Sprawdź napięcie na nim podczas pracy samochodu i porównaj z głównym.
Uszkodzony regulator napięcia, o ile pomiary są prawidłowe (temperatura).
Prąd przez takie urządzenia pobierany jest najpierw z alternatora, a jeśli to nie wystarcza to z akumulatora? Niezupełnie. Alternator i akumulator połączone są równolegle, występuje na nich takie samo napięcie. Akumulator jest ładowany jeżeli napięcie jest równe lub wyższe niż 13,8V.
Na alternatorze masz przykręcony jeden gruby przewód i powinna być wtyczka dwupinowa z jednym cienkim przewodem. Sprawdź czy na tym cienkim przewodzie jest napięcie jak kręcisz rozrusznikiem. Na 90% problem w instalacji auta a nie w alternatorze.
Prąd ładowania ok 12V NAPIĘCIE
Nie szukaj winy w kontrolce i liczniku - są potrzebne tylko do wzbudzenia alternatora. Jak już zacznie ładować to ten obwód nie jest do niczego potrzebny. Wymień regulator jeśli są fluktuacje napięcia i po sprawie.
Tak ,napięcie w a stanie wypoczynkowym jest OK.Sprawdź sobie profilaktycznie ładowanie.
Ładowanie mam 14,1 - 14,2 V Alternator już też podmieniałem inny...
Panowie dziękuje za pomoc. Powierzyłem jeszcze trochę, na przewodzie od wzbudzenia pojawia się po przekręceniu stacyjki napięcie zbliżone do napięcia akumulatora. Alternator zaczyna ładować napięciem 14,5v po przygazowanu. Dodatkowo muszę się uporać ze spoczynkowym poborem prądu 0,4A. Czy coś w kontekście sytuacji z ładowaniem jesteście jeszcze w stanie...
Obniżone napięcie może świadczyć o zwarciu w jednym z ogniw tej baterii. Bateria nie osiągnie znamionowego napięcia 14.4V pod koniec ładowania. Jeśli tak jest i będzie kolega używał to w samochodzie to dojdzie do wygazowania elektrolitu z pozostałych ogniw i może dojść do spływu masy czynnej i kolejnych zwarć. Może kolega ładować tę baterię prądem 4.5A,...
Może być uszkodzony regulator napięcia tzw szczotkotrzymacz w alternatorów. I wtedy było by ładowanie?
Ładowanie sprawdzić! Napięcie na kostce żarówki.
Jak auto chodziło sprawdzałeś ładowanie akumulatora, napięcie na klemach?
Sprawdź jakie masz ładowanie na alternatorze. Możliwe że poleciał Ci regulator napięcia i masz za duże napięcie. Często właśnie przy walniętym regulatorze padają żarówki.
A jakie napięcie na pokładzie? napięcie 14,2 raczej dobre ładowanie Pozdr. J.
Najpierw należałoby sprawdzić napięcie na akumulatorze miernikiem aby mieć wiedzę w jakim jest stanie. Tygodniowe nieodpalanie sprawnego auta nie powinno być problemem chyba, że akumulator ma już kilka lat i alternator go ładuje niedostatecznie co przekłada się na mniejszą pojemność a przy obecnych temperaturach jego pojemność jest kilka % mniejsza....
Odłącz prostownik, zmierz napięcie, poczekaj pól godziny, zmierz napięcie, poczekaj jeszcze pół godziny i znów zmierz napięcie.
Albo uszkodzone kable albo regulator napięcia. Daj nr alternatora.
Brak ładowania..... alternator , słaby gdzieś styk , przysniedziale klemy . Sprawdź ładowanie bezpośrednio na zaciskach alternatora.
De facto tak. W silnikach AM6 stosuje się regulator będący ogranicznikiem napięcia, a ładowanie odbywa się przy pomocy diody prostowniczej. Wyjątkiem były Peugeoty XR6 które miały regulatory 6-pinowe z wbudowanym przerywaczem kierunkowskazów, które były stosowane później w Aprilia/Derbi. I tak miały mega problem z ładowaniem, bo stator AM6 z jednym...
Witam !! mam pytanie poniewaz mam ładowanie w peugeot 19v i mi wyparował akumulator czy to wina regulatora napiecia czy gdzie indziej szukać przyczyny??? peugeot 306 95r 1,4 xr
emperatura oleju -39 stopni, i mimo, że bryka stoi na placu to wskazanie "pojazd jest w ruchu" jest na tak. Jeżeli diagnozujesz to czymkolwiek innym niż tester serwisowy, nie wierz parametrom. Miałem kilka z uszkodzonym BSI (nie napisałeś rocznika, ale w peugeocie to właśnie on odpowiadał za wzbudzenie) na ładowanie, działo się to po tym, jak ugotował...
Sprawdź napięcie ładowanie jakie masz na niskich jak i na wysokich obrotach.
Jakieś wcześniejsze naprawy / usterki były robione ? Na początek trzeba by sprawdzić multimetrem / woltomierzem ładowanie czy napięcie nie jest większe niż 14.4V .
Na "dzieńdobry" sprawdź ładowanie, a jeśli nie odpala, napięcie akumulatora. Pewnie nie ma ładowania. Układ jest hamulcowy.
Po pierwsze to diagnostyka komputerowa,a po drugie może BSI ci padło,sprawdź ładowanie i napięcie na aku być może Bsi i weszło w Economic mode.
Do sprawdzenia masy, plusy, ładowanie, skrzynki bezpiecznikowe na obecność wody. Odczyt napięcia zasilania w sterownikach.
Prawdopodobnie masz spadek napięcia na immo lub alarmie. Posprawdzaj te elementy.
Jaki jest ten wzrost napięci , mierzyłeś przyrządem , czy tylko "rozświetlaniem" żarówek, Napisz jakie ładowanie. w Woltach , a nie w "żarówkach".
Czy może - jeżeli kabelek ma poprawną przewodność to pojeździć autem i kalkulatory same powinne skorygować napięcie ładowania i stan akumulatora w kalkulatorze? Oczekiwałbym, że skoryguje. Moduł naładowania pmonitoruje napięcie i natężenie- więc powinien to kontrolować. Kolejną komplikacją było to, że numer przewodu przy aku jest rozmazany jakby się...
Różnica napięcia OBD2 a fizycznie mierzonym to 0,1 V. Ładuję aku i jutro mierzę te spadki napięć na + i -. Udało się z odpalaniem to teraz ładowanie... bez tego daleko nie zajadę. Nie wiem czy to ogarnę do piątku. Czy ewentualne podpięcie dodatkowych kabli alternator do aku bezpośrednio może uratować ładowanie? ...bez włączania odbiorników prądu......
Wyczytałem na brytyjskim forum, że świecąca kontrolka ładowania świadczy o ewidentnym uszkodzeniu alternatora nawet jeśli "jeszcze" ładuje. Podczas obciążenia - światła, dmuchawa napięcie może drastycznie spadać. Polecają podmienić alternator lub co najmniej wyczyścić go, wymienić szczotki. Może jakiś dobry elektryk mógłby Ci go przemierzyć. Jak kolega...
No najlepiej zrób jak napisałeś. Tylko jeden kabel ten co jest połączony alternator z akumulatorem. Ten drugi to i tak nie powinien być zbyt gruby bo nie potrzebuje tyle napięcia bo tylko załącza alternator żeby zaczął ładować.
jakgdyby akumulator był słaby lecz nie bo był kupiony niedawno nowy I jesteś pewien na 100%, że ładowanie jest sprawne i ładuje akumulator ? Zrób pomiary napięcia na postoju, na pracującym silniku i podczas rozruchu.
alternator bez przewodu prądowego nie będzie ładował poza tym każdy alternator się nagrzewa ważne żeby dobrze ładował i nie hałasował :D :D :D
Witam. Pytanie takie na szybko. Bo to norma w francuzach - akumulator i ładowanie dobre? One walą też błędy i to różne własnie w ABS i pochodnych tych systemów. To tylko tak na marginesie do sprawdzenia. Pozdrawiam.
Bezpiecznik ok, napięcie sterownika prawidłowe, po wyłączeniu bezpiecznika Agisy wyrzucają stosowny błąd. Jadę skalibrowac Waldki. Jak bateria w laptopie trzyma to jeszcze dziś wrzucę pliki. Jak nie to jutro, bo jadę 60km. Dodano po 1 Jeden miał skok 0,45, reszta praktycznie 0,4. Wyregulowalem wszystkie idealnie na 0,4. Zmieniłem gniazdo i bezpiecznik...
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem. Po odpaleniu wszystko jest w porządku,lecz gdy silnik się rozgrzeje,zaczyna skakać napięcie.Podpiełem miernik,iokazało się że w pewnych momentach napięcie wynosi nawet 18V.Nie jest to przez cały czas,ale ostatnio coraz częściej. Czy wymiana regulatora napięcia,rozwiąże problem.Obawiam się też,czy tak...
Niestety po podmianie BSI i odpaleniu silnika nadal auto pozostaje w trybie economy. Już nawet był podmieniony sterownik silnika a objawy nadal takie same. Auto odpala ale pozostaje w trybie economy. Alternator ładuje . Proszę o pomoc bo kończą się pomysły...tak jakby bsi nie widziało prawidłowego napięcia i nie wyłącza trybu.
A czy niesprawny alternator może dawać takie objawy? Mam nie taki stary akumulator, a już musiałem dwa razy go ładować. Po odpaleniu słychać dziwne wycie/huczenie/gwizd spod maski, które wzrasta wraz ze wzrostem obrotów i po jakimś czasie ustaje. W weekend może uda mi się sprawdzić miernikiem czy daje dobre napięcie. Tak apropo jakie powinno byćp rawidłowe?...
Witam mam pytanie jakie napięcie powinno wychodzić z alternatora w skuterze Peugeot satelis 125. 2007r. Idą trzy kable z alternatora ile powinno być na każdym z osobna kablu?(mam problem z ładowaniem na wolnych obrotach nie ładuje a jak dam gazu to pokazuje 12.45v i nie wiem czy to wina alternatora)
Pewnie ma za dobre ładowanie. Sprawdź jakie jest napięcie na akumulatorze przy odpalonym silniku- jeżeli jest wyższe niż 14,4V to masz odpowiedź- do wymiany regulator napięcia w alternatorze.
Miernik wskazuje mi napięcie 12v ... Jeżeli bez obciążenia, to zdecydowanie za mało. Należy ładować prądem 5,5 A przez 10 godzin.
Alternator Mitsubishi (Made in Czechy) nr. A003TG5281ZEB zanika ładowanie i po jakimś czasie wraca. Nie dość że zniknie ładowanie to włączają się wentylatory chłodzenia silnika. Szczotki i pierścienie wirnika sprawne. Uzwojenie stojana, wirnika sprawne. Ogólnie alternator sprawny. Na stole sprawdzany pod obciążeniem napięcie 14,0-14,2V. Może posiada...
Sprawdziłem. Odpaliłem i ładowanie wynosiło 14,4V bez obciążenia i 13,6V z obciazenirm świateł i ogrzewania. Po 8 minutach na wolnych obrotach przestał ładować. Koło rzeczywiście jest bardzo ciepłe, inne kola, np. Od wspomagania pozostają zimne. Jadę po nowy alternator
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, bo widać, jak migają, więc napięcie się zmienia; tylne wtedy nie świeci), ale żarówki działają, bo po włączeniu hamulca światło stop świeci się. Na przewodzie...
Myślę że to problem z ładowaniem, tj. ładowanie działa, ale jak to w PSA nie startuje odrazu, BSI nie rozpozna napięcia i nie uruchamia wspomagania. Na postoju nawet po 1min także nie działa?
Wszystko wskazuje na spadek napięcia ale skoro masz ładowanie ponad 14 V a pali się kontrolka ładowania to możliwe ze przewód od aku do sterownika nie ma przejscia
Próbowałem mierzyć ew. pobór na postoju ( miernik w szereg 10 A) i po uśpieniu wszystkich czujników po ok. 10 min. jest 0,00 poboru na mierniku . Bzdura, nie ma tak, że nic nie pobiera. Ładowanie akumulatora 13,8- 14,5 V na luzie i pod obciążeniem. Jest dobrze, tu usterki nie widzę. Najbardziej podejrzany akumulator, z tego co piszesz, ma 4 lata, Wskazaniami...
Witam posiadam skuter Peugeot satelis 125 z 2007r mam problem z ładowanie jeden z trzech kabli które wychodzą od alternatora i łączą się kostka z regulatorem napięcia strasznie się grzeje aż topi ta kostkę co to może być za przyczyna ? Dodam że regulator napięcia został wymieniony i sprawdzone napięcie wychodzące z alternatora na wszystkich trzech kablach...
peugeot napiąć ładować peugeot ładować alternator ładować peugeot
wyświetlacz partner krzywa grzewczy grzejnik wzmacniacz cisza
bateria macallister diagbox peugeot
Tranzystor MOSFET SFS04R02PN - Specyfikacja i Zastosowanie Zamienniki MOSFET KF5N50: STP6NK50Z, IRF840, FQPF5N50, 2SK3568 – porównanie parametrów