Wybierz sobie. Jeśli masz rolkę mimośrodową i napinacz, dokonujesz napięcia wstępnego mimośrodem, dokręcasz śrubę, następnie wyciągasz zabezpieczenie z napinacza które zwalnia go i napina pasek.
A co Ci szkodzi ustawić ten znak? Dobrze kombinujesz, ale jest więc niech sobie będzie. Co do napinacza, tak cały czas napina tą rolkę, i tam nic się dokręca, rolka jest na "ramieniu". Po napięciu nie ruszysz jej rękoma bo z jednej strony napina pasek z drugiej napinacz.
Wkręcasz w imadło i bardzo powoli wciskasz.Z wyczuciem.
Z tego co tu widać to napinacz napina się ręcznie. http://obrazki.elektroda.net/60_12839496...
Pany Dziwna sytuacja. Jak w temacie opisuję problem. Od początku. Auto przyjechało na wyrzucanie płynu chłodniczego i przegrzewanie się silnika. Głowica została splanowana (bez sprawdzania szczelności bo ślady na uszczelce ewidentnie wskazywały na uszczelkę), nowa uszczelka i poskładane. Jazda próbna nie przyniosła rezultatu to samo grzeje się. Ale...
Czy chodzi o taką sprężynkę: http://obrazki.elektroda.pl/5859223100_1... :?:
Na pewno ta sprężynka napina pasek napędowy lampy skanera - pamiętam, że kiedyś nawet pomagałem komuś to złożyć, ale wtedy miałem taką drukarkę pod ręką, a teraz niestety nie mam... Już znalazłem - to trochę inny model, ale powinno się zgadzać: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... .
Szczerze mówiąc, mi też ta sprężynka niewiele mówi... Akurat teraz nie mam pod ręką Epsona SX415 ani żadnego nowszego modelu tej firmy, więc zajrzałem do starszego CX3650, ale tam to kółko po przeciwnej stronie jest zamocowane ruchomo na takim jakby suwaczku ze sprężynką i w ten sposób napina pasek napędowy.
Tylko nie przesadzaj z napięciem paska ...inaczej się napina nowy pasek inaczej używany .Za mocne napięcie spowoduje jego głośniejszą pracę i szybsze zużycie pompy wody
Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
8mm przerwa ma być. Pomiędzy napinaczem a blachą z rolki napinającej. Regulujesz napinaczem. Zakładasz pasek, napinasz tak żeby wyjąć blokadę z napinacza bez użycia siły. Popuszczasz napinacz, aż będzie przerwa 8mm.
Wirowanie jest.
Tak fachowo to konstruktorzy chyba bardziej ten napinacz traktują jako "tłumik drgań" Samo położenie na nim łapy rolki (w pozycji jeszcze nie odbezpieczonej) tak napina pasek ze hoho ;)
Bo to nie tą rolką się pasek napina.
Problem rozwiązany, była słaba sprężyna co napina pasek i przez to grzało się koło pasowe.
Czemu pusta nie będzie wirować? w dużym skrócie, "bo Candy" one tak mają. Pasek wygląda jak nowy, wchodzi w miarę ciasno i na pewno nie ślizga. To nie paski klinowe, żeby się ślizgały, a w przypadku górnowsadu Candy fabrycznie nowy pasek napina się jak struna, a stary wyglądać sobie może. Ja bym zaczął od podmiany paska.
Stawiam na alternator, z tego względu że pasek napina automatyczna rolka na sprężynie.
Nie mogę zaprogramować punktów zamknięcia i otwarcia bramy z siłownikiem nice spin11. Każdorazowo podczas ustawiania wózek uderza o zderzak i mocno napina pasek. W obawie przed urwaniem przerywam proces. Proszę mi podpowiedzieć co może być przyczyną. Za pomoc z góry dziękuję. Emil
Czy to normalne że przy użyciu dźwigni do rolki napinającej pasek się napina do pewnego momentu ale wskazówka się nie rusza. Żeby się ruszyła muszę użyć śrubokręta lub "pomóc " rolce wsadzając drut w otwór i przesuwając go za wskazówkę..... Ciężko mi to wytłumaczyć ale generalnie samą dźwignią nic się nie dzieje.... Jak to u was jest panowie? Jak sobie...
Jednak uszkodzony napinacz krzywo napinający pasek generuje siłę boczną. . To najczęstsza przyczyna. Ukośnie idący napinacz lub jakaś rolka powoduje spychanie paska, a idzie to łatwo, bo pasek jest niejako "podwijany" z jednej strony.
Dzieki wszystkim za istotne podpowiedzi, pasek rozrzadu zmienilem, nie wiem jak napina sie pasek alternatora. Jak poluzowac napiecie w napinaczu paska alternatora, prosze o podpowiedz
Da się o cały ząbek jak kółka się nie zabezpieczy albo źle napina pasek. Tak czy inaczej blokady do założenia albo weryfikacja komputerem.
Tak, ta "czarna puszka" ma zejść z dźwigni/osi napinacza. Tam na środku puszki jest jeszcze jedna śruba, bodajże torx E20
Pewno napina pasek przy dokręconych kołach i wszystko się przestawia , teraz to już może klepać to nowe koło faz rozrządu , a ono potrafi tłuc jak by się silnik miał rozlecieć.
A może napinacz po prostu wyzionął ducha i nie napina paska jak trzeba.
Opuszczasz kosisko, zwiększa się nieznacznie odległość pomiędzy kołem noża a kołem pośrednim (husqvarna) i pasek się napina. Podnosisz kosisko, pasek się luzuje, nóż się zatrzymuje.
Raczej sama napina pasek swoim obciążeniem nie widze nigdzie sprezyny w tym mechanizmie. to bede musial rozkminic kolo pasowe na wieksze lub krotszy niewiele pasek klinowy jesli nie ma innej opcji
Sprawdź jeszcze łożysko rolki napinającej pasek od klimy, jeśli ją posiadasz.
Witam Musze wymienić napinacz paska ten ktory napina pasek min od alternatora. Popuscić i zdjąc pasek jest łatwo, ale z tego co oglądałem chyba nie odkręcę wszystkich śrób od napinacza (tj odkręce ale nie wyjmę) ponieważ wiatrak od wisko przeszkadza, jak go zdjąć w tym aucie? Samochód to passat 1.8t awt rok 2002
No właśnie ich brak napina pasek... Tylko ze jest granica przy której pasek trzyma się tylko na śrubach. I to bliski koniec ładowania i chłodzenia silnika.
http://obrazki.elektroda.pl/9337507500_1... Jako, że zima idzie i dołożyłem sobie opiekacz/nagrzewnicę z A4 i podgrzewacz cieczy 3 świece żarowe, więc prądu brakowało. Zamontowałem go na łapie do klimatyzacji i wspomagania. Koło pasowe 4PK, więc i taki pasek musiał być, napinacz przybłąkał się z Citroena 2.0 HDI. Ładowanie wręcz rewelacyjne...
Tą sprężynką napinasz pasek. Montujesz ją na pasku w miejscu blisko lampy tam gdzie masz taki wybrzuszony pasek zębaty.
W volvach są takie przypadki ze sprężyny w napinaczach pękają i wtedy napinacz nie równo napina pasek i dlatego są objawy pisków miałem 2 przypadki takie w swoich autach. Jeżeli mówisz że dźwięk dochodzi z okolic skrzyni to odpada.
... Pasek jedynie obraca wałem korbowym, pompą i napinaczem... ... Siła przenoszona przez pas zębaty jest identyczna i niezależna od tego, którym z elementów będziesz kręcił, bowiem wynika wyłącznie z oporów jakie stawiają poszczególne mechanizmy. Pasek rozrządu nie służy do napędzania mechanizmu, jakim jest układ korbowy, obciążany sprężaniem gazów...
czyli mozna by to dac do tego tokarza? bedzie to bezpieczne?
Tam w słownikach jest bimetal, siłownik napina pasek a potem bimetal się rozgrzewa i odcina napięcie. Z tego względu siłownik z krańcówkami się nie sprawdzi bo nie ustawisz krańcowek tak by dobrze napieło pas a przez to możesz spalić pas lub spalić siłownik. Po drugie siłownik od bramy może mieć nie odpowiednią siłę do napięcia, za mała bądź za dużą...
Dzięki za odpowiedź. W moim traktorku załączenie napędu odbywa się za pomocą wajchy przy kierownicy która napina pasek poprzez rolkę więc da się włączyć i wyłączyć napęd bez zmiany wysokości kosiska więc najlepiej byłoby jeżeli kosisko nie ruszałoby się przód-tył.
kolego "ziomiszcze" - w takich glebogryzarkach itp najczęściej sprzęgło jest realizowane napinaczem paska między silnikiem a resztą urządzenia - dajesz pasek za długi i jedno kółko na dźwigni ze sprężyną które dociska i napina ten pasek, tą dźwignie np linką do pedału sprzęgła które podnosi kółko napinające i pasek znów jest luźny - to najtańsze rozwiązanie...
Pasek który jest zamontowany jest o 8mm dłuższy niż powinien być. Widać że pasek napina się alternatorem, więc jeśli dało się go napiąć i nie jest luźny to może taki być jak jest.
tam są tylko 2 talerzyki co tworzą koło pasowe żadnym sposobem nie można po mojemu napiąć tego paska,lipa totalna bo pasek luźny jak cholera
Problem tkwi w napinaczu paska wieloklinowego. To znaczy kolego że za słabo napina pasek bo rolka napinacza była wymieniana ponieważ zatarła się i się urwała wtedy wyciągałem napinacz żeby wykręcić zerwaną śrubę rolki. i wkręciłem stary napinacz i nową rolkę może wtedy go jakoś wykrzywiło ??
Witam, mam problem, silnik 1.9 JTD 150 koni, napinam pasek przesuwając napinacz tak jak jest to podane w instrukcji, pasek się napina ale strzałka na napinaczu wcale nie rusza się w górę. Sprawdzałem na starym jak i na nowym napinaczu. Jeśli podczas napinania popchnę strzałkę to ruszy się i nie cofnie dopóki napinam pasek, ale sama z siebie nie ruszy...
Witam Problem może leżeć nie w samym pasku, ale oporach ruchu głowicy skanującej. Najlepiej otwórz skaner, wyczyść i przesmaruj wszystkie prowadnice. Ponadto powinien być jakiś układ napinający pasek. Samo wydłużenie jest raczej mało prawdopodobne (pasek jest wewnątrz wzmacniany). Ewentualnie guma mogła się zestarzeć i zacząć rozsypywać (pasek traci...
Znaki na kołach maja się pokrywać. Po naprężeniu paska i kilkukrotnym obróceniu wałem dokręcasz napinacz ustawiasz znak na kole wału i ma się zgadzać znak na kole wałka rozrządu. Jeśli nie odpręż pasek i przestaw. Pisze wyraźnie w książce. Napinacz cały czas jeszcze ma być nie dokręcony ma tylko napinać pasek.
Też wydało mi się to normalne. Ale jak puszcze pasek to rolka nie napina spowrotem paska. Dopiero jak obrócę wałem. I dlatego wolałem sie upewnić. Dziękuję za pomoc:)
Chyba nie zatrybiłem :-( To zobacz jak są realizowane zmienne fazy rozrządu - jedna rolka napina pasek, inna go luzuje. Tutaj akurat bez znaczenia - rolka to rolka, nie spotkałem się z takimi o różnych średnicach, a przeznaczonych do tego samego samochodu. Koniec, zamykam ten czat.
Na wale korbowym masz znak a wałki ustawiasz w tylnej ich części. Na końcach wałków są wycięcia i one mają być równolegle do płaszczyzny głowicy (poziomo). Po zablokowaniu wałków, zakładasz pasek (koła pasowe wałków mają być lużne, nie przykręcone na sztywno), napinasz pasek wstępnie i DOPIERO DOKRĘCASZ koła wałków rozrządu. Nie inaczej - pozdrawiam.
Myślę, że trzeba wyczyścić i nasmarować prowadnicę skanera. Inna możliwość to problem ze sprężyną napinającą pasek napędowy. Co do rozbierania, to akurat z tym modelem nie miałem do czynienia, ale większość Lexmarków ma śruby od spodu modułu skanera, a po ich odkręceniu zdejmuje się górę obudowy (tą część z szybą i panelem kontrolnym), która jest dodatkowo...
Trzeba tylko kupić pompę oryginalną lub dobrej firmy. Ja ojcu w tico(chyba rozwiązanie jest to samo) wymieniłem cały komplet i po kilkuset km od nowa rozbierałem żeby wsadzić starą pompę(nowa była firmy "JC"). Ta nowa zaczynała dziwnie szumieć-jęczeć. Na którymś forum czytałem, że pompę zaleca się wymieniać co 2gi pasek. Wymienić pompę nie zaszkodzi...
Jest to belarka do słomy. Chodzi o proces podania sznurka do wiązania. W oryginale muszę pociągnąć dźwignię która jest jednocześnie napinaczem. Gdy pociągnę dźwignię napinacz napina pasek co powoduje że oś się zaczyna obracać. Gdy już się obraca to trzymając tą dźwignię sznurek powoli schodzi w dół po czym po owinięciu się raz wokół beli puszczam dźwignię...
Napinaczami się reguluje napięcie paska a nie pompę, pompę ustawia się na zegar zakłada pasek napina i dokręca wałek. Cała filozofia.
Witam, problem dotyczy ciągłego poluźniania się paska wielorowkowego, gdyż śruba która reguluje wysokość alternatora w wyniku czego napina pasek nie ma solidnego oparcia. Podejrzewam że wcześniej było tam dla tej śruby specjalne wgłębienie ale teraz to miejsce jest "wyślizgane" do samej krawędzi że pod wpływem drgań śruba ciągle się ześlizguje i spada...
Wymieniłem kondensator bo był padnięty i dałem inna rolkę napinającą pasek. Na razie działa.
Miałem podobny problem z nieco nowszą wersją tego silnika- DW8. Spadał pasek osprzętu, po ciężkich bojach okazało sie że to wina własnie tego amortyzatora. Drogie pieroństwo. W moim przypadku nie był zablokowany, ale widać na nadążał z napinaniem. Nie wiem jakim cudem, ale poprzedni pasek był całkiem inaczej zamontowany, przez to naciągnięty na maxa...
Napinacz jest zebaty poniewaz nie miałem innego na dana chwile a pozatym jest on stosunkowo miekki i pracuje na pasku,cały czas napina z taka sama siła pasek,napinacze sa usytuowane w ten sposób gdyz chodziło głownie zeby sprężarka była napedzana bez napinacza,tylko bezposrednio koło pasowe silnika ciagnie koło pasowe sprężarki,a napinacz na powrocie.
Robię od gory zostala do odkrecenia sruba,nakrętka ? alternatora od dolu chyba Czy da się ją odkrecic z gory Dodano po 3 Tragedia z gory po odkreceniu pompy wspomagania i jednej nakretki sruby alternatora zostala druga druga jest od spodu po wejsciu do kanalu nie ma zabardzo dojscia do niej polos blokuje nawet jak bym. jakimd cudem ją po minimetrze...
Cześć Pracy i Szacun dla Fachowców..... Proszę o poradę, jak ściągnąć starą tulejkę z silnika po stopieniu się rolki napinającej pasek suszarki AEG. Kombinerki się ześlizgują, WD40 nie pomogło. Części zamienne kupione, weekend i wolny czas jest, a tu taki problem, nie mówiąc już nawet, że Pani żona niezadowolona ;-) https://obrazki.elektroda.pl/2375700800_...
Pewnie że mogła, skoro wyje. Nie słyszałeś że pasek napina się w określony sposób, przy użyciu stosownego narzędzia?
A może mi ktoś podpowie gdzie idzie ten przewód cienki? Napina się pasek alternatorem, a napinacz jest do pompy wspomagania. To już jest drugi alternator. Stary się zadymił, a drugi zachowuje się tak jak opisałem.
No to nie dokręcaj koła. Ustaw wał w GMP (wiadomo), pompę (wiadomo), koło wałka rozrządu luźno ma być, ale nie zbyt luźno. Następnie napinasz pasek i dopiero po ustawieniu krzywek wałka (tak jak pisałem wyżej) dokręć koło wałka rozrządu. Ponownie sprawdź naciągnięcie paska, obracasz dwa razy wałem i jeszcze raz dla pewności wszystko sprawdzasz. Czy...
może być luźna sprężynka która napina owy pasek, jest ona po przeciwnej stronie niż silnik, wystarczy ściągnąć pasek i rozciągnąć sprężynę, chyba że na pasku są wyrwane ząbki i wtedy silnik w tym miejscy nie ciągnie, lub może być zabrudzony przezroczysty pasek
Kolega strasznie ciężko szukał. Można i tak. https://www.sklep.neronpila.pl/Pasek-kli... Przyjacielu, dzisiaj odesłałem takowy: Pas klinowy Quad-power II XPZ 670 GATES nr oferty : 12920691153, nie pasuje do tych kół pasowych, na siłę wepchanie powoduje, że silnik nie jest w stanie kręcić, bo pasek napina za mocno,...
Jest klin. Wał masz zablokować by się nie przestawiał gdy będziesz napinać pasek.
Wyglada na dokładaną klimę , rzeżba jakaś. Pasek powinien byc jeden i napędzać wszystkie agregaty.
AD1 - tak, tulej dalej jest na osi. AD2 - Rzeczywiście, w Electroluxie nie zakładali go, za to w tych wypuszczanych pod szyldem Zanker już tak, ot taki psikus. Jesli byś chciał to pasujący zeger ma katalogowy numer: 50215957007 generalnie bez niego też może chodzić, pasek będzie prowadził tą rolkę. AD3 - Zaznacz to na zdjęciu, bo nie jestem pewien,...
Kolego napisałem wyraźnie, że napinacz jest nowy, wraz z paskiem i kołem pasowym. Niestety nie mam czujnika zegarowego by sprawdzić bicie promieniowe każdego z kół. Nie wydaje mi się, by przyczyną tego zachowania byl napinacz sam w sobie, stary zachowuje sie dokłanie tak samo, choć z mojego punktu widzenia jego sprężyna napina pasek z większą siłą....
Trzeba poluzować alternator, to nim jest napinany pasek
Mam taki pasek w zepsutym CX3650 - powinien być tej samej długości, bo te urządzenia mają prawie identyczne mechaniki, sam jakiś czas temu przekładałem z tego urządzenia do DX4850 kółko napinające ten pasek i uchwyt od niego.
Witam . Mam problem z ciągle piszczącym paskiem wielorowkowym dwustronnym w samochodzie VW Bora 1.9 TDI 130km ASZ . Problem polega na tym że pasek piszczy na wolnych obrotach tzn. 900rpm. przy 1100-1300 rpm. pasek przestaje piszczeć . Moim zdaniem przy większych obrotach tworzy sie siła odśrodkowa która napina pasek i przestaje on piszczeć , więc drogą...
Mocno napinał pasek klinowy? Pozdrawiam.
A po co ja ustawiac?napina sie nia pasek?widzialem ze tam jest osobny napinacz paska rozrzadu
chodzi na czystą benzyne i napedza układ napędowy ale układ ma opor w momęcie wciskania pedału gazy (wtedy napina sie pasek) Dodano po 2 silnik znajduje sie w ciągniczku stiga park pro 16
W życiu nie odkręcisz tego koła pasowego takim kluczem, kolejna sprawa to nie musisz go nawet tykać. Zauważ, że masz taki wyprofilowany kawałek płaskownika który napina alternator. Popuść śrubę i przesuń sobie cały alternator w tej fasolce, wtedy ściągniesz pasek bez trudu.
Pompom wodną napina się pasek rozrządu , w takim razie to wina była przy wymianie rozrządu (mam nadzieje że po zerwaniu paska rozrządu sprawdzili głowice i zawory bo rzadko się zdarza że się uratują ale są wyjątki) i za naprawę nie powinieneś nic zapłacić (jeśli był naprawiany w serwisie) , mimo wszystko sprawdz to ciśnienie ,
Może masz słaby akumulator i dość duży prąd występuje przy starcie ładowania. Może ten pasek to podróbka i nigdy nie stał koło continentala. Rolki napinacz też nie wiadomo jakiej jakości z jaką siłą to napina. Masz dużo zmiennych jakoś dzisiejszych części i to nawet tych firmowych pozostawia dużo do życzenia.
Robiłem kiedys takiego golfa z taką usterką musiałem wymienić tulejki w podporze alternatora w którą jest włożony wałek od napinacza paska .Problem polegał na tym że przez ten luz skosował się wałek z rolką napinającą i wtedy piszczał pasek .Jak u Ciebie nie ma takiego luzu to podmień napinacz bo może sie zacierać w środku i za słabo napina
Witam Będę wymieniał pasek rozrządu w punto II 1.9 D. Blokady rozrządu oraz koła zamachowego już mam, dodatkowo są też oznaczenia na pasku. Pytanie brzmi czym się napina napinacz paska ? Jest tylko jeden otwór na samym napinaczy i nic więcej. Zapewne potrzebny będzie jakiś specjalny klucz do tego bo nie wierze, że napina się to palcem... Nie ma tam...
Witam kolegów. Zmieniałem rozrząd, ustawiłem wymaganą odległość (w moim silniku to 8mm) pomiędzy obudową napinacza a stopką rolki, obróciłem wałem dwa razy tak jak trzeba, sprawdziłem odległość i była 7mm tak więc ok. Po jeździe próbnej zauważyłem, na rozgrzanym silniku, że ta przestrzeń zmniejszyła się do 3mm - i teraz moje pytanie brzmi, czy to norma,...
Obiecane zdjęcia http://obrazki.elektroda.pl/5689123100_1... prawa strona konstrukcji przyspawana do klatki agregatu za pośrednictwem zawiasu,który umożliwia podniesienie całości do góry napinając pasek klinowy http://obrazki.elektroda.pl/6300998500_1... http://obrazki.elektroda.pl/9198005500_1... zamiast obciętej kopułki...
Witam. mam problem z napięciem paska klinowego Nie mam takiego smochodu.Nie wiem z jakiego powodu odkręciłeś napinacz.Wydaje mi się,że do zdjęcia paska trzeba odchylić rolkę napinającą a nie odkręcać napinacz.Po założeniu paska należy odchylić rolkę włożyć pasek puścic rolkę,która naciągnie pasek.Tak robię u siebie w HYNDAIU. Zdejm pasek przykręć napinacz...
Jest takie zalecenie że pasek rozrządu napina się raz, przy pierwszym założeniu. Potem on pracuje, odpowiednio się układa i coś jak by uzyskuje swoje parametry wytrzymałości i do pracy. Zdjęcie go i ponowne napinanie po jakimś okresie pracy podobno zmienia jego parametry wytrzymałościowe... Tak słyszałem od doświadczonych (i dobrych) mechaników.
witam musisz sprawdzic masy na silniku ina ramie oraz glowny plus na rozruszniku oraz napiecie paska pasek napina sie ujmujac podkladek z pomiedzy kol pozdrawiam
Ta przekładnia nie ma wewnętrznego sprzęgła. Zazębienie kół zębatych (wałka atakującego i koła talerzowego) jest stałe. Rolę sprzęgła pełni kąt pochylenia przekładni względem obudowy kosiarki. Przy uruchomionym silniku bez włączonego napędu (dźwignia napędu przy rękojeści kosiarki nie jest naciśnięta), przekładnia jest lekko pochylona w kierunku obudowy...
rolke napinajacalepiej wymien a co do pompy i rolek prowadzacych to musi to ocenic fachowiec czy lożyska wytrzymaja i czy pompa jest szczelna Nie pamientam czy czsami pompa nie napina paska jesli tak jest niech mnie ktos poprawi
A do jakiego auta lub marki kolega szuka? Teraz w wiekszości wypadków tak jak nadmienił kolega carrot wystarcza wskażnik napięcia (tzw. strzałka) na napinaczu! Tak, w przypadku napinaczy automatycznych - a co z silnikami z napinaczami statycznymi, czy z Oplami, gdzie pasek napina się pompą wody ? Naprężanie na ugięcie pod palcem nie jest żadną metodą,...
Na zdjęciach widać rolkę napinająca. Pasek prawidłowo wchodzi na rolkę od silnika.
Do napinania paska rozrządu służy napinacz a nie pompa wodna, Coś nowego. Otóż rolka robi tylko i wyłącznie za samoregulator, w czasie pracy - pasek napina się statycznie pompą wody, aż zejdą się znaki na elementach rolki. Ale to jeszcze klucz do pompy trzeba mieć.
długość taka jak starego lub trochę krótszy, bierzesz ten stary na wzór do sklepu z częściami rolniczymi Agroma itp i tam Ci dobiorą nowy na wzór tego i kosztuje ze 20zł ale pewnie źle założyłeś na napinacz i dlatego nie jeździ, zakłada się go przy wciśniętym pedale sprzęgła, tak, żeby jak się puszczało sprzęgło to pasek się napinał a koło pasowe napinacza...
Mam problem z napinaczem paska wieloklinowego w golfie IV 1.9 TDI z 2002r. Mianowicie na wolnych obrotach napinacz napina i luzuje pasek z dużą częstotliwością, skok to ok 15mm. wywołuje to wibracje które się przenoszą na karoserie. Zjawisko potęguje się przy obciążeniu światłami o kręceniu kołami. Występuje to tylko na wolnych obrotach, przy ok. 1200...
U mnie w Polo przy braku czynnika słychać syczenie z nawiewu, natomiast problem, który rozwiązałem, to była rolka napinająca pasek - łożysko było uszkodzone i cyklicznie wydawało dziwne dźwięki. Trzeba zapytać autora filmu, czy rozwiązał.
A może pompa wody? Nic innego tam nie ma . No jeszcze jest jedna rolka napinająca pasek rozrządu,zgadywanki.
Regulator już zamówiłem dzisiaj bo też o nim myślałem ale dziwne ze napięcie nie skaczę jutro domówię pasek a napina się altelnatorem A co do wspomagania to chyba nie bo robi to w czasie jazdy na wprost najczęściej przy prędkości 70/80na godzinę Dodano po 5 Dodam że wyjełem altelnatory i wyjechałem z warsztatu a ładowanie się nie zapaliło
Prowadnik jest przykręcony na wkręt. Co ma pokrętło wybieraka ściegu do rolki napinającej pasek :?:
Żle zakadasz pasek klinowy, jest inna kolejność prowadzenia paska.
Kolego podziel się ze mną wiedzą jak napinać pasek w silniku w którym nie ma na rolce napinającej wskaźnika. Nie chodzi mi tu o jakieś CC tyko np. francuzy. A co do Twojego pytania to mam etech'a i tam są takie dane o których piszesz, nawet i rysunki.
Nie mając prętów odpowiednich średnic jako blokadę koła zamachowego można użyć imbus 10 (średnica 11,5mm i odpowiednio długi), jako blokadę wałka rozrządu przedłużkę od małych nasadek (8,5mm). W otwór blokady pompy nie wchodzi pręt o średnicy 8,5mm, otwór w korpusie ma 5mm (kołek o dwóch średnicach). Do samej wymiany paska nie musisz mieć trzpieni -...
Czy rolka napinająca pasek jest samo napinaczem ! Nie.
Typowo zwykłe kulkowe z luzem C3. Najbardziej typowe to zestaw 6303 i 6003 (opel,seat,skoda,VW,iveco,fiat itp alternator bosch od 70-140 A). Masa wirnika jest niczym przy sile napinającej pasek oraz sile oporu samego alternatora (pobór mocy mechanicznej na przetworzenie jej w elektryczną plus straty).
napinając czyli luzując napinacz? czy napinając naciągam pasek ? :D
Witam. jak wymienić pasek od klimatyzacji i rolke która go napina w Mondeo 1.8 tdi z 95r.
rolek napina pasek napina pasek alternator rolek napina
impulsowy faluje dwufunkcyjny ustawić ustawi tapeta
Jak wykonać element z blachy o grubości 2 mm? Błąd P0100 w Oplu Signum Z22YH - możliwe przyczyny