Napinacz jest wypychany ciśnieniem oleju kiedy silnik pracuje,natomiast kiedy stoi to przed cofnięciem zapobiega zapadka. Jest w nim sprężyna,nie nalezy jej mylić z napinającą,ona kasuje jedynie wstępnie luz jak wyjmie się zawleczkę przy montażu. Nie ma żadnego znaczenia dla napinacza czy olej jest zimny czy ciepły,po prostu po zgaszeniu silnika zablokuje...
coś grzechocze w tych okolicach napinacz upina łańcuch nie jest on luźny jakie oznaki będą zużytego napinacza aby kwalifikował się do wymiany jak to sprawdzić kod silnika to AVJ.
Witam, auto sprowadzone Niemiec z uszkodzonym silnikiem - brak ciśnienia oleju , zupełne zero na górze - do tej pory zdjęta pompa oleju i miska - sprawdzone panewki (minimalne ryski - kolor ok - kompozyt na miejscu) pompa oleju na obudowie lekko podtarta (foto) ale czy takie uszkodzenie pompy doprowadziło by do zerowego ciśnienia ? . Dodam , że ktoś...
Witam. Odświeżę trochę ten temat bo kurzu co niemiara :arrow: W odpowiedzi na pytanie Master808 - pewnie Master'owi 808 już nie pomogę bo dawno to pytanie zadał, ale dla tych co odwiedzą to forum może poniższe info będzie przydatne. Łańcuch składa się z ogniw koloru srebrnego (kolor żywego metalu) ale tylko trzy ogniwka rozstawione od siebie w pewnych...
Witam. Dziekuje za odpowiedzi.Pojechałem do kolegi mechanika,pierwsze co zrobiliśmy to podjechaliśmy do drugiego kolegi :-) na komputer.Sprawdzał na różne sposoby.Usterek elektronicznych brak.Wróciliśmy do garażu.Druga rzecz oglądamy wałki.Zdejemujemy lewą pokrywę,a tem sobie leżą spokojnie dwie dzwigienki zaworowe które wyskoczyły.Naturalnie wałki...
Nikt nie miał takiego przypadku? Nie wierzę. Podejrzewam że winny jest: - czujnik wału lub wałków rozrządu który nie działa - napinacz rozrządu który miał być wymieniony i przez niego przeskoczył łańcuszek rozrządu co spowodowało przestawienie zapłonu W związku z tym moje pytanie jak sprawdzić te czujniki? Ten wałka jest na wierzchu a wału przy rozruszniku:(...
Hm. Widzę że na tym forum już praktycznie nie ma fachowców którzy by coś wiedzieli, tylko zostali sami bijacze piany którzy powtarzają gdzieś zasłyszane lub przeczytane wiadomości, i jakiś grubszy temat ich przerasta. Przepraszam jeśli uraziłem nielicznych którzy coś wiedzą. Jeśli jednak ktoś to czyta to luzy zaworowe są prawidłowe. Krzywki na wałkach...
Jaki jest interwał wymiany rozrządu w B4184S 1,8 16V? Ile tys lub ile lat? Co 120.000km, lub co 8 lat. Co wchodzi w skład, pompa wody też, pasek osprzętu też? Pasek rozrządu, napinacz (jeśli tego wymaga)*, pompa wody, dwie rolki. *Jeśli jest automatyczny napinacz i po naciągnięciu czujnikiem naciągu paska, nie spełnia prawidłowego naciągu, to należy...
skoro nie jest równo, jak patrzysz od strony rozrządu to musisz jeszcze raz sprawdzić czy dobrze założyłeś łańcuszek z napinaczem, tam się łatwo można walnąć o ząbek między wałkami, gdy napinacz nie ma ciśnienia oleju
Może sie przyda: 1196819
Witam,kupiłem c4 1.6 hdi 109km z uszkodzonym silnikiem,silnik odpalał ale strasznie głośno chodził jakby odgłos był od strony rozrządu,zacząłem rozbierać i okazało się ze jest popsuty napinacz wałków rozrządu,zamówiłem cały kpl(napinacz łańcuszek),teraz mam problem z ustawieniem wałków na znaki, może ktos przerabiał ten temat
Sruba wału 50Nm +180stopni . Napinacz i rolke dokrecam na wyczucie . Koła wałkow 20Nm + 120 stopni. wał i wałki zawsze nowe śruby.
Jeśli zaraz po uruchomieniu zimnego silnika przez kilka sekund słychać terkotanie które po chwili ustaje, to znak, że do wymiany są łańcuchy wałków z napinaczami.
Jak problem? Przecież wałek rozrządu ma wcięcie i zakładasz w jeden sposób koło wałka rozrządu. Później blokady, napinacz paska na 4 mm i wszystko powinno być dobrze.
Korbowody: 20Nm + 90° (M7), lub 30Nm + 90° (M8) - głowica: 30Nm + 90° + 90° - pokrywa zaworów: 8Nm - obudowa wałków rozrządu: 10Nm + 90° rozrząd: - napinacz: 9Nm - ślizg/płoza: 20Nm - koła wałków: lewe 40Nm, prawe 50Nm (po sprawdzeniu ustawienia, jeszcze obie śruby +90°) - koło pasowe wału korbowego: 150Nm + 180° pompa oleju: 25Nm - koło zębate: 20Nm...
Da się to zrobić bez demontażu tej osłony Podstawa to odblokować napinacz żeby można było go cofnąć. W jego okolicy jest śruba/zaślepka. Po jej demontażu jest dostęp gdzie wtyka się cienki drucik który odblokuje napinacz.Wtedy kręcisz górnymi wałkami w prawo a płoza się cofa wpychając napinacz. Z tego co pamiętam wyżej jest śruba - chyba ta o której...
Przerabialem temat jakis czas temu i uważam że koło powinno być sztywne. Dopiero jak dostanie ciśnienie oleju się przestawia względem walka ssacego. U mnie jak było luźne to nie domykalo zaworów i spaliny szły do dolotu
A czy można wymienić w tym silniku 1,5 sam napinacz bez blokowania wałka rozrządu i co za tym idzie ściągania całej góry? Do napinacza jest łatwy dostęp, natomiast ściągnie dolotu, żeby się dostać do dekla to niestety sporo pracy. Podpowie ktoś?
niestety podmienianiem czasem nie naprawisz, trzeba się pobrudzić ... Do sprawdzenia rozrząd/napinacz i klin po stronie czujnika wałka
Zajrzeć do miski olejowej i wyczyścić smoka. Z tych objawów można postawić na problem z wariatorem jeśli jest lub z napinaczem wałków rozrządu. Check engine?
Wałki 9 NM Koła zebate 75NM Napinacz 20NM
Nie wiem jak jest w Twoim pojeździe, ale w większości 4T trzeba zluźnić napinacz łańcuszka rozrządu, najczęściej trzeba wykręcić śrubę ze sprężyną, która naciska na napinacz. Sposób demontażu łańcuszka i wałka rozrządu podany jest na forach internetowych, wraz z rysunkami.
No więc tak. Z tyłu głowicy masz czujnik hala (w pokrywie zaworów), wymontuj go i tam montuje się blokadę wałka. Następnie z tyłu silnika (nad krawędzią gdzie przykręca się miskę olejową) masz czujnik położenia wału korbowego, należy go wymontować i w to miejsce wkłada się blokadę wału. Jak już masz poblokowane wszystko (górę i dół) to zakładasz łańcuch,...
A łańcuch??? Napinacz hydrauliczny sprawny ?? nie ma synchronizacji miedzy wałem , a wałkiem ssącym . Ile ogniwek jest miedzy znakami na wałkach ??
Napinacz miedzy wałkami dobrze dopina łancuch bo wyglada jakby pod obciazeniem nie naciagał łancucha dlatego dzwiek ewentualnie przestawienie na łancuchu . Lecz czujnik połozenia wałka powinien to wychwycic .
Małe rolki: nakrętka i śrubka 20Nm. Duża rolka prowadząca ze śrubą 50Nm + 90°. Nakrętka napinacza 20Nm + 45°. Pompa wody 15Nm. Śruba koła wałka rozrządu 100Nm, plus śrubki fasolek 20Nm + 45°. Pompa wysokiego ciśnienia: nakrętka główna 95Nm, i ''fasolki'' 20Nm. Szpilki 15Nm.
Musisz sprawdzić jeszcze raz rozrząd. Chodzi o to, czy napinacz łańcuszka dobrze trzyma?. Bo jeśli nie, to łańcuszek może być luźny pomiędzy napinaczem a wałkiem rozrządu, a nawet zdarzają się między tymi dwoma wałkami rozrządu w zależności od zatrzymania się silnika. (Sprawdź to) Skoro na wolnych obrotach silnik idealnie pracuje, to szukałbym jeszcze...
Nie założysz paska jak nie puścisz napinacza
Potrzebujesz blokadę, którą wkłada się pomiędzy obydwa wałki. Są tam specjalne wyżłobienia (nie sugeruj się krzywkami, bo to nie jest aż tak dokładne): http://obrazki.elektroda.pl/3460598400_1... inaczej nie będzie dokładnie i stąd Twój kłopot. Po jej założeniu sprawdzasz, czy znaki na wale i wałku rozrządu pasują (muszą!), oczywiście łańcuch...
nie przejmuj sie tym bedzie chodzic, tak ma byc Dodano po 37 dodam jeszcze jezdzic obserwowac xD
ociz-robiłem taki silnik tylko w 807 też po strzale rozrządu. Silnik oczywiście na zewnątrz.Problem był z wyjęciem wtryskiwaczy.(ciełem ,niszczyłem-ratowałem głowicę.)W głowicy połamane "łapki".wałki całe(są dwa) łańcuch i napinacz z ślizgami spinający wałki też ok.No niestety firma nie dała rady rozfrezować "resztek "wtrysków i poszła "nowa-używana"...
Z napinacza musisz wyciągnąć tłoczek.Na nim są dwa rowki a w jednym jest druciane zabezpieczenie,przełoż to zabezpieczenie do drugiego rowka i włoż tłoczek do cylindra napinacza i wciśnij do konca.
Wałki ustawione tymi okienkami na strzałkach na łożyskach wałka plus 16 oczek na łancuchu patrząc od góry licząc od punktu do punktu na zębatkach punkty te same które pokrywają się z łożyskami wałków.
w tdi vw masz znaki na kole zamachowym'0' na pompie kołek i wałek rozrządu nacięcie z tyłu wałka tak ustawiasz napinacz ustawiasz na znak dokręcasz , koło na rozrządzie dokręcasz i gotowe,ewentualnie pod vaga i sprawdzenie kąta wtrysku co można doregulowac popuszczając pompę i regulując.
Znaki na kołach maja się pokrywać. Po naprężeniu paska i kilkukrotnym obróceniu wałem dokręcasz napinacz ustawiasz znak na kole wału i ma się zgadzać znak na kole wałka rozrządu. Jeśli nie odpręż pasek i przestaw. Pisze wyraźnie w książce. Napinacz cały czas jeszcze ma być nie dokręcony ma tylko napinać pasek.
Potrzebujesz tego http://www.precisionroller.com/bearings-... a dostaniesz się do tego po odkręceniu przedniej klapy. Tylko przy wymianie nie wciskaj zbyt głęboko wałków bo spadnie napinacz od strony płyty i dodatkowo kilkanaście minut niepotrzebnego grzebania
witam po długim czasie po przeszło roku borykania sie z wymienionymi problemami znalazłem faktyczne przyczyny. 1.Pierwsza to taka, że w audi a4 zastosowany był napinacz wałków rozrządu(058 109 217) zaś w passacie zastosowany został nastawnik zmiennych faz rozrządu(058 109 088 B) który jednocześnie pełni funkcje napinacza wałków. Zmiana faz rozrządu...
Ma być zgodnie ze sztuką. Czyli wał na "0" w okienku, pompa blokada 16mm, wałek zablokowany od strony wakupompy, kółko wałka poluzowane. Zakłada się pasek, naciąga napinacz na znaczek i dopiero dokręca koło rozrządu.
Przecież to koła zmiennych faz rozrządu one mają luz dopiero ciśnienie oleju je stabilizuje . Dajesz blokadę na wałki rozrządu (liniał od tyłu głowicy) zakładasz na wałki koła zmiennych faz i przykręcasz palcami śruby tych kół . Zakładasz blokady na koła , zakładasz pasek rozrządu , zwalniasz napinacz paska i dokręcasz koła odpowiednim momentem (oczywiście...
Peugeot 308 II SW Facelifting 1.5 BlueHDI 130KM 96kW 2019 rok. Chodzi o wymianę rozrządu. A dokładniej z jakimi momentami powinny być dokręcone śruby łączące kasetę wałków, przykręcenie kasety wałków do głowicy, śrubę koła wałka rozrządu, napinacza rozrządu, pompy wody, oraz wtryskiwaczy. (at)ElektrodaBot
Od 1.8 nie pasuje , na alledrogo widzę napinacz za 170 zł.
Trzeba tylko kupić pompę oryginalną lub dobrej firmy. Ja ojcu w tico(chyba rozwiązanie jest to samo) wymieniłem cały komplet i po kilkuset km od nowa rozbierałem żeby wsadzić starą pompę(nowa była firmy "JC"). Ta nowa zaczynała dziwnie szumieć-jęczeć. Na którymś forum czytałem, że pompę zaleca się wymieniać co 2gi pasek. Wymienić pompę nie zaszkodzi...
Czujniki sprawne, oryginalne?
Miałem taki przypadek w 2.7 TDi ( wadliwe napinacze prawe) przeskoczył łańcuch tylko i stuknął tłoczek w zawór. Głowica druga a wałki stare wrzucone i auto kuleje na 1 cylinder. Właśnie taki skutek był że poprzestawiało krzywki na wałku.
Gdzieś ta siła powstająca w momencie kolizji tłoka z zaworami musi znaleźć ujście... Mam teraz na warsztacie 1,6HDi, w którym rozleciał się napinacz łańcuszka pomiędzy wałkami i ssący przeskoczył o jakieś 3 zęby, wymieniłem, poskładałem wszystko do kupy i okazało się że wału silnika nie da się zakręcić nawet o 90°, albo przestawiło koło zębate wałka...
http://obrazki.elektroda.pl/7650776200_1... Potrzebne blokady , ale jak tylko wymieniasz to , ustawiasz tak żeby zablokować wał ( rys.1) , wałki zaznacz ich położenie tylko nie na zębatkach , poluzuj zębatki i wykręć napinacz , po założeniu nowego najpierw wkręć napinacz , a potem dokręć zębatki na wałkach.
Witam tak ten silnik ma podwójna fazę rozrządu i tam.jest łańcuch z napinaczem i jeden z wałków przeskoczył z powodu za luźnego napinacza/za długiego lancucha
Bez blokady na wał będziesz miał problem. https://obrazki.elektroda.pl/6698746200_... Blokada to nr 2 i 3 na rysunku. Zależy czy to automat czy manualna skrzynia. Koło paska rozrządu na wale jest bez klina i dociskane jest kołem pasowym paska osprzętu. Przez to trzeba zablokować wał wkładając blokadę w koło zamachowe, blokadę wkłada...
P.S. Napinacz jest dobry i trzeba kręcić wałem, nie wałkiem, wtedy takie głupoty się dzieją ;) A wystarczy wskazówkę ustawić na dziurkę i wałem kręcić.
Nie tak nie powinno być. Z tego co pamiętam z jednej strony masz płozę prowadzącą a z drugiej płozę z napinaczem olejowym . Po prawidłowym ustawieniu wału sinika i wałka rozrządu takie luzy nie występują. Kręcimy silnikiem w prawo kluczem za wał korbowy czyli łańcuszek jest bardziej napiety po str. prawej. Należy wymienić kpl rozrząd razem z zębatkami.
napinacz wałków sprawdzić napinacz nissan wałków sportage
kontaktron drzwiach paska narzędzi technik mechanik egzamin
Sterowanie z kierownicy Renault Master 3 do chińskiego radia Resetowanie licznika dziennego Hyundai Kona