http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Ciągle jest szansa że po wymianie tablicy nic się nie zmieni bo cały czas nie wiadomo co konkretnie w tej tablicy mogłoby być popsute. Jakby miala wymuszać początkowy prąd wzbudzenia podobny do takiego jaki daje 5W żarówka to muszą być w niej rezystory o podobnej mocy czyli ok 5W a takich "byczków" trudno nie zauważyć. Cały czas twierdzę że jest niewłaściwy...
Do obudowy nie powinieneś mieć żadnego przejścia. Też tak myślę, z drugiej strony przy normalnych instalacjach przyjmowało się że izolacja jest sprawna gdy spełniała warunek 2kOhm na Volt (dla 250V >0,5MOhm, dla 500V >1MOhm). Więc tu niby też spełnia warunek. Alternator do wyjęcia , trzeba go rozebrać i zweryfikowac co padło. Bez doświadczenia to kiepsko...
Cześć. Problemem dotyczy agregatu złożonego z prądnicy MEZ Frenstat-CSRS typ A280 M04. i silnika PZL Mielec. Są dwa problemy i wydaje mi się, że są one połączone. Pierwszy jest taki, że przy maksymalnych obrotach silnika, woltomierz na tablicy, pokazuje 390V i tyle samo pokazują dwa mierniki, którymi mierzyłem, zarówno na przewodach do woltomierza jak...
Sprawdź połączenia z masą wszystkich modułów elektronicznych (mogą być też przerwane żyły w przewodach) - woltomierz do ręki i metodyczne sprawdzanie spadków napięć 1. akumulator - klema minus z masą pojazdu - jaki jest spadek napięcia w czasie poboru dużego prądu i jakie napięcie na akumulatorze podczas kręcenia rozrusznikiem 2. co oznaczają te kody...
Ciągłość przewodu wzbudzenia pewnie miernikiem sprawdzana? Sprawdź przewód ECU-Alternator tylko pod obciążeniem żarówką, najlepiej 21 W.
Diody głównego mostka prostowniczego sprawdza się pod obciążeniem, miernikiem można jedynie diody wzbudzenia. Diody miały jedna nóżkę odlutowana podczas pomiaru?
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
To chyba normalne, czy nie wiesz jak działa alternator? Można by powiedzieć, że wiem. A można by też powiedzieć, że sprawdzam poziom wiedzy.
Żarzenie kontrolki ładowania może świadczyć o uszkodzeniu jednej z diód wzbudzenia Lub złe jej połączenie z resztą mostka. Miałem kilka razy taki przypadek w PF 126p. Czy sprawdzałeś wszystkie diody? Wiekszość sprawdza tylko diody głównego prostownika , o pomocniczych (wzbudzenia ) zapominając.
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
do obwodu wzbudzenia podłączyłem akumulator i szeregowo żarówkę 12V/10W Jednak wg opisu sprawdzania mała żarówka na obwodzie wzbudzenia powinna zgasnąć A regulator gdzie? Skoro zasilasz na stałe uzwojenie wzbudzenia, które bez regulatora nie ma żadnego połączenia w wyjściem, to czemu ta żaróweczka miałaby zgasnąć?
jedne i drugie sprawdzam żarówką, tyle tylko że wzbudzenia najwyżej zarówką 5W. Właśnie diody wzbudzenia czasem miernik pokazywał mi że są dobre a żarówka np świeciła w obie strony, natomiast jak "prostownicze były "dead" wg testu z żarówką to miernik pokazywał to samo.
Jedynie miernikiem wszystko leciałem. To co piszesz to sprawdzać gdy akumulator jest podłączony do alternatora ? czy akumulator odłączyć od alternatora i sprawdzic czy alternator bez aku daje napiecie a jedynie doprowadzić napiecie do przewodu od wzbudzenia. Beze za 1h w domu to bede sprawdzać to co napisałeś .
Prozę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Mam problem z ładowaniem polegający na tym, że czasami po odpaleniu samochód ładuje, a po kilku minutach przestaje ładować. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym rozruchu znowu ładuje, żeby za moment znowu przestać ładować. Innym razem zimny w ogóle nie ładuje, a po kilku minutach wyłączam zapłon, odpalam ponownie i...
Do sprawdzenia na stole musisz jeszcze podpiąć sygnał wzbudzenia. Alternator sprawdzaj pod obciążeniem. Jaki to alternator tam siedzi? Regulator oryginał czy zamiennik? Schemat regulatora znajdziesz w necie. Potem jest pomiar.
to wynikało by z tego ze alternator nie jest prawidłowo złożony ... sprawdzałem te diody wzbudzenia miernikiem bo one chyba są za małe by sprawdzić je przez odbiornik. Te 6 diód wymienionych (30A kazda) sprawdzałem zarówka 60W 12 V.
Podaj do zacisku b+ napięcie prosto od rozrusznika. B+ to wyjście alternatora i jest ono już połączone z akumulatorem. Ten alternator to nowy nowy, czy nowy używany? Jakiś typ posiada? Z czegoś pochodzi? Jakieś dane? Opisane ma wyjścia? Sprawdzałeś, jak się podłącza alternatory? Sprawdzałeś, co znaczą oznaczenia przy zaciskach?
Czy sprawdzałeś może przewód wzbudzenia (zapala i gasi kontrolkę)??
Opisałem ,ze sprawdziłem .Chodzi o sprawdzenie konkretnie tego regulatora napięcia Dodano po 2 W tym alternatorze brak diod wzbudzenia, a resztę sprawdziłem . Chodzi o sprawdzenie konkretnie tego regulatora napięcia
To skoro jesteś aż taki mądry, to czemu jeszcze tego nie naprawiłeś? I po co założyłeś ten temat skoro i tak wiesz lepiej? Bo mierzenie oporności na alternatorze nie na wiele się zda! Możesz jedynie stwierdzić, czy ci się prąd przez przebite diody nie cofa. Oporność między wyjściem dodatnim z alternatora, a masą powinna wynosić nieskończoność, bo są...
Witam zwracam się prośbą o poradę odnośnie alternatora w BMW e32 3.0 , Mianowicie usterka wygląda następująco , zaczęła się świecić na stałe kontrolka ładowania brak wzbudzenia alternatora , alternator sprawdzany na stole u elektryka od alternatorów na stole prawidłowo ładuje lekko ponad 14v ładnie się odrazu wzbudza i wszystko gra .W Samochodzie czasem...
Gnije kabel niebieski w dwupinwej wtyczce koło rozrusznika. To właśnie sprawdzałem w pierwszej kolejności.
Nie ma wzbudzenia Alternatora sprawdzana masa nie święci się żarówka od ladowania i została wymieniona na nową i bez zmian
Jeżeli alternator będzie miał sprawny regulator napięcia to powinien wystarczyć. A co z pobieranym prądem wzbudzenia w przypadku braku wiatru? Lepiej w takich konstrukcjach sprawdzają się generatory samowzbudne.
Diody wzbudzenia w alternatorze? A cóż to takiego? Diody w alternatorze służą do prostowania WYTWORZONEGO prądu zmiennego. "Pomysł" na sprawdzanie ładowania pozostawiam bez komentarza... a co w alternatorze nie ma diód wzbudzenia?
Sprawdzałem wszystkie diody, wzbudzenia też i na nich po odpaleniu silnika pojawia się napięcie. Pomiar oczywiście na alternatorze. Nie wiem co jeszcze można zrobić.
Podobny i w starszym aucie ale jak ma pomóc... Nissan Almera, 1996, benzyna. Objaw: brak oznak życia kontrolki ładowania (żarówka sprawna, kontrolka nie świeci przy zgaszonym silniku). Po uruchomieniu silnika - brak ładowania (sprawdzane na klemach - brak jakiegokolwiek wzrostu napięcia). Po zwiększeniu obrotów do ok. 1500 obr/min - nagle ładowanie...
A jak sprawdzić regulator? Podać napięcie na wejście i sprawdzać wyjście? Można jak najbardziej. Od strony zasilania regulatora wpinamy zasilacz regulowany o zakresie ok. 15-20 woltów, na wyjściu (na szczotki) wpinamy np. niewielką żaróweczkę. Teraz zwiększamy napięcie na zasilaczu i obserwujemy żaróweczkę. W momencie gdy żaróweczka zgaśnie odczytujemy...
Witam, kiedyś sprawdzałem zasadę działania w/w regulatora i wg moich wniosków jak kolega pisze napięcie na szczotkach jest w granicach około 6-8V i prądzie około 0.2A więc powoduje słabe świecenie żarówek podłączonych do szczotek gdzie napięcie spada do około 2V po podaniu obciążenia. Jednak można było obojętnie co odłączać i regulator startował. Więc...
Witam. Mam problem z alternatorem MAN-a TGS. Dziwny przypadek. Alternator ładuje dopiero gdy choćby na chwilę podgonić obroty - chyba sam się wzbudza. Napięcie wzbudzenia (15) z ZBR przychodzi - sprawdzane pod obciążeniem żarówką 21W. Alternator po starcie silnika daje impulsy do ZBR ale mają one apliktudę 10Vpp i nie są prostokątem a bardziej górna...
Dzień dobry, Problemem jest palący się stale komunikat "USTERKA ŁADOWANIA AKUMULATORA" - zapala się już po włożeniu karty (nie trzeba nawet odpalać samochodu) Nie mam błędów po podłączeniu PyCLIP Napięcie ładowania 14.8 - 15V Sprawdziłem: 1. Alternator - zdemontowałem i zawiozłem do doświadczonego warsztatu, który sprawdzał akumulator ze wzbudzeniem...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Od jakiegoś czasu alternator przestawał ładować po czym po chwili działał,działo sie tak kilkakrotnie. Sprawdziłem połączenie-brak prądu wzbudzenia ze stacyjki. Czy od stacyjki idą jakieś kostki itp.???Proszę o jakieś sugestie Lampka kontrolna braku ładowania alternatora świeci czy nie? W którym miejscu sprawdzałeś napięcie zasilania regulatora napięcia?...
2v na pracującym silniku Małe to napięcie. Powinno być równe napięciu ładowania na D+. Sprawdzałeś te małe diody też? Sprawdzamy żarówką nie omomierzem. Odłącz 61 od regulatora i zmierz napięcie. Jak wzrośnie to regulator, jak sie nie zmieni to diody w alternatorze. A jakie powinno być napięcie? Dodam że napięcie sprawdzałem już po zakończeniu eksperymentu...
Nie odpowiem konkretnie na te pytania, bo alternator miałem rozebrany tylko jeden od poldka w którym padła jedna z diod od wzbudzenia i tam regulator napięcia nie był zintegrowany z alternatorem. Tak jak wcześniej pisałem sprawdzałem w kilku samochodach (do których miałem dostęp) napięcie ładowania na zimnym i gorącym alternatorze ze zintegrowanym regulatorem...
Sprawdzał ktoś może jaka jest różnica w prędkości wiatru w tym samym czasie między obszarem kilkanaście metrów przed budynkiem od strony nawietrznej a nad kalenicą dachu dwuspadowego gdy wiatr wieje mniej więcej prostopadle do kalenicy? Mierzyłem coś podobnego; kompresowanie się wiatru między budynkami. Okazuje się że wiatr przyśpiesza nawet dwukrotnie....
sprawdzałem ten przewód jest w dobrym stanie
Obwód kontrolki ładowania potrzebny jest do ułatwienia wzbudzenia alternatora po uruchomieniu silnika. Po wzbudzeniu alternator nie potrzebuje już do pracy niczego poza napędem, zaś kontrolka jak nazwa wskazuje wykorzystywana jest tylko do kontroli ładowania (sygnalizuje nieprawidłowości ładowania). Bez podstawowych pomiarów nie uda się zlokalizować...
Magnetyzm szczątkowy nie wystarczy aby wzbudzić alternator. Sprawdzałem na jednym i się wzbudził
Trzeba wydostać alternator, rozpołowić go, odlutować stojan, wykręcić mostek. Sprawdzenie diód miernikiem zda się na niewiele, bo będą mierzyły się dobrze. Diody w mostku sprawdzam zasilaczem regulowanym. I tak, diody mocy prądem np 10-15A i obserwujesz czy w miarę nagrzewania się diody, spadek napięcia na niej nie zmienia się rażąco (w granicach 0,5-0,8V,...
Prawdę mówiąc to powinno być zrobione po regeneracji podczas pierwszego sprawdzania alternatora no cóż można spróbować.
Tak,tylko że nie ma różnicy czy wyższe czy niskie obroty,ze światłami czy bez sprawdzałem pasek jest ok ,wsuwki oczyszczone nie zaśniedziałe ......Jak mam sprawdzić ten obwód wzbudzenia ????
Ten nowy alternator, to nowy nowy, czy nowy używany? Był sprawdzony PRZED montażem w aucie? Bo sama wymiana szczotek, to jeszcze nie wszystko. Sprawdzałeś, czy na zacisku wzbudzenia pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu? Sprawdziłeś, czy kontrolka gaśnie, jak odłączysz wzbudzenie od alternatora? Regulator napięcia wymieniony, czy został stary?
masę też sprawdzałem miałem nadzieje !!jednak to mostek był uszkodzony po wymianie wszystko sie uspokoiło pozdrawiam i dziękuję
No nowy jest do d.... Że nie uznali gwarancji to zwykle norma w naszym cudownym kraju. Dla eksperymentu możesz podłączyć drugie auto na kablach i zobaczyć czy pulsuje. Jeszcze przy sprawdzaniu prądów na zapalonym odłączyłem kabel wzbudzenia i alternator ładował jednak po dłuższej chwili przestał i nawet zwiększanie obrotów go nie wzbudziło. Dopiero...
Zgadza sie kto inny wyjmuje alternator kto inny sprawdza. Zamiennik regulatora valeo tj as are 3052 zostal zalozony nowy i nic nie zmienil to nie widze sensu zakladac valeo i doplacac 100 zl bo to nic nie zmieni. Uwazam ze cos jest nie tak z alternatorem czyli np uzwojenie lub diody czego nie sprawdzili. Na mierniku pokazalo im 14 to ok ale nie sprawdzili...
właśnie sprawdzałem już ten przekaźnik wczoraj i nie dochodzi do niego sygnał z wzbudzenia. pozostaje sprawdzenie przewodu z alternatora.
Sprawdzałem kontrolke i po zwarciu do masy przewodu od wzbudzenia świeci , szczotki są takie sobie. Jak sprawdzic regulator ?
Tylko diod wzbudzenia nie sprawdzaj ze 100W żarówką bo je uszkodzisz. Wystarczy miernik na teście diod, ew. żarówka 10W (prawdopodobnie te diody masz uszkodzone. Zwarte diody mocy dadzą podobne objawy).
Myślę że kolega powinien sprawdzić najpierw czy wirnik alternatora nie ma zwarcia, oraz sprawdzić diody wzbudzenia w alternatorze. Jeśli chodzi o wirnik to po prostu na zacisk "DF (67)" podać + przez amperomierz. Prąd zmierzony powinien nie przekraczać jakichś 3A o ile dobrze pamiętam. Dla sprawdzania diod wzbudzenia trzeba już rozebrać alternator i...
Witam! Alternator Bosch i jest sprawny był sprawdzany na stole pozdrawiam Piotrek
Jak dotkniesz przewodem od wzbudzenia do masy to kontrolka gaśnie? Jeżeli tak to nie naprawiłeś alternatora, bo pozatym alternator też sprawdza się elektrycznie.
Ok jw alternator motocraft i zwarcie głównego plusa z plusem wzbudzenia a diody wszystkie sprawne. Miałem juz 2 takie alternatory i gdzie to sie zwiera.? Diody sprawdzana prądowo. Niestety szybka podmiana nie pozwala na szcegółowe badanie. :( Bo na stanie mam tylko sprawne...
Nie tylko mostek prostowniczy, regulator napięcia również musi mieć pewny styk z masą Ale jakby nie miał połączenia z masą, to by nie dawał wzbudzenia. Sprawdzałem to, dałem kabelek z masą bezpośrednio pod gniazdo masy regulatora i wzbudzenie normalnie występuje.
Kolego jest to alternator valeo, tylko jeśli to byłby regulator to czego po wzbudzeniu z akumulatora sprawdzając miernikiem ładowanie jest a kontrolka nadal świeci a sam nie jest w stanie sie wzbudzić, a raczej wzbudza się tylko na chwile i po paru minutach przestaje ładować co nie ma miejsca po wzbudzeniu go żarówką.
Witam. Mam problem z VW Up 1.0. Mianowicie jakiś czas temu auto nagle straciło prąd. Po przekręceniu kluczyka czarno. No to nowy akumulator i ok, odpaliło, ale na następny dzień przycinały się wycieraczki i ogólnie troszkę elektryka głupiała. VCDS pokazał błąd P0536 napięcie systemu zawyżone. Ładowanie na wolnych 14,9 V, skacze na 15 V, nie gazowałem...
Te od wzbudzenia są "standardowe" a pozostałe są metalowe wciskane w obudowę i półksiężyc, diody sprawdzaj najlepiej podłączając ją szeregowo przez żarówkę np. 4W do 12 wolt ponieważ miernik już mnie kilka razy oszukał i darmo składałem alternator, prąd wzbudzenia wynosi ok 3A więc gdyby była uszkodzona dioda to możesz zastosować 5A.
zauważyłem że czasem to napiecie spada i na chwile altek ładuje, czy tym kabelkiem steruje jakiś przekaźnik? Czytaj ze zrozumieniem, a nie tylko czytaj. Przecież pisałem parę minut wcześniej że o poziomie ładowania decyduje komputer, czasy przekaźników odeszły już dawno do lamusa (w układach ładowania). Właśnie tak się sprawdza sprawność regulatora,...
Chaotyczny opis. Mamy rozumieć że: regulator napięcia którego nie miałem przy kupnie ciągnika To miałeś, czy zastosowałeś taki jak na zdjęciu. Próbowałeś naprawić alternator, i Poczyściłem go, poodnawiałem luty i stwierdziłem że diody się spaliły, ponieważ po podłączeniu wzbudzenia dalej nie ładował. Niestety nie posiadam miernika A sprawdzałeś uzwojenia?...
Ja sprawdzałem pobór prądu z odłączonym przewodem od wzbudzenia. Czyli teraz mam odłączyć także przewód prądowy od alternatora i wtedy sprawdzić pobór? A czy alternator mógł ulec uszkodzeniu poprzez słaby styk z nadwoziem tzn. słabą mase?
czyli sprawdzać żarówką. przy uszkodzonej diodzie światło powinno być słabsze??? wiem że można sprawdzać jeszcze alternatory oscyloskopem podłączając się pod akumulator przy włączonym silniku i powinno się zobaczyć czy jest odpowiedni prąd wzbudzenia?
Na początek radziłbym kolego zająć się pracą regulatora napięcia - widzę, że ten temat całkowicie pomijasz. Kiedyś osobiście robiłem doświadczenie w tym kierunku, a wniosek wstępny był taki, że dużo więcej niż połowa dostępnych alternatorów nie wykorzystuje swojej pełnej mocy do ładowania. Przyjmując wtedy końcowe napięcie ładowania akumulatora na poziomie...
Jeżeli masz alternator rozłożony to sprawdź: Wirnik: czy nie ma przerwy - mirnik między pierścienie(powinien pokazac jakąś opornośc) i czy nie ma do masy - miernik między pierścień i oś(tu miernik nie powinien nic pokazac).Do sprawdzenia przebicia międzyzwojowego potrzebny jest specjalny przyrząd. Stojan: czy nie ma przerwy - miernik wpinasz między...
Witam Mam do sprawdzenia mostek z alternatora 12V od Forda Fiesty MK4 ( Magneti-Marelli) - jest to prosty mostek 3f złożony tylko i wyłącznie z 6-ciu głównych diod typowych, wciskanych, w mostku nie ma małych diod wzbudzenia. http://obrazki.elektroda.pl/2261327700_1... Mostek mam wyciągnięty, sprawdzam podając zasilanie z małego 3 fazowego...
nie sprawdzałem, a trzeba to sprawdzi wizualnie bo jest dużo rozbierania aby się tam dostać. To podstawowe sprawdzenie. Trudno mi sobie wyobrazić trudny dostęp do szczotek... Obwód między E- a E+ jaką ma rezystancję (regulator odłączony)? jakie powinno być na nim napięcie? Do 48V DC. Można się jeszcze zastanowić czy przyczyna nie leży w zaniku magnetyzmu...
ładowanie jest na poziomie 13,8 na wolnych obrotach, przy wyższych 16,5 Miałem coś podobnego w poldku. Padnięta była jedna z trzech diod na wzbudzeniu. Radzę ją wymienić, albo często sprawdzać i uzupełniać poziom w akumulatorze.
Bład 25 to problem z alternatorem, moze nie byc ładowania, zasniedziałe styki lub brak szczotek albo paska napedowego. Zaden agregat z silnikiem diesla nie jest obciazony sprezarka w momencie rozruchu(tak na marginesie) dopiero sprzegło lapie po rozruchu. Nie prawda, silnik gdy tylko złapie, sprzęgło odśrodkowe zespala silnik z kompresorem.Nikt nie...
Dopiero teraz spojrzałem:P Tak, masz rację - mówimy o prądnicy, a nie o prądnicy prądu przemiennego(alternator):P:P Przepraszam za wprowadzanie w błąd i dezorientację:) Jednak są alternatory, które nie potrzebują w ogóle wzbudzenia a nawet akumulatora, aby same siebie zasilić(sprawdzałem). Jedynie poniżej powiedzmy 1500 obr/min będzie silnik przygasał,...
wymontowałem regulator i zakręciłem wiertarką, na diodach wzbudzenia i ładowaniu wykazało ok. 16v.. . Nie ma co się doktoryzować,musi Kolega sprawdzić dlaczego uzwojenie wzbudzenia masuje i od tego należy zacząć.Jak się to wyjaśni,można podłączyć sprawny regulator,akumulator i wówczas sprawdzać jakie napięcie występuje.
Diody i uzwojenia sprawdzałem w pierwszej kolejności i tu wszystko jest ok sam alternator pracuje poprawnie. Co do regulatora nie sprawdzałem go - bo szczerze to nie wiem jak, ale poszukam jak to zrobić i sprawdzę. Myślałem faktycznie aby dobrać inny regulator i dopasować go do tej konstrukcji zapewne zresztą tak się to skończy i zobaczę co z tego wyjdzie....
Prawdopodobnie będą to diody wzbudzenia,kture trzeba sprawdzać żaróweczką 5W podnapięciem 24V w obu kierunkach.Dokładnie przeczyść także wszystkie złącza i skrętki<gwinty>.
Jak to 0.3V zmierzyłeś? Co sprawdzałeś w drugim motocyklu? Po kolei. Sprawdziłeś, co się dzieje na szczotkach alternatora podczas pracy? Pojawia się tam prąd wzbudzenia? Może masz dość częstą usterkę w tych alternatorach, czyli wyrwało drucik z pierścienia ślizgowego i jak silnik zacznie kręcić, to przerywa.
Może być że nie rozłącza regulatora gdy się nagrzeje.Jeżeli ta sytuacja się powtórzy to odłącz na moment klemę i ponownie podłącz .Jak pobór zniknie to świadczy o regulatorze.Prąd 3-3.5A świadczy na bank o podawaniu napięcia na wirnik ,czyli wzbudzenie.Te regulatory mają tak, że wzbudzenie po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu zapłonu,czyli kluczyka.Wielokrotnie...
Witam W alternatorze nie ma komutatora,lecz są pierścienie ślizgowe.Lepiej (powiedzmy)dać tak samo lecz ogólnie nie ma to znaczenia. Jedynie zmieni się kierunek pola magnetycznego w wirniku,lecz nie zauważyłem by miało to wpływ na pole magnetyczne jakie wytwarza wirnik.Dotychczas wymieniałem bez sprawdzania który przewód dochodzi do którego pierścienia,...
Widze, ze musze dokladniej sprawdzac pisownie. Przy okazji sprawdze tez i alternator i konfiguracje. Nawet jesli "misibisi" nie ma mostka wzbudzenia, to musi byc kompatybilny z innymi, skoro wystepuje zamiennie pod tym samym numerem katalogowym z Valeo i Boschem. Z pamieci - w BSI deklaruje sie klase alternatora (moc), nie marke, ale moge sie mylic....
Uszkodzone diody nie powinny podnosić napięcia. Jesteś pewien miernika? Sprawdź połączenia przewodów altenator-akumulator, przy niepewnym kontakcie napięcie może wzrastac. Aby lampka zgasła musi być jednakowe napięcie dodatnie po jej obu stronach (od diod wzbudzenia i od diod dodatnich). Objawy wskazują, że diody wzbudzenia pracują, ale napięcie nie...
Jutro będę sprawdzał. Przecież mogę wzbudzić altka pomijając niebieski przewód instalacji, w złym kierunku idę? Generalnie nie zajmuje się naprawą alternatorów, wg. mnie to coś z wzbudzeniem jest nie halo, ale juto będę mierzył... Dodam, że sprzęgiełka nie ma.
https://obrazki.elektroda.pl/3541884300_... Mała kostka, górny rząd, drugi pin od lewej ( na zdjęciu od prawej). DRL mam fabryczne - świecą światła mijania - z tym że nie ma wtedy podświetlenia zegarów, pokręteł i przełączników. Po odłączeniu kostki od alternatora same się zapalają, i gasną po wpięciu jej na miejsce. Przejście sprawdzałem...
Po pierwsze sprawdzał bym ładowanie ,raz na śrubie przy alternatorze, drugi pomiar na klemach akumulatora , Na wsuwce 15 misi być ( tyle co stan akumulatora ) pomniejszony o pobór 2 W żarówki wzbudzenia . Sprawdzeniu poddał bym wszystkie miejsca łączenia przewodów z końcówkami a zwłaszcza tu przy rozruszniku . A puść bezpośrednio przewód ze śruby alternatora...
Miałem kiedyś coś podobnego u siebie , jeździłem z podłączonym miernikiem i obserwowałem jak napięcie bez powodu wzrastało do wartości ponad 16 V . Podejrzenie padło na regulator , podłączyłem nawet stary regulator stykowy z poloneza , ale efekt był żaden , napięcie skakało jak chciało . Po przeanalizowaniu wszystkich możliwości na wariata wymieniłem...
Na obudowę podajesz minus, na styk szczotkotrzymacza plus, do śruby + podłaczasz żarówkę powiedzmy zkierunkowskazu, mocno zakręcasz dłonią za piastę/koło pasowe i patrzysz czy zarówka się lekko zażarzy. Jak tak, to na 99% dobry, 1% niepewności to diody wzbudzenia, które wtedy nie biora udziału. Bez śmiechu, ja tak sprawdzam niemal każdy, tą metodą można...
A może kolega nam nas poinformuje czym dysponuje do sprawdzania. Przydałaby się choćby lampka kontrolna czyli tzw próbówka. I dalesze informacje to czy na przwodzie wzbudzenia występuje napięcie? Czy bezpieczniki są sprawne i czy są sprawne łączenia w skrzynce bezpieczników.?
Witam posiadam Peugeota 206CC.Alternator firmy denso. Alternator nie ładuje lecz jest sprawny bo był dany do elektryka który go podłączał i sprawdzał natomiast wkładając go do swego auta i sprawdzając go nie ładuje przewód ładujący idący do akumulatora i rozrusznika jest ok.Dodatkowo do alternatora idzie wtyczka 2 pinowa z kablami w kolorze szarym i...
Witam także mieliście racje dziś kupiłem nowy regulator napięcia zamontowałem i ładuje To na 100% ten tranzystor musiał miec przebicie bo jak pisałem po dołączeniu przewodu od kontrolki na literke D lampka się nie paliła bo było cały czas napięcie czyli ten tranzystor w środku regulatora miał przebicie tak to rozumiem a po wymianie od razu sie zapaliła...
Po wymianie akumulatora wszystko wydaje się ok póki co. Poboru prądu już nie sprawdzałem, z tego co widzę opinie są podzielone co do granicznych wartości. W serwisie skody 0,3 powiedzieli że jest akceptowalne ale może chcieli mnie zbyć. Poza tym sprawdzając spadało do 0,1 - możliwe że po zamknięciu zamka centralnego spadło by jeszcze więc póki co nic...
Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora, oraz między zaciskiem plusowym a masą alternatora. Jeśli wynik ten sam szukaj usterki w alternatorze. Jeśli alternator jest rozebrany sprawdź stan pierścieni na wirniku, oraz opór uzwojenia wzbudzenia (końce przyłączone są do pierścieni). Nie może być również przejścia między uzwojeniem wzbudzenia a wirnikiem!...
TO jest denso/magneti regulator 100 zeta kosztował z magnetti. A na wyjściu jet tyle samo czyli spadku nie ma sprawdzałem to na samym początku. Ogólnie nie ma tu diód wzbudzenia i to mnie troche ciekawi ale wzbudza sie bo coś tam ładuje.
Audi a4 b6 2002r po swapie na 2.7 biturbo Poroblem z jakim sie borykam to brak wzbudzenia alteratora. Alternator nie wzbudza sie po odpaleniu silnika dopiero po przygazowaniu do około 2tys obr. wzbudza sie on sam i łąduje bez problemu. Pod maską jest wtyczka 2 pin w której idzie wzbudzenie alternatora oraz impuls do elektromagnesu rozrusznika: -Bez...
Jako wyłącznik prostownika - w momencie osiągnięcia napięcia14,4 V na lad. akum. możesz z powodzeniem zastosować regulator (14,4V) napięcia od alternatora z dołączonym przekaźnikiem o cewce 12 V a stykach na 220V. Styki zwierne włączysz w obwód uzwojenia pierwotnego transformatora zaś cewkę przekaźnika w miejsce wzbudzenia alternatora, zacisk masowy...
Kontrolka po przekrecęceniu zapała się, kable sprawdzaliśmy, szast możesz mi w skrócie napisat jak to sprawdźić co napisałeś (sprawdzić diody wzbudzenia, diody prostownicze, oporność stojana i czy nie ma przebicia, wirnik oporność i przebicie).
Skąd wiesz jaki alternator ma zamiar kolega sprawdzać,że sugerujesz że kontrolka jest zbędna. Dodano po 7 Jeżeli jest przekaźnik kontrolki , i regulator podłączyny bezpośrednio do stacyjki , to się zdadzą. Natomiast gdy regulator jest zasilany z diod wzbudzenia to kontrolka konieczna.
Podłączenie jest proste najlepiej popatrzeć do ksiązki serwisowej poloneza jest tam schemat i szczegółowy opis.Jedyna zmiana to wyprowadzić na zewnątrz zacisk wspólny diod wzbudzenia opisany jako "67".Regulator natomiast może być z dowolnego poloneza. Diody mostka trójfazowego (główne) sprawdza śie tak jak wszystkie diody.
Jeżeli nie jest to silnik ze start-stopem, to napięcie jakie utrzymuje alternator jest za wysokie. Mógł paść regulator napięcia, tak jak napisał Marek39 , ale mogła też paść jedna z diod wzbudzenia, taki przypadek miałem w poldku. Przy takim napięciu szybko obniżał się poziom elektrolitu w akumulatorze, więc pytanie jak z poziomem elektrolitu u Kolegi....
Alternator wrócił z naprawy bo były spalone wszystkie diody i gość go sprawdzał i naprawił ale po zamontowaniu dalej brak ładowania , rozmawiałem z nim później i powiedział że może być problem ze wzbudzeniem ale Nwm o co z tym chodzi. Ktoś mógłby mi to bardziej przybliżyć ?
Szanowny krzychu jeśli chcesz kogoś obśmiewać/w tak starym artykule!/ to zrób to z użyciem normalnej /prawidłowej/ polszczyzny- która podkreśli Twoją absolutną wyższość nad niewiedzą obśmiewanego. Natomiast co do tematu -to chyba regulator prądnicy czy alternatora był do naprawy. Wygląda na to że obwód wzbudzenia nie dostawał prądu /zmierzyć napięcie...
Ja na maxa sprawdzałbym następująco: Odłączam (demontuję jeśli trzeba) regulator, odłączam B+ (30) od akumulatora, odłączam przewód od kontrolki ładowania, od styku D+ (15). Włączam stacyjkę, zdjęty przewód od kontrolki ładowania podłączam do masy. Jeżeli 4W żarówka kontrolki ładowania świeci, to jest sprawna i wszystkie połączenia z nią związane też....
Kolego Prusak. jeśli chodzi o sprawdzenie ładowania to ja sprawdzałem wszystko po kolei, uzwojenia alternatora diody wzbudzenia , diody dodatnie, ujemne, szczotki i w sumie po wykluczeniu tych rzeczy zdecydowałem się wymienić regulator napięcia. To po czym w sumie zauważyłem że mam problemy z ładowaniem, to było przygasanie świateł na wolnych obrotach,...
Po ponownym odpaleniu już nie chciał się wzbudzić przy 2000 obr. Sprawdzałem miernikiem napięcie na szczotkach i jest (szczotki nie są zużyte). Kabel od ładowania który wychodzi z alternatora ma 0 ohm i kabel od kontrolki również który idzie z żarówki 4W. Jedno wielkie masło maślane. Zmierzyłeś napięcie wychodzące z przewodu kontrolki ładowania względem...
wzbudzenia alternatora sprawdzanie alternatora napiecie wzbudzenia alternatora
elektrozaczep dioda prostowniczy podlaczeniu zasilacza arduino string
kupić kartę graficzną kupić kartę graficzną
Alternator do Dodge Grand Caravan 2012 - VIN 2C4RDGDG2CR314318 Opel Grandland 2021 - Problemy z zapalaniem silnika