Ładowanie takim zasilaczem jest bardzo zdrowe. Lepiej nie przekraczać napięcia 14.4V. Ładowarka ma moc 6W(12V X 0.5A =6W) a 9W wat to pobór z sieci.
Podłącz miernik do akumulatora, podłącz prostownik (ma być wyłączony z kontaktu), zmierz napięcie (DC). Mierząc napięcie poproś kogoś o włączenie prostownika. Jeśli napięcie wzrośnie - akumulator jest ładowany.
Oczywiście. Warto również wymienić profilaktycznie mostek.
To faktycznie może płynąć tak duży prąd że nie podnosi się jeszcze napięcie choć alternator ładuje. Podładuj akumulator prostownikiem. Miernik cęgowy by to wyjaśnił.
Nie wiem, jaką regulację ma ten prostownik, ale zwykle prostownik daje napięcie pulsujące, które ładuje do napięcia znacznie wyższego, niż pokazywane przez woltomierz podłączony do samego prostownika. Dla wyprostowanej sinusoidy z napięciem szczytowym około 14V (do takiego napięcia będzie ładować) miernik wskaże około 9V. Do tego, regulację często robi...
A w jaki sposób mierzyłeś napięcie jakim ładuje prostownik? i po jakim czasie zmierzyłeś napięcie po zapaleniu się kontrolki 100%?
TO zależy jeszcze jak przełączniki ustawisz. Czym szybciej ma się ładować tym większe napięcie na wyjściu będzie. Najlepiej ustawić na wolne ładowanie.
A jeżeli nie wychodzi??? Gdyby transformator miał odczep to prostownik prawdopodobnie miałby przełącznik napięcia.
Podłączałeś go do akumulatora? Być może musi widzieć napięcie na nim, żeby zacząć ładować.
Jak długo ci się ładuje akumulator na prostowniku? Jakim prądem ładuje prostownik i jakie masz parametry akumulatora? Prawdopodobnie w wyniku awarii regulatora napięcia, akumulator ci po prostu zdechł i nie trzyma prądu. Naładujesz go prostownikiem to wytrzyma chwilę, a że nie jest ładowany, bo układ ładowania powiedział papa, to ci wszystko zdycha....
Dawno temu zmierzyłem natężenie prądu przepływającego do i z akumulatora w samochodzie: https://youtu.be/_FZ9deEzdvk https://youtu.be/AyBDRbhC4Ns Czyli jak wziąłem np z akumulatora 5Ah i odpale auto to po jakim czasie te 5Ah sie uzupelni? Akumulator 5 Ah nie jest przystopowany do ładowania prądem o tak dużym natężeniu, jakie może podać alternator. Ulegnie...
A w którym skuterze masz instalację 24V? Ładujesz zwykłym prostownikiem 12V (ale napięcie ładowania ma wyższe, zależnie od typu prostownika). Ładujemy prądem stałym, nie zmiennym. Zmniejszamy prąd ładowania do około 0.1C (dla skuterowego akumulatora to około 0,5A) przez około 10 godzin. Istnieje też ładowanie szybkie prądem 0.3C przez 3 godziny.
Czyli kondensator potrzebny jeśli ma to ładować akumulatory. Kolega raczy żartować ;) kondensator nic nie da. Prostownik samochodowy ładuje akumulator "fragmentami sinusoidy" 13 V x √2 = 18,4 V (napięcie szczytowe) - ok. 1,4V (spadek napięcia na mostku Graetza) = ok. 17 V Przy napięciu większym od SEM akumulatora, diody prostownika pracują w...
Witam. Mam taki sam prostownik z lat 90 ubiegłego wieku. Zakupiony od towarzyszy handlarzy. I działa do dziś poprawnie - czyli zupełnie inaczej niż twój. Załączony do prądu - sygnalizuje lewa diodą LED. Ustawiony prąd ładowania stopniowo opada aż prawie do "0" po kilkunastu godzinach. Jeżeli akumulator marny albo i "dętka" to po około 12-16h zapala...
Chińczyk jak inne modele tego pokroju. Przy ładowaniu wyładowanego akumulatora 300A będzie trwać conajmiej dobę. Zalecam do 190A prostownik 20A. Ładuje się stałym napięciem, i jak dobry akumulator to będzie z początku ładował pełną mocą.
Napięcie 0,07 V na baterii mówi o śmierci baterii i ładowanie jej czymkolwiek nawet prostownikiem nie da żadnego efektu. Tak już jest, że napięcie na akumulatorach nie moze osiągnąc granic 0 V.
Mam tutaj na myśli 12V Po co, jaki masz cel ? Mam tutaj na myśli 12V A te kondensatory na jakie napięcie ?
Zwykły prostownik impulsowy z Lidla powinien dać radę ;) Sam się wyłącza i przechodzi w stan podtrzymania po osiągnięciu napięcia 14.4V :)
Tym prostownikiem, bezpośrednio, bez żarówki, pokrętło ustawione max na 2 pozycji. ładowanie 10 godzin i sprawdzamy napięcie akumulatora.
Jest to bezpiecznik polimerowy, czemu uważasz że prostownik nie ładuje? Podpinałeś pod akumulator?
13,5 do 13,8 to tak zwane ładowanie konserwujące, czyli akumulator może stać podpięty do prostownika dającego napięcie w tym przedziale "całe swoje życie" i nic mu się nie stanie. 14,4 do 15,0 to napięcie ładowania cyklicznego, czyli podłączasz prostownik ładujesz i odłączasz. Tak więc ładować możesz do napięcia z tego przedziału (bezpieczniej jest...
Czy pojemność kondensatora miałaby jakieś znaczenie dla pomiaru bez obciążenia, Jeżeli ma to być tylko pomiar napięcie, to pojemność kondensatora nie ma specjalnego znaczenia. Jego zastosowanie pozwala zmierzyć napięcie szczytowe jakie się na nim odłoży. Napięcie 12.5V które zmierzyłeś, to jest napięcie średnie i ono w tym wypadku nie jest wcale takie...
Szybkie rozładowanie i małe napięcie po naładowaniu oznacza zasiarczenie akumulatora. Po naładowaniu dobrego napięcie powinno utrzymać się powyżej 13,42V.
Pytanie mam czy tak zostawić czy powinno być niższe napięcie. Dobrze jest. Nie ładujesz akumulatora codziennie. Jak kilka razy w roku będziesz ładował to mu tylko na zdrowie wyjdzie przy takim napięciu.
Prąd ładowania 8-12A - nie jest to szczególnie ważne. Najważniejsze dla żelowego akumulatora to żeby nie przekroczyć jego maksymalnego napięcia naładowania (14.5V uznałbym za bezpieczną granicę). Niestety zdecydowana większość tanich prostowników ma końcowe napięcie grubo ponad 16V. Ładując żelówkę w taki sposób jej żywot szybko się zakończy..
Powodem może być zwarcie w jednym ogniwie. Warto się jednak upewnić, ładując innym prostownikiem, czy nie osiągnie końcowego napięcia rzędu 14,5 - 15 V.
Nie można. Trzeba go ładować specjalnym prostownikiem który odcina napięcie po osiągnięciu pewnego poziomu. Jak będziesz ładował zwykłym to albo będziesz miał dużo sprzątania, albo dostaniesz nim w twarz, zależy czy będziesz akurat w tym samym pomieszczeniu gdzie się będzie ładował, czy nie.
Luźny pasek. Na początek sprawdziłbym napięcie na akumulatorze (11,5 - 12V) na wyłączonej stacyjce, a potem na uruchomionym silniku - powinno być około 13,5-14V. Po za tym należy sprawdzić prostownik i regulator napięcia.
Zmierz napięcia jakie masz na tych zakresach.
W tym prostowniku prąd ładowania jest wypadkową napięcia biegu jałowego transformatora, stopnia naładowania akumulatora i spadków napięć na układzie diodowym. Jak chcesz wiedzieć do jakiego napięcia będzie dążył na akumulatorze to pod wyjście podłącz kondensator nie mniejszy niż 100uF/50V i zmierz napięcie na zakresach 12/24V. po podłączeniu pod Aku...
Taka mała moja uwaga - regulacja napięcia na triakach, czy tyrystorach powoduje zmniejszenie napięcia skutecznego przy prądzie przemiennym lub napięcia średniego przy prądzie pulsującym, nie zmieni natomiast napięcia maksymalnego (szczytowego), a do takiej wartości będzie dążyło napięcie ładowanego akumulatora. Jaka to będzie to wartość, łatwo sprawdzić...
(at)radek.d85 Zapewne jest tak, jak napisał (at)bambus94 używaj więc prostownika. W prostowniku masz też amperomierz, jak jest wskazany przepływ prądu to znaczy się, że jest ładowany akumulator.
Prostownik pozwala ładować do wyższego napięcia. Napięcie celi jest 2,4V i więcej nie wsadzisz.
Jeśli napięcie na prostowniku będzie mniejsze niż napięcie akumulatora, to prostownik nie będzie go ładował.
Jeżeli ustawimy na przełączniku 120Ah to jaki będzie prąd ładowania, do jakiego napięcia będzie prostownik ładował, jakie będzie napięcie nieobciążonego prostownika?
Chcesz regulacji - poszukaj schematów tyrystorowych regulatorów prądu. W takim rozwiązaniu regulujesz średni prąd i wyłączasz ładowanie po osiągnięciu napięcia 14,4V. Do regulacji po stronie wtórnej możesz wykorzystać napięcie 22V, co pozwoli utrzymać bardzo długo zadany prąd. Przy wykorzystaniu napięcia 14V prąd będzie malał w trakcie ładowania. W...
Upewnij się, do jakiego napięcia prostownik ładuje akumulator. Jeśli poniżej 14.4V - nie będzie kłopotu. Jeśli więcej to kłopot będzie: - stary UPS nic nie zasygnalizuje i w końcu wygotujesz akumulator jak ja to zrobiłem z samochodowym 72Ah - zapomniałem o ładowarce pod biurkiem i ładowała przez 2 tygodnie... - nowszy UPS po przekroczeniu napięcia,...
Jakie jest napięcie w tym ładowanym akumulatorze.
Tyrystor jest na pewno sprawny. Ale nie zadziała bez napięcia anoda-katoda. Te prostowniki tak są skonstruowane, że do otwarcia tyrystora potrzebne jest napięcie z zewnątrz, od ładowanego akumulatora. Wolne zaciski wyjściowe można ze sobą zewrzeć, nic się nie stanie. Także taki prostownik nie będzie ładować akumulatora rozładowanego do zera.
Problem w tym, że w momencie osiągnięcia przez akumulator pełnej pojemności nie następuje żadna zauważalna zmiana wartości płynącego prądu. Wyspecjalizowane ładowarki sterowane układami scalonymi potrafią na podstawie pomiaru prądu, napięcia i temperatury określić stan naładowania. Ładując "zwykłym" prostownikiem trzeba niestety kontrolować prąd i czas....
Unitra Zatra produkowała transformatory EI i zwijane. Z ich wykorzystaniem sprzedawano prostowniki, stabilizatory i regulatory napięcia. Zaleta prostownika to ładowanie małym prądem akumulatora, który pobiera więcej prądu na końcu ładowania.
Albo ci bateria siadła w mierniku albo akumulator w pełni naładowany.
Zapomnieliście pani napisać że różnića miedzy tymi prostownikami jest jeszcze taka że ten pierwszy to zwykły prostownik który aby naładować akumulator należało by go odłączyć od auta. Przy tym, drugim można ładować akumulator który jest podłączony do samochodu bo to automat i sam skończy ładowanie oraz nie przekroczy napięcia ładowania 15V ( tak w wielkim...
w samochodzie elektronika wrażliwa na wyższe napięcia dla tego prostownikiem się nie ładuje podpiętym aku w samochodzie. Obecna elektronika w samochodzie często jest wrażliwa na odpięcie zasilania. Ja jeżeli potrzeba to nie odpinam akumulatora od samochodu tylko na klemy podłączam prostownik starego typu bez jakiejkolwiek automatyki jedynie z amperomierzem....
Te odgłosy to pewnie z transformatora. Skoki napięcia informują że pracuje cyklicznie. Ładuje do progu wyłączenia, potem następuje spadek napięcia do progu włączenia itd.
Podłączyłem go dzisiaj na chwilę zmierzyłem napięcie na zaciskach i jest 1,78V W takim razie ten pomiar też może być nieprawdziwy. Akumulator ładuje?
Akumulator o napięciu powyżej 12,60V w spoczynku jest naładowany w 100% i najprawdopodobniej to jest przyczyną wyłączania się prostownika. A czy akumulator jest dobry najlepiej sprawdzić przy rozruchu pojazdu czy napięcie przypadkiem nie spadnie poniżej 10V.
Możesz bez obawy ładować akumulator 16V na wyjściu prostownika to normalne napięcie mierzyłeś je zapewne bez obciążenia po obciążeniu prostownika akumulatorem napięcie spadnie do ok. 12V -13V
Niestety nie ładuje po podłączeniu do mocno rozładowanego akumulatora, Nie kombinuj z prostownikiem. Mam nadzieję, że jeszcze nie uszkodziłeś prostownika. To prostownik inteligentny i nie będzie ładował mocno rozładowanego akumulatora, akumulatora z innym napięciem znamionowym lub przy odwrotnym podłączeniu kabli. Nie wykazuje też napięcia jeżeli nie...
Prostownik ładuje za mało.W trakcie końcowego ładowania akumulator powinien mieć napięcie około 14,5V
prostownik zmierzyć napiąć ładować prostownik ładować dioda prostownik ładować samochodowy
tłumić przelotowy elektryka kolejowa agent odzyskiwania
schemat inwertera hybrydowego schemat falownika hybrydowego
Grundfos SCALA2 – czerwony piorun, alarm, kody błędów, reset, suchobieg, przegrzanie Wymiana panewek Renault 1.5 dCi K9K702 – sprawdzone warsztaty Wrocław i okolice