Coś przerabiałeś w instalacji zapłonu, że jest zasilana cewka WN z akumulatora? Miałem kiedyś jawę 50 i tam zapłon był zasilany z cewki o napięciu 8 V.
Regulator "dwufazowy", ponieważ uzwojenie ładowania jest jednofazowe, ale bez połączenia z masą. Tak więc z alternatora wychodzą dwa przewody "fazowe", dlatego też nazwę "dwufazowy" biorę w cudzysłów. Przy takich pojazdach regulator jest stratny - wewnątrz jest mostek Graetza i dwa tyrystory zwierające nadmiar napięcia na masę. Światła według tego nieczytelnego...
Witam serdecznie.Sprawdź bezpiecznik i przekaźnik pompy paliwa.Przekaźnik podaje na pin 5 napięcie po zapłonie.Cewka przekaźnika jest zasilana po zapłonie a sterowana masą przez sterownik.Pozdrawiam.
Raczej na pewno na "wyjściu" ze stacyjki. Po przekręceniu kluczyka na tym zielonym przewodzie, jak napisano wyżej, pojawi się +12V nieodcinane przy rozruchu. W największym skrócie: to napięcie zasila cewkę przekaźnika blokady zapłonu. I jeśli będzie znikać na czas rozruchu, to przekźnik nie zewrze się i nie odpalisz auta. Oprócz tego napięcie to blokuje...
mierz napięcie AC na nieobciążonej cewce zasilającej CDI.
Pomiar musi być pewny, w razie czego powtórz go. Pomiędzy masą a kablem z czerwonym paskiem powinien wyjść ci wynik jaki podałem wyżej. Jeżeli jest inaczej to będzie to świadczyć o uszkodzeniu kabli lub cewki zasilającej cdi.
Skoro masz iskrę po odłączeniu szarego przewodu to z czym masz problem? Bo póki co narzekałeś o brak iskry. Skoro iskrę masz, a chcesz zrobić gaszenie to po prostu nic prostszego. Stacyjka w pozycji zgaszonej powinna zwierać ze sobą jakieś 2 styki (już nie chce mi się konkretnie sprawdzać które). I to właśnie będzie gaszenie, podpinasz szary przewód,...
Chyba jednak należy dobrze wiedzieć z czym mamy do czynienia. Cewkę zapłonu bateryjnego zasilamy napięciem 12 V a zapłonu CDI możliwe, że nawet 250 V. Czasy trwania impulsów też inne. W tym przypadku niekoniecznie cewka ale też moduł CDI może odmówić posłuszeństwa. Z powodu o którym wcześniej przekładnia cewki może być inna.
Jak w tym stroboskopie na LED-ach podłączyć sie do cewki zapłonowej? Indukcyjnie do wysokiego napięcia czy "normalnie"(galwanicznie) do niskiego napięcia zasilającego cewkę?
1 -to zasilanie 2 -masa 3 -sygnał z ecu do sterowania Plus pochodzi z IFS (Ignition Failure Sensor), a ifs jest zasilany plusem po zapłonie. No i oczywiście napięcie pojawia się dopiero wtedy jak silnik się kręci.
Na jakiej podstawie wujek stwierdził że cewka jest OK? 90% uszkodzeń prostego CDI to awaria cewki zasilającej. Nawinięte wiele zwojów cieniutkim drucikiem jest mocno awaryjne. Lepiej zmierzyć napięcie przy zabudowanej cewce niż kupować nowy moduł. Chyba, że masz 4T i zapłon typu magnet. Wtedy cewka daje niższe napięcia i jest nawinięta grubszym drutem,...
Jak masz taką możliwość to porób kilka zdjęć tej instalacji, zwłaszcza wtyczek przy module, instalacji z silnika, i cewce wysokiego napięcia. Nie wiemy co Twój elektryk tam zrobił, impulsator, cewkę zasilającą zapłon, wstępnie możesz sprawdzić wzrokowo, i następnie czy mierząc jej oporność w stosunku do masy. Sprawdź też przerwę między impulsatorem,...
Witam. Mam pytanie: czy w simsonach typu S- 51 z zapłonem stykowym (przerywacz) występowały cewki zasilające o napięciu 6 V i cewki zapłonowe (tzw. butelka) również na napięcie 6 V ? Wszędzie na schematach gdzie napięcie instalacji oświetleniowej wynosi 6 V cewka zapłonowa jest na napięcie 12 V dla zapłonu z przerywaczem. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Jedynie jeśli owiniesz przewód od obrotomierza wokół przewodu WN (sonda pojemnościowa). Na zapłonie Ducati Energia częstotliwość napięcia w cewce zasilającej jest trzy razy większa od obrotów silnika.
A bez kondensatorów?Odłącz moduł.To sprytny ,tyrystorowy układ zapłonowy. Jeszcze sprawdź jakie napięcie daje cewka wyzwalająca.
Tak jak to robiłeś nie sprawdza się zapłonów CDI. Sprawdzasz rezystancje i napięcia cewki zasilającej i impulsatora oraz rezystancję cewki zapłonowej. Jak są OK to wymieniasz moduł. Żadne sprawdzanie prądów po module, a tym bardziej żarówką! Przydatna strona: [url=http://zaplon.pl.tl]Link
Znalazłem schemat. Nie masz czujników halla, to są dwie cewki wyzwalające i podwójny moduł DC-CDI zasilany z instalacji 12V. Rezystancja uzwojenia cewki wysokiego napięcia również wskazuje na moduł CDI, zapłon tranzystorowy w tym przypadku nie zadziała
Przed cewką wysokiego napięcia oraz z magneta powinien płynąć prąd w rozruchu. Co? O co ci chodzi? Wyjaśnij to. Które przewody zwarłeś? Kolory? W którym miejscu nastąpiło zwarcie? Jakieś ślady uszkodzeń są? Teraz: 1. Tu masz schemat (choć powinieneś sam poszukać): http://obrazki.elektroda.pl/6783587900_1... 2. Na odpiętym module sprawdź,...
Jeżeli nie ma żadnej oporności względem masy, to są uszkodzone cewki zasilające zapłon . 12 V tam nie podawaj nic to nie da, musisz wymienić zespół cewek. Czasami zdarza się przełamany kabel, ściągnij koło magnesowe i posprawdzaj wszystko. Regulator napięcia jak dobrze pamiętam jest pod czaszą z przodu, ale do iskry nic on nie ma, tylko ładowanie i...
Zobacz czy masz iskrę na świecach. Jak brak to odłącz przewód wyskoiego napięcia od od aparatu (ten co idzie do cewki) i tam podlacz swiece. Jak brak dalej iskry zobacz czy cewka jest zasilana (przeciwległe przewody,pamiętaj o włączeniu zapłonu ;)). Jak napięcie dochodzi to coś ze sterowaniem lub cewką. Zobacz czy czujnik Halla jest zasilany (też przeciwległe)....
Kolego sprawdź bezpiecznik ( może być ich kilka), który znajduje się obok akumulatora. Jeśli jest on sprawny, to zbadaj przewód "idący" od bezpiecznika (kolor czerwony) o mniejszym przekroju, biegnie on do stacyjki. Drugi przewód czerwony tj. ten o większej średnicy biegnie do przekaźnika rozrusznika. Sprawdź też, czy napięcie z akumulatora poprzez...
Źle interpretujesz. Masa na cewkę podawana jest z ECU i nie może być podpięta do ogólnej masy (ramy). Czy na cewce po zapłonie jest napięcie? Sprawdź oscyloskopem co pojawia się na przewodzie masowym przy cewce. Na jednym powinno być zasilanie a na drugim impulsy z ECU.
Niepotrzebnie robiłeś pomiar prądu zasilającego CDI. Lepiej gdybyś zrobił oscylogram napięcia zasilającego CDI, przy podłączonym module i cewce WN. Powinno być widać do jakiego napięcia ładuje się kondensator w zapłonie. Oscylogram napięcia na wyjściu modułu też jest bardzo mylący, podchodzi pod błąd pomiarowy. Dziwi mnie bardzo konstrukcja koła magnesowego....
Można spróbować sprawdzić iskrę na cewkomodule od Piaggio, lecz nie gwarantuję że nie zostanie on uszkodzony przez uszkodzony stator. Taki cewkomoduł od Piaggio niezbyt nadaje się jako zamiennik cewkomodułu PVL (brak ogranicznika napięcia). Ale jak wcześniej napisałem, problem jest z cewką zasilającą na statorze. Przy zwarciach międzyzwojowych generowane...
Miałem malucha i u mnie zasilanie tej dyszy było z cewki zapłonowej. W Polonezie też była podpięta pod zasilanie cewki, więc tak jest chyba normalnie. Niestety nie mam żadnego schematu pod ręką. W każdym razie napięcie ma zniknąć po wyłączeniu zapłonu, żeby odciąć paliwo na wolnych obrotach w celu wyeliminowania samozapłonu. :)
Jak nie zależy Ci na efekcie stopniowego ściemniania, to może wystarczy Ci przekaźnik. Cewkę podpinasz do złącza żarówki, a do zestyków doprowadzasz zasilanie (może być po zapłonie) oraz podłączasz swoje LEDy. Gdy napięcie na cewce spadnie poniżej wartości granicznej, nastąpi odcięcie napięcia od taśmy LED przez co przestanie świecić. To moim zdaniem...
Witam. Mam problem chyba z cewką zapłonową. Samochód to Golf 3 z 93 r. silnik 2.0 8V 115 KM (2E) . Zatrzymałem się na parkingu zgasiłem samochód i już nie odpalił. Rozrusznik kręci , pompa działa ale nie ma iskry. Sprawdziłem cewkę : podłączyłem przewód WN do cewki - świeca - masa i niema iskry z cewki.Nawtyczce zasilającej cewkę jest napięcie ( włączony...
Z cewek wychodza cztery przewody. Brązowy czarny czarno-czerwony i czarno -żółty. Ktory to zasilanie?? Centralka nie ma z nimi nic wspólnego. Może i alokalizowałbym to napięcie ale nie wiem który zasila cewki:]
Przy mierzeniu napięcia w impulsatorze ustaw na mierniku AC 2V, a rezystancję 2k (tylko nie uruchamiaj silnika podczas pomiaru rezystancji) i napisz jakie wartości otrzymałeś, bo z tego drugiego filmiku nic nie wynika, natomiast rezystancja i napięcie cewki zasilającej - dobra.
Zależnie od budowy układu cewki zasilające dają napięcie od około 50V do ponad 200V. Ta cewka wymaga przezwojenia. Z akumulatora nie zasilisz tego układu zapłonowego.
W przypadku AC CDI "cała instalacja" nie ma żadnego związku z zapłonem. Można odpiąć akumulator, wypiąć regulator, a silnik będzie palił (o ile ma ręczny/nożny rozruch rzecz jasna). Zapłon to całkowicie oddzielny obwód.
Dziękuje za odpowiedź Czyli najlepiej stały punkt, Widziałem kiedyś na allegro moduł na uP do jawy TS 350 kosztował cos około 300zł komplet z optycznymi impulsatorami całość P&P. jest na YT filmik jak koleś ma wlasnie taki tuning moduł z allegro od skutera 2T w jawce 50 pokazuje nawet jak wyprzedza się zapłon - jednak charakterystyka kąta względem obrotów...
Witam możesz odciąć zasilanie fabrycznego przekaźnika pompy paliwa, ewentualnie zasilanie na cewkę wysokiego napięcia.
W większych skutrach jest to zapłon bateryjny... Nie CDI i tak to jest rozwiązane... Natomiast pamiętaj że cewka zasilająca CDI ma wydajnośc do 100mA co przy napięciu 200V da moc 20W. Sprawność przetwornicy też coś powie... Pobierzesz z aku około 25W więc nawet jak dołożysz cewkę to zyskasz czy stracisz, i ile zyskasz? Pozdrawiam
Silnik zaburtowy Yamaha 4AC 6E0 nie pali po sprawdzeniu na świecy iskra jest słabiutka i chwilami zanika a świeca jest zalana paliwem, podłożyłem drugą cewkę zapłonową z jakiegoś agregatu-bez zmian. Zapłon CDI. Zmierzyłem napięcia z cewki zasilającej 40V przy 1000 obr i 80V przy 3000 obr z cewki sterującej odpowiednio 0.8V i 1.4V. Czy te napięcia są...
a włączyło po zgaczeniu silnika (czyli na postoju) Czyli może to być sterowane pozycją kluczyka - jak jest włączony zapłon to urządzenie się wyłączy, a jak przekręcisz kluczyk na OFF to się włączy. W takim wypadku przekaźnik z #2 (lub podobny samochodowy z cewka na 12V, i stykiem NC - 87a) będzie dobry. Połączenia jak opisałem. Zasilanie cewki z miejsca...
Masz brak pełnego zasilania na którymś z dwóch pinów bezpośrednio z baterii poprzez bezpiecznik FU6 i poprzez bezpiecznik FU18 (napięcie klemy 15, czyli zapłonu). Jak dodatkowo wkładasz przekaźnik, obciążasz linię cewką tego przekaźnia zasilanie znika całkiem i masz brak komunikacji.
Głośnik zasilamy prądem przemiennym. Zasilony prądem stałym wydmie się w jedną stronę i tak zostanie. Co gorsza moc wydzielona w cewce P=U*I może spodowować, że tenże głośnik uszkodzon będzie od nadmiaru ciepła, którego ona cewka odprowadzić nijak nie będzie mogła. Jeśli kolega chciał zasilać wzmacniacz, to do tego celu zdatne będą baterie budowane...
Ten regulator jest przystosowany do układu 9-cio diodowego. Nie napisałeś jaki masz układ w swoim motorze i jak podłączony. Czy na 100% przyczyną przerywania jest układ ładowania? Przecież łatwo to sprawdzić odłączając zupełnie alternator i jeżdżąc na samym (ale dobrze naładowanym) aku. Najczęstszą przyczyną "gubienia" iskry (co za eufemizm!) jest utrata...
Znalazłem opis serwisowy od modelu FAST, jest to następca GIWH Wersja P (cd.) 31 Lokalizacja: Przymocowana do palnika Zasada działania: Zapłon pilota: Po naciśnięciu pokrętła regulacji mocy (31) i przycisku zapalarki piezo, zapala się pilot (4). Po kilku sekundach, napięcie generowane przez termoparę (5) zasila i utrzymuje cewkę (9). Napięcie > 2.5...
Kupiłem dlatego,że ktoś nie mogł dokończyć przekladki. Lubię trudne zadania.Wiadomo, bez pomocy tego nie uruchomię.pompę paliwa słychać po włączeniu zapłonu, poluźniłem zaworek na kolektorze zasilającym paliwo tryska.Brak napięcia na cewce zaplonowej.Nie wiem, który pin cewki zasilić. sprawdzę wszystkie kostki złączne.może któraś niedokladnie podpięta....
instalacja jak w chińczykach jest do kitu ,po przerobieniu jak jest możliwosc to nie paliło by zarówek i poprawiło by swiatła .Zmieniłem cewki zasilające bo były 5 małych i napięcie skakało do 17v zmieniłem na zapłon z jedną juz nie skacz ale jest 12 do 13v max nao brotach .Zmiana regulatora nic nie pomogła
W CDI masz 6 pinów (pinout w google). Masa (przeważnie razy 2), cewka ładująca, impulstor, gaszenie, zasilanie. Może by i dało się to przekombinować na ten motor, ale nie jestem stanie zagwarantować czy cewka ładująca da wystarczające napięcie, oraz czy zapłon będzie w odpowiednim momencie.
Witam, Mam problem z podłączeniem modułu Oznakowanie kabli od modułu: Zapłon=Czerwony Zasilanie modułu=Czarny Cewka wysokiego napięcia=Żółty Sygnał z impulsatora=Niebieski Zielone=Masa Potrzebuję pomocy przy prawidłowym podłączeniu http://obrazki.elektroda.pl/2029380800_1...
Jak dioda na przełączniku nie miga, to brak impulsów zapłonu - > G40 albo uszkodzony, albo ginie mu zasilanie.
No to podsumowanie tego, co sprawdziłem. Lexia nie wykrywa żadnych błędów. Kluczyki dopisywane kilka razy. Kalkulator nie jest zablokowany. Ciągle świeci check engine i auto nie odpala. W trakcie testu podzespołów napięcie na pompę, cewkę i wtryski jest podawane ciągle. Świece dają iskrę (cewka do góry, kołami itp). Problem jest ze sterowaniem wtrysków....
Regulator napięcia nie powinien wpływać na zapłon. Bo jeśli masz instalację AC CDI, to zasilanie jest bezpośrednio z cewek, ale dziś bardziej w modzie jest DC CDI zasilane bezpośrednio z akumulatora. Zakładam że masz sprawny akumulator. Bez akumulatora DC CDI nie działa. Do tego mówisz regulator - masz na myśli to, co jest z cewkami w silniku? No i...
Witam. Tak na wstępie szukanie bezpiecznika od gazu bym odpuścił, gdyż nawet brak zasilania sterownika gazu powoduje, że auto odpali na gazie. Centralka od gazu podpięta jest przeważnie pod zasilanie cewki zapłonowej, więc wygląda na to, że nie masz napięcia po zapłonie. Czy na pewno dobrze została sprawdzona kostka stacyjki? Jeżeli tak to trzeba sprawdzić...
Przed pompą jest bezpiecznik F28 (15A) , a przed nim przekaźnik. Do cewki przekaźnika dochodzi napięcie po zapłonie, masę podaje jej sterownik silnika. Ten sam przekaźnik zasila wtryskiwacze.
Na białym nie powinno być napięcia, bo to jest połączenie masy zapłonu. Sprawdź czy masa silnika jest prawidłowo podpięta (masa rozrusznika) - od śruby mocującej rozrusznik do śruby mocującej regulator napięcia na boku ramy. Sprawdź rezystancję cewki zasilającej CDI na przewodzie zielonym, w czasie kiedy iskra jest mocna i w czasie kiedy iskra zaginie.
Co to był za pomysł z zakupem zupełnie innego modułu zapłonowego? Zapłon masz bez impulsatora, więc żadnego typowego modułu od skutera (z impulsatorem) nie podłączysz. Konieczny jest moduł do układu tzw. bezimpulsatorowego, czyli zapłon zasilany i sterowany wyłącznie z jednej cewki (zasilającej). Pojawienie się iskry występuje zazwyczaj przy ujemnym...
Terminalem "15" nazywa się wszystkie linie zasilające, na których pojawia sie napięcie po przekręceniu stacyjki w pozycję "zapłon" Ok, wycofuje pytanie o napięcie na cewkach. Pisałes o przepustnicy i myslałem, ze to benzyna
Ok, zmierzyłem parami na wyjściach WN, ma po 9Kohm po równo na parę. Czy w sytuacji, kiedy cały czas mam +12V na każdym z pinów kostki, niezależnie od jej położenia w cewce, czy nie, można podejrzewać uszkodzenie drivera w ECU? schemat - Cewka T1. Zasilanie na jej pin 2 pochodzi z bezpiecznika F34 po zapłonie, sterowanie z pinów 1,3 sterownika SIM28
Witam. Niestety istnieje wiele przyczyn dlaczego tak się dzieje :/ z elektrycznych przyczyną może być: nie kontakt na którymś złączu, przebicie na cewce zapłonowej (ta z żółtym przewodem) przebicie żółtego przewodu do masy, uszkodzony regulator napięcia (czarny przewód zasilanie elektryki- sprawdź czy nie zanika napięcie) uszkodzona pompka paliwa (niebieski...
no ok ale kiedy pojawi się napięcie na cewce bo jak włączyłem zapłon bez rozruchu to na przewodach nie było napięcia jak kręciłem rozrusznikiem też nic do cewki dochodzą dwa przewody ze schematu wynika że jeden jest zasilający a drugi idzie na sądę lambda po drodze jest przekaźnik ale ale nie wiem jak go sprawdzic bo w ksiazce tego nie ma. Może podłaczyć...
kabel czerwono-czarny z zielonym (lub masą silnika) nie ma przejścia, rezystencja nieskończoność!! To jak masz jakąkolwiek iskrę??? Przecież to zasilanie cewki CDI. Skąd zapłon ma brać energię? COś źle mierzysz lub schemat nieadekwatny. mierząc napięcie idące na cewkę jak próbuję uruchomić skuter skacząć na kopce na kablu czerwono-czarnym i masie waha...
Najprostszy elektroniczny bezstykowy zapłon to czujnik zapłonu z malucha (nowszej wersji - 8zł) i moduł zapłonowy np od Simsona za 30 zł do tego jakakolwiek cewka WN, problem występuje, jeśli chcesz zasilić moduł 6V, gdyż jest przystosowany do 12V, najprościej zmienić cewkę zasilającą, jeśli to zapłon iskrownikowy lub jeśli bateryjny to zwiększyć napięcie,...
Bo pewnie problem zaczął się od uszkodzenia impulsatora, a na skutek braku wyzwalania modułu uległ on uszkodzeniu, tym bardziej że przy obrotach rzędu 3000 RPM napięcie z cewki zasilającej jest najwyższe.Po części objawy wskazują także na problem z gaźnikiem, lecz zapłon ma wyższy priorytet i jeśli nie będzie pewności co do jego prawidłowej pracy (a...
No, ok to w takim razie czemu mogę zapalić z pilota tylko wtedy jak jest przekręcona stacyjka na ON. Jak jest w pozycji na OFF i pale z pilota to zapłon załącza się tak samo jak z kluczyka, wszystkie napięcia się pojawiają, nawet zasilanie cewek, a motor nie chce zapalić. Czyli coś musi być w tej stacyjce....
Jakie masz auto? Bo już w samochodach pełnoletnich z CANem masz pełno punktów, gdzie napięcie pojawia się dopiero po odpaleniu silnika. I być może potrzebujesz jedynie przekaźnika. Tak ale tutaj chodzi o inne zastosowanie, urządzenie które mam chcę aby było włączone na wyłączonym samochodzie a nie po włączeniu silnika. wyłączony zapłon - Układ włączony...
Nie rozumiem stwierdzenia o braku napięcia na świecach. Może chodzi ci o brak iskry? Sprawdź zasilanie cewki WN (czy pojawia się po włączeniu zapłonu) i sygnał z czujnika położenia wału. To moje spostrzeżenia i mogę nie mieć racji co do usterki więc niech inni też się wypowiedzą.
no własnie chciał bym to obejść jakieś pomysły? Nie da się zasilać CDI bezpośrednio napięciem 6V. Energia gromadzona w kondensatorze jest proporcjonalna do kwadratu napięcia. Pomysły: - przetwornica - przewinięcie cewki zasilającej CDI (większa ilość zwojów, cieńszy drut) - transformator - realizacja klasycznego zapłonu z gromadzeniem energii w indukcyjności...
Witam. Mam problem z skuterem nie mam iskry wiec postanowiłem przeprowadzić diagnostykę zapłonu. Ustaliłem że : napięcie dochodzi do modułu z cewki zasilającej przy kopnięciu 45-50 v cewka wysokiego napięcia jest sprawna rezystancja impulsatora 160 ohm Przy okazji chciałem zoczyć czy impulsator daje sygnały sprawdzałem to multimetrem na pozycji test...
Bolid pali ? Aparat wyregulowany ? Napięcie zasilające cewkę WN cały czas obecne ? Cóż po tych dywagacjach na temat koloru iskry jeżeli podstawowe rzeczy nie są sprawdzone.
Zatrybiłem. Piszcie jak do dziecka. Czyli tak: Ze sterownika wychodzą cztery przewody sterujące i z przekaźnika obok sterownika wychodzi jeden przewód grubszy - to będzie zasilanie. Mam brak napięcia na nim po włączeniu zapłonu i przy próbie rozruchu. Przekaźnik ma sprawną cewkę - zmierzony. Więc co nim może sterować? To ten jasny zielony na zdjęciu....
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
Zgadza się ona wzbudza alternator. Ale gdy nie ma włożonego przekaźnika pompy gdy jest to siada na niej napięcie i przygasa. Wydaje mi się ze pompa działa na stykach 30-87A zasilana prze te styki ze stacyjki ST gdy jest rozruch. Gdy pojawi się napięcie na D+ alternator ładuje to cewka powinna załączyć styki 30 -87 i wtedy jest zasilana ze stacyjki ze...
mam hamownie silnikową obciązeniową, i niestety ten parametr jest niewychwytywalny przez hamownie, ale przerwa na świecy już tak. A jaka jest stosowana świeca zapłonowa w tym silniku i jaki odstęp elektrod? W książce Bella jest coś o tym wspomniane. Duży odstęp elektrod (0.7 mm) daje poprawę pracy na niskich obrotach, więc jest przez producentów zalecany....
Witam,mam pytanie a właściwie problem z quadem 110.Nie ma iskry zaznaczam że są nowe podzespoły instalacji: -Moduł zapłonu -cewka WN -Dekiel boczny z wbudowanym statorem I teraz tak , nie ma napięcia z cewki zasilającej moduł CDI ,jaka przyczyna Musiałem też odsunąć impulsator bo się nie pokrywał z punktem na magnecie ,cewki też. Czy to oznacza że cewki...
No to teraz już wiemy o co biega. Jeśli chcesz po prostu wywalić oświetlenie, to je po prostu wywal i cześć. Wstaw regulator napięcia, jakiś akumulator (bo z tego co wiem, tu jest zapłon DC CDI). Gdyby było AC CDI, to sprawa byłaby jeszcze prostsza i mógłbyś całkiem olać regulator napięcia. Czy taki zwykły regulator napięcia będzie działać? Gwarancji...
Nie wydaje mi się żeby to była wina wilgoci ale nic cię nie kosztuje wysuszenie go więc warto to sprawdzić. Wytłumacz dokładnie co rozumiesz przez to że zapłon sam się włącza oraz które dokładnie światła same się włączają. W zależności od wersji to przednie postojowe razzakaxza BSI a raz BSM, tylne tylko i wyłącznie BSI. Co z oświetleniem rejestracji?...
Sprawdzales czujnik polozenia walu ? Kolega pytał o zasilanie a nie impulsy, zasilanie jest po zapłonie stałe, musi być nawet jak wyjmiesz czujnik.
Auto jak w temacie, po przekręceniu stacyjki nie pali się kontrolka silnika ( kontrolka była sprawdzona na pewno działa ). Brak sterowania pompą paliwa , wtryskami, zapłonem . Komputer z tego samochodu był wkładany do innego samochodu podobnie jak cewka i przekaźnik pompy paliwa wszystko sprawne ! Pompa paliwa sprawna. Czujnik obrotów sprawny ? ( opór...
O jakiej pompie mowa? Cewka zapłonowa i moduł zapłonu są zasilane ze stacyjki. Sprawdź czy miga dioda w EDU Kolego ale to, czy występuje napięcie to chyba Ty masz stwierdzić??
Rozwiązaniem problemu w przypadku braku w handlu oryginalnej cewki zapłonowej jest przeróbka zapłonu na taki system, jak w Jawie 50ccm. W tym celu trzeba by usunąć uzwojenie z uszkodzonej cewki zapłonowej i nawinąć cewkę takim drutem nawojowym o takiej samej średnicy jak cewka świetlna. Liczbę zwojów dobrać w/g cewki świetlnej po przeliczeniu zw/V....
Ja bym koledzy tak tego tematu nie trywializował. To nie jest tylko podniesienie napięcia przy rozruchu, bo mamy tu do czynienia z układem RLC i teoretycznych zawiłości jest tu znacznie więcej, niż się wydaje. Coś mi się kołacze, że w takim połączeniu dochodzi do wydłużenia czasu trwania iskry, ale łeba za to nie dam sobie uciąć. Tematy w internecie...
Witam a ja mam problem z kątem wyprzedzenia zapłonu w takim skuterze. Na początek chciałbym sprawdzić podzespoły, potrzebowałbym wiedzieć: Rezystancje cewki WN Rezystancje impulsatora Rezystancje cewki zasilającej, napięcie zasilania. Skuter to jakiś Zico typowy chińczyk 2t Był spalony moduł wymieniłem i skuter odpala, lecz nie wkręca się na obroty....
Witam. Chciałbym się poradzić, czy coś takiego ( http://www.myzlab.pl/hv/solid/ ) dałoby się zastosować do zapłonu w romecie. Miałoby to być zasilane z cewki wysokiego napięcia, która znajduje się w magnecie i daje około 200V napięcia przemiennego. Do wykorzystania mam transformatory z 3 telewizorów, jeden od monitora komputerowego i cewkę od mz251...
nic nie ma po drodze napięcie z aku do przekaźnika, z przekaźnika na bezpiecznik, z bezpiecznika na pompe. (zasilanie) +12V po zapłonie na cewkę przekaźnika a masa podawana z ECU pin tak jak wyżej pisałem. (sterowanie) zobacz w gnieździe przekaźnika czego brakuje na sterowaniu masy czy plusa (może kostka stacyjki) oczywiście ma się rozumieć że przekaźnik...
Tak dokładnie to tamta przetwornica daje stabilne 70-120V a od zapłonu jest oddzielny zapłonnik. Ogólnie to bardzo dobrze byłoby użyć projektu c4r0 gdzie cewki zapłonowe zasilał podwojonym napięciem sieciowym. Wtedy można by użyć albo normalne napięcie sieciowe albo jedną cewkę z jakimś rezystorem w szeregu by napięcie miało zamiast szczytowych 45kV...
Cewka samochodowa jest zasilana z akumulatora prądem stałym o napięciu 12 Volt , działa i się nie zepsuje , dlaczego ? A czytasz co było napisane? Nawet jak w starych układach z przerywaczem napięcie było podawane z zasilania 12V to impuls wysokiego napięcia powstawał w momencie rozwarcia styków przerywacza który łączył druga stronę cewki z masą. Cewki...
Dziękuję rozmówcom za poświęcony czas i pomoc. Paliwo wymienione już dawno. Czy ktoś mógłby odpowiedzieć na 2 pytania: 1. Dlaczego przy włączonym zapłonie lub jak kręce na wtyczce zasilającej cewkę jak podłącze miernik to mam 12V jak podłącze żarówkę to napięcie spada 0V i żarówka się nie świeci. 2. Co to jest za moduł pod cewką zapłonową?
Rozumiem, jak będę u kolegi to sprawdzę ciągłość obwodu i wskaźnik. Pływaka nie będę mógł najprawdopodobniej sprawdzić, bo kolega nie będzie chciał wyciągać baku. Przypuszczam, że uszkodzony jest pływak, ponieważ w czasie zwierania pinów wskazówka zmieniała płynnie i powoli swoje położenie. Po opuszczeniu jej maksymalnie na dół i rozwarciu złączonych...
Cześć. NIe zmieniałem paska rozrządu. U mnie jest łańcuch. Ale jest inny problem. Chcąc znaleźć czujnik halla wykręciłem cewkę zapłonową. Zdjęcie załączam. Mam instrukcję od 2.0 do silników z omegi i zmierzyłem opory uzwojeń piewotnego i wtórnego. Według instrukcji na uzwojeniu pierwotnym powinno być 0,5 Ohm a u mnie 0,8 Ohm Na uzwojeniu wtórnym zmierzyłem...
Jeżeli pompa pracuje chwilę po włączeniu zapłonu to podwójny przekaźnik jest sterowany z ECU i podaje napięcie. Jeżeli stwierdziłeś brak zasilania cewki zapłonowej to pozostaje Ci sprawdzić cały obwód i wyeliminować przerwę. Cewka zapłonowa zasilana jest poprzez podwójny przekaźnik ale z tego samego punktu idą też zasilania np. na wtryskiwacze. Jeżeli...
Podczas kręcenia rozrusznikiem. Bzdura. Cewka zapłonowa jest zasilana już po załączeniu zapłonu, a nie podczas rozruchu. Jeśli tak to już idę sprawdzić czy jest owe napięcie ;)
Problem w skrócie był następujący: brak iskry po zgaszeniu silnika. Odpala zimny rano i może pracować do wypalenia całego paliwa. Jak wyłączy się silnik (czy to po 10 sekundach czy po wypaleniu baku) nie odpali przez najbliższą godzinę. Pomiary wykazały brak napięcia zasilającego moduł CDI. Po rozbebeszeniu magneto i dokładnym przemierzeniu okazało...
Tam jest moduł typu CDI? Proszę o szczegółowe dane tego motocykla, rok produkcji, schemat. Jeśli jest typu CDI, należałoby sprawdzić czy czasami na któryś z pinów modułu nie przychodzi napięcie stałe z akumulatora (po stacyjce). Przy CDI bez powodu moduły nie stawiają w płomieniach. Poza tym do sprawdzenia wyłączniki zapłonu oraz cewka zasilająca na...
W Corsie C 1.3 CDTI mam problem z zasilaniem pompy paliwa. We wtyczce pompy paliwa jest zasilanie wskaźnika paliwa, a brak jest + 12V na przewodzie zasilającym pompę. Bezpiecznik F9 20 A został sprawdzony i jest sprawny. Przekaźnik R10 też został sprawdzony i jest sprawny (dla pewności został zastąpiony innym ale takim samym). Dokonałem pomiarów (multimetrem...
Witam. Pozwolę sobie dołączyć do tematu gdyż mam podobny problem, a nawet gorszy.. Mój Quad już nawet na pych nie pali. Oczywiście zapłon AC CDI, cewka zasilająca jak miała tak ma 150 Ohm ale jeszcze niedawno jakieś napięcie dawała (około 30-50 V AC), a teraz bez obciążenia nawet 1V AC nie ma :/ Rezystancja ciągle ta sama.. Postanowiłem wstawić zapłon...
Spojrzałem w katalog. Tam regulator powinien być podobny jak do Suzuki Katana 50, choć różnią się numerem katalogowym. Daję Ci screeny z katalogu. Nie odpalaj bez regulatora gdyż możesz spalić moduł zapłonowy - tutaj jest zasilany z cewki zasilającej światła, bez regulatora napięcie wzrasta. Nie wiem czy jest możliwość założenia innego, typowego regulatora....
Mój motor to Simson s51, instalacja 12v , zapłon platynki,brak akumulatora(światła sa zasilane bezpośrednio z cewki).Myślałem o wpięciu na przewód opornika tylko nie wiem jak go dobrać.
Bez przesady ,szybciej mi wychodzi sprawdzenie czy mam przejścia pomiędzy 2 pinami a ECU niż wygrzebanie książki, a w niej schematu Witam. A wiesz może które piny w kostce ecu (90pin 2x45) odpowiadają za zasilanie cewki i immo ? Dziś wymieniłem czujnik położenia wału ale dalej nic.
Próbowałem sterować cewkę tranzystorem z 12 V i efekt wyładowań (wizualny) nie mam sondy WN był porównywalny z klasycznym przerywaczem. zasilałem też cewkę napięciem 400V, kondensator był rozładowywany tyrystorem, wyładowanie było dużo potężniejsze i czas trwania wyładowania był przedłużany oscylacjami cewka - kondensator. W zapłonie to jest korzystne...
Dokładnie panowie ! byłem w błędzie źle sobie przeanalizowałem działanie oryginalnego zapłonu ogara . Moja teoria była taka , cewka zasilająca ładuje cewkę WN i w chwili zamknięcia obwodu przez przerywacz następuje wyładowanie na świecy ( iskra) , posiadam cewke WN na stanowisku badań :lol: i nigdy ale to przenigdy nie przeskoczyła mi iskra jak podawałem...
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Przedstawiam Wam moją mini cewkę Tesli, zrobioną praktycznie w jedno popołudnie. Uzwojenie wtórne nawinięte jest drutem 0,1mm (około 800 zwoi) i ma 92mm wysokości i 31mm średnicy. Uzwojenie pierwotne liczy (jak widać na fotografii) 4 zwoje o średnicy wewnętrznej 58mm i zrobione jest z kawałka koncentrycznego kabla RG-58. Pojemność kondensatora wynosi...
Możliwe że właśnie moduł zapłonowy szlak trafił. Bo zapewne masz zapłon DC CDI, zasilany z akumulatora. Więc jak moduł ostro pokręciło to może właśnie rzuca takim napięciem na cewkę zapłonową :/ . No ale tego pewnym być nie można do póki nie wykluczysz impulsatora. Impulsator nie musi być koniecznie od tego pojazdu. Bardzo często ten sam silnik jest...
Simsony mają różne instalacje 6V ,12V i mieszane . Jednakże zapłon we wszystkich jest zasilany z cewki magneta (typu elektronik) jest oddzielnym obwodem i nie ma związku z napięciem akumulatora .Cewka butelkowa powinna być taka https://gmoto.pl/cewka-zaplonowa-butelko... Obwody ładowania i świateł są oddzielone ....
Tak, za schowkiem pasażera jest przekaźnik, u mnie jeden, i analizując schemat trzeba dać napięcie na jeden z końców cewki, zasilanie na styk "roboczy" jest cały czas, nawet bez zapłonu. Ten przekaźnik jest wyzwalany ze sterownika, rozłączany jest np. w przypadku gdyby wentylator był zablokowany mechanicznie, nie mógł ruszyć itp., ale mniejsza o to....
cewka zasilać zapłon zapłon cewka zasilać kondensator cewka zapłon
panele dachy płaskim czerwona kreska światło dyskotekowe
Podłączenie EGR Opel Corsa C 1.2: Kwadratowe gniazdo, płaska wtyczka Ustawienie diody w lodówce Sharp - porady i wskazówki