Pozdro. Pozostaje do sprawdzenia mostek diodowy oraz regulator napięcia.
(at)jureka6 zacząc trzeba od wiedzy. Regulator referencyjne napiecie S ma otrzymywać stale , a ecu koryguje to napięcie poprzez regulator.
Wirnik do wymiany
Chodzi mi o ryzyko spalenia innych podzespołów gdyby winowajcą był alternator/regulator napięcia Typowy objaw ubitego regulatora.
A czy po tzw.kompleksowej regeneracji altek miał nowy regulator napięcia?
regulator napięcia do wymiany
Dla mnie to fiksuje regulator napięcia.
Wygląda na trafiony regulator napięcia.
Sprawdz naciąg paska alternatora.Jeżeli jest o.k , to sprawdz regulator napięcia.
W silniku....... . Pow wypięciu wtyczlo obroty wzrosły o 100
Jak to zmierzyć ? wypiąć wtyczkę z kablami od regulatora i zmierzyć miernikiem 3 pin regulatora, tak ?
Nie ma diod wzbudzenia. Tą funkcję spełnia regulator napięcia. Domyślam się że chodzi o focus MK2 czyli alternator Denso mostek arc6020.
Witam TV jak w temacie.Problem polegana tym,że za niskie są napięcia siatki2-max ok 300v oraz focus ok.1000v.Po odłączeniu kabla od zespołu regulatora napięcie z trafa prawidłowe.w tym odbiorniku są dwa regulatory focus,oraz jeden s-2.Regulatory wylutowałem,wyglądają na dobre.Odłączenie focusa od kineskopu nic nie zmienia, pozdrawiam
Problem rozwiązany, elektryk wymienił regulator napięcia przy alternatorze i jest ok.
wzrost napięcia występuje przy wyłączonych odbiornikach prądu przy obrotach 1500,natomiast przy włączonych odbiornikach(wentylator,ogrzewanie szyb) wzrost napięcia nie następuje przewody masowe przy akumulatorze sprawdzone wyczyszczone i porządnie dokręcone regulator napięcia wymieniłem 2szt na oryginał.
Pewnie regulator napięcia lub któraś dioda zrobiła bum...
Kurcze - teraz dopiero zobaczyłem - a mogli mi sprzedać taki z napięciem 14 v ??? Mocno mi się wydaje że ostatnie cyfry na tym nowym regulatorze to było 14v ??
Udało się Koledze rozwiązać ten problem?. Rozwiązania są dwa - albo zakup akumulatora "Ca" albo wymiana regulatora.
może któraś zwarta i za duży pobór prądu jest Tak. Odłącz od świec kabelki i miernikiem na rezystancji posprawdzaj oporności wyjść z masą. Taka sytuacja ma miejsce gdy jest tzw. "słaba masa" silnika. Odnajdź kabel łączący silnik z masą karoserii, bądź akku "-". Odkręć papier ścierny, przeczyść. Brak masy na silniku powoduje wariowanie regulatora napięcia...
musi być zamontowany oryginalny regulator napięcia,ponieważ nie zawsze komputer czyta podróbki
Witam mam pytanie otóż po uruchomieniu silnika ładowanie akumulatora wynosi 14.6V i stopniowo spada aż do napięcia około 14.1V ( przy cały czas włączonym nawiewie- 3/4 prędkości, klima wyłączona) alternator Valeo 90A nowy po regeneracji ( po zdjęciu osłony plastikowej widoczny regulator jaki i reszta elementów oryginał Valeo) akumulator nowy dołożony...
To jeszcze nie tak! -zielony ok! -czarny do ładowania! -biały uzupełnić poziom elektrolitu (wodą destylowaną) i ładować Za manualem Motorcraft'a. Ps. Tylko raz zdarzyło mi się, że z białego oczka zrobiło się zielone, z reguły czarne i akumulator miał 30-60% wydajności. Uwaga! w focusach i w mondzielakach tych powyżej 99 musi być akumulator srebrowo-wapniowy,...
Witam. Mam następujący problem: zakupiłem regulator napięcia do skuterów Keeway Focus, Matrix, Flash. Pan w sklepie powiedział, że nadaje się do tego gdzie chcę go włożyć, tj. do Ogara 200. Mój problem polega na tym, że nie posiada on żadnych opisów, czy symboli na wtyczce (w sumie nic dziwnego) i nie mam pojęcia jak go podłączyć. Byłbym bardzo wdzięczny...
Pin 3 regulatora ma miec napięcie z akumulatora,zmierz czy dochodzi prąd również kontrolką a nie tylko miernikiem.
Kup cos takiego: http://obrazki.elektroda.pl/2071896900_1... Nazywa się to baypass bezpiecznika. Miernikiem znajdziesz wolne 12V po zapłonie w skrzynce bezpieczników. Dodatkowo potrzebny będzie regulator napięcia z 12V na 5V
Na początku ubiegłego roku naprawiałem forda transita z 2001 i ku mojemu zdziwienu kontrolka ładowania zachowywała się w podobny sposób.Okazało się że był uszkodzony regulator napięcia.Zmierz kolego najpierw diody w mostku,ale uważaj czasami wzbudzenie do regulatora napięcia jest wzięte bezpośrednio z jednego z uzwojeń.Jeżeli wszystko jest w porządku...
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
Sprawdziłem wiązkę kable są całe, nie ma przetarć, również czerwony kabel wydaje się być bez uszkodzeń, możliwe, że woda dostała się do wtyczki w alternatorze i to wywołuje problem? Jeśli nic nie znajdę wymienię cały alternator z regulatorem napięcia, czy mogę sprawdzić coś jeszcze?
Regulator napięcia alternatora do sprawdzenia i ewentualnej wymiany (naprawy) .
Jak silnik cyka na jałowym i włącza się wentylator chłodnicy to silnik nie zwalnia a światła nie przygasają? Teoretycznie przy 1000 obrotów na min. alternator powinien już ładować akumulator ale nie ma jeszcze pełnej mocy. Jak jeszcze zasila światła a teraz pewnie jeszcze i dmuchawę a obroty są nie tysiąc a np. 800/min to nie ma się co dziwić, że napięcie...
Napięcia na bezpieczniku od dmuchawy nie ma. Zostal mi do sprawdzenie ten regulator
wynosi ono 13.99 V Czy może być uszkodzony regulator napięcia w alternatorze Nie. Ile km. ten focus lata już na gazie?
Czy przyczyną może być alternator albo regulator napięcia i w momencie przeładowania dzieją się wyżej wymienione cuda??
byc może szwankuje ci sam regulator napięcia. Trzeba by dokładniej wszystko sprawdzic i zastanowic sie nad jego wymianą
Jakie masz napięcie na akumulatorze i 3 pinie regulatora podczas pracy silnika?
Widocznie jest opcja. Robił to bardzo dobry szpec ale każdemu się może zdarzyc naprawił bez problemu przetestował go na nowo i jest Ok. Po prostu zrobiła się tam mikro przerwa i przy drganiach wariowało bo komputer nie wiedział co się dzieje z alternatorem. A wyczailem to jak zaczeliscie pisać o wiązce. Zacząłem ruszać wtyczka i regulatorem obserwując...
Sprawdż bezpiecznik 12v 1A w komorze silnika i przedzwoń kable z tą wtyczką trzy pinową, sprawdz czy regulator napięcia jest oryginalny , bywało ze na podróbkach żle działało .
Jakie dopasowanie wirnika do regulatora????? :) Raczej regulatora do alternatora i PCM
Witam, Gdzieś mi się o oczy obiło, że regulator napięcia można bez większych trudności samemu wymienić. Mechanik krzyknął mi 150 zł bo trzeba odkręcić sprzęglik i klimę, no i wiadomo jak się samemu zrobi to większa satysfakcja :) pozdrawiam
Bardzo często przepalają mi się żarówki. W ciągu 3 miesięcy wymieniłem 3 żarówki H7. Ostatnio przepaliła mi się też żarówka podświetlenia tablicy rejestracyjnej oraz co dziwne 2 diody podświetlające deskę rozdzielczą - diody dlatego że wstawiłem zamiast żarówek z myślą ze będzie lepiej. Jest też objaw lekkiego przygasania świateł przy schodzeniu z obrotów...
Sprawdź regulator napięcia w alternatorze i szykuj kasę na nowy akumulator. Kasę należy wozić w aucie.
W dowolnym warsztacie nie sprawdzi się tego regulatora. Tak jak pisze kolega. W Focusach (i nie tylko zresztą bo w nowszych Fiestach, Mondeo, Transitach) regulator napięcia dostaje dodatkowo sygnał ze sterownika silnika (regulator zakończony jest kostką 3 pinową). Do sprawdzenia tego alternatora lub samego regulatora potrzebny jest specjalny tester....
No to , masz bardzo złe ładowanie. Na postoju , po wyłączeniu stacyjki i chwilę odczekanie , jakie masz napięcie na akumulatorze? Jeżeli jest powyżej 12,60 V , to możesz mieć; - nawalony alternator , - uszkodzony regulator napięcia , - albo też (jak pisze Kol.Pitool) - masy,masy.
Skąd pewność, że jest tam regulator Marelli? W tych modelach nie montowali czasem Visteon'ów ?
(at)guciolukasz123 Sprawdziłeś już te napięcie BEZPOŚREDNIO na alternatorze??? Plus i masa miernika. I zasilanie na 3 pinie regulatora.
Z przewodami wszystko ok, zostały oryginalne motocrafta, pojdejrzewam regulator napięcia, ktory puszcza prąd do cewki - ponieważ cewka zaczęła pracować na 3 cylindry w momencie kiedy z luzu wrzuciłem na bieg trzeci po rozpędzeniu samochodu (oszczędzam paliwo, wyłaczając dopływ paliwa kiedy wiem, że będę się zarzymywał - sytuacja jednak wymusiła, że...
To miejsce 30cm-40cm od wtyczki, już w peszlu, też przetestowałem na tyle ile się dało. Też było mi podejrzane. Ale tam wygląda, że jest ok. No nic, odkąd zgodnie z jakąś radą poprzeginałem te piny w gnieździe alternatora/regulatora to dwa dni już jeżdżę i ani razu kontrolka się nie zapaliła. Błędy wykasowałem i również się nie pojawiły. Może to było...
Witam . Nie wiem jak w alternatorach z merdesesa (bosch) ale w fordzie focusie alternator jest sterowany sygnałem PWM jakieś 100Hz . Kolego podaj typ alternatora i regulatora napięcia .
Okazało się , że alternator jest z innego forda. Oraz mocowanie było przeszlifowane bo się nie mieścił. Kupiłem używany alternator razem ze sprzęgłem i mocowaniem. Zrobiłem już 3tyś km i wszystko działa. Więc temat zamykam. Aha po wymianie alternatora zaczęła działać ogrzewana przednia szyba. Przeczytałem gdzieś, że jak coś jest nie tak w komunikacji...
Miałem podobny przypadek ze po chwili zapalała sie kontrolka ładowania , wymiana regulatora napiecia pomogła na orginalny ,wczesniej był podstawiony zamiennik i był ten sam objaw.pozdr.
Z trafopowielacza było jedno wyprowadzenie na focus, mniej więcej w połowie długości przewodu był rozdzielacz i do podstawki kineskopu szły już dwa przewody. Trochę to lipa, bo powinny być dwa odzielne regulatory napięcia ostrości. Raz kiedyś zrobiłem taki rozgałęziacz, po uzgodnieniu z klientem. Na zasadzie ratowania TV. Po prostu połączyłem oba wejscia...
Dokladnie ci nie powiem, ale zobacz sobie pdfa http://focus.ti.com/lit/ml/slup169/slup1... Jest napisane jak dobrac rezystr na bramce
Witam proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki auto jak w temacie brak ciśnienia na listwie CR nie odpala ,auto było u mechanika który wymienił pompę CR na inna sprawna oraz zawór w pompie i regulator ,bez efektów, auto podłączane pod KTSa i IDSa brak błędów w sterowniku silnika poza błędami z hamulca postojowego i podnoszenia szyb elektrycznych wszystko...
Myslę że uszkodzony jest wzmacniacz wizyjny. musisz sprawdzić impulsy RGB wchodzące na płytkę kineskopu. Jesli są to sprawdz tranzystory na tej płytce. Na płytce wzm. wizyjnego na kineskopie jest również regulator G2 oraz Focus sprawdz czy jest regulacja G2. powodzenia!
Witam Panowie jeśli ktoś jest w stanie ogarnąć jaki do tego alternatora idzie regulator napięcia będę wdzięczny bo mi już ręce opadają http://img830.imageshack.us/img830/6617/... Z ciekawostek dodam, w Fordzie Focus II ST 2,5l Turbo regulator napięcia ma aktywny tylko środkowy pin, na kostce którą się wpina w regulator jest tylko jeden przewód...
Siema. Mam ten sam problem. Mam Keeway Focus i ciągle palą mi się żarówki ;/ Wymieniłem je kilka razy i wciąż to samo. Wymieniłem też regulator napięcia 2 razy, dalej to samo. Słyszałem też, że mogą być spalone cewki na magnecie. Po wymianie wciąż je pali. Pali tył, długie, krótkie, i na desce.;/ Nie pali tylko STOPU i KIERUNKÓW... Nie wiem co robić.......
Minął rok:) Świece były sprawne ale podgrzewacz nie załączał się. Podobnie grzanie przedniej szyby... Komputer pokazywał jakiś błąd. Ktoś mi podpowiedział, że on pokazuje się jak komputer źle rozpoznaje alternator. Alternator niby ładował ponad 14V więc nie śpieszyłem się z gmyraniem przy nim. Niedawno urwało mi się sprzęgło alternatora i kupiłem cały...
focus 1,6 benz 2002r samochód od blacharce, stał ok 8m-cy: nie działa obrotomierz, świeci kontrolka ładowania, komputera silnika. po diagnozie silnika urządzeniem multidi(at)g błąd: przerwa w układzie czujnika poziomu paliwa. wskaźnik paliwa działa. kable od alternatora do komp. silnika sprawdziłem, od komputera do licznika też (CAN), regulator napięcia...
Trafił mi się taki, ładowanie 16V na wolnych bez obciążenia. Dodatkow faluje mu to napięcie, mrygają światła upierdliwie. Wtyczka na 3 piny więc regler sterowany. Niestety nie zrobiłem testu z odpiętą wtyczką bo jakoś nie pomyślałem... Czego się czepić: regulator, diody pomocnicze czy to nieszczęsne sterowanie z PCMu?
Alternator z regulatorem inteligentnym ( tfu). Kablek czerwonu to plus stały poprzez wiecznie przepalający sie bezpiecznik, szary i niebieski połaczony z PCM
Tak jak kolega Strumien pisze > podłącz żarówkę >(sprawdź czy jak obraca się wentylator - lekko i bez oporów ) Jak dochodzi napięcie żarówka się pali to zostaje ci bezpiecznik termiczny (a nie powiem zdarza się :D ) lub w ostateczności silnik wentylatora Jak nie dochodzi to sprawdź napięcie na regulatorze obrotów (czy dochodzi i czy wychodzi) :D Jeżeli...
Regulator jest na listwie, a sam regulator/ zawór ciśnienia bez przelewowy . Postaram się sprawdzić to ciśnienie jak najszybciej. Silnik benzynowy 1.6 100 km.
Ciekawe z tym przepalaniem. W Focusach np. też był ten problem i pomogła zmiana softu, przez który szalało napięcie. Tylko co w takim razie robi w samochodzie regulator napięcia? Pzdr. Skolmi www.fordclubpolska.org
S2 to napięcie na siatkę drugą kineskopu ( w przedziale kilkuset volt). Regulacja na trafopowielaczu - duży element na płycie głównej, na nim dwa regulatory: SCREEN- regulacja S2 (j.w.) oraz FOCUS.
Ten temat jest straszny, aż mi się nie chce go komentować ( i nie widzę już wyraźnej potrzeby). mmk- z całym szacunkiem, ale jesteś tylko teoretykiem, a teoria nie zawsze idzie pod rękę z praktyką. Już pomijam stare mercedesy gdzie grzanie było ręczne ( z "solniczką" na desce rozdzielczej jako wskaźnik pracy) to zwracam uwagę na różne kombinacje czynione...
Tak. W zwiększonym poborze mocy i większych oporach alternatora. Co prawda nie powinny falować, możliwe, że regulator obrotów i napięcia ładowania wpadają w rezonans. Lub coś nie tak z układem wolnych obrotów. Czy dzieje się tak samo, jak instalację obciążysz ogrzewaniem szyby, przewmgielnymi, itd?
ja też bym twierdził że to absolutnie normalna sytuacja- to wynika z bezwładności regulatora i tyle. Nie posądzałbym również PCM o regulowanie napięciem ładowania- do tej pory stosuje się proste analogowe regulatory napięcia, bo są najbardziej pewne, bezawaryjne i najszybsze w działaniu. Jak sprawdzałbyś oscyloskopem to ten skok miałby koło 40 V przy...
Tak to jest jak sie daje cos co jest ,,prawie" takie samo Ale to może być różnica ogromna dla innych części które mogły ulec zniszczeniu. Może troche głupio zapytam alternator podaje napięcie na regulator czy jest jest sprawny bo może przez to nie być tez ładowania? A mogę zapytać za co te 630zł? Jak nic nie zrobili szczerze mówiąc?
Mam problem z nagminnie (tak co 1,5-2 miesiące) przepalającymi się halogenami H7 w Ford Focus. I to nie tylko ja jeden. Sprawdzałem napięcia i są w normie. Wymieniłem też regulator napięcia - bez zmian. Przepalenia następują zazwyczaj (dwa takie zaobserwowałem) podczas uruchamiania świateł - po dwóch, trzech sekundach przepala się żarnik. Chciałbym...
Przed chwilom mierzyłem na wolnych obrotach bez włączonych odbiorników 14,9V przy 5,5tyś obrotów 15,8V ( bez włączonych odbiorników) , dziwi mie tylko te rozjaśnianie się świateł w aucie wraz ze wzrostem obrotów, posiadam jeszcze golfa 4 i tam takie cuś nie występuje . Piszesz że brak regulacji, ale alternator był regenerowany i z tego co wiem to posiada...
W Neptunie 505 ma być TPN31 i nigdy tam nie był montowany TPN30. TPN30 był stosowany w Neptunie 501. TPN30 pracuje z kineskopami PIL: A56-610X (-611X, -615X) i A67-610X (-611X, -615X). Stosowane były w Jowiszach, Neptunie 501 i 501A, T5601 (Thomson). TPN31 prcuje z kineskopami PIL-S4: A56-701X, A67-701X i podobnymi. Stosowane były w Neptunach od 505...
Witam, mam problem z moim focusem. Posiadam focusa 1.8 tddi kombi z 2001 r. Od kliku dni po zapaleniu silnika nie gaśnie lampka ładowania. Zaprowadziłem go do elektryka. Ten wymienił regulator napięcia i lampka świeci nadal. Ładowanie ma ok. 13.5 v a po zapaleniu odbiorników spada do 12,5 v. Niekiedy ładuję 14 V a niekiedy wcale. Elektryk rozkłada ręce....
To jest prawidłowe zachowanie instalacji. Podczas jazdy dziennej w starszych modelach / bez instalacji świateł dziennych / podświetlenie było zasilane pełnym napięciem plus 14V , Gdy w porze wieczorowo - - nocnej włączaliśmy światła zasilanie podświetlania zegarów przełączało się poprzez układ obniżający napięcie aby nie razić kierowcy . Często wykonanie...
No to się wkopałem trudno się mówi poszła kasa w plecy chyba że stprzedam tego HRa komuś . W BSC ABL jets na 6 nodze to już wogóle się nie pokrywa nawet z FATem. jeślibym znał napięcia to jest szansa ze to jednak by podeszło po zrobieniu kilku krosów na płycie tylko pytanie teraz ile tego napięcia powinno być hmmm. Zamieniłbym z kimś za takie trafo...
Witam, Ford Focus MK1 1.6 zetec, LPG, 2000 rok, wbudowany imo i centralny zamek. Akumulator jest rozładowany po każdym wyłączeniu samochodu. Zaczęło się od tego że rano jak jechałem przestał działać prędkościomierz i licznik kilometrów. Myślałem że to czujnik. Później natomiast autko stanęło i zauważyłem że przerwał się przewód zasilający od LPG przy...
(at)kris8888 dajesz linki do zasady działania altetnatora a nic z nich nie rozumiesz. Po prostu ręce i cycki opadają. Pokaż na tych schematach drogę prądu i jak przy niedostatecznym ładowaniu ma się palić kontrolka ładowania? Jak widać Ty chyba nic nie rozumiesz, skoro nie potrafisz sobie rozszyfrować nawet tak prostych schematów, które podałem. Ale...
focus napiąć napiąć focus focus regulator
przebarwi kolor komora hydrostatu zmywarka plyta indukcyjna siemens
identyfikacja elementu falownik elektronix
BMW E61 Touring – rozpiska kabli tylnej lampy, kolory przewodów, pinout, halogen i LED MTD 130 hydrostatyczna skrzynia – nie jedzie po dodaniu gazu, odpala normalnie