Ciągłość przewodu wzbudzenia pewnie miernikiem sprawdzana? Sprawdź przewód ECU-Alternator tylko pod obciążeniem żarówką, najlepiej 21 W.
To chyba normalne, czy nie wiesz jak działa alternator? Można by powiedzieć, że wiem. A można by też powiedzieć, że sprawdzam poziom wiedzy.
Wymiana to max godzina. Jak jest sprawny to montuj. Ja sprawdzam żarówką 2W.
Diody sprawdzaliśmy wszystkie. Alternator wzbudziłem poprzez żarówkę bezpośrednio z kabla wyjściowego alternatora (połączony z rozrusznikiem i akumulatorem bezpośrednio). Schemat wstawię za chwilę.
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
Sprawdzałeś czy na alternator dochodzi impuls, wzbudzenie? Chyba niebieski przewód jak dobrze pamiętam , może przetarł się w trąbie słonia. Sprawdzałeś wiązkę od alternatora do kabiny pod atrapą?
Magnetyzm szczątkowy nie wystarczy aby wzbudzić alternator. Sprawdzałem na jednym i się wzbudził
Jedynie miernikiem wszystko leciałem. To co piszesz to sprawdzać gdy akumulator jest podłączony do alternatora ? czy akumulator odłączyć od alternatora i sprawdzic czy alternator bez aku daje napiecie a jedynie doprowadzić napiecie do przewodu od wzbudzenia. Beze za 1h w domu to bede sprawdzać to co napisałeś .
Mnie coś świta, że wzbudzenie alternatora też pracuje. Do tego kilka sterowników po 0,5A. Ostatnio sprawdzałem Accorda z 2000r i na pracującym silniku pobierał ponad 20A. Ładowanie z tego brało może 10A, dmuchawa wyłączona.
to wynikało by z tego ze alternator nie jest prawidłowo złożony ... sprawdzałem te diody wzbudzenia miernikiem bo one chyba są za małe by sprawdzić je przez odbiornik. Te 6 diód wymienionych (30A kazda) sprawdzałem zarówka 60W 12 V.
Nie ma wzbudzenia Alternatora sprawdzana masa nie święci się żarówka od ladowania i została wymieniona na nową i bez zmian
Czy sprawdzałeś może przewód wzbudzenia (zapala i gasi kontrolkę)??
Witam! Mam pytanko, czy posiada ktoś schemat instalacji elektrycznej do ciągnika Renault 130.14? Pytam, ponieważ nie ma ładowania, sprawdzałem próbówką i nie ma prądu na wzbudzenie alternatora.
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Podaj do zacisku b+ napięcie prosto od rozrusznika. B+ to wyjście alternatora i jest ono już połączone z akumulatorem. Ten alternator to nowy nowy, czy nowy używany? Jakiś typ posiada? Z czegoś pochodzi? Jakieś dane? Opisane ma wyjścia? Sprawdzałeś, jak się podłącza alternatory? Sprawdzałeś, co znaczą oznaczenia przy zaciskach?
Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Opisałem ,ze sprawdziłem .Chodzi o sprawdzenie konkretnie tego regulatora napięcia Dodano po 2 W tym alternatorze brak diod wzbudzenia, a resztę sprawdziłem . Chodzi o sprawdzenie konkretnie tego regulatora napięcia
Od jakiegoś czasu alternator przestawał ładować po czym po chwili działał,działo sie tak kilkakrotnie. Sprawdziłem połączenie-brak prądu wzbudzenia ze stacyjki. Czy od stacyjki idą jakieś kostki itp.???Proszę o jakieś sugestie Lampka kontrolna braku ładowania alternatora świeci czy nie? W którym miejscu sprawdzałeś napięcie zasilania regulatora napięcia?...
Gnije kabel niebieski w dwupinwej wtyczce koło rozrusznika. To właśnie sprawdzałem w pierwszej kolejności.
Prozę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Mam problem z ładowaniem polegający na tym, że czasami po odpaleniu samochód ładuje, a po kilku minutach przestaje ładować. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym rozruchu znowu ładuje, żeby za moment znowu przestać ładować. Innym razem zimny w ogóle nie ładuje, a po kilku minutach wyłączam zapłon, odpalam ponownie i...
Jeżeli alternator będzie miał sprawny regulator napięcia to powinien wystarczyć. A co z pobieranym prądem wzbudzenia w przypadku braku wiatru? Lepiej w takich konstrukcjach sprawdzają się generatory samowzbudne.
Diody wzbudzenia w alternatorze? A cóż to takiego? Diody w alternatorze służą do prostowania WYTWORZONEGO prądu zmiennego. "Pomysł" na sprawdzanie ładowania pozostawiam bez komentarza... a co w alternatorze nie ma diód wzbudzenia?
Sprawdzałem wszystkie diody, wzbudzenia też i na nich po odpaleniu silnika pojawia się napięcie. Pomiar oczywiście na alternatorze. Nie wiem co jeszcze można zrobić.
jedne i drugie sprawdzam żarówką, tyle tylko że wzbudzenia najwyżej zarówką 5W. Właśnie diody wzbudzenia czasem miernik pokazywał mi że są dobre a żarówka np świeciła w obie strony, natomiast jak "prostownicze były "dead" wg testu z żarówką to miernik pokazywał to samo.
Nie tylko mostek prostowniczy, regulator napięcia również musi mieć pewny styk z masą Ale jakby nie miał połączenia z masą, to by nie dawał wzbudzenia. Sprawdzałem to, dałem kabelek z masą bezpośrednio pod gniazdo masy regulatora i wzbudzenie normalnie występuje.
do obwodu wzbudzenia podłączyłem akumulator i szeregowo żarówkę 12V/10W Jednak wg opisu sprawdzania mała żarówka na obwodzie wzbudzenia powinna zgasnąć A regulator gdzie? Skoro zasilasz na stałe uzwojenie wzbudzenia, które bez regulatora nie ma żadnego połączenia w wyjściem, to czemu ta żaróweczka miałaby zgasnąć?
Nie odpowiem konkretnie na te pytania, bo alternator miałem rozebrany tylko jeden od poldka w którym padła jedna z diod od wzbudzenia i tam regulator napięcia nie był zintegrowany z alternatorem. Tak jak wcześniej pisałem sprawdzałem w kilku samochodach (do których miałem dostęp) napięcie ładowania na zimnym i gorącym alternatorze ze zintegrowanym regulatorem...
sprawdzałem ten przewód jest w dobrym stanie
Połączenie na pewno jest alternatora z akumulatora bo przy postoju wskazuje napięcie, zasilanie wzbudzenie również sprawdzałem alternator na dwóch regulatorach i nadal to samo. A gdyby bezpośrednio podłączyć alternator do zasilania głównego rozrusznika ? Czy jeśli wtedy wykaże wartość powyżej napięcia na akumulatorze to będzie jasne ze alternator jest...
Dzień dobry, Problemem jest palący się stale komunikat "USTERKA ŁADOWANIA AKUMULATORA" - zapala się już po włożeniu karty (nie trzeba nawet odpalać samochodu) Nie mam błędów po podłączeniu PyCLIP Napięcie ładowania 14.8 - 15V Sprawdziłem: 1. Alternator - zdemontowałem i zawiozłem do doświadczonego warsztatu, który sprawdzał akumulator ze wzbudzeniem...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Myślę że kolega powinien sprawdzić najpierw czy wirnik alternatora nie ma zwarcia, oraz sprawdzić diody wzbudzenia w alternatorze. Jeśli chodzi o wirnik to po prostu na zacisk "DF (67)" podać + przez amperomierz. Prąd zmierzony powinien nie przekraczać jakichś 3A o ile dobrze pamiętam. Dla sprawdzania diod wzbudzenia trzeba już rozebrać alternator i...
Ten nowy alternator, to nowy nowy, czy nowy używany? Był sprawdzony PRZED montażem w aucie? Bo sama wymiana szczotek, to jeszcze nie wszystko. Sprawdzałeś, czy na zacisku wzbudzenia pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu? Sprawdziłeś, czy kontrolka gaśnie, jak odłączysz wzbudzenie od alternatora? Regulator napięcia wymieniony, czy został stary?
Jak sprawdzam alternatory wiertarką z wkręconym w uchwyt bitem, to gdy się wzbudzi, to ciężko ją utrzymać, powodzenia życzę na rowerze z takim przełożeniem ;)
Prawdę mówiąc to powinno być zrobione po regeneracji podczas pierwszego sprawdzania alternatora no cóż można spróbować.
No nowy jest do d.... Że nie uznali gwarancji to zwykle norma w naszym cudownym kraju. Dla eksperymentu możesz podłączyć drugie auto na kablach i zobaczyć czy pulsuje. Jeszcze przy sprawdzaniu prądów na zapalonym odłączyłem kabel wzbudzenia i alternator ładował jednak po dłuższej chwili przestał i nawet zwiększanie obrotów go nie wzbudziło. Dopiero...
Byłem u gościa od alternatorów taki atarszy dziadek i mi powiedział że wzbudzenie muszę wiedzieć czy jest komputerowe czy po kabelku bo jak komputerowe to nie można sprawdzać jakoś tam bo się spali coś Sprawdzę żaróweczka jak wrócę do domu
Witam tak udało się, sprawa banalnie prosta, ktoś przede mną zamienił przewody alternatora z czujnikiem który znajduje się zaraz obok alternatora pod rurą wody nie było go widać na dodatek i tu i tu przewody niebieskie, (jednak w jednej wtyczce 2 w drugiej 1 przewód) Zamieszałem się przy sprawdzaniu przejść według schematu. Dodam że już 2 raz spotkałem...
właśnie sprawdzałem już ten przekaźnik wczoraj i nie dochodzi do niego sygnał z wzbudzenia. pozostaje sprawdzenie przewodu z alternatora.
2v na pracującym silniku Małe to napięcie. Powinno być równe napięciu ładowania na D+. Sprawdzałeś te małe diody też? Sprawdzamy żarówką nie omomierzem. Odłącz 61 od regulatora i zmierz napięcie. Jak wzrośnie to regulator, jak sie nie zmieni to diody w alternatorze. A jakie powinno być napięcie? Dodam że napięcie sprawdzałem już po zakończeniu eksperymentu...
Tak,tylko że nie ma różnicy czy wyższe czy niskie obroty,ze światłami czy bez sprawdzałem pasek jest ok ,wsuwki oczyszczone nie zaśniedziałe ......Jak mam sprawdzić ten obwód wzbudzenia ????
A mierzone bezpośrednio na alternatorze? Zrobiłem pomiar na alternatorze i na akumulatorze, jest to samo. Zmieniłem pasek, zmieniłem również regulator napięcia, niewiele to zmieniło. Aku 12,4 V Po uruchmieniu silnika 14,5 V przez około 10 sek pózniej spada ładowanie do 13,4 V wraz z rozgrzewaniem silnika spadają obroty i ładowanie do 12,8V dodając...
W przypadku obciążenia akumulatorem będzie działało, przynajmniej w tych co sprawdzałem zawsze działało, w sytuacji innego odbiornika trudno mi powiedzieć. Napięcie możesz podać prze kontrolkę 3 do 5 watów, będzie kontrola zadziałania.
Witam! Mam problem z prądem w Fiacie CC. Po pierwsze: Przy zgaszonym silniku i wyłączonym zapłonie świeci się kontrolka ładowania oraz lekko tli się kontrolka oleju. Sprawdzałem miernikiem i na pinie od wzbudzenia przy alternatorze przy wyłączonym zapłonie pojawia się napięcie. Dlaczego? Czy oznacza to że alternator jest uszkodzony? Po drugie: Przy...
Ok jw alternator motocraft i zwarcie głównego plusa z plusem wzbudzenia a diody wszystkie sprawne. Miałem juz 2 takie alternatory i gdzie to sie zwiera.? Diody sprawdzana prądowo. Niestety szybka podmiana nie pozwala na szcegółowe badanie. :( Bo na stanie mam tylko sprawne...
masę też sprawdzałem miałem nadzieje !!jednak to mostek był uszkodzony po wymianie wszystko sie uspokoiło pozdrawiam i dziękuję
Sprawdzałem kontrolke i po zwarciu do masy przewodu od wzbudzenia świeci , szczotki są takie sobie. Jak sprawdzic regulator ?
Ja mam do sprawdzania tych alternatorów specjalny miernik.Bez tego miernika nie da rady sprawdzić alternatora.
od razu bierzecie się za alternator a sprawdzał ktoś czy jak się odepnie wzbudzenie to czy żarzy nadal?
A jak sprawdzić regulator? Podać napięcie na wejście i sprawdzać wyjście? Można jak najbardziej. Od strony zasilania regulatora wpinamy zasilacz regulowany o zakresie ok. 15-20 woltów, na wyjściu (na szczotki) wpinamy np. niewielką żaróweczkę. Teraz zwiększamy napięcie na zasilaczu i obserwujemy żaróweczkę. W momencie gdy żaróweczka zgaśnie odczytujemy...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Może być że nie rozłącza regulatora gdy się nagrzeje.Jeżeli ta sytuacja się powtórzy to odłącz na moment klemę i ponownie podłącz .Jak pobór zniknie to świadczy o regulatorze.Prąd 3-3.5A świadczy na bank o podawaniu napięcia na wirnik ,czyli wzbudzenie.Te regulatory mają tak, że wzbudzenie po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu zapłonu,czyli kluczyka.Wielokrotnie...
czyli sprawdzać żarówką. przy uszkodzonej diodzie światło powinno być słabsze??? wiem że można sprawdzać jeszcze alternatory oscyloskopem podłączając się pod akumulator przy włączonym silniku i powinno się zobaczyć czy jest odpowiedni prąd wzbudzenia?
ładowanie jest na poziomie 13,8 na wolnych obrotach, przy wyższych 16,5 Miałem coś podobnego w poldku. Padnięta była jedna z trzech diod na wzbudzeniu. Radzę ją wymienić, albo często sprawdzać i uzupełniać poziom w akumulatorze.
Witam, kiedyś sprawdzałem zasadę działania w/w regulatora i wg moich wniosków jak kolega pisze napięcie na szczotkach jest w granicach około 6-8V i prądzie około 0.2A więc powoduje słabe świecenie żarówek podłączonych do szczotek gdzie napięcie spada do około 2V po podaniu obciążenia. Jednak można było obojętnie co odłączać i regulator startował. Więc...
Witam W alternatorze nie ma komutatora,lecz są pierścienie ślizgowe.Lepiej (powiedzmy)dać tak samo lecz ogólnie nie ma to znaczenia. Jedynie zmieni się kierunek pola magnetycznego w wirniku,lecz nie zauważyłem by miało to wpływ na pole magnetyczne jakie wytwarza wirnik.Dotychczas wymieniałem bez sprawdzania który przewód dochodzi do którego pierścienia,...
Jutro będę sprawdzał. Przecież mogę wzbudzić altka pomijając niebieski przewód instalacji, w złym kierunku idę? Generalnie nie zajmuje się naprawą alternatorów, wg. mnie to coś z wzbudzeniem jest nie halo, ale juto będę mierzył... Dodam, że sprzęgiełka nie ma.
Tak najlepiej żarówkę , ja sprawdzam diody wzbudzeni obciążając je 10 W żarówką a prostownicze 55 W . A prąd z akumulatora .
Trzeba wydostać alternator, rozpołowić go, odlutować stojan, wykręcić mostek. Sprawdzenie diód miernikiem zda się na niewiele, bo będą mierzyły się dobrze. Diody w mostku sprawdzam zasilaczem regulowanym. I tak, diody mocy prądem np 10-15A i obserwujesz czy w miarę nagrzewania się diody, spadek napięcia na niej nie zmienia się rażąco (w granicach 0,5-0,8V,...
Ciągle jest szansa że po wymianie tablicy nic się nie zmieni bo cały czas nie wiadomo co konkretnie w tej tablicy mogłoby być popsute. Jakby miala wymuszać początkowy prąd wzbudzenia podobny do takiego jaki daje 5W żarówka to muszą być w niej rezystory o podobnej mocy czyli ok 5W a takich "byczków" trudno nie zauważyć. Cały czas twierdzę że jest niewłaściwy...
Witam. Mam problem z VW Up 1.0. Mianowicie jakiś czas temu auto nagle straciło prąd. Po przekręceniu kluczyka czarno. No to nowy akumulator i ok, odpaliło, ale na następny dzień przycinały się wycieraczki i ogólnie troszkę elektryka głupiała. VCDS pokazał błąd P0536 napięcie systemu zawyżone. Ładowanie na wolnych 14,9 V, skacze na 15 V, nie gazowałem...
Witam dzisiaj byłem u znajomego który ma scanię r420 bez ADR, dlatego na samym początku napisałem bez ADR bo przejrzałem fora i wszystko co znalazłem to z wyłącznikiem ADR. Po odpaleniu silnika świeci się kontrolka ładowania i awaria silnika, do alternatora dochodzą dwa przewody jeden czerwony i czarny obydwa idą do komputera przewody prześwietlone...
Chaotyczny opis. Mamy rozumieć że: regulator napięcia którego nie miałem przy kupnie ciągnika To miałeś, czy zastosowałeś taki jak na zdjęciu. Próbowałeś naprawić alternator, i Poczyściłem go, poodnawiałem luty i stwierdziłem że diody się spaliły, ponieważ po podłączeniu wzbudzenia dalej nie ładował. Niestety nie posiadam miernika A sprawdzałeś uzwojenia?...
Skoro to jest elegant to napewno masz alternator , czy sprawdzałeś naciąg paska klinowego , może jest zbyt luźny i to on piszczy. Alternator gdy otrzyma wzbudzenie stwarza większy opór niż prądnica i pasek w tym przypadku trzeba bardziej pilnowac. A akumulator Jenox ? , miałem dwa takie w ciężarówce w pracy i ani roku nie wytrzymały.
Dopiero teraz spojrzałem:P Tak, masz rację - mówimy o prądnicy, a nie o prądnicy prądu przemiennego(alternator):P:P Przepraszam za wprowadzanie w błąd i dezorientację:) Jednak są alternatory, które nie potrzebują w ogóle wzbudzenia a nawet akumulatora, aby same siebie zasilić(sprawdzałem). Jedynie poniżej powiedzmy 1500 obr/min będzie silnik przygasał,...
Jak to 0.3V zmierzyłeś? Co sprawdzałeś w drugim motocyklu? Po kolei. Sprawdziłeś, co się dzieje na szczotkach alternatora podczas pracy? Pojawia się tam prąd wzbudzenia? Może masz dość częstą usterkę w tych alternatorach, czyli wyrwało drucik z pierścienia ślizgowego i jak silnik zacznie kręcić, to przerywa.
Sprawdzał ktoś może jaka jest różnica w prędkości wiatru w tym samym czasie między obszarem kilkanaście metrów przed budynkiem od strony nawietrznej a nad kalenicą dachu dwuspadowego gdy wiatr wieje mniej więcej prostopadle do kalenicy? Mierzyłem coś podobnego; kompresowanie się wiatru między budynkami. Okazuje się że wiatr przyśpiesza nawet dwukrotnie....
wymontowałem regulator i zakręciłem wiertarką, na diodach wzbudzenia i ładowaniu wykazało ok. 16v.. . Nie ma co się doktoryzować,musi Kolega sprawdzić dlaczego uzwojenie wzbudzenia masuje i od tego należy zacząć.Jak się to wyjaśni,można podłączyć sprawny regulator,akumulator i wówczas sprawdzać jakie napięcie występuje.
Moim skromnym zdaniem nie masz ładowania .Szukasz dziury w całym twierdzisz ,że sprawdzałeś ładowanie ,,miernikiem,,a wytłumacz jakim cudem wzbudzony jest alternator skoro na unieruchomionym silniku po przekręceniu stacyjki kontrolka ładowania się nie świeci.Chyba ,że masz instalacje poprzerabianą ,to wtedy takie pytania do autora tych przeróbek.Poz.
Kolego Prusak. jeśli chodzi o sprawdzenie ładowania to ja sprawdzałem wszystko po kolei, uzwojenia alternatora diody wzbudzenia , diody dodatnie, ujemne, szczotki i w sumie po wykluczeniu tych rzeczy zdecydowałem się wymienić regulator napięcia. To po czym w sumie zauważyłem że mam problemy z ładowaniem, to było przygasanie świateł na wolnych obrotach,...
Prawdopodobnie będą to diody wzbudzenia,kture trzeba sprawdzać żaróweczką 5W podnapięciem 24V w obu kierunkach.Dokładnie przeczyść także wszystkie złącza i skrętki<gwinty>.
Bład 25 to problem z alternatorem, moze nie byc ładowania, zasniedziałe styki lub brak szczotek albo paska napedowego. Zaden agregat z silnikiem diesla nie jest obciazony sprezarka w momencie rozruchu(tak na marginesie) dopiero sprzegło lapie po rozruchu. Nie prawda, silnik gdy tylko złapie, sprzęgło odśrodkowe zespala silnik z kompresorem.Nikt nie...
Witam także mieliście racje dziś kupiłem nowy regulator napięcia zamontowałem i ładuje To na 100% ten tranzystor musiał miec przebicie bo jak pisałem po dołączeniu przewodu od kontrolki na literke D lampka się nie paliła bo było cały czas napięcie czyli ten tranzystor w środku regulatora miał przebicie tak to rozumiem a po wymianie od razu sie zapaliła...
Punkty masowe sprawdzałem - poprawiłem je w całym motocyklu, przy lampach z przodu i tyłu dołożyłem nawet dodatkowe. Podejrzewałem układ zapłonowy, ale sam już nie wiem. Jak odepnę przewód IG czyli alternator się nie wzbudzi to nie występuje żadne miganie (gdyby jakiś układ cyklicznie pobierał duży prąd powinno być to widoczne również na samym akumulatorze...
TO jest denso/magneti regulator 100 zeta kosztował z magnetti. A na wyjściu jet tyle samo czyli spadku nie ma sprawdzałem to na samym początku. Ogólnie nie ma tu diód wzbudzenia i to mnie troche ciekawi ale wzbudza sie bo coś tam ładuje.
Po ponownym odpaleniu już nie chciał się wzbudzić przy 2000 obr. Sprawdzałem miernikiem napięcie na szczotkach i jest (szczotki nie są zużyte). Kabel od ładowania który wychodzi z alternatora ma 0 ohm i kabel od kontrolki również który idzie z żarówki 4W. Jedno wielkie masło maślane. Zmierzyłeś napięcie wychodzące z przewodu kontrolki ładowania względem...
podłącz się pod ten "trzeci" kontrolka do sprawdzania napięcia na tym kablu lekko się żarzy(stąd wnioskuję że to wzbudzenie alternatora) ale po uruchomieniu silnika nic nie ma >zostaje masa to jak poda mi zasilanie na ten wyłącznik a może ja już czegoś nie rozumiem
Miałem kiedyś coś podobnego u siebie , jeździłem z podłączonym miernikiem i obserwowałem jak napięcie bez powodu wzrastało do wartości ponad 16 V . Podejrzenie padło na regulator , podłączyłem nawet stary regulator stykowy z poloneza , ale efekt był żaden , napięcie skakało jak chciało . Po przeanalizowaniu wszystkich możliwości na wariata wymieniłem...
Na obudowę podajesz minus, na styk szczotkotrzymacza plus, do śruby + podłaczasz żarówkę powiedzmy zkierunkowskazu, mocno zakręcasz dłonią za piastę/koło pasowe i patrzysz czy zarówka się lekko zażarzy. Jak tak, to na 99% dobry, 1% niepewności to diody wzbudzenia, które wtedy nie biora udziału. Bez śmiechu, ja tak sprawdzam niemal każdy, tą metodą można...
Na początek radziłbym kolego zająć się pracą regulatora napięcia - widzę, że ten temat całkowicie pomijasz. Kiedyś osobiście robiłem doświadczenie w tym kierunku, a wniosek wstępny był taki, że dużo więcej niż połowa dostępnych alternatorów nie wykorzystuje swojej pełnej mocy do ładowania. Przyjmując wtedy końcowe napięcie ładowania akumulatora na poziomie...
Jeżeli masz alternator rozłożony to sprawdź: Wirnik: czy nie ma przerwy - mirnik między pierścienie(powinien pokazac jakąś opornośc) i czy nie ma do masy - miernik między pierścień i oś(tu miernik nie powinien nic pokazac).Do sprawdzenia przebicia międzyzwojowego potrzebny jest specjalny przyrząd. Stojan: czy nie ma przerwy - miernik wpinasz między...
Witam wszystkich, mam problem z ładowanie w Iveco Daily 35s12 z 2005r. 2,3d z pseudo "automatem". Auto stało z miesiąc nie jeżdżone, wczoraj odpaliłem przejechałem z 5km i na wyświetlaczu pojawił mi się komunikat, że 5bieg jest w trybie serwisowym, po kilkuset metrach przeszedł w tryb Neutral i tak naprawdę skończyła się jazda. Stanąłem wyłączyłem silnik,...
Witam Jeżeli sprawdzałeś masy(silnik ,nadwozie),sprawdź czy jest masa na alternatorze(znam przypadki że się straciła przez rdzę i inne powody).Jeżeli regulator napięcia jest na alternatorze,odepnij przewód kontrolki od zacisku D+ i go daj na masę,wówczas kontrolka powinna świecić .W brew pozorom nie każdy alternator się wzbudzi bez sprawnej kontrolki...
Po pierwsze sprawdzał bym ładowanie ,raz na śrubie przy alternatorze, drugi pomiar na klemach akumulatora , Na wsuwce 15 misi być ( tyle co stan akumulatora ) pomniejszony o pobór 2 W żarówki wzbudzenia . Sprawdzeniu poddał bym wszystkie miejsca łączenia przewodów z końcówkami a zwłaszcza tu przy rozruszniku . A puść bezpośrednio przewód ze śruby alternatora...
Audi a4 b6 2002r po swapie na 2.7 biturbo Poroblem z jakim sie borykam to brak wzbudzenia alteratora. Alternator nie wzbudza sie po odpaleniu silnika dopiero po przygazowaniu do około 2tys obr. wzbudza sie on sam i łąduje bez problemu. Pod maską jest wtyczka 2 pin w której idzie wzbudzenie alternatora oraz impuls do elektromagnesu rozrusznika: -Bez...
Witam Mam do sprawdzenia mostek z alternatora 12V od Forda Fiesty MK4 ( Magneti-Marelli) - jest to prosty mostek 3f złożony tylko i wyłącznie z 6-ciu głównych diod typowych, wciskanych, w mostku nie ma małych diod wzbudzenia. http://obrazki.elektroda.pl/2261327700_1... Mostek mam wyciągnięty, sprawdzam podając zasilanie z małego 3 fazowego...
https://obrazki.elektroda.pl/3541884300_... Mała kostka, górny rząd, drugi pin od lewej ( na zdjęciu od prawej). DRL mam fabryczne - świecą światła mijania - z tym że nie ma wtedy podświetlenia zegarów, pokręteł i przełączników. Po odłączeniu kostki od alternatora same się zapalają, i gasną po wpięciu jej na miejsce. Przejście sprawdzałem...
Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora, oraz między zaciskiem plusowym a masą alternatora. Jeśli wynik ten sam szukaj usterki w alternatorze. Jeśli alternator jest rozebrany sprawdź stan pierścieni na wirniku, oraz opór uzwojenia wzbudzenia (końce przyłączone są do pierścieni). Nie może być również przejścia między uzwojeniem wzbudzenia a wirnikiem!...
Witam posiadam Peugeota 206CC.Alternator firmy denso. Alternator nie ładuje lecz jest sprawny bo był dany do elektryka który go podłączał i sprawdzał natomiast wkładając go do swego auta i sprawdzając go nie ładuje przewód ładujący idący do akumulatora i rozrusznika jest ok.Dodatkowo do alternatora idzie wtyczka 2 pinowa z kablami w kolorze szarym i...
Jeszcze nie spotkałem alternatora w którym to nie chodzi (a przerobiłem już kilka), prądu nigdy nie sprawdzałem, ale myślę że będzie ok. Przeróbka polega na rozłączeniu blaszek/drutów łączących regiel ze szczotkami. Wewnątrz alternatora jest blaszka która doprowadza + z diod wzbudzenia do regla i jednej ze szczotek, styk na reglu od tej blaszki wyprowadzam...
Szanowny krzychu jeśli chcesz kogoś obśmiewać/w tak starym artykule!/ to zrób to z użyciem normalnej /prawidłowej/ polszczyzny- która podkreśli Twoją absolutną wyższość nad niewiedzą obśmiewanego. Natomiast co do tematu -to chyba regulator prądnicy czy alternatora był do naprawy. Wygląda na to że obwód wzbudzenia nie dostawał prądu /zmierzyć napięcie...
Witam Agregat po kilku sekundach samoistnie się wyłącza i wywala dwa błędy P03 L/H volt i P07 L/h chargers i po sprawdzeniu ładownia nie ma(sprawdzałem przy samym alternatorze) czy brak ładowania może powodować błąd P03? Przy alternatorze są dwa kabelki jeden czerwony drugi zielony który to wzbudzenie?
Do sprawdzenia na stole musisz jeszcze podpiąć sygnał wzbudzenia. Alternator sprawdzaj pod obciążeniem. Jaki to alternator tam siedzi? Regulator oryginał czy zamiennik? Schemat regulatora znajdziesz w necie. Potem jest pomiar.
nie sprawdzałem, a trzeba to sprawdzi wizualnie bo jest dużo rozbierania aby się tam dostać. To podstawowe sprawdzenie. Trudno mi sobie wyobrazić trudny dostęp do szczotek... Obwód między E- a E+ jaką ma rezystancję (regulator odłączony)? jakie powinno być na nim napięcie? Do 48V DC. Można się jeszcze zastanowić czy przyczyna nie leży w zaniku magnetyzmu...
Alternator na problem ze wzbudzeniem. . Wiesz jak działa alternator ? Jak będziesz jechał z Kielc do Warszawy to cały czas ma się wzbudzać ? Autora alternator ma jednak z tym problem. Jesli coś jest ze wzbudzeniem to załączy się ładowanie po przekroczeniu danych obrotów silnika. Kaziu76 do jakiego modułu co to za moduł? Jedynie co mi przychodzi do...
A może kolega nam nas poinformuje czym dysponuje do sprawdzania. Przydałaby się choćby lampka kontrolna czyli tzw próbówka. I dalesze informacje to czy na przwodzie wzbudzenia występuje napięcie? Czy bezpieczniki są sprawne i czy są sprawne łączenia w skrzynce bezpieczników.?
Witam zwracam się prośbą o poradę odnośnie alternatora w BMW e32 3.0 , Mianowicie usterka wygląda następująco , zaczęła się świecić na stałe kontrolka ładowania brak wzbudzenia alternatora , alternator sprawdzany na stole u elektryka od alternatorów na stole prawidłowo ładuje lekko ponad 14v ładnie się odrazu wzbudza i wszystko gra .W Samochodzie czasem...
Uszkodzone diody nie powinny podnosić napięcia. Jesteś pewien miernika? Sprawdź połączenia przewodów altenator-akumulator, przy niepewnym kontakcie napięcie może wzrastac. Aby lampka zgasła musi być jednakowe napięcie dodatnie po jej obu stronach (od diod wzbudzenia i od diod dodatnich). Objawy wskazują, że diody wzbudzenia pracują, ale napięcie nie...
Witam wszystkich. Mam kilka błędów w Actrosie fmr 04041 hzr 00404 fss 01211 Na wyświetlaczu pojawiła się komunikat serwis natychmiast wyświetlacz początkowo miał podświetlenie a teraz nie sprawdzałem żarówki ok .Zaczęło się od braku ładowania ,alternator jet sprawny nie dochodzi wzbudzenie co to za błędy i czy sam mogę zresetować błędy
wzbudzenia alternatora sprawdzanie alternatora napiecie wzbudzenia alternatora
iskrownik ustawić pralka mastercook instrukcja obsługa instrukcja sterownik sprężarka
class zapowietrza dławik przypalony
Wyświetlacz lodówki Hotpoint Ariston nie działa, ale lodówka działa Schemat paska rozrządu Chrysler - jak uzyskać?