nie jestem pewien,ale może tam jest napinacz mimośrodowy.
8mm przerwa ma być. Pomiędzy napinaczem a blachą z rolki napinającej. Regulujesz napinaczem. Zakładasz pasek, napinasz tak żeby wyjąć blokadę z napinacza bez użycia siły. Popuszczasz napinacz, aż będzie przerwa 8mm.
Z tego co tu widać to napinacz napina się ręcznie. http://obrazki.elektroda.net/60_12839496...
Jak dla mnie to napinacz masz założony nie z tej stormy. Powinien napinać ten odcinek paserka od dołu.
W instrukcji obsługi od napinacza musisz mieć jak się to ustrojstwo napina, nie ma innej opcji.
A do czego Ci tam zdjęcia? Zakładasz specjalne blokady na wałki rozrządu (z tyły głowicy, od strony sktzyni bieg.), dokręcasz je śrubkami 6mm, demontujesz czujnik położenia wału korbowego, w jego miejsce wkładasz blokadę (wiertło ewentualnie 10 lub 11mm - od biedy też może być), i po takim zablokowaniu montujesz wszystkie koła, łańcuch, napinacz napinasz...
Witam sedrecznie. Z własnego doświadczenia wiem, że już głowica powinna być uszkodzona, ale poprzedni właściciel już 2 razy przełożyl bezmózgowo tylko sam pasek i narobił ok 5 tyśiecy kilometró ( za pierwszym razem), za drugim narobił ok. 2 tysięcy kilometrów. Więc może do trzech razy sztuka, tylko ja wymieniam cały rozrząd, bo cały jego problem z paskami...
Czyli prawidlowa kolejnosc jest taka? Ustawiam walek na wycieciu,zakladam kolo walka, zakladam pasek, napinacz ,napinam pasek, zakladam rolke prowadzaca, dokrecam kolo walka. Oczywisxie pompa zablokowana i wal na zero. I jeszcze pytanie z ciekawosci. W jakiwj pozycji powinno byc zero w otqorze,po srodku,przy prawej krawedzi czy lewej?
Jeśli chodzi Ci o napinacz w postaci rolki, to bym go odpuścił. Lepiej zrobić napinanie paska poprzez ruchome mocowanie silnika, tak w oryginalnych konstrukcjach jest to rozwiązane. Co to za sprężarka że koło 6 tysięcy obrotów potrzebuje?
Panowie dorobiłem napinacz. Wykorzystałem stary który napinał łańcuch po lewej stronie. A tu foteczka. http://obrazki.elektroda.pl/2816087300_1...
W jaki sposób miał bym przerobić, jak tam napinaczem jest sprężyna na trzpieniu, jedynie mógłbym zlikwidować w ogóle napinacz i ręcznie napinać pasek, ale mówię tam mam ograniczone pole manewru. I pasek 670 nie da rady, każdy też nie da nawet bez napinacza, bo by musiał koła pasowe wykonać na nowo, pod uniwersalne paski.
Witam. Buduję właśnie sprężarkę i wpadłem na pomysł, aby do napinania pasa klinowego zastosować napinacz paska z samochodu. Wtedy mógłbym przykręcić na stałe w jednym miejscu silnik i pompę. Lecz przeszukując internet, nigdzie na coś takiego nie wpadłem, nawet w tych droższych sprężarkach napinanie pasa jest poprzez przesuwanie silnika. Czemu nie stosuje...
Wkręcasz w imadło i bardzo powoli wciskasz.Z wyczuciem.
Jednak uszkodzony napinacz krzywo napinający pasek generuje siłę boczną. . To najczęstsza przyczyna. Ukośnie idący napinacz lub jakaś rolka powoduje spychanie paska, a idzie to łatwo, bo pasek jest niejako "podwijany" z jednej strony.
Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
Po dotoczeniu nowego koła pasowego obroty wzrosły 2x jedynie napinacz skończył swój zakres napinania.
Okazało się ogólnie że mam zacisk nie oryginalny bo zamiast mieć zacisk na normalną śrubkę 6 kątną to u mnie było na 12 kątną i jest trochę inny z wyglądu a sprawa była bardzo prosta bo trzeba było ją kawałek ruszyć czyli zacząć napinać napinacz tą śrubką i dalej już samo się napinało a kiedy była wykręcona na maxa to regulator automatyczny nie chciał...
a w warsztacie nie wiedzieli ? :) skoro nie wiedzieli to pomogę. Oznaczenie na kole pasowym wału korbowego zgadza się z oznaczenie na płycie osłony z tyłu (pozycja na godzinę 6). Oznaczenie na kole wałka rozrządu zgadza się z oznaczeniem na pokrywie zaworów (pozycja na godzinę 12). Oznaczenie na pasku musi być zgodne z oznaczeniami na kole pasowym....
Znaki na kołach maja się pokrywać. Po naprężeniu paska i kilkukrotnym obróceniu wałem dokręcasz napinacz ustawiasz znak na kole wału i ma się zgadzać znak na kole wałka rozrządu. Jeśli nie odpręż pasek i przestaw. Pisze wyraźnie w książce. Napinacz cały czas jeszcze ma być nie dokręcony ma tylko napinać pasek.
Witam. Raczej jest dociągnięta, bo gdy napinam napinacz nic się nie zmienia. Tor też dobry, kołki nie mają luzu.
Jeśli nie zależy Ci na jakimś szybkim i wygodnym włączaniu i wyłączaniu tej pompy, to zastosuj dwie zębatki i łańcuch, do tego napinacz z zatrzaskiem. Napinaniem pasków zniszczysz pompę, na łańcuchu będzie pracowała znacznie dłużej.
Po prostu załóż klucz do napinacza i 5 razy przekręć na maxa w górę i w dół. Nie wiem co to ma na celu ale może to żeby podczas napinania napinacz właściwie się ułożył. PZDR.
Witam. Z tego co wiem to napinacz napina się dzięki olejowi który go wypełnia a jak olej z niego wypłynie to robi się luźny Poczytaj jeszcze raz i pomyśl. Silnik pracuje to go napina. Pozdrawiam.
Blokować nic nie musisz, pewnie jest samonapinacz więc też nic nie napinasz, zakładasz pasek a napinacz sam go napnie. Skoro płyn jest czerwony to lej czerwony.
Konstrukcja nie do końca udana , napinacz który powinien tylko napinać łańcuch niestety powoduje jego nadmierne wyciąganie.Zaletą łańcuszka jest to że sie nie zrywa ale potrafi po rozciągnięciu sie przeskoczyć .
Witam, mam problem, silnik 1.9 JTD 150 koni, napinam pasek przesuwając napinacz tak jak jest to podane w instrukcji, pasek się napina ale strzałka na napinaczu wcale nie rusza się w górę. Sprawdzałem na starym jak i na nowym napinaczu. Jeśli podczas napinania popchnę strzałkę to ruszy się i nie cofnie dopóki napinam pasek, ale sama z siebie nie ruszy...
między kołem pasowym na wale a na alternatorze jest rolka i to jest napinacz, regulowany ręcznie, przykręcony na 2 śruby
Pany Dziwna sytuacja. Jak w temacie opisuję problem. Od początku. Auto przyjechało na wyrzucanie płynu chłodniczego i przegrzewanie się silnika. Głowica została splanowana (bez sprawdzania szczelności bo ślady na uszczelce ewidentnie wskazywały na uszczelkę), nowa uszczelka i poskładane. Jazda próbna nie przyniosła rezultatu to samo grzeje się. Ale...
jeżeli ma napinacz w przeciwnym razie trzeba napinać pompą wodną
Zerknąłem na daty i rok przeterminowane odpowiedzi . Pozatym niedzwiedz40 napewno w dobrą stronę napinasz napinacz? Byćmoże nieorginalna rolka jest też niecentryczna. Fakt faktem że jak przyjeżdżają z niemiec AFN i nietylko to stare akcesoria rozrządu lepiej wyglądają niż świeżokupione 4 maxy. A Polskie hydronapinacze Japońców to juz kaplica .
Dodam, że napinacz paska rozrządu napinamy w lewo. Przy napinaniu w prawo będzie ocierał o śrubkę M6 od zaworu regulacji ciśnienia oleju w silniku. Jak silnik jest w pojeździe to trudno zauważyć tą wystającą śrubkę. Składałem silnik w ktorym uszkodził się pasek rozrządu. Jeden popychacz zgięło ale silnika nie uszkodziło. Wypadła plastikowa zaślepka...
Oprócz tego pasek powinien być odpowiedniej długości , żeby napinacz mógł go odpowiednio napinać. Możesz mieć założony za długi pasek i dlatego po 12tys. piszczy.
Zawsze w D serii napinało się przez obrócenie wałem o jakieś 2-3 ząbki i dokręcało się śrubę napinacza. Tego nie napina się ręcznie (D seria do 2000r na pewno). Na 90% źle napięty pasek. Poszukaj jakiegoś manuala do tego modelu.
A co Ci szkodzi ustawić ten znak? Dobrze kombinujesz, ale jest więc niech sobie będzie. Co do napinacza, tak cały czas napina tą rolkę, i tam nic się dokręca, rolka jest na "ramieniu". Po napięciu nie ruszysz jej rękoma bo z jednej strony napina pasek z drugiej napinacz.
Tak, ta "czarna puszka" ma zejść z dźwigni/osi napinacza. Tam na środku puszki jest jeszcze jedna śruba, bodajże torx E20
"cały napinacz się luzuje" czy to znaczy że napinasz go przeciwnie do ruchu wskazówek zegara? Powinno się napinać zgodnie z ruchem.
A jaką rolę pełni ta rolka po środku? bo na napinacz, to nie wygląda. Gdyby miała napinać pasek, to pasek byłby na niej z góry, by na zewnętrznych kołach pasek pracował na większej długości kół.
Nie da się ponieważ stara nie bezie już pasować bo jest inny rozmiar. Ta nowa ma w sobie napinacz a stara nie, ponieważ była napinana hydraulicznie. Redukcja kosztów, ale samo w swojej istocie nie powinno pukać.
kolego ale ciebie nikt o zdanie nie pytał ... Skoro wiesz lepiej ok .. cieszę się bardzo ... Ja przedstawiłem sprawdzony przeze mnie sposób ... Łopatologiczny sposób wprowadzający w błąd i narażający na dodatkową zbędną prace (nie wspominam już o ryzyku uszkodzenia obudowy alternatora), po to jest napinacz automatyczny aby napinał, a podczas wymiany...
długość taka jak starego lub trochę krótszy, bierzesz ten stary na wzór do sklepu z częściami rolniczymi Agroma itp i tam Ci dobiorą nowy na wzór tego i kosztuje ze 20zł ale pewnie źle założyłeś na napinacz i dlatego nie jeździ, zakłada się go przy wciśniętym pedale sprzęgła, tak, żeby jak się puszczało sprzęgło to pasek się napinał a koło pasowe napinacza...
Masz rację, to napinacz z silników JTD, element z liczbą 35 to wskaźnik, napinacz napina się przesuwając jego podstawę do tyłu silnika aż wskazówka z sumbolem 35 znajdzie się naprzeciwko otworu w podstawie napinacza. W bloku jest wgłębienie o które opiera się wkrętak i przesuwa nim podstawę napinacza przez wygiętą blaszkę w podstawie.
Siema Kumpel ! Słuchaj miałem jechać na podniśnik więc uciołem pasek żeby nie walił ten napinacz i szkody nie narobił większej(miał 50 tysia) ale mówie po co,zablokowałem alternator ,pod auto i rolka w jedną stała bo śrubokręt w alternatorze.a w drugą pięknie pod leciutkim oporem palcami kręce,a rolka napinacza lata jak wariatka,więc już go nie napinałem...
Jak odchylisz napinacz możesz go sobie zabezpieczyć tak że nie będzie naciągał paska. Bardzo ułatwia to wymianę.Wystarczy wziąść np śrubkę φ5 długości około 3 cm. Jak odciągniesz napinasz możesz przełożyć tę śrubkę przez dziurkę w przedniej częsci tak by zablokować go w pozycji odciągnietej.
Możesz go założyć i odpiąć wtyczce z cewki zapłonowej, jeżeli silnik będzie lekko kręcił to głowica do remontu, jak będzie kręcił normalnie to jest nadzieja. Spróbuj też znaleźć przyczynę czemu spadł pasek - uszkodzony napinasz, odkręcony napinacz, pompa wody itp.
napinając czyli luzując napinacz? czy napinając naciągam pasek ? :D
silnik ABD nie ma napinacza,pasek rozrządu napinany jest pompą wody najprawdopodobniej poszła pompa.
.... czy musisz mieć napinanie łańcucha z " pokrywy " ? Może załóż zwykły napinacz na śrubokręt lub imbus... pozdrawiam Sławek
Sprawdź kolego dokładnie czy hałas nie dochodzi spod pokrywy zaworów z łańcucha łączącego oba wałki rozrządu. Jest napinany przez nastawnik/napinacz hydrauliczny(koszt w ASO około 2400pln).
Też sobie tak właśnie myślałem.w ogóle tą dolną blokadę miałem odwrotnie założoną, powinna być tą dłuższa tulejką na śrubę w stronę bloku silnika. Po prostu przed zdjęciem paska wał był w górnym martwym punkcie. Czyli teraz jak wał i wałek zablokuje na blokady to zakładam koło wałka rozrządu ale niedokręcone, na nie zakładam pasek .Później napinam napinacz...
Witam... Mam taki dziwny przypadek i prośbę o poradę.Audi A6 C7 3.0TDI 313ps 2012 rok. Przestały działać napinacze pasów,zawsze po przekroczeniu ok 20km/h pasy się napinały,teraz nic. Brak komunikacji ze sterownikami napinaczy. W MMI też opcja nieaktywna. Doszedłem do tego że na bezpiecznikach od napinaczy w bagażniku w ogóle niema napięcia. Dałem na...
Witam, wziąłem się za wymianę rozrządu w moim Audi (Silnik CAGA), wszystkie rolki wymienione, pompa wymieniona i biorę się za napinanie paska a tu powstaje problem, mianowicie nie da się napiąć poprawnie napinacza, fizycznie nie jestem w stanie zgrać znaków na napinaczu. Myślałem, że może napinacz jest wadliwy, kupiłem drugi nowy, a problem pozostał....
Jak nie zobaczysz to nie uwierzysz???? Auto po przejechaniu 40km tem trochę spadła bo wiatrak wychodził. I co skacze czy nie??? Co do napinania paska nie ma znacznika jest napinacz hydrauliczny .
Obecnie silnik pracuje bardzo dobrze. Jak Kolega wymieniał to czym napinał pasek? Chodzi mi czym przesunął napinacz we właściwą pozycję?
Rozrząd prosty, jak budowa cepa. Na kole wałka rozrządu masz blokadę, koło wału korbowego ma znak. Jakbyś robił przy tym, to znalazłbyś sam wszystko... Jaki silnik tam masz, chodzi mi o napinanie paska (napinacz mechaniczny, hydrauliczny)? Taka "pierdółka" a odpowiedź trudna, tzn. specjalnie zadałem pytanie, żebyś się zastanowił i poszukał, jak i ile...
Wybierz sobie. Jeśli masz rolkę mimośrodową i napinacz, dokonujesz napięcia wstępnego mimośrodem, dokręcasz śrubę, następnie wyciągasz zabezpieczenie z napinacza które zwalnia go i napina pasek.
tam masz taki jakby napinacz samoregulujący(niewiem czy to się tak nazywa) on jest od góry koło wentylatora wisko może jest jużwypracowany
Ta Lapa nie pasuje do tego alternatora. Sprężyna jest do napinania paska, gdzie u ciebie jest napinacz?
Przyczyn może być kilka 1 brak podtrzymki unoszenia pasa napinacza włączania ,wyłączania hederu [gardzieli] 2 zbyt mocno podkręcony napinacz [ niskie położenie przy unoszeniu pasa ] 3 koło pasowe regulacji napinania żle ustawione [do ustawienia ] 4 rozumnie że sprężyna unosi napinacz do końca 5 dolna podtrzymka do regulacji [uniesienia]
Kolego krycha3738 śledząc zakładane tematy przez Ciebie proponuje sięgnąć do książki pt. "Sam Naprawiam Opel Astra". Bedzie bardzo pomocna przy rozwiązywaniu problemów w zakresie podst. napraw tego pojazdu. Pozdrawiam! Moge podać na życzenie adres skąd można to pobrać.
No więc tak. Z tyłu głowicy masz czujnik hala (w pokrywie zaworów), wymontuj go i tam montuje się blokadę wałka. Następnie z tyłu silnika (nad krawędzią gdzie przykręca się miskę olejową) masz czujnik położenia wału korbowego, należy go wymontować i w to miejsce wkłada się blokadę wału. Jak już masz poblokowane wszystko (górę i dół) to zakładasz łańcuch,...
Znaki na kole nie mają znaczenia, w przybliżeniu znak na kole pasowym i czujniku zapłonu, ale aby uzyskać prawidłową pracę silnika i odpowiednie podciśnienie MAP na biegu jałowym muszą być luzowane koła i użyty czujnik do dokładnego wyznaczenia GMP. Blokady wyglądają na oryginalne. Blokad z ZUP Bytom nie mam, natomiast klucz do napinacza mam od nich...
Witam. Podejrzewam, że chodzi Ci o górny łańcuch, który napinany jest napinaczem hydraulicznym. Czy łańcuch jest rozciągnięty ,trzeba sprawdzić na ile wysunięty jest napinacz. Objawem luźnego łańcucha jest także charakterystyczne grzechotanie, czasami tylko na zimno.
Osłona łożyska uszkodzona. Otwór śruby uszkodzony. Otwór do napinania uszkodzony. Ja bym wymienił ten napinacz, majatek to nie będzie. Poza tym w zestawie z nowym napinaczem będziesz mieć nowa śrubę.
Za dlugi lancuch i napinacz go nie napina. Dlaczego ? Moze slabej jakosci lancuch, moze napinacz. Albo zle dobrana uszczelka pod glowica. Ile glowica zostala splanowana i jaka uszczelka zostala zalozona ? Sa tam zmienne fazy rozrzadu ? Ile auto ma prezjechane ? Walkow nie poprzekrecalo podczas uderzenia o tlok ? Bo rozumiem ze tak sie stalo. Nie ma...
Odkopuję temat. Dziś robiłem silnik x16xel. Jest on miksem 1.6 i 1.8 z tego co zauważyłem. Koła zębate rozrządu od 1.8, reszta od 1.6. Wszystko proste gdyby nie pompa wody i jej napinanie. Autodata, Atris Technik oraz instrukcja producenta Gates podają źle. Podają, że należy ustawić korpus pompy który działa jak mimośród, na znak którego na pompie nie...
Do napinania paska rozrządu służy napinacz a nie pompa wodna, Coś nowego. Otóż rolka robi tylko i wyłącznie za samoregulator, w czasie pracy - pasek napina się statycznie pompą wody, aż zejdą się znaki na elementach rolki. Ale to jeszcze klucz do pompy trzeba mieć.
Błagam...toż to nie komercyjny pomysł, tylko 30m tyrolki w ogródku. Cały zestaw jest przeznaczony do tego typu projektów, ma spełnione normy. Dwa drzewa o minimalnym przekroju, napinanie liny i wsio. Problem mam taki że nie mam drugiego odpowiedniego drzewa stąd pomysł na profil zamknięty.
Witam czy w passacie b5 przy wymianie napinacza który napina alternator pompe wody...trzeba odkrecic pompe wody żeby zdemontować napinacz?
Podczas włączenia A jak masz zrealizowane włączanie ? Klasycznie masz napinacz na dźwignię i dzieje się to podczas napinania pasa, podczas rozpędzania samego silnika, czy nie masz napinacza i włączając silnik od razu napędzasz taśmę ? Jak pisze zbych, problemy z wyważeniem, biciami, może jakieś luzy.
A ja myślałem że to jest zmiana kąta wtrysku, a co do napinania paska to po co jest napinacz paska rozrządu ze wskaźnikiem napięcia?
Witam szanownych forumowiczów. Żeby trochę nakreślić sprawę: jakiś czas temu w silniku ładowarki przegubowej zerwał się pasek rozrządu. Jako, że silnik był już mocno wyeksploatowany- padła decyzja o wykonaniu kapitalki: szlif cylindrów na nadwymiar, regeneracja pompek i wtrysków, itp. itd. Po remoncie silnik miał tendencję do przydymiania na czarno...
Pasek wielorowkowy napinany jest napinaczem automatycznym ze sprężyną. O ile pamietam klucz 15 do zluzowania naciągu. Rolke i napinacz wymienia sie nie co przebieg a na podstawie zużycia.
Tak naprawdę to może obejść się bez segera, przecież śruba, podczas napinania łańcucha i tak, będzie wciągana do środka.
Witam.sprawdziłem napinacz,napina na calym zakresie pracy,co do koła pasowego to nie wykazuje jakichkolwiek luzów podczas próby recznego obracania w prawo i lewo,wiec nie wydaje m sie uszkodzone,tam sa tylko przeiwciężary zatopione w gumie.
Chyba najbezpieczniejszym rozwiązaniem byłoby zbudowanie takiej półautomatycznej rębarki http://www.youtube.com/watch?v=hhmKBDIAX... A tak na serio fajnym rozwiązaniem choć mniej kompaktowym byłoby zastosowanie przełożenia z dwoma kołami pasowymi i napinaczem napinający pasek który byłby sterowany nożnie.
jacek7801 - kola nie sa zamienne z jednej glowicy na druga bo jedne sa dluzsze a inne krotsze. co do blokad to w tym silniku jak walek ustawisz na znaku i go puscisz to sie kawalek przekreca, dlatego blokady sa przydatne bo jest wygodniej zakladac pasek Kola od walkow rozrzadu maja po dwa wycieca, tak ze najprawdopodobniej da sie je zalozyc na walku...
http://obrazki.elektroda.pl/9337507500_1... Jako, że zima idzie i dołożyłem sobie opiekacz/nagrzewnicę z A4 i podgrzewacz cieczy 3 świece żarowe, więc prądu brakowało. Zamontowałem go na łapie do klimatyzacji i wspomagania. Koło pasowe 4PK, więc i taki pasek musiał być, napinacz przybłąkał się z Citroena 2.0 HDI. Ładowanie wręcz rewelacyjne...
Napinacz w scenicu owym (a podejrzewam że mowa o 1.9) jest napinany ręcznie śrubą z tyłu silnika. Coś mi tu smierdzi z tym Twoim "mechanikiem" Gdyby rolka się Tobie zatarła byś już miał po pasku...
https://obrazki.elektroda.pl/9563195800_... Nie trzeba żadnych blokad, jedynie zalecany jest przyrząd do przytrzymania koła pasowego, ale to tylko taka sugestia. Nie przejmuj się tym czy znak będzie po środku wycięcia czy na początku, takie różnice są dopuszczalne i wystąpią na pewno po wymianie. Różnica jednego zęba to coś czym dopiero...
z tego co napisales........ wnioskuje ze to silnik 1.6, załuz pasek na wszystkie koła(pamietaj o znakach nastawczych lub poblokuj sobie koła pasowe) z rolka napinacza powinienes sobie poradzic ze wzgledu ze jest na mimosrodzie wiec smiało mozesz wszystko poustawiac i nałozyc pasek (pamietajac o znakach!!!!) nastepnie napinasz rolke napinacza i po sprawie...
aaa to ten na łańcuszku rozrządu... no to może być rozciągnięty łańcuszek np: https://www.youtube.com/watch?v=sg8bgnW2... a to że był robiony, to nie znaczy, że ktoś czegoś nie spartolił, może napinacz nie napina prawidłowo, a może już się wytarł bo np jeździłeś na minimalnym stanie oleju, a może sam łańcuszek zrobiony z gównolitu. Ja kiedyś wymieniłem...
Witam. Mam zamiar zrobić sobie (i nie tylko) jakiś prościutki tempomat i po przemyśleniach wpadłem na taki pomysł, żeby na lince gazu zamontować dodatkowy napinacz z silniczkiem, który wstępnie napinałby (skracał) częściowo linkę i po rozpędzeniu (normalnie) auta do żądanej prędkości włączyłbym tempomacik sterowany z najtańszego procesorka, który odczytałby...
Widoku przytartych panewek nie da się przeoczyć (już nie są srebrne tylko żółte i czarnawe ew. rozklepane z zadziorami) , po drugie w tych silnikach czasami wywalało zimer wału od strony rozrządu jak był kiepski, musi być dobrej firmy i dobrze wbity/osadzony. Łańcuch jest napinany przez napinacz hydrauliczny i jazda z niskim poziomem oleju przeważnie...
Mam problem z napinaczem paska wieloklinowego w golfie IV 1.9 TDI z 2002r. Mianowicie na wolnych obrotach napinacz napina i luzuje pasek z dużą częstotliwością, skok to ok 15mm. wywołuje to wibracje które się przenoszą na karoserie. Zjawisko potęguje się przy obciążeniu światłami o kręceniu kołami. Występuje to tylko na wolnych obrotach, przy ok. 1200...
Witam. mam problem z napięciem paska klinowego Nie mam takiego smochodu.Nie wiem z jakiego powodu odkręciłeś napinacz.Wydaje mi się,że do zdjęcia paska trzeba odchylić rolkę napinającą a nie odkręcać napinacz.Po założeniu paska należy odchylić rolkę włożyć pasek puścic rolkę,która naciągnie pasek.Tak robię u siebie w HYNDAIU. Zdejm pasek przykręć napinacz...
Warto żebyś przeczytał ten temat. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Nie wiem czy konta synchronizacji nie zmieniłeś po prostu czy luzowałeś tą górna zębatkę na trzech śrubach czy nie -nie podałeś typu silnika. Sam rozrząd ja okręcam kilka razy, jak znaczniki się pokrywają to ok. No i rolkę napinacza odpowiednio napiąć. Silnik BKC 1,9...
Hej znaki wszystkie się zgadzały. Rozrzą napinałem za pomocą nowego napinacza. Czyli lekko go przykręciłem potem napiąłem kluczem imbusowym i dokręciłem napinacz. Ustawiony został w przedziałce na napinaczu. Co znaczy koło plywające. Jutro moge sprawdzić jak wygląda. Ale raczej tez nim nie kręciłem bez potrzemy więc zostało na starym miejscu.
Jest to belarka do słomy. Chodzi o proces podania sznurka do wiązania. W oryginale muszę pociągnąć dźwignię która jest jednocześnie napinaczem. Gdy pociągnę dźwignię napinacz napina pasek co powoduje że oś się zaczyna obracać. Gdy już się obraca to trzymając tą dźwignię sznurek powoli schodzi w dół po czym po owinięciu się raz wokół beli puszczam dźwignię...
Blokady są na wałki rozrządu by nie obróciły się jak łańcuch zdejmiesz bo inaczej będziesz to wieki ustawiał a i przy okazji zawory skrzywisz . Napinacz zakładasz zamknięty , składasz wszystko i łańcuch . Na koniec naciskasz napinacz i się otwiera i wstępnie napina łańcuch . I tyle .
W ramach ścisłości pasek napinany jest przez napinacz, ale jego reguluje się na specjalnej podziałce (jak spojrzymyod góry to ją widać). Co do dużego poboru przy zimnym silniku: pomyśl co jeszcze pracuje w pierwszych minutach jak motor jest zimny: mi do głowy przychodzi jeszcze obwód grzania sondy lambda. Generalnie jak okaże się, że to nie to to musisz...
blokada wału za rozrusznikiem i blokada wałka, jeden z najprostszych rozrządów pasek zakładasz od wału ,pompa ,koło wałka,napinacz, pompa płynu ,jak masz fasolki w kole rozrządu to luzujesz 3 śruby (klucz 13)napinasz i dokręcasz śruby
Witam zobacz przy okazji czy napinacz rozrządu odpowiednio napina łańcuch
Witam ponownie, założyłem zegary ciśnienia oleju i temp a więc na rozgrzanym silniku 1.5 bara przy 1800 3 bary powyżej dochodzi do 5 na zimnym 5 bar trochę mało się wydaje na wolnych te 1.5 bara tyle że nie wiem jakie wy macie obroty ale ja mam 720 na wolnych, miskę zwale i smoka wyczyszcze, szkoda że tak małe zainteresowanie tematem jest, prawdopodobnie...
Zmiana gęstości oleju mogłaby pomóc w sytuacji, gdy napinacz ma wewnętrzną nieszczelność i w czasie pracy silnika napina łańcuch w sposób niewystarczający. Owszem ale nie na taki jak zasugerował autor postu. Co do reszty jak najbardziej się zgadzam.
Trochę się pogubiłem z tymi zębatkami, ale nic dziękuję za wyjaśnienie. Czy do napinania pasków mogę użyć ciężarku silnika (prawie 30 kg) czy powinienem zrobić jakiś napinacz ?
a oto opisik Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Oznaczenia na kole napędowym / kole przekładni pośredniczącej i kole zamachowym / korpusie sprzęgła zgadzają się. Osłona z tworzywa sztucznego paska zębatego. Zwracać uwagę na to, by pasowała pozycja na godzinę 12. Osłona metalowa paska zębatego. Zwracać uwagę na to, by pozycja na godzinę...
Tam często z paskiem trzeba wymienić napinasz. Paska łatwo się tam nie wymienia. A do napinacza trzeba opuścić silnik. Zwłaszcza do wersji z klimatyzacją
Witam wymieniłem własnie rozrząd w mojej Kudzę 2008 r 2.0 diesel 136 koni Nie jestem żadnym mechanikem ,mam jednak garaż i nie boję się samemu naprawiać własnego auta. Wymiana jest bardzo prosta ale trzeba zwrócić uwagę na 3 ważne punkty Ja przy okazji wymiany rozrządu naprawiłem pisk z paska klinowego lub sprzegła altegnatora do dzis nie jestem do...
Witam. Ja mam podobnie w swoim Polo silnik 1.9 D 96 rok. Problem polega na tym, że mi pasek trze o pasek między rolką napinającą a kołem pompy wody. Pisku nie ma tylko takie jakby "ćwierkotanie" "mlaskanie", ciężko określić. Wymieniałem paski od 5pk 1219 do obecnego 1210 i nic, dalej to samo, tulejki ok, napinacz wymieniony, łożysko rolki napinacza...
Czyli najlepiej wrócic do poprzedniej pozycji zawleczki na iglicy ? Próbuj. Mam jeszcze problem z szarpaniem roweru podczas jazdy Prawdopodobnie jest źle wyregulowane sprzęgło, poniżej filmik jak się je reguluje. https://www.youtube.com/watch?v=zAp8h9WR... Czy musisz użyć dość dużej siły wciskając klamkę sprzęgła ? Wydaje mi się że tak. Czy to może...
koło napinać napinać łańcuch napinać rozrząd
kosztorysy elektryczne junkers cerapur podłączyć sterownik sterowniki plyty głównej
pralka indesit migać dioda pralka indesit migać dioda
Canon PIXMA MG3650S – dioda B mruga, C świeci na stałe: interpretacja błędu, kody, serwis TPA3116D2 – czy można zamienić kondensatory 470µF na foliowe 470nF? Wzmacniacz, filtracja, awarie