Po pierwsze po co do układu wstawia się rezystor akurat w tym miejscu? To jest generator samodławny, żeby nie spalić tranzystora i żeby było możliwe wyłączenie tranzystora (a więc wzbudzenie oscylacji) prąd bazy musi mieć jakieś ograniczenie. Po drugie jakie konkretne zadanie ma dioda przed bazą? Złącze B-E ma niskie napięcie przebicia w kierunku zaporowym,...
No to by pass masz z tym patentem z allegro co podalem link. No to chyba będzie najlepsze rozwiązanie. A jakbym odciął kabel plusowy co idzie od bezpiecznika zapalniczki 41(wtedy gniazdo bezpiecznika 41 zostanie puste) i wpiął tego plusa w plusowy kabel bypassa to będzie ok? Bo wtedy zostanę przy oryginalnej zapalniczce i masy nie będę musiał podłączać...
A skąd ty weźmiesz 24V w aucie z instalacją 12V?Przetwornicy przecież tam nie ma. Jest 12V, a podczas pracy silnika dochodzi do 14V. Tak jak w całym aucie.
to schematy w dłoń i szukać gdzie plus jeszcze jest a gdzie juz niema, wystarczy zwykła żarówka od migacza, nie trzeba miernika schematy i serwisówki: https://autoinfo24.ru/rukovodstva-po-rem...
Znajdź coś takiego jak zasilacz samochodowy 12V, minimum 3A. Bez problemu znajdziesz w sklepach internetowych a dzięki temu uzyskasz stałe napięcie 12V, bez względu na napięcie panujące w instalacji auta.
Jak chcesz gniazdo po zapłonie to masz cały opis dla V40. S40 jest identyczna jeśli chodzi o montaż. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
https://vw-clubpolska.pl/index.php?topic...
Witam, Mam ten sam problem,okazuje się że nie wychodzi napięcie na ten bezpiecznik z przekaźnika. Przekaźnik sprawny nie dostaje napięcia sterującego z modułu . Po podpięciu VCDS brak błędów sterownika, po wykonaniu testu manetki od wycieraczek i spryskiwacza wynika że manetka jest sprawna. Nie mam pojęcia co z tym zrobić podejrzewam że uszkodzony jest...
i od tamtej pory po wymianie bezpiecznika mam stałe napięcie w gnieździe zapalniczki nawet po wyjęciu kluczyków proszę o pomoc A wcześniej nie było? Miałem kiedyś MK3 i dałbym głowę, że w gnieździe zapalniczki napięcie było zawsze, niezależnie od obecności czy położenia kluczyka.
Napięcie jakie samo jak mierzone na akumulatorze. Jak się nie mylę to w yarisie takie jest.
Skoro znika napięcie w zapalniczce po wyłączeniu stacyjki to podłącz pod nią radio i będzie ok.
Z tego co wiem to ładowarki od telefonów dają 5V na wyjściu, a w gnieździe zapalniczki masz 12V, wiec nie da rady bo masz za małe napięcie
Dokładnie jest tak jak piszesz. Gniazdo podłączone jest do akumulatora poprzez bezpiecznik, z reguły 20A. W niektórych autach gniazdo zapalniczki dostawało napięcie dopiero po włączeniu stacyjki, ale obecnie raczej tej opcji się nie spotyka. Jeżeli chodzi o wahania napięcia, to na pewno przy podłączeniu przewodów o odpowiednim przekroju bezpośrednio...
Wojtekryba czytałeś cały jego post?
Najprawdopodobniej przypaliło BSI, może być sytuacja że upaliło w BSI ścieżke, trzeba ją wyjąć rozebrać i obejrzeć, jak nie znajdziesz usterki to podaj po bezpieczniku na przednią zapalniczkę prąd po zapłonie i obie powinny działać, nie koniecznie trzeba szukać usterki do tego typu rzeczy można zrobić konkretne obejście.
A np. na bezpieczniku zapalniczki jest napięcie?
Niestety nie w każdym samochodzie jest taka sama biegunowość napięcia w zapalniczce. Znasz rzeczywiście przypadek, aby montowane fabrycznie gniazdo miało minus na bolcu?
no jasne że zwykłym prostym miernikiem, co do instrukcji to masz instrukcje obsługi
A ta ładowarka to na jakie napięcie ?
Dzień dobry Mam problem z zasilaniem zapalniczki w Fordzie C-Max z 2011 roku. Uruchamiając samochód, nie ma w zapalniczce napięcia, dopiero po jakichś 10 minutach jazdy włącza się napięcie w zapalniczce. Chciałbym, żeby napięcie było non-stop. Może ktoś mi podpowie, jak to zrobić? Dziękuję i pozdrawiam, Jurek.
Rezystor to twój zasilacz z 12V na 5V do kamerki. Dwie diody po prawej gwarantują brak obciążenia powerbanku przy obecnym napięciu zapalniczki. https://obrazki.elektroda.pl/5261382200_...
Te obwody są załączane przekaźnikami w skrzynce w bagażniku. Skrzynka ma kształt trójkąta. W jego podstawie, po lewej stronie masz śrubowe złącze kabla, który ją zasila. Nad tym złączem jest przekaźnik, który zasila bezpiecznik F89. Drugi przekaźnik, zasilający resztę bezpieczników jest na końcu dolnego rzędu bezpieczników.
Zostaw włączoną lampkę w środku, po jakimś czasie zgaśnie. Jak jest z gniazdem zapalniczki to nie wiem, ale myślę że tam napięcie będzie cały czas. Masz drugi akumulator pod siedzeniem kierowcy?
Witam. Mam problem z zapalniczką w bagażniku. Przy odpalonym i zgaszonym aucie jest brak napięcia. Dwie w kabinie zapalniczki działają. Gdzie szukać usterki i ewentualnie jaki bezpiecznik jest za te gniazdo odpowiedzialny? Dodam że bezpiecznik F9 jest dobry.
Wpiąłem sie przed gniazdkiem zapalniczki w fabryczne przewody Szybkozłączkami? To tam szukaj odpowiedzi.
Witam, czy światła drogowe są ? akumulator ma dobry kontakt na klemach, bezpieczniki sprawdzone? Dodano po 17 miso.nasz jeden przewód do masy drugi do przewodów głośnika.Głośnik niema prawa się odzywać i latarka nie świeci.Po tej próbie przewody od latarki dołącz do przewodów głośnikowych ma świecić i w głośniku powinien być słyszany głos/pukanie/....
Najprościej to by było znaleźć w samochodzie obwód zasilany "po kluczyku" i nie przerywany rozrusznikiem, i przełączyć obwód gniazda nie niego. Dziwne, że rejestrator nie ma akumulatorka na przynajmniej parę minut działania albo ma ale już ubity na maks.
O, o, o, weź napięcie zza stacyjki. Obejdzie się bez elektroniki. Napięcie jest gdzieś na bezpiecznikach i w kostce radia. Poszukaj w opisie bezpieczników i kostki radia. Jeśli musisz użyć przekaźnika, to lepiej go zasilić napięciem 12 V ze stacyjki. Możesz użyć wspomniane 2 tranzystory. Jeszcze zobacz, czy napięcie dla zapalniczki pojawia się po przekręceniu...
Cześć, Mam taki problem. Posiadam Audi A4 B7 i mam stałe napięcie na gniazdo zapalniczki, szukam rozwiązania (najlepiej gotowego) , żeby po zgaszeniu silnika i zapłonu odcinało napięcie. Najlepiej jakby było to wpisane w miejsce bezpiecznika od zapalniczki i po chwili od zgaszenia odcinało napięcie. Czy jest w ogóle takie rozwianie dostępne na rynku...
Cześć. Nad pedałami masz bezpieczniki
13,5-14,4V (tyle mam w zapalniczce przy pracującym silniku) ...i dokładnie tyle ma być w instalacji sprawnego samochodu. Napięcie poniżej 13,3V świadczy o uszkodzeniu alternatora lub akumulatora.
pozostaje pytanie czy się np przewód od zapalniczki nie odczepił i stąd nie ma w niej napięcia raczej na bezpiecznik bym nie stawiał bo zapalniczka jest podłączona pod bezpiecznik który odpowiada też za inne rzeczy np podświetlenie w desce przycisków, zegarka itp ja stawiam, że gdzieś niema połączenia
W a3 prawdopodobnie w gnieździe zapalniczki jest stale napięcie, mam tak samo w golfie 4
Po nitce do kłębka! Najlepiej mieć schemat i sprawdzać po kolei gdzie zanika napięcie.
Przewod jest puszczony z centralki.
Stabilizator napięcia 1.5V i podpięcie gniazdo zapalniczki - stabilizatora - styki w gnieździe baterii.
Pozytywny wynik mierzony przez gniazdo zapalniczki (napięcie) daje praktycznie gwarancje właściwego pomiaru Dodam jeszcze taki teoretyczny przypadek - masz skorodowane połączenia po drodze od akumulatora do gniazda zapalniczki, oraz uszkodzony regulator napięcia który daje zbyt wysokie napięcie ładowania. Podczas pomiaru w gnieździe zapalniczki pomiar...
Podtrzymanie napięcia przez zapalniczkę nie bardzo się sprawdzi, gdyż po wyłączeniu zapłonu "ginie" napięcie w gnieździe zapalniczki. Tak jest w nowszych autach.
Silnik i tak powinien pochodzić 10-15s przed ruszeniem, więc nie powinno być to nieudogodnieniem. Jest do zrobienia zrobienia układ podtrzymujący, jednak tu by było potrzeba trochę wiedzy oraz superkondensatorów i układu do ich ładowania. Ewentualnie brać zasilanie z linii podtrzymania pamięci radia i kluczować je napięciem z gniazdka zapalniczki. Wtedy...
Sygnał dajesz z tej kostki na przekaźnik i w momencie załączenia zapłonu przekaźnik dostaje sygnał załączenia i puszcza napięcie na dodatkowe gniazdo zapalniczki. Obwód jest zabezpieczony bezpiecznikiem z gniazdka zapalniczki. Przekaźnik po prostu robi w tym wypadku za włącznik napięcia na dodatkowe gniazdo zapalniczki. Cewka załączająca przekaźnik...
Witam Pytanie ile układ pobiera prądu. Wtedy dobrać kondensator np 10000uF i testować - w szereg dioda prostownicza, żeby prąd nie uciekał z powrotek przy odpaleniu. Pozdrawiam
Witam. Zamówiłem sobie razem z kolega takie oto rozgałęziacze: http://obrazki.elektroda.pl/7831869400_1... Dziś te wynalazki dotarły do nas więc chcieliśmy je od razu przetestować. Gniazda zapalniczek działają prawidłowo, za to port USB nie ładuje ani mojego Galaxy 551 ani kolegi HTC Desire S. Najśmieszniejsze jest to, że transmiter...
Cześć, Mam pytanie które może dla Was wydać się śmieszne ale mnie sytuacja zaskoczyła. Pacjent to Peugeot 308 2009r. 1.6 HDI. Chciałem podłączyć bezpośrednio przy skrzynce z bezpiecznikami zasilanie do kamerki. Wyszukałem obwód odpowiedzialny za zasilenie zapalniczki F9 (załącza napięcie po przekręceniu stacyjki). Wyjęcie bezpiecznika potwierdziło,...
W gnieździe zapalniczki jest napięcie? Zapalniczka np. działa?
A jakie jest ładowanie ?????
Witam. Proponuje użyć ładowarki samochodowej jako stabilizator napięcia. Zamiast do gniazda zapalniczki podłączasz się w wiązkę radia do przewodu na którym jest napięcie po włączeniu zapłonu.
No właśnie sprawdzałem i wszystkie są dobre... a napięcia w zapalniczce brak
To oznacza, że to nie był plus po stacyjce. Z tego mają być zasilana lampy, więc wydajność prądowa musi być wysoka. W Oplu zdaje się napięcie na gnieździe zapalniczki zanika po wyłączeniu stacyjki. Jeśli tak, to polecam z tego źrodła podać zasilanie DLR na przekaźnik.
Posprawdzaj po kolei, który spalony wymień.
Zbyt mało danych aby udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Najlepiej zacząć sprawdzanie od gniazda zapalniczki (czy jest napięcie?). W zależności od wyniku sprawdzenia należy podjąć odpowiednie kroki.
W tym przypadku nie potrzeba dokładności - chodzi tylko o stwierdzenie, czy akumulator jest ładowany. Spadek napięcia w gnieździe zapalniczki wynosi około 0,5 V. Wystarczy tylko raz porównać napięcie w zapalniczce z napięciem na klemach, by już na zawsze dokładnie wiedzieć, że pokazywane przez wspomniany woltomierz zapalniczkowy napięcie 14 V odpowiada...
na zaplonie sprawdzałem i nie działa
Witam, Zmierz jakie masz napięcie w gniezdzie zapalniczki przy włączonym silniku? Napięcie rzędu 16V nie powinno się pojawiać w instalacji.
Oświetlanie wnętrza działa. Podobnie jak radio i wszystkie inne elementy wyposażenia, tylko problem z tą zapalniczką. Nie sprawdzałem jeszcze w bagażniku czy jest napięcie na tej drugiej zapalniczce. Przydał by się kawałek schematu. Czy ten przewód od zapalniczki (chyba biało brązowy) idzie bezpośrednio do bezpieczników czy po drodze podłączony jest...
Witam. Miałem taki sam problem tzn. brak prądu w zapalniczce. Rozwiązałem go poprzez pociągniecie przewodu od bezpiecznika pod którym mialem cały czas prąd, bez względu na obecność kluczyka w stacyjce. Oczywiści dodałem jeszcze bezpiecznik:) pomiędzy zapalniczką a źródłem prądu. Jedynym minusem rozwiązania stałego prądu do zapalniczki to nie podłączenie...
Witam!Poczytaj trochę o elektronice bo z Twojego postu wynika że jesteś dobry ale w innej dziedzinie.A do laptopa najlepiej kup sobie przetwornice a znajdziesz ją na tej stronie www.promobile.pl/PODZESPOLY/zasilacze/Pr... Pozdrawiam Zygik.
podczas hamowania wyłącza się. Każdego, czy tylko gwałtownego?
Dzisiaj podłączyłem kamerkę pod mój drugi pojazd we flocie domowej - pod Nissan Micrę. Kabelek leci sobie od kamery, podsufitką do osłony słupka pasażera, potem leci sobie wzdłuż tej osłony pod uszczelką drzwiową do schowka, dalej za schowkiem podłączony jest do kabelków od zapalniczki. W moim wozie napięcie na gnieździe zapalniczki pojawia się po zaraz...
Czy te jedyne napięcie pojawia się przy wyłączonym oświetleniu czy odwrotnie. Ogólnie to są źle podłączone przewody oznaczone na zdjęciach. Sprawdź czy na bezpieczniku nr 22 10A (Radio-zapalniczka) Jest napięcie, można łatwo sprawdzić bez wyciągania jeżeli posiada metalowe wypustki na obu końcach od strony oznaczenia.
Co to za wersja Astry H bo nie pamiętam aby było tam jakieś zasilanie po zapłonie dostępne dla użytkownika ot tak , jedynie stałe napięcie w gniazdku zapalniczki i na złączu radia ? Nie bardzo kumam jaki jest twój problem , ale mam dwa rozwiązania (tak mi się wydaje). Kupić ładowarkę wpinaną w gniazdo zapalniczki , ale po sprawdzeniu czy przypadkiem...
Sharan 1.9 tdi brak napięcia w gniazdach zapalniczki z tyłu , bezpieczniki sprawne podejrzewam wypalony styk może ktoś wie gdzie szukać , pozdrawiam
Masz to wyraźnie opisane. 20/30V tam podłączasz plus (tych 24V) następny styk , to masa tego zasilania Pozostałe, to wyjście 12V (inaczej, wejście to 24V, wyjście to 12V)
No tego nie przewidziałem, że będzie pokazywać czas. Więc musi być jakiś przewód, na którym pojawia się napięcie po stacyjce. Szukaj w kostce miernikiem lub próbówką, a jak nie to z gniazda zapalniczki wziąć napięcie, o ile jest zapalniczka odłączana stacyjką.
Sprawdź czy nie masz zablokowanych tylnych szyb przyciskiem do ich blokady przed ich opuszczeniem.Tak jest w Skodzie.Blokujesz szyby przed otwarciem zanika napięcie na zapalniczce (przerabiałem to).
Zarówno przetwornica jak i ładowarki muszą być na takie napięcie, jakie zawsze jest gnieździe zapalniczki. Na noc takie rzeczy lepiej odłączać, bo zawsze jakiś jałowy prąd pobierają
Wystarczy założyć na przewodzie dostarczającym prąd do zapalniczki przekaźnik sterowany na przykład napięciem na kostce radia pojawiającym się po przekręceniu kluczyka.
Na wtyczce od popielniczki jest prąd 0,4V a nie 12V Pewnie tu jest problem: nie wiesz czym jest prąd, a czym napięcie i które w jakich jednostkach się podaje.
Na każdym przewodzie w kabinie pokazuje zaniżone wartości w stosunku do akumulatora. Sprawdzę jeszcze plusy z masą bezpośrednio z aku, bo może słabe przejście jest.
No chyba, że "kierownik" jest całkowitym atechnicznym "humanistą", wówczas nawet supergadżet nie pomoże... V. Myślałem że już nie ma egzorcystów, tym to se możesz sprawdzić co najwyżej napięcie w zapalniczce, a nie stan akumulatora. Jak akumulator trup to wyobraź sobie że nawet nie uruchomisz auta w dieslu, ani jego elektroniki po przekręceniu kluczyka....
Z tego co kojarzę to nie ale dla 100% pewności jutro sprawdzę...a co to ma wspólnego?? Bo może to wskazywać na uszkodzenie kostki stacyjki, lub co gorsze na jakieś ostre druciarstwo. A to dlaczego w tym starszym nie ma czegoś takiego że po wyciągnięciu kluczyka zanika napięcie w gnieździe zapalniczki?? W starszych modelach VAGa, bywało stałe napięcie...
SB skrzynka w komorze silnika, SC po lewej stronie deski SD prawej stronie deski
Witam, mam problem z brakiem napięcia w gniazdach zapalniczek w Oplu Astra J 1.4 turbo. Napięcia nie ma również na bezpiecznikach gniazd, przekaźnik 12V po zapłonie działa. Instalacja od bezpieczników do gniazd sprawna. Czy ma ktoś z Was schemat na którym będzie obwód zasilania gniazd zapalniczek?
Żaróweczki występują w wersjach 0,8 -1,0 i 1,2 W, druga sprawa, alternator podaje wyższe napięcie niż 12 V. Wstawić rezystor na kabel lub stabilizator napięcia L7812ACV.
przyciskiem 2-zakresowym Nie ma czegoś takiego. Takie coś jak piszesz (albo zasilanie z akumulatora albo z gniazda zapalniczki) najprościej zrobić na przełączniku trójpołożeniowym gdzie w pozycji środkowej silnik jest całkowicie odłączony od zasilania, w jednej skrajnej pozycji załączone jest napięcie z gniazda zapalniczki a w drugim skrajnym z akumulatora....
Witam :) Mam takie pytanie. Zakupiłem sobie 2 stroboskopy do auta, które są podłączone do jednej regulacji. Jednak mają one końcówke pod napięcie zapalniczki. Chciałbym to przerobić, aby podłączyć to pod inne napięcie. Tyle, że jakie ? Teraz jest problem jak to zrobić jestem zielony z tej dziedziny :) Gdzie podłączyć plusa , a gdzie minusa ? Pozdrawiam...
Można by tak zrobić. Po stacyjce włącza się napięcie w zapalniczce. Do tego odpowiedni układ sterujący, żeby melodyjka włączona była tylko jeden raz. I to w zasadzie tyle. Jakiś mikrokontroler załatwi sprawę.
Wypadałoby sprawdzić czy jest napięcie w zapalniczce.
napięcie z gniazda zapalniczki to 13.5V We współczesnym samochodzie może chwilowo osiągać nawet 15V.
Sprawdzone wszystkie bezpieczniki i są ok. Brakuje sygnału klaksonu i napięcia w gnieździe zapalniczki. Podobno tak mają niektóre Ople, gdy wyłączy się światła albo gdy słaby ako. Tutaj to nie zachodzi. Przekaźniki? A które ? Wszystko inne działa ! Nawet kamera cofania działa. Tylko brak sygnału klaksonu i napięcia w gnieździe zapalniczki... Silnik...
Napięcie na zapalniczce i gnieździe jest tylko po stacyjce.
wtryski działają nie mam czasu przy niej siedzieć
A czy po przekręceniu stacyjki na 1 pozycję jest napięcie w gnieździe zapalniczki?
Temat już był.zobacz:https://forum.opel24.com/topi... Dzięki za info, ale niestety nic by mi to nie dało, bo auto stało tydzień z rozłączonym aku i nic po tym się nie zmienilo(oczywiście nie z tego powodu stało z odłączonym aku). Ale sprawdzę styki czy nie są zaśniedziałe.
Po wymienia przekaźnika wszystko działa. Spryskiwacze. Zapalniczki. Wycieraczka tylna .
Tak, ale samochód jest na gwarancji i nie moge tego zrobić wiec musze coś wykombinować na wyjściu zapalniczki. MOduł do włączania świateł po wykryciu wyższego napięcia pewnie się by sprawdził trzeba tylko dorobić końcówke na zapalniczkę i wyjście na USB tylko nie mam pewności jakim napięciem jest zasilana kamerą chyba 5V anie 12V. Wolałbym jakieś gotowe...
Witam serdecznie. Posiadam auto Skoda Superb I w którym jest stałe napięcie zapalniczki. Zakupiłem video rejestrator i chciałbym aby po przekręcaniu kluczyka w stacyjce wideorej. się włączał i wyłączał. Słyszałem że można zamontować przekażnik 12v 20A. I teraz pytanie gdzie go zamontować? Pod jakie kabelki się podpiąć? Czy jest inne łatwiejsza opcja...
W nie wszystkich samochodach możesz zrealizować podtrzymanie napięcia mini ładowarką przez gniazdo zapalniczki. W wielu modelach samochodów napięcie na gnieździe zapalniczki występuje dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłon.
Bezpiecznik nr 6 jest dobry i pojawia się na nim napięcie po włączeniu zapłonu. Sprawdziłem też samą zapalniczkę i nie ma napięcia w fioletowej wtyczce.
Dlatego najwygodniejsze jest urządzenie podłączane przez gniazdo zapalniczki. Fajny pomysł, niestety samochód który ma być do ładowania odłącza napięcie zapalniczki gdy auto "zgaszone" Zapoznałem się z PB137ACV, wydajność do 1,5A, a napięcie wyjściowe 13,7V - czemu tak mało? By trzeba było takie dwa połączyć równolegle. W końcu jakieś konkrety a nie...
Proponuję może prosty układ z efektem samo podtrzymania, na przekaźniku np. Pod warunkiem, że po wyjęciu kluczyka napięcie zapalniczki jest odłączane. Nie w każdym samochodzie tak jest. Ja robiłem kiedyś taki "bajerek" dla brata do samochodu to oparłem się na napięciu w instalacji. Kiedy silnik pracuje jest około 14,4V natomiast po wyłączeniu dość...
Bezpiecznik możesz założyć na kablu zasilającym - wartość 10A, zasilanie zaś możesz pobrać np.z gniazda zapalniczki.
Tylko tutaj nie jest płaski układ elektrod, a właściwie dwa ostrza. Dla takiego układu elektrod napięcie przebicia będzie niższe.
Postaram się to tak sprawdzić. Monitorowałem napięcie na instalacji z zapalniczki i nie było spadków w tym momencie. Pytanie, czy w tym aucie jest jakiś przekaźnik, który daje napięcie na ECU?
Dzięki za podpowiedż ale z tego raczej nic nie będzie gdyż napięcie w zapalniczce jest już przed uruchomieniem silnika i to samo z radiem - można je włączyć.
A przed sprężyną (w obudowie) nie było przypadkiem szklanego bezpiecznika? 🤔 Jeśli tak sprawdź go. W gnieździe zapalniczki jest napięcie?
Należałoby sprawdzić, czy jest napięcie w gniazdku "zapalniczka" oraz bezpiecznik we wtyczce.
... Sprawdziłem miernikiem napięcie w zapalniczce, niestety analogowym i różnica między odpalonym i zgaszonym silnikiem wynosi ok. 0,5V - dioda będzie na tyle dokładna? Jak będę miał chwilę to sprawdzę te podświetlenie, ewentualnie spróbuję podciągnąć kable od strony radia, jaki przekaźnik powinienem kupić?... Przecież: Diodą zenera nie wyłączysz napięcia...
zouglou To kup sobie przetwornicę z możliwością utnij końcówkę kabla i zamontuj tam zapalniczkę... Po za tym zmierz napięcie z zapalniczce w ciężarówce - niektóre mają wbudowane przetwornice i na zapalniczkę dają 12V
D-Link DWR-S21E no tak , ale czy nie dało by się ustabilizować tego napięcia z zapalniczki?
A nie masz wejścia z zasilacza sieciowego 12V.Tam podłącz napięcie z zapalniczki.
zapalniczka piezoelektryczny dmuchawa zapalniczka zapalniczka gazowa
próbnik tester restart centrala palenisko szamot
Błąd EEF7ED w Mercedes Actros MP4 - CPC Dlaczego lampy LED ulegają uszkodzeniu przy spawaniu TIG?