możesz to rozebrac nic się nie stanie,ale to nic nie da ,bo naciągu paska się nie reguluje,reguluje to ten napinacz oznaczony u ciebie numerem 2,jeśli naprawdę jest to kłopotliwe to tylko jego wymiana,a koszt ok.200zł.Można spróbowac załozyc nowy pasek o innej długości,czasami pomaga.
wystarczy napiąć kluczem
Zciągnij pasek i zobacz czy koło alternatora działa tak jak Wolnobieżka w rowerze. Jeśli skacze znacznie napinacz na wolnych to alternator do roboty
Czy ktoś z was zmieniał napinacz paska wieloklinowego bez demontażu chłodnicy. Między chłodnicą a napinaczem jest mało miejsca, Proszę o podpowiedź jakigo klucza użyć do odkręcenia napinacza.
Należy zdemontować mechanizm napinacza który przykręcony jest do wspornika trzema śrubami M8
Wymień napinacz kompletny i wolnobieżkę. Ciekawe czy amortyzator w ogóle coś tłumił.
Przeszukałem ile się dało i okazało się, że rolka napinacza jest niewymienna i nigdzie nie jest oferowana jako cześć zamienna. Nie sądzę aby nie dało się wymienić rolki . Nitowana czy jakoś ... Tak pierwsza z brzegu oferta https://sklep.dynex.pl/products/card/004... Sprawdzić ,wymontować ,...
Najszybciej wyciągnąć silnik. A i jest to chyba 1.7 cdi
Prawdopodobnie czeka cię wymiana koła pasowego wału korbowego. Tanio nie będzie bo tylko markowe podejdzie, tani nowy chińczyk hałasuje jeszcze bardziej.
Problem rozwiązany, musiałem odkręcić cały napinacz celem wymiany rolki, ponieważ nakrętka obracała sie razem ze szpilką w napinaczu.
Problem tkwi w napinaczu paska wieloklinowego.
Podnosisz samochód z prawej strony, ściągasz koło, nadkole i cały napinacz masz na widoku.
To raczej żadna zagadka tylko trzeba popatrzyć w odpowiednie miejsca. Sprawdź koło pasowe wału korbowego, sprzęgiełko alternatora i napinacz paska wieloklinowego. Ale to prawdopodobnie będzie koło pasowe. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Objawy - przy skręcaniu kierownicy na postoju dziwne dźwięki i wibracje. Diagnoza serwisu - rolka alternatora. Z moich oględzin wynika, że to raczej rolka napinacza paska wieloklinowego jest luźna. Czy miał ktoś podobny problem ? Jak zdemontować alternator i napinacz przy silniku AUY ?
Mam pytanie do Kolegów, mam zamiar wymienić w samochodzie napinacz paska wieloklinowego - stary piszczy. Rozebrałem stary, wyjąłem łożysko jest ono nietypowe o oznaczeniu INA-04 jest to dwurzędowe kulkowe łożysko o wymiarach 10x37x25 z nietypową bieżnią wewnętrzną poszerzoną w stosunku do zewnętrznej oraz z nietypowym otworem o dwóch średnicach. Trochę...
Zapewne masz uszkodzony napinacz paska wieloklinowego - to ten po prawej ze sprężyną - jest napewno pochylony na bok - ostatnio to przerabiałem - niestety nie obejdzie się bez demontażu całego ''Pyska" Powodzenia!!!
Drodzy, a może ktoś z was wie jak wyciągnąć w tym silniku napinacz paska wieloklinowego? Ten od alternatora etc. Strasznie ciężko mi chodzi-odchyla się, jakiś taki z użyty a mam drugi z całym tym korpusem czyli pompą wody i sprzęgłem wentylatora. Tylko żeby go wyjąć to trzeba odkręcić rolkę wentylatora chłodnicy a za cholere nie wiem jak. Wszystko się...
Do sprawdzenia sprzęgło elektromagnetyczne kompresora. Przyczyną może być również uszkodzony napinacz paska wieloklinowego. Ta usterka wiąże się z wymianą koła pasowego wału korbowego. Przyczyny mogą być inne ale od tego bym zaczoł.
Witam Wystarczy zblokować napinacz aby wymiana była łatwiejsza . Pzdr
No zasada jest taka, że jeżeli olej nie wycieka, a są ubytki, to silnik go zjada. Zauważyłeś jakieś dymienie na niebiesko?? Co do hałasu to jeżeli koło pasowe obraca się równo i nie ma bicia, to ja obstawiam napinacz paska wieloklinowego. Jeżeli zauważasz, że napinacz podskakuje podczas pracy silnika, to sprawdź sprzęgło alternatora.
Jaguar X-Type 2001-2009 wymiana żarówek kierunkowskazu przedniego: Lewa: - akumulator i osłona out Prawa: - pompa ABS out? Lub wyciąganie lampy po uprzednim odkręceniu zderzaka. Do wymiany żarówek od świateł mijania, postoju i drogowych jeszcze się zmieści wąska ręka. Renault Megane II (żelazko) wymiana żarówki świateł mijania (H7) Podnosisz auto na...
W sklepach CASTORAMA na stoiskach z klejami są zestawy naprawcze zerwanych gwintów w materiałach z aluminium. W skład tych wchodzi stalowy gwint i specjalny klej. Ja zerwałem gwint mocujący napinacz paska wieloklinowego (Ford windstar) mocowanego do głowicy aluminiowej. Użyłem tego zestawu i trzyma do tej pory (prawie rok, przejechałem ponad 120 000...
A czy jest możliwość ściągnięcia paska wieloklinowego poprzez odkręcenie alternatora-pomijając napinacz.
jaki napinacz jeśli idzie o paska wieloklinowego (alternator pompa wody wspomaganie)to w środku koła jest śruba typu TORX wystarczy zdjąć pasek i ją odkręcić.
Wybierz sobie. Jeśli masz rolkę mimośrodową i napinacz, dokonujesz napięcia wstępnego mimośrodem, dokręcasz śrubę, następnie wyciągasz zabezpieczenie z napinacza które zwalnia go i napina pasek.
Wbrew wielu opiniom umyłem myjką silnik. Głowica i napinacz paska wieloklinowego wyglądały o wiele lepiej niż pozostałe elementy aluminiowe. Jakby były wymieniane Jaka jest data produkcji tej głowicy? http://obrazki.elektroda.pl/3125836500_1... http://obrazki.elektroda.pl/4555702500_1...
Tzn jest pan tego pewien ze to moze byc napinacz rozrządu ? Dodano po 48 a mógłby pan nagrać filmik z praca silnika z okolic rozrządu bede bardzo wdzieczny Dodano po 2 i mam rozumiec ze mowiac napinacz chodzi panu o rolke ?;> Dodano po 5 chodzi o cos takiego ? http://www.rozrzad.pl/pl_PL/p/Napinacz-p...
Witam, to koło napinacza nie powinno być przechylone. Te napinacze "lubią" się krzywić więc raczej czeka Cię jego wymiana. A świszczenie może być powodowane przez zużyte łożysko w napinaczu lub po prostu przez wentylator napędzany tym paskiem, wszystko zależy od tego jaki to rodzaj świszczenia. Jedno jest pewne, napinacz do wymiany. Pozdrawiam
Witam mam problem z paskiem wieloklinowym mianowicie znajduje się tam dodatkowa rolka napinacza i 2 razy mi już pękła śruba. Czy ktoś zna przyczynę i czy jest ta rolka tam potrzebna? Będę wdzięczny za każda informacje.
Peugeot Partner 1.6 HDI 90 KM 2015 r. Po podniesieniu samochodu w celu sprawdzenia luzów i opuszczeniu go, zaczęły się duże wibracje od wspomagania podczas kręcenia kierownicą. Zwłaszcza podczas powolnego początkowego ruchu (może tak do 5-10 stopni poza granicę luzu). Widać, że aż napinacz od paska wieloklinowego skacze w rytm tych wibracji. Po wyjściu...
Mam problem z napinaczem paska wieloklinowego w golfie IV 1.9 TDI z 2002r. Mianowicie na wolnych obrotach napinacz napina i luzuje pasek z dużą częstotliwością, skok to ok 15mm. wywołuje to wibracje które się przenoszą na karoserie. Zjawisko potęguje się przy obciążeniu światłami o kręceniu kołami. Występuje to tylko na wolnych obrotach, przy ok. 1200...
alarm znikł po wymianie napinacza paska wieloklinowego i koła paska wieloklinowego na alternatorze>:)
Dla ułatwienia i dla wszystkich ciekawych... sprawcie sobie ładowanie podczas tego rozłączania klimy... bo jeśli macie skoki napięcia sprzęgle sprężarki to wam będzie rozłączało cały czas... Ja miałem problem w uszkodzonym napinaczu paska wieloklinowego.. po wymianie napinacza i paska wszystko wróciło do normy. Otóż nikt nie zwraca uwago czy pasek pracuje...
A ja bym najpierw wymienił wolne koło na alternatorze. Na markowych napinaczach paska wieloklinowego jest zawsze wielki napis, odnośnie tego wolnego koła. Ono działa jak grzechotka czyli ciągnie w jedną stronę a luźno sie obraca jak kręcisz w drugą stronę. Energia kinetyczna zmagazynowana w wirniku alternatora potrafi nie tylko zerwać pasek ale i wyrwać...
Co kolega uważa za dość duże, wymiana paska rozrządu, wymiana pompy wody, wymiana uszczelniacza wału czyli wymiana kompletnego rozrządu. Wymiana paska wielorowkowego i napinaczy. Kolega zamiast się cieszyć że nie uwalił tłokami w zawory narzeka że drogo a to mogło być naprawdę drogo. Jak się mylę koledzy mnie poprawią.
Wymien sobie napinacz i bedzie cisza.Sprawdzic mozesz psikajac troche np.wd40 na pasek,ucichnie ale nie na dlugo
Witam Od jakiegoś czasu przerabiam temat drgań napinacza paska wieloklinowego w Octavii 1.9 TDI ALH. Najpierw wymieniłem napinacz - nie pomogło, kupiłem nowe sprzęgło alternatora - stare okazało się sprawne. Czas więc na sprzęgło sprężarki Sanden SD7V16. Przy kręceniu kołem pasowym (zdjęty pasek) lekko chrobocze jakby piasek dostał się do środka ale...
Stukanie to może być początek awarii napinacza paska wieloklinowego - w ahu i podobnych z uwagi na beznadziejną konstrukcję tego napinacza bardzo częste.
To? http://obrazki.elektroda.net/68_12878363... Musisz wymontować przednie prawe koło. Zdemontować fartuch przeciwbłotny Napinacz przesunąć w prawo i go zablokować / otworek / Założyć pasek i zluzować napinacz .
da się wymienić nie ruszając przodu a napinacz wymieniasz wtedy gdy jest uszkodzony
zerwal mi sie pasek wieloklinowy wymienilem napinacz odrazu.zalozylem pasek ale jest cos nie tak bo ten pasek po przejechaniu 600km zaczyna sie tak kruszyc moze go zle ulozylem. jest tak kolo walu.klima alternator i ten napinacz.. silnik 1.9tD jak by ktos mogl podac poprawny rysynek
Oczywiście że napinacz musi w takim układzie być tam, gdzie pokazuje to kolega pioart.
Opuszczasz silnik. Choć ja kiedyś walczyłem haczykami z drutu i dorabianym cudokluczem do napinacza. Ale motor opuścić szybciej
Napinacz paska (na rysunkach z linka oznaczony "TENS") ma kwadratowy otwór - wkładasz tam przedłużkę nasadki i obracasz w lewo (odwrotnie do wskazówek zegara) - w ten sposób luzujesz pasek. Nowy zakładasz wg rysunku na wszystkie koła (łącznie z napinaczem) posuwając się od dołu, a kończąc na kole prowadzącym na górze. Teraz znowu zwalniasz napinacz...
Jak w temacie - jak ktoś ma wypraktykowany dobry sposób na naciągnięcie napinacza w celu założenia paska wieloklinowego alternatora, to proszę się pochwalić. Klucz 15 z metrową przedłużką, to raczej nie jest zbyt dobry pomysł, poza tym nie wiem, czy skuteczny...
Sprzęgło kompresora wymienione. Czas pracy 1h. Poziom trudności 3/10 Aleksander_01 to możemy teraz pogadać. Nie trzeba zrzucać kompresora jak twierdziłeś. Demontaż prosty...Luzujemy napinacz ściągamy pasek wieloklinowy. Odkręcamy sprzegiełko osadzone na frezach, później koło pasowe było tam 1 zabezpieczenie (widać na foto) wyszło bez ściągacza. Wszystko...
witam, jest to silnik doładowany to popierwsze, kręci do 5000 rpm, potem odcina by sie nierozbiegał ,w zasadzie wszystkie diesle tak mają to wynika z konstrukcji tego typu silników, na sprezarce jest zawór upustowy sterowany cisnieniem doładowania posprawdzaj połączenia z kolektorem i sam zawór czy sie płynnie otwiera i zamyka, mozliwe ze masz tez nieszczelność...
Wymieniłem pasek i świergolenie ustało :) Pasek był cały popękany. Najpierw wymieniłem napinacz paska na nowy firmy INA. Gratuluję- nowy napinacz i stary popękany pasek. I oczywiście nikt nie zwrócił uwagi przy wymianie napinacza za kilka stów że pasek za kilka dych nie nadaje się do niczego.
Trzeba sprawdzić w któym momencie piszczenie ustaje. Może być luźny pasek wieloklinowy. Najpierw załącz auto bez tego paska i posłuchaj.
Zalecane momenty dokręcania (grupa J) Nm Śruba pedału przyspieszenia 8 Pokrywa zespołu filtra powietrza 2 Tylna nakrętka zespołu filtra powietrza 8 Przednia nakrętka zespołu filtra powietrza 10 Wspornik do skrzyni biegów, rozrusznika i katalizatora, śruba i nakrętka 21 Świeca żarowa 15 Nakrętka naprężenia wstępnego paska rozrządu 10 Nakrętka naprężenia...
Pasek wieloklinowy dla auta z klimatyzacją 6PK 1660, bez klimatyzacji 6PK 906, kompletny napinacz (rolka, tłumik drgań, element naciągu) np SKF VKM 31012, na Twoim miejscu sprawdziłbym w jakim stanie jest rolka zwrotna oraz koło pasowe alternatora i wału korbowego.
najpierw sprawdź poziom oleju lhm na maxymalnie podniesionym zawieszeniu, czesto zdaza się ze huczy pompa lhm z powodu zbyt małej ilości oleju lhm i po dolaniu problem znika, jeżeli jednak to nie olej, proponuję zdjęcie paska wieloklinowego i sprawdzenie jak mają sie poszczególne łożyska (alternator, sprężarka klimy jeżeli jest, rolki prowadzące i napinacz,...
Witam, Jesli wszystko wymienione, to pasek jest, po prostu zle napiety. Napinacz dynamiczny powinien byc zablokowany kolkiem i rolka mimosrodowa trzeba napiac pasek do momentu uwolnienia kolka blokujacego, ani mniej, ani wiecej. Pozdrawiam, Georges
kris ale te 5 mm, może troszkę więcej, bo na oko. nie ma możliwości naciągnąć na blokadę. Nawet złożyłem górę przy zablokowanych wałkach i dół bez blokady, próbowałem naciągnąć na blokadę bo akurat obrót trzeba zrobić w prawo, to za pomocą przedłużki przy bardzo dużej sile nie idzie tego naciągnąć Dlatego tak jak napisałem, pasek jest nieco krótszy...
Tam pęka napinacz paska PK. Zobacz czy to koło na którym jest założony klucz na zdjęciu jest w płaszczyźnie z innymi. Jest to częsty przypadek (przynajmniej u mnie) gdzie pasek zaczyna się pruć z tego powodu.
Panowie przyjrzałem się dokładnie w wolnej chwili, nie wiem skąd mi się wzięło wcześniej wyobrażenie, że pompa wody jest na pasku wieloklinowym a w rozrządzie jest jakaś rolka prowadząca prócz napinacza. Jest pompa i napinacz. O tyle dziwne jest, że pompa napędzana jest zewnętrzną stroną paska, dlatego nie podejrzewałem, że to może coś napędzać. Mam...
Witam posiadam samochód VW Golf III 1,9D rok 1994. Zwracam się do forumowiczów z zapytaniem o możliwą przyczynę konieczności częstej wymiany paska wieloklinowego (to ten biegnący przez rolkę alternatora). Pasek wymieniam średnio co 5 tys km, przy czym jest on już poszarpany oraz wytarty od strony rowków. Pasek zaczepiony jest o alternator (działa jako...
Witam wszystkich zorientowanych w temacie. Opiszę krótko jaki mam problem. Pacjent: ford fiesta 2002 rok silnik 1.4 tdci duratorq 50 kW. Klient zażyczył sobie pełny przegląd czyli: rozrząd(pompa wody,rolki,pasek),wszystkie płyny i filtry. Wszystkie części z górnej półki. Następnie wymieniliśmy koło wału paska wielorowkowego, rolkę prowadzącą,kompletny...
Kolego, kontrolka ładowania podczas jazdy może świadczyć o słabym naciągu paska wieloklinowego, czyli tego, po którym chodzi między innymi koło pasowe alternatora. Słaby naciąg może wynikać z tego, że pasek jest już bardzo zużyty i wymaga natychmiastowej wymiany, albo na przykład napinacz paska jest już bardzo wysłużony i nie dociska odpowiednio paska....
Może dodam, bo jednak miałem przygody z paskiem wieloklinowym, sam jaki i znajomi, że częściej powodem takiej awarii, jest zatarcie ,lub duże luzy na rolce napinacza, niż sam pasek. Dodano po 3 Teraz widzę, nikt już nie komentuje. Poprzedni mój wpis miał na celu wypowiedzenie się sofi666 dlaczego umyślał sobie wymianę paska? Napiszę tak- przy podjęciu...
Witam. W moim sprinterze pojawił się wczoraj drugi raz ten sam problem. Na wstępie proszę o wyrozumiałość bo jestem zielony w takich tematach i mogę popełniać błędy w nazewnictwie części i rozumieniu. W czym jest problem? Samochód dwa razy stał nieużywany przez około 3-5 dni. W obu przypadkach pojawił się mróz. Przy próbie odpalenia samochód na początku...
Witam. Domyślam się że masz pasek wieloklinowy. Dobierać się trzeba do niego od spodu auta. Śruba od naciągu alternatora ma charakterystyczne ząbki i jest kontrowana śrubą M8 znajdziesz łatwo. Proponuje również poluzować śrubę mocowania górnej "łapy" altenatora, lepej go wtedy ruszyć. Pozdrawiam.
Ale to nie tak że celem producentów jest, by sprzęt by mniej trwały. Celem jest, by był jak najtańszy w produkcji. Przykład: łożysko kosztuje dajmy na to 2zł, a tulejka 1zł. Dla konsumenta 1zł nie ma znaczenia. Ale dla producenta 1zł razy 100 000 szt. to już konkretna oszczędność. To jest pokłosie zarządzania taniej, szybciej, więcej. Dla użytkownika...
Witam. Od dwóch dni zaczął dochodzić z silnika dziwny dźwięk przypominający nieco gwizd turbiny ale ewidentnie z z okolic pasków wieloklinowych. Na niskich obrotach jest słyszalny mocniej przy wyższych nieco zmienia się częstotliwość i czuję minimalne drgania na lewarku zmiany biegów w rytm tego dźwięku. Pomyślałem o uszkodzonym łożysku jakiegoś napinacza...
Witam Jak w temacie, po przejechaniu ostatnio trasy ok 2000km. głównie po autostradach gdzie obroty silnika utrzymywały się bez nagłych skoków w okolicach 4tys. Po odpaleniu go na drugi dzień spod maski zaczął dochodzić rytmiczny pisk. Piszczenie pojawia lub nasila się gdy silnik się zagrzeje. Wyeliminowałem problem paska wieloklinowego - jak się go...
Znalazła się przyczyna. Luźny pasek wieloklinowy. Dał bym głowę, iż zbyt luźny pasek może co najwyżej popiskiwać, piszczeć ale nie wydawać dźwięków przypominających szorowanie startego do blachy klocka. A jednak. Naciągnięty pasek, objawy ustały. Nurtuje mnie jednak jedna rzecz. Mianowice napinacz jest jakoś dziwnie skonstruowany. Wygląda na to (dojście...
Witam Problemem jest piszczący pasek wieloklinowy na wolnych obrotach przy pełnym skręcie pompę wspomagania aż blokuje gdy koła są na wprost słychać jakby pompa się męczyła i pasek dostaje większych wibracji niż w innym aucie (takim samym modelu), wspomaganie działa troszkę słabiej. Został wymieniony sam pasek, napinacz, pompa wspomagania, przewody...
nie koniecznie przeczytaj co napisalem,ja wymienilem juz komplet paskow i reszte ale poprzednik nie robil tego i pasek przejechal o wiele wiele wiecej niz powinien a byl jak nowy a co do pompy to jej nie ma na rorzadzie tylko jest na pasku wieloklinowym i jej awaryjnosc to mit...jezeli jest zepsuta to czyjnik przeplywu rozlacza zaplon a faktem jest...
Witam. Po wymianie silnika w Peugeot 806 na silnik, który nigdy nie był montowany w tym aucie tj. na silnik XUD11ATE (P8A) lub XUD11ATEY (PHZ) (montowany m.in. w Peugeot 605, Citroen Xantia i XM) jest problem z prawidłowym prowadzeniem paska wieloklinowego i z tego powodu pasek ślizga się na kole alternatora. Oryginalnie powinno być drugie koło prowadzące...
Dziwna awaria samochód Audi Q5 2TDI 2010 zerwany pasek wieloklinowy ,zgasł w trakcie awarii.Został wymieniony pasek napinacze brak jakichkolwiek uszkodzeń mechanicznych.Przy okazji wymieniliśmy rozrząd stąd pewność że nie został przestawiony. Vag nie wykazuje żadnych błędów ,paliwo dochodzi do pomp w trakcie pracy rozrusznika a jednak autko nie daje...
podstawowa zasada - minimalny dystans próbnej jazdy automatem 50 km; skrzynia musi się rozgrzać. 1. sprawdzić czy działa kick down (podczas jazdy wciśnięcie gazu w podłogę i puszczenie powinno spowodować redukcję biegu) 2. sprawdzić czy działa przełącznik S/E 3. sprawdzić na ucho - czy nie ma terkotania 4. sprawdzić czy nie szarpie podczas zmiany biegu...
Witam. Ja w swojej 206-ce montowałem niedawno wspomaganie. Najprościej to kupić całość z jakiegoś autka co było rozbite (raczej tył :) ) lub ktoś sprowadził sobie na części i akurat wspomaganie ma na zbyciu. Ale wtedy odpada "anglik" bo maglownica jest na drugą stronę. Generalnie to potrzebne jest: maglownica pod wspomaganie, pompa wspomagania ze zbiorniczkiem...
ja mam A4 z silnikiem 115KM (AJM) z 2000r. przebieg aktualny prawie 840tys kk z czego w posiadaniu auta jestem 6 rok od 149tys kk. Do silnika do tej pory się nie dotykałem - non stop regularnie olej syntetyczny spełniający normę 505.00 502.00 - obowiązkowo i żaden inny (polecam motul albo mobil1). Z osprzetu wymieniłem po drodze: 1. zawór EGR - choć...
Witam wszystkich. Temat sprężarka ale Zafira... ( taka sama). Zdecydowalem sie kliknąć z kilku powodów ale to później ;) A wiec moja historia... ( jestem na etapie oczekiwania na bezpieczniki). Pewnego dnia przestała działać klima... no coż... auto 12letnie, nie wiadomo kiedy byla wogóle sprawdzana i napełniana a od początku i z czasem coraz słabiej...
Nie napisałeś, ile osób będzie podróżować. Nie napisałeś, czy po autostradach, czy niekoniecznie. Czy chcecie spać w aucie, czy nie? Czytam, że jeszcze się mocno zastanawiacie. Jeżeli myślisz o przyczepie bagażowej, to zauważ, że możecie jechać max. 70, czy 80km/h, zależy od kraju. Zdecydowanie praktyczniejszy jest box na dach. Możesz znaleźć jakiś...
Mechanik z Forda w Danii zdemontował część napinacza i założył pasek z Transita (6K831 1C1Q-6C301-AD),ale nie wiem dokładnie z jakiego modelu. Pasek ten biegnie tylko przez koło pasowe i alternator. Wcześniejsze wibracje spowodowane były wyeksploatowanym kołem pasowym. Potwierdzam że istnieje możliwość założenia krótszego paska wieloklinowego celem...
Witam, auto jak w temacie astra 1,7 cdti 80KM Z17DTL. Prosze o podanie momentów z jakimi nalezy dokręcić rolkę prowadządzą oraz rolkę napinacza paska wieloklinowego dla tego silnika. http://obrazki.elektroda.pl/5115184800_1... Na rysunku elementy oznaczone jako PUL oraz TENS. Pozdrawiam
Witam, od dłuższego czasu mam problem z denerwującym piszczeniem w okolicach paska wieloklinowego - alternatora. Paski są w porządku, nie jest to napinacz alternatora ponieważ już został wymieniony i problem pozostał, wydaje mi się że to może być któraś z rolek, sam nie sprawdzę bo śruba od napinacza jest zniszczona (trzyma ale nie da się wykręcić)....
Nie jest to pasek wieloklinowy! Jest to zwykły klinowy, koła są w lini i jest wszystko z nimi OK. Nie ma napinacza.
A czy przypadkiem kolega nie ma napinacza na sprężynie? A Alternator sam w sobie po zdjęciu paska kręci się luźno czy z dużym oporem? Jesli masz duży opór alternatora to będzie się ślizgał i piszczał. To samo dotyczy kompresora klimy. U mnie popiskuje jak klimę włączam, bo łożysko kompresora trzeba wymienić.
Popsikaj na pasek wieloklinowy WD-40 lub coś podobnego aby miał poślizg, jeśli przestanie huczec to na 90% stanęło sprzęgiełko w alternatorze. Wymiana sprzęgiełka i regeneracj alternatora to koszt ok. 350zł. Nie polecam kupna używanego alternatora, ja tak zrobiłem i po pewnym czasie problem się powtórzył. Jeśli jednak kupisz używkę to zwróć uwagę czy...
Chodzi o pasek wieloklinowy. Jak jest naciągnięty to nie ma możliwości sprawdzenia luzu. Zdejmujesz z napinacza i trzeba szarpnąć góra - dół. Jak słychać tykanie to trzeba wymienić. Myślę że co jakieś 60 - 80 tys. Moja przed awarią zaczęła wyć na zimnym silniku, po dodaniu gazu wycie zanikało. Szkoda że dowiedziałem się o tym po awarii.
Nie bardzo rozumiem na jakich danych oparłeś obliczenia, z pliku XLSX wynika że przyjąłeś prędkość obrotową pierwszego koła równą 1 czego nie ma w treści zadania Obciążenie 180kg na promieniu 0,1m da 176,6Nm, więc po takiej wielostopniowej przekładni nie uzyskał byś 76Nm. Nie pasek nie będzie się ślizgał jak wykonasz opasane napinacze . Paski wieloklinowe...
Witam. W marcu całkiem niezamierzenie kupiłem citroena c-15 z silnikiem 1.9D z lipca 2002 roku. Samochodem tym jeździła moja córka w firmie. Sprzedali tanio więc kupiłem wozić jabłka. Silnik odpala i chodzi super ale piszczy pasek alternatora (rolka napinacza dobra). I tu problem: jest to pasek wieloklinowy ale nie mogę znaleźć jego symbolu. Jeśli ktoś...
Witam, Proszę się nie wkurzać, nie mam czasu na elaboraty. Podpinam się pod temat gdyż dotyczy tego samego modelu i pośrednio (lub bezpośrednio) łączy się z rozrządem... Rok temu zgasiłem autko i po godzinie miałem problem z odpaleniem. Zrobiłem ok. 2000 tysi i oddałem do mechanika ( przy gaszeniu pasek rozrządu przeskoczył o jeden ząbek ). Wszysko...
No i zrobiłem :) Trzeba wymontować zbiornik płynu chłodzącego, zbiornik płynu wspomagania. Oczywiście bez odłączania przewodów Za pomocą klucza oczkowego z dźwignią założonego na śrubę napinacza wyluzować pasek wieloklinowy ( W 1,8 w prawo, w 1,6 w lewo ). Odłączyć akumulator.Wykręcić dwie śruby alternatora i odchylić go do przodu samochodu ( sporo...
To może i ja opowiem bo już 3 latka śmigam 156 2,4JTD. Auto z 2000 roku dotychczas sprawowało sie znakomicie, zero dziwnych problemów: z wiekszych wymian to zawieszenie - wahacze góra dół z przodu - wystarczyło że rok pojeździłem po Polsce i były do wymiany (w Austrii jeździły od nowości). Drugą wymianą było koło napędowe urządzeń dodatkowych (oryginalne...
Jakich przygód można spodziewać się przy wymianie sprzęgła i rozrządu w Polo 6n2, 1.4, 16V, 55KW/75KM, 2001.marzec, 3d HB FL, klima manual ?? Nie było, nie ma i nie będzie kasy na warsztat a sala operacyjna to stodoła. Oglądałem już kilka filmików. Niby nie jest to trudne lecz na filmikach niespodziewane niespodzianki na bank są wycięte. Nie mam kanału....
Witam Szanownych Kolegów Może ktoś miał podobny problem :/ Wykluczyłem już na pewno że nie jest to napinacz i sprzęgło alternatora Co zauważyłem podczas zdjęcia paska wieloklinowego kapiący płyn chłodniczy na kole pasowy... [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
paska wieloklinowego wymiana paska wieloklinowego napinacz pasek wieloklinowego
cyfrowy polsat multiroom podłączenie renault megane instrukcja obsługi aktualizacja modemu
Audi A2: Kontrolka klocków po skręcie w prawo Jak połączyć laptop z projektorem Epson EMP-1705?