Czujniki założone z orginału, Delphi. Czy na wtyczce czujnika wału korbowego powinno być napięcie 5V tak jak na wtyczce czujnika wałka rozrządu? Dodano po 13 Dodam jeszcze, że po odpięciu czujnika wałka rozrządu samochód zapala i pracuje w trybie awaryjnym, natomiast po wypięciu czujnika wału samochód nie odpala.
Mam pytanie innego rodzaju - jakie powinno być napięcie od wtyczki czujnika wału korbowego przy włączonym zapłonie? U mnie jest (2,32 V / 2,37 V) - czy aby nie powinno być 5 V? Sprawdzałem wtyczkę czujnika wałka rozrządu i tam mam zakres (11,59 V - 12,01 V). Szczerze to mi nie pasuje ten zakres napięcia na wtyczce czujnika wału, jak Panowie myślicie?...
Witam podepnę się pod temat.Mam berlingo III nie 1.6e-hdi nie pali łapie błąd czujnika wału P0335 nieprawidłowe działanie.Skasuje i po ponownym kręceniu wskakuje błąd. Mierzyłeś może jakie jest napięcie na wtyczce od czujnika wału ja mam 7.2V na środkowym pinie, żadnych impulsów zwrotnych od czujnika brak też przejścia do masy (przydał by się schemat...
Witam. Mam problem z vectra b x18xe1. Brak iskry. Napięcie we wtyczce czujnika położenia wału 1.87v i brak impulsu przy kręceniu. Napięcie we wtyczce cewki 12v I jest impuls. Świeżo po regeneracji simteca 70.
Na plaku silnik łapie, ale jakoś nie chętnie. Na plaku powinien lapac normalnie jezeli lapie kulawo na plaku to koniecznie rozrzad do sprawdzenia. Po podłączeniu komputera pokazało że jest przerwa w obwodzie czujnika położenia wałka rozrządu Jakim komuterem bylo czytane ? Jezeli jakims chinczykiem to moze byc przeklamanie i pokazuje blad braku zgodnosci...
gdybym mierzył go 9V a czujnik by był 5V to owszem Bzdura, weź drugi miernik i sprawdź napięcie na kablach tego pierwszego. Ledy też się sprawdza miernikiem 9V a jakoś się nie palą.
Napiecie na cewce nie znika podczas kręcenia? Mierz próbówką. Przewody dorobione do czujnika wału zamieniałeś miejscami? Przewodów nie zamieniałem, podczas kręcenia napięcie trochę spada mierzone na wtyczce do cewki
Jeszcze takie pytanie do Was: czy po włączeniu zapłonu (bez kręcenia rozrusznikiem) na pinach wtyczki, która wchodzi do czujnika położenia wału korbowego powinno być napięcie? U mnie nie ma, miernik pokazuje zero. Według mnie tak, powinno być napięcie, ale proszę o potwierdzenie. We wtyczce od czujnika położenia wałka rozrządu jest 12V Czujnik wału...
Ten sterownik jest jeszcze spokojnie do naprawy. O ile poprzednik nic więcej nie zepsuł. Tam idą po trzy przewody do czujnika wału i wałka. Klasyczna budowa. Po wpięciu sterownika zmierz napięcie pomiędzy pierwszym i trzecim pinem we wtyczce czujnika obrotów.
Witam. Mam pytanie dotyczące napięcia w wtyczce do czujnika położenia wału korbowego? Wtyczka jest 3 pinowa. Jakie powinno być napięcie na pinach ? bo u mnie jest 2.4v na pierwszym i drugim pinie, trzeci pin to masa. Na czujniku wałku rozrządu napięcie jest na pinie pierwszym 12v, na drugim 5v, a na trzecim jest masa. Ktoś spotkał się z takim problemem...
Mam pytanie jakie są napięcia dla poszczególnych pinów we wtyczce czujnika położenia wału rozrządu?
Do czujnika położenia wału masz mieć przy odpiętej wtyczce 12v sprawdzone żarówką bo to zasilanie czujnika, 5v jako sygnał i gnd. Napisałeś że masz tylko 5v czyli brak zasilania 12v które to łączy się do wielu czujników m.in przepływomierza i pewnie dlatego nie widzi sygnałów. Sprawdź czy nie masz zwarcia na pinie gdzie powinno być 12v i jeśli nie ma...
Witam. Czy ktoś wie jakie napięcie powinno być na wtyczce od czujnika położenia wału korbowego w samochodzie Opel meriva 1.8 16v 125ps 2003r.Dodam że mam błąd cyt.wadliwe działanie czujnika położenia wału korbowego A ,przerwany obwód.Auto wkręca sie do 4tyś obr ,pozatym świeci kontrola trakcji i na przemian raz check a raz auto z kluczykiem ,mierzyłem...
To w tak razie zobacz czy na wtyczce do cewki jest napięcie i masa.
Nie pamiętam dokładnie, ale chyba komunikat był : 2045 brak ciągłości, czujnik wału korbowego. Czujnik jest na dwa piny, przy pomiarze we wtyczce nie pokazuje żadnego napięcia. Czujnik nowy firmy hella.
Rozrząd stoi na blokadach, sprawdzałem i cały czas tak samo. Zastanawia mnie tylko jedno. Na czujniku położenia wałka mam +12V po zapłonie i 5V z sterownika na wtyczce z wiązki. A na czujniku położenia wału nie mam żadnego napięcia, może tu jest problem. Ktoś wie, jakie mają być napięcia na czujniku położenia wału?
Witam Panowie. Auto od pierwszego kręcenia próbuje zapalić, lecz bez skutku. Do tej pory wykręciłem wszystkie wtryski żeby zobaczyć czy idzie paliwo i jest ok. Przekaźnik 109 sprawny, zaworek na pompie normalnie się otwiera. Sprawdziłem też napięcie we wtyczce do czujnika położenia wału. I tu moje pytanie. We wszystkich trzech pinach jest masa. A o...
Przewody trzeba sprawdzić żarówką min.21w , sprawdził bym wiązkę pod podstawą akumulatora, oraz tą część idącą z silnika na podłużnicę tam często gnije. Przejście powinno być na piny jak w linku wyżej. 56,63 ECU, Można jeszcze posprawdzać rezystancje czujników we wtyczce czujnika i przy ecu i porównać. Kolejną rzeczą to pozostaje sprawdzenie oscyloskopem.
Witam, jeśli czujnik położenia wału bierze informację o położeniu wału z koła pasowego, wówczas dla mnie klin koła pasowego wału jest uszkodzony. Tylko to koło pasowe nie ma trzpienia, ale na wale są dwa zwężenia w które wchodzi tuleja koła - można to włożyć o 180 stopni odwrotnie, ale na pewno nie sposób tego 'ukręcić'. Dodano po 1 To zostały ci do...
witam Sprawdź zasilania na kompie tzn. 2, 3 i 18 piny to masa; 32 stały plus; 24 po zapłonie i 52 plus w czasie kręcenia. Jeżeli tego ostatniego nie będzie to iskry też nie będzie. Najlepiej sprawdzić przez żarówke. Jeśli masz napięcia to możesz jeszcze spróbować obrócić piny we wtyczce czujnika wału.
Po przekręceniu rozrusznika nadal brak napięcia na cewce. Jest ciągłość obwodu czujnika położenia wału mierzona na wtyczce ECM - 400 Ω. Nie mam oscyloskopu i nie mogę sprawdzić przebiegu na czujniku ale mam zamówiony podmienię i napiszę. Pozdrawiam
Witam . Nissan po wymianie skrzyni nie odpala wyskakuje błąd czujnika walu korbowego. Czujnik kupiłem nowy w serwisie i dalej to samo napięcie na wtyczce pokazuje 5V. Po wykasowaniu błędu i próbie odpalenia błąd pojawia się ponownie silnik ma ochote odpalić ale nie chce zaskoczyć dodam ze po odłączeniu czujnika walka rozrządu błąd się nie pojawia ale...
Sprawdź normalnie miernikiem napięcie na wtyczce TPS i czujnika temp.Ma być 5v (czujnik temp po odłączeniu)na tym i na tym.Sprawdź czujnik wału miernikiem.Jak się zgadza i ciągłość przewodów do ECM jest jest ok to pewnie leży sam ECM.Pod warunkiem że twój programik dobrze pokazuje błędy.Odłącz jakiś inny czujni na próbę to się dowiesz co pokaże.
Kolego zapnij go pod kompa! Jeżeli na plaku działa to rozrząd jest ok. Zwróc uwagę na poprawnie podłączone wtyczki do wtryskiwaczy (Podstawa) Jeżeli nie masz kompa to sprawdź czujniki: Czujnik położenia wału korbowego odepnij wtyczkę i zmierz rezystancję 200-1200ohm i czy generyje napięcie podczas kręcenia rozrusznika? Czujnik położenia wałka rozrządu...
Witam. Vw Passat B5 2001r 1.8T-AWT, padła turbina przy wymianie turbiny ściągnąłem też pokrywę od klawiatury okazało się że ślizgi napinacza łańcucha rozrządu są wydarte, tzn wydarły się rowy prawie do gołej blachy, więc wymieniłem na dobre używane co by nie zakładać podrobionej nówki. Rozrząd ustawiony na znaki, sprawdzałem go kilka razy, po odpaleniu...
Problemem okazał się czujnik obrotów wału-brak przejścia na wtyczce kolo pompy wtryskowej.Temat zamykam.Dziękuje.
Pompa nowa, wymieniona, dalej tak samo, na wtyczce do pompy prąd dochodzi takie samo napięcie jak z aku, zwarcie przekaźnika nic nie daje, prąd na bezpieczniku jest, na przekaźniku też, przekaźnik klika
Witam. Mam problem z samochodem Volvo V50 2.0D 136KM, rok 2008. Przed wymianą auto chodziło idealnie. Po wymianie rozrządu (zrobionej na blokadach) auto nie pali, rozrusznik kręci, a auto się w ogóle nie odzywa. Pojawia się jedyny błąd (P0341) o tym, że sygnał z czujnika wałka rozrządu jest "nierzeczywisty". Po skasowaniu błędu i ponownym kręceniu -...
biorąc pod uwagę bezpieczeństwo przeciwporażeniowe stwierdzam, że powyższa płytka nadaje się do kosza i w żadnym wypadku nie ma prawa zostać dopuszczona do użytku. Wyobraź sobie durne uszkodzenie silnika, przebicie z uzwojenia na silnik i cała maszyna jest pod napięciem. Nawet jak jest z plastiku, wał napędowy i wszystko do niego przykręcone może Cię...
Witam, Ostatnio w samochodzie (Mini Cooper S R53) wymieniałem oring na czujniku położenia wału korbowego. Zrobiłem to na podłączonym aku i po odpięciu czujnika wywaliło błąd (wtedy tego nie wiedziałem). Wziąłem więc ten czujnik, podłączyłem pod miernik i sprawdziłem jak się zachowuje. Był to czujnik 3 pinowy. Sprawdziłem też kostkę w samochodzie dochodzącą...
Witam, mam problem z Audi A4b5 1.6 benzyna 1999. Samochód kręci. Brak błędów w sterowniku. Immo wyłączone. Podczas kręcenia widać obroty wału. Zmieniono czujnik wału, aparat zapłonowy, kable. Zauważono, że po załączeniu zapłonu na wtyczce od wtrysków na obu pinach jest po 6V. Podczas kręcenia, na jednym z pinów napięcie spada do 3V a na drugim rośnie...
Witam, Fiat Seicento 900 2001 r. komputer Magneti Marelli trysk paliwa. Mam pytanie jak sprawdzić czujnik położenia wału korbowego (3 piny na wtyczce) , jeśli ktoś wie to oprócz oporności proszę o podanie napięcia podczas kręcenia rozrusznikiem . Proszę też o info czy na złączu od strony komputera powinny być jakieś napięcia. Komputer wskazuje że on...
Piszesz,że zaświca ci się lampka Check Engine.Czyli wyświetla ci się błąd sterownika(komputera).Odczytaj kod migowy błędu i podaj.Wtedy będziemy myśleć dalej. Druga sprawa - w które miejsce podawałeś napięcie na wtryskiwacz - Przy wtyczce wtryskiwacza,czy przy 18 pinie komputera?Możesz mieć przerwę na tym niebieskim przewodzie.Sprawdz,czy na 18 pinie...
No u mnie sprawa wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/5803953700_1... Na górze był błąd temp i w sumie tak: Czujnik temperatury dla ecu wymieniałem,przewód jeden od TPS był urwany we wtyczce-dodatkowe TPS WEBERA został rozkręcony,wyczyszczony sprawdzony na zasilaczu czy dla odpowiedniego kąta otwarcia podaje odpowiednie napięcie,...
Witam tak jak w temacie Golf mk3 silnik 2.8 VR6 cewka już na module elektroniczna. Silnik pracuje dobrze bez objaw. Problem pojawia się gdy zgaszę silnik i chce go odpalić po chwili ponownie :/ Kręci tak jak by miał zaraz odpalić i gaśnie następne kręcenie juz cewka nie podaje napięcia i na wtyczce też jest brak sygnału. Wymieniłem juz 2 razy dolny...
Jeśli chodzi o napięcie na wtryskiwaczach w Oplu Astra G z silnikiem Z16XE, oto kilka informacji, które mogą ci pomóc w diagnostyce: 1. Napięcie na wtryskiwaczach: W momencie, gdy silnik jest "na zapłonie" (przekręcony kluczyk, ale silnik nie pracuje), na jednym z pinów wtyczki wtryskiwacza powinno być napięcie stałe +12V, które pochodzi z przekaźnika...
Wtyczka od halla naprawiona - były jakieś luty, skrętki.... Jest dziwne napięcie zasilania (około 7 V); takie samo występuje na wtryskiwaczach (na obu zaciskach), za wysokie napięcie z czujników temperatury (około 6 V); brak sygnału z halla i z czujnika położenia wału (sprawdzane na oscyloskopie), za wysoki sygnał napięcia z potencjometrów przepustnicy...
dzięki za konkretną odpowiedź, nigdzie nie znalazłem informacji że amplituda nie ma znaczenia, wiec uznam te czujniki za dobre. Problem jest na pewno elektryczny, bo zdarzyło się że usterka /brak mocy/ zniknęła. Stało się to po tym jak sprawdzałem wszystkie czujniki przy wtyczce kompa. Ale zniknęła tylko na 1 dzień :( Silnik chodzi bardzo równiutko,...
Witam! Nie dawno rozpocząłem pracę w warsztacie samochodowym. Chciałem zdobyć trochę praktyki po studiach. Na warsztacie stoi P207 z silnikiem 1.6 THP 150KM. Od dłuższego czasu nikt nie ma pomysłów co zrobić, więc ja postanowiłem spróbować w wolnym czasie. Historia auta: Samochód z zachodu po częściowej dewastacji. Kupiony m.in. bez komputera. Ostatecznie...
Sprawdziłem przejście nawet dalej - kabelek kończy się na module CAS i jest ciągłość 9chociaż musiałem poprawić pin na wtyczce pod maską bo po przekrzywieniu tracił ciągłość). Chyba skręcę wszystko do kupy jeszcze raz, pousuwam błędy i spróbuję - teraz jak jest zdjęty kolektor, to nie ma sygnału z przepływomierza itp, chociaż nie wiem czy jest konieczny...
P0235 to: Awaria obwodu czujnika „A” doładowania turbosprężarki. Jak masz OP-COMa to wejdź sobie w bloki pomiarowe i sprawdź jakie ciśnienie doładowania pokazuje. Jeżeli czujnik doładowania jest uszkodzony, to ECU przyjmuje wartość zastępczą 0.9 bara. Możliwe także, że walnięty jest przepływomierz i komputerowi nie pasują wartości przepływu powietrza...
witam . mam problem z moim fordem s max mianowicie. Auto po kolizji w stronę kierowcy . wymienione komputer czujniki wału i wałka, regulator napiecia w alternatorze instalacja przeglądnięta . ogólnie nie odpala . błędy . P0563.nie prawidłowe napięcie zasilające w instalacji elektrycznej -napiecie za wysokie. brak obiawu . bieżący . P0380.obwódsterowania...
Mam problem z koparką kołową Liebherr 902 Litronic z 1998r. Bardzo powoli pracują wszystkie funkcje. Aby można było normalnie pracować manetka gazu musi być na MAX.( dotyczy to jazdy , ruchów roboczych oraz skrętu kołami). Podejrzewam ,że komputer nie zmienia wydatku pompy. Wskażnik obrotów na wyświetlaczu nie pokazuje (po włączeniu zapłonu wyświetlacz...
Do cewek dochodzą wtyczki z trzema pinami, dwa oznaczone "+ " i jeden "-", napiecie mierzylem pomiedzy jednym z plusow i minusem i pokazywalo mi wtedy ok 7V, mierzylem tak bo wydawalo mi sie , ze napiecie po wlaczeniu zaplonu powinno wynosic 12v jako napiecie poczatkowe dla cewki pierwotnej i czekac na sygnal z czujnika położenia wału poprzez ECU na...
Witam, od jakiegoś czasu mam problem ze swoim autem. Pisałem już o tym na forum. Szukam przyczyn i teraz chciałbym sprawdzić kolejny element - czujnik położenia wałka rozrządu. Przy włączonym zapłonie sprawdziłem zasilanie na wtyczce. 1. Na środkowym pinie jest masa (?! z wielu źródeł wiem, że to raczej powinien być pin sygnałowy i nie powinien być...
Kolego niestety nie mogę sobie poradzić z tym. Zmierzyłem oporność czujnika - zamiennik żadna, oryginał który był w aucie - 950 omów - czyli jak piszą OK. Sprawdziłem pin A23 na wtyczce przy sterowniku oporność OK z wtyczką czujnika. Masa przy czujniku wzorowa, dostaje napięcie 12,4 V. Problem ten sam, głośny klekot i błąd P0335., potrafi pojezdzić...
Sprawdziłem dzisiaj impulsy z czujnika położenia wału są ok na pin 8 ecu .Zagłebiając sie dalej w instalacje zgodnie ze schematem silnika AHD 2,5tdi . a 8 pin z czym połączyłeś poprzez multimetr ? bo o 33 pinie nie wspomniałeś a 61 pin to idzie do"15" po stacyjce chyba ? czujnik wału Czujnik składa się z 3 części: Cewki, magnesu i rdzenia ze stali...
Jest oczko ale można przesunąć w tym oczku o jakieś 2 mm i u mnie to kiedyś wystarczyło aby był błąd i brak mocy.A przesunięty był po wymianie sprzęgła. Nic nie daje przesuwanie w oczku , zamieniłem czujniki wału i wałka miejscami i nic się nie zmienia więc zakładam , że to nie czujników problem. Sprawdzenie rozrządu to nie jest 5 minut więc chciałbym...
Witam mam taki problem z moim autkiem a mianowicie brakiem iskry . Silnik od Fiata SIeny 1,2 8V instalacja standardowa od seicento. Powiem co już sprawdziłem . Założony nowy czujnik położenia wału, cewka też nowa, drugi komp z immo, przedzwoniono kable ,opornośc czujnika wału 850omów na wtyczce przy kompie i zmienia sie podczas krecenia kołem zamachowym,...
Posiłkowałem się instrukcjami z strony http://www.czarnik.neostrada.pl/x16sz.ht... I mi wyszło: Na gniazdach z modułu zapłonowego 1i2 tak samo jak 3 i4 mam po 6000Ω Test z żarówką na wtyczce do modułu. na 1 i masa - zarówka świeci nawet na zapłonie, a przy kręceniu miga. Na reszcie brak oznak. Obok modułu jest wtyczka z przewodem czerwonym...
Modul zaplonu dostaje impulsy na 1 2 4 5 pinie. Czyli czujnik położenia wału działa. Z modulu wzmacniacza wychodzi napiecie. Jak napięcie? Do cewek powinien podawać impulsy podczas kręcenia rozrusznikiem. Wtyczka 3 pinowa przy cewce(cewkach) powinno być +12V, masa i impuls z modułu. Czego brakuje przy wtyczce?
Witam. Mam problem jak w temacie. Kąt wg odczytu z komputera jak i z lampy stroboskopowej potrafi dojść do 20 stopni (opóźniony), a powinien być w granicach 10 stopni (wyprzedzony) na biegu jałowym. Objawem w użytkowaniu jest problem z odpalaniem, szarpanie. Środkem "zaleczającym" jest zmniejszenie szczelin na świecach do 0,4mm. Co zrobiłem: Napięcie...
czujnik położenia wału, czujnik elektromagnetyczny w aparacie zapłonowym. ewentualnie zaśniedziała wtyczka od sterownika silnika ale mało prawdopodobne.
Wskazuje tylko model i nr. sterownika. W sterowniku ciągle błąd P0336 czujnik położenia wału korbowego. A zatem nie tylko. Zacznij od sprawdzenia dwoch rzeczy: zasilan sterownika i sieci CAN miedzy BSI i ECU . Dodano po 7 2 piny, brak napięcia. Napiecia gdzie? Na czujniku? Na wtyczce? To zwykly czujnik elektromagnetyczny.
cholera może faktycznie brakuje czegoś w zasilaniu tego modułu,może ta skrzynka bezbiecznikowa, ale jak sobie pomyślę że mam to rozbierać(już kiedyś to robiłem)to mnie dreszcze przechodzą. Ratuj Motronic bo jutro klient musi jechać tym autem do pracy, a ja już zmarnowałem swój weekend na walkę z tym problemem. Dodano po 5 podłączyłem dodatkową masę...
Witam Mimo, że temetów o braku iskry w fiacie cinquecento 1.1 w internecie jest dużo to żaden mi nie pomógł. Mianowicie wymieniłem czujnik położenia wału bo miernik nic nie pokazywał w czasie mierzenia oporu. Nowy ma 1.1kOhm. Cewki, bezpieczniki, przewody wysokiego napęcia i świece sprawne. Do cewki nie dochodzi napięcie. Nie mam rówież napęcia na wtyczce...
Panowie, sprawa wygląda tak. Vectra wyłączyła mi się w trakcie zjazdu z górki, dosłownie 4km od rozpoczęcia jazdy. Jakoś zjechałem na pobocze ale już jej nie odpaliłem - rozrusznik kręcił, nie było zapłonu mieszanki. Po paru godzinach przyszedłem ją przepchnąć nieco dalej, ale auto odpaliło. Szybko pojechałem w stronę domu. Auto znowu zgasło akurat,...
No właśnie jak by mógł ktoś zerknąć w ten schemat instalacji i powiedzieć które piny zapiąć żeby odpalić, wysłał bym zdj schematu ale będzie słabo to widoczne. Mówię styk 37to sygnał do uruchomienia silnika więc go do plusa Aku, później dwa wychodzące masa brązowe tam chyba styk 3i4 i potem trzy grube plusy do Aku i nic tam więcej nie widzę coś mi umyka...
Witam, mam problem z samochodem Suzuki SX4 silnik 1.6 benzyna 120KM 2012r. Pewnego dnia wsiadam do samochodu, a on kręci i nie odpala, nie słychać wcale pompki paliwa a powinno włączać na klika sekund na zapłonie. Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki, podmieniałem przekaźniki, jednak nic to nie dało. Pompka paliwa działa na krótko z akumulatora. We wtyczce,...
mimo złej pogody zrobiłem następne podejście do samochodu - Zmierzyłem napięcia, w/g sugestii S.q, na wtyczce cewki zapłonowej, i tak Na pinie 1 => 12 V na pinie 2 => 0 V ; przejście do masy ~ 0 ohm I tak jak już wcześniej pisałem iskra jest tylko przez parę obrotów wału. Jutro po południu dalszy ciąg - mimo tego co wcześniej napisałem obstawiam jednak...
Mam pytanie, czy przyczyna że Vectra b 2.2dti 2000r nie odpala jest ten błąd immo b 3059 czy to może coś innego poszło? Sprawdziłem wtyczkę immo, połączenie na lini W jest do ecu. Zasilanie immo i i ecu jest. Żeby się upewnić, że to nie wina immo wymieniłem komplet ecu -immo - transponder i dalej to samo. Błąd B3059 dalej jest i nie da rady go skasować....
Sprawdź koniecznie masę cewki-kaloryfera. Kabel jest przykręcony do kolektora ssącego przy 4 cyl.(tak jest w moim). Jest to ten sam kabel co we wtyczce kaloryfera pod nr 2-brązowy. W dalszym odcinku ma on dodatkową koszulkę czarną. Ja specjalnie masowałem oddzielnie kolektor a zarazem głowicę miedzianą plecionką z zaciskiem zbiorniczka wspomagania....
Masz niewłaściwe opisy błędów. 19 - nieprawidłowy sygnał z czujnika położenia wału 34 - czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym (MAP) - niskie napięcie Wtyczka MAP-a w ogóle podpięta?
Mam ten sam temat . Była robiona głowica . wszystko poskładane . do czujnika halla dochodzi +12 i masa . Widać ze pojawia sie jakiś sygnał (4V gdy nie pracuje z tego co pamiętam ) . natomiast inna kwestia z cewek do modułu dochodza 3 przewody na każdym jest plus wiec tak jak ktoś pisał jest ok . Ale na przewodach dochodzących do modułu z wiązki nie...
Witam! Proszę o pomoc! Mam w garażu kangura dti i mam problem z zapalaniem na ciepłym silniku.Na zimnym pali dobrze jak dojdzie do normalnej temp. pracy jak go zgaszę i od razu ponownie chcę go uruchomić to kręcę i kręcę i po długim kręceniu zapali. Przed wymianą rozrządu było to samo.Po wym. rozrdząd filtry itd. Sprawdzałem czy nie cofa się paliwo(nie)....
Witam. Opiszę mój problem.Kupiłem "skręcarkę" do prętów stalowych,układ tej skręcarki składa się z silnika( 3 fazy),falownika commander se,czujnik zliczający obroty wału silnika ,czujnik wykrywający położenie początkowe wału skrętarki za motoreduktorem,szafka sterująca na której jest włącznik główny maszyny,lampka ,licznik obrotów z wyświetlaczem na...
Witam ponownie. Filtr paliwa był wymieniony jakieś 4 m-ce temu, w ubiegłym miesiącu wymiena paska rozrządu, czujnik położenia wału nowy. Jak już pisałem podmieniony był był sterownik silnika, bsi wraz pętlą i kluczykiem od innego o identycznych numerach i nadal nic. Po przekręceniu kluczyka słychać pompę paliwa, która po kilku sekundach się wyłącza...
Witam. Mam problem z Marea 1,6 16v. Co jakiś czas (ostatnio coraz częściej) pojawia mi się błąd silnika(tzw. marchewka). W tym czasie nie ma wysterowania wtrysków 1 i 4. Dodam że na LPG są takie same objawy (sekwencja). Jaki czujnik może to powodować? Byłem na diagnostyce ale powiedzieli mi że to sonda lambda :) Trochę szkoda mi pieniędzy żeby zostawiać...
Mam fiata bravo z 97roku. Samochód kupiłem za pół ceny złomu, był on poobijany z każdej strony i z uszkodzonym silnikiem 1,6 16v. Dostałem doń silnik 1,4 12V który był sprawny z samochodu po kolizji drogowej. Silniki bezproblemowo zamieniłem. Obecnie w fiaciku jest 1,4 12V z 97 roku wraz z wiązką i komputerem a nadwozie ze "swoją" elektryką z 1,6 16v...
Pacjent boxer 2.2 hdi 2012r. euro 5 Brak zasilania na pompie paliwa. po ominięciu przekaźnika T10 pompa działa ale silnik nie uruchamia się. Czasem wyrzuca błąd U1701 - błąd połączenie bsi z ecu Na wtyczce do ecu znalazłem uwalony styk. urwał się przy samym ecu. Na krótko spięcie go nic nie daje. Po zapłonie check się pojawia wiec ecu żyje. ROzrusznik...
Rozumiem, że chodzi o wtyczkę w sterowniku tak? Bo są dwie, jedna duża, druga mała. Niestety nie posiadam żadnych schematów, ale postaram się zrobić jak mówisz. Co do silnika jak dla mnie typowe v6 Mercedesa ze sterownikiem na bloku z prawej strony. Jeśli chodzi o dokładniejszy model silnika to postaram się sprawdzić jutro albo w poniedziałek dopiero....
Witam. Problem o którym chcę się podzielić z użytkownikami elektrody jest znany nie od dziś, a mianowicie falowanie i czkanie silnika X16SZR w Astrze II z 1999r. Nie zakładam nowego tematu bo, czytałem już chyba wszystkie posty i to po kilka razy i nie tylko na elektrodzie, po czym konfrontowałem te info z moim samochodem. Samochód mam od roku i problemu...
Czujnik zamówiony. Instalacja od czujnika do ECU bez zastrzeżeń. Piny na wtyczce dogiete. Próbowałem wzbudzić czujnik nawet czymś stalowym zabkowanym zamontowanym na wkrętarkę, full obroty i prawie dotykałem czujnika i multimetr pokazywał max 0.1V ale może to wynika z samego przyrządu pomiarowego jak ktoś już wcześniej zasugerował. Foto przyrządu https://obrazki.elektroda.pl/7339083200_...
Witam, nie dawno kupiłem Fiata Brava 1.4 12V 97r który okazał się kupą nieszcześć, najpierw padła skrzynia, potem sprzęgło i inne drobne rzeczy teraz mam problem z układem elektrycznym. Od dwóch tygodni zdarzało się że samochód gasł podczas jazdy a ostatnio zgasł na amen. Sprawdziłem poniższe rzeczy: - Brak iskry na świecach - Brak napięcia na kablu...
napięcia mierzone na rozpiętych wtyczkach - dlatego mocno zastanawia napięcie 8.15V na czujniku wału korbowego i na logikę biorąc to tylko fragment tego przewodu zasilającego obydwa czujniki idący od wspólnego punktu do złączki czujnika wału jest podejrzany. Schemat w załączeniu i fragment przeze mnie podejrzewanej wiązki na czerwono. Muszę przy okazji...
No właśnie nic tam takiego nie ma :/ Wie ktoś może czy będzie napięcie na wtyczce do cewki jak czujnik położenia walu padł?
Witam, Mam problem z Citroen C4 1.6 16v:2006, silnik ledwo pracuje, wyskakuje niesławny komunikat "Depollution...", po chwili dodatkowo ESP/ASR, ABS, hamulec... Jako że temat trwa już od ok. 2tygodni w tym czasie sprawdziłem sporo rzeczy jak: - wymiana cewki + świece. - wymiana sondy lambda (przed katal.) - sprawdziłem czujnik obrotow wału - wymiana...
Niestety nie posiadam oscyloskopu, masa jest, wolne piny w tej wtyczce są zaślepione jakimś klejem, biało-przeźroczystym i tak wygląda ten pin 17, także z pola 17 wtyczki ecu nic nie wychodzi jest zaślepione, udało mi się znaleźć schemat zasilania bcm, http://obrazki.elektroda.pl/1635390000_1... i wszystko się zgadza oprócz tej ostatniej...
Dzięki kolego za odpowiedz. Problem w tym że nie mam dobrego miernika i dostęp do czujnika wału jest kiepski (od spodu samochodu) Wtyczka czujnika wałka rozrządu dostaje napięcie 5V i jest ok. Nie wiem tylko gdzie jest czujnik temperatury bo podobno on też może uniemożliwić rozruch??
Witam mam problem z peugeot boxer 2.2 HDi 120km 2009rok. Nie pali nie widzi synchronizacji wału z wałkiem rozrządu a dokładnie na wykresie pokazuję że raz jest zezwolenie startu a raz nie ma to wygląda tak jakby była gdzieś przerwa co jeden obrót wału. Może miał ktoś taki przypadek? AI: Jakie narzędzia diagnostyczne lub metody zostały użyte do zidentyfikowania...
Witam. Mój problem polega na podwyższonych wolnych obrotach. najczęściej nie przekraczają 2000obr, bardzo sporadycznie sięgnęły 3000, a bardzo często maja ok 1500. Problem trwa już dość długo i tak samo długo z nim walczę. Od samego początku jest błąd 22, czyli tps zbyt niskie napięcie. silnik był modyfikowany, miął m.in. nowa większą przepustnicę,...
Witam Mam problem z swoim Seatem Cordoba z silnikiem ASV,czasami zapala normalnie a czasami zaczyna mrugać kontrolka świec żarowych i zaczyna "cykać"pompa wtryskowa i wtedy kręci ale nie odpala dopiero po podaniu "plaka"w filtr powietrza odpala i pracuje normalnie Vag-com czasami nie wyrzuca żadnych błędów a czasami wyrzuci błąd "18008-Suply voltage...
Po wymianie modułu nadal auto nie odpala. Macie może jeszcze jakieś rady? Poniżej podam, jak i co sprawdziłem: Cewkę sprawdziłem: - Sprawdziłem napięcia według książki. - Odpiałem wtyczkę od cewki i sprawdziłem napięcie na niebieskim przewodzie i masie. Przy włączonym zapłonie powinno być 10V, a u mnie było około 11,5V. Następnie sprawdziłem na dwóch...
Witam mam peugeot 405 2.0 sri 93 rok wszystko bylo dobrze aż jednego ranka wsiadłem do autka przekreciłem kluczyk i niezapalił.Najpierw pomyslałem ze moze benzynki niema wiec coż sznurek i jazda na cpn zatankowałem 10 litrów i dalej nic jadac na cholu sprubowałem 2 bieg i może na zaciag.Nic co gorsze stwierdziłem ze to musi być cos z zapłonem bo mimo...
Witam. Sorry ze długo się nie odzywałem chociaż ja zadałem pytanie w poście. Miałem przykry wypadek. A teraz do tematu. Hyundai accent 1.3 12V rocznik 1998. Z tego co się doczytałem na innych forach to jest tam silnik od mitschubishi colta. Czujnik położenia wału jest tam 3 przewodowy, grzebałem trochę w samochodzie i idzie on bezpośrednio do komputera....
Nie podoba mi się że na wtyczce czujnika wałka jest +12 i +5v. Tak ma być. Jest zasilany 12V. http://obrazki.elektroda.pl/4691760400_1...
Może nie zapięto wtyczki od czujnika prędkości obrotowej i położenia wału korbowego? Prozaiczne ale możliwe.....Jakie napięcie na akumulatorze podczas kręcenia rozrusznikiem (min. 8 V)?
Czujnik kąta wychylenia wału powinien mieć około 227ohma. Napięcie do cewki w pinach A i B ( od lewej strony wtyczki) jest cały czas? Oporność obwodu pierwotnego ok.0,4- 0.8 ohma, obwodu wtórnego 2500 -5500ohma. Auto posiada jakieś dodatkowe zabezpieczenia?
czujnik położenia wału do sprawdzenia+wtyczka+cała droga kabli, bezpieczniki przy ECU podaj na krótko napięcie na N109 na pompie a statyczny kąt wtrysku ustawiony ok? pewnie to jest źle, ustawiał pompę mechanik?
Witam na tapecie Daewoo Lublin 2 z silnikiem benzynowym 2,0 8 v .W kabinie znajduje się ECU .Problem polega na tym że nie mogę znaleść schematu wyprowadzeń ecu z dwoma złączami .Silnik jest od Opla Omegi schemat z Auto daty ma jedną wtyczkę .Sterowanie cewkami odbywa się bezpośrednio z ecu .Sprawdziłem czujnik położenia wału napięcie na cewkach napięcia...
Witam. Przeszukałem całego neta , lecz mało jest info na temat błędu p2670. Auto przed awarią było słabe jakby paliło na 3 cylindry. Po dojechaniu na miejsce przygazowałem niestety zsunoł się pase klinowy z kół pasowych i auto zgasło. Przyczyna prosta kupiony zamiennik pół roku temu napinacz krzywy. Po zsunięciu paska auto noe odpala błędy głównie p2670...
Wiesz jaki opór ma być prawidłowy , mierzyłem jedynie napięcie na wtyczce kabla ,jest tam tak jak na auku okolo 12 V po zapłonie kluczka. Dodam ,że jeszcze mruga na liczniku kontrolka świecy żarowej ,czy to ma powiązanie z N75 czy to jeszcze coś innego ?[/quote]
Wypięcie z niego wtyczki z zasilaniem i próba. Dopiero można mówić o wykręceniu go i wymianie.
Dzięki. Ściągnąłem ruską serwisówkę, ten dziwny moduł to jakiś czujnik niesprawności układu zapłonowego, on przepuszcza zasilanie na cewki i można go ominąć, ale u mnie jest sprawny. Okazało się że silnik chodzi na wszystkie cylindry, ale słychać jakąś taką nieregularność i przy dodawaniu gazu strzela w ssanie. Albo jest całkiem porąbany kąt wyprzedzenia,...
Jeżeli czujnik Halla to zasilanie, masa i sygnał. Oporności w tym czujniku wtedy nie mierzysz tylko oscyloskopem przebieg sygnału.
Masę na moduł sprawdzić(czarny kabel) i zasilanie (pomarańczowy), przemierzyć rezystancję wtyczki idącej do modułu pomiędzy kablem zielonym i niebeskim, ma byc tyle ile ma czujnik połozenia wału.
Kiedy mierzyłem napięcia na czujniku wału voltomierz pokazał 5v. W życiu tam nie pokaże 5V bo czujnik wału sam generuje impuls. To że wtyczka na 3 piny to nie znaczy, że od razu ma iść na czujnik wału, pomyliłeś ją z wtyczką potencjometru, tez ma 3 piny.
Witam Problem dotyczy Nissana Micra K12 2003r z silnikiem 1.2 16V 80km Samochód nie chce zapalić. Iskra na świecy zapłonowej pojawia się tylko na chwile (jeden przeskok iskry) po dłuższym postoju samochodu. jeśli co chwilę kręcimy rozrusznikiem iskra się nie pojawi, a jeśli samochód postoi kilkadziesiąt minut to iskra pojawia się tylko na moment. Co...
Witam, Mam problem z Chrysler Voyager 2,4 1997 + gaz sekwencja, dwa dni po wymianie akumulatora nie odpalił, stwierdziłem że to cewka zapłonowa. Po wymianie odezwał się tylko jeden tłok i dalej nic, nie ma wysokiego napięcia na przewodach. Zasilanie we wtyczce + dochodzi i jedno "0" sterujące, natomiast drugie jest stałe. Wyświetla tylko błąd nr 12...
Zrobiłem pomiar i właśnie wyszło to co opisałem powyżej czyli brak sinusoidalnego sygnału na łączu sygnałowym pomiędzy ECU a czujnikiem Halla na wałku rozrządu. Natomiast nie wiadomo skąd pojawiło się tam napięcie stałe 5V.. Chodzi mi o to czy to jest normalne w tym aucie że na środkowym sygnałowym pinie na wtyczce po jej odłączeniu od tego czujnika...
napięcie czujnik wału napięcie czujnik wałka wtyczce napięcie wtyczce laptopa
anoda magnezowy zamontować naprawa electrolux odkurzacz ładowarka wallbox
pompa ciepła daikin pompa ciepła daikin
Instalacja fotowoltaiczna i nagrzewnica indukcyjna ZVS - czy to ma sens? Instalacja fotowoltaiczna i nagrzewnica indukcyjna ZVS - czy to ma sens?