Witam, Padł mi rozrusznik. ........... Ale... działa zarówno po podaniu napięcia na zacisk główny zacisk 12v i połączeniu ze stykiem bendiksa jak i po podaniu napięcia na sam styk bendiksa (aczkolwiek wolniej wtedy kręci), a tak chyba nie powinno być, zgadza się? Powinien zadziałać sam elektromagnes bez kręcenia rozrusznikiem. Co może być powodem?...
do cewki dochodzą 2 przewody w momencie gdy kręcisz rozrusznikiem na jednym jest napięcie z cewki w magnecie +12V(tak wnioskuje po opisie) a na drugim ma się pojawiać impuls masy który jest podawany z modułu.
Sprawdż cy jest napięcie na zasilaniu cewki WN wczasie pracy rozrusznika ,bo może uszkodzona kostka stacyjki.Jeśli tu w porządku to wypada,ze uszkodzony czujnik halotronowy w aparacie zapłonowym.
Skąd takie działania wszystko wymieniać? Stacyjkę można zewrzeć drutem styki startu, rozrusznik- można podać napięcie prosto do cewki wrzutowej. Po to aby sprawdzić czy działa. Jak się jest pod autem, to warto sprawdzić próbówką, czy dochodzi napięcie do cewki rozrusznika po przekręceniu stacyjki. Stawiam, że nie dochodzi.. Nie wiem, czy jest tam immo,...
A sama stacyjka? Może warto zacząć od najprostszego...
- 30 wejście zasilania do stacyjki + - wyjście 50 zasilanie ( wyjście do ładowania itp, jest wyjście napięcia + - 50b wyjście do rozrusznika ( podaje napięcie na cewkę rozrusznika ) + Stacyjka nie ma pinu do podłączenia - ( jedynie obudowa poprzez kontakt z karoserią ma )
Zapłon mam dc CDI moduł wymieniałem tylko nie wiem właśnie czy dobry kupiłem. I dlatego napisałem ten post (chodzi mi o regulator napięcia nie cewki pradowe) rozrusznik kreci ładnie wszystko git tylko nie ma iskry i napięcia na kablach do cewki wn i stator też jest git więc zostało jedynie moduł bo instalacja jest gitara więc został moduł
żle zrozumiałeś kabel podłaczony do cewki elektromagnesu pojawienie sie napięcia na tym przewodzie powoduje zadziałanie elektromagnesu i rozrusznika
Może być wina stacyjki ale nie koniecznie . Sprawdź czy dochodzi napięcie do cewki rozrusznika . Nie raz tam lubi zaśniedzieć i z tąd takie efekty . Druga sprawa to masa silnika z budą . Sprawdź tą plecionkę . :| Dodano po 3 Mogą też kończyć się szczotki .
Co sam sprawdziłeś? Dochodzi napięcie do cewki automatu rozrusznika,na krótko rozrusznik pracuje?
Niestety obowiązuje reguła że klient zawsze kłamie. Chyba, że naocznie widziałeś to auto jeżdżące. Pompa paliwa też się pewnoe ni włącza przy kręceniu rozrusznikiem.
Do sprawdzenia układ wysokiego napięcia i rozrusznik, sławetne Delco daje powoli znać o sobie w a14let/l/r. Zaczął bym od świec potem rozrusznik i cewka, temat ciągnie się od 1.6 w astrach. Typowy objaw półobrotu wału rozrusznikiem zakłócony ecu szpilkami napięciami zasilaniu cewki lub głównym) klepiąc przepustnica i przez kilka(naście) sekund brak...
Nie ma nic po drodze,kabel czarno-czerwony zasuwa od kostki pod stacyjką prosto do elektromagnesu rozrusznika. Trzeba sprawdzić czu masz prąc na styku 50 rozrusznika jak dajesz kluczyk w pozycję rozruch. W autach z automatem jest prąd na sterowanie odłączany przez układ przełącznika wielofuncyjnego,chodzi o to abyś nie odpalił inaczej jak na D albo...
Spadek napięcia, przy rozruchu za pomocą rozrusznika, zmierz napięcie przy rozruchu. Na początek podłącz mocniejszy akumulator .
Jeżeli nie ,,odzywa" się przekaźnik, to problem leży w nim samym, albo w obwodzie pierwotnym, na który składa się stacyjka, przycisk na kierownicy oraz sam przekaźnik. Skoro dysponujesz multimetrem, to zmierz napięcie na cewce przekaźnika, albo zmierz jego rezystancje (cewki). Pomiar napięcia po naciśnieciu przycisku startowego. To naprawdę prosty układ.
Sprawdź jak pisałem na przewodzie C ,po zadziałaniu przekaźnika musi być napięcie ,bo ten przewód dochodzi na zacisk cewki automatu rozrusznika.
Masz klasyczne CDI, więc napięcie cewki ładującej musi być powyżej 50 VAC przy pracy rozrusznika i wykręconej świecy. A "magneto" jest potoczną nazwą prądnicy-iskrownika z wzbudzanej od magnesów trwałych. Najczęściej magnesy są wewnątrz koła magnesowego, które jako element magnetyczny też jest nazywane magnetem. Panuje niezły bałagan w nazewnictwie,...
Zrób ten eksperyment z plusem od akumulatora do cewki,przynajmniej wyeliminujesz że to spadki napięcia jak się nic nie zmieni.
Po co ma iść do cewki przez rezystory ? Ideą tego połączenia jest jak najmniejszy spadek napięcia na cewce podczas kręcenia rozrusznikiem, po to aby uzyskać silną iskrę. Jak silnik już zapali, alternator zacznie ładować i napięcie w instalacji wzrośnie do 14V to rezystor szeregowy w obwodzie uzwojenia pierwotnego cewki ma jak najbardziej sens.
Jak napięcie cewki jest takie samo to na chwilę i na próbę możesz spróbować.
Mam problem golfik przyjechal na parking a po 5 godzinach juz nie zapalił. Sprawdziłem iskrę okazało się że nie ma. Do cewki dochodzi napięcie, rozrusznik kręci. Mam pytanie czego to moze byc wina (cewki, modułu?) i ewentualnie jak to sprawdzić.
Tu Kolega carrot ma rację. Dodatkowo przewód z diodami, by cewka zapłonowa dostała wyższe napięcie w chwili startowania rozrusznikiem(mocniejsza iskra).
wtrące swoje trzy grosze , aku 60Ah do diesla to trochę za mało(teraz takie daje się do benz.), wspominasz jeszcze że ma ładnych parę lat ....zwróć uwagę jeszcze jaki jest jego prąd jednominutowy(rozruchu) bo jeśli ma mniej niż 450A (to bardzo ważne w dieslu, najlepiej żeby miał ok.600A) to wszystkie te okoliczności sugerują jego wymianę na nowy ........
Trzeba sprawdzić czy w momencie kręcenia rozrusznikiem nie zdejmuje się napięcie z zacisku 15 cewki
Zdjęcie modułu wstaw, jeśli jest jakiś opis to zdjęcie od strony opisu. Zmierz oporność czujnika położenia wału. Powinien mieć około 50 om, zmierz napięcie cewki zasilającej moduł gdy kręcisz silnik z rozrusznika z wyjętą świecą.
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
Sprawdź czy magneto nie ociera o cewki. Ma być równy odstęp ok 0,5 mm. Przy okazji tzw. klin czy nie ścięty lub za wysoki (wtedy koło magnesowe bije!). Sprawdź połączenie masy silnika ze zestawem złączek masy znajdujących się poniżej kostek łączących całą instalację - strefa poniżej łożyskowania kierownicy przysłaniana czarną pokrywą. Do sprawdzenia...
Tych napięć nie da się normalnie od masy zmierzyć? Pomiar między 85 (-cewki) a 30 (styk ruchomy) jest bez sensu...
Jack63 popatrz jeszcze raz na schemat i nie myl ludzi ;-). To zabezpieczenie zasila tylko cewkę przekaźnika rozrusznika a nie sam rozrusznik! Popatrz chociażby na film zamieszczony wyżej, uważasz, że rozrusznik jest zasilany przewodami o takim przekroju? Bo jak widać na filmie przekrój przewodów doprowadzonych do zabezpieczenia jest mikry jak na główne...
Dodatkowy styk był prawdopodobnie do pomijania rezystora cewki zapłonowej. Normalnie cewka jest zasilana przez rezystor a w momencie rozruchu jest pomijany by zrekompensować spadek napięcia w momencie pracy rozrusznika. Na razie zaizoluj ten dodatkowy przewód i zobacz jak auto zapala, raczej nie będzie problemu. Gdyby jednak to trzeba kombinować z przekaźnikiem
Sprawdź czy po włączeniu zapłonu na zacisku 15 cewki masz napięcie(≈napięcie akumulatora).Jeżeli nie to padł moduł. Jak masz napięcie to przewód WN od cewki do rozdzielacza odłącz od rozdzielacza i zewrzyj do masy. Następnie podłaczdo zacisków cewki 1 i 15 lampke kontrolną. Przy kręceniu rozrusznikiem lampka musi migać. Jeżeli nie miga to czujnik...
Przyczyny szukał bym w samym rozruszniku a konkretniej w automacie rozrusznika (cewka) Jesli jest gorąca - bo się nagrzała od silnika - przestaje pracować W środku cewki jest czpień , który zwiera wewnątrz styki i zapodaje napięcie na wirnik Jesli ten czpień będzie brudny- skorodowany (syfilis w środku cewki) to przy zimnym silniku będzie działał ale...
A może by tak podpiąć jakiś tester i odpytać sterownik silnika co go boli. Ten model nie ma już aparatu zapłonowego tylko cewki na każdym cylindrze. Jeżeli silnik zatrzymał się w czasie jazdy to nie immo. W gnieździe cewki zapłonowej 3 pinowej po kluczyku ma być napięcie + , masa, impuls wyzwalający wystawia sterownik silnika( przy kręceniu rozrusznikiem).
Witam. Mam taki oto problem . Golf 3 1.8 .Przy próbie odpalenia silnika gasną wszystkie kontrolki i zanika napięcie dochodzące do cewki - rozrusznik kreci normalnie po puszczeniu kluczyka kontrolki świeca znowu . Dodam że mam nowa kostke stacyjki i kable masowe sa ok . Czy to wina aku czy rozrusznik zabiera za dużo prądu
A ruskie robili to jeszcze prościej... Było wyprowadzone napięcie zmienne z alternatora (przynajmniej tak oznaczone) następnie był prostownik i przekaźnik, który roziwerał obwód cewki rozrusznika w momencie, kiedy napięcie na wyjściu z alternatora osiągało odpowiednią wartość. Rozwiązanie to było skromniejsze od tu zaprezentowanego ale się sprawdzało....
Jeżeli pompa pracuje chwilę po włączeniu zapłonu to podwójny przekaźnik jest sterowany z ECU i podaje napięcie. Jeżeli stwierdziłeś brak zasilania cewki zapłonowej to pozostaje Ci sprawdzić cały obwód i wyeliminować przerwę. Cewka zapłonowa zasilana jest poprzez podwójny przekaźnik ale z tego samego punktu idą też zasilania np. na wtryskiwacze. Jeżeli...
Rozrusznik samochodowy pobiera bardzo duży prąd w chwili startu i powoduje spadek napięcia baterii zasilającej do 9V. Wyłączasz rozrusznik napięcie szybko rośnie i do tego napięcie samoindukcji, więc dużo zakłóceń. Gdybyś miał oscyloskop to byś obejrzał sobie przebiegi, a tak tylko teoria i zgadywanie, co pomoże. Same cewki przekaźników mogą powodować...
Na ohm nie sprawdzisz,multimetr musi mieć znaczek diody Dokładnie. Ale z nią jest problem bo zero dokumentacji do niej to jest dioda można by tak o niej powiedzieć /pełni ona rolę regulatora mocy , a także w momencie rozłączenia cewki startu rozrusznika, cewki start stop lub przekażnika podgrzewania świec zabezpiecza też układ elektryczny przed szpilkami...
Zwykle jak był rezystor w zasilaniu cewki to był też przewód do rozrusznika, na którym napięcie było w czasie kręcenia i zasilało cewkę z pominięciem rezystora.
W czasie pomiaru oporności cewki nie możesz kręcić rozrusznikiem, tam wtedy indukuje się napięcie i wyniki pomiarów będą z "kosmosu". To samo tyczy się pomiarów impulsatora.
Witam. Czy sprawdzałeś sygnał wchodzący na uzwojenie pierwotne cewki podczas kręcenia rozrusznikiem? Jakie napięcie masz na biegunach akumulatora podczas kręcenia rozrusznikiem?
Chodzi Ci o ten cały nanoplex? Tak. Jeżeli z czujnik podczas kręcenia daje sygnał, to tylko on może być padnięty. Przypuszczam, że padł w nim tyrystor - u mnie w agregacie tak było. Ponieważ nie mogłem znaleźć oryginału ani zamiennika, więc moduł rozebrałem i po usunięciu żywicy wymieniłem tyrystor i moduł ożył. podczas kręcenia napięcie trochę spada...
Nie gdy kręcę rozrusznikiem napięcia na cewce nie ma.
Witam. Wykopuje temat z podziemi bo mam podobny problem. Na przekaźniku głównym koło rozrusznika, napięcie dla cewki przekaźnika 15V co oznacza że gdzieś na jakieś wtyczce, bezpieczniku coś się stało... Gdzie szukać. Masa z przekaźnika pomocniczego jest ok, główny plus na przekaźnik ok tylko kłopot z plusem na cewkę przekaźnika. Pozdrawiam.
W pierwszej kolejności sprawdź cewkę zapłonową i impulator. Kostki od impulsatora wsadź diodę LED i zakręć rozrusznikiem. Jeśli dioda będzie delikatnie migać to nie tutaj jest problem. Jeśli chodzi o cewkę zapłonową to wypnij kostkę od statora, i zmierz napięcie/zmierz opór cewki. Zależy co jest w manualu. Nie da się go otworzyć
Zanik iskry może być spowodowany słabym stanem akumulatora. Pod obciążeniem rozrusznikiem jest tak duży spadek napięcia w instalacji, że napięcie wtórne cewki HV jest za niskie do przeskoku iskry na świecy. powoduje to znaczne problemy z rozruchem. Inna przyczyna to stan gaźnika (ów). Podstawowe rzeczy to sprawdzenie zaworka iglicowego , poziomu paliwa...
Foo, przemyślałem sprawę i po paru browarkach doszedłem do wniosku,że Hall u Ciebie chyba jest ok. Bowiem jak sobie dobrze przypominam( miałem awarię czujnika Halla 5 lat temu), to u mnie przy niesprawnym czujniku kontrolka swieciła sie CAŁY CZAS! Proponuje więc sprawdzic,czy masz napięcie na zacisku 15 cewki zapłonowej przy właczonym zapłonie oraz...
Przekaźnik rozrusznika jest sprawny (słychać jak tyka) Masz przekaźnik dający prąd na elektromagnes rozrusznika ? To go podmień, wcześniej sprawdziwszy to co napisał kolega powyżej. Przekaźnik ma nóżki opisane 87, 30, 85 i 86 ? 86 i 85 to sterowanie, zasilanie cewki przekaźnika w plus i minus/masę, tyka - znaczy działa. 30 może być plusem zasilania,...
Czujnik temperatury Pompa paliwa cewki/świece to tak na początek /akumulator/rozrusznik są w dobrym stanie
Wiedząc już tyle i widząc sam sterownik - bez zastanowienia "dobrałbym" się do niego i zrobił obejście (połączył, pomijając go). Pierwszy powód; jeśli blokuje rozrusznik, to i pewnie zapłon. Więc trzeba. Powód drugi: nawet jeśli teraz zapłonu nie blokuje a są co do niego, jego sprawności, wątpliwości - nie zostawiałbym napięcia na cewki idącego przez...
Ten bezpiecznik nie zabezpiecza pompy paliwa w silniku benzynowym, a zasilanie na obie cewki zapłonowe oraz przez diodę zasilanie na cewkę przekaźnika regulacji silnika. Sprawdziłbym przewody zasilające do cewek. Odłączyć je, wyciągnąć bezpiecznik i zobaczyć co się dzieje w obu kostkach na pinach nr 2. Jak ten bezpiecznik będzie spalony to nie odpali...
[quote="tronix50"]mierząc napiecie podczas uruchamiania rozrusznika w punkcie cewki bendixu. Panie Tronix Bendix to inaczej zebnik-część mechaniczna .Zmierzyć napięcie można ewentualnie na włączniku rozrusznika. Proszę sie nie obrażać ,nie taki miałem zamiar.
Ogólnie kupiłem ten motor z wiedzą że ma problem z iakrą, pogrzebalem kilka dni i okazało się że to cewka zapłonowa więc bez obciążenia na samym rozruszniku miernik podłączyłem w miejsce cewki
Nie podajesz lub nie sprawdziłeś: czy po podaniu napięcia na cewkę automatu rozrusznik kręci ? Jeżeli tak , to szukaj nowej kostki / a nie całej stacyjki/ stacyjki.
.... wymienić kable rozrusznika i ... powietrze na zimowe w zapasowym kole!! Wytłumacz Waszka , co to znaczy "zero reakcji przy odpalaniu". Na krótko rozrusznik kręci? , na konektorku cewki automatu rozrusznika, po przekręceniu stacyjki na rozruch jest napięcie?
Masz do wymiany właśnie czujnik wału, lepiej zmienić zawczasu
Przy przekręceniu na zapłon podaje 12v i od razu znika. Przy kręceniu rozrusznikiem zero napięcia na kostce do cewki(sprawdzone przy podłączonej kostce).
Witaj! Rozrusznik powinien być połączony grubym kablem do cewki elektromagnesu a druga śruba do rozrusznika /8mm/ zwierając na próbę dwie nakrętki /8mm/ rozrusznik powinien zakręcić.Do zazębienia koła zamachowego silnika z rozrusznikiem musimy podać napięcie na cewkę elektromagnesu jest to cieńki przewód idący z stacyjki.W tym momencie rozrusznik zazębia...
Witam, posiadam takowy koreański wynalazek. Z racji tego, że mamy troszkę mrozu to rozruszniki trzeba bardziej katować. Samochód nie chciał odpalić, katowałem go z agregatu rozruchowego. Kręcił aż do momentu aż zaśmierdziało i przestał kręcić. Gdy przytrzyma się zapłon cewka nie trzyma tylko cyka. Z masy przy akumulatorze się kopci. Rozrusznik bez obciążenia...
Znaczy w czym rzecz? :P z tym, aby sprawdzić podłączając bezpośrednio od akumulatora to był pomysł pewnego mechanika. Ja tam się narazie nie znam... :) Aha, i sprawdziłem napięcie pod plusem cewki podczas kręcenia rozrusznikiem - okazało się, iż jest ono pulsacyjne 9-12,X V
A zmierz napięcie na cewce podczas chechłania rozrusznikiem. Coś mi mówi, że będzie grubo poniżej 12V.
Podczas kręcenia rozrusznikiem drastycznie spada napięcie akumulatora i skutkiem jest słabsza iskra. To dlatego zastosowano cewki 6V z przewodem oporowym bocznikowanym w czasie pracy rozrusznika. Jak akumulator jest w dobrej kondycji to na 12V cewce sprawny silnik odpali bez problemu.
Nie chce odpalić z rozrusznika, choć ten bardzo ładnie kręci. Pali i to ładnie, ale tylko z kopniaka. To znaczy szybko kręci? Spróbuj kręcić z podłączonym prostownikiem do akumulatora (wyższe napięcie ok 14.4V) Czy to może być wina tego wymienionego statora ? Możliwe, może dawać za niskie napięcie z cewki ładowania CDI przy kręceniu rozrusznikiem ("kopniakiem"...
Rozrusznik sprawdzał na zimnym, czy na gorącym silniku, jak rozrusznik nie załapuje? Podłącz sobie do cewki rozrusznika woltomierz i sprawdź jakie napięcie jest przy rozruchu. Oczywiście, że kostka mogła się wypalić. Jeśli jest oryginalna od nowości...
A sprawdzałeś czy prąd na cewkę zapłonową i moduł jest w momencie kiedy kręcisz rozrusznikiem. Jeżeli jest to sprawdż miernikem jakie jest napięcie zasilania kiedy kręcisz rozrusznikiem.
Miałem podobnie, po przekręceniu kluczyka w pozycję rozruch palił się bezpiecznik. Na krótko palił bez problemu. Przyczyna takiego stanu rzeczy to spadek napięcia gdzieś w instalacji. Po przekręceniu w pozycję rozruch cewka rozrusznika zasilana jest ze stacyjki ale posiada ona drugie uzwojenie i jeśli cewka nie zostanie prawidłowo wysterowana (za niskie...
przekaźnik rozrusznika (ten w desce bezpieczników) może szwankować lub przewód pomiędzy tym przekaźnikiem a VIC-em ma przerwę. Przekaźnik rozrusznika - jak każdy przekaźnik- ma w sobie przełącznik.Kiedy jest uruchomiony przełącza się tak, aby połączyć zacisk 30 z zaciskiem 87, ale i wówczas rozłącza stałe połączenie z 30 do 87a. Zacisk 87 połączony...
Masz rację, ale pod warunkiem, że główna cewka elektromagnesu jest stale zasilana napięciem ok 12 V. W rozruszniku jest trochę inaczej. W czasie pracy rozrusznika zasilana jest druga cewka, słabsza. która ma tylko utrzymać rdzeń w położeniu wciągniętym i ona taka mocna nie jest. Główna cewka jest zasilana szeregowo z silnikiem rozrusznika i jej końcówki...
Komutator. Stojan to dwie cewki wewnątrz obudowy rozrusznika. Wirnik to ten, co się kręci i napędza silnik. Jest jeszcze tzw. bendix - kółko zębate sprzęgające rozrusznik z kołem zmachowym i włącznik rozrusznika, czyli elektromagnes, który podaje napięcie z akumulatora do stojana i szczotek oraz popycha kółko zębate do koła zamachowego. Solidna konstrukcja...
A więc ustaliłem ,że podczas kręcenia rozrusznikiem czy z kopnika dochodzi napięcie do cewki lecz nadal nie ma iskry. Cewke która pożyczyłem na podmiane musiałem oddac ale coś czuje ze winna będzie cewka.
Witam mam problem z fordem orionem 1.8 dohc z 92 roku.Nie ma iskry obrotomierz nie działa podczas kręcenia rozrusznikiem . Napięcie na środkowym pinie cewki wynosi 5.5 V. Pomocy
Dzień dobry, Skuter Vespa Piaggio 125 GT z 2006 roku. Brak iskry, nie odpala. Do cewki zapłonowej po włączeniu stacyjki dochodzi napięcie tylko 26 mV. Przewód między modułem sprawny. Model jest z immobilizerem, posiada boczną stopkę ale nie dochodzą do niej żadne przewody. Rozrusznik kręci normalnie. Nie mogę nigdzie znaleźć schematu. Co sprawdzać?...
P1500-sygnał rozruchu. Może się taki rejestrować jeżeli ECU widzi sygnał rozrusznika,a nie widzi impusów aparatu. Nadajnik impusów jest w aparacie.
bezpiecznik nr 16-podgrzewana tylna szyba
a może to kostka stacyjki,sprawdz czy masz napięcie na cewce zapłonowej podczas kręcenia rozrusznikiem . dołączam schemat może Ci w czymś pomoże
Nie podpinam tej diody bo na razie chce się uporać z tym aby doszło tylko i wyłącznie napięcie na cewkę przekaźnika, żadnego innego napięcia nie mam podpiętego. Ja się poddaję. To podłącz zamiast BC547 Microswitcha i dotknij palcami obydwu wyprowadzeń cewki przekaźnika i wciskaj i puszczaj Microswitcha to zobaczysz (jak masz rozrusznik serca to tak...
Zobacz co się dzieje z napięciem do cewki w chwili kręcenia rozrusznikiem , czy nie spada nadmiernie lub zanika. ( kostka stacyjki, uszkodzony rozrusznik, zła masa silnika). Jeżeli wszystko jest ok to trzeba się przyjrzeć impulsom masowym wyzwalającym cewkę (tu przydał by się oscyloskop, ostatecznie może być led). Gdy impulsy między kanałami są różne...
Witam dziękuję za odpowiedź stacyjkę sprawdzałem i jest ok cewka ta id świecy wykazuje rezystacje pierwotna natomiast wtórnej brak z silnika natomiast jak mówiłem wychodzą 4 przewody 3 mają przejscie między sobą a 4 biały niema przejścia z żadnym chyba będzie ten gaszący natomiast modol nie wykazuje żadnego napięcia ani oporności nawet podczas kręcenia...
Przede wszystkim podładuj akumulator. To "tyrkanie" to prawdopodobnie cewka rozrusznika - zbyt małe napięcie aby go załączyć.
Jest to całkiem normalne. Rezystancja cewki "wciągającej" jest niska i przy małych oporach tarcia wirnik spokojnie może się obracać, ale nieco wolniej bo jest spadek napięcia na rezystancji cewki. To jest tak jak szeregowe połączenie silnika i rezystora. Jeśli prąd wywoła moment większy od momentu tarcia to wirnik zacznie się obracać. "Praw fizyki Pan...
Tak dokładnie do cewki dochodzi napięcie z aku i po chwili spada do 8.5v
Powinno być na obu ok 12V, rozumiem że sprawdzasz napięcie na wyciągniętej wtyczce z cewki tak?
Problem rozwiązany. Rozruch powrócił do normy po niewielkim skróceniu sprężyny która jest ściskana przy wsuwaniu rdzenia do cewki. :)
1. spróbuj sprawdzić czy po załączeniu rozrusznika kluczykiem stycznik się zamyka, powinien zadziałać elektromagnes i stycznik, będzie słychać stuknięcie. 2. Jeżeli nie pracują to znaczy że problem jest po stronie sterowania rozrusznikiem, weź próbnik z żarówką podłącz do +12V w akumulatorze i sprawdź czy cewka ma przejście następnie możesz rozłączyć...
Napięcie pokazane na zdjęciu jest podczas kręcenia rozrusznikiem z czerwono czarnego przewodu. Są jeszcze biało czarny, który odłączyłem , biało czerwony, pomarańczowy do cewki zapłonowe i zielony- masa
Zauważyłem, że temat był już poruszany na forum, ale nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, a niektóre rozwiązania, które były tam sugerowane, w moim przypadku się nie sprawdziły. Macie jakieś pomysły, co może być przyczyną i jak do tego dojść? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Bo nie ma gotowych rozwiązań na usterki . Jasne są "standardowe"...
Siemka przychodzę z zapytaniem odnośnie motoru Kreidler 125 otóż nie ma on iskry, byliśmy z tym u elektryka i prosiliśmy go żeby podłączył tylko rozrusznik i zapłon żeby można było go wyłączać na kill switchu iż stacyjki nie ma i z kabli wszystko jest tam porozwalane. Silnik kręci chce odpalić lecz nie ma iskry. Od magneto idzie prąd do cewki od cewki...
Witam po przerwie. Kupiłem agregat Andoria 55kva z silnikiem sw400 i SZR ze sterownikiem Dkg 307. Testowałem podłączenie całego budynku-agregaty chłodnicze, oświetlenie, komputer, zamrażarki, lodówki razem z płytą indukcyjną i przepływowym podgrzewaczem wody( 24kw) itd.- nawet nie stęknął 😃- to tak informacyjnie-dla potomnych... Podłączyłem...
Hmmmm? Rozrusznik? Przecież po przekręceniu kluczyka w stacyjce najpierw zapalają sie kontrolki a dopiero potem kręci rozrusznik? A właśnie kontrolki nie świecą a rozrusznik kręci... Czyli kontrolki nie świecą po włączeniu zapłonu, a przed włączeniem rozrusznika. Sprawdź, czy po włączeniu zapłonu dochodzi napięcie na zacisk "15" cewki zapłonowej. Rozumiesz,...
Z twojego tematu :) A ruskie robili to jeszcze prościej... Było wyprowadzone napięcie zmienne z alternatora (przynajmniej tak oznaczone) następnie był prostownik i przekaźnik, który roziwerał obwód cewki rozrusznika w momencie, kiedy napięcie na wyjściu z alternatora osiągało odpowiednią wartość. Rozwiązanie to było skromniejsze od tu zaprezentowanego...
No. O tym nie pomyślałem. Dzięki. A przychodzi mi do głowy elektromagnes, może styki które zwiera są nadpalone? Też możliwe.Można to sprawdzić mierząc napięcie pomiędzy masą a wyjściem cewki (też podczas występowania usterki)
W przypadku cewki zapłonowej lepiej mówić o energii wyładowania niz napięciu i natężeniu prądu. A energia wyładowania współczesnych cewek zapłonowych dochodzi do nawet 150mJ. Co powoduje,że w razie dotknięcia następuje bardzo, bardzo bolesne porażenie, choć w większości przypadków raczej nie powoduje ono bezpośredniego zagrożenia zycia. Oczywiscie wiele...
Witam. Mam problem. Posiadam maszynę w której zamontowany było silnik spalinowy robin Subaru Że względu na uszkodzenie postanowiłem wymienić na zamiennik Hondy G/X 390 Barracuda i zaczęły się schody w poprzednim jest zamontowany regulator napięcia dodam, że odpala się z rozrusznika i wychodzą dwa kable od cewki ładowania i połączone są z regulatorem...
Wykręć fajkę z przewodu zapłonowego i sprawdź, czy bez jest iskra. Ściągnij koło magnesowe, sprawdź klin na wale korbowym. Obejrzyj dokładnie koło magnesowe, stator, impulsator, przewody. Zmierz rezystancję cewki zasilającej moduł zapłonowy, rezystancję impulsatora. Sprawdź wszystkie masy. Zmierz napięcie prądu AC cewki ładującej moduł zapłonowy w trakcie...
OK w takim razie należało by sprawdzić jeszcze impulsator odłącz wtyczkę od moduł i wepnij do odłączonej wtyczki miernik (omomierz) miedzy kabelek, który idzie do impulsatora a - akumulatora. Sprawdź oporność cewki zasilającej multimetrem jeśli posiadasz. Między kabelkiem dochodzącym do wtyczki modułu (cewka zasilająca) a masą. Albo ustaw miernik na...
Przewód plusowy ten cienki od cewki elektromagnesu nie spadł . Sprawdź czy do niego oraz do drugiego grubego dochodzi napięcie .
Witam. Autko polo classic 96r silnik 1.9sdi, ale to mniej ważne. Skrzynka immo siemens 5wk4 678 *008vwz3z0 t2118659x* jak odczytać login z tej skrzyneczki ? Mam programator jak coś ewentualnie jak sprawdzić czy immo nie blokuje rozruchu silnika? Ponieważ na rozrusznik po przekręceniu stacyjki w pozycję start nie dochodzi napięcie na cewkę rozrusznika....
Najpierw przewody przy rozruszniku zobacz czy nie maja gdzieś zwarcia .Np. stały plus do plusa przekaźnika rozruchu.A na krótko odpala? A jeszcze jedna rzezcz,na kablu który idzie do cewki podejrzewam ze to ten od stacyjki jest napięcie nawet jak kluczyk nie jest w pozycji start
Jaki moduł? " kręcąc rozrusznikiem mam napięcie rzędu 12v AC" a powinno być wyższe bez obciążenia ~70V, z obciążeniem np.żaróweczka próbnika o napięciu 24V, ~30V. Przy podłączeniu trafo myślę , że napięcie zasilania nie powinno przekraczać 30v ( napięcie z oryginalnej cewki zasilającej bardzo spada pod wpływem obciążenia a z trafo nie), nie wiem jak...
Na białym nie powinno być napięcia, bo to jest połączenie masy zapłonu. Sprawdź czy masa silnika jest prawidłowo podpięta (masa rozrusznika) - od śruby mocującej rozrusznik do śruby mocującej regulator napięcia na boku ramy. Sprawdź rezystancję cewki zasilającej CDI na przewodzie zielonym, w czasie kiedy iskra jest mocna i w czasie kiedy iskra zaginie.
cewki rozrusznika zwarcie cewki rozrusznika przełącznik cewki rozrusznika
pulpit ikony strumienica zamiast katalizatora magneśnic wirnik
zarówka punto archiwizacja danych dysku
Wyciek wody z górnej części pompy - przyczyny i rozwiązania Buczenie w głośnikach DSO: przyczyny i rozwiązania