Dzieki wszystkim za istotne podpowiedzi, pasek rozrzadu zmienilem, nie wiem jak napina sie pasek alternatora. Jak poluzowac napiecie w napinaczu paska alternatora, prosze o podpowiedz
W życiu nie odkręcisz tego koła pasowego takim kluczem, kolejna sprawa to nie musisz go nawet tykać. Zauważ, że masz taki wyprofilowany kawałek płaskownika który napina alternator. Popuść śrubę i przesuń sobie cały alternator w tej fasolce, wtedy ściągniesz pasek bez trudu.
Pasek który jest zamontowany jest o 8mm dłuższy niż powinien być. Widać że pasek napina się alternatorem, więc jeśli dało się go napiąć i nie jest luźny to może taki być jak jest.
A może mi ktoś podpowie gdzie idzie ten przewód cienki? Napina się pasek alternatorem, a napinacz jest do pompy wspomagania. To już jest drugi alternator. Stary się zadymił, a drugi zachowuje się tak jak opisałem.
Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
Stawiam na alternator, z tego względu że pasek napina automatyczna rolka na sprężynie.
Witam Musze wymienić napinacz paska ten ktory napina pasek min od alternatora. Popuscić i zdjąc pasek jest łatwo, ale z tego co oglądałem chyba nie odkręcę wszystkich śrób od napinacza (tj odkręce ale nie wyjmę) ponieważ wiatrak od wisko przeszkadza, jak go zdjąć w tym aucie? Samochód to passat 1.8t awt rok 2002
Wyglada na dokładaną klimę , rzeżba jakaś. Pasek powinien byc jeden i napędzać wszystkie agregaty.
http://obrazki.elektroda.pl/9337507500_1... Jako, że zima idzie i dołożyłem sobie opiekacz/nagrzewnicę z A4 i podgrzewacz cieczy 3 świece żarowe, więc prądu brakowało. Zamontowałem go na łapie do klimatyzacji i wspomagania. Koło pasowe 4PK, więc i taki pasek musiał być, napinacz przybłąkał się z Citroena 2.0 HDI. Ładowanie wręcz rewelacyjne...
Może masz słaby akumulator i dość duży prąd występuje przy starcie ładowania. Może ten pasek to podróbka i nigdy nie stał koło continentala. Rolki napinacz też nie wiadomo jakiej jakości z jaką siłą to napina. Masz dużo zmiennych jakoś dzisiejszych części i to nawet tych firmowych pozostawia dużo do życzenia.
Nie wal tylko podważ. Tak jakbyś napinał pasek alternatorem bez samonapinacza ;)
A może napinacz po prostu wyzionął ducha i nie napina paska jak trzeba.
sproboj pociagnac za pasek wtedy rolka sie ruszy i bedziesz wiedzial ktora napina i w ktora strone
No wlaśnie nie zawsze jest to takie proste. Ja mam Lale z klimą i alternator jest na stałe i nie pełni roli napinacza. Jest dodatkowo rolka napinająca.
jest tam pasek PK i jest nowy i sam sie napina
To że odchyłek być nie powinno nie znaczy że przez nie paski będą się rozlatywać. Poniżej przykład z jakiegoś Audi, nie mierzone ale gołym okiem widać że napinacz nie jest na swoim miejscu. Jeździł tak dość długo, właściciel się w końcu zdecydował na naprawę tylko dlatego że hałas był nie do zniesienia. https://obrazki.elektroda.pl/4283257300_...
Witam. Chcę napiąć pasek wymieniony w tytule, bo od paru miesięcy mi piszczy, oczywiście nie podczas jazdy tylko np. przy skręcaniu kołami czy to na postoju czy podczas jazdy ( podczas jazdy też nie zawsze ) i jak była zima no to jakąś minutę sobie popiszczał ( po uruchomieniu silnika) i przestawał piszczeć. Szukałem informacji ale nie znalazłem typowo...
Pasek rozrządu przeskoczył o około 5 zębów w/g mechanika. Sam nie wie jak to się stało bo pasek podobno dużych luzów nie miał. Wymienił pasek + rolke napinającą + pasek alternatora. Powiedział, że sonda lambda umarła w moim samochodzie bo wyszło to na komputerze. Mam pytanie: na allegro można kupić nowa za około 100 zł będzie jączytał komputer ??
Problem rozwiązany łożysko na alternatorze i rolka napinająca pasek. Wymiana alternatora z polo 1,4 tdi 2009r
Witam, problem dotyczy ciągłego poluźniania się paska wielorowkowego, gdyż śruba która reguluje wysokość alternatora w wyniku czego napina pasek nie ma solidnego oparcia. Podejrzewam że wcześniej było tam dla tej śruby specjalne wgłębienie ale teraz to miejsce jest "wyślizgane" do samej krawędzi że pod wpływem drgań śruba ciągle się ześlizguje i spada...
Tylko pamietaj abyś w pierwszej kolejności "zluzował" koło napinające pasek napędu alternatora a dopiero potem zaczął "demontować" alternator. Pozdrawiam!
Ło mam ten sam problem bo alternator nie ma wolnego koła ale to są koszty 80PLN i właściciel ich nie chce ponieśc.
Sprawdź rolkę napinająca pasek alternatora poniżej, rozrządu. No i podstawa to odpinasz dwie zapinki na osłonie rozrządu i zdejmujesz osłonę -tam masz rolkę napinająca pasek i prowadzącą, pewnie któraś z nich. (obstawiam rolka napinacza). Wpisz na YouTube wymiana rozrządu golf v i widzisz jak zdjąć osłonę. Nie ma obaw nie zepsujesz. Mi gwizdało przy...
witam musisz sprawdzic masy na silniku ina ramie oraz glowny plus na rozruszniku oraz napiecie paska pasek napina sie ujmujac podkladek z pomiedzy kol pozdrawiam
Typowo zwykłe kulkowe z luzem C3. Najbardziej typowe to zestaw 6303 i 6003 (opel,seat,skoda,VW,iveco,fiat itp alternator bosch od 70-140 A). Masa wirnika jest niczym przy sile napinającej pasek oraz sile oporu samego alternatora (pobór mocy mechanicznej na przetworzenie jej w elektryczną plus straty).
Pasek rozrządu nie piszczy , moze piszczec łożysko rolki napinającej lub pasek od alternatora , ew. łozyska pompy wodnej lub alternatora,
witam, dorze , ze podales co robiles; oczywiscie,ze zle /za mocno/ naciagnieto ci psek rozrzadu, ktory napina pompa wody, pompa powinna wytrzymac ,ale nie wytrzymala rolka prowadzaca /mogl tez 'dostac pasek /, pozdrawiam Zdzislaw dodam,ze moze tez za mocno naciagneli pasek alternatora i moglo 'pasc' lozysko/ jakpisze tajnygelo/ , zdejmij pasek alternatora,...
Jest ok ale słychać jakby coś tam łożysko nie domagało. Pryśnij WD na pasek, jak nie będzie ciszej to zdemontuj pasek i zobacz czy nie szumią łożyska w alternatorze i czy nie szumi ta nowa rolka jak nią zakręcisz.
Nie miałem do czynienia z tym samochodem, ale jeżeli nie ma napinacza to poluzuj śruby alternatora. Pod jedną ze śrub jest naciąg paska. Jak odkręcisz naciąg to alternator opadnie i wówczas ściągasz pasek. Dodano po 3 Tutaj masz filmik. Może pomoże. https://www.youtube.com/watch?v=g-2dkfqE...
Trzeba poluzować alternator, to nim jest napinany pasek
musisz zdjac pasek odkrecic rolke i napinacz ktory jest po drugiej stronie preta ktory trzyma rolke (2 sruby imbus 5 mm) i musisz odkrecic jeszcze napinacz od tego preta
Paska w moim aucie się nie napina bo jest tam napinacz ze sprężyna, pasek jest w miarę nowy, klemy na akumulatorze były czyszczone jak padł automat w rozruszniku. będę musiał wymontować alternator co nie będzie rzeczą łatwą i zanieść go do elektryka w celu sprawdzenia. Jak to zrobie to odpisze. pozdrawiam
Zciągnij pasek i zobacz czy koło alternatora działa tak jak Wolnobieżka w rowerze. Jeśli skacze znacznie napinacz na wolnych to alternator do roboty
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Koledze wyżej pewnie chodzi o kółko alternatora ze sprzęgłem kierunkowym. Zwal pasek i zobacz, czy sprzęgiełko przepuszcza w jedną stronę.
Czyli mam od razu poprowadzić przewód plusowy od akumulatora do plusa alternatora.I przewód minusowy od akumulatora do masy alternatora.I zobaczyć miernikiem na zaciskach klem czy ładowanie na wolnych obrotach wzrosło.Powinno być tak coś koło 14 V?Pasek tu jest napinaczem napinany.W lewą stronę kluczem pasek luzuje,a w prawo napina.Przyznam że ten pasek...
Chrobotanie i piski są z przedniego łożyska alternatora. Temperatura- walnięty czujnik w chłodnicy i wentylatory chodzą bez przerwy. Dodano po 11 Nie jestem pewien ale pasek jest napinany alternatorem (jak w Toyocie). Nie zazdroszczę wyciągania alternatora bo wahacze nie puszczą i trzeba od spodu rozbierać alternator i wyciągnąć w częściach. W 8 diodowym...
Tam nie ma napinacza. Napina się pasek, razem z pompą chodzi też alternator. Z nim jest wszytko w porządku a obstawiam, że po takim większym naprężeniu i on by się zepsuł. Też myślałem, że pasek może być za bardzo napięty, jednak pasek się ugina pod palcem. Zresztą warsztat jest bardzo polecany, takie prawie ASO Mazdy, więc wątpię aby za mocno pasek...
Szukam i nie znalazłem samochód ze wspomaganiem. Wyciągnąłem już nawet pompę od wspomagania. I nie znalazłem nic co by przypominało napinacz z silnika 1,6 benzyna. Alternator ma luz osiowy przy dolnym mocowaniu więc on powinien służyć jako naciąg. Mam książkę jednak albo tam rysunek jest od wersji bez wspomagania albo u mnie są jakieś przeróbki bo nic...
Albo przycina się "wolne koło" alternatora, zdejm pasek i sprawdź jak reaguje koło pasowe alternatora przy obrotach w przeciwnym kierunku do normalnego kierunku obrotu paska wielorowkowego, jeśli masz klimę to sprawdź jeszcze rolkę prowadzącą - lubi się wyrabiać.
Robiłem kiedys takiego golfa z taką usterką musiałem wymienić tulejki w podporze alternatora w którą jest włożony wałek od napinacza paska .Problem polegał na tym że przez ten luz skosował się wałek z rolką napinającą i wtedy piszczał pasek .Jak u Ciebie nie ma takiego luzu to podmień napinacz bo może sie zacierać w środku i za słabo napina
Cześć, uwierz mi ze można założyć ten pasek inaczej widziałem kilka razy jak auto przyjechało na przegląd, i ten pasek musiał jeździć tak kilka tys km i nie było problemu - i kierowca nic nie zgłaszał - a założony był normalnie przez wszystkie koła oprócz górnej rolki czyli zęby paska dotykały rolki od góry, co do twojego napinacza sprawdź czy na połączeniu...
Panowie pomóżcie. Mam problem z VW Sharanem 1.9 TDI - i czerwone 81 kw czyli 110km 98 rok. Rolka napinająca pasek pompy wodnej, alternatora i klimy podskakuje Zdejmowałem pasek. Kręciłem wszystkimi kołami od wyżej wymienionych rzeczy. Wszystko chodzi dobrze. Jest delikatny luz na kole od klimy ale to raczej nie problem. Nawet pasek nowy założyłem i...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Witam Państwa! Około dwóch miesięcy temu miałem wymieniany kompletny rozrząd i pasek od alternatora. Pasek z tego co wiem, jest o 3 mm dłuższy niż oryginał. Kłopot polega na tym, że za każdym razem kiedy uruchamiam silnik, pasek się ślizga wydając przy tym świst budzący wszystkich sąsiadów:) Czasami piszczy nawet przez pierwsze kilkaset metrów jazdy,...
Robię od gory zostala do odkrecenia sruba,nakrętka ? alternatora od dolu chyba Czy da się ją odkrecic z gory Dodano po 3 Tragedia z gory po odkreceniu pompy wspomagania i jednej nakretki sruby alternatora zostala druga druga jest od spodu po wejsciu do kanalu nie ma zabardzo dojscia do niej polos blokuje nawet jak bym. jakimd cudem ją po minimetrze...
Kolego Do napinacza wkładasz klucz płaski jeżeli dobrze pamiętam to 18 i luzujesz naciąg wyciągając pasek.
niestety musiałem zdemontować alternator i sprężarke klimy i napinacz odkręcic razem z podstawą, dużo roboty ale udało się
Dla potomnych bochaterów przez ch :) Demontaż to około 30min. Odłączamy akumulator klucz 10 ja tylko plus odłączyłem uważając na zwarcie. Zabezpieczamy szmatką klemę i kołek by nie stykały się. Demontujemy zacisk plusa na alternatorze i kostkę. Demontujemy zbiorniczek płynu wspomagania i odchylamy na bok. Potrzeba klucz nasadowy 15 i E8 torx wewnętrzny....
Sprzęgiełko alternatora sprawne? Sprawdził?
Wszytsko sie panowie zgadzajest duzo przyczyn piszczenia paska,moze to byc jego zuzycie ale jezeli po wymianie dalej to wystepuje to , sprawdzic czy kola pracuja w osi to co kolega wyzej napisal ale tez jest problem w napinaczu paska osprzetu czesto sie one zacieraja i opasek wpada w wibracje i chalasuje i piszczy. odnosnie kolegi ktory napisal ze pompa...
Witam wszystkich przeszukalem forum i nie znalazlem satysfakcjonujacej odpowiedzi. Chce wymianic pasek osprzetu w Lagunie II 1.6 16V i nie bardzo sie orietuje jak poluzowac rolke napinajaca. Gdzies wyczytalem, ze prosciej zdjac alternator, jedenak nie jestem przekonany czy po wymianie w ten sposob pasek bedzie odpowiednio napiety. Bardzo prosze o podpowiedzi,...
Sprawdź alternator- może mieć zwarcie. Bez powodu kolo pasowe się nie wytarło. Do sprawdzenia diody (mostek) i uzwojenia. Rolka to efekt uboczny (napinania paska żeby nie piszczał).
rolki napinacza 25Nm sprzęgła jednokierunkowego alternatora należy dokręcać momentem 80 Nm (maks. 85 Nm)
Pasuje poluzować pasek zdjąć potem przygotować miejsce korytarz trasę na alternator wyjęcie i włożenie. Zbędne elementy zdemontować. Rury filtry powietrza silnika paliwa jeśli od góry chcesz wyjąć. Chyba że masz kanał to albo wachacze będą przeszkadzać albo coś tam jeszcze. Ogólnie mechanika samochodowa to nie jest łatwe zadanie bez odpowiedniego sprzętu...
Ułożenie paska w tym silniku bez klimatyzacji http://obrazki.elektroda.pl/5663101400_1... Dodano po 13 z klimatyzacją http://obrazki.elektroda.pl/3974728900_1... Dodano po 5 Z tego co widać na filmiku to pasek jest źle założony, a to terkotanie to jest od napinacza. Sprawdź jeszcze raz sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze...
Witam serdeczne. Jestem posiadaczem octavii 1,9 tdi agr z 2000 roki w której nie mogę poradzić sobie z wibrującym/drgającym napinaczu paska wielorowkowego. Wymieniłem już sprzęgiełko alternatora, rolkę odwracającą, pasek i napinacz a mimo to napinacz dalej wibruje po uruchomieniu silnika przez kilka minut. Wibracje nasilają się wraz ze wzrostem obciążenia...
Siema Kumpel ! Słuchaj miałem jechać na podniśnik więc uciołem pasek żeby nie walił ten napinacz i szkody nie narobił większej(miał 50 tysia) ale mówie po co,zablokowałem alternator ,pod auto i rolka w jedną stała bo śrubokręt w alternatorze.a w drugą pięknie pod leciutkim oporem palcami kręce,a rolka napinacza lata jak wariatka,więc już go nie napinałem...
Nie piszesz jaki diesel nawet jak to?W 2.0 napinacz jest automatyczny,obudowę filtra zdemontujesz i będzie dobry dostęp.
Witam Kilka dni temu przerabiałem ten temat praktycznie w swoim silniku AUY. ( Alhambra 2000 r. nowa buda, silnik TDI 1896 ). Na wolych obrotach coś głośno terkotało przy paskach. Początkowo myślałem, że to jest napinacz paska alternatora. Później jednak doszedłem do wniosku, że to musi być sprzęgiełko alternatora, inaczej rolka. Wbrew opiniom jest...
A spójz jeszce na te foty z alternatorami! A gdy bym drugi alternator troche opuscił to by było dobrze?Chyba by była wieksza powierzchnia koła z paskie.I jeszcze miałem dodac ze w tej kombinacji co jest na fotach drugi altek byłby na stałe a napinał bym pasek tylko pierwszym alternatorem wiec jak bym miał odpowiedni pasek i napia juz w granicach MAX.napiecia...
Problem rozwiązany szkoda było kupować kolo na wał, rozbita była rolka napinająca pasek. Pozdrawiam
nie no chyba nie ..... nie sprawdzałem. Dodano po 2 optycznie wszystko wygląda OK. pasek jest nowy rolka napinająca jest ok, pasek wydaje mi się jest odpowiednio napięty. alternator pracuje normalnie, daje napięcie jak się odpali silnik. nie buczy nie huczy nie ścina paska
Napinacz,koło,pasek.Zapewnia łagodny napęd bez zbędnych drgań i obciążeń napędu paska PK.
Kręciłem alternatorem jak miałem pasek ściągnięty,ładnie chodzi ,jak się potem wsluchalem to dźwięk nie jest od strony paska, tylko jakoś bliżej skrzyni,góry silnika. Sprzęgło też miałem pół roku temu robione, zresztą po wciśnięciu nic się nie zmienia. Dodano po 6 Zaczęło się teraz przy pierwszych mrozach. Ktoś mi powiedział że odma mogła zamarznąć...
Pasek nowy jest drgania są paska duże między kołem paasowym a alternatorem i rolka napinacza a kołem paasowym rolka podskakuje z napinacze ma drgania spore. Wygląda jakby koło pasowe biło ale koło założone nowe. Dodano po 26 https://filmy.elektroda.pl/33_1721928744...
Witam Ponieważ nie znalazłem odpwiedzi w moim problemie może ktoś pomoże. Problem ( a może tak ma być ) jest z drgającymi napinaczami paska PK. Wymieniłem pasek , wymieniłem rolkę napinającą górną , a następnie dolną. Obecnie obie rolki drgają ( dodam film na YT ). Wiem że problemy bywają ze sprzęgłem alternatora ale mój ma alternator do start-stopu...
hengut5657 / Jeżeli chodzi o jednokierunkowe sprzegielko alternatora to jeden z mechanikow twierdzi ze go sprawdzal i chodzi ok ale dzis wlasnie otrzymalem tel. z tego warsztatu gdzie aktualnie stoi ( ci ludzie ktorzy robili mi alternator ) ze wlasnie ich zdaniem jest to wina sprzegielka alternatora ktore co jakis czas minimalnie przepuszcza i jakis...
Przy alternatorach Magneti Marelli są dwa sposoby luzowania napinacza (i generalnie dwa typy napinaczy) 1: należy poluzować dwie śruby imbusowe (trochę trudno je dojrzeć, najlepiej ściągnąć plastikowy fragment osłony paska klinowego, przykręcany do nadkola i podłużnicy) i później ustawić napinacz śrubą regulacyjną. 2. Jeśli nie ma tych śrub, to napinacz...
Pociągnąć ręką za pasek i bez klucza się obejdzie. Gorzej w drugą stronę. Ja mam do takich rzeczy zestaw takich kluczy: http://obrazki.elektroda.pl/3840222700_1... W tym 10mm, i w niego standardowy krótki bit.
Obstawiał bym , że to są łożyska , albo rolek napinających lub samego alternatora . Z tąd charakterystyczny pisk . Zdejmij pasek i pokręć wszystkimi kołami . :| Dodano po 2 Ale niepokoją mnie te stuki jak napisałeś . :|
Cześć, Chciałem prosić o pomoc w doborze alternatora do Skody Fabii 1, 1.4 MPI, 68 KM, 8-zaworowy. Pasek jest napinany ręcznie (nie ma napinacza). Mam przejechane 166 000 km, ale jak się silnik nagrzeje, to napięcie spada do ok. 13,7 V, a jak się już włączy więcej odbiorników, to i niżej. Nie wiem, czy sama wymiana stabilizatora/diód by wystarczyła,...
Niestety nie mam ksiazki przy sobie ale opowiem z pamieci. Odkrecasz zderzak przedni, jesli masz nadkola plastikowe to najpierw je musisz odkrecic zeby dostac sie do srub zderzaka. nastepni luzujesz alternator i odkrecasz srube kola pasowego, zablokujesz ja wlaczajac 4 bieg(najwyzszy) potem podstawiasz jakies naczynie pod pokrywe, bo pocieknie niewielka...
na 100 procent musisz wymienic rolke alternatora a najlepiej jak byś wymienił jeszcze pasek i napinacz
Popsikaj na pasek wieloklinowy WD-40 lub coś podobnego aby miał poślizg, jeśli przestanie huczec to na 90% stanęło sprzęgiełko w alternatorze. Wymiana sprzęgiełka i regeneracj alternatora to koszt ok. 350zł. Nie polecam kupna używanego alternatora, ja tak zrobiłem i po pewnym czasie problem się powtórzył. Jeśli jednak kupisz używkę to zwróć uwagę czy...
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Może na koniec dygresja. Czy nie można było tego silnika zamontować na kawałku grubej blachy, zamontować alternator ROWNOLEGLE DO SILNIKA także na górze, wyciąć w tej blasze eliptyczne otwory do napinania paska, sam pasek pracował by od dołu w siatkowej (np.) osłonie, a na samym dole ramy, na ,,półce'' akumulator i UPS. Po prostu zintegrować tą machinę....
Były wymieniane trzy paski ponieważ jak mechanik tegenerował alternator to założyj nowy pasek, ale mu go gdzieś wcięło w musiał założyć jeszcze raz nowy, a ostatnio to drugi mechanik jak wymienił rolkę to też musiał wymienić pasek bo ten od alternatora tak go założył, że zaczął się strzępić.
Jakieś 20 tyś km temu wymieniałem pasek alternatora Więc rozumiem, że wymiana paska jest równoznaczna z regeneracją łożyska, tak? Co ma wymiana paska do jego stanu? A teraz doszło ci kolejne 20 kkm. I że przez ten czas łożysko nie miało prawa dokonać żywota, bo 20 kkm temu mechanik powiedział, że jest ok? Zdejmij pasek, zakręć alternatorem i słuchaj....
Jak Ci popiskuje to masz najpewniej napinacz do wymiany. Zwłaszcza jak nie był jeszcze robiony. Jest już wyrobiony i prowadzi krzywo pasek. Jaki masz tam silnik?
Witam. Mam problem z paskiem wieloklinowym alternatora były luzy na rolce napinającej pasek rolkę wymieniłem a pasek piszczy jeszcze głośniej naciągałem go mocniej popuszczałem i nadal piszczy. Na wolnych obrotach na postoju delikatnie piszczy a tak po wyżej 1500ob/min strasznie piszczy. Co może być tego powodem???
Żadnego spawania, bo jak następnym razem strzeli pasek i niechcący wkręci się w rozrząd to będzie płacz :) Demontaż osprzętu, wymiana podstawy https://www.google.pl/search?q=podstawa+...
Przyjrzę się temu napinaczowi, skoro tak sugerujesz. Chcę to rozebrać i sprawdzić w czum problem. Ewentualnie wytoczę podobny element tylko o 3,4 mm dłuższy. Dzięki za porady.
Dzisiaj tylko odplątałem resztki pasków, sprzęgiełko alternatora jest zapieczone więc to był powód wszystkiego złego. Pasek klimatyzacji wygląda ok ale został zrzucony przez 2 pasek. Wymienię oczywiście obydwa. Jak zdiagnozować czy napinacze paska klimy i alternatora są ok ? Kręcą się bez jakichś luzów czy oporów.... Nie mogę wyszarpać alternatora po...
W teorii można trochę inaczej ale czy koło alternatora nie będzie się ślizgało tego nie wiem. Lecisz paskiem od koła wału nad rolką prowadzącą, pod kołem pompy wspomagania, dalej nad kołem alternatora, pod napinaczem i z powrotem koło wału. Długości paska Ci nie podam bo się nie da.
Jak ruszam napinaczek to zamiast pasek sie poluzowywac on sie naciaga. To źle założony na koła, może z drugiej strony napinacza ma iść?
W D15Z6 naciag paska reguluje się przesuwając alternator, ale nie pamiętam jak jest w D15B2. Za tą poradę otrzymujesz ostrzeżenie! Następnym razem czytaj dokładnie wątek, w którym zamierzasz zabrać głos! Ja w życiu nie widziałem, aby pasek rozrządu był napinany alternatorem - w żadnym aucie!
Zazwyczaj jest tak, że niesprawna wolnobieżka alternatora uszkadza napinacz jeśli w porę się nie zareaguje. Do sprawdzenia wolnobiegu zdejmij pasek zablokuj wirnik alternatora sróbokrętem ( ostrożnie!). Kółko powinno kręcić się w jedną stronę z lekkim oporem, w drugą wcale. Jeśli koło napinacza jest nieosiowe z innymi kołami pasowymi, koniecznie wymienić...
Nie można bardziej zmniejszyć średnicy koła pasowego. Oryginalne koło pasowe ma średnicę podziałową ok. 80 mm. Stomil dopuszcza stosowanie koła pasowego o dp=71 mm przy zastosowaniu paska normalnoprofilowego A. Dalsze zmniejszanie średnicy spowoduje szybsze niszczenie paska. Proponuję szukać alternatora przystosowanego do pracy z mniejszymi prędkościami...
Bylem sprawdzic i podczas krecenia kierownica napewno pasek piszczy na kole od pompy wspomagania.. po dodaniu gazu na 1500 tys drgaania nadal sa ale duzo mniejsze a przy 2000obr praktycznie stoi w miejscu napinacz ale jeszcze minimalnie drzy :P
Czy jest możliwość wymiany paska klinowego wraz z napinaczem bez demontażu przodu, jak tak to proszę o opis jak to zrobić. Jeżeli posiada klime i osłone silnika ;ściągamy osłonę silnika ściągamy pasek napędu sprężarki klimy.Następnie śćiągamy pasek napędu alternatora odkręcamy wentylator chłodnicy odkręcamy napinacz.Montaż w odwrotnej kolejności.Przodu...
Silnik 1,4 KFX. 98r. Najbardziej pasuje mi 1 obrazek. OK, czyli dwa paski. Najpierw luzujesz alternator, ściągasz pasek, potem luzujesz napinacz i zdejmujesz ten od wspomagania. Poprawne napięcie tego w "warunkach domowych" może być problematyczne, bo jest do tego specjalny przyrząd. Wartość naprężenia paska: 102 jednostek seem. Napinanie za pomocą...
Witam, Proszę się nie wkurzać, nie mam czasu na elaboraty. Podpinam się pod temat gdyż dotyczy tego samego modelu i pośrednio (lub bezpośrednio) łączy się z rozrządem... Rok temu zgasiłem autko i po godzinie miałem problem z odpaleniem. Zrobiłem ok. 2000 tysi i oddałem do mechanika ( przy gaszeniu pasek rozrządu przeskoczył o jeden ząbek ). Wszysko...
Normalnie wymieniasz alternator nie ma żadnej procedury specjalnej. Po drugie jak masz na pasek klinowy to mocno napinasz , jak mikropasek to masz samonapinacz. Dodano po 1 Pamiętaj tylko dokręceniu nakrętki na śrubie prądowej tej pierwszej co trzyma plastikowy dystans izolacyjny.
Pasek był zdjęty i była cisza. Czy w tym alternatorze jest koło z tłumikiem drgań? Bez paska alternator, pompa wspomagania, kompresor i wszystkie rolki kręcą się luźno i beż hałasu. ładowanie dobre wspomaganie działa bardzo dobrze.
Można jakoś sprawdzić alternator bez jego wybebeszania? Póki co sprawdziłem napięcie ładowania, jest takie jakie było rok temu czy dwa lata temu. Kontrolka się nie świeci ani nie żarzy. Czy może to być również to koło pasowe z tłumikiem drgań? Mam wrażenie że trochę chodzi na boki. Choć jak zdjąłem pasek to żadnych luzów nie stwierdziłem.
Witam. Nie wiem, czy temat wrzucam do dobrego działu. ale dział ,,Szukam,, raczej by nie był odpowiedni, więc jakby co to niech moderator zdecyduje. Teraz do tematu. Otóż, szukam numeru tulejki ( o ile istnieje taki numer ) Chodzi o tulejkę wspornika napinacza paska alternatora. W zaznaczonym na foto miejscu jest osadzona tulejka blaszana przez którą...
Np to dorzucę coś o Renaul Espace 3 1. Świece w podszybiu ( specjalny klucz przegubowy/łamany) 2. Filtry kabinowe w zamkniętych zaślepkami wnekach łożysk telekopów 3.Żarówki w lewej lampie ( przeszkadza komputer i akumulator) 4.Skrzynka przekażników i bezpieczników w kabinie silnika obok akumulatora 5.Żarówki podświetlenia wskażników - demontaż: głośników,...
Czy ta dodatkowa rolka na zewnętrznej krawędzi paska nie niszczy go? Chodzi mi o to, czy nie powoduje bardzo szybkiego niszczenia się części pracującej właściwie - klinów i wykruszania ząbków? Próbowałem napinać tak paski w ciągniku, ale mniejszymi rolkami /małymi w rozrządu VW 1,9 tdi/, a to powodowało że po tygodniu z paska wióry leciały. Dopiero...
Witam, Samochód jak w tytule, silnik benzynowy 1,6 82 KM, skrzynia automat. Mam pytanie odnośnie napinacza paska wielorowkowego - na zimnym silniku (gdy ma zwiększone obroty) po przełączeniu skrzyni na D i trzymaniu na hamulcu czuć i słychać drgania, które pochodzą od napinacza paska. Po ruszeniu (zwolniony hamulec) lub rozgrzaniu silnika problem ustępuje,...
napina pasek rolek napina pasek alternator pasek
konica c3350 przerwania pcint atmega autocad mechanical
toyota yaris sprzegło ładowarka tl494
Mercedes W210 E230 wiązka elektryczna A2104403806 – gdzie kupić nową lub używaną? Renault 7514 i Sipma Classic – brak ciśnienia w belarce, diagnostyka hydrauliki