http://obrazki.elektroda.pl/5808097300_1... Tak lepiej?
1210569
Jeśli tylko długość się zmienia, to nic się nie zmieni, nawet dystans bo liczony jest raczej na jednym z kół pasowych lub obrotów samego silnika tego nie wiem. Wiem natomiast że żeby były zmiany prędkości i tym samym dystansu, trzeba by zmieniać średnicę kół pasowych.
Długo jeszcze będziemy wałkować ten temat? Pasek do wymiany i sprawa zamknięta. Po problemie.
Jak odchylisz napinacz możesz go sobie zabezpieczyć tak że nie będzie naciągał paska. Bardzo ułatwia to wymianę.Wystarczy wziąść np śrubkę φ5 długości około 3 cm. Jak odciągniesz napinasz możesz przełożyć tę śrubkę przez dziurkę w przedniej częsci tak by zablokować go w pozycji odciągnietej.
AHF http://obrazki.elektroda.pl/2534501000_1...
Proszę. http://obrazki.elektroda.net/71_12658308...
1238H7 EL PASEK POLY-V H7EL 8-10G L=1238CF39PL GENERICO
Kolego Do napinacza wkładasz klucz płaski jeżeli dobrze pamiętam to 18 i luzujesz naciąg wyciągając pasek.
Pasek dayco to zwykle kupa chyba że do wysokich obciazen - dziwnie to brzmi ale ta sama firma robi paski tego samego rozmiaru ale różnej jakości. Moje ostatnie doświadczenia przemawiają za paskami Optibelt. Alternator mam nadzieję bosch (ori) bo zamienniki często mają koła które nie trzymają/klinują paska. Jeśli na rolce zostaje guma to pasek jest z...
Patrzyłem w dwóch katalogach i nie widzę napinacza do wersji bez klimatyzacji .
Napinacz i dwie kirunkowe = 3
Jest to możliwe. Nowoczesne silniki potrzebują dużo energii do pracy i często w alternatorze jest impulsator, który nie zezwala na pracę silnika bez impulsów z alternatora. Poza tym od paska mogą być napędzane inny osprzęt jak pompa wspomagania hamulców, bez działania której jazda może być niebezpieczna.
Osobiście, 5 minut bym się nie zastanawiał tylko wymieniał rozrząd. Cena części razem z pompą wody to ok 700 PLN + robocizna. Osobiście pooglądał bym założony pasek wielorowkowy - czy idzie prosto bez poprzecznych drgań. W grupie VAG dość częstym uszkodzeniem jest zużycie rolek prowadzących pasek wielorowkowy oraz zużycie podstawy napinacza paska wielorowkowego....
To znaczy, że jednak pasek oznaczony 1270J5 może mieć RÓŻNE długości? Niestety może się tak zdarzyć. Niektóre paski są wykonywane dla konkretnych producentów pralek i ich symbolika nie ma nic wspólnego z ich długością. Nie mam doświadczenia jeśli chodzi o pralki, ale z całym szacunkiem, już na "zdrowy rozum" wydaje mi się, że skoro pasek jest na tyle...
Lepiej odkręcić pas i zderzak i odchylić jak radzi Pedros. Ostatnio wymieniałem sam pasek w 3.0 TDI i też odkręcałem. Łatwo idzie. Jeśli jeszcze w grę wchodzi napinacz to innego sposobu nie ma.
Pompa wody ma napęd od paska rozrządu. Więc możesz spokojnie jechać bez paska wielorowkowego. Do czasu jak prądu nie braknie. Coś ci się zatarło i stanęło. Wcześniej przecież powinieneś usłyszeć hałas. No chyba że sprzęgło na alternatorze się wysypało.
Witam i niech zyja specjalisci! Faktycznie istnieje taki montaz bez napinacza w silnikach DV4TD i DV6ATED4. Pasek jest specyficzny, elastyczny i wymaga narzedzi specjalnych do montazu i demontazu. W przypadku wymiany paska Peugeot zaleca noz jako narzedzie do demontazu. Pozdrowienia, Georges
Pasek wielorowkowy piszczy od jakiś 200km, po przejechaniu 5km (+\-) kiedy już silnik osiągnie swoje 90stopni piszczenie ustaje i wszystko jest dobrze. Jak ma już swoje 90 to nie piszczy. zostanie wymienione) lepiej bym nie jechał bo za duże ryzyko czy nie mam się przejmować i dojadę bez lawety? Przyczyny "piszczenia" tego paska mogą być zasadzie 3....
6KP747
1200H8 elastyczny
Jak ściągniesz pasek wielorowkowy i bedzie wszystko grać, to znaczy, że albo kolo pasowe, albo cos co napedza pasek wielorowkowy.
5PK1210 powinien pasować jeśli to model Opel Astra G 1999r. 1.6 8V z klimatyzacją.
Pasek pewnie gates.Wymień choćby na włosko/chinskie dayco i po sprawie.
Pasek wielorowkowy 1230H8EL
rolki napinacza 25Nm sprzęgła jednokierunkowego alternatora należy dokręcać momentem 80 Nm (maks. 85 Nm)
Amortyzator napinacza paska wielorowkowego
Tak jak napisał kolega kryzđ , zdejmij boczną osłonę i wszystko będzie wiadomo. Napęd z silnika na przekładnie jest realizowany za pomocą paska wielorowkowego. Dla biegu wstecznego, jest osobny pasek.
Aleksander_01 sory za laickie pytanie: jak sprawdzić czy zatarta? Zrzucasz pasek wielorowkowy z klimy, wymuszasz zasilanie sprzęgła, kręcisz ręką za szajbkę - wot i cała filozofia.
Sprawdź napęd kołyski. Na 99% urwany pasek wielorowkowy. Częsta przypadłość tego i starszego (C25/35) modelu.
Index ardo to : 416003900 lub 416004600 oczywiscie pasek wielorowkowy Pozdrawiam
Jest pasek wielorowkowy w tej pralce. Trzeba rozkręcić bok pralki i sprawdzić pasek czy się nie zerwał lub nie spadł.
Zwykle robię tak, najpewniej wciskam sprzęgło i sprawdzam różnice, potem demontaż paska wielorowkowego i znowu różnica.
Jeżeli pasek wielorowkowy będzie za blisko którejś krawędzi koła pasowego to się może zsunąć. Powinien pracować na środku koła pasowego.
Poszukaj pasek napędowy wielorowkowy 1233 J5.
Albo przycina się "wolne koło" alternatora, zdejm pasek i sprawdź jak reaguje koło pasowe alternatora przy obrotach w przeciwnym kierunku do normalnego kierunku obrotu paska wielorowkowego, jeśli masz klimę to sprawdź jeszcze rolkę prowadzącą - lubi się wyrabiać.
http://obrazki.elektroda.pl/4086130900_1... http://obrazki.elektroda.pl/4086130900_1...
Zdejmij pasek wielorowkowy i uruchom silnik na chwilę ( nie długo,bo pompa wody nie pracuje) i posłuchaj czy ustało obcieranie, jeżeli tak to któryś z osprzętów powoduje to obcieranie.
Wymiana rozrządu w tym silniku jest co 90tys. km. Żadnych kółek na wale się nie wymienia,tylko pasek,pompę wody, rolki i napinacz,dobrze też jest wymienić pasek wielorowkowy.
Napinacz paska wielorowkowego - właściwie to śruba rolki - Skoda Fabia 1.2 - czyli pochodne też z tymi silnikami - Audi A2/VW Polo itp.
Orbitrek jest nowy. I po pierwszym użyciu po paru minutach pasek spadł.
Cześć, możesz odpalić bez paska wielorowkowego . Jeśli po zdemontowaniu paska "odgłos' nadal będzie słyszalny to masz do wymiany jedną z rolek rozrządu lub napinacz, jeśli będzie cisza to alternator, wspomaganie lub klima (jesli masz).
zapewne jest to pasek wielorowkowy 5PK lub 6PK wiec bez problemu doatniesz, gorzej z kolem pasowym, w tej sprawie polecam szroty lub allegro.
https://obrazki.elektroda.pl/5614800600_...
Jeżeli w zbiorniku coś jest a piszczy to dolanie nic nie da, co innego gdyby w zbiorniku było pusto. Jeżeli stawiacie na pompę wspomagania to zdemontuj pasek wielorowkowy i wtedy odpal. Czasami sam pasek potrafi piszczeć - można spróbować prysnąć go WD40.
masz pasek wielorowkowy który napędza wszystko? czy dwa, trzy paski klinowe? Dodano po 1 to kup spray do pasków i popsikaj i zobaczysz czy pisk ustanie na jakiś czas
Zrób sobie klucze do napinacza, bo tam jest bardzo ciasno. Na koniec płaskownika 30 cm długosci, przyspawaj kwadrat z grzechotki 1/2 cala.
Nikt nie odpowie jaka jest dopuszczalna różnica między płaszczyznami, bo to zależy od odległości między kołami. Producenci podają raczej dopuszczalne kąty offsetu. W [url=https://ww2.gates.com/IF/facts/docu... dokumencie Gates podaje dla paska wielorowkowego dopuszczalne 0,25 stopnia odchyłki, co dla odległości 1 mm oznacza minimalną...
Trochę więcej inicjatywy w szukaniu [url=https://www.youtube.com/watch?v=ESJ...
Przerabiałem podobny silnik na alternator(cena ze szrotu mniejsza niż regulator) Alternator ze szrotu to często szroty... Wyjące łożyska, kończące się szczotki czy wycięty pierścień ślizgowy a do tego często koło pasowe na pasek wielorowkowy. Nie twierdzę że to złe rozwiązanie ale na pewno nie tańsze jak nowy regulator do tej prądnicy.
Tylko nie daj się naciągnąć na kosmiczne ceny:) Wymiana 250-400zł, części mogę dojść nawet do tysiąca...(łącznie z wymianą napędu paska wielorowkowego). Rozrząd plus pompa wody którą należałoby wymienić może zamknąć się w okolicy 500zł.
Proponuję jeszcze wymianę zestawu napędu osprzętu tj: pasek wielorowkowy i napinacz oraz płyn hamulcowy. Części polecam oryginalne (ceny jak zamienniki a jakość porządna). Myślę że jak mechanik i tak będzie wymieniał płyn to niech robi uszczelkę.
Alternator Denso (te lata produkcji) powinien mieć koło pasowe na pasek klinowy a nie wielorowkowy. Po objawach też podejrzewam coś innego- luźny pasek wspomagania i ten jest wielorowkowy.
Pasek wymienia się, jak w większości silników-luzując napinacz (klucz 15 i ciągniemy do siebie lub do tyłu jak działamy z kanału) Co do sprawności rolek/łożysk to musi ci to sprawdzić mechanik bo przez neta nie słychać http://obrazki.elektroda.net/77_12739212...
Może być dużo przyczyn i nikt tego nie napisze bez dodatkowych informacji. - łożysko alternatora - łożysko sprężarki klimatyzacji - wirnik turbosprężarki - napinacz paska klinowego wielorowkowego lub coś w silniku...
Witam wszystkich. Chciałem ściągnąć pasek alternatora w Toyota Yaris I 2001 r. 1.0 chce zlokalizować gdzie występuję hałas, na pewno od strony paska, może ktoś z Was podpowie jak ściągnąć pasek wielorowkowy?. Dzięki z góry.
Pasek to nie kondon żeby się rozciagal. Nie bym był tego taki pewien Polecam lekture https://www.google.pl/search?client=fire...
Zabrałem się za wymianę termostatu w toyocie rav4 2.0 150 koni. I muszę wyciągnąć alternator. I problem jest taki, że nie mogę zluzować paska. Tam jest ten napinacz automatyczny, ale nawet jak poluzowałem wszystkie śruby to i tak nic to nie daje. Przy napinaczu jest tz. tłumik drgań, i może jego trzeba całkiem odkręcić?
Minimum 14V. Sprawdź pasek klinowy, lub wielorowkowy, napinacz.
Nie polecam pomp wspomagania na pasek wielorowkowy. Ile ja nerwów straciłem na ustawienie tego. Wystarczyło że pompa albo rolka napinająca ten pasek była odrobinę krzywo i od razu pasek spadał.
Witaj,dość częstą przyczyną brak obracania bębna w tego typu suszarek jest zerwanie paska napędowego WIELOROWKOWEGO. Wymiana jest dość kłopotliwa,nie oznacza że nie jest możliwa. EDH13386GW https://shop.electrolux.pl/pralnictwo/su...
Witam . Co do diagnozy przez mechanika to się zgadzam,miałem taki przypadek w Seicento. Natomiast co do kosztów to nie,jeżeli masz zamiar zajechać na złom,lub odpalić ,to zdejmij pasek wielorowkowy .Możesz zdjąć pasek ,popsikać do alternatora(od strony koła pasowego) WD lub podobny środek.Najlepiej byłoby go wyjąć i rozebrać,lecz jest to trochę zabawy...
https://allegro.pl/oferta/pasek-napedowy... czy będzie pasować?
Wielorowkowe do napędu osprzętu to pewnie tak jak i rozrządu warto zmienić. To guma i to guma. Przynajmniej ja tak wymieniam. Od czasu do czasu trzeba też na niego spojrzeć,bo z reguły wielorowkowe nie mają osłon i są bardziej narażone na uszkodzenia,zalania olejem itp.
Rozumiem, że pod określeniem tradycyjny kryje się klinowy. A zatem z całą pewnością pasek zębaty, czyli stosowany do rozrządu. Tyle, że trudno mówić o takim samym przekroju jakop, że różne konstrukcje pasków. Pasek klinowy ma względnie małe wymagania co do jakości kół pasowych, ale ze względu na charakter pacy ma tendencje do nagrzewania i zużywania....
Witam wszystkich. Renault Megane scenic 1 lift 2001r 1.6 16v silnik k4m 700. Po odpaleniu silnika popiskuje pasek.Czy ktoś z Was zna wymiar paska wielorowkowego występującego wtym modelu.
Przecież w tej całej metalowej jest uszkodzone łożysko. Do wymiany potem nowy pasek.
To się podepne. Próbowałem wkręcić świece żarowe do parownika ale nie ma jak bo komora wodna jest podkowiasta. Po drugie jak ktoś nie ma osłony z dołu silnika to i autko długo się nagrzewa i kamyki wpadają w wentylator i paski wielorowkowe. Tak że montowac osłony. Sam zamontowałem i dodałem do obiegu pompkę wspomagającą , nie dosyć że autko zaczeło...
A napinacz
o ile się orientuję to w tym typie silnika w samym rozrządzie występują: pasek zębaty, rolka napinająca, rolka prowadząca i pompa wody. sugeruję wymienić wszystko -późniejszy koszt ponownego demontażu droższy od np. pompy. co do uszczelniaczy wału i wałka to jak sugeruje kolega powyżej, ale również przyda się wymienic. to pod pokrywą. zostaje pasek...
Musi być prosty. Pasek idzie normalny
Trzy fakty które widzę. - Czujnik temperatury jest na 4 piny, - Kolo pasowe do napędu pompy wody i alternatora jest na pasek wielorowkowy, - duża okrągla wtyczka elektryczna na wysokości glowicy. Silnik mozy być AAM, ABS, ADZ. Może też być to 1F dlatego że ten silnik też wychodzil w Passacie. 1F ma dokladnie taką samą konstyukcje jak AAM, ABS,ADZ.
Zobacz tu : http://www.stamar.home.pl/cgibin/shop?gc...
Sprężyna akurat najmniej się zużywa, łożyskowanie ramienia napinacza ulega zużyciu, a wtedy rolka zaczyna się ukosować i spycha pasek z kół. Luz na ramieniu jest podstawą do wymiany zespołu napinacza, jeśli nie ma luzu wymieniamy samą rolkę. Różnica znaczna w kosztach części.
Witam, może tym pomogę :) http://obrazki.elektroda.pl/2092651800_1...
A może być tak że przestawił się o nie wiem dwa zęby i dlatego nie chcę odpalić. Nie łudź się. Piszesz, że poza tym auto odstawione jak na wystawę to trzeba zrobić i jeździć, w twoim przypadku taniej będzie kupić drugi silnik, przełożyć rozrząd z nowym paskiem i wsadzić w budę. Z jakiego rejonu jesteś? Nagraj ten dźwięk jak pisał Decybel, to wiele...
heheh, szkoda tylko że w tym wątku (o dziwo) nie padła taka propozycja, bo czytając niektóre tematy to silniczek krokowy odpowiada nawet za przepalające się żarówki , piszczący pasek wielorowkowy, i inne sworznie :) w sumie to zdziwił mnie ten brak pompki wstępnej mimo położonej instalacji - czyżby nie szkoda im było przewodów i kładą wiazkę z benzyniaków?...
Żle założony pasek
No przecież to widać czy kręci wałem korbowym. Niech jedna osoba próbuje odpalić a ty patrz czy pasek klinowy/wielorowkowy się kręci/obraca/napędza alternator .
Pasek szybko się ułoży i nic się nie uszkodzi. Hutchinson to dobra marka pasków wielorowkowych.
Witam, wymienialem rozrzad latem zestaw gates plus pompa wody hepu, napinacz paska wielorowkowego + pasek rowniez gates, od klimatyzacji napinacz i pasek gates, rolka na alternatorze zostala bo sprawdzalem ja i byla dobra wedlug mnie, po odpaleniu wszystko chodzilo cacy cicho bez dzwonienia pisku jednak po zrobieniu ponad 1 tys kilometrow podczas odpalania...
Da radę tylko pytanie po co? wymiana z 20-30zł.
A może za długi jest pasek i napinacz go nie napnie prawidłowo. Prawda ponad 100PLN trzeba dać.
Przepraszam, chodzi o 15000 do 20000 km. Po wymianie napinacz pracuje cicho i równo, po ok 10000 km coraz głośniej i coraz większe są drgania, aż nie wytrzymuje sprężyna wewnątrz.
Jak ustawiałeś rozrząd to stary pasek był na znakach , czy przeskoczył.
Jak nie masz takiego klucza , to użyj zużytego paska wielorowkowego i klucza oczkowego. Paski dostępne u każdego mechanika za darmo.
Podczas jazdy to raczej nie póki się nie zerwie. Ewentualnie mocno rozładowany akumulator może powodować że pasek piszczy (ślizga się) chwilę po odpaleniu i wrzucaniu nagle na wyższe obroty - dopóki akumulator się nie podładuje.
Witam, Najczestszym powodem jest zle napiety pasek (dlugosc !!!) lub uszkodzenie napinacza dynamicznego (rozumiem, ze masz napinacz dynamiczny, a nie pasek elastyczny). Pozdrawiam, Georges
Bez paska cisza. Wczoraj sprawdzane jak już miałem wszystko zwalone i pasek wyjęty.
witam...mam problem z paskiem wielorowkowym w passacie b5 vr5...po odpaleniu auta slychac stukot,myslalem ze pasek mi sie oberwal i kawalek uderza o cos...ale zobaczylem ze na klimie pasek schodzi okolo 3 milimetry i sie zalamuje ten kawalek, no i ten stukot mnie przeraza...wydaje mi sie ze to gdzies kolo klimy ale nie jestem pewny...Czy mial ktos podobny...
Ściągnij pasek wielorowkowy i jeżeli dźwięku nie będzie to masz winowajcę :alternator, rolki pompa wody.
Cześć, jakie były objawy? Brak reakcji czy brzęczenie? U mnie jest to drugie i zastanawiam się czy to tylko silnik z przekładnią czy tylko przekładania. Oczywiście pasek wielorowkowy się nie przemieszcza, choć delikatnie drgnie.
Zdemontuj pasek wielorowkowy, skontroluj koło pasowe wału, alternator i sprzężarkę klimy - odpal sprawdź czy jest róznica w dzwięku, jeśli hałas nadal występuje demontaż filtra oleju w celu poszukiwania opiłków i kontrola łańcuszka rozrządu
Witam, problem dotyczy ciągłego poluźniania się paska wielorowkowego, gdyż śruba która reguluje wysokość alternatora w wyniku czego napina pasek nie ma solidnego oparcia. Podejrzewam że wcześniej było tam dla tej śruby specjalne wgłębienie ale teraz to miejsce jest "wyślizgane" do samej krawędzi że pod wpływem drgań śruba ciągle się ześlizguje i spada...
ok dzieki ;)
Pasek wielorowkowy zrzucony, dalej to samo.
Witam. Audi a5c6 silnik 2,5 tdi V6, problem to urwana śruba ramienia napinacza paska wielorowkowego. Moje pytanie dlaczego tak się stało ? http://obrazki.elektroda.net/5_121656298... http://obrazki.elektroda.net/9_121656282... http://obrazki.elektroda.net/54_12165633...
Tak jak pisano to był trzeci czujnik temperatury, śmieszna sprawa, puściła spinka trzymająca kabel i pasek wielorowkowy poprzecinał luźny przewód.
Aha jak jest napinacz to zawsze z wału idzie pas na napinacz idąc trasa paska w prawo potem już jest wszystko wygląda prosto. https://www.youtube.com/watch?v=qecynN1n...
Podałeś takie objawy, jakby prądu nie było... ale też możesz mieć rację i coś może blokować wał napędowy, bo z tego, co widzę, silnik ułożony jest wzdłużnie. Zmierz napięcie akumulatora, a jeśli będzie ok, to rozetnij pasek wielorowkowy i wtedy spróbuj go uruchomić.
wymiana pasek wielorowkowego napinacz pasek wielorowkowego wymiana napinacz pasek wielorowkowego
driving force telewizor uszkodzony samsung skrzypienie skręcaniu
instrukcja manual zasilacz laboratoryjny
Marquardt 1270 Switch Replacement: Compatible 166x, 193x, 1281 Series Options Jak dorobić pilot do bramy wjazdowej: instrukcje i porady