Opisz, jak wymieniłeś pompę i ustawiłeś rozrząd oraz napiąłeś pasek.
WITAM.Zwróc uwagę tylko na nóżki kineskopu tz. dokładnie mówiąc czy po założeniu płytki kineskopu jest w pozycji tokiej jak na tym uszkodzonym.Dodatkowo zwróc uwagę na żarzenie czy jest na tych samych nóżkach.Jeżeli będzie wszystko tak samo to katody i reszta nóżek powinny się zgadzac.Pozostaje wymienic oraz dorególowac napięci scren na trafopowielaczu...
Pozdro. Pozostaje do sprawdzenia mostek diodowy oraz regulator napięcia.
Jeżeli to nie odstawka kineskopu to trafo WN do wymiany. Pływa napięcie focus.
Sprawdź czy szyjka kinola jest b. gorąca, może być rozszczelniony kineskop lub trafopowielacz. Czy te jasno zamglone cienie świecą jasno czy szaro, jeżeli jasno to może coś z luminancją lub z napięciem FOCUS.
Na paskach kontrolnych z generatora może tego rozmycia ostrości nie widać, ale na pewno wystepuje. A jak jest na obrazie kratownicy? Pozostaje sprawdzić i najlepiej wymienić podstawkę kineskopu jeszcze. To rozmycie obrazu po starcie i stopniowe nabieranie ostrości może świadczyć o wyekspoatowaniu kineskopu. Zwiększałeś napięcie focus na trafo?
Trochę ponad temu miałem wymieniany pasek, więc sam w sobie jest nowy. Kwestia tylko, czy jest prawidłowo napięty, czy napinacz jest dobry, także też się temu przyjrzę.
Nie ma nowszego modelu, 99 to ostatni wypust Escorta, potem to już tylko jego następca, czyli Focus. Czy linka może się tak rozciągnąć? Nie, linka wymaga regulacji tylko raz, po włożeniu nowej. Podciąganie linki wymyślają sobie tylko ci co nie mają pojęcia jak powinny działać hamulce.
Witam! Tutaj moim zdaniem to chyba koniec kineskopu, w końcu to ma już parę ładnych latek. Pozdrawiam.
Myślę,że jest błędem podłączanie przetwornicy do gniazda zapalniczki- prowadzą tam cienki przewody - lepiej już poprowadzićć oddzielne grube wytrzymałe przewody unikniesz spadku napięcia.
Do jakiego napięcia rozładował się akumulator ? Czy był w miarę nowy, czy wieloletni ? Co oznacza informacja, że "ładowanie nic nie daje" ? - czy nie pobiera prądu z ładowarki, czy ładuje się kilka godzin i nadal ma niskie napięcie.
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
Odpalasz silnik mierzysz napięcie ładowania miernikiem.
Wirnik do wymiany
Sprawdź przelot kablowy oraz czy do silnika szyby dochodzi napięcie...
napiecie ok 70-80V prad ok 20A
(at)jureka6 zacząc trzeba od wiedzy. Regulator referencyjne napiecie S ma otrzymywać stale , a ecu koryguje to napięcie poprzez regulator.
Po uruchomieniu silnika gaśnie lampka ładowania,po około min.zapala się.Po odłączeniu wtyki z altern.kontrolka zachowuje sie tak samo,ale napięcie ładowania podnosi się do 13,7V przy włożonej wtyczce napięci spada do 12,8V, co może być przyczyną.
Lolek , i obudziłeś się!!!! Nie pisz głupot , jakie spec. akumulatory? Tam chyba CPU steruje napięciem ładowania!
Nie wiem jakie powinno być te napięcie
Wygląda to bardziej na to, że układ zapłonowy zakłóca Ci pracę miernika i dlatego nie możesz zmierzyć napięcia. Spróbuj założyć inną fajkę z rezystorem przeciwzakłóceniowym lub świecę również z rezystorem przeciwzakłceniowym (NGK - BPR...). Jeśli to nie pomoże, spróbuj zmierzyć innym miernikiem.
Akumulator nówka. I mnie akurat problem wiązał się z czujnikiem skrętu. Dodano po 56 Skoki napięcia miałem nawet do 18V i to nawet przy minimalnych ruchach kierownicą. Po zmroku efekt był podobny jakbym mrugał długimi.
Trafo do wymiany.
dwa przewody białe to grzałka a sygnałowe to 2 następne? jesli je odepnę od wtyczki to jak ma sie tam pojawić wahanie napięcia ?
Słaby akumulator i duży spadek napięcia przy rozruchu.
Podnosiłeś napięcie FOCUS,potencjometr na trafie WN.
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
witam ..............albo napięcie FOCUS jak kto woli :lol: :sm15:
Można podregulować napięcie focus, jedno z pokręteł na trafopowielaczu.
A czy po tzw.kompleksowej regeneracji altek miał nowy regulator napięcia?
W omawiany temacie uszkodzony okazał się kineskop (zwarcie napięcia focus). Zamykam temat.
Masz zapewne g00wniany transmiter.Przy ostrym hamowaniu tylko moduł abs/esp może pobierać dużo prądu podczas pracy pompy.Zmierz napięcie.
Powoem palenia się potenometru ostrości jest najpewniej uszkodzony powielacz (daje za duże napięcie focus)
odłącz 3 nogi z płyty głównej, zasil sterownik, sprawdź gdzie wychodzi plus gdzie minus, wiadomo 3 noga to 5v i koniec. jeszcze jedno, jak ze stabilizatora poszło na płytę 12v zamiast 5 to szkoda ci to reanimować. jak sterownik jest otwarty i pada na nie go światło to stabilizator nie daje napięcia.
Jeżeli masz sondę WN, to zmierz to napięcie Focus na samym przewodzie wychodzącym ze splitu. I wtedy będziesz wiedział, czy kupić trafo.
Trzeba sprawdzić kineskop i napięcie FOCUS wychodzące z trafa, może coś się z nim dzieje,np. zwiera iskrownik. JK.
Dokonałem poglądowego pomiaru napięcia 'focus' i okazało się, że podczas podnoszenia napięcia s2, napięcie to spada, praktycznie do zera. Może jednak to wina trafopowielacza? Jak sądzicie? andie
regulator napięcia do wymiany
Dziękuję za zainteresowanie się moim postem. U SYS mam 125V ale z tym kineskopem to tak chyba mają, na schemacie jest 106V ale kineskop 20 cali natomiast napięcie focus nie mam czym zmierzyć
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Oba różnią różnią się wartością rezystancji w wewnętrznych dzielnikach napięcia i wartością U Focus. Po założeniu TPN30 musiałbyś dołożyć jeszcze jeden potencjometr do ostrości w szereg -33MΩ.
Powracam do tematu. Wziąłem 1 płyte do robienia pomiarów, aby mieć stały punkt odniesienia przy ustawianiu Marantza względem pomiarów wykonanych na Philipsie. Zrobiłem pomiary w Philipsie, zmierzyłem w odpowiednich miejscach napięcia, wyszło 53,3mV spadku napięcia na rezystorze ustalającym prąd lasera i uśredniając 560mV napięcie focus. Napięcie focus...
Wygląda na trafiony regulator napięcia.
Dla mnie to fiksuje regulator napięcia.
Moim zdaniem to któryś z kondensatorów na wysokim napięciu.Sprawdź wyprowadzenia od strony druku czy gdzieś nie są wypalone. Zerknij również na napięcie Focus(Ostrość).Nie wykluczam trafa wn.
Sprawdz metodę DiZMARa Dodano po 3 Może być jeszcze iskrownik w podstawce koneskopu. Sprawdz czy jest tam napięcie/Focus/ Jak nie ma tego to nie ma i G2.
Na trafopowielaczu potencjometr, pokrętło Focus. Uwaga na wysokie napięcie.
Żarzenie jest, wysokie też "trzaśnie" kiedy się włącza.. Bardziej konkretnie: 1. Jaka wartość żarzenia? 2. Jakie napięcia na katodach? 3. W jakich granicach reguluję się napięcie screen? 4. W jakich granicach reguluję się napięcie focus? 5. Jaka wartość wysokiego napięcia?
Trzeba zmierzyć napięcie ładowania.
HRT903 i HRT904 różnią się nieznacznie zakresem regulacji napięcia FOCUS natomiast HRT906 jest przystosowany do pracy z większymi napięciami IN i WN. Może się okazać, że nie osiągnie się wymaganej ostrości.
Zamiast TPN32 można dać TPN30 plus stary rezystor regulowany 33Mom ze starego TPN32 w szereg. Wtedy wyregulujesz prawidłowo. TPN31 da na pewno zbyt duże napięcie Focus, a z dodatkowym rezystorem jeszcze większe :!: Pozdro! :D
Przewód WN czysty. Filtracja TIS w porządku (wymienione elementy RC, nawet tranzystor sterujący). Przewód S2 i FOCUS też ok. (obydwa napięcia są tworzone z jednego, z trafopowielacza wychodzi 1 przewód i na pł. kineskopu poprzez dzielniki napięcia są tworzone napięcia FOCUS i S2)
Uszkodzony alternator, za małe napięcie.
alternator sterują 3 przewody : S,SIG,FR - na S ,czyli informacja o naładowaniu akumulatora wynosi 14,7 dokładnie tak jak miernik bezpośrednio na akumulatorze - na SIG na wolnych obrotach jest napięcie ok 9v a dodając gazu rośnie do 15 - na FR na wolnych obrotach jest ok 3,5v a dodając gazu maleje do 1,5 v Trochę to nie pasuje do teorii która głosi:...
Odlutuj wyprowadzenie G2 z płytki kineskopu i zmierz zakres reg. napięcia od min do max przez sondę WN. Będziesz wiedział, w jakim zakresie trafo daje napięcie G2. To samo można zrobić i z napięciem "Focus". Wtedy przekonasz się, czy kineskop nie obciąża, ewentualnie przy jakim napięciu zaczyna przebijać.
Witam! Wyreguluj FOCUSem na trafopowielaczu. Pozdrawioam.
Witam. Z podstawką to racja. Ale może się też okazać, że winien jest sam trafopowielacz - wskutek przerwy masy na regulacji ostrości w samym trafie. Miałem już takie dwa przypadki. Nowe postawki nie pomogły. Po prostu za wysokie napięcie FOCUS. Trzeba się liczyć i z taka ewntualnością. Oby nie :) Pozdrawiam.
Po pomiarach . napięcia focus i S2 ok. Napięcie WN troszkę przysiada w momencie skoków szerokości ( po dokładnej obserwacji zauważyłem , że zmienia się też zbieżność linii-rozjeżdżaja sie ) po odpięciu anody, WN stoi jak drut! Focusy odpięte , siatka 2 też i dalej brzęczy. Wniosek - kinol. :( temat zamykam. dzięki za pomoc.
Masz tester, obroty wału widzi sterownik?
Podobno przed usterką obraz był normalny... A poza tym jak odłącze napięcie Focus to widać kolorowe plamy w miejscach gdzie znajdowało się wcięcie... Na załaczniku przedstawiam dokładnie jak to wcięcie wygląda. Może jakieś rezystory kilka Mohm bezpośrednio przed potencjometrem? A czy może ktoś poratować schematem?
Sterowanie może być przed przełącznikami , daj napięcie przez bezpiecznik 5A na przełącznik bezpośrednio jak pojedzie to ok. wystarczy przywrócić napięcie na przełącznik (i)
W najstarszych telewizorach stosowany był transformator wysokiego napięcia i powielacz lub dioda prostownicza wysokiego napięcia, jako oddzielne podzespoły. W nieco młodszych, zastąpiono te elementy komponentem złożonym z transformatora oraz prostownika diodowego lub powielacza diodowego, które znajdują się w jednej, zalanej obudowie. Typowy trafopowielacz...
Witam ponownie-auto zrobiłem wczoraj wszystko działa jest ok -Nurtuje mnie jeszcze jedną sprawa według tolerance data rolke napinacza nalez napiąć najpierw przeciwnie do ruchu wskazówek zegara potem obrócić wałem poluzowac i napiąć zgodnie z ruchem wskazówek zegara -jednak na rolce zawsze jest tylko strzalka wskazująca napięcie przeciwnie do ruchu wskazówek...
Nie rozumiem... Przed podpięciem akumulatora, a po zgaszeniu auta - nie odpaliło. Nie odpaliło, bo zabrakło siły rozrusznikowi, czy kręciło, ale nie mogło odpalić? Co to znaczy, że nie było podpięcia masy? Czy przy "odwrotnym" podpięciu akumulatora "bez masy" był snop iskier? Same myślniki pojawiły się pewnie wskutek krótkiego spadku napięcia przy odpalaniu,...
bez obciążenia: 14.7v, - na światłach: 14,7v, - światła plus nawiew na 1: 14,6v - światła plus nawiew na 2: 14,4v - swiatła plus nawiew na 3 : 14,2v - światła plus nawiew na 4 : 13.8v - światła plus przednia szyba 12.3v - światła, szyba przednia, i nawiewy na maxa 11 Mi chodzi o pomiar prądu nie napięcia.
A jakie objawy są teraz czy wysokie próbuje wogóle się załączyć czy kompletna cisza, opisz jakie są objawy to spróbuje pomóc. Pewnie jak ustawiłeś focus w skrajnym położeniu to zwiększyło się napięcie focus i doszło do przebicia izolacji wewnątrz trafa, spróbuj odłączyć focus i scren, zabepiecz żeby niedoszło do ewentualnego przebicia i wtedy włączyć.
ja bym założył nową podstawke! czasem już ten plastik mógł sie przysmażyc i już przewodzi. Jest ogólna upłynność na podstawce napięcia "FOCUS" i dlatego nie możesz ustawić prawidłowej ostrości. Nie radze naprawiać podstawki bo reklamacja pewena na 100% i to szybciej niż się to wydaje !!!(z własnego doświadczenia przytoczone).
Kondensator s-2 wymieniłem,napięcie s-2 i focus odłączyłem i bez efektu.
Jak rozbierzesz , to zobaczysz jak tam jest zrealizowane "krosowanie". Po włączeniu kluczyka(15) masz już napięcie na zasilaniu światła stop , i co ciekawe też przed i za czujnikiem stop.Po wypięciu bezp.42 masz tylko przed czujnikiem stop. i pedał działa prawidłowo ; jak myślisz skąd bierze się to napięcie?
Monitor sieci bardzo jasnao, rozjechał się focus. napięcie B+ ( 70V)i wszystkie napięcia z zasialcza ok. Czy ktoś ma może pomysł do czego się przyczepić
Zeby poprawic nieco ostrość zobacz czy się polepszy po zwiekszeniu napięcia Focus na trafopowielaczu. Tam są tylko 2 pokrętła, jedno to screen a drugie to ostrość. Też pudło, Majster. Przyda sie na przyszłość, że w zdecydowanej większości SONY potencjometr SCREEN jest na płytce kineskopu.
Masz rozregulowane pierścienie magnetyczne centrujące zbieżność na wyrzutni kineskopu. Ustawia się to przy pomocy generatora kraty, lub jakiegoś sygnału testowego. Może być także nie odpowiednie napięcie focus- gdybanie, bo nie ma tych zdjęć. A już są, teraz wydaje się, że trzeba też sprawdzić ustawienie balansu bieli- statyczny i dynamiczny. Aby to...
kabel do focusa jest grubszy - czarny. Pierścieniami nie kręciłem ale i wcześniej na poprzednim trafo obraz miał takie wady ale w mniejszym stopniu. Sprawdzę istnienie napięcia ogniskowania próbówką oraz ten niebieski kondensator. Rozumiem że wartość napięcia "focus" nie jest możliwa do zmierzenia miernikiem elektronicznym? a czy mogę mierzyć bez obaw...
Witam! TPN30 ma za małe napięcie focus, można ostatecznie zastąpić TPN31, ale najlepiej kupić oryginał, który jest dostepny np. tu: http://www.lewandowscy.pl/sklep/product_... http://www.margotplus.pl/cgibin/shop?inf...
Dzęki bardzo ! Kolega będzie niepocieszony ! :cry: Pozdr.
Sprawdz naciąg paska alternatora.Jeżeli jest o.k , to sprawdz regulator napięcia.
witam jak kolega radził sprawdź napięcie ogniskowania FOCUS.może trafopowielacz.sprawdź czy jest regulacja.
Masz trzy przewody czyli kontrolkę , do ECU jest to kontrola procentowego obciążenia alternatora dlatego przy zwiększanym poborze następuje podnoszenie obrotów silnika w celu zwiększenia mocy i zasilanie kontrolne akumulatora.P
Pacjent Ford Focus z 2014 roku po uruchomieniu silnika wychodzi błąd (U3003:62 Napięcie akumulatora)tylko w sterowniku czujników parkowania i sterownikach systemu Blis. Spotkał się ktoś z podobnym problemem? Napiecie zasilania sterowników jest identyczne jak napięcie akumulatora.
Może być stacyjka lub jakiś przekaźnik. Próbowałeś palić na popychanie? Może to kwestia za niskiego napięcia.
sprawdż dodatnią klemę akumulatora. niestyk na dodatkowym(dokręcanym) przewodzie może powodować takie objawy moduł widzi niższe napięcie i podkręca alternator do wysokiego napięcia
Jakie napięcie na stykach cewki K20 odnośnie minus?
Witam Na 100 % rozładowany lub uszkodzony i do wymiany akumulator . To zachowanie zegarów to standard w Fordach przy niskim napięciu . Pozdrawiam
Jeśli TV pracował w pomieszczeniu o dużej wilgotności,to może być do wymiany podstawka kineskopu.Kineskopy typu trinitron są czułe na urazy mechaniczne i zazwyczaj po upadku następuje trwała deformacja maski,ale wówczas maiłbyś widoczny normalny obraz za złą czystością kolorów-efekt namagnesowania,oczywiście rozmagnesowanie nic tu nie daje.Proponuję...
Ok. Dziękuję za porady. Pierwsze wymyję podstawkę choć jest w środku idealna nie ma wypaleń lub jakiś widocznych zmian. Zastanawiam się czy trafo nie daje za dużego napięcia na focus.. W zasilaczu napięcia prawidłowe.
Zdarzały się uszkodzone, ja bym strzelał w przetarty CAN ponieważ zawsze splatają je w warkocze i ładnie się trą od wstrząsów w dieslu (zakładam że masz TDCI) miałem takie przetarcia nawet w 3 letnich mondeo. Jak Ci się nie chce pruć to spróbuj połączyć się CANem bezpośrednio przy sterowniku ABS albo chociaż napięcia na Canie zmierzyć.
Przeskok iskry w iskierniku śwaiadczyłby by raczej na zbyt wysokie napięcie focusa z trafa WN. Do kolegi bonzo f - w twoich przypadkach pomagała wymiana kineskopu ? Dodano po 1 Pomiar napięcia focus wynosi: przy wgaszonym kineskopie zaraz po włączeniu 8kV po pojawieniu się obrazu spada o 0,5 kV i powoli spada do 5,5kV
Witam. Sprawdź czy nie zamałe napięcie 180V na PK.
Uszkodzone radio nie podnosiło by napięcia to na 99% alternator , raczej laweta.
Zobacz zasilanie na tej wtyczce, miernika nie używaj bo może wprowadzić cię w błąd. Bez obciążenia może wskazywać prawidłowe napięcie.
Miałem escorta. Było w nim tak, że za niskie napięcie w układzie powodowało odcięcie zasilania komputera, wtedy gasł, albo nie chciał zapalić. Zacznij od zmierzenia napięcia ładowania.
Quarz, słusznie. Ledomo, jeśli rzeczonego V640 nie masz, to odnajdź miejsce gdzie np jest kilka rezystorów połączonych szeregowo i zmierz na nich spadki napięcia - potencjometr focus.
Np bral połaczenia alternator-PCM lub złe napięcie odniesienia na alternator
Mam Focusa Mk2 2009 1.6 TDCI, od jakiegoś czasu podczas ruszania zgłaszana jest awaria wspomagania, zdarza się tez sporadycznie, że same włączą się wycieraczki lub przy mignięciu długimi światłami wyłączy się radio. Błędy szczególnie nasilają się podczas stania w korku, gdy często ruszam. Ostatnio wyskoczył także komunikat o awarii silnika (to akurat...
Witam, Po włączeniu widać że ekran lekko świeci bez obrazu, trochę rozmyty, coś w rodzaju jak gdyby brakowało napięcia focus. Po około 5 minutach od góry zaczyna wchodzić obraz i bardzo powoli przesuwa się w dół. towarzyszy temu również zawinięcie od góry obrazu. Po 15 minutach geometria obrazu jest prawidłowa. Wymieniłem wszystkie kondensatory w odchylaniu...
Witam. Obraz jest rozmyty, jakby nie działał FOCUS. Zmiana napięcia SCREEN i FOCUS powoduje rozjaśnianie ekranu, ale nadal brak ostrości. Napięcie SCREEN zmienia się w granicach od około 700 V do około 1000 V. Czy to może być uszkodzenie trafopowielacza? Czy może zwarcie w kineskopie? Pozdrawiam.
W jakim silniku??? Około 0,5-0,7V .
Bez przesady dzień po ładowaniu akumulatora to nie jest akceptowalne napięcie. W nowszym focusie po tygodniu stania mam te same 12,5..
Denso czy Magneti Marelli?
dzieki za info panowie
focus napiąć focus napiąć akumulator regulator napiąć focus
serwis amica zmywarka schemat ideowy zasilania ustawić temperatura klimatyzacja
Demontaż tulei półosi w Renault Scenic 1.9 dCi Błąd 1C1 w szafie do odświeżania - przyczyny i rozwiązania