musisz zdjac pasek odkrecic rolke i napinacz ktory jest po drugiej stronie preta ktory trzyma rolke (2 sruby imbus 5 mm) i musisz odkrecic jeszcze napinacz od tego preta
Sprawdź koło wolnobieżne alternatora
Wiecie moze czy na czas kiedy uszkodzony jest silownik napinacza mozna jezdzic bez niego? Czy cos sie stanie?
Pasek sprawdzony, przy zakładaniu alternatora. Napinacz paska też ok
nie jestem pewien,ale może tam jest napinacz mimośrodowy.
Zciągnij pasek i zobacz czy koło alternatora działa tak jak Wolnobieżka w rowerze. Jeśli skacze znacznie napinacz na wolnych to alternator do roboty
Proszę sam sobie sprawdz
Z rolki wystaje sruba na klucz 15 .Nakladasz klucz i ciagniesz w przeciwnym kierunku niz zegarek chodzi, jak rolka odjedzie druga reka sciagasz pasek z kulka alternatora. Wczesniej musisz znowu zdjac pasek z klimy.
Koło pasowe możesz sprawdzić odpalając bez paska, sprawdź tak jak pisał nikusert czy czasem nie zblokowało się koło alternatora. A tam jest samonapinacz, czy samemu trzeba ustawić naciąg paska? Jeśli ta druga opcja to może przesadziłeś przy wymianie z naciągiem paska? I jak możesz to wrzuć zdjęcie :) Pozdrawiam
Obecnie założone jest zwykłe koło i od kilku dni działa. Poczekaj a rozpadnie się napinacz i pasek.
teraz ma pasek załorzony tak jak zaznaczyłem na czerwono , lol normalnie mysle ze ma stojący napinacz i nie dał rade go odciągnąć
Nic nie zastąpi tego: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
Mnie przeskoczył pasek rozrządu po wkręceniu się strzepów paska alternatora ktore dostały się pod osłonę paska rozrządu.Oczywiście pogieło zawory, które "podstęplowały" tłoki.Naprawa-wymiana kompletnej głowicy,używanej.A winny był napinacz paska alternatora-wymiana. Tak że warto i to sprawdzić.Silnik 1.6/75KM, SKODA Felicia.
Stawiam na pasek pk,napinacz który jest już słaby albo sprzęgło alternatora stoi jeśli posiada
Witaj! Sprawdź olej miarka, zobacz co jest pod korkiem.Jak olej będzie dobry to sprawdź osprzęt. Alternator,napinacz paska. Pozdrawiam Miro.Nasz
Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
Ok, więc co może być przyczyną ? :) Dodam, że tydzien temu robiony był rozrząd, wymieniane świece, napinacz i pasek alternatora
Jednak uszkodzony napinacz krzywo napinający pasek generuje siłę boczną. . To najczęstsza przyczyna. Ukośnie idący napinacz lub jakaś rolka powoduje spychanie paska, a idzie to łatwo, bo pasek jest niejako "podwijany" z jednej strony.
pytasz o prawidlowe przeprowadzenie go przez kola pasowe ? czy nie wiesz jak poluzowac napinacz ?
Miałem podobny problem tylko ze w sharanie. Wymieniłem sprzęgiełko i przez chwile było dobrze. Przyszły mróz problem powrócił, wiadomo po odpaleniu grzeje przednia szyba. Przyczyna był napinacz paska. Kiedy alternator dostawał obciążenia zaczynał skakać pasek. Wymieniłem napinacz i spokój.
Witam,koledzy toledo 2 tdi 1.9 zepsuł się napinacz paska alternatora ,skacze, stuka,zaraz go wymieniam ,co za tym idzie padło ładowanie,(dojechałem na samym aku do domu ,już wszystko przygaśnięte aku miał 8 volt pod domem) ale czy to dobry znak że kontrolka ładowania się nie paliła skoro ładowania nie było ? Czy jednak ciut było i system nie odczytał...
Wyjaśniła się jakoś sprawa ? Bo Też mam problem z ładowanie Scania r420 2005 bez wylacznika adr. Sprawdzony alternator, pasek , napinacz , wzbudzenie podaje , prądu na wyjściu z alternatora nie ma. Podczas jazdy czasami jakieś lądowanie się pojawia, ale strasznie skacze , od 24 do 27. A czasami wyskoczy błąd usterka silnika, zaświeci się błąd akumulatora...
Nie piszesz jaki diesel nawet jak to?W 2.0 napinacz jest automatyczny,obudowę filtra zdemontujesz i będzie dobry dostęp.
Pasek alternatora się ślizga tak to wygląda . Może za długi kupiłeś ? Albo napinacz nie radzi sobie .
Co to może być? Jakieś inne propozycję? :arrow: napinacz paska alternatora :arrow: sprzęgiełko klimatyzacji :arrow: sprzęgiełko alternatora :arrow: pasek alternatora :arrow: rolki prowadzące :arrow: łańcuszek rozrządu z napinaczem :arrow: no i koło dwumasowe , jeżeli takowe występuje A klasa ma swoją klasę , to powie każdy mechanik :| Podjechać do mechanika...
ASV, napinacz paska alternatora całkiem niedawno wymieniałem na nowy to raczej on odpada, ale inne rolki sprawdze.
Zdejmij pasek osprzętu bo może alternator klima wspomaganie czy napinacz stawia opór.
Pasek micro-v wibruje nie dlatego, że napinacz szwankuje, wina leży w zatartym kole wolnobieżnym alternatora
Napinacz paska alternatora lub koło pasowe.
rolka miala 80 tys wszystko bylo wymienione klima alternator napinacz pasek
Może być dużo przyczyn i nikt tego nie napisze bez dodatkowych informacji. - łożysko alternatora - łożysko sprężarki klimatyzacji - wirnik turbosprężarki - napinacz paska klinowego wielorowkowego lub coś w silniku...
http://obrazki.elektroda.pl/9337507500_1... Jako, że zima idzie i dołożyłem sobie opiekacz/nagrzewnicę z A4 i podgrzewacz cieczy 3 świece żarowe, więc prądu brakowało. Zamontowałem go na łapie do klimatyzacji i wspomagania. Koło pasowe 4PK, więc i taki pasek musiał być, napinacz przybłąkał się z Citroena 2.0 HDI. Ładowanie wręcz rewelacyjne...
A czy jest możliwość ściągnięcia paska wieloklinowego poprzez odkręcenie alternatora-pomijając napinacz.
Pasek nie może piszczeć. Napinacz lub zły montaż paska. Alternator Mitsubishi?
Witam, jak w temacie, silnik V6, napinacz paska alternatora. Działa poprawnie, tylko bardzo hałasuje chyba ta sprężyna w środku. Można to jakoś nasmarować?
A luknij czy napinacz paska alternatora mocno drga na jałowych obrotach
witam mam audi a3 1.9TDI 110 . 97R od pewnego czasu podczas krecenia kierownica na postoju popiskuje mi pasek, a napinacz alternatora skacze podczas pracy silnika .. sprawdzalem amortyzatorek przy napinaczu paska alternatora ale jest okej.. czy moze to byc wina sprzegiełka w alternatorze? dodam ze ladowanie jest okej. z Gory dziekuje za pomoc;)
Jak Ci popiskuje to masz najpewniej napinacz do wymiany. Zwłaszcza jak nie był jeszcze robiony. Jest już wyrobiony i prowadzi krzywo pasek. Jaki masz tam silnik?
Przy tych objawach to w pierwszej kolejności pasek napędu alternatora i jego napinacz.
Ło mam ten sam problem bo alternator nie ma wolnego koła ale to są koszty 80PLN i właściciel ich nie chce ponieśc.
Zluzuj pasek popuszczając napinacz którym jest alternator.
Napinacz,koło,pasek.Zapewnia łagodny napęd bez zbędnych drgań i obciążeń napędu paska PK.
na 100 procent musisz wymienic rolke alternatora a najlepiej jak byś wymienił jeszcze pasek i napinacz
brak mocy to tryb awaryjny silnika, który trzeba było skasować na komputerze, a dziwny dźwięk to niezwiązana usterka, czyli napinacz paska alternatora.
Kolega wymieni pasek od alternatora i napinacz. Dodano po 1 A tak z ciekawości kiedy był wymieniany?.
No ale na alternatorze mam zwykłe koło i było ok do momentu rozsypana się starego koła pasowego, po wymianie dzieją się takie cuda. Dodano po 2 Dziwne piski jakby pasek ślizgał z przerwami napinacz podskakuje pasek skacze jakby luźny byl.
Auto ma 20 lat koszt wyeliminowania drgawek będzie większy od wartości samochodu. Ale jak chcesz przyczyn może być masa. Od dwumasy ,luzow w skrzyni ,różnicy w kompresji na poszczególnych cylindrach ,luzów na zaworach , lekko podtartych wałkach (to zmora TDI PD) samych pompwtryskach i ich uszczelnianiach , po napinacz paska alternatora i jego sprzęgło...
jaki napinacz jeśli idzie o paska wieloklinowego (alternator pompa wody wspomaganie)to w środku koła jest śruba typu TORX wystarczy zdjąć pasek i ją odkręcić.
Przewody sprawdzę i podciśnienia .Świece mam wymienione i filtr paliwa też wymieniłem tez poduszki skrzyni,tak mi mechanik doradził.Posiadam też interfejs wykrył błędy tylko te które odpinałem kostki elektryki silnika i więcej nic.Jeszcze pamiętam jak ręką chciałem gwałtownie ruszyć cięgłem przepustnicy to miał chwile zawahania aż napinacz paska alternatora...
Cześć, możesz odpalić bez paska wielorowkowego . Jeśli po zdemontowaniu paska "odgłos' nadal będzie słyszalny to masz do wymiany jedną z rolek rozrządu lub napinacz, jeśli będzie cisza to alternator, wspomaganie lub klima (jesli masz).
Jak już A klasa -wymiana paska napędu alternatora-rolki-napinacz.
Witam. Jest to mój pierwszy post. Jeśli jest to zły dział to proszę o przeniesienie do odpowiedniego. Mam samochód Audi A3 (silnik 1.9 TDI 90km) i mam problem który poniżej opisze. Więc problem jest w tym że na wolnych obrotach drga napinacz paska alternatora. W związku z tym mam pytanie a mianowicie jest to wina alternatora czy napinacza ? Dodam że...
Kolego możesz sobie to odpuścić. Przerabiałem to u siebie w B4. Wymieniłem na nowe: kolo na wale, alternator, pasek, tulejki, napinacz, alternator. Piszczy w momencie rozruchu, bo grzeją 4 świece, plus 3 na podgrzewaczu z lewej strony głowicy. Jedynym rozwiązaniem jest wymiana koła na alternatorze na koło ze sprzęgnikiem jednokierunkowym. Wtedy pomaga....
Masz do wymiany napinacz i koło wolnobieżne na alternatorze, zwłaszcza to drugie.
Nie można bardziej zmniejszyć średnicy koła pasowego. Oryginalne koło pasowe ma średnicę podziałową ok. 80 mm. Stomil dopuszcza stosowanie koła pasowego o dp=71 mm przy zastosowaniu paska normalnoprofilowego A. Dalsze zmniejszanie średnicy spowoduje szybsze niszczenie paska. Proponuję szukać alternatora przystosowanego do pracy z mniejszymi prędkościami...
A co masz na uwadze pisząc sztywne koło i wolnobieżkę ? Sprzęgło jednokierunkowe alternatora
Opisze problem od początku .jakieś dwa miesiące temu na zimnym silniku po odpaleniu auta napinacz paska alternatora dziwnie podskakiwał .Niby normalne stary to go wymieniłem . Po jakimś czasie a jeżdżę bardzo mało zauważyłem że pasek zjechał o jeden rowek na zewnątrz.No cóż może coś źle założyłem (choć się upewniałem) kupiłem nowy pasek założyłem i...
Witam Mam taki problem. Wymieniam napinacz paska alternatora w moim VW PASSAT B5 1,9Tdi Ahu i nie mogę odkręcić wiskozy bo jest uszkodzona śrubę i obraca się klucz i jest mało miejsca. Czy może mi ktoś poradzi jak to mogę wykręcić
Witam, mam problem z piszczącym paskiem alternatora. Wiem, że jest trochę tematów na forum ale żaden nie rozwiązuje problemu. Chodzi o to, że pasek piszczy w przerwach ok 10sek ( 10 sek piszczy, następnie 10sek nie piszczy i tak cały czas) przy obciążeniu takim jak włączenie nawiewu tylko i wyłącznie ( wiadomo, jak jest więcej rzeczy włączonych to też...
Dzień dobry, wymieniłem min. napinacz do paska alternatora. Po założeniu należy usunąć trzpień, aby rolka napieła pasek. Jednak tu jest problem. Są napinacze z umieszczonym łbem śruby, który trzeba przekręcić kluczem, aby poluzować sprężynę i wyjąć trzpień. Jednak ja kupiłem napinacz z otworem pod imbus. I tu pojawia się problem. Tam jest tak mało miejsca,...
W tych Oplach częstą usterką jest niepewne połączenie kabla "plusa" z mocowaniem klemy. Ale tak jak koledzy - obstawiam alternator. Sam wymieniałem niedawno u siebie w 1.2... Dostęp łatwy i przy okazji wymienilem napinacz i pasek bo i tak trzeba go ściągnąć.
Pasek wielorowkowy piszczy od jakiś 200km, po przejechaniu 5km (+\-) kiedy już silnik osiągnie swoje 90stopni piszczenie ustaje i wszystko jest dobrze. Jak ma już swoje 90 to nie piszczy. zostanie wymienione) lepiej bym nie jechał bo za duże ryzyko czy nie mam się przejmować i dojadę bez lawety? Przyczyny "piszczenia" tego paska mogą być zasadzie 3....
Przy dodaniu gazu dźwięk się nasila czyli szybciej zaczyna "obcierać" ? Sprawdziłeś rolkę alternatora, napinacz paska wielorowkowego, alternator, klimę i co tam masz? Dźwięk przypomina obcieranie czegoś o coś lub zacierające się łożysko
Witam ... Mam problem ze swoim passat-em, wymieniłem napinacz, pasek od alternatora, rolkę jego (lecz była używana bo moja się rozsypała ) i cały czas się robi luźny pasek. Piszczy i cały czas silnik wchodzi mi na bardzo dziwne drgania i ma dziwne rotacje. Pasek ma odchyły do około 2 cm jak się patrzy na niego... nie wiem co jeszcze może być dlatego...
jeżeli 2.0 benzyna jo zajebisty samochód a jak to 2.0 diesel to powinien palić do 6.5 L w mieście i około 5 L poza turbina zdycha średnio po 180 000 kilometrów silnik lubi ciec ale to standart i trzeba wymieniać rozrząd max po 80 000 kilometrów bo jak zerwie się pasek to boli około 5 tyś PLN i nakoniec wywodu zwróc uwage na napinacz paska alternatora...
Właśnie wróciłem z warsztatu i co się okazuje... Napinacz paska i Alternator za jednym zamachem Ja to mam szczęście.... Oczywiście w alternatorze tylko słabe łożysko ale i tak trzeba wymienić cały.........
witam wszystkich jestem nowy na tym forum i chciałbym się dowiedzieć od pana Piotra czy rozwiązał problem z migającymi swiatłami. mam ten sam problem wymieniłem pasek klinowy-napinacz paska naprawiłem alternator dosłownie wszystko i dalej migają już nie wiem co robić mam zafire 2.0 dtl z 2000r.Pozdrawiam
Przeważnie takie cuda to były z napinacza. Wg mnie napinacz do wymiany.
Uśmiałem sie, jak przeczytałem ten post,albowiem faktycznie wszyscy upatrują przyczyny w zapłonie lub w szklankach-i tak było też w moim przypadku.Miałem również golfa 3 z tym samym silnikiem i TAKI SAM objaw.Nie smiejcie się,ale to co tutaj pisze to jest prawda.Przyczyną był napinacz oraz pasek alternatora-wydawał dokładnie takie same dzwięki jak dzwoniące...
a czy ten alternator kręci Ci się z taką prędkością jak powinien? /kółko, pasek,napinacz/ Na stole jest OK ?
(at)kortyleski czyli co sugerujesz ? Dwa alternatory. Odpowiednie ułożenie pasa zniweluje problem ze zbyt dużym obciążeniem promieniowym panewki wału. Trzeba na szrocie kupić koło pasowe wału z jakiegoś auta na pasek 6pk. Od razu napinacz. Dać tokarzowi piastę do dorobienia. W sumie nie wiem czy koszty nie będą większe niż gotowy agregat z marketu
A jak zmieniałeś te świece, to coś jeszcze rozkręczłeś? Sprawdź jak kolega Qbuś pisze pasek , łożysko, napinacz. Może to nie alternator, może jakaś pompa? Dobrze by było zdjąc pasek i na ,, sucho " pokręcić alternatorem itp.
W sumie chyba wezmę się za alternator. Gdyby napinacz paska robił problemy, to by też piszczał, ale na pewno by spadało napięcie, gdyż alternator wisi na tym samym pasku co klima. Narzie dziękuję i jak by ktoś jeszcze miał jakąć idęę, chętnie spróbuję ją.
Miał ktoś problem z hałasującym alternatorem https://filmy.elektroda.pl/89_1748646750... ? Pasek nowy, alternator nowy, akumulator nowy, napinacz nowy, pompa wody nowa, sprężarka klimy 2 sprawna używka. Jedynie co mi głowy przychodzi, to że mam 52 Ah akusa, a ori był 55. Dźwięk jest podczas normalnej pracy na wolnych obrotach, zwiększa się po zapaleniu...
Sprzęgło alternatora lub napinacz paska. Na próbę można zdjąć pasek i kawałek pojeździć.
wszystko wymienione ; płyn układu chłodzenia, olej w silniku i filtr, kompletny rozrząd ( tzn pasek, pompa wody, tłumik drgań, rolka i napinacz), pasek i kółko alternatora, no i oczywiście filtry : powietrza, kabinowy i paliwa. jest jeszcze taki mały filterek znajdujący sie pod podszybiem za filtrem powietrza, ale nie wiem do czego służy i czy się go...
Albo przycina się "wolne koło" alternatora, zdejm pasek i sprawdź jak reaguje koło pasowe alternatora przy obrotach w przeciwnym kierunku do normalnego kierunku obrotu paska wielorowkowego, jeśli masz klimę to sprawdź jeszcze rolkę prowadzącą - lubi się wyrabiać.
Witam! Sprawdź albo lepiej wymień pasek wielorowkowy oraz napinacz, alternator najprawdopodobniej jest OK, może też być kółko wolnobieżne uszkodzone o ile występuje.
może być masa usterek ,pasek alternatora bądź napinacz , głownie on piszczy nie jest ząbkowany jak rozrządu , napinacz rozrządu , pompa wody objawy nie ubywa płynu w chłodnicy , samochód się nie grzeje? i piski z alternatora
Koło pasowe/rolka paska na alternatorze jest dobra??? To jest takie sprzęgło jednokierunkowe.
A może mi ktoś podpowie gdzie idzie ten przewód cienki? Napina się pasek alternatorem, a napinacz jest do pompy wspomagania. To już jest drugi alternator. Stary się zadymił, a drugi zachowuje się tak jak opisałem.
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Gdyby to była poduszka to nie uruchomiłbyś silnika. Włączenie klimy powoduje obciążenie paska napędu, więc stawiałbym na pasek i/lub napinacz i/lub sprzęgło alternatora (jeśli tu jest).
Nie wiem. Nie podali żadnych parametrów poza napięciem i prądem, możliwe że się nada ale w tych chińskich modułach różnie to wygląda. Jak masz w sklepie blisko domu to zawsze możesz sprawdzić. Co do alternatora to poza napięciem jeszcze jest ważne sianie zakłóceniami. Krótkie szczotki, bicie na komutatorze. Skończony kondensator przy alternatorze i...
Witam Wydaje mi się że skoro ładowanie jest ok. a piszczą paski(pasek), to raczej zmiana regulatora nie pomoże. Sprawdziłbym najpierw napęd tego alternatora. Paski, koła pasowe, rolki napinaczy.
6PK1437 Pasek idzie kolejno z walu korbowego na napinacz, pompe wspomagania, rolke kierunkowa duza, alternator, rolke mala i na wal. Napinacz przykrecony jest centralna sruba BTR (klucz trzpieniowy 8 mm).
Seat Leon mk1 benzyna 1,6. Jak zdiagnozować alternator i obwód wzbudzenia najlepiej bez demontażu alternatora? a. Na klemie + łączącej akumulator z alternatorem zmierzyłem napięcie akumulatora 12,5 V. Napięcie nie wzrasta wraz z obrotami. b. Kontrolka ładowania nie świeci mimo braku ładowania. c. Pasek alternatora i napinacz sprawne, wirnik się kręci. d....
Usterka naprawiona u mechanika. Był ściągany przód. Wymiana napinaczy paska klimy, alternatora, sprzęgiełka. Przy następnym rozrządzie wymieniam cały osprzęt razem.
Nie wiem z czym masz problem , na napinacz zakładasz klucz / bo na pewno nie masz specjalnego do napinaczy/ naciągasz , zakładasz pasek ,puszczasz napinacz i po kłopocie.P
Witam. Do sprawdzenia- pasek, napinacz ,koło pasowe alternatora(sprzęgło),przewody(uszkodzon... izolacja. Post był raportowany. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
Jeśli chodzi o piszczenie przyjrzałbym się osprzętowi alternatora, pasek, napinacz itd być może to przyczyna piszczenia. A silnik chodzi normalnie. Ew. Można przyjrzeć się wtryskiwaczom, być może któryś z nich nie podaję odpowiednio paliwa i stąd trochę "nierówna" praca, która stabilizuję się gdy zaczyna łapać temp.
A pompa wody i napinacz, rolki? Musze też wymienić pasek ten co jest alternator pompa wspomagania i klima bo sznurki wychodzą to tez nie wiem jaki.
Myśle że to już czas na wymianę rozrządu (wiem że powinienem to zrobić zaraz po zakupie, ale porozkładałem sobie wszystko na raty). Samochód ma teoretycznie przejechane ~112kkm (rozrząd wymieniany wg wcześniejszego właściciela przy 80kkm). Pytanie do Was - co kupić i co jeszcze warto wymienić przy takiej operacji. Myślałem o standardowym zestawie (pompa...
A ja bym najpierw wymienił wolne koło na alternatorze. Na markowych napinaczach paska wieloklinowego jest zawsze wielki napis, odnośnie tego wolnego koła. Ono działa jak grzechotka czyli ciągnie w jedną stronę a luźno sie obraca jak kręcisz w drugą stronę. Energia kinetyczna zmagazynowana w wirniku alternatora potrafi nie tylko zerwać pasek ale i wyrwać...
Sprawdziłbym przewód masy, pasek i napinacz alternatora. Mocniejsze odbiorniki mogą zamykać obwód do masy, dlatego może się wtedy polepszać. Czy dzieje się tak zawsze czy tylko gdy jest wilgoć w powietrzu? Jakie to jest mruganie - pływające czy gwałtowne? Jeśli gwałtowne to mogą być zużyte szczotki w alternatorze, regulator niby sobie z tym radzi..
Jak zdemontować alternator w tym aucie , nie ma napinacza zwalniającego napięcie paska. Pod spodem jest jakby napinacz.
Przyczyną okazał się nowy napinacz. Wymiana na gwarancji. Po drugim ściąganiu paska od alternatora doszło jeszcze po miesiącu do dziwnych odgłosów - regeneracja alternatora - łożyska.
zerwal mi sie pasek wieloklinowy wymienilem napinacz odrazu.zalozylem pasek ale jest cos nie tak bo ten pasek po przejechaniu 600km zaczyna sie tak kruszyc moze go zle ulozylem. jest tak kolo walu.klima alternator i ten napinacz.. silnik 1.9tD jak by ktos mogl podac poprawny rysynek
Napinacz nie naciąga paska i dlatego piszczy albo coś stawia za duży opór
Silnik 1,4 KFX. 98r. Najbardziej pasuje mi 1 obrazek. OK, czyli dwa paski. Najpierw luzujesz alternator, ściągasz pasek, potem luzujesz napinacz i zdejmujesz ten od wspomagania. Poprawne napięcie tego w "warunkach domowych" może być problematyczne, bo jest do tego specjalny przyrząd. Wartość naprężenia paska: 102 jednostek seem. Napinanie za pomocą...
napinacz pasek alternator mercedes napinacz pasek alternator passat napinacz pasek alternator peugeot
roboty edukacyjne zabezpieczenie spawarka przetwornik impulsowy
Protokół naprawy gniazdek elektrycznych: diagnostyka i naprawa Krzywienie lasek pompowtryskiwaczy w Scanii R420 HPI - przyczyny i diagnostyka