Napinacz paska wielorowkowego - właściwie to śruba rolki - Skoda Fabia 1.2 - czyli pochodne też z tymi silnikami - Audi A2/VW Polo itp.
Może być dużo przyczyn i nikt tego nie napisze bez dodatkowych informacji. - łożysko alternatora - łożysko sprężarki klimatyzacji - wirnik turbosprężarki - napinacz paska klinowego wielorowkowego lub coś w silniku...
Przepraszam, chodzi o 15000 do 20000 km. Po wymianie napinacz pracuje cicho i równo, po ok 10000 km coraz głośniej i coraz większe są drgania, aż nie wytrzymuje sprężyna wewnątrz.
Szanowni ! W mercedesie vito w638 112cdi musze wymienic napinacz paska wielorowkowego , udalo mi sie odkrecic napinacz ale za cholere nie moge go wyciagnac (zbyt malo miejsca ) czy ktos ?cos? moze wspomoc doswiadczeniem .
Lepiej odkręcić pas i zderzak i odchylić jak radzi Pedros. Ostatnio wymieniałem sam pasek w 3.0 TDI i też odkręcałem. Łatwo idzie. Jeśli jeszcze w grę wchodzi napinacz to innego sposobu nie ma.
Minimum 14V. Sprawdź pasek klinowy, lub wielorowkowy, napinacz.
Wymiana rozrządu w tym silniku jest co 90tys. km. Żadnych kółek na wale się nie wymienia,tylko pasek,pompę wody, rolki i napinacz,dobrze też jest wymienić pasek wielorowkowy.
Witam, czy napinacz z silnika 1.6 75KM albo z 1.4 będzie pasował do mojego silnika?
Tutaj masz kolego w filmie pokazane jak można odchylić napinacz paska wielorowkowego. https://www.youtube.com/watch?v=cwpcrnnp... Pozdrawiam daro
To napinacz paska wielorowkowego i normalna praca jego.
Napinacz i dwie kirunkowe = 3
Co kolega uważa za dość duże, wymiana paska rozrządu, wymiana pompy wody, wymiana uszczelniacza wału czyli wymiana kompletnego rozrządu. Wymiana paska wielorowkowego i napinaczy. Kolega zamiast się cieszyć że nie uwalił tłokami w zawory narzeka że drogo a to mogło być naprawdę drogo. Jak się mylę koledzy mnie poprawią.
Tłumik drgań w kole pasowym w tym konkretnym modelu, jest dość solidny i samo koło to demontuje się bardzo łatwo, np. w przypadku wymiany paska rozrządu. Tak więc bardziej prawdopodobna przyczyna, to nie sprawny napinacz paska wielorowkowego. Jednak koło pasowe też do sprawdzenia, bo być może jakiś magik mógł mechanicznie i na siłę uszkodzić go...
Witam, wymienialem rozrzad latem zestaw gates plus pompa wody hepu, napinacz paska wielorowkowego + pasek rowniez gates, od klimatyzacji napinacz i pasek gates, rolka na alternatorze zostala bo sprawdzalem ja i byla dobra wedlug mnie, po odpaleniu wszystko chodzilo cacy cicho bez dzwonienia pisku jednak po zrobieniu ponad 1 tys kilometrow podczas odpalania...
Przyczyną był zużyty automatyczny napinacz paska wielorowkowego od osprzętu. Jak konkretnie właśnie z tym problemem zajechałem do aso umówiony wcześniej i dwóch sie za to zabrało to po kilku godzinach znaleźli. Zamówiłem zamiennik, wymienili i już dobrych kilka miesięcy jest ok.
Albo przycina się "wolne koło" alternatora, zdejm pasek i sprawdź jak reaguje koło pasowe alternatora przy obrotach w przeciwnym kierunku do normalnego kierunku obrotu paska wielorowkowego, jeśli masz klimę to sprawdź jeszcze rolkę prowadzącą - lubi się wyrabiać.
Proponuję jeszcze wymianę zestawu napędu osprzętu tj: pasek wielorowkowy i napinacz oraz płyn hamulcowy. Części polecam oryginalne (ceny jak zamienniki a jakość porządna). Myślę że jak mechanik i tak będzie wymieniał płyn to niech robi uszczelkę.
odwrotnie ci założyli napinacz paska wielorowkowego lub jest do wymiany.sprubuj go docisnąc srubokrętem gdy pracuje silnik to drżenie ustanie będziesz w tedy miał pewnośc
WItam .. Moze ktos mi doradzic jak wymienic w dosc prosty i szybki sposób napinacz paska wielorowkowego od alternatora + klima w silniku 1.9TDI . 1998 rok ford galaxy Pozdrawiam..
Zagadka rozwiązana. Padło sprzęgło kompresora klimy oraz rolka napinająca paska wielorowkowego. Dzięki za pomoc koledzy:) Dodano po 56 Napinacz paska wielorowkowego oraz sprzęgło kompresora klimy.
Temat wyjaśniony. Te dźwięki wydawały z siebie rolki odwracająca i napinacz paska wielorowkowego. po wymianie wszystko ucichło. Temat uważam za zamknięty.
Wszystko pięknie pasuje. Auto odpalone, biegi terz chodzą tylko czekam na napinacz paska wielorowkowego. Bo bez alternatora nie da się jeździć.
Witam wszystkich ponownie.. Biłem się z myślami czy kupić używany alternator ( Prawie kupiłem! ) czy regenerować ( koszt w Wawie 1500zl..) pojechałem do warsztatu gdzie naprawiaja tylko alternatory i rozruszniki w celu ponownego sprawdzenia... i po dokładnym sprawdzeniu warsztat stwierdził że, za pisk przy odpalaniu ze stop/start odpowiedzialny jest...
Na oko, masz do wymiany "napinacz paska osprzętu Ford Mondeo MK5 1.5" https://www.google.com/search?q=napinacz... może...
Pierwsze to rozłącz klemy i je zewrzyj na 15min. Alternator do kontroli + napinacz paska wielorowkowego. Zdemontuj skrzynkę BCM -bezpiecznikową i wyczyścić styki. Założyć dodatkowe masy silnik-karoseria ,poprowadzić dodatkowy kabel PLUS z alternatora do aku. W dodatku jaki wyskakują błędy? ,można je tzw .wygenerować: Poniżej przedstawiam metodę odczytania...
Przy dodaniu gazu dźwięk się nasila czyli szybciej zaczyna "obcierać" ? Sprawdziłeś rolkę alternatora, napinacz paska wielorowkowego, alternator, klimę i co tam masz? Dźwięk przypomina obcieranie czegoś o coś lub zacierające się łożysko
Kup ponownie napinacz paska wielorowkowego i zleć jego wymianę, chyba że wykonasz to sam.Sprawdź jego osiowość względem paska. No i rada,nie kupuj najtańszego który znajdziesz.Najważniejsze - popraw post odnośnie interpunkcji oraz poprawnej polszczyzny.
Pękł wspornik sprężarki klimy na którym trzyma się m.in. napinacz paska wielorowkowego. Wymieniłem w ASO w Szczecinie: wspornik GM, nowy pasek wielorowkowy Continental, nowy napinacz paska z rolką, koło pasowe. Wszystko działa jak należy przy wyłączonej klimie. Jak włącze klimę to na biegu jałowym (na postoju) przy lekkim dodaniu gazu przez pół sekundy...
Może chodzi o ten element http://skodaauto.com.pl/napinacz-paska-k... ?
Witam serdeczne. Jestem posiadaczem octavii 1,9 tdi agr z 2000 roki w której nie mogę poradzić sobie z wibrującym/drgającym napinaczu paska wielorowkowego. Wymieniłem już sprzęgiełko alternatora, rolkę odwracającą, pasek i napinacz a mimo to napinacz dalej wibruje po uruchomieniu silnika przez kilka minut. Wibracje nasilają się wraz ze wzrostem obciążenia...
Witam Ostatnio z pod maski wydobywa mi się taki metaliczny szum.Słychać go najgłośniej gdy silnik jest zimny.Wydobywa się on (mi się wydaje) z okolic alternatora.W tamtym roku miałem wymieniany napinacz paska wielorowkowego wraz z tłumikiem na nowy firmy INA/Litens więc raczej napinacz by odpadał. Miał ktoś już taki problem. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
miałem cordobe 1,9 130 koni, tez cos stukalo i brzeczalo dopoki silnik sie nie zagrzal pozniej ustawalo, okazalo sie ze to napinacz paska wielorowkowego, pękł ogranicznik, mechanicy mowili ze to dwumas, skrzynia, pompa olejowa turbo...
Cześć, możesz odpalić bez paska wielorowkowego . Jeśli po zdemontowaniu paska "odgłos' nadal będzie słyszalny to masz do wymiany jedną z rolek rozrządu lub napinacz, jeśli będzie cisza to alternator, wspomaganie lub klima (jesli masz).
Logiczne jest, że trzeba zdjąć plastikową osłonę rozrządu. Nie pamiętam, czy dasz rade odkręcić pompę bez zdjęcia koła pasowego na wale korbowym i dolnej osłony rozrządu. Daj już spokój. Jeszcze raz i nie zadawaj pytań na które masz już odpowiedź: Zdjąć pasek klinowy /wielorowkowy/, koło pasowe wału korbowedo, napinacz paska wielorowkowego, zewnętrzną...
Tam się paska nie naciąga, jest napinacz dynamiczny a pasek wielorowkowy, nie ma opcji by się ślizgał.
A napinacz
Witam serdecznie. Seat Toledo 2, 2002r, silnik 1.9 ASV+ Mam pytanie odnośnie alternatora. Alternator ładuje, ale jest krzywa ośka i widać jak bije, przez co napinacz paska wielorowkowego dostaje do dupie, a dokładnie tłumik drgań który jest na nim. Mam inny alternator 70A, a w samochodzie jest 90A. Czy podmiana samego wirnika wchodzi w grę? Czy powiedzmy...
Witam wszystkich zorientowanych w temacie. Opiszę krótko jaki mam problem. Pacjent: ford fiesta 2002 rok silnik 1.4 tdci duratorq 50 kW. Klient zażyczył sobie pełny przegląd czyli: rozrząd(pompa wody,rolki,pasek),wszystkie płyny i filtry. Wszystkie części z górnej półki. Następnie wymieniliśmy koło wału paska wielorowkowego, rolkę prowadzącą,kompletny...
Zdejmij pasek jak przestanie to masz podejrzenie gdzie szukać. Podjechałem na kanał,silnik zgasilem i po zapaleniu bylo znowu ok, takze paska nie zrzucaliśmy. Wygląda tak jakby sprzęgło alternatora czasami dobrze "zaskoczyło" i nie halasuje. Dodano po 5 Zwal pasek i sprawdź sprzęgło alternatora, rolki. Sprawdź napięcie ładowania dopiero później pytaj....
Podnieś obroty ISTA, tylko jak będziecie kodować, to muszą być wykasowane wszystkie błędy, bo przyjmie, ale po wyjęciu kluczyka wróci do starych ustawień. Mam to samo, podniosłem obroty do 850 3 lata temu, ale już falują przy zatrzymaniu. Obstaję przy odmie i uszczelce pod kolektorem dolotowym i to będę wymieniał, ale we wrześniu. Jak coś zrobisz, daj...
Witam Auto ma małe problemy z odpałem na zimnym silniku juz przy +15st. im chłodniej tym gorzej. Niby odpala na dotyk ale trzęsie i kopci. Jak chwile pochodzi wszystko wraca do normy. Jeździ tak jak na 110-tke przystało. Sprawdzane chyba wszystko. Po krótce opisze. Świece ok, prąd do świec ok, dawka ok, zapłon ok, koło na wale sprawdzałem czy się nie...
Jest wymienialny, jest napinacz
Nie jestem właścicielem ale czasem naprawiam znajomemu takiego punciaka. Ma od nowości (rok 2010) 1 właściciel pedantycznie zadbany wygląda na 20 000 przebiegu jednak już 280 000 minęło. Oprócz serwisów olejowych oraz tym co trzeba zrobić to w sumie udane auto. Skrzynia manual bez problemów działa ale od nowości jest problem z lekkim poceniem - uzupełnianie...
Podliczyłem ile kosztują części osprzętu paska wielorowkowego,: (rolka prowadzącą, napinacz z rolką, sprzęgiełko alternatora i pasek), nie liczę koła pasowego wału. W Inter Carsie bez rabatów 850 zł około, dwa razy drożej jak za kompletny osprzęt rozrządu.
Witam poszukuję napinacza paska wielorowkowego do tego silniczka dodam że napinacz jest z amortyzatorkiem , a rolka jest metalowa .
A może za długi jest pasek i napinacz go nie napnie prawidłowo. Prawda ponad 100PLN trzeba dać.
Przyczyn moze byc wiele ,wrecz tyle ile ma napedzanych urzadzen z tego paska ( wielorowkowego ) oraz napinaczy a konczac na samych paskach , a tak wiecej o samochodzie? kiedy sie zaczelo i co bylo w nim robione przy paskach?
Witam, jak w temacie Seat Toledo 1.9 TDI 81kW 1999r. Zmiana i ustawienie rozrządu to nie kłopot, mam jednak pytanie . Jak autko przyjechało do mnie to motor pracował głośniej niż kombajn, dzwonił zgrzytał, rzęził, i wszystko co można sobie tylko wyobrazić. Wydawało mi się że wszystkie te dźwięki dochodzą od strony rozrządu. Pomijając że ktoś zrobił...
Tam musi być napinacz - taka rolka, trzeba ją poluzować i prawdopodobnie wymienić.
Witam. Proponuje sprawdzić koło pasowe wielorowkowe ze sprzęgłem na alternatorze zacieranie jego powoduje drgania paska na napinaczu i być może też sam napinacz jest już do wymiany?
A sprawdzałeś w jakim stanie jest napinacz oraz rolka napinająca?
Przy uruchomieniu silnika pasek wielorowkowy hałasuje, napinacz skacze. Wymieniłem pasek, sprzęgiełko sprężarki klimy (wydawało się lekko luźne). To nic nie pomogło. Przy polaniu paska wodą, pasek przez chwilę pracuje równo bez hałasu, jak równierz przy obrotach powyżej 1100.
Z walu z obrotami zawsze idzie na napinacz. Zasada nr. 1
Drogi kolego zapytałem o olej bo tego pewny nie byłem. Do wymiany idą dwie rolki, napinacz no i pasek wielorowkowy, do tego wszystkie filtry. Zastanawiam się jeszcze nad separatorem odmy. Koła sprawdzone i wyważone.
Witam, Opel silnik Z16XEP, klimatyzacja Delphi. Podczas jazdy pojawiły się piski przy włączonej klimatyzacji. Później piski zaczęły się pojawiać i z wyłączoną klimą, przeczyściłem pasek denaturatem, ilość pisków się zmniejszyła. Założony nowy pasek wielorowkowy i jego napinacz i piski się zwiększyły choć pasek jest mocniej naciągnięty niż na starym...
Popatrz z góry czy koła od tego paska są w jednej osi. Jak tak to będzie problem z napinaczem albo rolka pomocnicza (jak jest). Przy tym remoncie wymienili zestaw paska osprzętu? W sensie napinacz itd?
Jak odchylisz napinacz możesz go sobie zabezpieczyć tak że nie będzie naciągał paska. Bardzo ułatwia to wymianę.Wystarczy wziąść np śrubkę φ5 długości około 3 cm. Jak odciągniesz napinasz możesz przełożyć tę śrubkę przez dziurkę w przedniej częsci tak by zablokować go w pozycji odciągnietej.
Pasek wielorowkowy piszczy od jakiś 200km, po przejechaniu 5km (+\-) kiedy już silnik osiągnie swoje 90stopni piszczenie ustaje i wszystko jest dobrze. Jak ma już swoje 90 to nie piszczy. zostanie wymienione) lepiej bym nie jechał bo za duże ryzyko czy nie mam się przejmować i dojadę bez lawety? Przyczyny "piszczenia" tego paska mogą być zasadzie 3....
Czyżby nie było na tym forum ludzi którzy wiedzą jak działa napinacz w 2,5 tdi ?
Witam! Sprawdź albo lepiej wymień pasek wielorowkowy oraz napinacz, alternator najprawdopodobniej jest OK, może też być kółko wolnobieżne uszkodzone o ile występuje.
User 64 Nie uważnie czytałeś . To nie była tylko cewka i termostat . Wymieniłem jeszcze : świece, pasek wielorowkowy i napinacz , pompę wody , rolki paska, pompę olejową (akurat to niepotrzebnie ) prawy przedni zacisk hamulcowy , klocki przód , lewy wahacz przód , sprężyny zawieszenia przód , oba zimeringi półosi , łożysko podpory półosi ,dolne sworznie...
Niestety jak się zaczną problemy z układem wtryskowym to się nie pozbierasz. Do tego dojdzie co w 10 letnim aucie jest bardzo prawdopodobne. Dostep do silnika w tym aucie trudny, koszty napraw moga być spore. Benzyna będzie najlepszym wyborem. To wcale nie jest zła porada, choć troche nie na temat. Mam poprzednika evasiona z silnikiem 2,0 16V +LPG...
Witam, Najczestszym powodem jest zle napiety pasek (dlugosc !!!) lub uszkodzenie napinacza dynamicznego (rozumiem, ze masz napinacz dynamiczny, a nie pasek elastyczny). Pozdrawiam, Georges
Ja to robiłem w A3. Wystarczy tylko dobranym kluczem nasadowym napiąć napinacz i zablokować go nawet gwoździem wkładając w odpowiednie otwory. Reszta jest już bardzo prosta. Pasek schodzi bez problemu. Nie trzeba nic odkręcać.
A po co ci pasek?.Na początek diagnoza.Trzeba go zdemontować i ocenić stan rolek, napinaczy itp.Możliwe że kółko na alternatorze szrot.Często było z aluminium.
niestety nie gdyz nie jest to ten silnik, wygląda to tak a niestety zerwał mi sie podczas jazdy i nie wiem jak byl ulozony, wszelkie kombinacje jakie probowalem to zawsze zostaje o te 2cm za duzo i napinacz nie jest w stanienaciągnąć http://obrazki.elektroda.pl/5802188200_1...
Witam, Spotkała mnie dziwna awaria. Otóż wróciłem do domu wieczorem bez żadnych problemów z samochodem. Rano po odpaleniu otrzymałem komunikat o awarii akululatora/alternatora. Pod maską znalazłem zrzucony pasek i zerwane uchwyty napinacza. Wymieniłem napinacz oraz pasek i po 2 metrach jazdy znowu to samo. Co może być przyczyną? Proszę o pomoc.
Witajcie Swego czasu autko czasami szwankowało (raz na 2-3 tygodnie) zapaliła się kontrolka silnika ,ale pomagał ponowny rozruch.Niedawno kontrolka zapaliła się na stałe(nie pomaga ponowny rozruch),auto czasami zaczyna chodzić jak traktor i nie ma kompletnie mocy,a za chwile silnik chodzi poprawnie aż znowu nie zwariuje.Podłączyłem vaga i wyszło,że...
Pasek wymienia się, jak w większości silników-luzując napinacz (klucz 15 i ciągniemy do siebie lub do tyłu jak działamy z kanału) Co do sprawności rolek/łożysk to musi ci to sprawdzić mechanik bo przez neta nie słychać http://obrazki.elektroda.net/77_12739212...
Aha jak jest napinacz to zawsze z wału idzie pas na napinacz idąc trasa paska w prawo potem już jest wszystko wygląda prosto. https://www.youtube.com/watch?v=qecynN1n...
Napinacz pasek oraz rolki prowadzace wymienione. Jak narazie spokój. Zobaczymy jak długo.
Witam. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Co do ostatniej wypowiedzi: 1. W instrukcji do wersji Superb 2 czytałem, że nie wolno dolewać żadnych dodatków... I ponoć zimowy olej napędowy różni się od letniego, heh. 2. A czy można sprawdzić, jaki olej jest wlany? Wiem, że to mało możliwe, ale cholera wie, czy np. nie jest wlany mineralny jakiś... 3. No...
Jeśli ten dźwięk nasila się z obrotami silnika obstawiałbym element napędzany pasem wielorowkowym - pompa, napinacz, rolka prowadząca. Miałem taki przypadek w polo - wyższe obroty większy hałas. Po zrzuceniu paska przez swobodne pokręcanie ręką ustaliłem że łożysko rolki jest zużyte. Jeśli ma to związek z klimatyzacją może to być sprężarka klimy lub...
Na razie zmieniłem samą rolkę z paskiem, luz na ramieniu jest znikomy, będę obserwował jego zachowanie, w razie czego kupię kompletny napinacz, aczkolwiek sam element nie wydaje podejrzanych dźwięków podczas pracy.
Witam To i ja dorzucę tu, moje przemyślenia i doświadczenia, w temacie naprawy moich samochodów, przez profesjonalnych mechaników w warsztatach. Dodam, że od dzieciństwa naprawiałem sobie sam rowery, potem motorowery i doszedłem do dwóch maluchów ( mam na myśli fiata 126p ) które, też sam naprawiałem od początku do końca. Potem zacząłem pracować i kupiłem...
Dlaczego jak mówię o rozrządzie pokazujesz foto rolki paska wielorowkowego? nagrać będę mógł dopiero w sobotę. U mnie występuje hydrauliczny napinacz rozrządu, nie wiem jak tu.
Zdemontuj pasek wielorowkowy (alternator, pompa wspomagania) i w ów czas uruchom silnik. Czy w tedy będzie stukać? Ten silnik ma pompę serwa napędzaną drugim paskiem od koła na wałku rozrządu (zespół usytuowany nad sprzęgłem), a nie wspólnym z alternatorem i klimą... Pod pompą serwa jest napędzana od niej pompa wodna (osiowo usytuowana). Skoro przy...
Hej, Audi a4 b5 1.9 tdi. AFF 3 tygodnie temu, zmieniałem pasek wielorowkowy i napinacz. Mam wrażenie, że od tamtego momentu jest problem. Opis usterki: Przy 5 biegu, powyżej 2tys obrotów odcina mi moc. Nawet miałem wrażenie, że na 1-2 biegu dostało większego kopa. Po drugie, na postoju/w trakcie jazdy - podczas zwiększania obrotów, turbo jest praktycznie...
Ładowanie OK, ostatnio był wyciągany alternator i wymieniałem szczotkotrzymacz z regulatorem, bo kończyły się szczotki. No i standard czyli kółko ze sprzęgłem jednokierunkowym wymieniałem :) Ładowanie jest OK. A nie bierze przypadkiem z czujnika tego co jest w bloku i liczy obroty wału korbowego ?? dokładnie z 028907319B ?? Dodano po 2 Przypadkiem nie...
Witam, mam problem z układem kierowniczym, mianowicie kręcąc kierownicą odczuwa się silne skoki, przycięcia. Odkręciłem oba koła, postawiłem auto na klockach i próbowałem przekręcić kołami na sucho łapiąc za koło, ale się nie dało, był tak opór, natomiast kierownicą poszło ale odczuwa się opór i właśnie te skoki, nie pracuje to płynnie i lekko. Sprawdziłem...
Witam. Borykam się z problemem hałasującego paska wielorowkowego w moim Audi. Mechanik wskazał na układ napinający pasek wielorowkowy, dlatego od tego zacząłem temat. Ze względów na problemy ze zdobyciem całego, nowego napinacza do tego silnika zacząłem od wymiany rolki napinacza. Niestety, nie pomogła. Po długich poszukiwaniach, udało się znaleźć osobę,...
Muszę wymienić rolkę napinacza paska wielorowkowego w 1,25 Zetec 2000r. Po odciągnięciu kluczem 13 i ściągnięciu paska napinacz opiera się o blachy zawieszenia - sprężyna NIE jest całkowicie zwolniona /tak jak np. w Focusie MK1 1,6 Zetec/ Nie próbowałem jej odkręcić w tej pozycji, bo obawiam się, że napięcie sprężyny spowoduje uszkodzenie śruby mocującej...
http://obrazki.elektroda.pl/3829567700_1... Witam szanownych Kolegów. Na prośbę kolegi popełniłem kopię (niezbyt wierną) podnośnika Minilift 2K. Kopia została wykonana dlatego, że oryginał kosztuje bagatela ponad 5000zł :/ Napęd za pomocą silnika 3f, 0,75kW 930obr./min. Przełożenie za pomocą paska wielorowkowego 1:3, części z Golfa...
Pasek wielorowkowy napinany jest napinaczem automatycznym ze sprężyną. O ile pamietam klucz 15 do zluzowania naciągu. Rolke i napinacz wymienia sie nie co przebieg a na podstawie zużycia.
Witam :) Napinacz wziąłem mniej więcej na pół oporu i wynik dal 740mm. Szerokośc to około 1 cm. Nie jestem pewien co do ilosci rowków dlatego dodaje zdjęcie tutaj.
Witam serdecznie. Problem dotyczy Peugeota 307 z silnikiem benzynowym 2.0 16v (EW10A). Ponad rok temu pojawiła się usterka w silniku objawiająca się dźwiękiem jakby popiskującego paska. Dźwięk pojawiał się na zimnym silniku, krótko po uruchomieniu i zanikał po krótkiej ok 5 min pracy silnika. Dźwięk nigdy nie pojawiał się podczas jazdy na rozgrzanym...
Podobny problem przerabiałem w audi TDI. Wymienione było wszystko; koło pasowe, napinacz, pasek i nawet koło rozrządu na wale. Objawy ustąpiły po wyjęciu wału korbowego i przeszlifowaniu przedniego czopa.
Witam jestem nowy na tym forum także proszę o wyrozumiałość Mam mały problem z moja fabinaką nie jest bardzo poważny ale denerwujący otóż coś mi ćwierka w okolicach paska wielorowkowego - pasek był wymieniany i na jakiś tydzień był spokój potem problem powrócił napinacz raczej bym wykluczył bo pasek jest ładnie naciągnięty próbuję to powiązać ze zgrzytem...
Dwumasę wykluczam, robiłem kiedyś test 5 bieg i mocne wciśnięcie gazu auto rozpędza się normalnie, nie ma jakiś niepokojących wibracji. Na postoju też nie ma wibracji , jakby to był dwumas to by byłby metaliczny hałas na postoju a hałas ten odbywa sie tylko podczas redukcji biegów ( przy większej prędkośc) jak prędkość mniejsza to hałasu nie ma. Zastanawiam...
Dla zainteresowanych pasek założony na wielorowek ale niestety troszkę pracy jest aby zdemontować obudowę wentylatora po lewej stronie na przeciw silnika po ściągnięciu plastikowej kopuły jest opcja przełożenia paska na wielorowek i napinacz bez demontażu lewego wiatraka mocowanego na trzpieniu. Niestety dostęp do jednej ze śrubek trzymającej kopułę...
Witam! Po wymianie: - pasek - gates 25,4mm - rolka pomocnicza Ruville - napinacz Ruville - pompa wody HEPU (wymieniona dopiero za drugim razem,a wiec odpada przy diagnozie) Po wymianie kompletu zaczął zjeżdżać pasek i obcierać o koło wielorowkowego paska alternatora. Pytanie do Was - czy wine za to może ponosić tłoczek i sprężyna, która jets w łapie...
Witam ponownie 😉 części dzis dotarły do de. Termostat przelozylem z nowego kolanka do starego bo jakies inne dali w sklepie, pompa z metalowym wirnikiem tez zalozona i pozostał tylko ten gowniany pasek wielorowkowy którego za cholerę nie mogę założyć. Jest napinacz ok. Pisza na forach ze wsadzić klucz 22nasadowy i kręcić do domu ale u mnie nie...
witam VW Sharan 1.9 TDI AHU 90KM rok 98 bez klimy byłem dziś w sklepie po paski napędzające osprzęt silnika i mam mętlik. Sprzedawca się zapytał jaki mam rodzaj napinacza Automatyczny czy Manualny.. oraz prąd ładowania alternatora. Auto mam za granicą i nie mam jak sprawdzić jaki mam napinacz, wiem że mam napinacz: Rolka - pręt z tulejkami - napinacz....
Zabrałem się za wymianę termostatu w toyocie rav4 2.0 150 koni. I muszę wyciągnąć alternator. I problem jest taki, że nie mogę zluzować paska. Tam jest ten napinacz automatyczny, ale nawet jak poluzowałem wszystkie śruby to i tak nic to nie daje. Przy napinaczu jest tz. tłumik drgań, i może jego trzeba całkiem odkręcić?
Witam Borykam się z problemem terkoczącego napinacza paska wielorowkowego w fordzie galaxy 1.9TDI 90KM z 98r. Napinacz wymieniony żadnych luzów w całym układzie. Pozostało jeszcze kółko alternatora. Ale w swoim galu mam alternator 120A bez kółka wolnobieżnego. Może wiecie jakie kółko wolnobieżne będzie odpowiednie do mojego modelu. Na fotach nr seryjny...
z paskiem wielorowkowym(chyba 3 w przeciągu roku) Nikomu się to nie wydaje zastanawiające? Dlaczego to nie zostało sprawdzone tylko się wymienia? Czy wszystkie rolki są w jednej płaszczyźnie? Może oprócz rolki również napinacz paska jest uszkodzony (krzywy)?
Sprężarka klimatyzacji napędzana jest od silnika za pomocą paska wielorowkowego zwanego potocznie klinowym. Ten sam pasek napędza alternator. Pasek biegnie po kilku rolkach i napięty jest napinaczem który też ma rolkę. Jak sam widzisz w układzie masz trochę więcej elementów które się obracają: 2 roki, napinacz, sprzęgło alternatora, sprzęgło kompresora...
mam jeszcze pytania ... czy to normalne ze na wolnych obrotach pasek wielorowkowy (klima, alternator itd) ma mocne wibracje? czy napinacz nalezy wymieniac co np 100 tys km? Kolo pasowe walu tez wydaje sie miec "bicie" .. ale zalozylem na probe inne i ma takie samo bicie .. czy to normalne? jak skutecznie )mocno) dokrecic srobe mocujaca kolo pasowe walu?...
A może wart sprawdzić ten napinacz , Zdejm pasek klinowy i zobacz czy napinacz jeszcze niżej opada do dołu , Możliwe że nie lub sprężyna nie jest już tak silna i nie utrzymuję napięcia paska . Sprawdź jaki jest krótszy pasek możliwe założysz 920 zawsze to 3 mm ,
Witajcie, pacjent Alfa 156 2.5 V6 1999 rok. Alternator jest po regeneracji właściwie kompletnej - nowy stojan, łozyska, plastiki, szczotkotrzymacz ze szczotkami i regulator. Rozrusznik również po regeneracji, wszystkie połączenia prądowe przewodzą poprawnie. Masa na karoserii i na silniku jest poprawna. Problem z ładowaniem na wolnych obrotach - bez...
wymiana napinacz pasek wielorowkowego pasek wielorowkowego napinacz paska wielorowkowego
iphone wyłącza głośności słuchawek ks0108 bascom
Napięcie 220V w wężu z zimną wodą zmywarki Bosch - przyczyny i rozwiązania Panasonic SA-AK300 - problem z odtwarzaniem taśmy