Czujniki założone z orginału, Delphi. Czy na wtyczce czujnika wału korbowego powinno być napięcie 5V tak jak na wtyczce czujnika wałka rozrządu? Dodano po 13 Dodam jeszcze, że po odpięciu czujnika wałka rozrządu samochód zapala i pracuje w trybie awaryjnym, natomiast po wypięciu czujnika wału samochód nie odpala.
Jeżeli czujnik Halla to zasilanie, masa i sygnał. Oporności w tym czujniku wtedy nie mierzysz tylko oscyloskopem przebieg sygnału.
Mam pytanie innego rodzaju - jakie powinno być napięcie od wtyczki czujnika wału korbowego przy włączonym zapłonie? U mnie jest (2,32 V / 2,37 V) - czy aby nie powinno być 5 V? Sprawdzałem wtyczkę czujnika wałka rozrządu i tam mam zakres (11,59 V - 12,01 V). Szczerze to mi nie pasuje ten zakres napięcia na wtyczce czujnika wału, jak Panowie myślicie?...
Ten sterownik jest jeszcze spokojnie do naprawy. O ile poprzednik nic więcej nie zepsuł. Tam idą po trzy przewody do czujnika wału i wałka. Klasyczna budowa. Po wpięciu sterownika zmierz napięcie pomiędzy pierwszym i trzecim pinem we wtyczce czujnika obrotów.
Ma być masa, i zasilanie 5v. Trzeci kabel to sygnał ,i nie wiem czy pull up czy pull down. Mając aż trzy piny to sobie chyba poradzisz co? Jest napięcie 5V (dokładnie ok.4,9V) pomiędzy pinami 1 i 2 na wtyczce do czujnika wałków. ad.2 jak sprawdzić ten przebieg? Oscyloskopem. No i tu mam problem, bo takiego sprzętu nie mam...
Pomijając wszystko to bynajmniej ja nie spotkałem się z zasilaniem 8,5V w aucie. Albo jest 5V albo 12V na czujnikach. Po odpięciu czujnika jakie masz napięcie na wtyczce?
Jeszcze takie pytanie do Was: czy po włączeniu zapłonu (bez kręcenia rozrusznikiem) na pinach wtyczki, która wchodzi do czujnika położenia wału korbowego powinno być napięcie? U mnie nie ma, miernik pokazuje zero. Według mnie tak, powinno być napięcie, ale proszę o potwierdzenie. We wtyczce od czujnika położenia wałka rozrządu jest 12V Czujnik wału...
Na plaku silnik łapie, ale jakoś nie chętnie. Na plaku powinien lapac normalnie jezeli lapie kulawo na plaku to koniecznie rozrzad do sprawdzenia. Po podłączeniu komputera pokazało że jest przerwa w obwodzie czujnika położenia wałka rozrządu Jakim komuterem bylo czytane ? Jezeli jakims chinczykiem to moze byc przeklamanie i pokazuje blad braku zgodnosci...
Tak przy włączonym zapłonie cały czas na pinie wejściowym na ECU jest napięcie stałe 5V i czy silnik pracuje czy też nie to napięcie cały czas jest takie samo...Nawet jak odłączyłem całkowicie czujnik rozrządu od ECU to to napięcie nadal tam było bez zmian... Jeśli ktoś ma możliwość sprawdzenia napięcia na środkowym pinie na samej wtyczce od czujnika...
Nie pamiętam dokładnie, ale chyba komunikat był : 2045 brak ciągłości, czujnik wału korbowego. Czujnik jest na dwa piny, przy pomiarze we wtyczce nie pokazuje żadnego napięcia. Czujnik nowy firmy hella.
Kolego zapnij go pod kompa! Jeżeli na plaku działa to rozrząd jest ok. Zwróc uwagę na poprawnie podłączone wtyczki do wtryskiwaczy (Podstawa) Jeżeli nie masz kompa to sprawdź czujniki: Czujnik położenia wału korbowego odepnij wtyczkę i zmierz rezystancję 200-1200ohm i czy generyje napięcie podczas kręcenia rozrusznika? Czujnik położenia wałka rozrządu...
Nie podoba mi się że na wtyczce czujnika wałka jest +12 i +5v. Tak ma być. Jest zasilany 12V. http://obrazki.elektroda.pl/4691760400_1...
Rozrząd stoi na blokadach, sprawdzałem i cały czas tak samo. Zastanawia mnie tylko jedno. Na czujniku położenia wałka mam +12V po zapłonie i 5V z sterownika na wtyczce z wiązki. A na czujniku położenia wału nie mam żadnego napięcia, może tu jest problem. Ktoś wie, jakie mają być napięcia na czujniku położenia wału?
Wiesz jaki opór ma być prawidłowy , mierzyłem jedynie napięcie na wtyczce kabla ,jest tam tak jak na auku okolo 12 V po zapłonie kluczka. Dodam ,że jeszcze mruga na liczniku kontrolka świecy żarowej ,czy to ma powiązanie z N75 czy to jeszcze coś innego ?[/quote]
Witam pacjent to Peugeot Boxer III 2.2 hdi 2016 r. Problem to błąd P0341 -zakres działania/Parametry obwodu czujnika A położenia wałka rozrządu Brak innych błędów, silnik trochę gorzej odpala, po odpięciu czujnika położenia wałka rozrządu silnik odpala gorzej pracuje dobrze. Po skasowaniu błędu problem powraca po kilku minutach albo przy następnym odpaleniu...
Problem polega na tym, że auto normalnie odpalało i jeździło, jednego dnia wielokrotnie było uruchamianie i zrobione około 100km raz tylko zapaliła się kontrolka wody w filtrze paliwa, ale było normalnie później po czym wróciło do domu. Po dwóch dniach postoju samochód już nie odpalił. Kręcił rozrusznikiem normalnie, ale nie odpalał więc spuściłem wodę...
Co do tych 12V zasilania czujnika wału i przepływki to jest pewna informacja. Pytam bo byłem przekonany że tam powinno być 5V Gnd i sygnalizacyjny Dodano po 7 Trochę zdjęć porobiłem i pomiarów na zdjęciach zapisałem opór jak pokazał miernik. Pomiar odbywał się pomiędzy przewodem zielonym na wtyczce od czujnika wałka rozrządu a pinami od ECU. Odnośnie...
Witam! Nie dawno rozpocząłem pracę w warsztacie samochodowym. Chciałem zdobyć trochę praktyki po studiach. Na warsztacie stoi P207 z silnikiem 1.6 THP 150KM. Od dłuższego czasu nikt nie ma pomysłów co zrobić, więc ja postanowiłem spróbować w wolnym czasie. Historia auta: Samochód z zachodu po częściowej dewastacji. Kupiony m.in. bez komputera. Ostatecznie...
Witam czujnik położenia wałka rozrządu został wymieniony na nowy (z serwisu VW), przy chłodnicy po lewej dla jednego rzędu cylindrów. Nic to nie dało, następnie odkręcenie i zamiana dla drugiego rzędu cylindrów (przy grodzi) brak zmian, po skasowaniu błędów po ok. 2 sekundach pojawiają się ponownie: najpierw 16730 potem, 16684, 16688, 16690, 16689....
Wczoraj wieczorem siedząc i dumając nad silnikiem postanowiłem przełożyć wtyczki czujników między sobą. Poniżej wklejam linki do filmów (Wtyczki od zaworów Vanos nie zostały przełożone): - Zamienione wtyczki od czujników wałków ssąsych Bank2 na Bank1. Wtyczki są na tyle długie że można było to zrobić https://filmy.elektroda.pl/53_1631769333... widać,...
Witam. Mam problem z samochodem Volvo V50 2.0D 136KM, rok 2008. Przed wymianą auto chodziło idealnie. Po wymianie rozrządu (zrobionej na blokadach) auto nie pali, rozrusznik kręci, a auto się w ogóle nie odzywa. Pojawia się jedyny błąd (P0341) o tym, że sygnał z czujnika wałka rozrządu jest "nierzeczywisty". Po skasowaniu błędu i ponownym kręceniu -...
Witam, od jakiegoś czasu mam problem ze swoim autem. Pisałem już o tym na forum. Szukam przyczyn i teraz chciałbym sprawdzić kolejny element - czujnik położenia wałka rozrządu. Przy włączonym zapłonie sprawdziłem zasilanie na wtyczce. 1. Na środkowym pinie jest masa (?! z wielu źródeł wiem, że to raczej powinien być pin sygnałowy i nie powinien być...
Witam. Samochód miał problem z biegiem jałowym (gaśnie, nie odpala bez wciśnięcia pedału przyspieszenia). Po wykonaniu pomiarów, napięcie referencyjne na przepustnicy zamiast 5V wynosi 1V. Okazało się jednak, że sygnał 5V ze sterownika przepustnica współdzieli z czujnikiem położenia wałka rozrządu. Po wypięciu wtyczki czujnika położenia wałka, na przepustnicy...
witam . mam problem z moim fordem s max mianowicie. Auto po kolizji w stronę kierowcy . wymienione komputer czujniki wału i wałka, regulator napiecia w alternatorze instalacja przeglądnięta . ogólnie nie odpala . błędy . P0563.nie prawidłowe napięcie zasilające w instalacji elektrycznej -napiecie za wysokie. brak obiawu . bieżący . P0380.obwódsterowania...
No u mnie sprawa wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/5803953700_1... Na górze był błąd temp i w sumie tak: Czujnik temperatury dla ecu wymieniałem,przewód jeden od TPS był urwany we wtyczce-dodatkowe TPS WEBERA został rozkręcony,wyczyszczony sprawdzony na zasilaczu czy dla odpowiedniego kąta otwarcia podaje odpowiednie napięcie,...
dzięki za konkretną odpowiedź, nigdzie nie znalazłem informacji że amplituda nie ma znaczenia, wiec uznam te czujniki za dobre. Problem jest na pewno elektryczny, bo zdarzyło się że usterka /brak mocy/ zniknęła. Stało się to po tym jak sprawdzałem wszystkie czujniki przy wtyczce kompa. Ale zniknęła tylko na 1 dzień :( Silnik chodzi bardzo równiutko,...
Nie. Nie wiemy jak podłączyłeś diode, być może jest zła polaryzacja. Może też być brak zasilania na wtyczce. Tutaj należało by zmierzyć napięcie na podłączonej wtyczce do czujnika. Zasilanie to piny zewnętrzne - 1 to plus, 3 to minus. Dioda ma być z rezystorem 0,5 lub 1kOhm. Ścięta strona diody do pinu 2, okrągła do 1 lub może byc też ściętą do pinu...
Sprawdziłem przejście nawet dalej - kabelek kończy się na module CAS i jest ciągłość 9chociaż musiałem poprawić pin na wtyczce pod maską bo po przekrzywieniu tracił ciągłość). Chyba skręcę wszystko do kupy jeszcze raz, pousuwam błędy i spróbuję - teraz jak jest zdjęty kolektor, to nie ma sygnału z przepływomierza itp, chociaż nie wiem czy jest konieczny...
I jak, udało się odwiedzić elektryka? Niskie/wysokie napięcie oznacza zwarcie/przerwę w obwodzie. Do tego jeszcze informacje o przepływomierzu, czujniku położenia przepustnicy i czujniku wałka. Jak będziesz sprawdzać sprawdź dokładnie obwód czujnika temperatury i wszelkie kostki(połączenia). Ciekawe czy powyższe sygnały nie występują na tej samej wtyczce...
Wiatam Pomiaru dokonałem przy odłaczonym czujniku, czyli na wtyczce do wspomnianego czujnika. Czy kolega sugeruje że napięcie sie stabilizuje do 5 V pod wpływem obciązenia czujnika?? Jeżeli tak to zaraz to sprawdze. Sprawdze też ciągłośc lini sygnałowej z czujnika do kalkulatora. Z góry dziekuje za podpowiedz. Jeżeli chodzi o kod błedu to niestety nie...
Jest oczko ale można przesunąć w tym oczku o jakieś 2 mm i u mnie to kiedyś wystarczyło aby był błąd i brak mocy.A przesunięty był po wymianie sprzęgła. Nic nie daje przesuwanie w oczku , zamieniłem czujniki wału i wałka miejscami i nic się nie zmienia więc zakładam , że to nie czujników problem. Sprawdzenie rozrządu to nie jest 5 minut więc chciałbym...
Witam, auto jak w temacie, robione po zerwaniu paska rorządu wszytkie 16 zawór zgiętych. Zapala jezdzi wszytko b. dobrze, kontrola silnika się nie pali. Jednak jest błąd jak w temacie, na zapłonie można go skasować po zapaleniu jest od razu z powrotem. Nie wiem czy wcześniej była być może. Teraz pytanie jakie tam mają być napięcia na wtyczce przychodzącej...
To Ty nie wiesz że od 2007 roku Skoda nie stosuje już sterowników (komputerów) silnika. Komputer o którym piszesz to główny komputer w Mlada Boleslaw. Zadzwoń do Czech, podaj nr VIN oraz nr rejestracyjny i zapytaj jakie mają napięcia na wtyczce. Podejrzewam że straciłeś synchro z ich wieżą nadawczą. A tak na poważnie skoro nie możesz znaleźć komputera...
Sprawdź czy nie ma regulatora na ścianie za akumulatorem z prawej strony aluminiowa puszka z trójkątną wtyczką.
Dziś sprawdziłem jeszcze wtyczkę od czujnika halla, napięcie na pinach wtyczki 1 i 3 wynosi 4,95 czyli książkowe, podczas pomiaru zginałem wiązkę we wszystkich kierunach i napięcie jest bez zmian. Tak więc wykluczam uszkodzenie wiązki, czujnik dodatkowo przeczyściłem, styki na wtyczce również i nadal to samo, żadnej poprawy. Doczytałem, że może to być...
1 - Nie wiem dokładnie o co pytasz. Pompa zasilana jest 12V, więc takie napięcie powinno tam być. 2 - Tak, i nie tylko. Podobny problem może wystąpić w przypadku uszkodzonego ECU. 3 - O jakim pierścieniu mowa? Najprościej będzie, gdy sprawdzisz napięcie przy wtyczce pompy, lub gdy zasilisz pompę z zewnętrznego źródła. W załączniku schemat. Ad. 1. Pompa...
Hej, wygląda na to że ecu ma rezystor pociągający do +. Mi dzisiaj wyskoczył błąd 00515 zwarcie do + bądź przerwa w obwodzie. Nie zgadzały mi się napięcia na wtyczce 5-0-gnd a u mnie 5-12-gnd. Po połączeniu środkowego z masą napięcie spadło do 0 prąd płynący nie zmierzalny moim miernikiem. Czyli tak ma być.(chyba)
Witam. Mam problem jak w temacie. Kąt wg odczytu z komputera jak i z lampy stroboskopowej potrafi dojść do 20 stopni (opóźniony), a powinien być w granicach 10 stopni (wyprzedzony) na biegu jałowym. Objawem w użytkowaniu jest problem z odpalaniem, szarpanie. Środkem "zaleczającym" jest zmniejszenie szczelin na świecach do 0,4mm. Co zrobiłem: Napięcie...
Od kilku dni walczę z tym samochodem (Corsa B 1.0 z 1997r. 180tyś. km. na liczniku) żeby odpalił. Problemy się zaczęły jak jechałem drogą szybkiego ruchu i po prostu jak by mu odłączył zasilanie (światła, licznik, silnik) wszystko zgasło ale siłą rozpędu czy rozrusznika, nie pamiętam udało się go uruchomić. Działo się tak jeszcze ze dwa razy nawet po...
Pomiar rezystancji nic Ci nie pomoże. Tam jest czujnik Halla i musi być zasilany. Do sprawdzeniu przy sprawnym zasilaniu najlepszy oscyloskop ale pewnie jak naprawisz zasilanie i czujnik będzie sprawny wszystko wstanie. pozdr. http://obrazki.elektroda.pl/7906296500_1... http://obrazki.elektroda.pl/2727878500_1... Sugerowałem...
Panowie, sprawa wygląda tak. Vectra wyłączyła mi się w trakcie zjazdu z górki, dosłownie 4km od rozpoczęcia jazdy. Jakoś zjechałem na pobocze ale już jej nie odpaliłem - rozrusznik kręcił, nie było zapłonu mieszanki. Po paru godzinach przyszedłem ją przepchnąć nieco dalej, ale auto odpaliło. Szybko pojechałem w stronę domu. Auto znowu zgasło akurat,...
Sprawdzałem. Pompka sama w sobie działa. Wyczyściłem i wsadziłem z powrotem do baku. Na wtyczce od pompy brak zasilania. Rozmawiałem przed chwilą z gościem co mi regeneruje czujnik położenia wałka rozrządu i mi powiedział, że układ odpowiadający za iskrę na świecach działa w porządku, ale ten sterujący wtryskami generuje zbyt małą amplitudę sygnału...
Tak wygląda komputer skrzyni biegów. Ps. pamiętaj o numerze. https://obrazki.elektroda.pl/6515048800_... Witam ponownie po dość długim czasie z racji tego że nie zauważyłem nowych odpowiedzi. :). Co do tematu, komputer skrzyni wymieniłem na taki sam i nie przyniosło to efektów. Dodano po 21 Podlacz pod tester wykasuj blad wylacz zaplon...
Mam kłopot z kadetem, silnik C14NZ. Samochód nie chce zapalić, nawet nie parsknie, niby wszystko posprawdzane i wszystko sprawne, a jednak nie pali. Co sprawdzałem: -przekazanie napędu z wałka na aparat jest ok -wyjąłem aparat, zasiliłem Halla i sprawdzałem przy pomocy diody led sygnał z czujnika. Jest ok, dioda gaśnie i zapala się przy kręceniu ośką...
wlasnie kupilem niby oryginal za 89 zl - niby tak mowia - zobaczymy, mimo wszystko niepokoi mnie brak jakiegokolwiek napięcia na pinie 1 (po odlaczeniu wtyczki)
Witam. Problem polega w aucie marki Peugeot 307 2006r 2.0 benzyna 140km a dokładnie o zawór sterujący zmiennych faz rozrządu. Zakupiłem oryginalny marki INA, jednak po dwóch dniach przestał działać, wymieniłem także czujnik położenia wałka rozrządu, lecz nadal problem nie znikł. Czy ktoś może mi powiedzieć, co powinno pojawiać się na wtyczce do tego...
Witam! Piszę bo już brakuje mi pomysłów. Auto po remoncie głowicy i wymianie rozrządu. Po poskładaniu wszystkiego do kupy problem z odpaleniem. Po podłączeniu przez kabel i program Multi Ecu Scan podczas kręcenia rozrusznikiem ciśnienie wzrastało do ok 190 bar lecz nadal nie odpalał po odpięciu kostki z jednego wtryskiwacza odpalał gdyż cisnienie delikatnie...
należy zmierzyć zasilanie czujnika.Jeżeli wtyczka jest zapieta,to na środkowym pinie,jeżeli silnik nie pracuje,ma byc napięcie zmienne o częstotliwości dokładnie 666hz
Sprawdź napięcie na zaworze dawki. I co mu to da, skoro zawór sterowany jest prądem, nie napięciem? Standardowy objaw, błędy którejś z bodaj dwu osobnych linii 5V, potem uszkadzanie podpiętych do nich czujników wałka, ciśnienia itd. Sterownik jest umieszczony idiotycznie, pionowo, wtyczkami do góry, pod okapem podszybia, skąd leje się na niego woda.
Nie, nie kable wysokiego napięcia zamieniłem, tylko kable sygnałowe, tak jakbym wtyczki do cewek zamienił.
Witam mam problem z peugeot boxer 2.2 HDi 120km 2009rok. Nie pali nie widzi synchronizacji wału z wałkiem rozrządu a dokładnie na wykresie pokazuję że raz jest zezwolenie startu a raz nie ma to wygląda tak jakby była gdzieś przerwa co jeden obrót wału. Może miał ktoś taki przypadek? AI: Jakie narzędzia diagnostyczne lub metody zostały użyte do zidentyfikowania...
Witam mam peugeot 405 2.0 sri 93 rok wszystko bylo dobrze aż jednego ranka wsiadłem do autka przekreciłem kluczyk i niezapalił.Najpierw pomyslałem ze moze benzynki niema wiec coż sznurek i jazda na cpn zatankowałem 10 litrów i dalej nic jadac na cholu sprubowałem 2 bieg i może na zaciag.Nic co gorsze stwierdziłem ze to musi być cos z zapłonem bo mimo...
Wg mnie nie przykręciłeś którejś masy. Pomiar napięcia zasilania na wtyczkach czujników najlepiej pod lekkim obciążeniem powinien wyjaśnić sprawę.
Dzień dobry Posiadam Opla Corse d silnik z10xep padł czujnik połorzenia wałka rozrządu gm 0232103067 Ponieważ na złączu 1-masa 2-5voltów 3-masa napięcie jest po wyciągnięciu wtyczki i podczas wetkniętej wtyczki taki sam stan .Gdzie powinno być napięcie zasilania i jakiej wartości. W serwisie nie chciano mi podać jakiejkolwiek podpowiedzi. Proszę o pomoc
Witam, Mam problem z Chrysler Voyager 2,4 1997 + gaz sekwencja, dwa dni po wymianie akumulatora nie odpalił, stwierdziłem że to cewka zapłonowa. Po wymianie odezwał się tylko jeden tłok i dalej nic, nie ma wysokiego napięcia na przewodach. Zasilanie we wtyczce + dochodzi i jedno "0" sterujące, natomiast drugie jest stałe. Wyświetla tylko błąd nr 12...
Witam Problem dotyczy Nissana Micra K12 2003r z silnikiem 1.2 16V 80km Samochód nie chce zapalić. Iskra na świecy zapłonowej pojawia się tylko na chwile (jeden przeskok iskry) po dłuższym postoju samochodu. jeśli co chwilę kręcimy rozrusznikiem iskra się nie pojawi, a jeśli samochód postoi kilkadziesiąt minut to iskra pojawia się tylko na moment. Co...
Witam. Sorry ze długo się nie odzywałem chociaż ja zadałem pytanie w poście. Miałem przykry wypadek. A teraz do tematu. Hyundai accent 1.3 12V rocznik 1998. Z tego co się doczytałem na innych forach to jest tam silnik od mitschubishi colta. Czujnik położenia wału jest tam 3 przewodowy, grzebałem trochę w samochodzie i idzie on bezpośrednio do komputera....
Dzień dobry, od 2 lat zmagam się z problemem w VW Touran 2004 1.9TDI AVQ (przebieg 331tys. km). W zeszłym roku zauważyłem na światłach, że lekko trzęsie całym autem, ale te szarpania są nieregularne. Problem pojawia się gdy na zewnątrz jest ciepło. To znaczy jeśli jest do +5C to te problemy są mało wyczuwalne, ale jak jest na dworze 30C to te wstrząsy...
Vectra B i Omega B mają te same silniki 2.0 16v x20xev. Omegi do 96r. miały Simtec 56.1, później 56.5, Vectry miały tylko ten nowszy. 56.1 i 56.5 mają kompletnie inne (zasada działania) czujniki wału i wałka. Silniki nie są te same, różnią się. Czujniki też - zobacz nr. OEM. Górne czujniki niczym się nie rózniły, zawsze tam był fazowo- indukcyjny z...
napięcie czujnik wału wtyczce napięcie wtyczce laptopa znika napięcie wtyczce
wariuje klawiatura wymiana drzwi pralka bosch oświetlenie przez bluetooth
multifunkcja kierownica multifunkcja kierownica
Symbol 250+ na lampie radiowej "magiczne oko" VW LT 2.5 - Wpływ uszkodzonego przewodu vacuum na odpalanie