Ładowanie takim zasilaczem jest bardzo zdrowe. Lepiej nie przekraczać napięcia 14.4V. Ładowarka ma moc 6W(12V X 0.5A =6W) a 9W wat to pobór z sieci.
Mam jakieś tam 3 mosfety. Zastosowałem je do lampki rgb nie pamiętam dokładnie co to były za mosfety. Jak je gdzieś znajdę to napiszę. A to zabezpieczenie miało by być do mosfeta PSMN004-25? czy do tych mosfetów na wyższe napięci?
A w jaki sposób mierzyłeś napięcie jakim ładuje prostownik? i po jakim czasie zmierzyłeś napięcie po zapaleniu się kontrolki 100%?
Podłącz miernik do akumulatora, podłącz prostownik (ma być wyłączony z kontaktu), zmierz napięcie (DC). Mierząc napięcie poproś kogoś o włączenie prostownika. Jeśli napięcie wzrośnie - akumulator jest ładowany.
Dzięki, ale to opis dla "fachowców". Czy za kontrolę ładowania nie odpowiada "prostownik" na pokładzie ? Rozumiem że w przypadku gdy pokładowy konwerter pozwala na ładowanie z mocą 11 KW przy napięci 230 V pobierane natężenie wyniosło by ok. 50 A, ale co w przypadku gdy ma ograniczenia do 2-4 KW ?
Nie wiem, jaką regulację ma ten prostownik, ale zwykle prostownik daje napięcie pulsujące, które ładuje do napięcia znacznie wyższego, niż pokazywane przez woltomierz podłączony do samego prostownika. Dla wyprostowanej sinusoidy z napięciem szczytowym około 14V (do takiego napięcia będzie ładować) miernik wskaże około 9V. Do tego, regulację często robi...
Oczywiście. Warto również wymienić profilaktycznie mostek.
To faktycznie może płynąć tak duży prąd że nie podnosi się jeszcze napięcie choć alternator ładuje. Podładuj akumulator prostownikiem. Miernik cęgowy by to wyjaśnił.
TO zależy jeszcze jak przełączniki ustawisz. Czym szybciej ma się ładować tym większe napięcie na wyjściu będzie. Najlepiej ustawić na wolne ładowanie.
A jeżeli nie wychodzi??? Gdyby transformator miał odczep to prostownik prawdopodobnie miałby przełącznik napięcia.
Jeżeli ustawimy na przełączniku 120Ah to jaki będzie prąd ładowania, do jakiego napięcia będzie prostownik ładował, jakie będzie napięcie nieobciążonego prostownika?
Dawno temu zmierzyłem natężenie prądu przepływającego do i z akumulatora w samochodzie: https://youtu.be/_FZ9deEzdvk https://youtu.be/AyBDRbhC4Ns Czyli jak wziąłem np z akumulatora 5Ah i odpale auto to po jakim czasie te 5Ah sie uzupelni? Akumulator 5 Ah nie jest przystopowany do ładowania prądem o tak dużym natężeniu, jakie może podać alternator. Ulegnie...
Mam tutaj na myśli 12V Po co, jaki masz cel ? Mam tutaj na myśli 12V A te kondensatory na jakie napięcie ?
Jeżeli szczotki i regulator wymienione to pozostaje prostownik główny, diody wzbudzenia (jakiś czas temu u siebie z tym walczyłem , niby ładował ale nie tak jak powinien i właśnie kontrolka nie gasła tylko lekko świeciła, okazały się spalone 2 z 3 diod wzbudzenia, nie miałem nawet oryginalnego mostka tylko wstawiłem 3 pojedyncze diody prostownicze -...
Do jakiego napięcia ładuje ten prostownik, jak do 14,4 to gęstości nie zrobisz.
A w którym skuterze masz instalację 24V? Ładujesz zwykłym prostownikiem 12V (ale napięcie ładowania ma wyższe, zależnie od typu prostownika). Ładujemy prądem stałym, nie zmiennym. Zmniejszamy prąd ładowania do około 0.1C (dla skuterowego akumulatora to około 0,5A) przez około 10 godzin. Istnieje też ładowanie szybkie prądem 0.3C przez 3 godziny.
Oczywiście że normalne ,ale dla twojej informacji dodam że napięci na naładowanym akumulatorze i podpiętym prostowniku powinno być od 16,5 do17,5V.
Jakie jest napięcie w tym ładowanym akumulatorze.
Chińczyk jak inne modele tego pokroju. Przy ładowaniu wyładowanego akumulatora 300A będzie trwać conajmiej dobę. Zalecam do 190A prostownik 20A. Ładuje się stałym napięciem, i jak dobry akumulator to będzie z początku ładował pełną mocą.
Unitra Zatra produkowała transformatory EI i zwijane. Z ich wykorzystaniem sprzedawano prostowniki, stabilizatory i regulatory napięcia. Zaleta prostownika to ładowanie małym prądem akumulatora, który pobiera więcej prądu na końcu ładowania.
Jeśli napięcie na prostowniku będzie mniejsze niż napięcie akumulatora, to prostownik nie będzie go ładował.
Witam.Posiadam prostownik jak w temacie 12V 4A Ładowałem dziś akumulator motocyklowy i napięci początkowe wynosiło około 12.4V a natężenie 0.9A po kilku godzinach napięcie wzrosło a natężenie spadło,po 5h ładowania napięcie wynosiło 14.5V a natężenie 0.25A. Napięcie prostownika nieobciążonego to 10.5V. Czy prostownik który posiadam jest sprawny i jak...
Zwykły prostownik impulsowy z Lidla powinien dać radę ;) Sam się wyłącza i przechodzi w stan podtrzymania po osiągnięciu napięcia 14.4V :)
Napięcie 0,07 V na baterii mówi o śmierci baterii i ładowanie jej czymkolwiek nawet prostownikiem nie da żadnego efektu. Tak już jest, że napięcie na akumulatorach nie moze osiągnąc granic 0 V.
Cytat z oferty: Prostownik nie posiada funkcji automatycznego zakończenia procesu ładowania, w związku z tym wymaga nadzoru użytkownika oraz wyłączenia urządzenia po zakończonym ładowaniu. Lipa. Trzeba pilnować ładowania. Powinien być przynajmniej przełącznik ROZRUCH/ŁADOWANIE. Ja tak sobie zrobiłem w prostowniku. Można dodać moduł kontrolujący napięcie...
Zmierz jakim napięciem ładuje ten prostownik. Najprawdopodobniej to co słyszysz to gazowanie akumulatora. Albo akumulator oddaje ducha , lub ładujesz za wysokim napięciem.
Jest to bezpiecznik polimerowy, czemu uważasz że prostownik nie ładuje? Podpinałeś pod akumulator?
Czyli kondensator potrzebny jeśli ma to ładować akumulatory. Kolega raczy żartować ;) kondensator nic nie da. Prostownik samochodowy ładuje akumulator "fragmentami sinusoidy" 13 V x √2 = 18,4 V (napięcie szczytowe) - ok. 1,4V (spadek napięcia na mostku Graetza) = ok. 17 V Przy napięciu większym od SEM akumulatora, diody prostownika pracują w...
Jakie masz napięcie na akumulatorze bez prostownika?
13,5 do 13,8 to tak zwane ładowanie konserwujące, czyli akumulator może stać podpięty do prostownika dającego napięcie w tym przedziale "całe swoje życie" i nic mu się nie stanie. 14,4 do 15,0 to napięcie ładowania cyklicznego, czyli podłączasz prostownik ładujesz i odłączasz. Tak więc ładować możesz do napięcia z tego przedziału (bezpieczniej jest...
Trafa elektroniczne troszkę inaczej reagują na takie obciążenie, dlatego się wysypują. Przeważnie pada w nich stopień końcowy. Też próbowałem na takim trafie zrobić prostownik z efektem jak u Ciebie. Na forum ktoś odpowiadał na takie pytanie ale nie potrafię szybko znaleźć tej odpowiedzi. Szkoda że nie ma jeszcze wersji z LCD. Zapewne pokazuje prąd...
Luźny pasek. Na początek sprawdziłbym napięcie na akumulatorze (11,5 - 12V) na wyłączonej stacyjce, a potem na uruchomionym silniku - powinno być około 13,5-14V. Po za tym należy sprawdzić prostownik i regulator napięcia.
Jak długo ci się ładuje akumulator na prostowniku? Jakim prądem ładuje prostownik i jakie masz parametry akumulatora? Prawdopodobnie w wyniku awarii regulatora napięcia, akumulator ci po prostu zdechł i nie trzyma prądu. Naładujesz go prostownikiem to wytrzyma chwilę, a że nie jest ładowany, bo układ ładowania powiedział papa, to ci wszystko zdycha....
Nie można. Trzeba go ładować specjalnym prostownikiem który odcina napięcie po osiągnięciu pewnego poziomu. Jak będziesz ładował zwykłym to albo będziesz miał dużo sprzątania, albo dostaniesz nim w twarz, zależy czy będziesz akurat w tym samym pomieszczeniu gdzie się będzie ładował, czy nie.
Prąd ładowania 8-12A - nie jest to szczególnie ważne. Najważniejsze dla żelowego akumulatora to żeby nie przekroczyć jego maksymalnego napięcia naładowania (14.5V uznałbym za bezpieczną granicę). Niestety zdecydowana większość tanich prostowników ma końcowe napięcie grubo ponad 16V. Ładując żelówkę w taki sposób jej żywot szybko się zakończy..
Sprawny akumulator na koniec procesu ładowania musi mieć napięcie 14,2-14,5V, a prostownik musi ładować do takiego napięcia. Jeśli prostownik nie zapewnia takiego napięcia to akumulator można ładować całą wieczność i nigdy nie naładuje do końca akumulatora.
Po co ? Producent podaje końcowe napięcie ładowania. Wtedy przestajemy ładować.
Niech kolega jeszcze napisze jakie jest napięcie na zaciskach prostownika odpiętego od akumulatora. Może prostownik za duże napięcie daje.
Trochę mało danych. Jakie jest napięcie wyjściowe z tego prostownika i napięcie ładowanego akumulatora? Czy ten prostownik to źródło prądowe?
Upewnij się, do jakiego napięcia prostownik ładuje akumulator. Jeśli poniżej 14.4V - nie będzie kłopotu. Jeśli więcej to kłopot będzie: - stary UPS nic nie zasygnalizuje i w końcu wygotujesz akumulator jak ja to zrobiłem z samochodowym 72Ah - zapomniałem o ładowarce pod biurkiem i ładowała przez 2 tygodnie... - nowszy UPS po przekroczeniu napięcia,...
Powodem może być zwarcie w jednym ogniwie. Warto się jednak upewnić, ładując innym prostownikiem, czy nie osiągnie końcowego napięcia rzędu 14,5 - 15 V.
Na różnych stronach piszą bzdury. A co do mojego poprzedniego postu to rozładowany akumulator ma większą rezystancję wewnętrzną. A fakt że im bardziej akumulator rozładowany to bierze większy prąd wynika z większej różnicy napięć pomiędzy nap prostownika, a napięciem rozładowanego akumulatora.
Chcesz regulacji - poszukaj schematów tyrystorowych regulatorów prądu. W takim rozwiązaniu regulujesz średni prąd i wyłączasz ładowanie po osiągnięciu napięcia 14,4V. Do regulacji po stronie wtórnej możesz wykorzystać napięcie 22V, co pozwoli utrzymać bardzo długo zadany prąd. Przy wykorzystaniu napięcia 14V prąd będzie malał w trakcie ładowania. W...
Ładuj prostownikiem napięcie końcowe ma być 16-16,2V przez około 24h. Potem zrób mu pomiar parametrów. Nie tylko napięcia.
Tym prostownikiem, bezpośrednio, bez żarówki, pokrętło ustawione max na 2 pozycji. ładowanie 10 godzin i sprawdzamy napięcie akumulatora.
Do ilu spadło napięcie?
Ok, nie rozumiem jednej rzeczy, mierząc końcowe napięcie ładowania za pomocą podłączonego prostownika. Będę mierzyć napięcie prostownika?
Odłącz prostownik, zmierz napięcie, poczekaj pól godziny, zmierz napięcie, poczekaj jeszcze pół godziny i znów zmierz napięcie.
Ja swoim akumulatorom nie mówię czym są ładowane. Twoja mowa lub milczenie nic dla nich nie znaczy :cry: , znaczenie ma napięcie do jakiego są ładowane. Typowy alternator jest ustawiony na napięcie 14,3-14,5V. Prostownik pozwala ładować do wyższego napięcia.
Praktycznie transformator 12V spokojnie naładuje akumulator. W wielu prostownikach stosuje się większe napięcia by przyspieszyć ładowanie (ładowanie większym prądem). Stosując transformatory o większych napięciach często stosuje się układy elektroniczne wyłączające ładowanie po osiągnięciu przez akumulator napięcia 14,4V .
(at)radek.d85 Zapewne jest tak, jak napisał (at)bambus94 używaj więc prostownika. W prostowniku masz też amperomierz, jak jest wskazany przepływ prądu to znaczy się, że jest ładowany akumulator.
Ładuje do 16.2v bo go tak ustawiłem na takie napięcie ponieważ czytałem że dobry prostownik powinien ładować do takiego napięcia . Tu moje spostrzeżenie określenie "dobry prostownik" ładujący napięciem 16.2 V nie zasługuje na takie miano bo to "zły prostownik" natomiast to że w starych akumulatorach ładowanie takim napięciem ma sens jest racją, ale...
A po co Ci napięcie ładowania 14,5V? Za długo akumulator Ci służy? To ile powinno wynosić prawidłowe napięcie ładowania w innych samochodach zawszy miałem ok 14.40 v bo 13.70v na światłach to wydaje mi się ze mało. Nawet prostownik daje napięci ok 14.5v
Witam Dzięki wszystkim za pomoc. Pomogła spokojna dedukcja i porządne oględziny "miejsca wypadku" i prostownik chodzi jak burza. Te cienkie przewody są do pomiaru napięcia i sterowania elektroniką która w zależności od wielkości napięci na akumulatorze włącza lub wyłącza prąd ładowania i w pzypadku rozruchu też bierze udział. Pozdrawiam
Nie wiem skąd Ci przyszlo do głowy że to w samochodzie ten moduł jest zamontowany? I po co miałbym montować go w aucie? Widoczne na filmiku wycieraczki (tak mi się zdaje) mi to zasugerowały. O ile pamiętam, to był tu taki temat z zastosowanym w samochodzie, takim modułem do pomiaru prądu i napięcia. A ten prostownik to jest goły, czy ma jakąś automatykę...
Ja myślę, że twój akumulator jest albo skrajnie zasiarczony, albo ma jakieś uszkodzenia mechaniczne powodujące nierealne wysoką rezystancję wewnętrzną. Jaki prąd pobierany jest przy tym napięciu?
Zmierz napięcia jakie masz na tych zakresach.
zazwyczaj pracują w parach (24V) Jak to rozumieć - praca równoległa, czy szeregowa? Wg mnie stawiane wymogi to trochę przerost formy nad treścią. Gdybym ja miał taki problem, to rozwiązałbym go na dwa sposoby: - ładowanie stałonapięciowe napięciem 14.4 V lub 28.8 V, w zasadzie nie wymaga żadnego nadzoru. Ewentualnie czujnik, który przerwie (wyłączy...
Podepnij pod akumulator i zobacz czy ładuje. Mam inny prostownik i też nie ma napięcia na krokodylkach ale po podpięciu pod aku normalnie ładuje
Bardzo fajna konstrukcja. Mam jednak parę pytań: 1. Jak realizowane jest sterowanie ładowaniem? tzn. wykrywanie podłączenia akumulatora (jakiś mikrokontroler czy analogowo) 2. jak wykonane jest ograniczenie prądu i stabilizacja napięci? (jakiś stabilizator???) 3. czy jest możliwe abyś podzielił się schematem?
Pytanie mam czy tak zostawić czy powinno być niższe napięcie. Dobrze jest. Nie ładujesz akumulatora codziennie. Jak kilka razy w roku będziesz ładował to mu tylko na zdrowie wyjdzie przy takim napięciu.
Podłączyłem go dzisiaj na chwilę zmierzyłem napięcie na zaciskach i jest 1,78V W takim razie ten pomiar też może być nieprawdziwy. Akumulator ładuje?
Bo na wyjściach uzwojeń z transformatora jest AC dopiero po mostku prostowniczym jest DC rozkręcić skręcone wyprowadzenia uzwojeń sprawdzić napięcia o jakim napięciu akumulatory chcesz ładować?
Napięcie 12V z zasilacza będzie moim zdaniem za niskie. Lepszy będzie prostownik. nie przekraczaj prądu 0.7-1A przez 10 godzin. Przydałby się też woltomierz do kontroli napięcia ładowana aby ten prostownik nie przekraczał 14.8V
Witam, szkoda, że nie pokazałeś fotki frontu sterownika, ale jeśli nie ma możliwości zmiany napięcia ładowania, to zaryzykował bym podłączenie prostownika, oraz kontrolę napięcia ładowanych akumulatorów.
Problem w tym, że w momencie osiągnięcia przez akumulator pełnej pojemności nie następuje żadna zauważalna zmiana wartości płynącego prądu. Wyspecjalizowane ładowarki sterowane układami scalonymi potrafią na podstawie pomiaru prądu, napięcia i temperatury określić stan naładowania. Ładując "zwykłym" prostownikiem trzeba niestety kontrolować prąd i czas....
Sprawdź napięcie ładowania i poziom naładowania akumulatora. Jak jest za niskie to kwas "wyłazi z akumulatora". Przyczyną słabego ładowania może być słabo napięty pasek, częsty rozruch silnika + światła, walnięty regulator, słabe połączenia itp. Dodatkowo niedoładowany akumulator padnie bardzo szybko. W razie potrzeby (jak alternator nie nadąży ładować)...
Chodzi o ten schemat z niebieskimi poprawkami? Tam na oko trzeba przerywać ładowanie?
To raczej nie ma nic do rzeczy. Prostownik niestety nie ładuje nawet nowego akumulatora (napięcie powyżej 12v). Jeśli akumulator miał małe napięcie początkowe, to prostownik sygnalizował uszkodzenie akumulatora. Stary akumulator natomiast ładuje się przez inny prostownik mikroprocesorowy.
Nie, już próbowałem podłączyć pod sprawny wyciągnięty z auta.
Witam :) Tak jak w temacie chciałbym zapytać jak ładować taki akumulator jak na obrazku problem tkwi w tym że nie wiem co to za akumulator czy zwyczły czy też żelowy i mam dwa pytania 1. Jaki to akumulator ? 2. jak go ładować jeśli jest żelowy jakim napięciem i natężeniem i czy może to być zwykły prostownik do jego ładowania. http://obrazki.elektroda.pl/2901783000_1...
Wszystko zrobione, zmierzone omomierzem, zwarcia brak. Jednak prostownik nie ładuje, napięcie na zaciskach 0,68V.
co wystaje powyżej napięcia na akumulatorze, zamienia się na ciepło. Zbyt mocno uprościłeś. Gdyby wierzchołki sinusoidy nieobciążonego prostownika nie wystawały ponad napięcie akumulatora to prostownik nie ładowałby tego akumulatora. Natomiast przy obciążeniu akumulatorem "wierzchołki siadają" :D
Ja wykonałem kilkadziesiąt prostowników i do regulacji używałem gotowego układu JABEL "regulator prędkości obrotowej wiertarki" fak że jest on małej mocy ale można go troszke przerobić wymieniając tyrystor ipt. Natomiast prąd pobierany przez akumulator jest zależny od różnicy potencjałów prostownik>>>akumulator, czyli regulacje prądu ładowania najlepiej...
Chodzi mi o to, że ten prostownik ładuje akumulator prądem o napięciu 9V przy minimalnym prądzie. Ten potencjometr oprócz regulacji prądu, reguluje też napięcie. A zbyt niskim napięciem nie może być ładowany akumulator.
Te odgłosy to pewnie z transformatora. Skoki napięcia informują że pracuje cyklicznie. Ładuje do progu wyłączenia, potem następuje spadek napięcia do progu włączenia itd.
Mam ja manipulator stołokulotoczny zasilany jednym akumulatorem lub ogniwem R6. Manipulator pracuje do napięcia 0,9V lub nieco poniżej. To jest dobre napięcie dla akumulatorów NiCd i ogniw alkalicznych oraz cynkowo węglowych. Akumulatory NiMh nie lubią tak głębokiego rozładowania i pownno ono się zakończyć przy napięci 1 lub 1,1V. W zasadzie poniżej...
Lepiej nie oznacza szybciej. Wydajność alternatora ma małe znaczenie, to akumulator wymusza dany prąd przy ładowaniu określonym napięciem.
Mam prostownik z Lidia Ulg 3.8 a1 który krótko ładuję, tzn przed podłączeniem akumulator miał napięcie 12.11v po podłączeniu prostownika zaczyna ładować, ale mniej wiecej po 30 minutach zapala się zielona dioda oznaczająca pełne ładowanie, dzieje się tak za każdym razem jak chcę podładować akumulator, wiecie może co jest przyczyną dlaczego się tak dzieję?
Do ilu spada prąd pod koniec ładowania i jakie jest napięcie przy podłączonym prostowniku? Jeśli ładowanie w aucie w porządku (napięcie ok, 14.4) , to wymieniać. Szkoda zdrowia i nerwów. Pozdrawiam.
Witam, zaczęła mi się palić kontrolka braku ładowania. Czasami się wyłączała. Dzisiaj samochód nie chciał odpalić, to wyciągnąłem i podłączyłem do prostownika. Podłaczyłem a na amperomierzu wskazówka przekroczyła 10A. Co może być tego przyczyną, zwarcie celi? Z 5 min tak go poładowałem włożyłem do samochodu odpaliłem i dalej brak ładowania, przygazowałem...
Nigdy nie naładujesz do takiej wartości. Tyle, to wynosi napięcie ładowania, Mówię o końcowym napięciu ładowania. Jakie końcowe napięcie ładowania uzyskasz w przykładzie pikarela gdy akumulator ładujący ma napięcie ok 13V a ładowany poniżej 12V. Jakie będzie napięcie ładowanego kilka minut po rozłączeniu obu akumulatorów?
A czy mógłbym ładować prostownikiem 12V i czy ewentualnie da się zmniejszyć napięcie??
Akumulator o napięciu powyżej 12,60V w spoczynku jest naładowany w 100% i najprawdopodobniej to jest przyczyną wyłączania się prostownika. A czy akumulator jest dobry najlepiej sprawdzić przy rozruchu pojazdu czy napięcie przypadkiem nie spadnie poniżej 10V.
Co do wysokości spadku, to bez obciążenia na aku mam 13,8 - 13,9V. Po włączeniu świateł i innych zimowych udogodnień jest tylko gorzej. Tak z ciekawości spytam, czy temu napięciu mierzonemu na biegunach akumulatora 13.8-13.9V odpowiada napięcie 14.4 mierzone w tm samym czasie (momencie) na zaciskach alternatora? Pytam dlatego, że u mnie na zimny alternator...
w samochodzie elektronika wrażliwa na wyższe napięcia dla tego prostownikiem się nie ładuje podpiętym aku w samochodzie. Obecna elektronika w samochodzie często jest wrażliwa na odpięcie zasilania. Ja jeżeli potrzeba to nie odpinam akumulatora od samochodu tylko na klemy podłączam prostownik starego typu bez jakiejkolwiek automatyki jedynie z amperomierzem....
Na chłopski rozum wychodzi na to, ze prostownik ładuje za dużym napięciem, przez co prąd ładowania jest taki mały Prostownik ładuje prądem a nie napięciem. Mały prąd przy dużym napięciu jest spowodowany dużym oporem wewnętrznym akumulatora.
wymieniłem elektrolit w akumulatorze (60AH) i zaczołem go ładować, mam stary ruski prostownik maksymalny prąd ładowania jest 10A, wskazówka wychyliła się poza zakres to znaczy że akumulator ładuje się prądem ponad 10A, napięcie na akumulatorze podczas ładowania jest 8V a bez ładowania jakieś 6,5 sprawdzałem napięcie które daje prostownik i wynosi ono...
Prostowniki ładują. Dziękuję za pomoc
Nie będzie reagować, gdyż napięcie nie będzie wzrastało. Powiedziałbym, że albo nie wystartuje, albo będzie ciągle dawać napięcie.
Zadam być może głupie pytanko. W razie czego jak mam zwiększyć prąd ładowania - podnosząc napięcie na prostowniku? Zamierzam ładować akumlator na napięciu zbliżonym do 14 V - co mam zorbić jeśli prąd okaże się rzędu 3A?
Tyrystor jest na pewno sprawny. Ale nie zadziała bez napięcia anoda-katoda. Te prostowniki tak są skonstruowane, że do otwarcia tyrystora potrzebne jest napięcie z zewnątrz, od ładowanego akumulatora. Wolne zaciski wyjściowe można ze sobą zewrzeć, nic się nie stanie. Także taki prostownik nie będzie ładować akumulatora rozładowanego do zera.
Szybkie rozładowanie i małe napięcie po naładowaniu oznacza zasiarczenie akumulatora. Po naładowaniu dobrego napięcie powinno utrzymać się powyżej 13,42V.
Ładując akumulator, napięcie z prostownika musi być większe od napięcia akumulatora .Inaczej by nie było ładowania.Max napięcie przy ładowaniu wynosi 2,75Vna ogniwo x6 ogniw = 16,5 V Oczywiście dotyczy to akumulatorów kwasowych. Ale zawsze można zrobić "odczep" na transformatorze i ładować niższym napięciem.
1. Ładowanie sprawdzasz gdy masz wpięty akumulator do instalacji. 2 Jeśli nie ma ładowania gdy wpięty jest akumulator to proponuje wymienić regulator napięcia 3 Akumulator żelowy najlepiej ładować prostownikiem motocyklowym z funkcjá ładowania akumulatorów żelowych ( choć osobiście ładuje prostownikiem z funkcją AGM i Aku ma 3 lata i jest w dobrej kondycji)
Akumulator 100Ah naladowałem wg zaleceń Wlodek22. Jest znaczna poprawa w pracy akumulatora. Najpierw ładowałem aż spadł amperaż przy napięciu do 15V. Później ładowanie prostownikiem którego końcowe napięcie wynosiło 16,2V przez 10-12h. Po 7 dniach (akumulator odłączony) trzyma napięcie 12,78V. Więc myślę że raz na jakiś czas warto wykonać takie ładowanie....
Ale z kolei napięcie odbiorów dostosowane jest do napięcia aku. Nieprawdaż?
Normalnie mając miernik możesz to sprawdzić mierząc napięcie przed i w trakcie ładowania. Jeżeli po włączeniu prostownika do sieci napięcie wzrosło, to ładowanie jest.
nie bardzo wiem do czego ta elektronika służy??? Służy do wyłączenia ładowania po wzroście napięcia powyżej 14 V . Przełącznik A/N. to sposób ładowania RECZNE/AYTOMATYCZNE . Jeżeli nie ładuje prawidłowo proponowałbym zamianę diody Zenera na wyższe napięcie .
Jak mówisz całkiem się rozładował , teraz by przywrócić minimalne napięcie będzie pobierał najwyższy prąd ładowania. Masz woltomierz by sprawdzić czy rośnie napięcie w trakcie ładowania ?
prostownik zmierzyć napiąć ładować prostownik ładować dioda prostownik ładować samochód
bezpiecznik termiczny bateria pomiar prądu pomiar pradu tranzystor bc337
solar bateria kamera eminence kappalite 3015lf
Naprawa miksera Bosch MUM – wymiana szczotek, łożysk, zębatek, triaka, diagnostyka usterki Pralka ARDO Young Anna 410 – produkcja, kraj pochodzenia, włoski model, Antonio Merloni