Aktualnie dodatkowe mosfety odcinają zasilanie podczas hamowania/freewheela i szpilka nie wędruje dalej, dodatkowo clamping na zenerach z tranzystorami. Idzie dalej tak samo poprzez wewnętrzne diody mosfetów. Rozejrzyj się za serią IR, np.; https://www.infineon.com/dgdl/Infineon-I...
Zweryfikuj również podłączenie masy (-) radia z masą samochodu Uważam to za dobry trop. Czasami się zdarza, że masa radia jest brana z nadwozia poprzez ekran kabla antenowego. I teraz jeżeli antena jest zamocowana z tyłu auta i ma tą samą masę co tylne lampy to wystąpi spadek napięcia po włączeniu wstecznego biegu lub przy hamowaniu. Trochę zbyt dużo...
Pytałeś o ...przy normalnej pracy rezystora prąd nie płynie i napięcie na rezystorze = ???... -napięcie bliskie 0V Natomiast w trakcie hamowania/chooper - napięcie będzie się pojawiać różne - w zależności od dynamiki hamowania.
Witam! Dla takich mocy w przedziale 120 - 220 om. W zasadzie jeżeli nie będzie bardzo dużej dynamiki pracy i wielkich momentów bezwładności to może wystarczy 470, ale tu jest pole do popisu: dobór właściwej rezystancji i mocy traconej w zależności od warunków obciążenia i rampy deceleracji dla danego stanowiska badawczego - to już dodatkowy rozdział...
elim mysle że regulator mppt pewnie by sprawdził się na 36 V, ale ładował by normalnie 24V. To pewnie by było pewne rozwiązanie. Jednak pewnym problemem będzie włączenie grzałek przy tym napięciu (hamujących)
Zapylenie plus wilgoć wewnątrz falownika mogła powodować upływność do PE i "fałszywe" alarmy. Dlaczego zawsze zalecam 1000V a nie 500V? 1) ponieważ falownik zasila silnik z szyny DC szpilkami ok. 560V, a podczas normalnego hamowania wzrasta napięcie do 800-1000V i jest redukowane przez rezystor hamowania do tej wartosci 2) praktycznie kilka razy w pomiarach...
Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania. Wtedy to będzie silnik obcowzbudny, jeżeli projekt dopuszcza takie rozwiązanie to owszem, chcąc zwiększyć intensywność hamowania, uzwojenie wzbudzenia zasilić ze źródła napięcia stałego.
Jak ten silnik jest zasilany? Jak pracuje? Jednokierunkowo?
Jeśli to jest softstart to musi być zwierany. 5A*39Ω=195V to by nie mogło działać. Mogą to być jeszcze oporniki hamujące, włączane przy zbyt wysokim napięciu DC, wtedy będą miały jakiegoś mosfeta.
Z silnika 230V pewnie można zrobić niezłą prądnicę na 200V (przy takich samych obrotach, jakie miał jako silnik - napięcie rośnie z obrotami). Hamowanie obrotów przy podłączeniu amperomierza (czy obciążenia) jest związane z prądem, jaki płynie - im większy prąd ciągniesz z prądnicy, tym większe masz hamowanie. Albo inaczej, im więcej potrzebujesz napracować...
Jeżeli dodamy w pętli for pomiędzy funkcjami analogwrite opóźnienie około 2 ms aby złagodzić zatrzymanie, ale aby było nadal w miarę szybkie, silnik podczas zatrzymywania generuje podwyższone napięcie, które przez mostek cofa się przez chwilę do zasilacza. Przy łagodnym zatrzymywaniu problem przepięć nie występuje. Silnik DC podczas hamowania nie generuje...
Znalazłem przyczynę szumów radia. Wyciągnąłem bezpiecznik nr 10 od podgrzewania tylnej szyby i radio odbiera ok. Co do Battery protection jest jeszcze opcja flashowania modułu po zmianie na inny mimo tego samego nr części. W tygodniu zamówię regulator z nr takim jak na Ori alternatorze Valeo i dam znać
Czas zwalniania przestawiony na krótszy? Raczej na dłuższy. Tak, też próbowałem i tego. Prowadzi do błędu przeciążenia podczas zatrzymania. Co jest na wale silnika oraz jaki czas hamowania jest ustawiony? Zbadaj profilaktycznie napięcie DC na szynie DC w monitorze falownika.
Silniczek wibry jest silniczkiem prądu stałego szeregowym i jego prędkość obrotowa zależy od przyłożonego napięcia i momentu hamującego. Ze względu na małe wymiary i oszczędną konstrukcję, a także przeznaczenie - nie nadają się do pracy ciągłej.
Tam jest to chore sterowanie ładuje podczas jazdy i hamowania silnikiem. Akumulator wytrzymuje 3 lata
To w tych chińskich też są mostki prostownicze? Teraz mam sterowanie hamowaniem dzięki drutowi oporowemu przez sterownik który bada napięcie akumulatora tylko zastanawiałem się czy sam mostek jest tak efektowny jak np cały sterownik turbiny wiatrowej Tak w większości jest mostek prostowniczy, czasem w klasycznej formie diodowej innym razem aktywny....
A czy ten układ A4514V jest dostępny gdzieś w Polsce czy pozostają tylko portale zagraniczne ? Czy pomiędzy układami A4514, A4514V, HCPL-4514V jest jakaś różnica czy to jest to samo ? na aukcjach są przeważnie te trzy nazwy i nie wiem które ewentualnie zamówić.
Drugie pytanie: Co by sie stało gdyby w układzie falownika z rezystorem hamującym odłaczyć rezystor??? Podczas hamowania napięcie na kondensatorach wzrośnie do górnej granicy, falownik wyrzuci błąd, a silnik zostanie odłączony i zwolni sobie pod wpływem oporów własnych i napędzanej maszyny. Pytanie pierwsze: Od czego zależy czy należy zastosować rezystor...
jeżeli to stało się po wymianie rozrządu to prawdopodobnym jest że tam trzeba szukać usterki (np. źle napięty pasek)
Wiatrak hamujemy podczas mocniejszych podmuchów wiatru żeby nie przekroczyć napięcia ładowania akumulatorów. To by je zniszczyło.
Różnica jest spora. Panel to źródło prądowe, gdzie wydajność zależy od nasłonecznienia. Wystarczy utrzymywać napięcie wyjściowe w pobliżu napięcia MPP aby optymalnie odbierać moc. Turbinę trzeba traktować jako prądnicę (silnik). Napięcie rośnie od obrotów, a możliwą do pobrania moc trzeba pobrać z krzywej P(n) albo obciążenie dobierać z wahnięć obrotów....
Bo rezystor wpina się pod zaciski DC (+ lub -) i R (też + lub -, zależy od oznaczeń producenta falownika) i to pod warunkiem, że falownik ma wbudowany czoper hamowania. Jak nie masz zacisku R to falownik nie obsługuje rezystora bezpośrednio. Na DC+ i DC- masz pełne napięcie mostka zasilacza, bez względu na aktualny status falownika. V.
Jeżeli wszystko było dobrze do tej pory, to może być uszkodzenie na pomiarze napięcia szyny DC - sprawdź czy wyświetla prawidłowo to napięcie powinno być ok 590V. Jezeli wyswietlane jest wyższe, to przy hamowaniu może uciekać za górny margines i wyrzucac błąd Leszek
ECU nie wystawia żadnej częstotliwości. To napięcie na sondzie oscyluje bo zmienia się skład mieszanki. Masz bogato (no pedał gazu w podłogę) to pokazuje maksymalne napięcie, hamujesz silnikiem to pokazuje 0V.
woda np w lampie przy hamowaniu także może by tego przyczyną.
Nie musisz dodawać 555, zapomniałem, że masz uC. Ale energia generowana w silniku w trybie hamowania musi gdzieś się podziać. Albo doładować akumulator, albo rozproszyć się na rezystorze, inaczej skoczy niebezpiecznie napięcie. Dla tego nie jestem zwolennikiem prezentowanego rozwiązania. Możesz napięcie mierzyć bezpośrednio w uC i wyjściem PWM wysterować...
Działa !! Głupie złączki Problem tak błahy którego przy pierwszym sprawdzaniu w ogóle nie zauważyłem i nie brałem pod uwagę, jak widać człowiek uczy się całe życie No to muszę Cię zasmucić bo to nie to. Brak hamowania silnikiem jest logiczny w przypadku złego odczytu napięcia cel. Jeśli któraś cela będzie miała więcej niż 4.15V KERS i hamowanie silnikiem...
Tam jest dynamiczna kontrola napięcia przez ecu. Musi być akumulator start&stop i dopisany do auta. Przy hamowaniu silnikiem jest wzrost napiecia. Przy spokojnej jeździe napięcie spada.
Mam dwa styczniki do hamowania, jeden który podaje napięcie na mostek, a drugi który zwiera uzwojenia. Przez ten co zwiera uzwojenia płynie prąd stały. Reszta ok.
Spokojnie spalisz silnik podając napięcie hamowania 230 V. Pamiętaj o prawie Ohma:I=U/R. Zmierz rezystancję uzwojeń, które przyłączysz do napięcia stałego /dla silnika 1,1 kW - 7,3 Ω/. Sprawdź jaki jest dopuszczalny prąd znamionowy silnika /np. 2,65A/. Po przemnożeniu tych dwóch wartości otrzymasz napięcie stałe hamowania dynamicznego. Będzie to...
Jeżeli podajesz prąd stały na taki silnik to oczywiście bardzo ładnie hamuje, ale w postoju siła "trzymania" jest zerowa?! W Twoim przypadku - można przyjąć, że 80% z prądu znamionowego (~5A) =4A i dla takiego prądu dobrać napięcie zasilania prądem stałym (doświadczalnie to ok. 40-55 Vdc)
Możesz zastosować tranzystory IGBT (duże napięcie i znaczne prądy) i tak jak piszą poprzednicy kondensator jest bardzo wskazany. Tyrystor ma pewną wadę gdyż wyłączy się gdy napięcie spadnie do 0V. A w tej broni pole magnetyczne cewki najlepiej jak jest wyłączone w odpowiednim momencie. Pożniej następuje moment hamujący. Dodatkowo zabawa z napięciem...
Art może i ok, ale ktoś zapomniał, że do falowników nieraz są dedykowane zewnętrzne BU i możliwości łączenia wielu falowników poprzez DC (więc jeden hamuje i podnosi napięcie, ale jest energia przekazywana do innych pracujących więc w tym momencie ciągną mniej prądu z sieci). Druga kwestia to kwestia mocy - wedle zaleceń producenta, może być nieco większa,...
Wejdz na strone www.relpol.com.pl ,nasze produkty -urzadzenia do sterowania silnikow.Znajdziesz tam modul do hamowania pradem stalym z regulacja pradu (sily) oraz czasu hamowania. Mam zamontowany taki hamulec przy walcarce ,moc silnika 18 kW-zatrzymuje maszyne w ciagu 5 sek. polecam.
Gdybym podłączył napięcie stałe 230V i popłynąłby prąd dajmy na to 5A to zakładając że hamowanie trwałoby dłużej niż 5s to zapewne uśmierciłbym tak silnik. Zatem może dobrać transformator o napięciu takim żeby w obwodzie pojawił się prąd maks 2A a za nim prostownik i takim niskim napięciem stałym hamować? Tylko jak się ma wartość nazwijmy to "mocy hamującej"...
Przekładnia ślimakowa nie wchodzi w gę. Zakupiłem już silniki ze zwykła przekładnią i teraz problem jak mają być wychamowane w spoczynku? Dodano po 3 Madrik- nie mogę bo to ma dzialac bez napięcia
Ogólnie to zasada działania choppera jest bardzo prosta. Poniżej zamieszczam najprostszą realizację. http://obrazki.elektroda.net/2_126502573... Jako klucz użyć można tranzystora IGBT. Jak wiadomo silnik indukcyjny hamując zwraca energię. Zazwyczaj podbija wtedy napięcie na kondensatorach (nieodzowna część falownika napięcia). Napięcie to można wykorzystać...
Sondy wydają się ok. Zauważyć to można(mieszanka uboga) podczas hamowania silnikiem. Za katem napięcie wysokie około 0.8 prawidłowo. Szerokopasmowa trzyma blisko 0 (stechiometryczna ) choć wydaje się że z przewagą na mieszankę bogatą. Pokaż korekty i maf jak jest. Zobacz czy evap nie dziurawy.
A tak na poważnie? Stwierdzenie kolegi (at)gkwiatkowski jest całkowicie poważne. To, że kolega wzbrania się przed poczytaniem literatury o maszynach elektrycznych to nie nasza wina. W zasadzie prowadząc dalej ten watek napiszemy podręcznik z maszyn elektrycznych rozdział synchroniczne prądnice trójfazowe a publikacja podręczników nie jest celem tego...
Nie sprawdzisz bo ich nie ma - podłącza się dodatkowy zespół rezystora/ tranzystora hamowania do zacisków B1 i B2 (masz na nich pełne napięcie na kondensatorach, przy zasilaniu 230V będzie tam ok 310V DC) i ustawia odpowiednie parametry aby to wykorzystać. Jeżeli rezystora nie ma to ustawia się hamowanie DC lu wybiegiem.
Silnik asynchroniczny trójfazowy, 230/400 Δ/Y, 0.75kW, 1440obr/min w wykonaniu standardowym połączony w trójkąt. Sterowany przez falownik LG Sv-IC5 008-1F, U/f, Silnik wykonuje ruch obrotowy przez około 1 sekundę (nie mogę określić momentu oporowego i bezwładności ale powiedzmy że silnik obciążony jest w połowie) i hamowanie (ACC 0.5s, DEC 0.1s)...
Ps "Z falownikiem też jest coś nie tak, bo hamulec się włącza na obu falownikach przy 22V i 44V, nawet przy zerowym obciążeniu." Tak ma być. Po przekroczeniu limitu napięcia ma zacząć hamować, niezależnie czy ma czy nie ma podłączonego obciążenia. Te napięcia progowe da się ustawić w falowniku?
Wszystko zależy od tego na jakim generatorze chcesz oprzeć projekt. 2 KVA to turbina wiatrowa o rozpiętości łopat co najmniej 3 do 6 metrów w zależności od przekładni. Jakie napięcie ma generować przy minimalnym wietrze ? I co kolega ma na myśli o zabezpieczeniach grzałkami ? Czy chodzi o zabezpieczenie przed silnym wiatrem ? W przemysłowych generatorach...
(at)Vroobel1 Teraz już wszystko jasne :D Jest to faktyczne tensometr półprzewodnikowy reagujacy na deformacje obudowy z wbudowanym wzmacniaczem. Zasilanie albo + 5 VDC albo 12, Wartość sygnału wychodzacego zawiera się pomiedzy 5 a 80 % napięcia zasilania. Skąd to wiem? Ano, prawie identyczne czujniki spotkałem w układzie pomiaru siły hamowania testera...
Przy hamowaniu rezystancyjnym raczej mniejsze. Nie rozmyślałem za długo nad tym, ale to zależy od momentu hamującego, bo to od tego momentu zależy prad i napięcie indukowane w uzwojeniach. Wydaje mi się że przy takiej samej wartości momentu (hamującego) powinno być takie samo lub trochę mniejsze ze względu na straty (na zaciskach). (edit: nie na temat...
Niestety dla mnie nie wszystko jest jasne. Zwykle do hamowania dynamicznego wykorzystuje się dwie fazy silnika 3-fazowego a nie trzy. Dlatego jeżeli nie jesteś mocny w układach tyrystorowych lepiej poczekać do poniedziałku. I tak na marginesie jeżeli napięcie sinus. skuteczne będzie 220V i zastosujemy diodę to otrzymamy napięcie skuteczne 156V, napięcie...
Witam! Może Kolega spróbować, jeżeli dysponuje takim rezystorem. Ryzyko tej operacji polega na tym, że jeżeli ustawiony jest krótki czas hamowania, układ nie będzie w stanie wytracić energii wrzeciona i procesor przerwie hamowanie ze względu na nadmierny wzrost napięcia na szynie DC. Poza tym inne negatywne skutki nie powinny wystąpić. 70 Ω 300...
To właśnie dzięki niewielkiej masie wirującej i przekładni planetarnej, we wkrętarce obroty ustają niemal od razu po wyłączeniu zasilania. Dzięki hamulcowi polegającym na zwarciu a Nie małej masie. To może rozkręć jakąś wkrętarkę i pokaż, co odpowiada za zwieranie twornika przez rezystor. Dalej podtrzymuję to, co napisałem. Hamowanie dynamiczne owszem,...
Kondensator w przekształtniku "nie wystrzeli". Napięcie obwodu pośredniczącego jest kontrolowane i po przekroczeniu granicy bezpieczeństwa wszystkie klucze zostaną otworzone. Przy nieobciążonym silniku nie ma (w zasadzie) problemu - to znaczy zjawisko się nie ujawni. Ale wystarczy dołożyć na wał krążek stalowy 3 kg, d=0,2 m i próba gwałtownego zatrzymania...
Napięcie podbija hamowanie, po drugie czy falownik zgłasza błąd napięcia DC. Powinno być w okolicy 700V.
światła hamować słaby hamować hamować przeciwprąd
reallocated sector świeca kosiarka czarna vectra paliwa
Czy wakuometrem sprawdzę ciśnienie sprężania? Jak wymienić fartuch w pralce Candy CS3 1052D2-S?