ah i w bagazniku 870Ah od jakiegos innego pojazdu podłaczone oczywiscie równolegle ostatnio cos sie wali w alternatoze i hce go wymienic i pomyslalem o wymianie na mocniejszy aby ladnie ladował a jest to samochód marki Poldolot czyli Polonez...
Witam wszystkich jestem szczesliwym posiadaczem motocykla honda gl 500 rok produkcji 1982 ale niestety ostatnio nabawiłem sie usterki w postaci zbyt niskiego pradu ladowania akumulatora czy macie moze jakies pomysly jak temu zaradzić i co może być ewentualna przyczyna . Dodam że akumulator jest w pelni sprawny i jest nowy napiecie ladowania 11,6 - 12,8...
Ten akurat układ ze zdjęcia realizuje procedurę łączeniowa w czasie 2 s. Za podtrzymanie zasilania na obiekcie odpowiada UPS. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie żeby zjechać z czasem na PLC. Jednak nie będą to czasy rzędu milisekund. Kolejna przetwornica jako UPS :P kolejna zagadka do rozwiazania, jezeli mam juz baterie i przetwronica to one powinny...
Wiec po dokonaniu pomiaru wszytsko powinno sie wyjasnic co do transformatora... Ale 16v jest to napiecie przy poborze pradu 4A pod koniec ladowania pobor pradu malej wiec i napiecie wzrosnie. jesli sie myle to proszr mnie poprawic pozdrawiam
nie znam sie na tym na tyle by zrobic go samemu - dlatego musze cos kupic na poczatku tygodnia a nie mam zielonego pojecia co - czytalem test w auto świecie i oni tam polecaja prostownik NORAUTO ale w krakowie nie mozna go kupic nigdzie . wszystko inne co ogladalem nie miala elektronicznej regulacji napiecia. mierzylem napiecie na klemach akumulatora...
Nie jestem pewien. Na predce cos takiego naskrobalem: http://obrazki.elektroda.net/8_126643062... Tzn widze to tak. Normalnie po wlaczeniu ladowania napiecie na kondensatorze rosnie razem z tym na akumulatorze. Gdy napiecie przekroczy 15V zadziala dioda Zenera. Plynacy prad przez diode i opornik do masy powoduje zalaczenie tranzystora. Ten uruchamia...
diode zenera na odpowiadajace ci napiecie laczysz miedzy mase a 12V przez rezystor, dobierasz odpowiednia moc - dlatego pytam o prad. dowiedz sie ile to pobiera pradu to wtedy obliczyczy sie jaka powinien miec moc. prz podliczaniu mocy nalezy wziasc pod uwage to, ze podczas ladowania akumulatora - jazdy samochodem napiecie na akumulatorze moze podskoczyc...
na starym akumulatorze tez tak sie grzal wiec kupilem nowy akumulator i dalej sie grzeje a napiecie ladowania wynosi okolo 14.60
Uważąm ze raczej po stronie akumulatora, bo jaka bys ładowarka nieładował to zawsze naładujesz no chyba że masz ladowarke o niższym napieciu niz ten akumulator, ale ejzeli ladowarka ma takie napiecie jakie jest potrzebne do ladowania to powinna bez problemu naladowac a czas ladowania powinien zalezec tylko od jej wydajnosci pradowej, bynajmniej tak...
witam, Prosze o rade. Chcialbym wykonac uklad umozliwiajacy ladowanie akumulatora (samochodowy, kwasowy) z ogniwa fotowoltaicznego. Zalezy mi na utrzymaniu stalego napiecia ok. 14,4V oraz odlaczeniu ladowania po naladowaniu baterii. Jakiej mocy i na jakie napiecie, zastosowac panel sloneczny, zakladajac ze bedzie on sluzyl ladowaniu akumulatora w domku...
bmw opracowalo intligentne sterowanie alternatorem IGR. rozszerzenia sieci pokladowej obejmuje rozwiniety interfejs obslugi sterowania napieciem w alternatorze regulator BSD ( szeregowe zlacze wymiany danych) i czujnika stanu naladowania akumulatora IBS (inteligentny czujnik akumulatora) jest on zintegrowany z ujemna klema akumulatora mierzy stale prad...
Poszukaj schematow w elektrodzie dziale np dom tam cos znajdziesz. Nominalne napiecie tych akumulatorkow to 1,2V. Przy ladowaniu pradem stalym jest dlugi czas ladowania ok 10-12h pradem 0,1C czyli w tym przypadku pradem 230mA. Ladowanie impulsowe stosuje sie do szybkiego ladowania zeby nie grzaly sie nadmiernie akumulatorki. To tylko tak pobierznie...
Mam pytanie: http://bodzioch.republika.pl/schlad.html... Czy to normalne, ze jak ustawie napiecie w niej 4.0V(bez obciazenia) podlacze akumulator i drugim potencjometrem ustawiam na poczatku natezenie 100mA. To po podlaczeniu woltomierza do baterii napiecie ladowania jest okolo 3.2V i rosnie powoli, natomiast natezenie jest 100mA i powoli spada....
No to masz odpowiedz: przewody i wszelkie gniazda/wtyczki ( wlacznie z gniazdami bezpiecznikow ) do sprawdzenia. Jesli stan naladowania akumulatorow to 80% i ladowanie po kazdej podrozy, to wreszcie sie one laduja, czy nie? No i jak sie to ma do jazdy 5km? Hmm... Sciemnia cos kolega... P.S. Jaki to "miernik elektroniczny" i co on mierzy/pokazuje? jakie...
Czyli moge dac np 4.5V? Ale podczas ladowania pilnowac pradu i regulowac napiecie tak aby bylo okolo 100mA?
Mam problem.Posiadam audi b3.Nie zapala mi sie lampka ladowania akumulatora,nie laduje mi akumulatora.Stabilizator napiecie wimianialem pol roku temu,akumulator ma jakies dwa lata i wszystko dzielalo bez zazutu dotad.Poradzcie co to moze byc?Jaka przyczyna moze byc tego/Dodam,ze alternator takze ma jakies dwa lata.
Dlaczego aluminium nie nadaje sie? Czy stal nie bedzie pochlaniala czesci pola magnetycznego z magnesow? Aluminium zastapie plastikiem. Planuja za kazda cewka dac mostek prostowniczy, pozniej rownolegle polaczyc cewki, chcialbym uzyskac napiecie rzedu 15V przy srednich obrotach, do ladowania akumulatora 7Ah. Do tej pradnicy smiglo o srednicy okolo 1m.
Tak ale jesli napiecie na akumulatorze masz juz wysokie i prad ladowania bardzo niewielki do tego brak odbiornikow w tym ciagniku , chyba istnieje szansa ze moze sie wyłaczyć na chwile by nie przekroczyc napiecia, czy sie mylę? Do tego fakt ze na swiatłach kontrolka gaśnie. Ale jak pisze to tylko teoria.
Ale znalazlem rozpiske cewek dla briggsa i tam podane jest ze dla bialej wtyczki okraglej czyli taka jak u mnie ma byc ok 14V. Wdg tej prad ladowania jest ok. Akumulator jest 12V i napiecie stale ładowania mam 6v czyli duzo za małe.
napiecie ladowania ladowania akumulatora napiecie akumulatora
ksger aliexpress skaner część obrazu kodować pilot
saeco picobaristo saeco picobaristo
Lokalizacja akumulatora Webasto w Audi Q7 4M Główny kabel minusowy do licznika w Valtra 6850