jeżeli to stało się po wymianie rozrządu to prawdopodobnym jest że tam trzeba szukać usterki (np. źle napięty pasek)
Aktualnie dodatkowe mosfety odcinają zasilanie podczas hamowania/freewheela i szpilka nie wędruje dalej, dodatkowo clamping na zenerach z tranzystorami. Idzie dalej tak samo poprzez wewnętrzne diody mosfetów. Rozejrzyj się za serią IR, np.; https://www.infineon.com/dgdl/Infineon-I...
Zweryfikuj również podłączenie masy (-) radia z masą samochodu Uważam to za dobry trop. Czasami się zdarza, że masa radia jest brana z nadwozia poprzez ekran kabla antenowego. I teraz jeżeli antena jest zamocowana z tyłu auta i ma tą samą masę co tylne lampy to wystąpi spadek napięcia po włączeniu wstecznego biegu lub przy hamowaniu. Trochę zbyt dużo...
elim mysle że regulator mppt pewnie by sprawdził się na 36 V, ale ładował by normalnie 24V. To pewnie by było pewne rozwiązanie. Jednak pewnym problemem będzie włączenie grzałek przy tym napięciu (hamujących)
Pytałeś o ...przy normalnej pracy rezystora prąd nie płynie i napięcie na rezystorze = ???... -napięcie bliskie 0V Natomiast w trakcie hamowania/chooper - napięcie będzie się pojawiać różne - w zależności od dynamiki hamowania.
Znalazłem przyczynę szumów radia. Wyciągnąłem bezpiecznik nr 10 od podgrzewania tylnej szyby i radio odbiera ok. Co do Battery protection jest jeszcze opcja flashowania modułu po zmianie na inny mimo tego samego nr części. W tygodniu zamówię regulator z nr takim jak na Ori alternatorze Valeo i dam znać
Czy ktoś próbował napiąć linkę hamulca ręcznego? Nigdzie nie widać regulacji. Ani z góry, ani z dołu. Linka chodzi luźno, szczęki się lekko zaciskają ale nie hamują. Czy linka może się tak rozciągnąć?
Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania. Wtedy to będzie silnik obcowzbudny, jeżeli projekt dopuszcza takie rozwiązanie to owszem, chcąc zwiększyć intensywność hamowania, uzwojenie wzbudzenia zasilić ze źródła napięcia stałego.
Witam! Dla takich mocy w przedziale 120 - 220 om. W zasadzie jeżeli nie będzie bardzo dużej dynamiki pracy i wielkich momentów bezwładności to może wystarczy 470, ale tu jest pole do popisu: dobór właściwej rezystancji i mocy traconej w zależności od warunków obciążenia i rampy deceleracji dla danego stanowiska badawczego - to już dodatkowy rozdział...
Przypuszczam ,że plus pojawi się w momencie przetłaczania a więc przy hamowaniu z ABS.
ECU nie wystawia żadnej częstotliwości. To napięcie na sondzie oscyluje bo zmienia się skład mieszanki. Masz bogato (no pedał gazu w podłogę) to pokazuje maksymalne napięcie, hamujesz silnikiem to pokazuje 0V.
Silniczek wibry jest silniczkiem prądu stałego szeregowym i jego prędkość obrotowa zależy od przyłożonego napięcia i momentu hamującego. Ze względu na małe wymiary i oszczędną konstrukcję, a także przeznaczenie - nie nadają się do pracy ciągłej.
A czy ten układ A4514V jest dostępny gdzieś w Polsce czy pozostają tylko portale zagraniczne ? Czy pomiędzy układami A4514, A4514V, HCPL-4514V jest jakaś różnica czy to jest to samo ? na aukcjach są przeważnie te trzy nazwy i nie wiem które ewentualnie zamówić.
Przekładnia ślimakowa nie wchodzi w gę. Zakupiłem już silniki ze zwykła przekładnią i teraz problem jak mają być wychamowane w spoczynku? Dodano po 3 Madrik- nie mogę bo to ma dzialac bez napięcia
mam to samo. wszystko przygasa, obroty biegu jałowego siadają na 400-500 rpm. może był sterownik ABS, może być martwa pompa ABS... tak mi wygląda... ABS działa chwilowo, dopóki zawory nie zzrzucą ciśnienia z układu. w linku poniżej chyba kiedyś czytałem, że ford stosowałm dwa rodzaje sterowników, a jeden z nich był podatny na zgon. http://www.bba-reman.com/catalogue/Produ...
Spokojnie spalisz silnik podając napięcie hamowania 230 V. Pamiętaj o prawie Ohma:I=U/R. Zmierz rezystancję uzwojeń, które przyłączysz do napięcia stałego /dla silnika 1,1 kW - 7,3 Ω/. Sprawdź jaki jest dopuszczalny prąd znamionowy silnika /np. 2,65A/. Po przemnożeniu tych dwóch wartości otrzymasz napięcie stałe hamowania dynamicznego. Będzie to...
Wejdz na strone www.relpol.com.pl ,nasze produkty -urzadzenia do sterowania silnikow.Znajdziesz tam modul do hamowania pradem stalym z regulacja pradu (sily) oraz czasu hamowania. Mam zamontowany taki hamulec przy walcarce ,moc silnika 18 kW-zatrzymuje maszyne w ciagu 5 sek. polecam.
Czas zwalniania przestawiony na krótszy? Raczej na dłuższy. Tak, też próbowałem i tego. Prowadzi do błędu przeciążenia podczas zatrzymania. Co jest na wale silnika oraz jaki czas hamowania jest ustawiony? Zbadaj profilaktycznie napięcie DC na szynie DC w monitorze falownika.
Z silnika 230V pewnie można zrobić niezłą prądnicę na 200V (przy takich samych obrotach, jakie miał jako silnik - napięcie rośnie z obrotami). Hamowanie obrotów przy podłączeniu amperomierza (czy obciążenia) jest związane z prądem, jaki płynie - im większy prąd ciągniesz z prądnicy, tym większe masz hamowanie. Albo inaczej, im więcej potrzebujesz napracować...
Jak ten silnik jest zasilany? Jak pracuje? Jednokierunkowo?
Ekhm, a sądzisz że po co ten altek napędza pasek 6pk napięty jak struna? Jak dla mnie objaw prawidłowy - wzbudzony alternator zawsze będzie stawiał opór.
Silnik asynchroniczny trójfazowy, 230/400 Δ/Y, 0.75kW, 1440obr/min w wykonaniu standardowym połączony w trójkąt. Sterowany przez falownik LG Sv-IC5 008-1F, U/f, Silnik wykonuje ruch obrotowy przez około 1 sekundę (nie mogę określić momentu oporowego i bezwładności ale powiedzmy że silnik obciążony jest w połowie) i hamowanie (ACC 0.5s, DEC 0.1s)...
Gdybym podłączył napięcie stałe 230V i popłynąłby prąd dajmy na to 5A to zakładając że hamowanie trwałoby dłużej niż 5s to zapewne uśmierciłbym tak silnik. Zatem może dobrać transformator o napięciu takim żeby w obwodzie pojawił się prąd maks 2A a za nim prostownik i takim niskim napięciem stałym hamować? Tylko jak się ma wartość nazwijmy to "mocy hamującej"...
Proponuję dobrze poczytć forum to znajdziesz tam informację o podpięciu do silnika napięcia hamującego. Twoje spostrzeżenia możesz sprawdzić na dowolnym silniku. Jak to ruszy to mogę Ci zakupić te silniki w firmie Wobit i przesłać je za cenę sprzedaży + koszt przesyłki. Akurat jestem z Poznania.
witam, zbliża się przegląd wiec chciałbym podnieść skuteczność hamowania tylnej osi mojej kaczki. W zeszłym sezonie wymienione zostały cylinderki, przetoczone zostały bębny oraz nabite nowe okładziny cierne na szczęki. Auto dostało też po jednym dodatkowym piórze do resorów oraz przekute zostały pozostałe więc tył stoi automatycznie wyżej. Po odbiorze...
To zależy od samego hamulca. Jedne puszczają po podaniu napięcia inne hamują. Są też różne typy hamulcu, cierne, indukcyjne.
Napięcie podbija hamowanie, po drugie czy falownik zgłasza błąd napięcia DC. Powinno być w okolicy 700V.
Ps "Z falownikiem też jest coś nie tak, bo hamulec się włącza na obu falownikach przy 22V i 44V, nawet przy zerowym obciążeniu." Tak ma być. Po przekroczeniu limitu napięcia ma zacząć hamować, niezależnie czy ma czy nie ma podłączonego obciążenia. Te napięcia progowe da się ustawić w falowniku?
Przy hamowaniu rezystancyjnym raczej mniejsze. Nie rozmyślałem za długo nad tym, ale to zależy od momentu hamującego, bo to od tego momentu zależy prad i napięcie indukowane w uzwojeniach. Wydaje mi się że przy takiej samej wartości momentu (hamującego) powinno być takie samo lub trochę mniejsze ze względu na straty (na zaciskach). (edit: nie na temat...
Ogólnie to zasada działania choppera jest bardzo prosta. Poniżej zamieszczam najprostszą realizację. http://obrazki.elektroda.net/2_126502573... Jako klucz użyć można tranzystora IGBT. Jak wiadomo silnik indukcyjny hamując zwraca energię. Zazwyczaj podbija wtedy napięcie na kondensatorach (nieodzowna część falownika napięcia). Napięcie to można wykorzystać...
Zmierz rezystancję uzwojeń, odczytaj prąd znamionowy dla połączenia w gwiazdę - mnożąc te dwie wielkości otrzymasz napięcie potrzebne do hamowania. Mam tu silnik 3 kW, rezystancja pojedynczego uzwojenia wynosi 1,9 oma, prąd znamionowy dla gwiazdy odczytany z tabliczki znamionowej silnika wynosi 6,6 A. Po pomnożeniu tych dwóch wielkości otrzymuję U =...
Witam mam mam Atego 1323 z 2000r przy wymianie koła zauważyłem że jeden klocek hamulcowy (klocki i tarcze były wymieniane 15tyś km temu) jest wytarty prawie do zera okazało się że były zatarte prowadnice kupiłem nowe klocki nowe prowadnice złożyłem wszystko i problem jest taki że nie hamuje koło wcale, jest jeszcze na lewarku i próbowałem hamować wielokrotnie...
Tam jest dynamiczna kontrola napięcia przez ecu. Musi być akumulator start&stop i dopisany do auta. Przy hamowaniu silnikiem jest wzrost napiecia. Przy spokojnej jeździe napięcie spada.
Tak lądowanie normalnie jest. Skuter normalnie pali z pierwszego ze startera jak i z kopniaka jedynie to ten spadek napięcia przy hamowaniu. Masa jest podpieta także Nw :| :|
Na fabrycznych częściach tego nie naprawisz. Najprawdopodobniej będzie konieczne toczenie wału, rozwiercenie gniazda tulei w misce oraz dotoczenie nadwymiarowej tulei. Bardzo istotna jest osiowość gniazda w misce, nawet niewielki błąd powoduje hamowanie wału przez zeskosowaną tuleję, a rozwiercanie doprowadza do ponownego wycieku oleju. Przyczyną zapewne...
Coś nie działa mi hamowanie prądem stałym w falowniku. Mam takie nastawy: F4 - 1 - tryb stopu - hamowanie prądem stałym F8 - 40 - Częstotliwość progowa hamowan wstrzykiwaniem prądu stałego F9 - 0 - Opóźnienie załączania hamowania wstrzykiwaniem prądu stałego F10 - 50% - Napięcie hamowania wstrzykiwaniem prądu stałego F11 - 1 - Czas hamowania wstrzykiwaniem...
Sprawa nie jest taka prosta oto Goglowe tłumaczenie ich strony Standardowe wykonanie sterowania hamulca Domyślnie, trójfazowe silniki z hamulcem DT / DV ... BM (G) z wbudowanym Sterowanie hamulcem BG / BGE dla połączenia sieciowego (połączenie AC) lub wbudowany sterownik BS / BSG dla DC 24 V oraz złącze zasilania wydana. Standardowa wersja jest całkowicie...
Drugie pytanie: Co by sie stało gdyby w układzie falownika z rezystorem hamującym odłaczyć rezystor??? Podczas hamowania napięcie na kondensatorach wzrośnie do górnej granicy, falownik wyrzuci błąd, a silnik zostanie odłączony i zwolni sobie pod wpływem oporów własnych i napędzanej maszyny. Pytanie pierwsze: Od czego zależy czy należy zastosować rezystor...
Mam dwa styczniki do hamowania, jeden który podaje napięcie na mostek, a drugi który zwiera uzwojenia. Przez ten co zwiera uzwojenia płynie prąd stały. Reszta ok.
Jak silnik mógł oddać napięcie podczas hamowania? Przecież ja bezpośrednio silnikiem nie sterowałem tylko poprzez driver L293. A czy ten L293 jest nadal sprawny?
To w tych chińskich też są mostki prostownicze? Teraz mam sterowanie hamowaniem dzięki drutowi oporowemu przez sterownik który bada napięcie akumulatora tylko zastanawiałem się czy sam mostek jest tak efektowny jak np cały sterownik turbiny wiatrowej Tak w większości jest mostek prostowniczy, czasem w klasycznej formie diodowej innym razem aktywny....
Może w chwili hamowania napięcie był odbierane jak z prądnicy czyli załączano obciążenie?
A tak na poważnie? Stwierdzenie kolegi (at)gkwiatkowski jest całkowicie poważne. To, że kolega wzbrania się przed poczytaniem literatury o maszynach elektrycznych to nie nasza wina. W zasadzie prowadząc dalej ten watek napiszemy podręcznik z maszyn elektrycznych rozdział synchroniczne prądnice trójfazowe a publikacja podręczników nie jest celem tego...
Witam ponownie Panie Zbigniewie. Czy miał Pan czas nad tym pomyśleć? Jakiś układ który wykrywa napięcie na rezystorze hamującym i uruchamia przekaźnik po zejściu tego napięcia do około 0. Gorąco pozdrawiam.
Sprawdź żarówkę stroboskopu i fotorezystor,oczyść ich od kurzu. Sprawdź napięcie na silniku i przemianę tego napięcia przy hamowaniu talerza .Sprawdź jakość kontaktów w potencjometrach nastawnych. I sprawdź kondensatory elektrolity. Jeśli zamierzasz zamienić ich to zmieniaj nie wszystko za 1 raz, a kolejno z sprawdzeniem funkcjonowania po każdej zamianie.
Udało mi się znaleźć książkowy wykres pracy sond. Strasznie słaba jakość ale jest. Przy jeździe ze stałą prędkością, napięcie sondy za katalizatorem nie zmienia się i wynosi około 0,5V Przy mocnym dodaniu gazu, napięcie rośnie, zaś przy hamowaniu silnikiem, napięcie wyrównuje się z napięciem pierwszej sondy. Reasumując, swoją mam do wymiany
Witam posiadam skuter marki Torq 4t podczas jazdy gdy hamuje lub wrzucam kierunkowskaz przygasają światła wymieniłem legirator napięcia i dalej nic może ktoś pomoc ?
Tak, chodzi o pojemność własną cewki - dla "bifilarnej" jest spora. Zwarcie cewki uniemożliwia drgania w podstawowym modzie, pewnie są możliwe jakieś wyższe, ale mają wyższe częstotliwości i mniejsze sprzężenie -> trudno je pobudzać -> mniej hamują. Sprawdzianem, że chodzi o rezonans, jest pomiar napięcia i prądu zwarcia cewki przy obrotach, przy których...
Różnica jest spora. Panel to źródło prądowe, gdzie wydajność zależy od nasłonecznienia. Wystarczy utrzymywać napięcie wyjściowe w pobliżu napięcia MPP aby optymalnie odbierać moc. Turbinę trzeba traktować jako prądnicę (silnik). Napięcie rośnie od obrotów, a możliwą do pobrania moc trzeba pobrać z krzywej P(n) albo obciążenie dobierać z wahnięć obrotów....
Prawdopodobnie Q1. Opózniacz pneumatyczny zamontowany na styczniku 1K1 Q1 to styk pomocniczy do włącznika głównego - pozwala na dołączenie "napięcia hamującego" jeżeli styczniki pracy 1K1 i 1K2 są rozłączone. "Opóźniacz" na styczniku 1K1 musiałby mieć ciekawe działanie: w trakcie pracy stycznika 1K1 - styki 21-22 odłączone (praca silnika, brak hamowania)...
Witam serdecznie. (at)Sawe89 wiesz co ja myślę? Że jesteś trollem, który sobie znalazł miejsce do nabijania się z użytkowników forum i udawania idioty, który potrzebuje pomocy jednocześnie trollując na maksa. Wiesz co jeszcze myślę? Że jak tak dalej będziesz zaśmiecał forum to ja z chęcią zgłoszę to adminowi żeby dał Ci na początku warna a potem usunął...
Na wtyczce brak napięcia, bez różnicy czy hamuje czy zapalam oświetlenie. A czy F1 może odpowiadać tylko za oświetlenie tyłu? Bo innych defektów nie ma, a większość opisów tyczy się zwykłej m365, tak samo schemat.
Możesz zastosować tranzystory IGBT (duże napięcie i znaczne prądy) i tak jak piszą poprzednicy kondensator jest bardzo wskazany. Tyrystor ma pewną wadę gdyż wyłączy się gdy napięcie spadnie do 0V. A w tej broni pole magnetyczne cewki najlepiej jak jest wyłączone w odpowiednim momencie. Pożniej następuje moment hamujący. Dodatkowo zabawa z napięciem...
Czy we fiatach siena 1.6 jest całkowity zanik napięcia na wtryskiwaczach (benzyna )podczas hamowania silnikiem? Jak to można pomierzyć, sprawdzić? Jest to wykonalne?
Rozumiem że falownik trójfazowy? Kiedyś próbowałem podobnej naprawy, ale u mnie upaliło się uzwojenie transformatora i okazuje się że nie bardzo są takie w sprzedaży. Problem jest z tym ze to chodzi z odprostowanego 400VAC czyli jakieś 560V a w falowniku trzeba się liczyć ze wzrostem tego napięcia przy hamowaniu. Znalazłem w notatkach z tamtej zabawy...
Wiatrak hamujemy podczas mocniejszych podmuchów wiatru żeby nie przekroczyć napięcia ładowania akumulatorów. To by je zniszczyło.
Witam, czy spotkaliście się z taką sytuacją: Silnik rozpędzony do 100% obrotów. Przed silnikiem jest MM440, przed MM440 jest zabezpieczenie nadprądowe. W momencie wyłączenia zabezpieczenia przetwornica dalej zostaje pod napięciem i hamuje silnik pomimo, iż nie ma źródła zasilania - jednie "się cofać może z silnika"? Pozdrawiam.
Jeżeli wszystko było dobrze do tej pory, to może być uszkodzenie na pomiarze napięcia szyny DC - sprawdź czy wyświetla prawidłowo to napięcie powinno być ok 590V. Jezeli wyswietlane jest wyższe, to przy hamowaniu może uciekać za górny margines i wyrzucac błąd Leszek
Tam jest to chore sterowanie ładuje podczas jazdy i hamowania silnikiem. Akumulator wytrzymuje 3 lata
Po odpaleniu silnika napięcie na akumulatorze wynosi około 14,3 V czyli jak najbardziej prawidłowo, jednak gdy przejadę jakiś dystans napięcie spada do ok. 12,3 - 13,6 V i waha się w trakcie jazdy w tym mnie więcej zakresie. Czy słyszeliście o takich układach? Zauważ, czy podczas hamowania silnikiem napięcie wzrasta powyżej 14V. Jeśli tak, to wszystko...
Jak wspomniałem na początku, chcę awaryjny hamulec do turbiny wiatrowej. Turbina 2 kW, napięcie znamionowe 380 V~, 3 fazy. Podpiąłem to przez mostek prostowniczy trójfazowy do inwertera Deye z możliwością podłączenia turbiny wiatrowej. Hamulec ma w razie nieodbierania mocy przez falownik po osiągnięciu zadanego napięcia rozwierać stycznik, który załączy...
Jeśli na uzwojenia poda się napięcie stałe (hamowanie DC), to w obracającym się wirniku indukowane jest napięcie, które w zwartej klatce idzie na straty. Jeśli na uzwojenia podane jest napięcie trójfazowe o częstotliwości podsynchronicznej, to silnik staje się prądnicą, energia jest zwracana do obwodu pośredniego i może być wytracana na rezystorze hamowania...
Sondy wydają się ok. Zauważyć to można(mieszanka uboga) podczas hamowania silnikiem. Za katem napięcie wysokie około 0.8 prawidłowo. Szerokopasmowa trzyma blisko 0 (stechiometryczna ) choć wydaje się że z przewagą na mieszankę bogatą. Pokaż korekty i maf jak jest. Zobacz czy evap nie dziurawy.
avabuy , dobrze jest narysowane tylko na takim odręcznie zrobionym schemacie można się pogubić. Przekaźnik czasowy stykami 11-14 załącza cewkę napędową stycznika hamowania napięciem 24V DC. Pytanie dlaczego DC a nie AC?.
Piszemy jeden przez drugiego a ja nie dopatrzyłem. Druga chyba coś nie teges. Ma być tak: wszystko całkowicie zimne. Włączasz zapłon i napięcie drugiej jest albo 0,45V albo blisko 0. Jutro sprawdzę jak jest w K4M. Odpalasz i czekasz aż zacznie falować pierwsza, niedługo później zaczyna falować duga. Pierwsza faluje cały czas a zakres oscylacji drugiej...
Witam, Proszę o podpowiedź jak wyciąć napięcie stałe z falownika przy hamowaniu lub utrzymywaniu pozycji w układzie pomiarowym wykorzystującym bezczujnikowy moduł bezpieczeństwa "standstill monitor" wykorzystujący pomiar napięcia resztkowego na zaciskach silnika AC. Przy hamowaniu moduł bezpieczeństwa zgłasza błąd wykrywając napięcie DC na silniku,...
Problem tkwi w dysku tzn. w jego powierzchni, skoro przed nim taśma jest normalnie naprężona a zanim napięta to on hamuje jej posuw. pozdr
Właśnie męcze sprawozdanie z fizyki z ćwiczenia pod tytułem: "Pomiar prędkości wyjściowej elektronów metodą napięcia hamującego". Mam jednak parę pytań, narazie tylko do teoretycznej części. Znalazłem tam stwierdzenie że: Katoda z bezpośrednim żarzeniem oznacza się poważną wadą, gdyż nagrzewanie prądem przemiennym powoduję fluktuację temperatury co...
Po zlutowaniu zworki podłączyłem zasilacz i ruszył. Jednak pozornie myślałem że jeden tranzystor był sprawny i go nie wymieniłem. Był on odpowiedzialny za regulowanie napięcia na cewce hamującej, i regulacja nie działała. Wymieniłem go i wszystko działa. Dziękuję za pomoc.
Chopper jest układem kluczującym po stronie DC - napięcia stałego. Odpowiada za natężenie prądu w rezystorze hamowania.
- nie hamuje silnika do całkowitego zatrzymania Czy wyrzuca błąd zbyt wysokiego napięcia na szynie DC?
Bo rezystor wpina się pod zaciski DC (+ lub -) i R (też + lub -, zależy od oznaczeń producenta falownika) i to pod warunkiem, że falownik ma wbudowany czoper hamowania. Jak nie masz zacisku R to falownik nie obsługuje rezystora bezpośrednio. Na DC+ i DC- masz pełne napięcie mostka zasilacza, bez względu na aktualny status falownika. V.
Z racji tego, że moje akumulatory żelowe są już w nienajlepszym stanie, chciałabym skorzystać z okazji i je wymienić na li-on w technologii LifePO4. Główne powody, dla których nie chcę już żelków to: trzeba je ładować codziennie, po 10h - nawet jak się zrobiło tylko kilometr - inaczej tracą żywotność, nie można przerywać ładowania - bo tracą żywotność,...
Wszystko zależy od tego na jakim generatorze chcesz oprzeć projekt. 2 KVA to turbina wiatrowa o rozpiętości łopat co najmniej 3 do 6 metrów w zależności od przekładni. Jakie napięcie ma generować przy minimalnym wietrze ? I co kolega ma na myśli o zabezpieczeniach grzałkami ? Czy chodzi o zabezpieczenie przed silnym wiatrem ? W przemysłowych generatorach...
Wszystko się zgadza, ale po co rozładowywać ten kondensator? Jest to układ ograniczający napięcie działający głównie podczas hamowania, zwalniania - ogranicza napięcie na szynie DC. Podczas gwałtownych zmian prędkości, hamowania serwo wytwarza energię która musi być wytracona w jakiś sposób - np. jako ciepło w rezystorze. Jeżeli jest prostownik regulowany...
Nadaje się, ale jak zawsze jest kilka ALE: taka przetwornica pobiera cały czas prąd z aku. Może dojść do tego, że energia konsumowana w trybie STBY będzie większa niż zysk z jej zastosowania Turbinę wiatrową należy obciążyć wg. krzywej P(n) lub P(u). W proponowanej przetwornicy nie ma takiej regulacji, co sprawi, że będzie startować od określonego napięcia...
Właśnie wygrzebałem dokumentację frezarki bułgarskiej FR-100, tam jest jeszcze ciekawsze rozwiązanie- silnik dwubiegowy w układzie Dahlandera o mocy 2,4/3 kW, 1440/2890 rpm, napięcie zasilania układu hamującego- 230V, układ na tyrystorze z regulowanym napięciem (potencjometr)- jutro zrobię skan w robocie i wrzucę. Miracle - nie grozi to przegrzaniem...
Witam, takie hamulce mają dość duże tarcie statyczne i wątpię żeby zluzowany już hamulec "popuszczał", myślę że problem tkwi w innym miejscu. Jeśli puszcza hamulec zwiększ napięcie sprężyn. Siła hamowania nie zawsze zależy od szczeliny, zależy jaki to typ hamulca.
Sondy wydają się pracować prawidłowo. Druga sonda w przypadku sprawnego katalizatora tak właśnie powinna pracować. Przy jeździe i hamowaniu silnikiem napięcie na niej powinno spadać prawie do 0V. Grzałki są realizowane w tej sposób: napięcie 12V pozyskiwane jest z przekaźnika pompy paliwa, natomiast sterowanie masą idzie że sterownika silnika.
Działa !! Głupie złączki Problem tak błahy którego przy pierwszym sprawdzaniu w ogóle nie zauważyłem i nie brałem pod uwagę, jak widać człowiek uczy się całe życie No to muszę Cię zasmucić bo to nie to. Brak hamowania silnikiem jest logiczny w przypadku złego odczytu napięcia cel. Jeśli któraś cela będzie miała więcej niż 4.15V KERS i hamowanie silnikiem...
Przy wykonaniu układu hamującego silniki 3-fazowe napięciem DC trzeba zastosować przekażnik czasowy ograniczający czas hamowania .Bez kontroli czasu hamowania można " załatwić " silnik.
Witam. Dokładnie jak w temacie. Na początku myślałem, że uszkodzony ma czujnik hamowania (ten pod pedałem hamulca) ale jednak okazał się być dobry. Doszedłem już do tego, że problem jest napięcie, które cały czas jest na bezpieczniku nr 13 (na przewodzie czerwonym z granatowym paskiem) nawet jak odłączę czujnik hamowania dalej dostaje napięcie. Można...
Jeżeli podajesz prąd stały na taki silnik to oczywiście bardzo ładnie hamuje, ale w postoju siła "trzymania" jest zerowa?! W Twoim przypadku - można przyjąć, że 80% z prądu znamionowego (~5A) =4A i dla takiego prądu dobrać napięcie zasilania prądem stałym (doświadczalnie to ok. 40-55 Vdc)
No ładne bardzo i równo układa drut. Naciąg powinien zapewnić stałą siłę ale różną dla różnych średnic. Zastanawiałeś się nad hamowaniem szpuli za pomocą silnika prądu stałego zasilanego niewielkim napięciem żeby tylko wytworzyć siłę hamującą ?
Witam, softstarty ALTISTART (jak i inne) mają trzy potencjometry: rampa czasu startu napięcie startu rampa czasu hamowania pozdrawiam
A może czas hamowania za krótki ? Jaki to falownik ? Czy to się stało podczas pierwszego hamowania? Ja bym przetestował oscyloskopem jednocześnie napięcie DC600 i prąd hamowania. Myślę że to by dało odpowiedź gdzie leży problem. Indukcyjności nie mają tu nic do rzeczy. To są wolne przebiegi - milisekundowe Leszek
Moim zdaniem masz uszkodzony styk przekaźnika hamującego ( zwiera on bieguny silnika i wywołuje hamowanie elektryczne ) .
Art może i ok, ale ktoś zapomniał, że do falowników nieraz są dedykowane zewnętrzne BU i możliwości łączenia wielu falowników poprzez DC (więc jeden hamuje i podnosi napięcie, ale jest energia przekazywana do innych pracujących więc w tym momencie ciągną mniej prądu z sieci). Druga kwestia to kwestia mocy - wedle zaleceń producenta, może być nieco większa,...
(at)Vroobel1 Teraz już wszystko jasne :D Jest to faktyczne tensometr półprzewodnikowy reagujacy na deformacje obudowy z wbudowanym wzmacniaczem. Zasilanie albo + 5 VDC albo 12, Wartość sygnału wychodzacego zawiera się pomiedzy 5 a 80 % napięcia zasilania. Skąd to wiem? Ano, prawie identyczne czujniki spotkałem w układzie pomiaru siły hamowania testera...
Skończył Ci się katalizator i sterownik widzi przerwę w obwodzie elektrozaworu koła zmiennych faz rozrządu. Napięcie na drugiej sondzie powinno się też trochę zmieniać przy dawaniu gazu w podłogę czy przy hamowaniu silnikiem. Powinno być też wyższe napięcie na niej przez jakiś czas na zimnym silniku. Jeżeli cały czas trzyma 0,45V to może być uszkodzona...
Falownik jest skomplikowanym urządzeniem, a taki wektorowy nawet bardzo skomplikowanym. Te falowniki które widziałem miały diody na wejściu i potężne kondensatory. Proponuje kupić mały falownik za 300zł i na nim poeksperymentować. Kupno falownika będzie tańsze niż gromadzenie podzespołów. Odzysk energii można realizować z szyny prądu stałego (podczas...
Dziś każde nowe auto ma nacisk na ekologie - alternator nie podnosi napięcia, zeby nie poobierać mocy z silnika. Sprawdź jakie masz ładowanie po włączeniu świateł w czasie jazdy - dzienne diodowe nie powodują podniesienia napięcia ładowania. Tak, auto spełnia normy emisji spalin EURO6. W drodze z pracy zauważyłem, że napięcie ładowania wynosi nawet...
Podać 40V na sterownik krokowca? Dam troszkę mniej bo przy hamowaniu mi napięcie się zwiększy powyżej 40V.
Nie musisz dodawać 555, zapomniałem, że masz uC. Ale energia generowana w silniku w trybie hamowania musi gdzieś się podziać. Albo doładować akumulator, albo rozproszyć się na rezystorze, inaczej skoczy niebezpiecznie napięcie. Dla tego nie jestem zwolennikiem prezentowanego rozwiązania. Możesz napięcie mierzyć bezpośrednio w uC i wyjściem PWM wysterować...
Przy hamowaniu prądem stałym prąd zależy od rezystancji uzwojeń silnika, więc napięcie przyłożone powinno wynosić od kilku do kilkunastu procent napięcia znamionowego. Uzwojenia stojana możesz zasilać na kilka sposobów, trzeba jednak tak połączyć, aby pola wytwarzane przez poszczególne fazy sumowały się a nie odejmowały, bo wtedy moment hamujący będzie...
Zimą 14.9 V jest zupełnie prawidłowe. Po prostu napięcie ładowania powinno rosnąć w miarę jak temperatura maleje. Nie ''powinno rosnąć'' a może rosnąć bo napięcie gazowania jest wyższe przy niższej temperaturze, niemniej zimowe napięcie ładowania równe 14,9V uważam za zbyt wysokie. Ja rozumiem, że ci się nie podoba, ale tak jest w wielu pojazdach i...
W F4 jest możliwość 2 - wolny wybieg silnika lub 3 - Hamowanie na granicy max napięcia na szynie DC (bez błędu przeciążenia szyny DC)
Jeśli chcesz to przez przekaźnik zasilaj silnik szeregowo z rezystorem ale dobrze by było, jeśli najpierw założyłbyś sobie proste regulowane źródło prądowe na tranzystorze dużej mocy i sam poczuł jak to reaguje, dopiero potem ewentualnie dobierz rezystor znając prąd i napięcie na źródle.
Witam! Otóż mam problem z ABS'em w Lagunie II 1.8i, po odpaleniu silnika nie gaśnie kontrolka od ABS'u i hamulca ręcznego. Błędy: C1131 i C10C0: czujnik ciśnienia hamowania, brak zasilania sterownika,napięcie zbyt niskie. Wszystkie przekaźniki, bezpieczniki, styki zostały sprawdzone, zasilanie na kostce ABS'u dochodzi. Co myślicie? Padnięta pompa ABS'u?...
Do 13alek - marzyło Mi się by oszukać siły hamowania w prądnicy. http://obrazki.elektroda.net/86_12013803... Zmniejszyć lub zlikfidować i opóźnić w fazie momenty zaczepowe (na magnesach stałych) poprzez kierunki wektorów oporności indukcyjnej i pojemnościowej w stosunku do indukowanego napięcia.Myślę, że te praktyki mogą być tajemnicą energetyki...
mercedes hamować bezpiecznik hamować opornik hamować
amplituner pioneer gramofon zasilanie konwertera multiswitcha indesit instrukcja pralka
satel powiadamianie radiowe komunikacja radiowa satel
TL113D Supervisor IC - Poszukiwanie Datasheet Jak zapobiec psuciu się łożysk w elektroszczotce Rainbow?