Nowy pasek i prawidłowo napiąć, potem pomiar ładowania i pogadamy
Może być też koniec szczotek lub regulatora w alternatorze, bądź za słabo napięty pasek klinowy.
Dobrze by było sprawdzić, czy przy próbie rozruchu, na wsuwce wzbudzenia automatu jest odpowiednie napięcie. Może np. kostka stacyjki nawala? A ładowanie jest? (pasek napięty?) Masę i przewód prądowy też wypadało by sprawdzić! Pozdrawiam !!
Ja bym spróbował włożyć sprawdzony - dobry akumulator i wtedy zmierzył ładowanie. Zasiarczony lub z częściowym zwarciem w którejś z cel akumulator będzie powodował obniżenie napięcia ładowania.
Musiałbyś ustalić dlaczego masz tylko 13.8V widocznie masz uszkodzony stojan i podnosząc napięcie ładuje cały czas wysokim natężeniem prądu.P
obserwuje pulsowanie żarówek(małe skoki napięcia) przy wyższych obr stabilizuje się sprawdziłem wszystko diody ok podmieniałem wirnik stojan trzy regulatory w tym jeden od poloneza dajacy napięci 14,4 to samo Druga sprawa to ciekawy przypadek kiedy akumulator sie naladuje dosc dobrze na obr około 700 co jakis czas mugnie kontrolka ładowania ale tylko...
Poszukuję schematu instalacji elektrycznej Cóś mi się sknociło i nie mam ładowania, wcze sniej elektryk "przerabiał" alternator po uszkodzeniu regulatora napięcia. Po "przerobieniu" i założeniu regulatora napięcia od poloneza ładowanie było, ale cały czas świeciła kontrolka brak ładowania. W tej chwili świeci, ale ładowania faktycznie nie ma :) Pozdrawiam
Napięcie mierzone na zaciskach aku, pomiarz chwilowy. Przy 2500 obr/min 14.3-14.4V
Podmień regulator napięcia.
witam spróbuj podpiąć drugą kontrolkę jako kontrolka ładowania żarówka 12v 2w to może być przyczyna małego prądu wzbudzenia lub brudny komutator nie napisałeś jakie napięcie jest podczas ładowania
Jeszcze można sprawdzic pasek alternatora i woltomierzem czy na zapalonym silniku napięcie wzrasta do 14V.Alternator może słabo ładować.
Sama reakcja alternatora jest prawidłowa pod warunkiem, że celem jest tylko test od jakiej prędkości obrotowej alternator zaczyna ładować i przy jakiej najmniejszej przestaje. To od jakiej prędkości alternator zaczyna ładowanie jest zależne od jego konstrukcji i materiałów i zwykle zaczyna się się od 1000 obr/min lub wyższej. Dodam tylko, że mam na...
Ja Ci tylko powiem jak rozpoznać ile masz diod w alternatorze. Alternatorze, więc jeśli nasz dziewięć to na zacisk regulatora o nr.15 idzie prąd przez kontrolkę (prawdopodobnie na ten zacisk idą dwa kable). Jeśli sześć to jest zastosowany przekaźnik sterujący kontrolką (w tym przypadku nawet jak masz słabe ładowanie kontrolka gaśnie) w sześciu diodach...
Od kierunków sie zaczyna . Kiedyś w maluchu trzeba było odpowiednio wczesniej właczyc kierunek bo bimetal działał z opóżnieniem przy hamowaniu i na swiatłach. Sprawdż ładowanie i regulator napięcia ( zasniedziałe lub nadpalone styki)
Witam. To chyba kiepski warsztat. Napięcie powyżej 14,5V jest zabójcze dla akumulatora. Pozdrawiam.
nieładował akumulator wymieniony został regulator napięcia teraz ładuje ale nie gasnie kontrolka co to może być (polonez caro z silnikiem rovera 1.4)
Zmierz napięcie ładowania na akumulatorze i alternatorze. I napisz ile wynosi...
A alternator prawidłowo ładuje? Być może któraś z diód... lub regulator napięcia. Może w tym kierunku.
Zacznij od sprawdzenia pewności połączeń masowych,później możesz podmienić regulator napięcia nie musisz od razu kupować,no i sprawdzić alternator połączenia szczotki.
Nie ma takiej opcji by kontrolka podłączona prawidłowo do d+ świeciła pełną mocą a alternator się wzbudzał i ładował 13,9V.
Witam! Nie chce chodzić bez tego? Jeśli tak, to albo rozrkręć alternator, albo zainwestuj 20zl i zastosuj od poloneza.
też miał kumpel problem z ładowaniem było 15 ,16 v wymienilismy regulator napięcia i hula ładowanie w tej chwili to 14,4V wszystko działa poprawnie.
Witam od malucha lub poloneza podłącz a będzie ci ładował pozdro
Po uruchomieniu silnika, napięcie na klemach spada poniżej 12 V, a kontrolka na desce świeci. Czyli jest obwód wzbudzenia. Zamontuj w aucie i podaj napięcie na przewód kontrolki. Zmierz prąd płynący.
Czy napięcie było mierzone na samym alternatorze i co z kontrolka.P
wyćiąg wsówki z alternatora i zewrzyj je na chwile razem powinno być widać wyrażny spadek obrotów silnika oraz iskrzenie na tych wsówkach . sprawdz na szóstce śrubce alternatora czy jest napięcie [tylko nie miernikiem a konkretną żarówką]
Kpiłem na auto złomie od poloneza 50zł sprawdzony działa dam znac jak podlacze czy jest ładowanie
To może być czujnik tempetratury, ale radziłbym najpierw sprawdzić ładowanie akumulatora bo alternator może podawac za wysokie napięcie i powodować to że silnik warjuje :)
Sprawdziłem wczoraj ładowanie w golfie 2 1,3 Bo te alternatory mają wiecznie problem z trzymaniem napięcia.
Witam ponownie. Panowie nie doczytali iż usterka jest wyłącznie przy gorącym silniku? Ja nie jestem nieomylny, lecz pojemność aku zaraz po zgaszeniu silnika jest wyższa niż po wystygnięciu auta. a możesz wytłumaczyć jak to jest możliwe, co tu ma za znaczenie zgaszenie silnika do pojemności akumulatora jakoś nie bardzo wiem jak to jest możliwe zwiększenie...
Kolega wspomniał o alternatorze za 50 zł. z samochodu . To był dobry pomysł . Ładnie pasuje alternator od Cinquecento 700 . 12V 55A . Ma wbudowany regulator napięcia wraz z szczotko trzymaczem . Elegancko trzyma napięcie 14,4V . :| Dodano po 2 A pro po przekładni - kiedyś zakładało się kółko pasowe od poloneza i już na wolnych obrotach miał początkowe...
Masy i połączenie dodatnie altka z aku sprawdzić, regulator napięcia sprawdzić, szczotki sprawdzić, potem pisać dalej! Po co kupować, najpierw dojść przyczyny!
[quote="założony z poloneza lub dużego fiata z regulatorem napięcia na zewnątrz). .[/quote] Te alternatory miały regulatory mechaniczne, jak piszesz na zewnątrz, ich parametry ulegały zmianie. Te twoje trochę koło 15V jest niedokładne. Prawidłowe napięcie ładowania powinno zawierać się w granicach 13.5V-14.5V. Ładowanie powyżej tej granicy jest szkodliwe...
Witam Mam następujący problem, po odpaleniu zimnego silnika ładowanie 14,1-14,2V z wszystkimi włączonymi odbiornikami i pracującą klimatyzacją. Utrzymuję się w tych granicach do momentu nagrzania silnika. Mija kilka minut i napięcie wrasta do 15,5V a światła i kontrolki zaczynają migać jak w dyskotece. Po wychłodzeniu silnika ładowanie ponownie 14,1-14,2....
Dziś sprawdziłem po dniu stania - nic nie ładowany - jakie ma napięcie i było to 12,5V. Wiek mi nie jest znany, jednak ma nie więcej niż 2-3 lata.
Ja mam od 125p [identyczny jak polonez] i ładuje mi od samego dołu kontrolka ładowania 4W Koło pasowe najmniejsze jakie się dało Napięcie ładowania 14,3 V niezależnie od obrotów W c-360 mam bosch-a 100 A od opla dałem za niego 50 zeta + nowe szczotki za 3 złote Ładowanie 14,5 V Nie widzę większego sensu kupowania nowego
jak nie działał regulator napięcia ten od poloneza , to musisz sprawdzić omomierzem diody prostowniczego , kiedyś miałem jedną z diód uszkodzoną w ładzie samarze , ładowanie zachowywało się podobnie . Jeszcze jedno jest 6 czy 9 diód w tym alternatorze.
jack63, dzięki za zainteresowanie - więc tak: kupiłem MZ ETZ z roku 1990 i przerabiam (usprawniam) instalację elektryczną, gdyż stan techniczny pozostawia wiele do życzenia - zaśniedziałe końcówki konektorów, przewody naderwane itd. Ponadto ładowanie wynosiło 12,8 V na około 4 tyś obrotów, więc: 1. Wymieniłem regulator napięcia na regulator 9 diodowy...
Czy nie są za krótkie,jak pierścienie ślizgowe wyglądają.Mocno mruga ta kontrolka?. Sprawdź miernikiem ile ładuje,jakie napięcie jest na alternatorze(gruba śruba +),i na klemach akumulatora.Czy pasek masz dobrze naciągnięty.
Pewnie mnie wyśmiejecie, ale z doświadczenia wiem, że w 1.6 GLI podobne cyrki się dzieją, gdy napięcie ładowania przekracza 17V, bo tak właśnie miałem :-) Jeszcze to sprawdze, ale z tego co pamiętam to ładowanie było ok.
Dokładnie jak kolega Cowboy mówi, dodam jeszcze że prądnica jeśli ciągnik jest odpalony załóżmy na te 40min też potrafi nie doładować nawet tych akumulatorów jakie zaleca producent, szczególnie jak silnik pracuje na niskich obrotach, a bywa tak że ciągnik zostaje odpalony tylko na 15min, a taki R11 potrzebuje mocy żeby ruszyć te 4 tłoki, a jak jeszcze...
Ładowanie za duże, bez obciążenia akumulatorów na bank będzie przeładowywać, będzie wypluwać elektrolit(musi być jakieś obciążenie(np. można jeździć z włączonymi światłami, albo wstawić jakiś układ by po włączeniu zapłonu, odpaleniu i jak alternator zacznie ładować poprzez przekaźnik, zaczęło pobierać prąd(myślałem przez wytracanie prądu poprzez radiator...
DObry rysunek, możesz podać chwilowo napięcie akumulatora D+ na zacisk 67 diod wzbudzenia i kontrolka powinna zgasnąć i pojawić sie powinno ładowanie.
Sprawdziłem po podłączeniu akumulatora ładowanie, było poniżej 13V, jednak teraz już wiem, że trzeba zwiększyć obroty do ~ 3 tysięcy by wzbudzić alternator. Jutro sprawdzę jeszcze raz napięcie ładowania i napiszę.
Witam! Posiadam auto Polonez Caro 1.6 96r. z alternatorem firmy ELMOT. Gdy mierze napiecie bez zadnego obciazenia jest w normie 14.2V - 14.4V z kolei gdy powlaczam praktyczni co sie da(swiatla, awaryjne, nawiew, ogrzewanie szyby) napiecie spada az do ok 13.4V - 13.6V. Podobno minimum to 13.8V. Dodam ze dosyc czesto musze ladowac akumulator. Co jest...
e luzak by piszczal okrutnie co nie oznacza ze nie zagladac :) heh - też tak myślałem - ale u mojego szfagra szczelił pasek, założyli mu nowy - po czym po kilku dniach siadł akumulator. - diagnoza - coś z ładowaniem, potem jeszcze dwie wizyty w warsztacie, potem ja- 4 razy wyjmowałem i sprawdzałem alternator, potem wkładałem - dopiero po dłuższej pracy...
Witam, Zakupiłem przetwornicę napięcia 12V/200V do auta zasilaną z gniazda zapalniczki. Producent KEBO a model IPS-250. Przetwornica działa w/g producenta w zakresie napięć wejściowych 11-15V, a prawda jest taka, że przy około 14,5V wyłącza się, posiada zabezpieczenie przed za niskim <10,5V i za wysokim napięciem, jest to nieukrywam wielki problem,...
Jeśli aku ma mniej niż 12,5 to jest uszkodzony (co najmniej zasiarczony), Można go częściowo zregenerować ładując małym prądem, czyli przez prostownik, a nie w samochodzie, Mój polonez odpali nawet z aku do wyrzucenia, który ma 11V, o ile napięcie rozruchu nie spada poniżej 7V (to było testowane, zmieniłem aku właśnie po tym, gdy napięcie rozruchu spadało...
Akumulator Topla nie wiem nawet jakiej to produkcji ma 12 lat wcześniej w oplu kadecie 1,7 diesel teraz w oplu combo 1,7 diesel używany praktycznie codziennie w ostatnie mrozy nie wyciągany z auta i działa!!!!Niewiarygodne co? Ja miałem akumulator Topla to wytrzymał 9 lat. 5 lat w oplu 1,7 gdzie opel bardzo ciężko palił, przy -5st.C już trzeba długo...
Działać będzie, ale będziesz musiał pozmieniać połączenia. Wg mnie 20zł za nowy sprawny regulator do poloneza to nie jest dużo i za te 20zł szkoda Twoich nerwów bo coś nie ładuje albo gaśnie silnik na włączonych światłach.
Jeżeli są problemy z wolnyni obrotami w poldku na mulecu to w pierwszej kolejności sprawdzamy czy nie jest za duże ładowanie. Jeżeli napięcie na aku przekracza z jakichś przyczyn 16,5V to pierwszą reakcją systemu jest zamknecie przez silniczek kanału powietrza i ECU przestaje nim sterować.
Mam następujący problem. W Polonezie jakiś czas temu zgasła mi kontrolka napięcia tzn. wkładam kluczyk, auto pali, jednak nie świeci mi symbol akumulatora na desce. Nie ładuje też alternator, szczotki wymieniane na nowe, wszystkie kable ok. Gdzie może być problem? Czy to coś innego niż szczotki w alternatorze? Co może powodować brak świecenia tejże...
to w takim razie sprawdź (po deszczu) miernikiem napięcie ładowania oraz dodatkowo amperomierzem (właczonym tak jak pisałem poprzednio) "w którą stronę płynie prąd" - trzeba ustalić czy wilgoć/woda powoduje gdzieś zwarcie czy tak jak piszą poprzednicy alternator przestaje ładować.
Alternator polonez caro plus 1.6gsi Dziwna awaria alternatora ,wsiadam odpalam widzę czerwoną kontrolkę akumulatora ,po zapaleniu silnika powoli przygasała i zgasła ,sprawdzam akumulator miernikiem napięcie,nic się nie zmienia po odpaleniu silnika ,alternator padł jednocześnie z żarówką kontrolki akumulatora?teraz w ogóle się nie zapala a alternator...
Kostka od modułu - przeczyść + masą modułu zapłonu - sprawdź. Akumulator jeśli już słabo kręci a zapali to obserwując zapalone światło wewnętrzne powinieneś dostrzec różnicę w intensywności świecenia gdy obroty silnika są na poziomie 900-1000 a gdy dodasz gazu i obroty są na poziomie 1500 lub nieco wyżej. Przy rozładowanym akumulatorze (ledwo kręci)...
zmieniłem regulator napięcie faluje od 13,2 15,0V przed wymianą było tak samo żarzy się kontrolka ładow.na wolnych obrotach ładow =14,20V jednak pod większym obciążeniem gaśnie/przy włączonym ogrzewaniu tylnej szyby ,światła krótkie,halogeny/ŁADOWANIE =13,20V.połączenie pomiędzy masą a regulatorem jest ok. diody sprawdziłem też są ok gdzie szukać przyczyny....
Wiem ale chce w ramach ćwiczeń zrobic cos takiego Testowałem prądnice na regulatorze RNC 12 od poloneza ładuje idealnie 14,4 ale tam jest tranzystor na 8A niby sie nie grzeje a tutaj chce dać BDP395 15A no i jest w nim płynna regulaja napięcia mi wystarczy jak nastawie go na 14V pozdr
Witam. Mam następujący problem: Jechałem tydzień temu i kontrolka ładowania zaczęła się żarzyć, po paru minutach zgasła i dwa dni był spokój. Po dwóch dniach kontrolka wyraźnie się zaświeciła i zgasła po kilku minutach. Niestety przedwczoraj zapaliła się na dobre i nie chce zgasnąć. Wyjąłem alternator rozebrałem go i sprawdziłem czy nie ma zwarć, sprawdziłem...
Witam mogą to być też-nieszczelne przewody podciśnienia lub wadliwe połączenie elektryczne.Proponuje sprawdzić. Pozdrawiam Dodano po 1 Witam ponownie właśnie doczytałem taką notkę,że może być uszkodzony regulator napięcia (ładowanie ponad 16,9V) komputer odłączy silnik krokowy z udziału a co za tym idzie ustali obroty w granicach 2000. Może to pomoże...
Witam mam następujący problem z Polonezem 1.6 1997r. akumulator jest niedoładowany, kontrolka nie świeci a jednak akumulator nie jest ładowany około miesiąc temu wymieniłem regulator napięcia i szczotkotrzymacz bo ładowanie wynosiło 12.3V po wymianie wróciło do normy 14.2V pod obciążeniem. autko jeździło normalnie wczoraj nie dał się uruchomić po podpięciu...
I teraz najważniejsze. Zaświecenie się lampki kontroli ładowania oznacza prawidłową prace wyłącznika prądu zwrotnego. . Na to bym nigdy nie wpadł. Moje rozumienie tematu tego nie ogarnia. Popróbuję jeszcze z połączeniem D+ prądnicy z D+ regulatora. Dam znać, czy jest jakaś różnica. A to, że bilans jest napięty w wyniku jazd w korkach na światłach i...
bo chyba spalona żarówka nie może być odpowiedzialna za brak ładowania :) . Nic nie pisałeś ze błędy już poznałeś. Co do audio to podtrzymuje to, co pisałem wcześniej świadczy dobitnie twoja wypowiedź ( chcesz więcej szczegółów zapraszam na PW). Ładowanie akumulatora w pracy dorywczej powinno wynosić od 13,9 do 14,4V niektórzy producenci dopuszczają...
Niestety ale po założeniu okazało się, że alternator od poloneza również nie ładuje :evil: Podłączyłem wszystko, koła nie zmieniałem i co prawda kontrolka ładowania gaśnie zaraz po odpaleniu silnika, ale napięcie ładowania cały czas skacze, 13V, 12,5V, 14,2V. Przy włączonych światłach nie ładuje raczej w ogóle, napięcie skacze 11,5V, 12,5V czasami 13V....
Witam ! Trochę poczytałem na temat problemów z alternatorem w polonezie jednak u mnie jest jakoś inaczej.Ponieważ w czasie jazdy lampka ładowania zapalała się i gasła i jakoś dziwnie wyglądało to ładowanie wymieniłem szczotki i regulator napięcia(ten model z 1991r ma regulator osobno) i teraz nie mogę dojść dlaczego po wyłączeniu zapłonu kontrolka ładowania...
Akumulatory w obdwu przypadkach są w pełni sprawne. Paseki naszpanowane tak jak być powinny, masy dobre. Tylko w tym unie, znowu się naprawiło i działa poprawnie, tzn. kontrolka nie świeci. Bo przy ogrzewaniu szyby tylnej nadal spada do 12,5V ładowanie. Gdyby ta kontrolka cały czas wieciła to bym musiał coś robić, a teraz działa i jak wymienię to nadal...
Witam, posiadam transformator Toroidalny T15 do zasilania lamp halogenowych z 220V na 12V 150VA. Chciałbym wykonać prostownik do akumulatorów o pojemności 45-80 Ah Transformator na uzwojeniu wtórnym daje napięcie około 12,8V natomiast za mostkiem prostowniczym o symbolu BR104 (który jest na radiatorze) jest około 11,3V. Kolego możesz bez żadnych problemów...
Mam jeszcze jeden problem. Mianowicie: Prąd na czuwaniu, wynosi 750mA utrzymuje się on tak 2min po wyłączeniu zapłonu poczym coś „pstryknie” (przy silniku, koło listwy wtryskowej) i prąd zmniejsza się do 50mA Za każdym razem jest tak samo, wystarczy włączyć zapłon, wyłączyć i pobiera 750mA i p chwili zmniejsza się do 50mA. Czy tak ma być...
Dlatego najlepiej by było zamiast akumulatora 45Ah założyć 200Ah wówczas taki akumulator w małym samochodzie benzynowym byłby ładowany prądem 30A co by nie powodowało negatywnych skutków. :D Problem z filmiku to ładowanie zbyt dużym prądem co narobiło więcej zamieszania niż pożytku. A tak na serio to mam znajomego co w puncie 1,2 75KM ma 2 akumulatory...
polonez napiąć schemat ładować polonez polonez rover ładować
deutz temperatura blokada mastercook asterisk freepbx
pedał maszyny szycia łucznik lodówka liebherr
Jak zresetować centralę alarmową Satel VERSA 15? Mercedes W203 - Przepalający się bezpiecznik fotela